Regisztráció Blogot indítok
Adatok
joessa84

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A hozzánk eljutott dokumentum alapján megírtuk, hogy a Kállay-Saunders Band képviselői (kiadófőnök, menedzser és az egyik tag a zenekarból) megegyezett A Dalt gyártó Apropó Médiával arról, hogy a cég nem követett el hibát az élő műsorban. A dokumentum szerint Kállay rendesen, C mollban hallotta a…..
joessa84 2016.03.03 13:16:30
Az én véleményem az MTVA-val egyezik. Kállay S.A. énekelt hamisan, ráadásul mindkétszer. Leellenőrizhető a szolfézs-hangképzés-zeneelmélet eszközével. 

Aki tanult zenész (!) (aki tanult a hangképzés fiziológiai és pszichikai alapjairól, aki tanult ének-hangképzést, akinek zenei hallása kifinomult, aki tisztában van a zenei artikulációval, aki a zenei intonálás biztonságos technikájával rendelkezik), annak első hallásra feltűnt Kállay S. A. rendkívül bizonytalan előadásmódja, aki folyamatosan felfelé intonált - így "sikerült" neki a félre-éneklés. Amit gondolom nem készakarva tett, de az intonálás bizonytalansága eredményezte ezt. 

Pacsai M. szerint Kállaynak abszolút hallása van: nos, ezt kétlem, mert aki ilyen hallással rendelkezik, az mindenféle segédeszköz (pl. hangvilla, bármely hangszer hangja) nélkül képes felismerni (meghallani) és intonálni egy adott hangnemben. 

Hallgassa meg zenei szakember (nem hangmérnök) az első taktusokat többször: az eredeti dallam hangköz-tartása nem azonos a döntő első és másodszori előadásával, de ez azért van, mert Kállay állandóan felfelé intonált, aki a már az első T1 (tiszta prím) leéneklésével felfelé ment, majd a K3 (kis terc) dallamugrást majdnem N3 (nagy terc) ugrássá tette (lebegtette a K3-at), és lehetne folytatni a sort hangról hangra. Voltak találkozási pontok (azonos hangmagasságok) a zenekarral és a szólistával is, de Kállay ezekhez sem tudott igazodni. 

Azt mondja a P. M. hangmérnök (Kállay-dal zeneszerzője), hogy tisztán énekelt végig, "csak" feljebb. Mint tanult zenész , ezt a mondatát kikérem magamnak. Én azon is lerökönyödtem (már korábban is), hogy Kállay-nak a hangképzése szörnyű, csak erőlködve nyomja a hangokat.

Az énekhang a legegyszerűbb transzponáló hangszer, de ez, ha nem avatott kézben működik, akkor ilyen hangzást produkálhat, amilyet 2x is (sajnos) hallhattunk.

Röviden arról is szót ejtek, hogy a legkisebb érzelmi behatás is meg tudja változtatni az intonálást egy verseny-helyzetben: amikor egy érzelem erősebb a belső hallásnál (pl. ki tudja mit tett előtte, mit ivott, -hogyan élte meg, hogy az előtte fellépők ("ellenfelek) milyen zenei teljesítményt nyújtottak,- mennyire volt túlzó az akarása a győzelemre,- a koncentrálást mennyire vette komolyan - stb.).

Végül: ha semmi nem szólt volna a fülmonitorban, akkor hogyan tudta, hogy mikor kell elkezdeni? Ugyanis nem volt időbeli elcsúszás a dalkezdés és a folytatás között, de intonálás-beli különbség az volt, de ez Kállay rossz intonálásának (lebegtette a hangközöket) köszönhető. Sajnálom, hogy a zsűri, aki szakértőnek titulálja magát, ezeket nem hallotta meg, és még a legjobb 4-be is betették a hallottak ellenére! Versenyen nincs olyan, hogy 2x előadhatja valaki a produktumát! 

Sajnálom, ha Kállay lezártnak tekinti az ügyet, könnyebb ezt nyilatkozni: nem nézem hülyének, de ha ő nem képes meghallani a felvételek alapján, hogy mit - hol hibázott, akkor csak sajnálni tudom, egy igazi zenész felismeri az előadás hibáit, mert azokból tud tanulni. Nagyon nagy hibának tartom a Pacsai M. által internetre feltett videót, - az MTVA helyében jogi lépéseket is fontolgatnék.
joessa84 2016.03.03 13:22:01
@Kytia: nem d-mollban kezdte! Ha nincs zenei hallásod, akkor ne nyilatkozz a Pacsai M-féle video alapján!
joessa84 2016.03.03 13:40:07
@Tr4nCe: senki nem bizonyította be, hogy KSA-előadásába belenyúltak. Ezt csak a P.M. általi video sugallja, ezzel befeketítve az MTVA-munkáját.

Az sem jelent semmit, hogy KSA előtte és utána tisztán lenyomta-e vagy sem, vagy akár holnap tisztán előadja-e. Itt kizárólag a döntő 2 felvételét kell hangról hangra meghallgatni, az eredeti dallam hangköz-tartását összehasonlítani a 2 döntős felvétellel, a dal kottáját (mint biztos dallam-lejegyzést a hangköz arányokról) összehasonlítani a hallottakkal: pl. ahol k3-t kell énekelni, ott valóban k3-t énekelt-e, és így tovább.