Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Szergej Alekszejevics Budenszkij

10 bejegyzést írt és 46 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
"Vajon megvárják-e az illetékesek, úgy is, mint: a kerületi rendőrök, a BKK, a fogaskerekű forgalomirányítói és a polgármester hivatal, amíg tragédia történik, vagy lépnek valamit a fogaskerekűn tapasztalható áldatlan állapotok ellen?" - ezt kérdezte a XII. kerületiek…..
Szergej Alekszejevics Budenszkij 2014.02.28 23:51:24
Ahoj!

Az tuti, hogy nem egyenlő a csata a DH-sok és a fogaskerekűsök között. Sajnos bizony amiatt a nagyon arrogáns, nagyon erős szülői és kapcsolati tőkével támogatott kis rétegről van szó, akik tényleg agresszívek és kárt okoznak.

Mivel nincs kijelölt terület a Budai-hegységben DH-zásra, nem igazán tudom, hogy mi ennek itt a létjogosultsága, mert ez jelenleg természetrombolás és közveszélyeztetés. Az felviszi az emberben a pumpát, amikor valaki a kerékpározni tilos tábla mellett ugrat az emberek közé Városmajorban és még csak a kérésre sem akar hallgatni, az is, amikor a János kórháznál megy a csata, hogy az amúgy zsúfolt fogasra felnyomakodjanak a "tapasztaltabbak" kerékpárral és mindig vívjanak a biztonsági őrökkel és az is, amikor a Libegő alatt a kollegáimnak azért kell rettegnie, hogy bizony felette vagy mellette repüljön el a kerékpár, ne a nyakába érkezzen. A Libegő alatt az üzem biztosításának céljából nincsenek fák, nem pedig kerékpárpályának épült oda. Karbantartási munkákat is végeznek a kollegáim, illetve egyszerű pályabejáráskor is kezelhetetlen veszély a nagy sebességgel haladó kerékpáros.

El kell ismerni, hogy nagyon szép és kulturált pályák vannak az Alpokban, több ilyet is láttam, de az is biztos, hogy nem csak a vadulásnak kellene mennie a hegyi bringások körében. Valószínűleg sokkal kevésbé lenne ingerlő dolog a DH, hogyha nem ilyen arrogáns, kivagyi módon adnák elő magukat jellemzően DH-felszereléses kerékpárosok.

Igen, kezdődik a szezon és szorul a gyomor minden Fogaskerekűsben, gondolom, hogy a DH-sok sem ezt szeretnék elérni, de sajnos a jelenlegi "megoldásuk" a szűkös helyzetre bizony ezt okozza. Nem lenne haladás a kerékpárok szállításának megszüntetése, hiszen értetek is dolgozunk minden nap, az igényekkel a lehetőségeink szerint próbálunk lépést tartani, de azt látni kell, hogy sem a közlekedés, sem az erdészet nem tud gyorsan reagálni a felmerülő különleges igényekre. Bízom benne, hogy az idei évben sokkal türelmesebb, nyugisabb szezont fogunk közösen zárni és minél többeteket sikerül feljuttatnunk a csúcsra, de a békéhez ti is kelletek és a nem kerékpárral érkező utasok is, hogy megkönnyítsük egymás dolgát.

Nem azt mondom, hogy szeretet és béke, hanem bízom benne, hogy a csaták helyett megértés és türelem következik, mert a csatározások csak tovább rontják az amúgy is elmérgesedett viszonyokat. A hegy mindenkié, figyeljünk egymásra!
A Nyírvidéki Kisvasútról született már korábban egy bejegyzés, amit visszapörgetve megtaláltok. Ez a bejegyzés ennek a folytatása, kicsit részletesebben, újabb megvilágításban. Megmaradt lehetőségek    Az állapotok ismertetésén túllépve - mivel az a…..
Friss Lecsó Nyírvidéki Kisvasút 2009.12.14 03:04:00
Nincs még veszve... A lengyel himnusz kezdőszavait idézve hozom eléd kedves olvasó, milyen tervek születtek a Nyírvidéki Kisvasút fejlesztésére, egyáltalán mi is ez a kisvasút és miért érné meg felfejleszteni. Lássunk hozzá!   Nyírvidéki Kisvasút? Eszik vagy…..
Szergej Alekszejevics Budenszkij 2012.05.14 01:51:15
@gerakos:
Szia!

Nagyon köszönöm a hozzászólásod! Azt gondolom, hogy maga a kisvasút nem a településektől eldugva halad - legalábbis amikor utaztam rajta a településeken keresztül vitt az utam nem kilóméterekre.

Drága mulatság, az biztos az egész helyreállítása és mára ez már egy homályosnak is gyenge álom marad. Szerencsére nem adom fel a küzdelmet a magam részéről és ha minden jól megy alapítványi úton lehet, hogy sikerül újraindítani a Sóstógyógyfürdő - Nyíregyháza szakaszt, bár ehhez még meg kellene születnie a turistavasúti törvénynek...

A magam részéről igyekszem minden olyan indítványt támogatni, minden olyan munkát segíteni, ami ezt a kisvasutat élesztené újjá. Valószínű a jelenlegi helyzetben írni is fogok egy reposztot a mai kilátásról, vagyis, hogy milyen lehetne az élet turistavasútként.

Köszönöm, hogy hozzászóltál.
Szergej Alekszejevics Budenszkij 2010.07.22 14:35:34
Ahoj!

Parasztvakítás felső fokon. Én minden nap eszek húst, és nem is szeretnék minderről lemondani, sosem leszek vega, mert nekem egy napomat tönkreteszi az, ha nem ehetek valami tartalmasat. Legelni legeljenek az állatok, ők eszik a zöldet én meg őket, ilyen egyszerű, ha valaki a konyhájában is szeret legelni, tegye, de nem tartom igazabbnak az ő környezetvédelmi hozzáállását az enyémnél...mellesleg lehetne arról is beszélni, hogy a vegaság miatt megnőtt szójatermelés mennyi erdőt is pusztít ki, mert ugye inkább azt vetik a szegény országokban.

Azt pedig elárulom, hogy attól, hogyha egész magyarország kevesebb húst, gabonát, ételt fogyaszt, attól nem fog a "fölösleg" odahullani Afrikába, hanem csak simán nem termelik meg, és akkor majd ugyanezekkel a számokkal bármi mást is lehet rémisztgetni.

A hűtőtorony, már bocsánat, de nagyon szánalom, legyen méltó a GP az általa képviselt ügyhöz és hülyeségre ne hülyeséggel válaszoljon! Inkább erősíteni kellene azt a vonulatot, hogy ne a világ minden tájáról szállítsuk Európa éléskamrájába a terményeket, termékeket hatalmas környezetszennyezést okozva, hanem az országos szintű önellátás - mivel képesek vagyunk rá - legyen fő szempont, akkor jelentősen csökkenthető az ökológiai lábnyom. Mellesleg nagyon kíváncsi lennék arra aktív támogatóként, hogy merre jár a Greenpeace, amikor autópályákat építenek, amikor vasutakat, hajózási útvonalakat (amiről mindenki tudja, hogy jelentősen kisebb környezetszennyezéssel jár, mint a kamionos szállítás) szüntetnek meg, vagy lehetetlenítenek el?

És Afrikához egy utolsó megjegyzés részemről: egy kedves európai expedíció vitte be a marhavészt afrikába, ahol az addig virágzó, állattartó kultúrák sorban összeomlottak, ahogy a gazdaságuk egyik tartópillérét, a marhákat az európai betegség kiírtotta. Talán ideje lenne helyrehoznunk mindazt a hibát, amit ezzel okoztunk, és látványkampányok helyett valódi, tartós megoldással (önellátó gazdasági-társadalmi modell létrehozása és erősítése) odaállítani hozzájuk.

Megjegyzem, Észak-Magyarországon és Kárpátalján is éheznek gyerekek, felnőttek egyaránt, velük ki fog törődni, vagy csak hatásvadászat miatt mutogatjuk a saját igazunk bizonyítására szegény afrikaiak nyomorát?
Szergej Alekszejevics Budenszkij 2011.09.10 22:43:40
@Gabipeti:
Ahoj!

Amit leírtál szerintem nagyon végleges és több ponton is bukik:
- Magyarországon pl. az állattenyésztés és ezzel a tenyészállatok száma is erősen hanyatlott a rendszerváltás és a TSzek tönkremenetele óta ->> mégsincs több erdőnk, ellenben gazos, allergiát okozó parlagok lettek dögivel (tiszta haszon, nem?)
- Az állatenyésztés belföldi jelentőségének csökkenése azt jelenti, hogy külföldről hoznak be hústermékeket. Ami szomorú, hogy nem ritka az, hogy önellátásra képes országok élelmiszereit más országokba hozzák és máshonnan szállítják oda a más helyen termelt élelmiszereket. Ja a kamion nem gond.
- A disznó-bár falun nőttem fel-sosem evett nálunk sem másnál szóját. Hogy te ilyen baromságot honnan veszel azt nem tudom, de hogy disznót még nem tartottál sosem, az hétszentség. Nálunk speciális humánhulladék-újrahasznosításban vettek részt moslékevés szakszóval illetve. Gondolom az is környezetkárosító, hogy a megmaradt ételünkből jut a kutyának, macskának és a disznónak is, végülis megint a paraszt legyen a hülye...
- Az állatok néhány évezrede már élnek a földön, mégsem az őstulokpukitól lett ózonlyuk...ehhez mi, emberek voltunk elég okosak.

Úgyhogy éljen a húsevés :) Babgulyást mindenkinek :)
 Szeretném bemutatni nektek a Prince néven ismert zenészt, aki 2001 óta Jehova megkeresztelt Tanúja: Itt mindent megtaláltok róla ebben a témában: http://www.dannyhaszard.com/prince.htm Akár hiszed, akár nem, házról házra prédikál Jehova Isten eljövendő Királyságáról,…..
 "...you won’t find Jehovah’s Witnesses saying a pledge of allegiance to any country.”Watchtower 1980 Feb 15 p.30 "...nem találsz olyan Jehova Tanúját, aki fogadalmat (állampolgári fogadalmat) tenne bármely országnak."Őrtorony, 1980. február 15., 30. oldal   Az Aranykor 1935.…..
Szergej Alekszejevics Budenszkij 2011.06.24 01:56:58
Ahoj!

Eamene, engedd meg, hogy mindenki Isteneként nevezhessem meg Jehovát, senkinek sem az otthon ülő, saját kis istenségéről beszélgettek itt. Az esküdözésről pedig csak annyit, hogy ezek teljesen egyéni kérdések, nem ezek igazolják egy tanítás igazságát. Én tettem már fogadalmat arra, hogy a munkámat becsülettel végzem és a szabályokat betartom. Úgy gondolom, hogy ez nem ellenkezik semmilyen isteni törvénnyel és Jehova haragja sem rúg seggbe minden reggel, vagy szerintetek ennek így kellene lennie?

Az, hogy neked ülve kellett maradni az butaság, igenis úgy gondolom, hogy az alapvető tiszteletet a felállással adja meg az ember, mert ezzel legalább azt jelzi, hogy látja: valami másoknak fontos történt. Mindennek ellenére nem tudom, hogy pl. az itt állítólag eredeti dokumentumok megszerzése mennyiben járt akár karlendítéssel, mert gondolom kedves posztíró te akkor és ott nem voltál jelen.

Mellesleg nem találtam eddig a blogon semmiféle titkos tudásra, vagy eltitkolt testamentumokra, hiába olvasom (húúú, de nemtom mi történik most velem ezért), csak emberi hibákon háborgó sértett embereket látok, akiknek csak a cáfolatra futja az erejéből, legalábbis a blog keretein belül. Bízom benne, hogy lesz egy konstruktív, más, helyes konkrét utat bemutató és igazoló poszt is, mert a sárdobálás gyerekes móka, ezt meghagyom nektek.

Kellemes alvást, az atyátok visszafogadott már titeket ;-)

Üdvözlettel:
Szergej
Nagy kincs, kis érdeklődés  Magyarország nagyhatalom. Olyan szerencsés földrajzi adottságokkal rendelkezünk, amelyekkel más Európai állam is csak egy, de az nagyon elszigetelt a külvilágtól. A kérdés, hogy miben is vagyunk ilyen jók és miért nem tudunk mi minderről? …..
A dugóban álló autót balról előző kerékpáros zavaros identitású, követelőző alternatív, akit az LMP támogat, így méltó utóda az SZDSZ-eseknek, és partnere az MSZP-nek. Tóth Gy. László politológus a Magyar Nemzetben közölt eszmefuttatásában leszögezi: a kerékpározás…..
Slovensko, do toho! A 801-es járat 2010.12.01 00:05:00
Négy új megállóval bővült a Rajkán a szlovák 801-es járat december elsejétől. Eddig a pozsonyi városi busz csak a rajkai buszpályaudvarig vitte el utasait, szerdától viszont már a település belsejében kialakított újabb állomáshelyeken is megáll. A településre, ahol már…..
Szergej Alekszejevics Budenszkij 2011.05.30 12:04:20
Ahoj!

Engedtessék meg, hogy "mocskos hazaáruló" legyek. Azt gondolom, hogy minden település a saját aktuális, hivatalos nevét kell, hogy viselje és ezeken kell hivatalos dokumentumokban is megnevezni. Ehhez kellene ragaszkodni a kölcsönös névhasználat követelésével, amúgy Rajka esetében ez nem probléma. Egy ilyen nemzetközi megállapodás szolgálná a nyugalmat, konyhanyelven meg mindenki nevezzen úgy helyiségeket, ahogy csak akar.

Nem látok ebben területfoglalási, hatalmi és egyéb szándékot, csupán egy létező közforgalmi igényt, amit hálistennek kielégít ez a járat. Az optimális az lenne, hogyha a busz Móvárig közlekedne (Hild tér) és ott az óránkénti győri vonatokhoz csatlakozna ütemben, Pozsonyban pedig a buszállomást (Mlynské nivy) érintve a főállomásig közlekedne (Hlavná stanica), mert akkor egy teljesértékű járattal lenne lefedve a környék közlekedése, az óránkénti buszok pedig bőven elegek lennének. (5:20-kor elég lenne az első indulás Móvárról és 22:20-kor az utolsó, hogyha az egész napot le akarnánk fedni) Drukkolok, hogy legalább a nyugati országrészben sikerüljön a nyitott határok adta lehetőségek kihasználása.

Az itt említett példák között a keleti országvégben a legrosszabb a helyzet, de oda nem politikai nyomás kell, hanem értelmes polgármesterek. Ha már EU-ról is szó esett, örömmel látnék egy Székesfehérvár - Komárom - Érsekújvár - Nagysurány, Hatvan - Fülek - Losonc - Zólyom, Miskolc - Hidasnémeti - Kassa regionális vonatokat, amik nem napi egy-kétszer közlekednének és Sátoraljaújhelyen újból ki kellene vinni a vonatokat a szlovák oldalra. Ezek a "fejlesztések" amik nem kerülnének semmibe a közös akaraton kívül. Tessék a GySEVre nézni, ott nem büdös az osztrák, senkit nem zavar, hogy a jegyre Sopron - Pamhagen van felírva...

Üdvözlettel:
Szergej
OmlásA mai államok főleg Kelet-Közép Európában omladozó jelleget mutatnak. A hitelspirál mostmár nem csak állami, de lakossági fogalommá vált, az embereknek nincs kiszámítható jövőképük, az emberek általában semmilyen döntéshozóban nem bíznak és nem bízhatnak valamint az…..
Az ittragadt szláv Atomtéma 2011.03.29 23:26:00
ATOMA napokban emlegethető legrondább-legveszélyesebb-legizévalamihúdenemtommilyenebb szó. Egyszerűen kibírhatatlan számomra az a hülyeség, amit az ember arcába dobnak a populista újságírók, csak azért, hogy még szörnyebbnek mutathassák be szerencsétlen Japánokat, akiket amúgy…..
Kirepülés az állam szárnyai alólavagy hogyan nem lett állami monopólium a repülésSzárnyalás magyar égenA repülés hagyománya Magyarországon évtizedes gyökerekkel rendelkezik, így régóta vágyakozhatnak az emberek arra, hogy repülők fedélzetén ülhessenek. Természetesen nem…..
Lassan belekezdenek az új alagút belső burkolásába a Margit híd budai pillére alatt. Nyáron „valamikor” már használatba is vehetik a bringások a 90 milliós lukat, amely összeköti majd a rakparton futó északi és déli bicikliutat. Másfél hónapig még biztosan marad az…..
Szergej Alekszejevics Budenszkij 2011.03.10 09:43:46
Ahoj!

Nagyon tetszik, hogy bármilyen bringás hír jön mindig jönnek autótulajdonosok, akik jól leüvölthetik a bringások fejét. Nos ez magyar társadalmi betegség, nem lehet mit tenni vele.

Az alagútnak örülök, amit sajnálni fogok, hogyha oda villamos kerül, mert fölösleges pénzpazarlás, ráadásul mindentől és mindenkitől elvenné a helyet úgy, hogy a szentendrei HÉV ugyanott megy. Ha ennyire javítani szeretnének a közlekedésen miért nem lehetett a HÉV-hez csatlakoztatni a villamost a föld alatt, akkor a Batthyány téren a felszínen is jobban lehetnek közlekedni, nem egy sáv+buszsáv formátumban...

Az alagút jó ötlet, csak eljutni odaáig dél felől egyszerűen halálos. A Margit híd - Batthyány tér bringaút még istenes, de a Batthyány tér - BME szakaszon úgy rossz, ahogy van. Simán meg lehetett volna csinálni, hogy ahelyett, hogy a külföldi bámészkodók közé vezetik a bringásokat, átvitték volna a Gellért hegy tövébe és a Tabán felé. Hozzátenném, most, hogy jön a jó idő én bringával szoktam bejárni Pestre (25km-ről), gyorsabb vagyok így, mintha bármi mással próbálnék meg közlekedni és akkor is, hogyha rossz a kerékpárút, nem választható, hanem kötelező, hogy azon haladjak. Persze nem lehet 40-el tekerni végig (bár a haladós részeken ennyivel meg szoktam küldeni), a 20-25-ös tempót még a rosszabb bringautakon is ki lehet hozni a gépből. Úgy gondolom, hogy a bringások java része ezt a sebességet nem is haladja meg, a futárokról pedig bringásként is megvan a véleményem és nagyon nem pozitív.

Valaki írt arról, hogy mennyit is tejel az államnak: egy liter üzemanyagból kb. most 200 ft-ot zsebel be az állam. Egy 8 liter/100 km-es fogyasztás mellett ez 1600 forintot jelent, km-enként 16 ft-ot. Természetesen ennek a pénznek az autóutak fenntartásánál és fejlesztésénél lenne a helye (törvény szerint is), így kár azzal érvelni, hogy kitől mit vesznek el, törvényileg senkitől semmit, mert más alapokból megy. Amúgy hozzátenném, hogy bár sok nekünk a jövedéki adó, szaros kis zsebpénz ahhoz képest, amit az EUtól kapunk, akár bringaútra, akár autópályára, akár bármi másra.

A bringákkal kapcsolatban igazságtalannak tartom, hogy nincs kötelező biztosításuk (pedig a bringások is okoznak károkat!), nincsenek a bringák regisztrált adatbázisban (így szabadon lehet velük feketegazdálkodni), valamint az általános előírásokat is sokszor figyelmen kívül hagyják (KRESz, láthatóság biztosítása vagy csak szimpla jobbratartás). Igen, változtatni kell a kerékpárosok közlekedési lehetőségein, viszont a kerékpárutak építéséhez járuljanak hozzá a bringások (legalább egy EU pályázat önrésze erejéig), ahogy ezt az autósok is megteszik.

Ahogy pedig előttem már írták: Olyan még csak gondolatban se forduljon elő, hogy kiépített kerékpárút mellett az autók között lássunk bringásokat, mert nem választás kérdése, hogy kerékpárút megléte esetén hol közlekedhetsz!
Szergej Alekszejevics Budenszkij 2011.03.10 12:31:04
@Perillustris:
Ahoj!

Azt gondolom a jelen kommentelők között nagyon köszönöm a normális hangvételű reakciót. Természetesen bárki is gondolkodik közlekedésben csak a közvetlen költségeket látják, az externáliákat (közvetett, okozott költségeket) nem.

Természetesen ebben a kerékpár magasan vezet a többihez képest, csak az előbbi hozzáfirkálásommal azt szerettem volna fejtegetni, hogyha nem folytatódik a budapesti és az agglomerációs kerékpárutak fejlesztése, akkor a kerékpározás továbbra is veszélyes sport marad Budapesten és környékén.

Én is szoktam kerékpározni, nagyon sajnálom, hogy régi kerékpárutak pl. Szigetszentmiklós-Gyártelep - Halásztelek - M0 szakasz nagyon rossz, feltöredezett állapotban van, pedig jó időjárás esetén egészen sokan akár településközi közlekedésre is felhasználják, tehát igény lenne, karbantartás nincs.

A regisztrációt azért gondolnám fontosnak, mert egy plazmatévével nem tud általában balesetet okozni valaki, ellenben a kerékpár jármű, ennek - szerintem - minden felelősségével. Természetesen pénzbe kerülne az adminisztráció, de ez egy kicsit kereteket adna a kerékpáros közlekedésnek.

Az aluljárónak pedig örülök, nagyon remélem, hogy nyáron sokszor átgurulhatok rajta, valamint, hogy ennyi pénz elköltésével csökkenni fog a kerékpárosok konfrontálódása bármely más közlekedési szereplőkkel.
MagántársaságokJók? Rosszak? Veszélyesek? Gazdaságosak? Kellenek-e nekünk? E poszt írásának azért kezdtem neki, mert nagyon sok vegyes véleményt lehet hallani a "piacnyitásról" a tömegközlekedésben. Vannak akik szerint a tüzespokol jön el, van akik szerint…..
  Friss sajtóközleményt kaptunk, még szinte forró. Autós Critical Mass?! Jó vicc. Eltekintve attól, hogy már a név sem túl eredeti, nem ártana, ha valaki végre betöltené azt a szerepet, amire a Magyar Autóklub orvosilag alkalmatlan. A sajtóközlemény nyelvezete nem…..
Szergej Alekszejevics Budenszkij 2010.11.27 23:15:40
Ahoj!

Alapból a sajtóizélményt szóra se méltatnám, ami érdekesebb az maga a hozzászólásokban keresendő.

Kérdeztetek több érdekességet is, néhányra reagálok, de ezekről kellene szót ejteni:
- Túlsúlyos teherautók: ez szép gondolat, az EU most akarja a fő utakon 11 tonnás tengelyterhelésre kötelezni az államokat. Magyarországon 6 tonnásra épültek ki alapból az utak (urambocsá, ami e fölötti terhelésű rakomány akár vasúton is szállítható lenne, ahogy régen), nem is volt kihívás. A gond az, hogy hirtelen jelentősen nagyobb terhelés jelentkezik, ami tönkreteszi az utakat, ellenben az átépítés árát azok a felhasználó kamionok, akik indokolják nem fizetik meg. Alapvető közúti jármű az autó, 500-1000kg tengelyterheléssel röhögve elviszi az út. 6000kg-os tengelyterhelés...meg hogyismondjam, nem kevés. A mi utunkról és pénzükről van szó, a felhasználók alkalmazkodjanak.

Tömegközlekedés: Magyarországon Budapesten és vonzáskörzetében még csak hírből sincsen közösségi közlekedés. Aki ilyet akar látni, menjen Debrecenbe vagy Szolnokra. Ott olyan színvonalú a közösségi közlekedés, hogy a lakosoknak valódi alternatívát jelent az autóval összehasonlítva. Budpesten és a környékén szervezetlen, korszerűtlen, kényelmetlen és drága a tömegközlekedés (Pozsony és Bécs közötti 65km-en kb. 30 ezer a havi bérlet modern, 120km/h vagy afölötti sebességű vonatokkal, nálunk a MÁV ezt 46 ezerért adja, és ne minősítsük a színvonalat). Természetes, hogyha ugyanannyiba, vagy kevesebbe kerül autózni, akkor az ember a kényelmesebb megoldást fogja választani, mert az autó a dugó ellenére is kényelmesebb, mert a saját "fotelemben" döglődök végig a dugóban.

Parkolás:

Teljesen egyet fogok érteni a fizetős parkolással, amint azt legalább egy kiépített, rendőrségre bekötött kamerarendszerrel őrzötté teszik, mert bizony a semmire mi a francnak fizessen az ember (nem is olyan ritkán kamu) büntetéseket? Legyenek őrzött parkolók és igenis haladjunk már a korral: parkolóházakat a belvárosba! Őrzött parkolást a pénzünkért!

Díjak és adók:

Az ezekkel a gond, hogy teljesen megmagyarázhatatlan, hogy mire szedik, meg hogy hogyan és mennyit. Vegyenek ki minden ilyen útalap, meg hasonló őrültségeket az üzemanyagárakból! Ezzel csak nagy pénzeket lehet lenyúlni a központi pénznyelőkben, miközben az önkormányzatok jó része alapból forráshiányos és bár sok egyéb feladat mellett az útkarbantartás is feladatuk, ennek ellenére nem kapják meg az ehhez szükséges pénzeket (sőt jövőre még kevesebb lesz). Én inkább egy önkormányzatnál befizethető útdíjat javasolnék - legyen az ő kasszájukban - és ezt ne lehessen másra költeni, csak útfenntartásra és fejlesztésre. Akkor lenne értelme és könnyen elő lehetne venni azokat az önkormányzatokat, ahol eltűnik a pénz. Ezen felül maradjon az autópályahasználati díj, mert az nem drága, és igenis egy autós meg tudja engedni magának a 4 napos árát, aki meg nem annak ottvan a főút. Ehhez kapcsolódva talán illene valami távolság alapú használati díjat bevezetni főleg a teherautósok irányába, mert ők okozzák az igazi károkat (csak nézzetek meg egy tisztán személyautós áruházi parkolót, annak tizenév után is előbb lesz a feltőrő fű a halála, mint az autó) és ezt kőkeményen behajtani rajtuk, aki nem fizet, annak pedig letiltás az úthálózatról. Máris kevesebbe kerülne az útfenntartás nekünk, fizessék meg a román, ukrán, bolgár és török kamionosok a kárukat, vagy menjenek és máshol tegyék tönkre az utakat és okozzanak balesetet máshol!

Üdv:
Szergej
SzummárumAz előző postban néhány alapvető és sokat csócsált probléma került elő a közlekedéssel kapcsolatban és bár hosszabb szünet után (köszönhetően az egyetemi tanulmányoknak és az ezzel járó kötelezettségeknek) most jut idő arra, hogy megosszam veletek az…..
Miután Hagyó mester elesett a baráti tűzben, kikerült egy írás a hivatalos LMP honlapra arról, hogy ettől azért még nem lesz jó és átláthatóan működő közösségi közlekedés Budapesten és környékén. Érdekes fejleményeket vett az ügy ezek után. Talán még sosem…..
Szergej Alekszejevics Budenszkij 2010.02.26 02:17:14
Sziasztok!

Könnyel-örömmel olvastam a fenti sorokat, mind a bejegyzés, mind a komment oldalon. Először is kérdeztetek jól működő állami cégeket, hát ez elég tág és rugalmas értelmezhetőségű kategória (ki mit nevez jónak), de a MOL Zrt, a HungaroControl, a Szerencsejáték Zrt, a GySEV jól működő cégek a maguk nemében és az oly sokszor szídott mamutvállalatokra sem lehet panasz abból a szempontból, hogy a jelenlegi körülmények között (mind pénzügyi, szakmai, politikai) körülmények között a maximumot nyújtják javarészt, a környezet nagyrészt a korlátozó, ezt nem lehet kihagyni a képből.

Örömmel olvastam a cikket, mert új megközelítés, beszéd a problémákról, de könnyel is, mert megfoghatatlan fogalmakat tartalmaz (legalábbis műszaki menedzser-közlekedésmérnöki tudással nem nagyon tudtam néhány dolgot hová tenni), ellenzéki populizmus volt sok helyen a fogalmazásban (nem narancsoldali, csak ilyen énvagyok a szabadszájú ellenzék-duma, ami nekem visszás). A leírásról összességében az a véleményem, hogy az irány jó, de a lépések hibásak. Az író a BKV-t, MÁVot, egyéb szervezeteket gyógyítgatná, csak ezzel több nagyon komoly gond van:

Az említett cégek működési költsége a hatósági oldal hozzá nem értése vagy kicsinyessége okán irreális szintre tud emelkedni egészen hülye dolgokkal kapcsolatban, elsőként állami szerepben a hatósághoz és a minisztériumhoz kell nyúlni, fejétől büdös a láb, mint tudjuk...

A második, hogy olyan nyílvánvaló ésszerűsítések meghozatala, minthogy ne 3 mancika gépelje le, hogy UTASPANASZ, az persze, hogy látszik, de ha kirakjuk szegény szerencsétleneket akár innen, akár a hivatalokból-okmányirodákból, akkor mit kezdjen magával egy 55 év feletti, számítógépet ellenségének tekintő, gépelni nem tudó és angol nyelven nem beszélő, sokszor érettségivel sem rendelkező ember? Jobb nekünk átmenni hivatali pénznyeldéből munkanélküli-segélykifizetőközponttá válni? Mert egy technológiai és hatékonyságnövelő fejlesztés bizony ezt hozza magával, a kormányok pedig nagyon szeretnek hallgatni az automatizáló-szolgáltató gazdasági modell öngyilkos formájáról (úgy akarunk eladni egyre több terméket és szolgáltatást, hogy a ternelői piacot megöljük és kisemmizzük az ott dolgozott embereket, viszont elvárnánk, hogy vásároljon). Pl. hitelválság mindaddig lesz, amíg nem lesz miből fizetőképes keresletet előállítani!
Közlekedéspolitikai divatszavak durrogtatása: amint mondtam a populizmus számomra itt jön elő. Nincs igazi reform ezekben a szavakban (tekintve a közlekedéspolitikai részt), csupán a jelenlegi formában a modern technikát felhasználva hatékonyabban kellene működnie ennek a rendszernek. Ez alapvető probléma, mivel a jelenlegi rendszer a párhuzamos, egymással versenyző közlekedési módozatok kialakulását erősíti, ami az államnak és így nekünk is sokba kerül.

Valaki említette az OrangeWays esetét. Sokáig nem tudtam benne állást sem foglalni, mert az előnyök mellett hátrányok is származnak belőle. Pl. az érintett járat a Zalaegerszeg-Budapest járat lett volna. A Zala Volán nem ritka, hogy mentesítőjáratokkal 3 teli!! busszal jár le Budapestről (személyes tapasztalat). Ilyenkor szeretném megkérdezni a tisztelt döntéshozókat, hogy akkor mi a búbánatos fenének a vasút, ha nem nagy tömegek nagy távolságra való szállítására? Itt pontosan az van, de ennek ellenére a vasutat éppen elgyilkolják azon a környéken (siralom, hogy mennyit eltökörésznek a hodosi vonallal, míg az Egyesült Királyságban egy hétvége alatt 65 km, kétvágányú, 250 km/h-s pályát újítottak fel úgy, hogy alapig lebontották és újraépítették). Helytelen lett volna az OrangeWays engedélyezése erre a viszonylatra, hiszen az ésszerűség és az Európai elvek szerint ide vonat kellene, ami van is, csak nem használjuk ki, nem azt fejlesztik (Zalaegerszegre pl. IC-vel csak Csorna felé kerülővel lehet eljutni!).

A magyar közlekedésnek két nagy baja van:
- Nem olyanok hoznak döntést, akik kizárólag az ésszerűség szempontjait figyelembe véve döntenek
- Nem arra használjuk a közlekedési eszközeinket, amire hivatottak

Erősen kell fogalmaznom, de mindegy, hogy egy okos vagy egy buta hülye dönt, hogyha busszal akar 200km-t áthidalni, amikot több, mint 150 ember utazik ugyanarra azon a 200 km-en, vagy küld el elővárosi motorkocsikat 3 órás menetidejű viszonylatra InterCity vonatként, és hiába az eszköz, ha meg hülyék vagyunk kihasználni a lehetőségeket.

A meglátás jó, viszont a lépések hibásak, mivel a megjelölt célokban nem jelennek meg a valódi, kikristályosodott és egyszerűen megfogalmazható problémák. A cikk írója nekem így csak a kisebbik rossz kategória a többi "versenytárshoz" képest.
Budapest - így múlik el a világ dicsősége Budapest érdekes módon fekete lyukká vált az országban: minden ide vonzódik, hajlik, megkerülhetetlen és aki ittragad az nehezen szabadul ki. Már nem azért mert annyival szebb vagy jobb, mint bármelyik más magyar város, hanem mert vagy…..
Az egyik szemem sír a másik nevet Budapest, Budapest te csodás, újból nem tudom eldönteni, hogy hogyan vizsgáztál az ünnepek alatt. Szerencsére sokat jártam a várost és az élmények végletesek voltak, szinte minden megfogható szempontból. Annyi bizonyos, hogy érzésem szerint az…..
A mai naptól nem közlekednek a Nyírvidéki kisvasút szerelvényei Herminatanya - Balsa illetve Dombrád állomások között. Az "ideiglenes" szüneteltetés decemberig tart, amikor életbe lép az új menetrend, amely valószínűleg már nem számol ezzel a vasútvonallal: Kedves…..
Szergej Alekszejevics Budenszkij 2009.12.14 01:31:43
Végigolvasva elég sok érdekeset lát az ember a kommentek között...

A Nyíridéki Kisvasúton nemrég utaztam Dombrádig, és szó mi szó, egy rakás buszjárattal (Buj-Nyíregyháza; Ibrány-Nyíregyháza; Újkótaj-Kisvárda) végülis a kisvasút "ki van pótolva", de ez három járat a végülis egy járattal megoldható helyett. Érdekesség, hogy a menetrendben Ibránytól/Nagyhalásztól Nyíregyházáig még ilyen szar állapotok között sem volt lassabb, mint a busz...

A kisvasút a falvak KÖZEPÉN haladt át, jó elérést adva a helyieknek, a vonalvezetésén persze még a régi uradalmi birtokok miatt vannak fölösleges ívek. Veszteség: hát jószerivel a tűzoltó-jellegű pályaösszbarkácsolás és a mozdonyösszegereblyézés a MÁVnál havonta nem került annyiba, mint egy menedzser fizetése, tehát a vonal vesztesége összességében talán ha egy új busz árát elérte a mostani állapotok között.

Feljavítás: A MÁVnál egy rakás használaton kívüli hatalmas állomási vágányzat, iparvágány vagy bezárt vonal van, aminek a pályaanyaga simán beépíthető lehetett volna fillérekért (vagy akár a fehérvári vonalról, amit a felújítás miatt felszednek), mivel ez belső anyaggazdálkodás. Ezekkel a vonal gyorsabb lett volna, mint amit a mozdonyok bírnak (a kocsik egy része ugyanis 80-al is gond nélkül futna, míg a mozdonyok 50-re vannak hitelesítve)m tehát a pálya sem lett volna hatalmas költség (pályavakarókat meg amúgy is fizet az állam, legalább lenne munkájuk ).

Persze ez mind veszélyes lett volna, mert akkor talán egy 40 km/h körüli átlagtempóval a buszok nyomába lehetett volna érni a kisvasúttal is, és már nem lehetett volna ráaggatni a versenyképtelen jelzőt.

A kocsik és a mozdonyok állapota, hát szerintem a szakadt Lada esete, ha nem költenek rá, csak foltozgatják, akkor így fog kinézni egy autó/motor/busz is...

Kitermeli az árát: igen, ha az effektív munkát végző személyzeten felül csak minimális irodai személyzet van, ahogy ez jellemző a Volánoknál. A megszüntetéssel elérik, hogy a munkaügyileg rosszabb helyzetű régióban további munkanélkülieket csinálnak, miközben mancikából/kávéfőző titkárnőből/menedzserből/igazgatóból nem lesz eggyel sem kevesebb...így a jóisten se tud ebből az egészből nyereséget kihozni. Valódi takarékos esetben a személyzet megtermeli az árát, ahogy a gépek is (sőt ezek már régesrég visszahozták az árukat, és a papíron már 0 az értékük).

Nem kell az önkormányzatoknak: Dehogynem, Dombrádon kiállítás, Nagyhalászon, Cigándon szobormozdony, felújított állomások és megállók, az önkormányzatok igenis derekasan tették, amit tehettek, de érthetően belefáradtak a tulajdonos érdektelenségébe. Nem rohannak olyan szekér után, amely nem szeretné őket felvenni. Itt megemlíteném, hogy nem csak az önkormányzatok, de elég sok helyi civil és vállalkozó is tett a kisvasútért, bezzeg a MÁV...

Megszüntetés: Az az igazság, hogy közlekedni kell, "ha valaki nem olyan tehetős, hogy autót vezessen, akkor dögöljön meg" - jogos az autóstól, hiszen a zebrán állókkal sem tudnak együtt érezni [majd megáll a nyanyának a következő effektusa] - de bizony vannak olyan emberek, akiknek nincs autó, marad a kerékpár vagy a gyaloglás mint alternatíva. Szüntessük meg, állítsuk le, mi lesz helyette? Buszok, OK egy új busz mennyibe is kerül? Hány új sofőr kell, akik kiadják a fordát? Mennyiért képzi ki őket a helyi Volán? Ne gondoljuk már, hogy a busz ingyé lenne bárhol is. Olyan vonalakon, ahol a vasút lassú és 10 km-re megy a településtől persze, hogy járjon busz, de ott, ahol a vonat indokolt, miért erőltetjük a közutat? A busz nem kér enni? Ingyen van a közút?

Megoldás: optimalizálás
Számolgatni kellene és nem autistáknak a térképen vonalakat húzogatni, mert kb. ezen a színvonalon dönt a minisztérium arról, hogy mi merre hogyan...ahol a busz jobb, ott busz, ahol a vonat, ott a vonat menjen, csatlakozzon egymáshoz, tartozzon közös irányítás és menetrendkészítés alá, hogy a vezetőség is kisebb legyen és olcsóbb a tömegek szállítása. Ehhez nem kellenek nagy pénzek, egy sofőr vagy kaller is megmondja, hogy mennyien mikor merre szoktak utazni emberek, erre kár több milliót eldobni, mert úgyis max. ugyanezt mondja. Keresleti menetrend: az eddigi kínálati helyett menjenek akkor buszok-vonatok, amikor tényleg van rá igény, ne akkor, amikor egy Valaki számítógépe úgy hozza ki a kétórás ütemet...Ilyen rendszerben valószínű nem érezné az utas, hogy nem autóval, hanem robogóval gyorsabban járja az országot. Legyen a kiszolgálószemélyzet az utasért, de kapjon tekintélyt és intézkedési hatalmat is! (ne a láblógató rendőrségre kelljen várni, ha valaki balhézik, vagy csak akkor jönnek, ha megölnek egy kallert úgy, hogy kidobják a gyorsvonatból).

Büntetés: a parazita mocskokat (teg és graffity firkagyáros, szombat esti "bebaszomazablakot"-erőember) el kell kapni és szégyen szemre kell vele lemosatni, helyreállítani azt amit tett. Így a mocskos buszok és kocsik is szépen helyrerázódhatnának és a helyreállításuk költségét is vissza lehetne perelni a parazitáktól vagy kedves szüleiktől (netán akkor érdekelné is a szülőket merre kódorog a kölök) akár a házuk terhére is.

Ezekhez nem kellehetnek évek, mert nincs annyi! Ha rövid időn belül nem lesz egy hosszú távú közlekedési koncepció (szakmai anyag, konkrétumokkal és nem általános EU konform álmodozásokkal, figyelembe véve a közösségi érdekeket) akkor az egész rendszer erősen a széthullás felé fog tartani, aztán majd az ukrán(Masrutka)/román mikrobuszos rendszerrel utazhat majd, akinek nem jutott legalább egy regadót lecsalt szakadt Lada. Szép kép, mondhatom, de pofátlanul erre rohanunk és ez valamiért nekünk jó, csak tudnám miért...
Az Antali-csapat egyik embere maga állította ezt. Péntek óta egy kétoldalas levél tartja izgalomban a vasútreformmal hivatásosan és hobbiból foglalkozókat. Először a Magyar Nemzet írt cikket a(z alapvetően) Takács László által írt dolgozatról, szemelvényeket is közölve…..
Szergej Alekszejevics Budenszkij 2009.10.09 01:28:15
A probléma szerintem is a végletekben keresendő, de az itt is megnyílvánuló vasútszeretet és ellenérzés okán jutott ez eszembe. Tetszik, amikor írják egyesek, hogy mennyibe kerül a MÁV, úgy, hogy sosem használom, hozzáteszem az MKV(Miskolci Közlekedési Vállalat), SzKT (Szegedi Közlekedési Társaság), DKV (Debreceni Közeledési Vállalat), a Volán egyesülés túlnyomó része is kap az emberek fizetéséből állami támogatást, úgy, hogy azok járatain sosem utaznak. Tehát ha ezeket is összevetnénk, akkor nem lenne olyan hatalmas szám, amit a MÁVra költ egy dolgozó?...

A másik az összehasonlítási alap. Nekem nem fér a fejembe, hogy hogyan kerülhet egy Bzmot önmagában több, mint 800 ft-ba km-enként személyzeti és egyéb költségekkel. Természetes, hogy amíg ilyen árak vannak a vasút túl drágának fog számítani.

Igen, a vasúti pályák többsége simán rossz helyen van, vagy jó helyen fut, de nincs ott megálló vagy állomás. Persze egy nyomvonalkorrekció igencsak drága mulatság,de ellenpéldának a települések központján áthaladó Nyírvidéki Kisvasutat hoznám fel, amelynek vannak olyan szakaszai, amelyek még a lepusztult pálya ellenére is a buszéval azonos menetidőt produkál, ráadásul nem egy külön teljesítménytúra egy állomásig vagy megállóig eljutni és most bezárásra van ítélve (mozdonyok nincsenek karbantartva, az 5 mozdonyból 2!!! működőképes van), amely díszes példája a tudatos leépítésnek.

A merre tovább kérdése akkor működne, hogyha a fővonali közlekedés maradna az állami vállalat kezében és a mellékvonalak a régiókhoz, kistérségekhez kerülnének a buszforgalommal együtt. Persze ehhez kellene, hogy a kistérségek és régiók ne csak papíron létezzenek, ne olyan önkormányzatokra terheljék rá a tömegközlekedés fenntartását, melynek működését is csak akadozva finanszírozza az állam!

Persze mindenek előtt a legfontosabb az emberi erőforrások leépítése lenne, legfőképp a vízfejben, mellékesen a dolgozók között (már csak azért is, mert a vezető kirúgásával többet lehet spórolni) és végre olyan módon módosítva a szerződéseket, hogy ne kelljen horribilis összegeket kifizetni az elbocsátottaknak. Továbbá nagyon fontos lenne a kamumunkakörök megszüntetése, hogy az innen elküldöttek helyébe ne kelljen új léhűtőt felvenni.

Monarchia vasútja: érdekes módon, akkoriban valahogy a közút építéséhez és fenntartásához képest olcsóbb volt a vasút és gyors megtérülésű tőkebefektetésnek számított. A morálról pedig csak annyit, hogy a kézzel-fúróval-kalapáccsal építő munkások leelőznék a mostani modern gépláncainkat...vagy központi vezérlésű berendezések nélkül is képesek voltak jelentősen nagyobb mennyiségű áru és utas elszállítására ellenben a mai példával, amikor előfordul, hogy a tehervonat akár 1 hetet!!!! is késik. Persze az vitathatatlan, hogy az ésszerűsítés elkerülhetetlen, de ennek vannak más formái is, nem csak a szolgáltatás megszüntetése. Ahogy az elején írtam: kár, hogy mindig a végletek hangzanak el...
Az egybillió forintot is meghaladja a MÁV-csoport teljes adóssága, a vállalat eredményei folyamatosan romlanak, miközben rengeteg vezető rengeteg pénzt keres a vállalatnál - mondta a Hírszerzőnek Antal Dániel. A megszüntetett Vasúti Hivatal vezetőjét a tervezett kormányzati…..
Szergej Alekszejevics Budenszkij 2009.09.30 03:22:57
Igaza van a cikknek!

A mellékvonalakon nagy baj a megszüntetés: nincs teherforgalom (általában), van kisebb-nagyobb számú személyforgalom, erre költségcsökkentés néven a vonalon megszűnik a személyszállítás (is). Ellenben a pályát karban kell tartani és van példa arra, hogy a szolgálat sem szűnik meg, tehát személyi költségben is jelentéktelen. Ellenben állam zsebből buszokat kell vásárolni a vonatok helyére a Volánoknak (mert ugye a pár db forgalmi tartalék ide nem elég) és a beszerzéssel már túlvagyunk a rövidtávú megtakarításon, ellenben a nem használt sínnek lába szokott kelni. Ez még az olcsóbbik eset, mert vannak olyan helyek az országban, ahol a buszhoz még utat is kell építeni, tehát a költségek így már elérik azt a szintet, mintha a pályaállapotokat hozták volna emberire.

Ennél sokkal többet lehetne megtakarítani a cégcsoport szerkezetén, hiszen összevonásokkal sokkal kevesebb cégnél sokkal kevesebb vezető kellene. További módszer, hogy nem kell luxus bérautó a vezetőknek, vagy Európán belül!!! vonat helyett repülővel utazgatni! És mivel az ország nem egy emirátus, így egy alapbért (5-800 ezer ft) adnék nekik és mellé a munkájuknak megfelelően prémiumrendszer, így a csúcsfizetésért meg is kellene dolgozni amellett, hogy motivált lenne a dolgozó. Nem akarom számolni a milliárdokat, de a megtakarított pénzből ha más nem az adósságállományt lehetne csökkenteni, mert minden, ami szép, új és csillogó is kereskedelmi banki adósságból van csupán!

Amúgy kellenek az új gépek (2 remot M62 árából egy vadi új Siemens Herkules kijött volna) a régiek újítgatása helyett, akkor is, ha hitelre tudjuk csak őket megvenni, mert a kisebb üzemköltségek, az utasbarátabb kialakítás (Flirt, Talent, Desiro, Uzsgyi[legalább légkondi van benne]) lehetővé tenné, hogy ezek megtermeljék az árukat és még sokáig fenntartható konstrukciók maradjanak.

Persze a sok felsővezetési önvédelem, a saját kis haszon bebástyázása és a cégük iránt érdektelen vezetők megpecsételik a MÁV sorsát. A legnagyobb baj mégis, hogy a szakmai kérdések (ki alkalmas vezetőnek) politikai játszmákban dőlnek el. E kettőnek nem szabadna keverednie.