Adatok
TMGBP
0 bejegyzést írt és 36 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Fapados tippek, trükkök, élmények
Ez a legnagyobb hülyeség, amit egy Wizz Air-utas elkövethet
2020.04.17 17:36:44
Ha végiglapozzuk a Wizz Airhez az utasoktól érkezett kérdéseket, nem meglepő módon az merül fel a leggyakrabban, hogy van jegyünk, de a járvány miatt nem akarunk utazni, mikor adjátok már vissza a pénzünket? A cég utolsó Facebook-posztja alatt a Wizz embere, vagy robotja próbál is mindenkinek…..
TMGBP
2020.04.19 01:25:29
@jjoey: a fapadosinfo.blog.hu nem ezzel foglalkozik, úgyhogy nem hiszem, hogy cikk kéne. De ha érdekel, itt is többen írták kommentbe, hogy a nagy cégek (AF, KLM, Lufi, Swiss) hogy jártak el.
Fapados tippek, trükkök, élmények
Gondban a Ryanair, megszűnik a Budapest-Gran Canaria járat is
2019.12.19 23:48:01
Elérte a járatbezárási hullám a Ryanair magyar útvonalait is, sajnos Gran Canaria mellett Santander és Nürnberg is is megy a lecsóba a nyári menetrendváltástól. Így már csak egyetlen Kanári-szigetre lehet eljutni közvetlen járattal, Tenerifére maradt heti kettő méregdrága Wizz.
Szerencsétlen…..
TMGBP
2019.12.21 20:06:00
@Fillér B. Gusztáv: a hivatalos bejelentés tegnap volt Orlyról, de félhivatalosan lehetett tudni jóideje. (Amióta megvette a wizz a slotot Orlyn. Csak akkor még Pest+Szófiáról beszéltek, ebből Pest+Varsó lett.) De a lényeg, hogy akkor a bécsiekről lesz még poszt. :)
Fapados tippek, trükkök, élmények
Az 5 legfontosabb különbség a Wizz és a Ryanair között 2019-ben
2019.11.24 12:12:40
Majdnem pontosan két éve készült a témában ez a poszt és magunk is meglepődtünk, hogy mennyi minden megváltozott azóta, sőt inkább mondjuk úgy, hogy alig maradt valami, ami ma is ugyanúgy működik. Ezért aztán itt a friss, felújított verzió, már csak azért is, mert idén is szépen nőtt a két…..
TMGBP
2019.11.24 23:57:06
@leroi: Járatmódosítás? Vagy ez minek a díja? A jegyár beépítve tartalmazza a 2600 forint kezelési költséget, emiatt nincs 2600 forint alatt jegy, ahogy @Facelessbook is írja.
TMGBP
2019.11.25 08:13:19
@Fillér B. Gusztáv: értem amit mondasz, de normál user a szabályokból indul ki, ami alapján kisebb (ryan 35*20*20 vs 40*30*20).
Lehet túlságosan szabálykövető vagyok, de én pont az ilyen helyzeteket utálom. Miért nem ez a méret van a szabályzatban, és a jegyen?
Lehet túlságosan szabálykövető vagyok, de én pont az ilyen helyzeteket utálom. Miért nem ez a méret van a szabályzatban, és a jegyen?
TMGBP
2019.11.25 09:29:01
@Pierr Kardán: Ahogy látom ez pont az amit írtam. A 8€ (2600 ft) az adminisztrációs díj minden jegyen. De ez a végső számlát leszámítva sehol nem jelenik meg külön, a kereséskor, foglaláskor feltűntetett árban benne van. Szoktak ilyet csinálni a légitársoságok, a britishnél a számlán még utaskezelés, reptéri díjak, stb is szerepel. Érdekes lebontás, én se tudom mi értelme, de végig a teljes árat mutatja, nem raknak rá plusz díjat.
Fapados tippek, trükkök, élmények
Ferihegy új nevezetessége a felkelő nap fényében megcsillanó budiajtó
2019.11.14 20:46:29
Bréking! Az első kémfotók az új ferihegyi csodabádogról és konténerbudiról!
Egy szép hajnalon, félálomban kifelé baktatva Ferihegyen a bádogba, egészen meglepő felirat ereszkedett a szemem elé. Tudjuk be a sokkhatásnak, hogy kapásból sikerült fénycsővel együtt lefotózni az errefelé még soha nem…..
TMGBP
2019.11.16 01:37:45
@Nbl: Nyilván nem csak reggel menne három gép, hanem egész nap, csökkentve a kettes forgalmát... Ahogy működött már párhuzamosan egyszerre a két terminál, a mainál jóval kisebb forgalom mellett is. Emlékeim szerint az általad leírt dolgok (büfé, újságos, könyvesbolt) voltak is. Az az épület is reptérnek épült, csak régebben, kisebb forgalomra, de valamennyire azért korszerűsítették is, átesett egy teljes felújításon.
Értem, hogy gazdaságosabban üzemeltethető egy nagy reptér, megértettem, hogy a forgalom visszaesésekor (Malév csőd) bezárták, de jelenleg a kettes terminál már a képességei határán mozog, kéne valami megoldás.
Értem, hogy gazdaságosabban üzemeltethető egy nagy reptér, megértettem, hogy a forgalom visszaesésekor (Malév csőd) bezárták, de jelenleg a kettes terminál már a képességei határán mozog, kéne valami megoldás.
TMGBP
2019.11.16 11:23:48
@Igazamvanvagyigazamvan?: Nem ezekkel a repterekkel kéne összehasonlítani, csak hogy Ferihegy a legrosszabb reptér, az szerintem egyáltalán nem igaz. Amiket írtam, vagy mindenben Ferihegy alatt vannak szerintem, vagy hasonlóan oldják meg a fapadot (pl Bordeaux, külön könnyűszerkezetes fapados épület).
@BódogBéla: Szerintem Ferihegyen is voltak jó fejlesztések az elmúlt 9 évben: a SkyCourt, a C terminál ilyen. A bádogbodé igazad van, nem. És félek attól, hogy az új bádogbodé se lesz jobb, de valszeg abban bíznak, ha egy NERessel építtetnek egy újat, az kevésbé lesz problémás a NERnek. Viszont a kormányra és a városvezetésre térve szerintem sokkal szomorúbb volt az elmult 9 év a reptér szempontjából. Nem hogy nem készült vasúti összeköttetés (khm, el se kezdték), de még a gyorsforgalmi újraaszfaltozására se telett. Egyik legborzalmasabb minőségű út Pesten, és ezt látják (érzik) elsőnek akik idejönnek. Igencsak illett volna a maguk háza táján söprögetni, mielőtt beleszállnak a reptér üzemeltetőjébe.
@BódogBéla: Szerintem Ferihegyen is voltak jó fejlesztések az elmúlt 9 évben: a SkyCourt, a C terminál ilyen. A bádogbodé igazad van, nem. És félek attól, hogy az új bádogbodé se lesz jobb, de valszeg abban bíznak, ha egy NERessel építtetnek egy újat, az kevésbé lesz problémás a NERnek. Viszont a kormányra és a városvezetésre térve szerintem sokkal szomorúbb volt az elmult 9 év a reptér szempontjából. Nem hogy nem készült vasúti összeköttetés (khm, el se kezdték), de még a gyorsforgalmi újraaszfaltozására se telett. Egyik legborzalmasabb minőségű út Pesten, és ezt látják (érzik) elsőnek akik idejönnek. Igencsak illett volna a maguk háza táján söprögetni, mielőtt beleszállnak a reptér üzemeltetőjébe.
TMGBP
2019.11.16 21:23:18
@Tesztelo.hu:
A 2C egy non-schengen terminál a 2B mellett. Valamikor tavaly adhadták át, én tavaly novemberben már onnan indultam Glasgowba.
@John Heard:
Nem hiszem, hogy ne tudnának, csak itthon nem erre van igény, az utasok többsége ezt nem fizeti meg (a repjegyben). Nekem az a meglepő, hogy a wizz Oslo fő repterére repül, nem az Oslotól 100+ kmre lévőre, ahova a ryan.
A 2C egy non-schengen terminál a 2B mellett. Valamikor tavaly adhadták át, én tavaly novemberben már onnan indultam Glasgowba.
@John Heard:
Nem hiszem, hogy ne tudnának, csak itthon nem erre van igény, az utasok többsége ezt nem fizeti meg (a repjegyben). Nekem az a meglepő, hogy a wizz Oslo fő repterére repül, nem az Oslotól 100+ kmre lévőre, ahova a ryan.
Fapados tippek, trükkök, élmények
Elképesztő magasságokba emeli a Wizz Air a kézipoggyász árát
2019.10.29 16:59:31
Sokadszor szaladunk bele, hogy egy normális kézipoggyászért többet kell fizetni a Wizznél, mint amibe maga a repjegy kerül, legfőbb ideje egy csomagártesztnek. A két ultra ajánlatait összevetve az látszik, hogy a kézicsomagnál a Wizz sokkal drágább a Ryanairnél, a 10 kilós feladottnál kisebb…..
TMGBP
2019.10.29 23:53:48
@irdesmond: Így is lehet gondolkodni, de ez a blog pont arról szól, hogy fogj ki olcsó repjegyeket. Még ha az időpont és a helyszín is fix, akkor is elég szép skálán mozog a repjegy ára az időben haladva, rutinosabbak tudják, mennyivel előre érdemes foglalni. Hidd el, elég sokat lehet spórolni. Ha az időpont egy kicsit rugalmasabb (pl mindegy melyik májusi hétvégén mész el egy hosszú hétvégére), esetleg helyszínből is van több opció, még többet spórolhatsz, akár további két-három utazás repjegyét is.
Nehéz mindennel képben lenni (hisz a fapados légitársaságok is a bevételből élnek, nem érdekük, hogy ismerd /könnyen kitaláld/ az árazó algoritmust, illetve emiatt szeretnek nehezen számolható díjakkal /pl dinamikus pooggyász díj/ dolgozni), de miután a fapadosoknak érdeke megtölteni a járatokat, lehet jó áron is kifogni jegyeket.
Nehéz mindennel képben lenni (hisz a fapados légitársaságok is a bevételből élnek, nem érdekük, hogy ismerd /könnyen kitaláld/ az árazó algoritmust, illetve emiatt szeretnek nehezen számolható díjakkal /pl dinamikus pooggyász díj/ dolgozni), de miután a fapadosoknak érdeke megtölteni a járatokat, lehet jó áron is kifogni jegyeket.
TMGBP
2019.10.30 11:30:16
@molnibalage: Igen, benne van az utazásban, hogy lesz valami probléma. Kis valószínűséggel, de benne van, nem árt a problémamegoldó képesség és tartalék, amit ellensúlyozni lehet mással (szervezett útra mész, biztosítást kötsz stb). Én az utcára nem mennék ki pénz vagy bankkártya nélkül, bármikor kellhet. De amúgy a normál légitársaságoknál, vasútnál is van sztrájk / időjárás para, a vicces, hogy még gyakrabban is, mint a fapadnál, ott is lehet szükség erre. Törölt/késő járat esetére EUs szabályozás van, vannak behajtó cégek, akik be tudják szedni, ami jár neked, nem bonyolult. Csak mint mondtam, kell legyen tartalékod (egy bank/hitelkártyán pl), akkor és ott.
Én nem azért utazok fapaddal, mert nem telik másra, hanem mert nem repjegyre szórom el a pénzt, mert nekem nem az odaút a nyaralás élményekkel teli része. És nem helyben spórolok az élményen, hanem a repjegyen, ha lehet, pláne ha ugyanaz (jókor foglalva) olcsóbb.
Lehet velem van baj, de munkába is tömegközlekedéssel járok (máv/bkv), pedig ott is van bőven fennakadás (hohó, wizz hozzájuk képest...), és nem azért mert nincs autóm, vagy ne engedhetném meg magamnak, csak szerintem nem ad annyi pluszt (jó ebben a dugók is benne vannak) , mint amennyibe kerül.
@_B_: Ebben igazad van, nekem is a szabi többet ér, mint hogy hétközben olcsó a repjegy, és reggel megyek ki, este haza, ha lehet. De egy konkrét útnál se mindegy, mikor foglalsz. Ha pedig pl Londonba mész, lehet több társaság is jó, és kb ugyanakkor megy, érdemes poggyászt is belekalkulálni, ha vinni akarsz. Kis része az útnak a repjegy, de ennek az ára a legdinamikusabb, ezen lehet spórolni (szerintem).
Én nem azért utazok fapaddal, mert nem telik másra, hanem mert nem repjegyre szórom el a pénzt, mert nekem nem az odaút a nyaralás élményekkel teli része. És nem helyben spórolok az élményen, hanem a repjegyen, ha lehet, pláne ha ugyanaz (jókor foglalva) olcsóbb.
Lehet velem van baj, de munkába is tömegközlekedéssel járok (máv/bkv), pedig ott is van bőven fennakadás (hohó, wizz hozzájuk képest...), és nem azért mert nincs autóm, vagy ne engedhetném meg magamnak, csak szerintem nem ad annyi pluszt (jó ebben a dugók is benne vannak) , mint amennyibe kerül.
@_B_: Ebben igazad van, nekem is a szabi többet ér, mint hogy hétközben olcsó a repjegy, és reggel megyek ki, este haza, ha lehet. De egy konkrét útnál se mindegy, mikor foglalsz. Ha pedig pl Londonba mész, lehet több társaság is jó, és kb ugyanakkor megy, érdemes poggyászt is belekalkulálni, ha vinni akarsz. Kis része az útnak a repjegy, de ennek az ára a legdinamikusabb, ezen lehet spórolni (szerintem).
Fapados tippek, trükkök, élmények
Végre kukázta a történelem legidiótább fapados díjtételét az easyJet
2019.10.10 00:42:49
Sose értettük, miért ragaszkodik egy velejéig igazságtalan, az utasnak és a légitársaságnak is csak kárt okozó díjtételhez az easyJet. Most megtört a jég, úgy tűnik, sok év után végre belátták, hogy baromság volt, október 1-től eltörölték a minden foglalásra egységesen kivetett 21 eurós admin…..
TMGBP
2019.10.13 07:34:07
@Facelessbook: Fura, én már régóta azt figyelem, hogy a wizznél halomban állnak a 6 (discounttal 3) ezres jegyek, könnyű összerakni egy discounttal 6 ezres hétvégi kiruccanást is. Csak novembertől már este járnak, ami hazafelé jó, de odafelé nem az igazi. Ezért ránéztem easyjetre, és khm. Nem azt mondom, hogy drága, mert tízezer nem sok egy jegyért, de elég rendesen a wizz szintje fölött vannak. (Persze nem szabad elfelejteni, hogy náluk egy normál kézipoggyász van az árban, ami hasznos, ha nem csak egy hétvégére mész.)
TMGBP
2019.10.13 07:40:51
@skr77: Igen, de azért jó tudni erről. Máshol megérheti egy-egy szegmenst is lefoglalni, amikor olcsó, easynél pedig érdemes lehetett emiatt több különböző utat egybe foglalni. Emlékszem, amikor anno Berlinbe mentünk, a kártyadíj igen jelentős rész volt a repjegyből, és ezért jóval olcsóbb volt egy főre, ha több főre foglaltunk. Ami azért vicces, de legalább az ismerősöket gyorsabb döntéshozatalra sarkalja. :)
Fapados tippek, trükkök, élmények
A tűzzel játszik a Ryanair, újabb balhék jönnek
2018.08.02 12:50:11
Naponta több hír is érkezik arról, hogy éppen mely országokban terveznek sztrájkot a Ryanair pilótái. Ennek pontos követésére nem vállallkozhatunk, de jelen állás szerint az ír, a német, a holland és a svéd bázisokon lehetnek törlések a következő hetekben. Ezek alapján nagyon pici a magyarországi…..
TMGBP
2018.08.02 22:44:20
@ordasbacsi:
Én 19 oda-vissza wizz úton vagyok túl + repültem közben másokkal is. Nem tudom mi számít nálad csont nékülnek, nekem eddig egy darab két órás késésem volt a maximum. Persze, lehetnek késések és törlések, de ennek valószínűsége szerintem megegyezik a fapados és nem fapados közt. Sőt, AF és Lufi esetén még jóval nagyobb is erre az esély. Ők is törlik a járatodat előző este, ha épp olyanjuk van. És mehetsz a következő géppel, ahogy a fapadosnál is. Nem tartozik ide szorosan, de a bőrönd szabályzat még szigorúbb is AF, British esetén, mint ryan vagy wizznél. Úgyhogy sok esetben én tényleg csak annyit észleltem, hogy ott kaptál egy mini szendvicset, és 2 deci üdítőt, két-háromszoros áron.
Én 19 oda-vissza wizz úton vagyok túl + repültem közben másokkal is. Nem tudom mi számít nálad csont nékülnek, nekem eddig egy darab két órás késésem volt a maximum. Persze, lehetnek késések és törlések, de ennek valószínűsége szerintem megegyezik a fapados és nem fapados közt. Sőt, AF és Lufi esetén még jóval nagyobb is erre az esély. Ők is törlik a járatodat előző este, ha épp olyanjuk van. És mehetsz a következő géppel, ahogy a fapadosnál is. Nem tartozik ide szorosan, de a bőrönd szabályzat még szigorúbb is AF, British esetén, mint ryan vagy wizznél. Úgyhogy sok esetben én tényleg csak annyit észleltem, hogy ott kaptál egy mini szendvicset, és 2 deci üdítőt, két-háromszoros áron.
Van pár apróbb új információnk a kézicsomagos mizériáról, meg itt az idő arra is, hogy tisztázzunk pár dolgot.
Az előző posztban írt fontos változást azóta többen is megerősítették, az egyik olvasó úgy fogalmaz, hogy Ferihegyen is pánikszerűen címkézik az összes csomagot, vagyis aki nem vesz…..
TMGBP
2018.07.06 00:51:47
@191919: Szerintem nem olyan egyszerű ez. Abban egyetértek, hogy amit lehet, azt szabályozzanak. Egységes csomagméret, minimális idő az online checkinre, stb.
De mi lenne a teljes utazási díj? Én sose utazom feladott bőrönddel, tökéletesen mindegy számomra, hogy hol ülök a gépen, és az se zavar, ha nem elsőnek szállhatok fel a gépre. Nagyon ritkán veszek a jegyen kívül mást. A jegyárban meg már a kötelező költségek benne vannak, szerencsére kötelezik erre a légitársaságokat. Ami számomra érdekes, hogy pl Párizsba bejutni Beauvaisből illetve a CDG-ről mennyi (időben, pénzben). De persze ez is egyéni, attól függ ki hova akar menni a reptérről...
De mi lenne a teljes utazási díj? Én sose utazom feladott bőrönddel, tökéletesen mindegy számomra, hogy hol ülök a gépen, és az se zavar, ha nem elsőnek szállhatok fel a gépre. Nagyon ritkán veszek a jegyen kívül mást. A jegyárban meg már a kötelező költségek benne vannak, szerencsére kötelezik erre a légitársaságokat. Ami számomra érdekes, hogy pl Párizsba bejutni Beauvaisből illetve a CDG-ről mennyi (időben, pénzben). De persze ez is egyéni, attól függ ki hova akar menni a reptérről...
Fapados tippek, trükkök, élmények
A legdurvább módja, hogy időben kiérve is lekéssük a gépet
2018.06.25 02:18:00
Az angol reptereknek régóta rossz hírük van, teljesen megérdemelten. Nyilván lehet szerencsénk egy-egy flottul sikerült érkezéssel, vagy indulással, de gyakoribb, hogy sík ideg az utas, mire túljut valamelyik procedúrán. Az elmúlt hetekben volt szerencsénk újra a szenzációs London-közeli fapados…..
TMGBP
2018.06.25 22:17:32
@Facelessbook: Schengenen belül elég a név, nincs szükség okmányazonosító megadására.
Fapados tippek, trükkök, élmények
Nem megy balhé nélkül az átállás a Wizz új csomagrendszerére
2017.11.27 12:56:26
Beleszaladtunk egy balhéba a csomagmérők és egy utas között, azt pedig túlzás lenne mondani, hogy rendszer lenne az új szabályok alkalmazásában. Inkább katyvasz látszik, pár dolog persze egyértelmű, jótanácsok most is vannak. Mindenesetre a héten újból tesztelünk, várjuk a további utasélményeket és…..
TMGBP
2017.11.29 09:13:21
@Etniez: Szerintem kevered a ryannel. A ryan szándékosan szétdob még két ember és üres gép esetén is, de a wizz esetemben még ilyet sose csinált, pedig rengeteget utazom velük. (Még a változtatás után, idén októberben sem csinálta ezt. Remélem azóta se lépett ilyet.)
40-50 fontos transzfer? Tavaly voltam, de akkoriban max 10 font volt a busz (helyben, ha nem vetted meg előre), a vonat (ami tényleg kényelmes és gyors) is kijött szerintem 15 fontból (nekem 27 font volt a retúr vonatjegy a reptéren megvéve). Ha csak nem Heathrown laksz, onnan is kell egy transzfer, és bár az tényleg London, de azért 6-os zóna, ami nem a belváros. Összességben szerintem max 10 font különbség van tömegközlekedés esetén.
Felújítás alatt állt akkor Luton, de nem emlékszem arra, hogy a security bármennyivel tovább tartott volna, mint más reptéren. Saját tapasztalat alapján minél kisebb a reptér, annál kevesebb a bolyongás, és gyorsabb a security, függetlenül attól hogy fapadosok járnak-e oda. (Bombariadó után elég vicces tud lenni egy CDG...)
A wizznél az ingyen poggyász most már 55 × 40 × 23 cm, nem tudom a Britishnél mekkora, de szerintem nem nagyobb, ez a sztenderd méret. Viszont wizznél tényleg szigorúan csak egy poggyász, nincs második mini (az pl ryannél van a BA mellett).
Elhiszem, hogy jobb a BA által nyújtott szolgáltatás, és neked jobban megéri velük menni, de a többség szerintem max fele annyiból kihozza (a kb 10 fonttal drágább transzferrel együtt is) Wizzel, mint BAval.
40-50 fontos transzfer? Tavaly voltam, de akkoriban max 10 font volt a busz (helyben, ha nem vetted meg előre), a vonat (ami tényleg kényelmes és gyors) is kijött szerintem 15 fontból (nekem 27 font volt a retúr vonatjegy a reptéren megvéve). Ha csak nem Heathrown laksz, onnan is kell egy transzfer, és bár az tényleg London, de azért 6-os zóna, ami nem a belváros. Összességben szerintem max 10 font különbség van tömegközlekedés esetén.
Felújítás alatt állt akkor Luton, de nem emlékszem arra, hogy a security bármennyivel tovább tartott volna, mint más reptéren. Saját tapasztalat alapján minél kisebb a reptér, annál kevesebb a bolyongás, és gyorsabb a security, függetlenül attól hogy fapadosok járnak-e oda. (Bombariadó után elég vicces tud lenni egy CDG...)
A wizznél az ingyen poggyász most már 55 × 40 × 23 cm, nem tudom a Britishnél mekkora, de szerintem nem nagyobb, ez a sztenderd méret. Viszont wizznél tényleg szigorúan csak egy poggyász, nincs második mini (az pl ryannél van a BA mellett).
Elhiszem, hogy jobb a BA által nyújtott szolgáltatás, és neked jobban megéri velük menni, de a többség szerintem max fele annyiból kihozza (a kb 10 fonttal drágább transzferrel együtt is) Wizzel, mint BAval.
Ha nem tartjátok be a csomagszabályokat, meg fogjuk változtatni - üzente utasainak a legnagyobb európai fapados. Biztos nem ok nélkül.
Kétségtelenül nagylelkű a Ryanair jelenlegi kézicsomag-szabályozása, menő, hogy egy normális, plusz egy kicsi kézi vihető fel a fedélzetre, de ez meg milyen…..
TMGBP
2017.07.15 01:24:37
@_e30st_: Régebben volt már, de én találkoztam súlyméréssel Párizsban (Orly), a Transáviások méregették a kézipoggyász súlyát, amíg sorban állt az ember a géphez. Mondjuk az is egy érdekes légitársaság...
Fapados tippek, trükkök, élmények
Az orosz bratyizás eredménye: indulhat a Wizz Szentpétervárra
2017.05.05 11:25:12
Régen megígérték, sokan kérték is, végre összejött: augusztustól repülhet a Wizz Budapestről Szentpétervárra.
Heti kétszer repül majd a Wizz Szentpétervárra, szerdán és vasárnap, majd a téli menetrendben kedden és szombaton. Az árak jellemzően 15-18 ezer forinton indulnak, de akad bőven drágább…..
TMGBP
2017.05.06 12:48:42
@anyadmajma:
Nem csak az a baj az orosz vízummal, hogy egy kisebb vagyon (kb 100 euro szerintem sok, ügyesebbek ennyiből kihozzák a retúr repjegyet...), hanem hogy macera. Tudtommal szállásnak is le kell igazolnia hivatalosan, hogy fogad (nem csinálja meg minden szállás), kötelező biztosítást is be kell mutatni, bonyolult intézni, stb...
Máshol ez csak a pénzről szólt, ez itt már szívózás is. Pl anno törököknél nem kellett semmi, csak befizetni kb 5000 forintot. De ők ezt is eltörölték már szerencsére.
Pedig Szentpétervár amúgy nagyon szép. Én még 2014-ben voltam egy napra (Helsinkiből hajóztunk át, így vízummentes a történet, ezt másnak is javaslom). És akkor még nem is volt olyan drága.
De én akkor mennék vissza csak, ha egyszerűsítenék vagy eltörölnék a vízumot.
Nem csak az a baj az orosz vízummal, hogy egy kisebb vagyon (kb 100 euro szerintem sok, ügyesebbek ennyiből kihozzák a retúr repjegyet...), hanem hogy macera. Tudtommal szállásnak is le kell igazolnia hivatalosan, hogy fogad (nem csinálja meg minden szállás), kötelező biztosítást is be kell mutatni, bonyolult intézni, stb...
Máshol ez csak a pénzről szólt, ez itt már szívózás is. Pl anno törököknél nem kellett semmi, csak befizetni kb 5000 forintot. De ők ezt is eltörölték már szerencsére.
Pedig Szentpétervár amúgy nagyon szép. Én még 2014-ben voltam egy napra (Helsinkiből hajóztunk át, így vízummentes a történet, ezt másnak is javaslom). És akkor még nem is volt olyan drága.
De én akkor mennék vissza csak, ha egyszerűsítenék vagy eltörölnék a vízumot.
TMGBP
2017.05.06 12:52:35
@TMGBP: Persze csak akkor vízummentes Helsinkből a hajózás, ha az orosz st peter linennal mész...
TMGBP
2017.05.08 22:55:41
@battagergo:
Akkor a vízum díja kb:
~11000 (35 eurós vízumdíj)
+8000 (vízumintézés költsége)
+4000 (kötelező meghívólevél, amit az ivisa.ru-n lehet igényelni)
+biztosítás,
azaz kb 25 ezer forint + az utánajárás.
Ez szerintem elég nagy pénz és macera egy (részben) európai országba való utazáshoz. :(
Akkor a vízum díja kb:
~11000 (35 eurós vízumdíj)
+8000 (vízumintézés költsége)
+4000 (kötelező meghívólevél, amit az ivisa.ru-n lehet igényelni)
+biztosítás,
azaz kb 25 ezer forint + az utánajárás.
Ez szerintem elég nagy pénz és macera egy (részben) európai országba való utazáshoz. :(
Fapados tippek, trükkök, élmények
Szétülteti a családokat a Ryanair, ha csak az egyik szülő fizet
2017.03.05 22:51:19
Érdekes, hogy miközben a Ryanair az egyik oldalról behozott az elmúlt pár évben jó néhány utasbarát intézkedést, a pitiáner lehúzások nem értek náluk véget, sőt bejött egy vadi új is. Az, amikor egy két szülő plusz egy gyerek alkotta család csak akkor tud egymás mellé ülni a gépen, ha mindkét szülő…..
TMGBP
2017.03.06 23:54:54
@Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel):
Ez egy blog, azt ír amit akar, miért kéne bizonygatnia a függetlenségét? Egyébként elég oldalt rákattintanod a cimkéknél a Wizz Air-re, és számold meg az első oldalon lévő 8-ból mennyi pozitív. Csak az új járatok, amiről minden légitársaságnál pozitívan ír...
Aláírom, hogy a norwegian jó, de cserébe drága is. Viszont az easyjet... Sokszor mentem velük, lepukkantak a gépek, a személyzet meg... Kösz, inkább a wizz stewik.
Biztos én ültem rossz legacyken, de szerintem egy BA-nál vagy egy TAP-nál bőven jobb a norwegian, miközben hozzájuk képest még olcsóbb is. És már egy BA-nál se kapsz semmit a legolcsóbb jeggyel.
De mindenki maga dönt a pénzéről. Ha szerinted megéri, mert "100x jobb a szolgáltatás" akkor használd a legacykat. Ha neked igényed van 2*23 kg csomagra, reptéri check-inre, kajára, és elsőbbségi beszállásra, akkor úgy hasonlítsd össze az árakat. Én megvagyok ezek nélkül, és tudok 2-3 hónapra előre foglalni. Mindig nézek legacyt is, de még soha nem volt a a fapadosok közelében se a jegyár. Hidd el, ha akárcsak súrolná, legacyvel mennék, ahogy szerintem mindenki más is. De nem ez a helyzet...
Abban viszont egyet értünk, hogy Váradi jól ráérzett az igényekre, 14 év alatt nulláról 75 gépes flotta azért nem rossz. Így nem nőnek a legacyk.
És nyugodtan leprolizhatsz engem is (anélkül, hogy ismernél), de én bevállalom, hogy inkább ötször megyek egy évben jókor levadászott fapad jegyekkel, mint ugyanennyiért kétszer legacyval.
Ez egy blog, azt ír amit akar, miért kéne bizonygatnia a függetlenségét? Egyébként elég oldalt rákattintanod a cimkéknél a Wizz Air-re, és számold meg az első oldalon lévő 8-ból mennyi pozitív. Csak az új járatok, amiről minden légitársaságnál pozitívan ír...
Aláírom, hogy a norwegian jó, de cserébe drága is. Viszont az easyjet... Sokszor mentem velük, lepukkantak a gépek, a személyzet meg... Kösz, inkább a wizz stewik.
Biztos én ültem rossz legacyken, de szerintem egy BA-nál vagy egy TAP-nál bőven jobb a norwegian, miközben hozzájuk képest még olcsóbb is. És már egy BA-nál se kapsz semmit a legolcsóbb jeggyel.
De mindenki maga dönt a pénzéről. Ha szerinted megéri, mert "100x jobb a szolgáltatás" akkor használd a legacykat. Ha neked igényed van 2*23 kg csomagra, reptéri check-inre, kajára, és elsőbbségi beszállásra, akkor úgy hasonlítsd össze az árakat. Én megvagyok ezek nélkül, és tudok 2-3 hónapra előre foglalni. Mindig nézek legacyt is, de még soha nem volt a a fapadosok közelében se a jegyár. Hidd el, ha akárcsak súrolná, legacyvel mennék, ahogy szerintem mindenki más is. De nem ez a helyzet...
Abban viszont egyet értünk, hogy Váradi jól ráérzett az igényekre, 14 év alatt nulláról 75 gépes flotta azért nem rossz. Így nem nőnek a legacyk.
És nyugodtan leprolizhatsz engem is (anélkül, hogy ismernél), de én bevállalom, hogy inkább ötször megyek egy évben jókor levadászott fapad jegyekkel, mint ugyanennyiért kétszer legacyval.
TMGBP
2017.03.07 22:48:10
@Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel):
Jó a példa. Isztambul fantasztikus hely. Én még 2014-ben voltam ott. Wizz jegy 18 volt, Turkish az általad is jelzett 50 környékén mozgott akkor is. A busz transzfer 13 líra volt (/fő/irány) a Taksim térre SAWról, az akkoriban kb 1300 forint volt, azaz egy főnek wizz repjegy + 2 transzfer összesen 20600 ft volt. Ehhez képest a Turkish háromszoros áron adta akkor a jegyet. Konkrátan három főre volt a repjegy 55 a wizznél, amit a transzfer különbözete (3 főre 5000 ft) se nagyon árnyal. De az igaz, SAW tényleg 1-1,5 óra buszozás, ezzel kb elbukod a pesti bázisú gép előnyét (Turkish mindig Isztambulból indul (-2 óra), és Pestről megy vissza)
És szerintem itt jól látszódik a különbség a fapados és a legacy közt: Legacy viszonylag fix árakkal dolgozik, a fapadosnál pedig ha ügyes vagy, nagyon olcsó jegyeket is ki lehet fogni.
Ehhez tényleg ügyesnek kell lenni (erről szól ez a blog...), nyilván nem érné meg egy fapadosnak se, ha mindenkinek harmadáron adná a jegyet. De az átlagos jegyár szerintem még így is a legacyk alatt van bőven. Továbbra is tartom: Ha kb ugyanannyi a jegy, inkább legacy. De érdemes vadászni az olcsó jegyekre, ezt pedig fapadnál lehet.
Jó a példa. Isztambul fantasztikus hely. Én még 2014-ben voltam ott. Wizz jegy 18 volt, Turkish az általad is jelzett 50 környékén mozgott akkor is. A busz transzfer 13 líra volt (/fő/irány) a Taksim térre SAWról, az akkoriban kb 1300 forint volt, azaz egy főnek wizz repjegy + 2 transzfer összesen 20600 ft volt. Ehhez képest a Turkish háromszoros áron adta akkor a jegyet. Konkrátan három főre volt a repjegy 55 a wizznél, amit a transzfer különbözete (3 főre 5000 ft) se nagyon árnyal. De az igaz, SAW tényleg 1-1,5 óra buszozás, ezzel kb elbukod a pesti bázisú gép előnyét (Turkish mindig Isztambulból indul (-2 óra), és Pestről megy vissza)
És szerintem itt jól látszódik a különbség a fapados és a legacy közt: Legacy viszonylag fix árakkal dolgozik, a fapadosnál pedig ha ügyes vagy, nagyon olcsó jegyeket is ki lehet fogni.
Ehhez tényleg ügyesnek kell lenni (erről szól ez a blog...), nyilván nem érné meg egy fapadosnak se, ha mindenkinek harmadáron adná a jegyet. De az átlagos jegyár szerintem még így is a legacyk alatt van bőven. Továbbra is tartom: Ha kb ugyanannyi a jegy, inkább legacy. De érdemes vadászni az olcsó jegyekre, ezt pedig fapadnál lehet.
Durva útvonal-bejelentési lázban vannak az ultra fapadosok, a Wizz és a Ryanair két héttel az előző bejelentések után most újabb városokat dobott be. Az egyikre valószínűleg már rég lett volna igény, a másikkal pedig egy új kontinens kerül fel a térképre, az első fapados járat Marokkóba, konkrétan…..
TMGBP
2017.03.02 21:05:55
@Punxsutawney Mormota:
Mennyiért lehet kifogni egy Austrian / Niki jegyet Bécsből? Régebben Madeirát nézegettem Bécsből, de olyan drága volt, hogy jobban megérte átszállással menni Pestről.
Mennyiért lehet kifogni egy Austrian / Niki jegyet Bécsből? Régebben Madeirát nézegettem Bécsből, de olyan drága volt, hogy jobban megérte átszállással menni Pestről.
TMGBP
2017.03.02 22:53:06
@Punxsutawney Mormota: @Online Távmunkás:
Köszi! Tényleg elég jó árak is vannak, 09.09-09.16 pl 54 ezer... Nincsenek még a ryanair járatra árak, de szerintem majdnem ennyibe fog kerülni, és azért az ryan... A tanulság, hogy érdemes nézelődni. :)
Köszi! Tényleg elég jó árak is vannak, 09.09-09.16 pl 54 ezer... Nincsenek még a ryanair járatra árak, de szerintem majdnem ennyibe fog kerülni, és azért az ryan... A tanulság, hogy érdemes nézelődni. :)
Fapados tippek, trükkök, élmények
Fapados horda szabadulhat be a ferihegyi burzsujváróba
2017.02.07 20:06:31
Már nem csak a prémium Mastercard-bankkártyával rendelkezők mehetnek be a budapesti reptér indulási oldalán található, szem-szájnak ingere váróba, hanem a Wizz-hitelkártya tulajdonosok is. Habzsi-dőzsi a bádogkarám előtt, egyszerre menő és morbid.
Majdnem az lett a poszt címe, hogy ingyen…..
TMGBP
2017.02.08 21:42:50
@roli101:
Az árakat tényleg nem könnyű összehasonlítani, a fapadosoknál sokkal nagyobb a szórás. Sokkal olcsóbb jegyet is ki lehet fogni (ha ügyes vagy), de a wizz haterek mindig ki tudnak pécézni egy-egy nagyon drága jegyet is. Nyilván ha drágább a fapados, érdemes normál légitársasággal menni.
Én tavaly télen (ott az a főszezon) egy hosszú hétvégét (01.30-02.02) voltam Dubajban. Többször néztem a repjegyárakat, Wizzt és Emiratest is, és egy wizz -20% akcióban foglaltam. Az időpont fix volt (szülinap miatt...).
Wizzel 35224 ft/fő volt összesen (oda+vissza).
Emiratesnél pedig a létező legolcsóbb időpontban is ~115000/fő volt összesen.
Qatart nem néztem, az nem közvetlen.
Amúgy a Dubaji meleg nagyon kellemes télen. :)
Az árakat tényleg nem könnyű összehasonlítani, a fapadosoknál sokkal nagyobb a szórás. Sokkal olcsóbb jegyet is ki lehet fogni (ha ügyes vagy), de a wizz haterek mindig ki tudnak pécézni egy-egy nagyon drága jegyet is. Nyilván ha drágább a fapados, érdemes normál légitársasággal menni.
Én tavaly télen (ott az a főszezon) egy hosszú hétvégét (01.30-02.02) voltam Dubajban. Többször néztem a repjegyárakat, Wizzt és Emiratest is, és egy wizz -20% akcióban foglaltam. Az időpont fix volt (szülinap miatt...).
Wizzel 35224 ft/fő volt összesen (oda+vissza).
Emiratesnél pedig a létező legolcsóbb időpontban is ~115000/fő volt összesen.
Qatart nem néztem, az nem közvetlen.
Amúgy a Dubaji meleg nagyon kellemes télen. :)
TMGBP
2017.02.08 23:21:27
@trabant:
Ez így van, egy Emirates szélestörzsűt én is kipróbálnék.
De pl 5 éve TAPpal LIS (Lisszabon) - BUD egy irányban (!) 28 000 ft volt, szinte napra pontosan 5 évvel később Wizz OPO (Porto) - BUD 7000 ft (szintén egy irányba, oda-vissza összesen 14000) Rossz az összehasonlítás, mert bár mindkettő fő reptér, és Portugáliában vannak Pestről kb ugyanolyan messze, de mégse ugyanaz a reptér. Sorry, engem másodszorra Portó érdekelt, így csak azt néztem.
De TAP vs Wizz:
A TAPnál a legolcsóbb jegynél is volt az árban vmi nagyon minimál kaja (egy szendvics talán), és feladott bőrönd (ami nekem nem is volt). De amúgy egy nagyon öreg és leharcolt A319 repült, és szerintem economyn ugyanakkora lábtér, mint a Wizz A320 / A321-esein. Meg a TAPon mintha szövet ülések lettek volna. Biztos nekem furcsa az ízlésem, de nekem ennél jobban bejönnek a wizz vadi új A321esei bőrülésekkel. Magyar lányok szerintem csinosabbak mint a portugálok, így nekem a wizz stewik jöttek jobban be, de ez ízlés kérdése. :) A Wizz hátránya viszont, hogy tömve volt, míg TAPon alig volt valaki...
Másik példa:
Londonban voltam még tavaly májusban. Akkor wizznél viszonylag drágán foglaltam (20ért oda-vissza, de adták 12ért is később), BAnál a legolcsóbb jegy ugyanennyi napra, ugyanígy (májusi hosszú hétvége legyen, kifelé reggel, visszafelé este) 65... És itt a BA esetén is a legolcsóbb (nincs feladott poggyász, nem módosítható, stb) jegy ennyi, igaz egy elég szendvicset adnak ehhez is. De olyan szempontból ez se jó összehasonlítás, mert Heathrow -> London csak 6 font metróval, Luton -> London meg 15 font vonattal (időben kb mindkettő 30-40 perc. Van busz is Lutonból 10 fontért, de az több mint 1 óra)
A Wizz A321 amivel mentem Londonban előző nap állt szolgálatba, megcsapott az "új" illat. Jó az új gépekkel repülni, minden olyan szép még rajtuk. :) A 45 ropi különbségből pedig még kijött áprilisban egy Tenerife is oda-vissza Wizzel. (ami amúgy kb dupla távolság Londonhoz képest...)
Ez így van, egy Emirates szélestörzsűt én is kipróbálnék.
De pl 5 éve TAPpal LIS (Lisszabon) - BUD egy irányban (!) 28 000 ft volt, szinte napra pontosan 5 évvel később Wizz OPO (Porto) - BUD 7000 ft (szintén egy irányba, oda-vissza összesen 14000) Rossz az összehasonlítás, mert bár mindkettő fő reptér, és Portugáliában vannak Pestről kb ugyanolyan messze, de mégse ugyanaz a reptér. Sorry, engem másodszorra Portó érdekelt, így csak azt néztem.
De TAP vs Wizz:
A TAPnál a legolcsóbb jegynél is volt az árban vmi nagyon minimál kaja (egy szendvics talán), és feladott bőrönd (ami nekem nem is volt). De amúgy egy nagyon öreg és leharcolt A319 repült, és szerintem economyn ugyanakkora lábtér, mint a Wizz A320 / A321-esein. Meg a TAPon mintha szövet ülések lettek volna. Biztos nekem furcsa az ízlésem, de nekem ennél jobban bejönnek a wizz vadi új A321esei bőrülésekkel. Magyar lányok szerintem csinosabbak mint a portugálok, így nekem a wizz stewik jöttek jobban be, de ez ízlés kérdése. :) A Wizz hátránya viszont, hogy tömve volt, míg TAPon alig volt valaki...
Másik példa:
Londonban voltam még tavaly májusban. Akkor wizznél viszonylag drágán foglaltam (20ért oda-vissza, de adták 12ért is később), BAnál a legolcsóbb jegy ugyanennyi napra, ugyanígy (májusi hosszú hétvége legyen, kifelé reggel, visszafelé este) 65... És itt a BA esetén is a legolcsóbb (nincs feladott poggyász, nem módosítható, stb) jegy ennyi, igaz egy elég szendvicset adnak ehhez is. De olyan szempontból ez se jó összehasonlítás, mert Heathrow -> London csak 6 font metróval, Luton -> London meg 15 font vonattal (időben kb mindkettő 30-40 perc. Van busz is Lutonból 10 fontért, de az több mint 1 óra)
A Wizz A321 amivel mentem Londonban előző nap állt szolgálatba, megcsapott az "új" illat. Jó az új gépekkel repülni, minden olyan szép még rajtuk. :) A 45 ropi különbségből pedig még kijött áprilisban egy Tenerife is oda-vissza Wizzel. (ami amúgy kb dupla távolság Londonhoz képest...)
Fapados tippek, trükkök, élmények
Öt éve halott a Malév, milliók jártak jól vele
2017.02.03 23:40:59
Most utoljára megemlékezünk az évfordulóról, amelynek milliók köszönhetik, hogy olcsón repülhetnek, még többen, hogy nem dob ki a közös pénzből az ablakon milliárdokat az állam. Ma öt éve állt le a Malév, azóta szárnyal a forgalom a reptéren, mára pedig soha nem látott útvonalbőség alakult…..
TMGBP
2017.02.06 20:32:07
@Francois77: Én 2010-től nézem a párizsi jegyárakat, viszonylag gyakran repülök a vonalon. Lehet rosszul emlékszem, de a Malév 50 környékén adta átlagosan az oda-vissza útra a jegyet CDG-re (a legolcsóbb jegy, bármi extra nékül). A bedőlés előtt lejjebb ment, volt 35-ért is retúr jegy, de mázli, hogy nem vettem, mert azzal már nem repültem volna (közben dőlt be) :). Ekkoriban az Easyjet kb 20-ért adta az oda-vissza jegyet (igaz akkor még Orlyra ment, ami nekem mondjuk jobb volt), így mindig velük mentem, eddig kb tízszer. Azóta már az Easyjet is CDG-re jár, kb 30-as retúr jegyárakkal, de van Transavia is Orlyra (meg Ryan a világvégén lévő reptérre). Szóval nekem soha nem volt olcsóbb a Malév, mint az Easyjet, pedig szerettem volna velük menni.
Lehet a wizzt szidni, de nem miattuk dőlt be a Malév. Szerintem pedig inkább szép, amit 13 éve alatt felépítettek, jelenleg a 13ik legnagyobb légitársaság Európában. (centreforaviation.com/analysis/wizz-air-fastest-growing-top-20-european-airline-group-keeps-ryanair-at-bay-on-ec-europe-w-europe-323247)
@Willkommenskultur: Barcelona idegenforgalmát a fapados járatok megjelenése pörgette fel igazán 2010 környékén, nem az 1992-es olimpia. Nem néztem, van valami kimutatás, hogy Athént mennyire pörgette meg a 2004-es olimpia?
Szeretném megköszönni neked a mai napom fénypontját:
"A BKV-t is pénzelik, nem csoda hogy a világ egyik legjobb tömegközlekedését élvezhetik a pesti prolik szinte ingyen."
114 600 forintos éves bérletem van (céges, cafetériából). A busz vonalon, ahol járok 1994-ben lecserélték az összes Ikarus 260-ast az új Ikarus 415-re. 2014-ig ezek jártak, de most megtörtént a nagy visszatérés: 22 év után visszatértek a 30+ éves Ikarus 260asok! Luxus, tényleg, szerintem külön pénzt kéne szedni a retro buszok miatt. :D Ilyen exkluzív élményben már nem sok helyen lehet része az embernek, Lengyelországban, Moszkvában, és kb mindenhol 2010 környékén vonták ki az utolsó ilyen buszokat a forgalomból. Mikor is vett utoljára új buszt a BKV? 2007 vagy 2008? Nevetséges, hogy leselejtezett német vackokat vesznek, meg alvállalkozóktól bérelnek brutál áron szolgáltatást.
És akkor a 3-as metróról még nem is beszéltem. Hihetetlen, hogy annak a felújítására nincs pénz, de olimpiát akarunk. Tarlós papa mire is jutott vele 7 év alatt? Még csak szó sincs a megállók felújításáról, vagy új szerelvények vásárlásáról (mert 6 évre számolva gazdaságosabb a 40 éves szerelvényt felújítani:)), mint a kettes metrónál, mert a pótló buszokat se bírják beszerezni.... De majd az viszi az olimpiai lángot is a reptérről jövő turistákkal együtt. :D
Lehet a wizzt szidni, de nem miattuk dőlt be a Malév. Szerintem pedig inkább szép, amit 13 éve alatt felépítettek, jelenleg a 13ik legnagyobb légitársaság Európában. (centreforaviation.com/analysis/wizz-air-fastest-growing-top-20-european-airline-group-keeps-ryanair-at-bay-on-ec-europe-w-europe-323247)
@Willkommenskultur: Barcelona idegenforgalmát a fapados járatok megjelenése pörgette fel igazán 2010 környékén, nem az 1992-es olimpia. Nem néztem, van valami kimutatás, hogy Athént mennyire pörgette meg a 2004-es olimpia?
Szeretném megköszönni neked a mai napom fénypontját:
"A BKV-t is pénzelik, nem csoda hogy a világ egyik legjobb tömegközlekedését élvezhetik a pesti prolik szinte ingyen."
114 600 forintos éves bérletem van (céges, cafetériából). A busz vonalon, ahol járok 1994-ben lecserélték az összes Ikarus 260-ast az új Ikarus 415-re. 2014-ig ezek jártak, de most megtörtént a nagy visszatérés: 22 év után visszatértek a 30+ éves Ikarus 260asok! Luxus, tényleg, szerintem külön pénzt kéne szedni a retro buszok miatt. :D Ilyen exkluzív élményben már nem sok helyen lehet része az embernek, Lengyelországban, Moszkvában, és kb mindenhol 2010 környékén vonták ki az utolsó ilyen buszokat a forgalomból. Mikor is vett utoljára új buszt a BKV? 2007 vagy 2008? Nevetséges, hogy leselejtezett német vackokat vesznek, meg alvállalkozóktól bérelnek brutál áron szolgáltatást.
És akkor a 3-as metróról még nem is beszéltem. Hihetetlen, hogy annak a felújítására nincs pénz, de olimpiát akarunk. Tarlós papa mire is jutott vele 7 év alatt? Még csak szó sincs a megállók felújításáról, vagy új szerelvények vásárlásáról (mert 6 évre számolva gazdaságosabb a 40 éves szerelvényt felújítani:)), mint a kettes metrónál, mert a pótló buszokat se bírják beszerezni.... De majd az viszi az olimpiai lángot is a reptérről jövő turistákkal együtt. :D
Fapados tippek, trükkök, élmények
Óceán, kellemes januári meleg, menő borok tízezer forint alatt
2016.12.12 22:36:55
Ha karácsonyra szeretnénk megajándékozni szerettünket egy király télbúcsúztató kiruccanással, a megszokott mediterrán szigetek és városok mellett idén már Portóval is próbálkozhatunk. A rövidnadrágot otthon hagyhatjuk, de a hazai mínuszokhoz képes egy napos, kellemes 15 fok is nagyon vonzó lehet.
A…..
TMGBP
2016.12.13 20:09:45
@patkányarcúáginéni:
Én még októberben (egy wizz akcióban) vettem Portóba két jegyet január 25-29-re. Akkor normál ár ~20000 ft volt, discount clubos ~14000 ft, egy főre. (Két főre discounttal 27968 forintot fizettem. Pontosabban kb 20000 forintot, mert kb 8000 ft booking.com-os szállás jóváírásom volt korábbról.) Tegnap (szintén akcióban) ugyanezek a jegyek 22624 ft normál / 17824 ft disount club áron mentek, szintén oda-vissza, per fő.
Ma már tényleg drágábbak ezek a jegyek, ez szerintem a tegnapi akció hatása (hirtelen megnőtt a kereslet, és így az árak is). Várj pár napot, és lejjebb mennek az árak. De pl jan 11 - jan 18 ebben a pillanatban is 20980 forint normál, 14980 forint discount áron egy főre. Két főre kerestem (tehát nem csak egy jegy van ennyiért), oda-vissza.
Én még októberben (egy wizz akcióban) vettem Portóba két jegyet január 25-29-re. Akkor normál ár ~20000 ft volt, discount clubos ~14000 ft, egy főre. (Két főre discounttal 27968 forintot fizettem. Pontosabban kb 20000 forintot, mert kb 8000 ft booking.com-os szállás jóváírásom volt korábbról.) Tegnap (szintén akcióban) ugyanezek a jegyek 22624 ft normál / 17824 ft disount club áron mentek, szintén oda-vissza, per fő.
Ma már tényleg drágábbak ezek a jegyek, ez szerintem a tegnapi akció hatása (hirtelen megnőtt a kereslet, és így az árak is). Várj pár napot, és lejjebb mennek az árak. De pl jan 11 - jan 18 ebben a pillanatban is 20980 forint normál, 14980 forint discount áron egy főre. Két főre kerestem (tehát nem csak egy jegy van ennyiért), oda-vissza.
Fapados tippek, trükkök, élmények
7 őszi fapados repjegy, amit már most érdemes levadászni
2016.02.21 08:28:28
Régen érdemes volt akkor repjegyeket venni, amikor a légitársaságok megnyitottak egy új foglalási időszakot. Ma már nagyjából 98 százalékban lúzerség ilyenkor foglalni, a régi beidegződésekre alapozva általában középáron, vagy drágábban töltik fel a jegyeket a fapadosok. De mindig van több-kevesebb…..
TMGBP
2016.02.23 21:26:14
@heidt: Én max akkor gondolkodok nem fapadosba, ha valami ünnepnap van. Fix dátumra is lehet olcsó repjegyet foglalni:
Pl.1: Májusban (egy adott hétvégére) kerestem és foglaltam repjegyet kb 2 hete. Wizz 20 (Discount Clubbal), ryan 26, BA 65. Természetesen BAnál is a legolcsóbb, csak kézipogyós csomaggal ennyi, és mind oda-vissza, reggeli indulás, esti érkezés. És ennél lehetett volna olcsóbb is (14), csak mire a társaságban mindenki nyugtázta (hetek...), felment az ár.
Pl.2: Dubaj februárban, fix időpontban, szülinapra. 35 volt wizz (DC-vel), 135 Emirates. Ez mondjuk tényleg kimondottan jó fogás volt, de Emiratest is checkolgattam, és nem láttam olcsóbbat...
Nem mondom, jól jön, ha egy kicsit járatos vagy a fapadosok árazásában (mit mikor érdemes foglalni), mert elég szélsőségesen áraznak, lehet nagyon olcsó és drága is.
Pl.1: Májusban (egy adott hétvégére) kerestem és foglaltam repjegyet kb 2 hete. Wizz 20 (Discount Clubbal), ryan 26, BA 65. Természetesen BAnál is a legolcsóbb, csak kézipogyós csomaggal ennyi, és mind oda-vissza, reggeli indulás, esti érkezés. És ennél lehetett volna olcsóbb is (14), csak mire a társaságban mindenki nyugtázta (hetek...), felment az ár.
Pl.2: Dubaj februárban, fix időpontban, szülinapra. 35 volt wizz (DC-vel), 135 Emirates. Ez mondjuk tényleg kimondottan jó fogás volt, de Emiratest is checkolgattam, és nem láttam olcsóbbat...
Nem mondom, jól jön, ha egy kicsit járatos vagy a fapadosok árazásában (mit mikor érdemes foglalni), mert elég szélsőségesen áraznak, lehet nagyon olcsó és drága is.
TMGBP
2016.02.23 21:32:24
@TMGBP: Lemaradt: A Pl 1 London. És mindkét említett példánál fix volt a célállomás és az időpont is.
Én azért nem vagyok ultra fapados utazó, hogy mindegy hova és mikor, csak olcsó legyen :).
Én azért nem vagyok ultra fapados utazó, hogy mindegy hova és mikor, csak olcsó legyen :).
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz