Adatok
Szergej Alekszejevics Budenszkij
10 bejegyzést írt és 46 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
"Vajon megvárják-e az illetékesek, úgy is, mint: a kerületi rendőrök, a BKK, a fogaskerekű forgalomirányítói és a polgármester hivatal, amíg tragédia történik, vagy lépnek valamit a fogaskerekűn tapasztalható áldatlan állapotok ellen?" - ezt kérdezte a XII. kerületiek…..
A Nyírvidéki Kisvasútról született már korábban egy bejegyzés, amit visszapörgetve megtaláltok. Ez a bejegyzés ennek a folytatása, kicsit részletesebben, újabb megvilágításban.
Megmaradt lehetőségek Az állapotok ismertetésén túllépve - mivel az a…..
Nincs még veszve...
A lengyel himnusz kezdőszavait idézve hozom eléd kedves olvasó, milyen tervek születtek a Nyírvidéki Kisvasút fejlesztésére, egyáltalán mi is ez a kisvasút és miért érné meg felfejleszteni. Lássunk hozzá!
Nyírvidéki Kisvasút? Eszik vagy…..
Szergej Alekszejevics Budenszkij
2012.05.14 01:51:15
@gerakos:
Szia!
Nagyon köszönöm a hozzászólásod! Azt gondolom, hogy maga a kisvasút nem a településektől eldugva halad - legalábbis amikor utaztam rajta a településeken keresztül vitt az utam nem kilóméterekre.
Drága mulatság, az biztos az egész helyreállítása és mára ez már egy homályosnak is gyenge álom marad. Szerencsére nem adom fel a küzdelmet a magam részéről és ha minden jól megy alapítványi úton lehet, hogy sikerül újraindítani a Sóstógyógyfürdő - Nyíregyháza szakaszt, bár ehhez még meg kellene születnie a turistavasúti törvénynek...
A magam részéről igyekszem minden olyan indítványt támogatni, minden olyan munkát segíteni, ami ezt a kisvasutat élesztené újjá. Valószínű a jelenlegi helyzetben írni is fogok egy reposztot a mai kilátásról, vagyis, hogy milyen lehetne az élet turistavasútként.
Köszönöm, hogy hozzászóltál.
Szia!
Nagyon köszönöm a hozzászólásod! Azt gondolom, hogy maga a kisvasút nem a településektől eldugva halad - legalábbis amikor utaztam rajta a településeken keresztül vitt az utam nem kilóméterekre.
Drága mulatság, az biztos az egész helyreállítása és mára ez már egy homályosnak is gyenge álom marad. Szerencsére nem adom fel a küzdelmet a magam részéről és ha minden jól megy alapítványi úton lehet, hogy sikerül újraindítani a Sóstógyógyfürdő - Nyíregyháza szakaszt, bár ehhez még meg kellene születnie a turistavasúti törvénynek...
A magam részéről igyekszem minden olyan indítványt támogatni, minden olyan munkát segíteni, ami ezt a kisvasutat élesztené újjá. Valószínű a jelenlegi helyzetben írni is fogok egy reposztot a mai kilátásról, vagyis, hogy milyen lehetne az élet turistavasútként.
Köszönöm, hogy hozzászóltál.
Szergej Alekszejevics Budenszkij
2011.09.10 22:43:40
@Gabipeti:
Ahoj!
Amit leírtál szerintem nagyon végleges és több ponton is bukik:
- Magyarországon pl. az állattenyésztés és ezzel a tenyészállatok száma is erősen hanyatlott a rendszerváltás és a TSzek tönkremenetele óta ->> mégsincs több erdőnk, ellenben gazos, allergiát okozó parlagok lettek dögivel (tiszta haszon, nem?)
- Az állatenyésztés belföldi jelentőségének csökkenése azt jelenti, hogy külföldről hoznak be hústermékeket. Ami szomorú, hogy nem ritka az, hogy önellátásra képes országok élelmiszereit más országokba hozzák és máshonnan szállítják oda a más helyen termelt élelmiszereket. Ja a kamion nem gond.
- A disznó-bár falun nőttem fel-sosem evett nálunk sem másnál szóját. Hogy te ilyen baromságot honnan veszel azt nem tudom, de hogy disznót még nem tartottál sosem, az hétszentség. Nálunk speciális humánhulladék-újrahasznosításban vettek részt moslékevés szakszóval illetve. Gondolom az is környezetkárosító, hogy a megmaradt ételünkből jut a kutyának, macskának és a disznónak is, végülis megint a paraszt legyen a hülye...
- Az állatok néhány évezrede már élnek a földön, mégsem az őstulokpukitól lett ózonlyuk...ehhez mi, emberek voltunk elég okosak.
Úgyhogy éljen a húsevés :) Babgulyást mindenkinek :)
Ahoj!
Amit leírtál szerintem nagyon végleges és több ponton is bukik:
- Magyarországon pl. az állattenyésztés és ezzel a tenyészállatok száma is erősen hanyatlott a rendszerváltás és a TSzek tönkremenetele óta ->> mégsincs több erdőnk, ellenben gazos, allergiát okozó parlagok lettek dögivel (tiszta haszon, nem?)
- Az állatenyésztés belföldi jelentőségének csökkenése azt jelenti, hogy külföldről hoznak be hústermékeket. Ami szomorú, hogy nem ritka az, hogy önellátásra képes országok élelmiszereit más országokba hozzák és máshonnan szállítják oda a más helyen termelt élelmiszereket. Ja a kamion nem gond.
- A disznó-bár falun nőttem fel-sosem evett nálunk sem másnál szóját. Hogy te ilyen baromságot honnan veszel azt nem tudom, de hogy disznót még nem tartottál sosem, az hétszentség. Nálunk speciális humánhulladék-újrahasznosításban vettek részt moslékevés szakszóval illetve. Gondolom az is környezetkárosító, hogy a megmaradt ételünkből jut a kutyának, macskának és a disznónak is, végülis megint a paraszt legyen a hülye...
- Az állatok néhány évezrede már élnek a földön, mégsem az őstulokpukitól lett ózonlyuk...ehhez mi, emberek voltunk elég okosak.
Úgyhogy éljen a húsevés :) Babgulyást mindenkinek :)
Szeretném bemutatni nektek a Prince néven ismert zenészt, aki 2001 óta Jehova megkeresztelt Tanúja:
Itt mindent megtaláltok róla ebben a témában:
http://www.dannyhaszard.com/prince.htm
Akár hiszed, akár nem, házról házra prédikál Jehova Isten eljövendő Királyságáról,…..
"...you won’t find Jehovah’s Witnesses saying a pledge of allegiance to any country.”Watchtower 1980 Feb 15 p.30
"...nem találsz olyan Jehova Tanúját, aki fogadalmat (állampolgári fogadalmat) tenne bármely országnak."Őrtorony, 1980. február 15., 30. oldal
Az Aranykor
1935.…..
Nagy kincs, kis érdeklődés Magyarország nagyhatalom. Olyan szerencsés földrajzi adottságokkal rendelkezünk, amelyekkel más Európai állam is csak egy, de az nagyon elszigetelt a külvilágtól. A kérdés, hogy miben is vagyunk ilyen jók és miért nem tudunk mi minderről? …..
A dugóban álló autót balról előző kerékpáros zavaros identitású, követelőző alternatív, akit az LMP támogat, így méltó utóda az SZDSZ-eseknek, és partnere az MSZP-nek. Tóth Gy. László politológus a Magyar Nemzetben közölt eszmefuttatásában leszögezi: a kerékpározás…..
Négy új megállóval bővült a Rajkán a szlovák 801-es járat december elsejétől. Eddig a pozsonyi városi busz csak a rajkai buszpályaudvarig vitte el utasait, szerdától viszont már a település belsejében kialakított újabb állomáshelyeken is megáll. A településre, ahol már…..
OmlásA mai államok főleg Kelet-Közép Európában omladozó jelleget mutatnak. A hitelspirál mostmár nem csak állami, de lakossági fogalommá vált, az embereknek nincs kiszámítható jövőképük, az emberek általában semmilyen döntéshozóban nem bíznak és nem bízhatnak valamint az…..
Egy érdekes hír, hogy majdnem egy tucat önkormányzat venné saját kezébe a helyi vasútállomás üzemeltetését. Szerintük így az odaérkezők sokkal kellemesebb képet látnának, s jobb gazdák lennének, mint a MÁV.Az ötlet nem rossz, bár én nem értem, hogy mit is takar pontosan az…..
Olvasgatva a régebbi leveleket, megakadt a szemem "egy vasutas" levelén, akit még Ashi próbált kezelni, nem tudom, mekkora sikerrel. Íme hát a levél, a másik oldal véleménye, felhívom mindenki figyelmét, hogy a stílus eléggé alpári, így akinek ezt nem veszi be a gyomra,…..
ATOMA napokban emlegethető legrondább-legveszélyesebb-legizévalamihúdenemtommilyenebb szó. Egyszerűen kibírhatatlan számomra az a hülyeség, amit az ember arcába dobnak a populista újságírók, csak azért, hogy még szörnyebbnek mutathassák be szerencsétlen Japánokat, akiket amúgy…..
Kirepülés az állam szárnyai alólavagy hogyan nem lett állami monopólium a repülésSzárnyalás magyar égenA repülés hagyománya Magyarországon évtizedes gyökerekkel rendelkezik, így régóta vágyakozhatnak az emberek arra, hogy repülők fedélzetén ülhessenek. Természetesen nem…..
Lassan belekezdenek az új alagút belső burkolásába a Margit híd budai pillére alatt. Nyáron „valamikor” már használatba is vehetik a bringások a 90 milliós lukat, amely összeköti majd a rakparton futó északi és déli bicikliutat. Másfél hónapig még biztosan marad az…..
Szergej Alekszejevics Budenszkij
2011.03.10 12:31:04
@Perillustris:
Ahoj!
Azt gondolom a jelen kommentelők között nagyon köszönöm a normális hangvételű reakciót. Természetesen bárki is gondolkodik közlekedésben csak a közvetlen költségeket látják, az externáliákat (közvetett, okozott költségeket) nem.
Természetesen ebben a kerékpár magasan vezet a többihez képest, csak az előbbi hozzáfirkálásommal azt szerettem volna fejtegetni, hogyha nem folytatódik a budapesti és az agglomerációs kerékpárutak fejlesztése, akkor a kerékpározás továbbra is veszélyes sport marad Budapesten és környékén.
Én is szoktam kerékpározni, nagyon sajnálom, hogy régi kerékpárutak pl. Szigetszentmiklós-Gyártelep - Halásztelek - M0 szakasz nagyon rossz, feltöredezett állapotban van, pedig jó időjárás esetén egészen sokan akár településközi közlekedésre is felhasználják, tehát igény lenne, karbantartás nincs.
A regisztrációt azért gondolnám fontosnak, mert egy plazmatévével nem tud általában balesetet okozni valaki, ellenben a kerékpár jármű, ennek - szerintem - minden felelősségével. Természetesen pénzbe kerülne az adminisztráció, de ez egy kicsit kereteket adna a kerékpáros közlekedésnek.
Az aluljárónak pedig örülök, nagyon remélem, hogy nyáron sokszor átgurulhatok rajta, valamint, hogy ennyi pénz elköltésével csökkenni fog a kerékpárosok konfrontálódása bármely más közlekedési szereplőkkel.
Ahoj!
Azt gondolom a jelen kommentelők között nagyon köszönöm a normális hangvételű reakciót. Természetesen bárki is gondolkodik közlekedésben csak a közvetlen költségeket látják, az externáliákat (közvetett, okozott költségeket) nem.
Természetesen ebben a kerékpár magasan vezet a többihez képest, csak az előbbi hozzáfirkálásommal azt szerettem volna fejtegetni, hogyha nem folytatódik a budapesti és az agglomerációs kerékpárutak fejlesztése, akkor a kerékpározás továbbra is veszélyes sport marad Budapesten és környékén.
Én is szoktam kerékpározni, nagyon sajnálom, hogy régi kerékpárutak pl. Szigetszentmiklós-Gyártelep - Halásztelek - M0 szakasz nagyon rossz, feltöredezett állapotban van, pedig jó időjárás esetén egészen sokan akár településközi közlekedésre is felhasználják, tehát igény lenne, karbantartás nincs.
A regisztrációt azért gondolnám fontosnak, mert egy plazmatévével nem tud általában balesetet okozni valaki, ellenben a kerékpár jármű, ennek - szerintem - minden felelősségével. Természetesen pénzbe kerülne az adminisztráció, de ez egy kicsit kereteket adna a kerékpáros közlekedésnek.
Az aluljárónak pedig örülök, nagyon remélem, hogy nyáron sokszor átgurulhatok rajta, valamint, hogy ennyi pénz elköltésével csökkenni fog a kerékpárosok konfrontálódása bármely más közlekedési szereplőkkel.
MagántársaságokJók? Rosszak? Veszélyesek? Gazdaságosak? Kellenek-e nekünk? E poszt írásának azért kezdtem neki, mert nagyon sok vegyes véleményt lehet hallani a "piacnyitásról" a tömegközlekedésben. Vannak akik szerint a tüzespokol jön el, van akik szerint…..
Kétfarkú Kutya Párt
A 4-es metró miatt kiásott felesleges alagutak hasznosítási terve
2010.09.03 01:33:00
Köztudott, hogy a 4-es metró építkezése már évekkel ezelőtt leállt. A Kétfarkú Kutya Párt úgy gondolja, hogy ezt a rossz emlékű négyest már felesleges erőltetni, mi inkább a hetes és a nyolcas metrót építenénk, amik egy év alatt elkészülnek.A négyes metró építésének…..
Friss sajtóközleményt kaptunk, még szinte forró. Autós Critical Mass?! Jó vicc. Eltekintve attól, hogy már a név sem túl eredeti, nem ártana, ha valaki végre betöltené azt a szerepet, amire a Magyar Autóklub orvosilag alkalmatlan. A sajtóközlemény nyelvezete nem…..
SzummárumAz előző postban néhány alapvető és sokat csócsált probléma került elő a közlekedéssel kapcsolatban és bár hosszabb szünet után (köszönhetően az egyetemi tanulmányoknak és az ezzel járó kötelezettségeknek) most jut idő arra, hogy megosszam veletek az…..
Miután Hagyó mester elesett a baráti tűzben, kikerült egy írás a hivatalos LMP honlapra arról, hogy ettől azért még nem lesz jó és átláthatóan működő közösségi közlekedés Budapesten és környékén. Érdekes fejleményeket vett az ügy ezek után. Talán még sosem…..
Budapest - így múlik el a világ dicsősége Budapest érdekes módon fekete lyukká vált az országban: minden ide vonzódik, hajlik, megkerülhetetlen és aki ittragad az nehezen szabadul ki. Már nem azért mert annyival szebb vagy jobb, mint bármelyik más magyar város, hanem mert vagy…..
Az egyik szemem sír a másik nevet Budapest, Budapest te csodás, újból nem tudom eldönteni, hogy hogyan vizsgáztál az ünnepek alatt. Szerencsére sokat jártam a várost és az élmények végletesek voltak, szinte minden megfogható szempontból. Annyi bizonyos, hogy érzésem szerint az…..
A mai naptól nem közlekednek a Nyírvidéki kisvasút szerelvényei Herminatanya - Balsa illetve Dombrád állomások között. Az "ideiglenes" szüneteltetés decemberig tart, amikor életbe lép az új menetrend, amely valószínűleg már nem számol ezzel a vasútvonallal: Kedves…..
Az Antali-csapat egyik embere maga állította ezt. Péntek óta egy kétoldalas levél tartja izgalomban a vasútreformmal hivatásosan és hobbiból foglalkozókat. Először a Magyar Nemzet írt cikket a(z alapvetően) Takács László által írt dolgozatról, szemelvényeket is közölve…..
MÁV-figyelő
Egybillió forint! Antal Dániel a MÁV adósságáról és a járatritkításról
2009.09.29 12:10:00
Az egybillió forintot is meghaladja a MÁV-csoport teljes adóssága, a vállalat eredményei folyamatosan romlanak, miközben rengeteg vezető rengeteg pénzt keres a vállalatnál - mondta a Hírszerzőnek Antal Dániel. A megszüntetett Vasúti Hivatal vezetőjét a tervezett kormányzati…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Az tuti, hogy nem egyenlő a csata a DH-sok és a fogaskerekűsök között. Sajnos bizony amiatt a nagyon arrogáns, nagyon erős szülői és kapcsolati tőkével támogatott kis rétegről van szó, akik tényleg agresszívek és kárt okoznak.
Mivel nincs kijelölt terület a Budai-hegységben DH-zásra, nem igazán tudom, hogy mi ennek itt a létjogosultsága, mert ez jelenleg természetrombolás és közveszélyeztetés. Az felviszi az emberben a pumpát, amikor valaki a kerékpározni tilos tábla mellett ugrat az emberek közé Városmajorban és még csak a kérésre sem akar hallgatni, az is, amikor a János kórháznál megy a csata, hogy az amúgy zsúfolt fogasra felnyomakodjanak a "tapasztaltabbak" kerékpárral és mindig vívjanak a biztonsági őrökkel és az is, amikor a Libegő alatt a kollegáimnak azért kell rettegnie, hogy bizony felette vagy mellette repüljön el a kerékpár, ne a nyakába érkezzen. A Libegő alatt az üzem biztosításának céljából nincsenek fák, nem pedig kerékpárpályának épült oda. Karbantartási munkákat is végeznek a kollegáim, illetve egyszerű pályabejáráskor is kezelhetetlen veszély a nagy sebességgel haladó kerékpáros.
El kell ismerni, hogy nagyon szép és kulturált pályák vannak az Alpokban, több ilyet is láttam, de az is biztos, hogy nem csak a vadulásnak kellene mennie a hegyi bringások körében. Valószínűleg sokkal kevésbé lenne ingerlő dolog a DH, hogyha nem ilyen arrogáns, kivagyi módon adnák elő magukat jellemzően DH-felszereléses kerékpárosok.
Igen, kezdődik a szezon és szorul a gyomor minden Fogaskerekűsben, gondolom, hogy a DH-sok sem ezt szeretnék elérni, de sajnos a jelenlegi "megoldásuk" a szűkös helyzetre bizony ezt okozza. Nem lenne haladás a kerékpárok szállításának megszüntetése, hiszen értetek is dolgozunk minden nap, az igényekkel a lehetőségeink szerint próbálunk lépést tartani, de azt látni kell, hogy sem a közlekedés, sem az erdészet nem tud gyorsan reagálni a felmerülő különleges igényekre. Bízom benne, hogy az idei évben sokkal türelmesebb, nyugisabb szezont fogunk közösen zárni és minél többeteket sikerül feljuttatnunk a csúcsra, de a békéhez ti is kelletek és a nem kerékpárral érkező utasok is, hogy megkönnyítsük egymás dolgát.
Nem azt mondom, hogy szeretet és béke, hanem bízom benne, hogy a csaták helyett megértés és türelem következik, mert a csatározások csak tovább rontják az amúgy is elmérgesedett viszonyokat. A hegy mindenkié, figyeljünk egymásra!