Adatok
mgpx
0 bejegyzést írt és 16 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Még nem igazán kezdődött el a túraszezon, múlt héten is inkább estünk-keltünk az ónos esővel súlyosbított, jeges Pilisben. A napokban véletlenül belebotlottam viszont az egyik korábbi vízeséses fotómba, és eszembe jutott, mennyi szép helyen jártam, ahol zubogtak a szebbnél szebb vízesések. A…..
Úgy néz ki, hogy a Balaton-körüli vasútfejlesztés következő üteme az északi part vasútjának villamosítása lesz. A fejlesztés szokatlanul nagy vihart kavart szakmai körökben, sokan támadták, sokan védték, ráadásul a vita egyre inkább érzelmi jellegűvé vált. Több - jellemzően negatív - írást is…..
Amikor Homolya Róbert a MÁV vezérigazgatója lett, első interjúiban az volt az egyik fő üzenete, hogy a magyar vasút kihasználatlan, mivel átlagosan háromból két ülőhely üres. Ezt aztán számos médium is átvette, és ők is nagyot sopánkodtak a MÁV járatainak állítólagos kihasználatlanságán. Mindeközben…..
mgpx
2018.12.22 19:37:27
@Beer Monster: "Ahol busz jár párhuzamosan a vasúttal, az azt jelzi, hogy valami nagyon nincs rendben."
Ez így túl általános állítás. A busz megállási rendje lehet eltérő a vasútétól, és feltárhat olyan településrészeket, amelyek távolabb esnek a vasútállomásoktól. Viszonylatonként külön-külön kell vizsgálni, hogy van-e értelme. Viszont rendkívül szerencsétlen, hogy külön bérletrendszer van vasútra és buszra, így a rendszeres utazóknak eleve hó elején el kell dönteniük, melyiket válasszák (és melyiket nem fogják használni).
"Ugyanakkor eszükben sincs a tákolás helyett olyanra költeni a pénzt, ami versenyképes szolgáltatást eredményez"
Ez így megint túl általános kijelentés. Pl. egyes budapesti elővárosi viszonylatokon rendkívül sokat fejlődötta vasút, mind menetidőben, mind színvonalban. Ott az utasszám-növekedés egyértelmű bizonyíték a versenyképességre. Egy kihasznált 600 fős elővárosi vonat legalább 300 bejáró autótól tehermentesíti a belvárost, melynek előnyeit azok is élvezik, akik amúgy nem vonatoznak (kisebb zsúfoltság az utakon, alacsonyabb légszennyezés).
Sajnos valóban nagyon sok olyan viszonylat van, ahol évtizedekkel korábbi állapot konzerválódott.
Ez így túl általános állítás. A busz megállási rendje lehet eltérő a vasútétól, és feltárhat olyan településrészeket, amelyek távolabb esnek a vasútállomásoktól. Viszonylatonként külön-külön kell vizsgálni, hogy van-e értelme. Viszont rendkívül szerencsétlen, hogy külön bérletrendszer van vasútra és buszra, így a rendszeres utazóknak eleve hó elején el kell dönteniük, melyiket válasszák (és melyiket nem fogják használni).
"Ugyanakkor eszükben sincs a tákolás helyett olyanra költeni a pénzt, ami versenyképes szolgáltatást eredményez"
Ez így megint túl általános kijelentés. Pl. egyes budapesti elővárosi viszonylatokon rendkívül sokat fejlődötta vasút, mind menetidőben, mind színvonalban. Ott az utasszám-növekedés egyértelmű bizonyíték a versenyképességre. Egy kihasznált 600 fős elővárosi vonat legalább 300 bejáró autótól tehermentesíti a belvárost, melynek előnyeit azok is élvezik, akik amúgy nem vonatoznak (kisebb zsúfoltság az utakon, alacsonyabb légszennyezés).
Sajnos valóban nagyon sok olyan viszonylat van, ahol évtizedekkel korábbi állapot konzerválódott.
mgpx
2018.12.22 22:33:47
@Beer Monster: A legtöbb vidéki harántirányú viszonylatra lehetne mutatni elborzasztó menetidőket. Nehéz erre bíztatót mondani, a vasúti fejlesztések a főáramlási irányokra koncentrálnak, nem a harántirányokra. A 29-es (észak-balatoni) vonal még így is szerencsésebbek közé tartozik a turisztikai jelentőségének köszönhetően.
Alul-felül bejártuk Szlovákia egyik legnépszerűbb hegyszorosát Szádelőnél, rögtön a magyar határ mellett.
Már nem is tudom, hol találkoztam először azzal a kifejezéssel, hogy szádelői völgyszoros, de az, hogy hatalmas, meg sziklás, meg szurdokszerű, ráadásul közel van a magyar határhoz, rögtön…..
Fapados tippek, trükkök, élmények
Otthagyott olaszban a mocskos fapados, mit tegyek?
2018.10.30 18:51:08
Friss konkrét esetek nyomán talán nem árt újra megnézni, mi jár és mi nem az utasnak, aki nagyon megszívta. És mit kell tenni, ha ráfáztunk?
Pár nap alatt három olasz reptéren hagytak ott hazafelé készülő magyar utasokat is az ultrafapadosok, közös bennünk, hogy nem gondoskodtak az…..
Akik első pillantásra azt hitték, lakberendezési tanácsokat fognak kapni, tévedtek. A blog címe a mérvadó, a cikkben pedig az Balaton északi partjának villamosításáról lesz szó.
Kijött a várva várt (?) eredmény a tenderről, minden akadályt elhárult, kezdődhet végre a…..
mgpx
2018.11.11 17:47:16
@McKay: Egy üdülési zóna télies forgalmával érvelni kicsit olyan, mint a síliftek nyári forgalmát mérni... Tény, hogy a nyaralóingatlanok vagy egyáltalán nem téliesítettek, vagy gazdaságtalan lenne kifűteni őket, emiatt a fűtési szezonban valóban jóval alacsonyabb a forgalom.
mgpx
2018.11.11 20:58:16
@McKay: kb .2 évvel ezelőttig évközben munkanapokon az összes Szfvár - Tapolca személyt Bz-val adták ki, szóval itt semmi meglepi. Bár Esztergom villamosítása után valamennyi Desiro lekerült, az egyik személyvonati forda még mindig Bz-s.
Vasárnapi közlekedési rend szerint este a hétvégére "kikölcsönzött" Desirok mennek haza Budapestre. Sokáig csak Szfvárig volt meghirdetve a menetrendben, ott kirakta az utasokat, és szerelvénymenetben ment tovább, az utas meg várhatott a csatlakozásra. Már az is eredmény, hogy most már legalább utasokat is szállít.
Vasárnapi közlekedési rend szerint este a hétvégére "kikölcsönzött" Desirok mennek haza Budapestre. Sokáig csak Szfvárig volt meghirdetve a menetrendben, ott kirakta az utasokat, és szerelvénymenetben ment tovább, az utas meg várhatott a csatlakozásra. Már az is eredmény, hogy most már legalább utasokat is szállít.
mgpx
2018.11.11 22:54:18
@humorpalanta: Akarni mindent lehet, de a földrajzi környezet adott. A nyomvonal a hegyek lábánál, a part vonalát követve vezet, a parti részek ráadásul erősen belakottak, és a nyomvonal egy része a Nemzeti Parki területen visz. Így a nyomvonal-korrekció lehetőségei a parti részen erősen behatároltak. Komolyabb változtatásra reális esély csak a Csajág-Szabadbattyán szakaszon lenne, ahol a vonal a szántóföldek között fut.
via GIPHY
Bármilyen területről is legyen szó, a karbantartási és felújítási munkák embert próbáló időszakot jelentenek szolgáltatónak és ügyfélnek egyaránt. Ettől persze ezeket megúszni nem lehet, de átgondolt szervezéssel és jó kommunikációval minimalizálni az elkerülhetetlen kényelmetlenségeket…..
Hova megy ez a vonat?
Verseny állami szolgáltatók között, vasúti pályafelújításra buszos kínálatbővítés - abszurdum, vagy indokolt lépés?
2017.12.05 08:50:04
Gyakran merül fel a kérdés: busz vagy vonat? Az ország sok részében az elmúlt években a vasúti menetidők növekedése a vasúttól a busz irányába terelt számos olyan utast, akik korábban vonatoztak. Ez főleg olyan viszonylatokon történhetett meg, ahol bizonyos úti célokat illetően mindkét fajta…..
Miután megismertük a Liszt Ferenc repülőteret és a hozzá rendelt tömegközlekedési kapcsolatokat, elemeztük a reptér adottságait, lássunk néhány példát arra, hogyan szolgálják ki más európai nagyvárosok a saját légikikötőiket. A példaként felhozott repülőterek között…..
mgpx
2016.02.18 10:52:59
@Angol vasutas: Brüsszelből Jumbolinok járnak (jártak?), Helsinkiből ATR72-esek , a többi regionális járat. A kifutópálya hossza 2.5 km körüli, ez a keskenytörzsű gépek többségének elegendő is lenne, viszont erősen beépített területen fekszik. Amennyire tudom, elsősorban a zajszennyezés miatt vannak erős korlátozások.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A Vörös-kő-forrás sajnos részben mesterséges, szándékosan lefalazták a kifolyót, hogy így a víznyomás miatt a víz szökőkútban távozzék. Aki érintetlenebbet keres, annak inkább a közeli Imó-kői időszakos forrást ajánlanám. Kicsiben olyan mint a Boka, a sziklafal aljából tör elő döbörögve a víz.
Az Alpok és Norvégia természetesen más nagyságrend, ott nem is igazi falu az, amelyiknek nincs legalább egy 50m-es házi vízesése... Érdekességként megemlíteném Bad Gasteint (Hohe Tauern, Ausztria), ahol a falu egy többlépcsős vízesés sorozat mellé épült, összességében 300 méter feletti eséssel.