Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Zavaró

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Levél György Péternek 2016.07.29.  Nagyon meghatott a legutóbbi bejelentése, mely szerint elhatárolódik az agresszió olyan szintjétől, amely GM hüvelyk ujjának eltöréséhez vezetett. Nem kérdezem, hogy az vajon nem agresszió-e, amikor törvényt hoznak arról, hogy „azt csinálunk amit akarunk”, mert…..
Zavaró 2016.08.01 13:31:51
Mai "menetrendjobbító" szándékú írásunk segítségével Észak-Magyarországra, az encsi és gönci járásba utazunk. Hogyan lehetne jobb elérhetőséget biztosítani a hétvégi időszakban egy döntően kis- és középfalvas térségben, azzal a napi néhány járattal, úgy, hogy az erre fordított teljesítmény érdemben…..
Zavaró 2016.02.20 18:51:33
Én a Google Earth alapján gondoltam arra, hogy péládul ilyen útvonalat is ki lehetne alakítani:

Abaújszántó-Abaújkér-(Aranyospuszta)-Abaújalpár-Boldogkőújfalu-Boldogkőváralja-(Arka-Boldogkőváralja)-Alsócéce-Hernádcéce-Vizsoly-Novajidrány/Gönc felé tovább az úton.

Gyakorlatilag az összes út megvan, csak néhol földút állapotban, illetve több helyen lehet rövidíteni is , péládul Abaújkéren belül egy parasztház kivásárlásával lehetne nyitni egy utat, ami ráadásul keresztülmenne a központon, illetve Aranyospusztán is kicsit közelebb vihető a településhez az út egy minimális útépítéssel. Én nem vagyok tisztában az optimális távolságokkal, meg hogy mi mennyibe kerül az üzemeltetésben, és azzal sem, hogy milyen menetidőt jelentene ez az útvonal egy rendes úton, de én mint városi gyerek valahogy azt gondolom, hogy akkor működik a tömegközlekedés, ha rendszeres időközönként jön egy busz, ami nagyjából ugyanazon az útvonalon közlekedik. Ebből nekem úgy tűnik, hogy a feladat az lenne, hogy megállapítsunk térségi központoka vagy uticélokat, és különböző utakon összekötögessük őket, ezek az utak pedig felfűzzék a közbülső településeket, ha lehetséges, akkor pedig akár bizonyos szakaszokon járjanak párhuzamosan, és akkor ott még jobb a közlekedés és több az elérhető központ. Ehhez képest az úthálózaton azt látom, hogy talán szocialista koncepció (nekik volt az az elképzelésük, hogy a forgalmat mindentől izolálni kell) és legalább öt település van ezen a felvázolt útvonalon, ami azért van bajban, mert a használható utak vagy egy-két kilóméterrel elkerülték ilyen Alsócéce és Hernádcéce (itt a 39-es út nyugodtan mehetett volna Abaújkértől Vizsolyig a két települést felfűzve és akkor nem lennének közlekedési szempontból zsáktelepülések) valamint Aranyospuszta (ahol párhuzamosan épült a régi országúttal egy új), vagy ugyan nem kerülik el, csak pont annyiraki lettek terelve a településről, hogy tömegközlekedési szempontból már zavaró (Abaújkér és Abaújalpár)

Egyébként a leírt útvonalam a Google Earth szerint 27 km. Ezt nem érzem olyan irreálisnak. Az világos, hogy amiről én beszélek az nem pont ugyanaz, mint amiről a cikk szól, hogy adott körülmények között hogyan lehetne a menetrenden javítani, de szerintem az utak átszabása is felvethető lenne, csak ez soha nem történik meg, mert nincs integrálva a volán és a közútkezelő.
A vasutasok visszatérő kifogása a járműhiány, ha a zsúfoltságot, vagy esetleges fejlesztések elmaradását kell megmagyarázni. Bár tény, hogy a MÁV-Start kénytelen 30-40 éves járműmatuzsálemekkel is dolgozni, az elmúlt években azért történtek jelentős fejlesztések is. Most…..