Adatok
petersen
120 bejegyzést írt és 195 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Kistraktorral a hegyen...
petersen
2018.10.27 07:45:25
petersen
2018.10.27 13:36:58
@baowah: sok mindenre jo alap. Az idom eltakarja lényeget
Meseszerűen alakulnak a dolgok. Királyfinak érzem magam. Küzdök a hétfejűvel, és egy levágott fej helyére kettő új nő ki. No, de ez a mese vége, kezdjük az elején. Hétvégén hintóba pattantam és ismét börzéztem Tiszakécskén. A múltkori OT -s Trabantra tromfolt ez a…..
petersen
2018.03.08 11:57:34
@vermes tibi: csak téli álmot alszik és nehezen ébred....
Tegnap már idő hiányában nem álltam neki a gyújtásnak, de a mai napba beszorítottam. Ez inkább kisebb pepecselős meló, vezetékelni kell, sarut felrakni, szigetelni, próbálni. A blokkból négy vezeték jön, ebből egy - barna /fehér - megy a gyújtótrafóhoz. A trafó másik…..
Vannak olyan napok, amikor valahogy semmi sem sikerül. Reggel az ember lábujja megtalálja az ágy sarkát, a zokni lukas, kiesik a kezéből a forró kávés bögre, a tus hideg, nem találja a kulcsát és/vagy tárcáját és/vagy telefonját, rohan mindenhová de sehova nem ér oda és az egyetlen pozitív dolog az…..
Augusztus általában uborka szezon, sok minden nem történik a nagyvilágban. A Föld forgása is érezhetően lassul és a 40 fokos hőség elől nem szívesen menekülök a 33 fokos garázsba, őszintén szólva. Kevésbé meleg ugyan, cserébe viszont áll bent a levegő. Aggodalomra persze nincs ok, ura vagyok a…..
Sokat törtem a fejem, hogy a tank formája milyen legyen. Az alap elgondolás, hogy a pluszban felhegesztett felső vázcső alá kerül be. A felső íve tehát adott volt, már csak a többit kellett hozzá álmodni, vagyis rajzolni, egy méretes kartonlapra. Ehhez elsőnek a felső ívet ívet rajzoltam meg, ez…..
petersen
2017.08.02 07:30:40
@vermes tibi: Szia! Köszönöm az észrevételeket és a tanácsokat/ötleteket, minden ilyen jól jön :-)
Igen, volt egy hosszabb változat, más nem tudok mondani, mint hidd el, nem volt jó. elnyomta a felső részét a motornak, és túl nagy volt. a műgyantás kialakítás nem játszik, egyrészt itt alap sincs amit kezelésbe vehetek, másrészt ott a betöltő nyílás, benzincsap csatlakozás kérdése is. a kormány még állításra szorul, a kép torzít is kicsit. amikor elkezdtem faragni a motort, volt egy vázlatos kép a fejemben, hogy milyen legyen, de terv, rajz nem készült. menet közben alakítom a dolgokat, első sorban ezért is csinálom, a Jawa és a blog is e miatt jött létre, a többi motoron is sokszor jobban élveztem a szerelést, mint a motorozást :-) Lámpa lesz, valami klasszikus forma, erre is csak "spirituális" látomásaim vannak, majd kialakul. a lényeg a móka és a szórakozás, és az, hogy megoszthatom másokkal
Igen, volt egy hosszabb változat, más nem tudok mondani, mint hidd el, nem volt jó. elnyomta a felső részét a motornak, és túl nagy volt. a műgyantás kialakítás nem játszik, egyrészt itt alap sincs amit kezelésbe vehetek, másrészt ott a betöltő nyílás, benzincsap csatlakozás kérdése is. a kormány még állításra szorul, a kép torzít is kicsit. amikor elkezdtem faragni a motort, volt egy vázlatos kép a fejemben, hogy milyen legyen, de terv, rajz nem készült. menet közben alakítom a dolgokat, első sorban ezért is csinálom, a Jawa és a blog is e miatt jött létre, a többi motoron is sokszor jobban élveztem a szerelést, mint a motorozást :-) Lámpa lesz, valami klasszikus forma, erre is csak "spirituális" látomásaim vannak, majd kialakul. a lényeg a móka és a szórakozás, és az, hogy megoszthatom másokkal
A váz elkészülte után összehoztam a lábféket és a kitámasztót, mindegyikhez egy rugó hiányzott.
A lábfék ...
... és a kitámasztó is kész
Helyén a fékpálca, menet kell majd a végére
Kicsit gyanús, hogy a kitámasztó rugó útban lesz a láncnak, hamarosan kiderül. Hétvégén börze Tiszakécskén,…..
Amikor leadtam porfestésre a motort, nem tudtam színskálát nézni. Feketét nem szerettem volna, sötétkék vagy sötétzöld volt az elképzelésem. A kéket gyorsan ki is zártam, mert a váz leadásakor kiderült, amit adni tudnak az amolyan "bkkbuszbaáthajlószépségesstrandkorlát"- kék. A zöldet méregzöldnek…..
A homokszórás már megvan, de a szinterezés előtt még van pár apróság amit meg kell csinálnom. A kitámasztót lecsiszolom, ezt nem viszem homokozni. 50-es lapos acélból készítettem egy merevítőt a hátsó villához:
A csavar megmarad, de ezzel stabilabb lesz
Hosszas tervezés és az évek során…..
Visszajött a váz a homokozóból, így nem bírtam ki, hogy gyorsan össze ne dobjam a motor, mármint azt ami megvan belőle. Még mielőtt több ezres olvasótáboromat lélegzetvisszafolytós csodálkozásra nem gerjesztem, egy kis emlékeztető:
6 héttel ez előtt
Most pedig a jelen állapot, felkészültek?..
petersen
2017.06.22 10:37:35
@vermes tibi: jól gondolod, a felső ív alatt lesz a helye. Egyelőre még a lábtartóval küzdök, hogy a váz mehessen porfestésre
Mit tesz az alapos tervezés, a pontos anyagválasztás és a terv szerinti kivitelezés:
Szerintem elég szép lett..
Ahogy az elején írtam, eddig sikerült sok képpel, kevés szöveggel blogolni. Most azonban muszáj írnom, mert a még kész nem lévő, nem létező dolgokat nem lehet képekkel bemutatni ugyebár, back to the future…
A fejemben megvan egy összkép, és eddig úgy is alakulnak a dolgok, és bár haladok, sok…..
petersen
2017.06.10 21:56:04
@vermes tibi: Köszi, szeretem a debreceni börzéket de ez most kimarad. Klassz a verhovina, szépennegyben van
petersen
2017.06.10 23:22:36
@vermes tibi: fele-fele :-) Verhovetta találó, én is ilyen nevet keresek. A hangja jó, az összkép pláne
A múltkori posztban említettem az ülést, amit a vaterán vettem, és bár koros, de jó állapotú. Vastag bór, dupla tekercsrugóval, üléslap alatti rugókkal. Könnyen darabokra tudtam szedni, hogy csiszolás és festés után kicsit szebb legyen
Innen indultam..
A Romet egy motorizált bicikli. Legalább is nem bonyolultabb a kempingnél. A szétszerelés korábban egy óra alatt megvolt, és egy marék kulcsnál többre nem volt hozzá szükség. Ezt alátámasztja, hogy ma megérkezett az villa, ami a szabványos 1” –os kormánycsapágy csészékkel simán a helyére ment.
A…..
Ilyet már csináltam korábban. Igaz a Jawa kerekeit könnyebb fűzni, mert a küllőket sugár irányban kell bedugni a kerékagyba, nem oldalról, mint a Romet keréknél. Ez kicsit bonyolítja a dolgokat, de ha csak minden második küllőt teszem bele – kívülről – akkor ez is megoldható. Igaz erre 2 óra után…..
Szétszereléskor három csoportra szedtem a cuccost: kuka, lomisoknak vas, marad, eladás. Vagyis négy… Három óra kellett és eljutottam ide:
Innen már építek
Blokk (porlasztó és bal dekli nélkül), első villa, hátsó lámpa eladó, ha esetleg érdekel valakit. A vázról levágtam a…..
„And now, for something completely different”
A blog közel 9 éve alatt, sok minden történt, aki gondolja bátran lapozzon az elejére. A Totalcar tv adásokból ismert, mindenféle szereléseket összefoglaló rövidfilmek címéhez hasonlóan, egy gyors történet áttekintés. Elsőnek volt a Jópofa Jawa…..
Süldő gyermek koromban, amikor még a Csepel Apolló menőnek számított, a fél világot fel kellett kutatni ha alkatrészt, vagy valami újítást szerettem volna beszerezni. Ilyenkor nyakamba vettem a várost, végigjártam az ismerősöket, haverokat (vezetékes telefon is alig volt), hogy meglegyen ami kell.…..
Legutóbbi bejegyzés óta a Burgman teszi a dolgát. Főleg városban használom, volt egy-két börze túra és most már biztosan mondhatom, hogy összeszoktunk. A korábbi töltés problémák feledésbe merültek, a töltés tökéletes, a téli csepp-töltőn való tartást pedig meghálálta az akkumulátor.
Volt viszont…..
Több mint kétévnyi hallgatás után nem biztos, hogy a legjobb ötlet életfilozófiai tanácsadásba kezdeni, azonban kell, hogy legyen valami ésszerű (?) magyarázat arra miért kell a felnőtt férfiembernek állandóan azon a bizonyos rossz oldalon állnia. Miért nem jó, hogy van egy motorom, amire annyi…..
Darth Weber, a Tűszelep Fekete Lovagja elégedett volt a szituációs helyzettel. Sikeres volt legutóbbi invesztációs befektetése, így vehetett végre egy hétvégi víkendházat. Miközben a teraszán ülve baconszalonnába csavart paraván sajtot majszolt, tekert egyet a hifi hangerején.…..
petersen
2015.01.01 21:09:16
@minden péniszt megérsz: Zách Danit a búgó hangja miatt elkeresztelték a "kedves" kollégák :-)
Mikulás napján muszáj édességes receptet posztolni, ugye megértitek? :)
Még egészen kicsi voltam, amikor egy magazinban (azt hiszem a Magyar Konyhának a húsvéti száma) volt pár "mivel várjuk a locsolókat" recept, köztük ez a kókuszos-csokis csók. Akkor anyukámmal megcsináltuk,…..
petersen
2014.12.16 10:35:02
petersen
2014.12.16 12:34:37
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz