Regisztráció Blogot indítok
Adatok
11110000

0 bejegyzést írt és 977 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tegnap nagy lendülettel kezdtem bele a Csillag Alakú Kémény blog szerkesztésébe, aztán miután összeraktam a vázat, jött a kérdés: miről fogok itt írni? Az Ópiumbarlangon publikálok zenei témájú gonzókat, Facebookon a saját zenei szerzeményeimet teszem közzé, Instán fotókat teszek ki, akkor minek ez…..
11110000 2021.11.24 01:02:45
@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Ezen azért kicsit még gondolkozz.
Ha valami látótávolságon kívül van, nem kell a fénysebességnél nagyobb sebességgel távolodni ahhoz, hogy látótávolságon kívül is maradjon, elég fénysebességgel. Bár az tényleg izgalmas, hogy ha jobbra és balra is fénysebességgel indult el valami a középpontból, akkor hogy lehet, hogy egymáshoz képest mégis csak fénysebességgel haladnak.

"Meg fogsz lepődni, de meg lehet állapítani mindazt, amit te kétségbe vonsz. A bolygó légkörét úgy lehet elemezni, hogy megnézik, milyen színképsávokat szűr ki a csillag színképéből, amikor elhalad előtte."
Bocs, de ezt továbbra is egetverő kamunak tartom. Még jóval közelebbi bolygók esetében is. Persze mivel senki nem tud odamenni, bizonyítani sem lehet sem az állítást, sem az ellenkezőjét. Szóval elég biztonságosan lehet hülyeségeket mondani. Nekik is, nekem is.

Mondjuk nekem már az ősrobbanás sem stimmel, az alapjaitól. Ha kis térfogatban volt összesűrűsödve (az atommagoknál is sűrűbben) az egész világegyetem teljes tömege, ami sokezermilliárdszorosa bármelyik fekete lyuk tömegének, amit még a fény sem tud elhagyni, akkor mégis hogy a lófaxban is tudott szétrobbanni annyira, hogy a egész anyag szétrepült a Szerjózsa minden irányába, és közben jól ki is tágult?
Matematikailag biztosan be lehet bizonyítani, de ettől még nagyon erős tudományos hantának tűnik. Bár mondjuk nem is nagyon lényeges, mert a mindennapjainkra nincs hatással, hogy így volt-e vagy sem, ellentétben mondjuk a gravitációval vagy akár (egy ideje már) a relatívitáselmélettel.
Nem mellesleg ezt a gyorsuló tágulást is vitatják komoly tudósok is.
11110000 2021.11.24 01:05:31
@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Nem létezhetnének hatalmas, több millió vagy akár milliárd Nap-tömegű fekete lyukak"
És tuti, hogy léteznek?

Nem tudományellenes vagyok, de vad állításokkal szemben erősen szkeptikus.
A címben szereplő idézőjel indokolt, mivel kissé túlzás, hogy lenézzük a listában szereplő színészeket, de valljuk be, ha ugyan nem is mindegyiküknél, de a legtöbbjüknél sok esetben felmerül színészi tehetségük minőségének kérdése. Ám pont ezek, a listában szereplő filmek (és az emlegetett…..
11110000 2021.11.22 00:58:32
@Mad Marx:
Rob Schneider.
Most hirtelen nem jut eszembe, de biztos van neki is ilyenje. :-)

Egyébként nekem egy érv volt Adam Sandler mellett az is, hogy egy csomó filmjében szerepel (még ha csak epizódszerepekben is) Steve Buscemi, akit nagyon bírok. És ő azért simán nevezhető jó színésznek minden "de" nélkül.
11110000 2021.11.22 17:15:35
@a Minősítés a Minősítőt Minősíti:
Az szerinted jó film, és nagy alakítás?
11110000 2021.11.24 01:26:23
@Macropus Rufus:
Jaja, Sandler filmjeinek többsége szerintem is kb. Bud Spencer-Terence Hill szint, csak kicsit másfajta humorral.
Belmondo szerintem nem volt különösebben jó színész (rossz sem, persze), inkább csak népszerű.

DiCaprio-ügyben egyetértek.

Mára az Oscar egy gagyi díj lett, amit nem a teljesítményért osztanak, hanem azért, mert az akadémia meg akarja őrizni a népszerűségét a #metoo, BLM stb. baromságok fényében, és nagyon PC-k akarnak lenni.
Ami az aranyat illeti, inkább olyan, hogy valaki, aki 4-5. helyen futott (úszott stb.) be, megkapná az aranyat csak azért, mert néger, vagy mert a pályának azon a részén, ahol futott, ott a holokausztra menő vonatsín volt régen. Lásd pl. Saul fia, ami szerintem egy kifejezetten szar és unalmas film, ha nem arról szólna, amiről, a nevezést sem éri el.
Félreértés ne essék, kaphat persze négerekről meg zsidókról szóló film is Oscart, ha jó. A Schindler listája a végén a szentimentit leszámítva pl. ilyen, de mondjuk Samuel L. Jacksonnak is van olyan filmje, pl. a Black Snake Moan, magyarul A lánc, amiért szerintem járt volna, de tudtommal nem is nevezték (angolul saját maguk szerint kiválóan tudóknak, mindent csak eredetiben nézőknek külön ajánlom, utána vissza is kérdezném, hogy első nézésre, magyar felirat nélkül mennyit értettek meg a szövegből bizonyos részeken). Az érdemtelenül osztogatott díjakkal van a baj.
Lelkileg nagyon megviselte az utóbbi közel másfél év a Pál Utcai Fiúk frontemberét, Leskovics Gábort (Lecsó). A zenésznek a kényszerű leállás utolsó szakaszában már semmihez nem volt kedve. Mivel a kultikus zenekar több mint harmincéves fennállása alatt soha nem történt meg, hogy ilyen sokáig ne…..
Meghalt Szappanos György, Magyarország egyik legjobb basszusgitárosa. A hírt több zenész is megosztotta, köztük Ferenczi György és Borlai Gergő...
11110000 2021.06.07 18:54:30
q
A magyar kártya szülőhelye, neves bordélyház, okkult teozófiai központ és egy olimpikon alternatív kocsmája volt egykor, most ronda hotel lesz a helyén. A Kazinczy utca 55. szám alatti egykori Wichmann-kocsma (Fotó: Falanszter.blog.hu)..
11110000 2021.01.07 04:21:03
@fofilozofus:
Teljesen normál méretű német juhászai voltak. Tacskóhoz képest óriási, kaukázusi farkasölőhöz képest törpe.

@Serény Vélemény:
Akkor nyilván nincs Y betű sem, csak ipszilon betű van.
További hülyeségek?
A D hangot jelölő betű önálló kiejtése görögül delta (ez kivételesen az ó- és újgörögben is ugyanaz, ami nagyon sok betűről nem mondható el, a mássalhangzókat is beleértve), és ez a betű a görög ábécében háromszög alakú (ha nagybetű; ha kisbetű, akkor meg nem).
Ahogy a héber és föníciai ábécében meg dálet, arabul (ha jól tudom) dál.
Oroszul pedig de, angolul dí stb.
Önállóan kiejtve.
De attól ez még mind D betű magyarra átírva.

Érdekesség, hogy pl. a k hangot jelölő betű önálló kiejtése egy csomó latin betűvel író nyelvben is kappa, az y meg "görög i".

Másrészt mint a szerző is írta, nem Dávid-csillag és nem horogkereszt, még ha elsőre úgy néz is ki.

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:
A fővárost kevered a romgyűjteménnyel. Kit érdekel, hogy mikor épült vagy állt már egy épület, ha mára túlhaladott rom lett. Nem lehet egy városból ócskasággyűjteményt csinálni, mert jaj, de régen készült ez vagy az az egyébként szar állapotú és még csak jól kinézőnek sem mondható műtárgy.
Ha a hozzád hasonlókon állna, még mindig barlangban lakna az emberiség.

Azt tudtad, hogy a Blahán volt az első Nemzeti Színház? Aztán amikor elavultnak gondolták, minden szívfájdalom nélkül bebontották vagy 110 éve. Pedig szép és a maga idején korszerű épület volt, és még elég faszán is nézett ki:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/be/Nemzeti_szinhaz_old.jpg
A korszerűségére példa, hogy a körút túloldalán található, ma is meglévő toronyban volt pl. az a víztartály, amely arra szolgált, hogy ha tűz lenne, az ott tárolt víz a mai korszerű rendszerekhez hasonlóan eloltsa a tüzet.
De 110 éve még volt annyi eszük az embereknek, hogy nem jajgattak minden elavult szar épületért, hanem belátták, hogy a városnak fejlődnie kell, az meg az útjában áll.
Reggel ránéztem a Facebookra, ahol szembe jött velem a 24.hu cikke. Ezzel a képpel. A cikket elolvasva pár dolgot képes vagyok összefüggéseiben látni, ez azonban nem mondható el a cikk alatt kommentelők többségéről. Nagyon soka a "pártállami diktatúra" bosszújára gyanakodnak, amiért a hős…..
11110000 2021.01.06 20:59:55
@Buchhalter:
Ó, útszéli az anyád, meg még rühes is? Nyilván attól van, hogy büdös kurva.
Így mondjuk már érthető, hogy miért lettél te ennyire ostoba tuskó, ott a nyírségi cigánysoron, ahol laksz, nem maradt ideje arra, hogy az amúgy is igencsak szellemi fogyatékos hülye gyerekét - azaz téged - még nevelje is, mert kúrnia kellett minden koldussal a fél tányér bablevesért, hogy neked az apád faszán kívül más is kerüljön a szádba, hogy éhen ne dögölj.
     Gyakorlatilag még el sem apadtak az Applet a töltőadapter és a fülhallgató kihagyása miatt kritizáló mémek hulláma(amit nem kis részben a Samsung illetve a márka rajongói keltettek életre), de a mobilpiacot vezető Dél-Koreai gyártó máris öngólt készül rúgni a hírek szerint.    Történt…..
11110000 2020.12.12 15:21:26
@gigabursch:
@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Javaslom ezt:
eustock.eu/shop/okostelefon-tartozek/xiaomi-mi-halozati-gyorstolto-3a-22-5w-reszletek

Szintén Xiaomi, azt használok, amióta kapható. De az új telefonjai szarok, vagy változtatnak eddig valamit, amikorra a mostani elhasználódik, vagy soha többé.

Azt azért remélem, hogy ha már ennyire koppintják az Apple-t/iPhone-t, lesz merszük kihozni egy iPhone 12 Minivel azonos méretű darabot. Kisebb, mint a Redmi 3-asom volt (azt a telefont imádtam, a mostani Mi A3 egy kalap fos hozzá képest, rajta az Android One meg egy szarhalom. Sajnos, nem rakható rá MIUI.
11110000 2020.12.21 01:34:43
@Dan da Man:
Hát ha az internet csak a világ súlyos problémáiról szólna, elférne az egész egy mai közepes tárkapacitású merevlemezen. Képekkel és videókkal együtt.

Vegyük például a te hozzászólásodat...
11110000 2021.01.06 20:14:50
@1nsanat1:
Akkor elérted a célt. És ahogy látom, nem én egyedül voltam így ezzel.
Figyeljetek már oda a nyelvhelyességre meg a helyesírásra.

Ha már úgyis dolgozol valamin, szarul megcsinálni sem kerül sokkal kevesebb időbe, mint jól megcsinálni.
   A mára már közismertté vált márka, a Xiaomi immáron a negyedik legnagyobb telefongyártó, ha az almárkáit is beleszámítjuk(Redmi,Poco), de szinte borítékolható, hogy belátható időn belül az Apple és a Huawei fölé fog emelkedni eladások terén. Egy ilyen dinamikusan fejlődő cég esetén pedig nem…..
11110000 2020.12.21 01:27:33
@humániákus:
Te nem kezdesz röhejes lenni, hanem már elejétől fogva az vagy.

A kérdéseidre a választ már többször leírtam, arról, hogy funkcionális analfabéta vagy, nem én tehetek.

Nem elbeszélünk egymás mellett, csak te nem bírtál eddig megtanulni magyarul.
Belinkeltem neked két értelmező szótárbeli szócikket is, azért, hogy a szűkös agykapacitásod miatt magasak neked, mint disznónak a tehénvályú, megint csak csak magadra meg a szüleidre ves.
11110000 2020.12.21 01:28:10
11110000 2021.01.06 20:10:27
@saba07:
Nem mindenkit, csak a hozzád hasonló ostoba seggfejeket. Akik rászolgálnak, mert buták, mint a fosos segg.

@eßemfaßom meg áll:
Ó, az iskolából csak ez az egy mondat maradt meg, mire 16 évesen elvégezted kegyelemkettessel a 2. osztályt az általánosban, mert mást sem hallottál?

@humániákus:
Arról nem én tehethek, hogy ostoba vagy, mint a segg, és magyarul sem voltál képes megtanulni, ami állítólag az anyanyelved.
A panaszt a szüleidhez nyújtsd be, ők tehetnek róla.

@1nsanat1:
Ne hallgassa hülyékre, még ha többen vannak is (a hülyék mindig sokkal többen vannak). A felé teljesen helyes volt, adtam rá pár linket is, hogy miért. Felesleges volt kijavítani.
Szinte minden ismerkedésnél előkerül manapság, kinek milyen az előélete. Mikor veszítette el a szüzességét, hány komoly kapcsolata volt, miért ért véget a legutóbbi (ha egyáltalán véget ért), mit szeret az ágyban és így tovább...
11110000 2020.12.12 22:02:21
@Real_Time:
Ha ismernéd az összetett szavakat, akkor lehet, hogy még értelmezni is lehetne, mit írtál.
Csak példaként:
náci vadász = Göring a vadászaton, puskával
nácivadász = Simon Wiesenthal, íróasztal mellett, puska nélkül

Sok esetben kurvára nem mindegy, hogy valamit egybeírsz vagy külön.
11110000 2020.12.21 00:05:03
@eßemfaßom meg áll:
Te viszont még azt sem, mert ahhoz is béna balfasz vagy, neked csak a szádat kúrták mások.
Azt viszont gyakran.

@MsIreneAdler:
Igen, a hülyék valóban jól szórakoznak a saját nyomorukon. Ezért jó a hozzád hasonló hülyéknek.

"a lyuknak is magától kell besíkosodnia" - persze, hogy magától. A fasz fog vazelinnel vacakolni. Ja, meg persze a te pasijaid, mert száraz fapina vagy.

@Lorrh:
Nyafiztam volna? Hol?

Azt meg elég magasról szarom le, hogy ki minek tart.
Főleg az interneten.

"nem a szavannán élünk hogy magasabbról könnyebb lenne az oroszlánt észrevenni"
Ha a szavannán akkora távolságban vagy egy oroszlántól, hogy észreveszed, akkor már tök mindegy, milyen magas vagy, a buli folytatása az oroszlánon múlik, ha éhes, akkor mindenképpen vacsora leszel (vagy esetleg más főétkezés), ha nem éhes, akkor meg mehetsz a dolgodra.

@Reactor:
"férfiból jóval több van, mint nőből" - ha nem is sokkal (1% alatt), de nőből több van.

@ramszeszita:
Tedd ezt nyugodtan. Csak aztán ne csodálkozz, hogy kiröhögnek.
A természet nem igazságos. Kinek ilyen lapot oszt, kinek olyat. Persze lázadozhatsz ellene, de csak magadból csinálsz hülyét.

Az ekvalista azt jelenti, hogy faszt is szeretnél magadnak, mert a férfiaknak az is van?
Szerintem már az alapoknál el vagy tévedve.
Van, amiben lehetnek a nők egyenlőek (azonos munkáért azonos bért stb.), de ha tetszik, ha nem, de vagy az, akibe bedugnak ezt-azt, ami mindig egy kissé alárendeltebb szerep, akkor is, ha esetenként az ágyban engedik, hogy te legyél felül, attól a domináns mindig a férfi, és a szex addig tart, amíg a férfi akarja (te arról dönthetsz, hogy akarod az illetővel vagy sem, ha igen, onnantól már nem rajtad áll). Lehet ez ellen lázadni, de értelmetlen. Így találták ki a világot (az isten, akit nem Elohimnak, hanem evolúciónak neveznek). Biztos lehetne úgy is, ahogy te akarod, de nem úgy lett. Alternatív valóságokat vázolgatni és azokban élni próbálni meg ahhoz vezet, hogy előbb-utóbb egy szép kényszerzubbonyban végzed.

"a kvalitasat a szuzhartyajan mert csapasok szamaban merik"
A szűzhártya elsőre átszakad, utána már mi a francnak bármit méregetni rajta? Ha tényleg biológus vagy, ennyit tudnod kéne.

A melletted ülő férfi azért mondta ezt, mert szeretett volna aznap este megdugni, és tudja, hogy ha ellentmond, akkor este nincs pina (vagy csak a szomszédban, de hát este 8 után meg nem szabad kimászkálni).
Majd egyszer tegyél rá titokban rádióadót, és hallgasd le, hogy a haverjaival hogyan adja elő ugyanezt.

"Szerinte nem diadal sok not megdugni, ugyanugy lesajnal erte, mint a not aki sok ferfival dugott."
Hát ismerek olyan férfiakat, akik nemhogy 500, de 1000 nőnél is jóval többet dugtak meg (többszörösét), nem azt látom, hogy a csajok lesajnálnák őket, inkább igyekeznek sorszámot tépni. És még csak jónak sem kell lenni hozzá az ágyban, elég jól kinézni.

Attól, hogy valaki kurva (nem rád értem, általánosságban), még lehet tiszta a lelkiismerete. A kettő nem függ össze.

@The Cortez:
Ezt mondom én is. De néhány kis agyagedény azzal próbál itt menőzni a nőnek vélt nickek előtt, hogy ő a szex minden csinját-bínját ismerő szexmajsztrónak hirdeti magát, meg minden ilyennel egyetért, hátha összejön a netről valami kósza pina. És nem veszik észre, mennyire szánalmasok. Én jókat szoktam röhögni rajtuk. Minden szexszel kapcsolatos témánál előkerülnek szakérteni.
(Arról a régi igazságról se feledkezzünk meg, hogy minden netező csaj vagy csúnya, vagy zakkant, vagy a kettő együtt. Már vagy 25 éve állították fel ezt a tézist, de még mindig igaz.)

"Aki egyszerre akar kurva lenni meg normális nő is, az bizony identitászavaros."
Ebben nem értek egyet. Ismerek kurvákat (mármint olyanokat, akik iparszerűen űzik a sportot), vannak köztük ritka normális nők is, még tanultak is. Jókat szoktunk beszélgetni. Más kérdés, hogy dugni nem biztos, hogy szeretnék velük, mert ugyan nagyon jól néznek ki, csak aztán eszedbe jut, hogy aznap te ki tudja, hányadik lennél ugyanabban a lyukban. Akár még kotonnal is.
11110000 2021.01.06 17:12:56
@The Cortez:
"Normálisak, ”tanultak” és mégis kurvák. Itt valami nem kerek :D"

Itt azért ne utcai kurvákra gondolj, ezek a menő szállodákban szolgáltatnak.
Igen komoly összegekért, amennyinek a saját szakmájukban a töredékét keresnének csak meg. Egyetemi végzettséggel.
Nem a bölcsészeket akarom cinkelni, de a többségük bölcsész (legalább nyelveket jól beszélnek, az angol alap, de sokan még 2-3 másikat is). De van köztük ELTE-n végzett informatikus is, aki saját bevallása szerint többszörösét keresi, mint informatikusként, pedig állítólag ott sem keresett rosszul magyar viszonylatban.
Nyilván nem életpálya, csinálják 5-10 évig, amíg van rájuk kereslet (és nem szorítják ki őket a fiatalabbak, mert mint hírlik, sok az új próbálkozó, persze ezen a szinten az IQ/műveltség/emberi hozzáállás stb. hiánya miatt sokan hamar kiperegnek a rostán), de addig megkeresnek annyit, amennyi életük végéig elég.

Dugni nyilván nem dugtam egyikkel sem (kedvem némelyikkel lett volna, de nem keverik a munkát a szórakozással, a tarifájuk meg nagyon nem az én szintem, de még egy átlag nyugati melósé sem), más területről ismerem őket, egy részüket meg úgy, hogy a már ismerős társaságában voltak, és úgy beszélgettünk.
Beszélgetni valamiért szeretnek velem. :-)
Más semmi.
„Ha a Hold a hetedik házban áll, és Jupiter Mars mellé kerül, akkor béke honol a bolygók közt, és a csillagok szíve felderül.” Ezekkel a sorokkal indul a Hair című musical kezdő dala (mármint magyar fordításban), kifejezve a korszakos musical által bemutatott hippikultúra vonzalmát az asztrológia…..
Többek közt a fesztiválok várható jövő évi helyzetéről is nyilatkozott a Forbes-nak Gerendai Károly, aki szerint van arra esély, hogy a kisebb rendezvények megrendezésre kerüljenek, de a Szigetet illetően borúlátó...
11110000 2020.12.21 01:40:27
@odamondó:
Persze, a mélyeket még a pesti oldalon is. De a pesti oldalon is csak irodaházak vannak (plusz a Nemzeti Gabonasiló, jelenleg színház funkcióval, meg a Müpa).
A vicces az (meg a régi ZP-ben is az volt), hogy a koncert utáni diszkó a jóval hangosabb, mint maga a koncert, amit 10-kor be kell(ett) fejezni.
Állítólag a Barba télre is odaköltözött volna a Trackbe, nem tudom, a vírus miatt folytatták-e a téliesítést egyáltalán, de szeptember végén azért zártak be a többi nyári helynél korábban, hogy téliesítve újranyitnak november közepén.
Az első európai szamuráj, William Adams, Angliában született 1564-ben. Adams, miután elhunyt édesapja, 12 évesen inasnak állt Londonban, ahol hajóépítést, navigációt és csillagászatot tanult. Később csatlakozott a Királyi Haditengerészethez, még a spanyol Armada elleni küzdelemben is részt vett…..
11110000 2020.12.18 03:17:25
@gigabursch:
Háát... Annyira a könyv sem, a film meg, pláne azzal a tövismadaras színészóriás (értsd: C kategÓRIÁS) főszereplővel, szerintem kifejezetten gagyi lett.

Ez az írás meg amellett, hogy semmilyen, még a Google Translate minőségéhez képest is csapnivaló.
Ebben a cikkben az Alba Fehérvár kézilabdacsapatának idei kupaszereplését tekintjük át. Rögtön az elején lelövöm a poént: a fehérvári játékosok és a szakmai stáb az egészhez pont annyit tettek hozzá, mint én, vagy, mint a Kedves Olvasó. A Fehérvár idei kerete (Forrás: Alba Fehérvár KC)..
11110000 2020.12.18 03:04:30
"(az utóbbi időben azért leszálló ágban lévő) norvég válogatott"

Ööö... ebben te biztos vagy?
Én nem úgy láttam eddig az Eb-n. Persze megverhették volna a magyarokat 50-10-re is, az igaz. De most, hogy a oroszoknál nem volt Vjahirjeva, azt mondom, hogy kb. a kapusposztot kivéve az Eb-válogatott mindegyik posztjára egy norvégot lehetne megnevezni, ha nem sportdiplomáciáznának, hanem a teljesítmény alapján osztanák a díjakat.
(A legjobb kapus is lehetne bármelyik norvég, csak ott erős a konkurencia, mert a 3 francia, a dán Töft, a holland Wester meg újabban kapusként a szívem csücske, a horvát Tea Pijevics - egyébként a Fehérvárban játszik, első sor, balról a második - is simán megérdemelné.)

Ami a Vác egy góllal megnyert meccsét illeti, hát az is érdekes volt, eleinte vezetett a Vác 8-cal is, aztán feljöttek a csehek, és utána nem töltöttek, csak lőttek, 42-41 lett a vége, poénkodott is a riporter, hogy valószínűleg Guinness-rekord lehet kézilabdában 41 lőtt góllal kiesni egy kupából.

Siófok meg gyakorlatilag nincs, mindenkit elküldtek vagy elment magától.

Ami a Fehérvárt illeti, azért kb. 2005-ben (akkor épp Cornexi néven) nyertek ők EHF-kupát, úgy, hogy a döntőben 9 góllal verték az abban az évben bajnok Győrt. Előtte Győrben 6-tal kaptak ki az első meccsen (nagyon-nagyon idiótáknak odavágó).
Egy fordulóval korábban meg a Fradit ütötték ki összesítésben 1 góllal, azt hiszem, akkor Fehérváron vesztettek 1-gyel, a Népligetben meg győztek 2-vel. Ekkor a fehérvári kapusedző Rácz Mariann mellett álltam a Fradi-pálya vendégszektorában, aki többször is a nyakamba ugrott meccs közben. Előtte max. látásból ismertük egymást más meccsekről. (Meg azóta is, de akkor meccs után beszélgettünk még egy darabig.)
A két csoportkörből álló, középdöntős lebonyolítási rend hátránya, hogy az utolsó fordulóra maradnak olyan mérkőzések is, amelyeknek már semmi tétje nincs. Ilyen volt a mienk is, már előző nap eldőlt, hogy a csoportban Norvégia első, Magyarország ötödik lesz, függetlenül úgy a mi meccsünktől, mint a…..
11110000 2020.12.16 00:56:02
"mérkőzések is, amelyeknek már semmi tétje nincs"
Ha már mérkőzésEK, amelyEK, akkor tétjÜK.
A viszontlátásra meg egybe.

Szerintem a magyarok is a legerősebb összeállításukkal álltak fel, sajnos, ennyi a legerősebbünk per pillanat.

Azt mondjuk baromira nem értem, hogy egy ilyen teljesen tét nélküli meccsen miért nem védhetett Janurik, ha már kivitték az Eb-re. Meg a többi be nem nevezett kerettagra is igaz ugyanez, akik végigültek 6 meccset a lelátón.
Ezt a geciség legmagasabb fokának nevezném a két szövetségi kapitány részéről.
Sokkal jobban akkor sem kaptunk volna ki, nem rajtunk múlt, hanem a norvégokon, még a C csapatuk (az ő szövetségi kapitányuk volt annyira ember, hogy beállította a tét nélküli meccsre azokat is, akik eddig nem játszottak a keretből) is annyit vert volna ránk, ha tétre megy a meccs (mondjuk számít a gólkülönbség), amennyit csak akar, simán lehetett volna 50-10, ha komolyan veszik. Így, félig koncentrálva is vertek ránk néhány gólt. Kb. akkora volt a különbség, mintha a fénykorában lévő Kovács Kokó Pistát a szintén fénykorában lévő Mike Tyson ellen állították volna fel.

A játékvezetőkkel egyetértek, bár most nagyon súlyos hibáik nem voltak, de mi a lófasznak görög meg portugál játékvezető egy Eb-re, egyik országban sincs női kézilabda (a portugáloknál legalább férfi van, a görögöknél az sincs). Egyik ország sem volt még kint semmi olyan világeseményen, amit nem ők rendeztek (és ahol a rendező jogán voltak ott, nem kellett érte megküzdeni). Még egy olasz páros kellett volna, hogy teljes legyen a totál fogalmatlanok sora.

Faluvégi ugyan jó volt, na de hagyjuk már, hogy az ellenfélhez beférne. Nézd már meg, hogy kik ott a balszélsők. Beférne a Z válogatottba. Ettől persze magyar szinten simán a 3 legjobb között van. És a szélsőink még a csapat erősségei, mint a 4-en. (Hogy ma Lukács meg Márton együtt nem kapott egy labdát sem a jobb szélem, az más kérdés.)
Kovacsics akarni ugyan akart, de kb. 50%-osan lőtt. Azaz kb. a felét mellé vagy a kapusba. Ez édeskevés (egy olyan csajtól főleg, aki 19 évesen az éppen beteg Görbiczet tudta pótolni a Győrben a BL-meccseken).

Példának meg ott vannak a horvátok, akik egy erősen tartalékos csapattal vannak kint, de egy olyan szakvezetővel, akinek van elképzelése a játékról, meg olyan játékosokkal, akik azt teszik, amit kér tőlük.
Persze, a norvégok őket is megverték, de azt a meccset eleve elengedték, és még így is tartották a lépést a norvégokkal 42 percig, még vezettek is a 40. percben.
Amit meg ma a németek ellen játszottak (meg korábban a hollandok ellen), az valami elképesztő.
Persze amit mi játszottunk a hollandok meg a németek ellen, az is az, csak a mienk a szomorú oldalról.
11110000 2020.12.17 14:47:32
@Andy73:
Nem partiban, pariban. Ha már idegen szavakat akarsz használni, legalább ismerd őket.

Egyébként nem voltunk, a 2. félidőt is nyerték a norvégok, pedig a 3. soruk volt bent, olyanokkal, akik korábban nem is játszottak, sőt, volt, aki nevezve sem volt a korábbi meccsekre, a tartalékok között ült a nézőtéren.

Nem az eredmény a tragédia, hanem a mutatott játék. A horvátok alig kevesebbel kaptak ki a norvégoktól, mégsem mondja senki, hogy lélektelenül játszottak. A magyarokra meg igen.

Hagyjuk már ezt a koronavírus-baromságot, meg azt is, hogy egy edzett embert hónapokra visszavethet. Tavaly a vb-n mi a faszért lettünk 14.-ek? Elővételeztük a vírust?
Nem, akkor is szarul játszottunk. A rendkívül jó nevű Kazahsztánt és Szenegált vertük, mindenki más vert bennünket, aki szembe jött.

Nemcsak a játékosokkal van gond, az szakvezetőkkel is, nincs elképzelésük sem.
Meg persze a magyar bajnoksággal is, mert a magyar csapatok tele vannak tömve külföldiekkel, az első 4 csapat játékosainak fele Magyarországon játszik, a magyarok meg nem férnek be csapatokba, olyan helyeken játszanak, mint az MTK, a Vác meg a Mosonmagyaróvár, komoly meccsük a Fradi meg a Győr ellen van egész évben. Meg persze az is baj, hogy agyon vannak fizetve (ma már annyira, mint a focisták), a teljesítményt meg senki nem várja el cserébe.

Mellesleg a hollandok meg a németek közt sem volt, aki átesett a víruson?
Csak mert ők is szarrá verték a csajainkat.
A hollandok ellen biztató volt a játék? Nevezetesen melyik játékosé?
Vagy te melyik meccset nézted?

Topforma? Ne röhögtess!
Jelenleg EZ a topforma.
Néha kiszalad egy tornán EGY jó teljesítmény, mint most a szerbek ellen. előtte-utána meg vergődés. És évek óta ez megy, hosszabb távon jól az ezredforduló előtti és utáni pár évben játszott a magyar női válogatott, még Bojana Raduloviccsal, Ferlinggel, Kirschnerrel, Kökénnyel, Farkas Ágival, a vége felé már Görbiczcel.
Akkoriban többször vertük a norvégokat, dánokat, franciákat is. Pedig a norvégok meg a dánok már akkoriban is nyertek vb-t, Eb-t, olimpiát.
Most esélyünk sincs egyik ellen sem, a jó eredmény az, ha -10 fölött maradunk.

Nagyjából 15 éve folyamatos mélyrepülés van, 1-1 véletlenül kiszaladt jó eredménnyel.
Tulajdonképpen sokáig tipikus női mérkőzés volt Hullámzó teljesítmények, 4 gól itt, 5 ott, hol jelentős előny, hol egészen szoros.  Fotó: Stanko Gruden / kolektiffimages..
11110000 2020.12.13 15:19:15
Legalább annyira szövetségikapitány-hiba volt ez a meccs, mint játékoshiba.

Az ifi vb-n elképesztőt játszó Háfra lassan 1 éve teljesen fogalmatlan a Fradiban is, a válogatottba be sem kellett volna válogatni. Ráadásul úgy fut vissza, mint egy kocogóversenyről készített lassított felvétel. Az egész Eb-n inkább kárára van a csapatnak, mint hasznára.
Kovacsics dettó.
Ez azért sajnálatos, mert mindkettő nagyon tehetséges játékos, korábban bizonyítottak. Gondolom, valami magánéleti gond lehet mindkettőnél.
Tóvízi nem tudta bizonyítani, hogy mit tud, mivel labdát sem kapott. Helembay egészen jó volt a helyén.
Zácsik valamiért elbátortalanodott már a hollandok ellen is, a németek ellen meg még inkább, nem mert messziről lőni, mint a szerbeknek, pedig amikor megtette (meg a korábbi meccseken is), általában sikerült, ehelyett mindig rávitte a labdát a falra. Ráadásul hiába nem ment Háfrának, a Gáborok mégis őt játszatták.
Lukács végigjátszotta a meccset, a végére elfáradt, sokat hibázott, nem ártott volna lecserélni. Faluvégi sem rosszabb játékos. De Schatzlnak sem ment, mégis nagyon kevés szerepet kapott Márton is a helyén.
Bár Szikora jó csere volt (egy darabig - a második félidőben vissza kellett volna rakni a helyére Bírót, hátha összeszedte magát alapon), azt nem is értem, hogy a legjobb magyar kapus, Janurik miért nem került a nevezettek közé sem az eddigi 4 meccsen, ahogy a Fradiban is keveset véd.
Lakatos sem lett nevezve sem erre a meccsre, pedig ennél a Kovacsicsnál biztosan jobbat nyújtott volna.
Kácsor, ha jól emlékszem egy másodpercet sem kapott a pályán - ha már ott volt a keretben, legalább egy próbát megért volna, hátha nem a hollandok elleni formáját hozza. Vagy nem kellett volna nevezni sem.
Szekeres ugyanez.
Az sem világos, hogy az egykor gólkirálynő Tomori miért nem játszhat támadásban.
A szélsők ráadásul legtöbbször használhatatlan labdákat kaptak, amikor már semmi ötlete nem volt sem az irányítónak, sem az átlövőknek, akkor kipasszolták szélre, teljesen előkészítetlenül, szerencsétlen szélső meg vagy lehetetlen szögből ment kapura, vagy kénytelen volt visszapasszolni.

Emellett sokszor nem a kapus véd, hanem simán a kapusba lövik. Olyankor is, amikor a kapus a hosszúban áll, a játékos a hosszút lövi, pedig a röviden ott van 1,5 méter üres hely. Azt meg nem is értem, miért nem lehet hetesnél 30 centivel a támaszkodó láb mellé lőni kívülről. Ez azért alap lenne, de ha nem, legalább az edző szóljon már a 7-est lövő játékosnak.

És bár a pályán a játékosok hibáztak, de az edzőknek ezt észre kellett volna venniük, és egyrészt lekapni azt, akinek nem megy, másrészt rendet tenni a fejekben, harmadrészt az időkérésnél értelmes tanácsokat adni (mondjuk ne lőj laposan ennek a kapusnak, mert midig lemegy spárgába, ha pattintasz, ne a gólvonalon pattanjon a labda, hanem előtte 1 méterrel, akkor átugorja a már leült kapust, meg hogy valaki menjen ki Schulzéra, és ne engedje lőni, mert ha eljut 7 méterig, és ott labda van a kezében, akkor az gól, nem csak általánosságokat, hogy "ne adjuk már el a labdákat" - ilyenekért fölösleges időt kérni.

Ez a játék a románok ellen édeskevés lesz, a norvégok meg másik liga, ahol kb. 4 csapat játszik (norvég, orosz, francia, dán - meg ezen a tornán a horvát, 40 percig), nem véletlen, hogy az esetek 90%-ában ebből a négyesből kerül ki a győztes, bár a tavalyi vb kivétel volt, hajszállal, de behúzták az elődöntőt a hollandok meg a spanyolok.
11110000 2020.12.13 15:20:40
A bírók egy külön kategória, nem tudom, mi a fasznak hoznak görög meg portugál bírókat egy Eb-re (még egy olasz páros hiányzik, meg esetleg egy örmény), nem is emlékszem, hogy ennek a 2 országnak a csapata kijutott-e valaha bármilyen világeseményre, amin nem rendező országként voltak ott (és a BL-ben és egyéb kupákban sincsenek ott játékosaik egyik csapatban sem). Nincs náluk hagyománya a kézilabdának, gagyi a bajnokság, a két legjobb csapatuk meccse kb. mint a Békéscsaba-Vác találkozó. Nálunk azért van legalább 4 egészen jó kézilabdát játszó csapat (volt, mert már se Érd, se Siófok, az egykor BL-győztes Dunaferr meg a különféle neveken futó, EHF-kupagyőztes Fehérvár (akik akkor, kb. 2005-ben megverték az akkor már erős Győrt meg a Fradit a 4 között, a legjobb 4 csapatból 3 volt magyar, a Győrt kivéve nagyrészt magyar játékosokkal) meg árnyéka önmagának).
Komoly meccseken sosem vesznek részt a bíróik, nem tudják követni a játékot.
Más kérdés, hogy a norvég-horváton azért a kétes esetekben az egyébként nagyon jó francia iker bírópáros is mindig a norvégok javára ítélt, a horvátok nem kaptak egy hetest sem, a norvégok meg egy 2 perces kiállítást sem, pedig volt, amikor simán megérdemelték volna (volt jó pár belül védekezésük stb.), és a kétes esetekben a labdát is mindig a norvégok kapták meg. Nyilván ezek nélkül is győztek volna, de így azért sokkal könnyebb, ha hátszél is van.

A horvátoknak viszont minden elismerés. Remélem, megverik a németeket, és bejutnak a 4 közé, ezzel a hozzáállással megérdemelnék.
(Pedig a horvát női kézilabdát válogatott szinten általában a futottak még kategóriában jegyezték eddig - a klubcsapataik néha azért alkotnak, de azok ugyanúgy tele külföldivel, mint a Győr -, szemben a férfival, akik a világ szűk elitjébe tartoznak.)
Az oroszok is elég jók úgy is, hogy a világ legjobb irányítója, Vjahirjeva sérülés miatt nincs is a csapatban. Egy orosz-norvég döntőt azért megnéznék, hogy egymással mire jutnak.
11110000 2020.12.13 15:33:36
@Andy73:
Ezzel a játékkal a románok ellen sincs. A norvégoktól meg kapunk 50-et, hacsak meg nem szánnak bennünket a Győrben játszók, és le nem állnak 40-nél.

Egyébként sokat veszítesz, ha nem nézed, mert kurva jó meccsek vannak, nézők nélkül is.

A hollandok meg a németek elleni meccs elvesztése leginkább a szövetségi kapitányok hibája.
Itt látszik az, hogy a Győr jelenlegi csapatával a szomszéd macskája is tudna BL-t nyerni,nem Danyi tehetségén múlik.

A tehetség az, amikor egy gyengébb képességű keretből hozol ki valamit.
Remek példa rá most Sostarics (bocs, nincs horvát cs-m), a horvát edző, aki egy eleve esélytelennek tartott csapatból, amiben a horvát bajnok (amióta van Horvátország, talán 3-szor nem ők lettek a bajnokok) és rendszeres BL-résztvevő Podravka játékosai a vírus miatt ott sem lehetnek, kihozta azt, hogy mindenkit vertek eddig (minket is), a norvégokat kivéve, de 40 percig a norvégok ellen is X környékén tartották magukat (volt, hogy még a vezetést is átvették, és azzal, hogy nem 1-0-nál ők dobták az elsőt, hanem 17-18 környékén) úgy, hogy valószínűleg azt a meccset eleve fel is adták (gondolom, az volt az edzői utasítás, hogy játsszatok egy jó edzőmeccset, de azért ne hajtsátok ki magatokat, azzal ráértek a németek ellen), a jobbik kapusukat pihentették, két vagy három 7-esre állt be összesen, egyiket ki is védte.
Tekerés közben Itt a fal 2020.12.01 20:06:40
Ha jól sejtem, a FIDESZ-ben most nagyon komoly brainstorming folyik, hogy kerüljenek ki abból a slamasztikából, amibe Orbán Viktor belekormányozta a pártot. Biztosra veszem ugyanis, hogy ami Szájer Józseffel a napokban történt, az nem a véletlen műve. Azt, hogy Szájer melegbárokba jár, már régóta…..
11110000 2020.12.05 15:20:36
@Gazz:
Szerintem a szószűrőket hagyd, időnként olyan szavakat is kiszűrnek, amelyek simán az átlagember köznapi beszédének a részei, senki nem irodalmi emelkedettségű stílusban beszél és ír, a neten sem.

Kurttal meg tegyél egy próbát, ha ezt az idiótát elriasztja a tudat, hogy már írni sem tud valahova, már megérte.
(Ha csak egyszer írná be, amit beír, szerintem kevés embernek lenne vele baja, a baj az, hogy 1000-szer másolja be, amikor én fiatal voltam - meg az internet is -, ezt floodolásnak hívták, és a legtöbb helyen kitiltás járt érte. Nem a tartalom miatt, hanem a sokszori bemásolásért, akkor is, ha nem egy cikk alá másolta be sokszor ugyanazt.)
11110000 2020.12.06 00:03:54
@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Antall volt Orbán után a második legországrontóbb tahó. Az ő vezetésével lopták szét az országot a gengszterváltás után, leginkább az ő rokonai. Most tőlük veszik vissza az Orbán-féle tolvaj cigánybanda tagjai.
Két úgy-ahogy tisztességest tudok mondani: Hornt és Bajnait. Ők legalább tettek valamit az országért, és nem loptak jelentős mértékben.
Még talán Medgyessyt is ide venném, a jó szándékát nem vonom kétségbe, csak a stratégiai képességei voltak nagyon gyengék.

De Orbánnál még Gyurcsány is nagyságrendekkel tisztességesebb volt. Mint az őszödi beszédből kiderült, ő legalább 2006-tól akart tenni valamit, amit az Orbán-csürhe miatt nem tudott.

@CoolKoon:
A kokain szerintem megteremne a Mátrában meg a Bükkben, talán még a Zempléni-hegységben is, fasznak oda az a sok szőlő...

"ez ma az égvilágon senkit se érdekelne"
De, azért jó pár Fityisz-szavazót elvinne, azok közt sem mindenki akkora barom, mint az ide írogató fidesztrollok. Talán 50% (Fradi-drukkerek stb.) igen, de a másik 50% egy ilyen után simán elfordulna, és ha nem is szavazna Gyurcsányra (rá én sem szívesen, elhúzhatna már a picsába a politikából), de legalábbis nem menne el szavazni.

Meg persze, biztos van a birtokában néhány köztörvényes bűncselekmény adata, amit a Fidesz követett el bűnszervezetben, és a bűnszervezetben elkövetés elég komoly súlyosbító körülmény.
11110000 2020.12.06 14:30:37
@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Honr tisztességességéről annyit, hogy majdnem 4/5-e volt az SZDSZ-szel, azaz bármit átverhetett volna a Parlamenten, és akart is, de azt mondta, hogy amíg a parlamenti pártok 2/3-a (és nem a képviselőké) nem szavazza meg, addig nem csinálja.

Úriember volt, nem gátlástalan tolvaj rabló rohadék, mint az O1Ggány és bandája (akik nemhogy ilyen gesztust nem tesznek, de még egyeztetni sem egyeztetnek az ellenzékkel, és megszállják az összes állami apparátust, maffiamódszerekkel).

Valóban nem lett volna szükség az SZDSZ-re, azt a lépést én sem értettem, ráadásul a (a mostani Fidesztől eltekintve) a leggusztustalanabb és leghazugabb tolvajpártot választották partnernek.

Antall meg gőgös, dölyfös, nagyképű, kivagyi, de kormányzásra alkalmatlan faszkalap volt, akinek a nevét is ki kellene törölni a történelemkönyvekből is, nem köztereket nevezni el róla. igen jelentős részben neki köszönhető, hogy itt tart az ország, elherdálta és elosztogatta. A rendszerváltáskor a magyarok messze megelőzték az összes szocialista országot gazdasági teljesítményben, olyanokat nem is említve, hogy a balti államok eleve csak évekkel később szakadtak ki a Szovjetunióból, és már mindegyikben évek óta euró van, Szlovákia meg nem is létezett még, ahol szintén. Horvátorságot ne is említsük, ahol még a hárorú is csak évekkel később kezdődött el, és tartott évekig. Most meg Magyarország talán már csak Romániát és Bulgáriát előzi meg, de azokat sem sokáig, ráadásul mindkét országban 3 éven belül euró lesz. Ahogy a horvátoknál is, akik az EU-hoz is csak pár éve csatlakoztak.
És igen, ez mind Antallnak köszönhető alapvetően, ahogyan az is, hogy az O1Ggányból valakit csinált, ha ő nincs, már Fidesz sincs.
Bájos magyarázat házibulinak nevezni egy gang bang party-t, de nem ez az, amivel Szájer József milliók arcára csalt mosolyt. Önmagában azzal, hogy lebukott, de még inkább, ahogy magunk elé képzeltük, ahogy kezét véresre súrolva az ereszcsatornán menekül a rendőrök elől, táskájában a nyilván…..
11110000 2020.12.02 07:32:11
@shitgun:
Sőt, igazából Soros György saját kezűleg kábította el Szájert kloroformos ondóval, és vitte a buzibárba, ahol 25 álbuzi statisztát bérelt fel, meg gondosan becsempészett egy közepes falunak elég narkót a zacsijába (bocs, hátizsákjába), aztán rájuk eresztette a saját maga által fizetett rendőröket.

Pintér Sanya maffiafőnök hamar ki fogja deríteni, hogy ez az igazság. Soros keze tette be ide is a lábát.

Szájer nem meleg, Szájer buzi. Meleg a 40 fokos víz.

@Etniez:
Hogy én mennyire egyetértek!

"ha Tünde és férfiak között kellene nekem is választanom, azért elgondolkodnék"
Hát láttam már olyan buzi faszit, akinek az esetében nem is gondolkodnék, ha Handó Tünde lenne az egyetlen másik választható lehetőség. Pedig heteró voltam életem eddigi részében, és nem kényszerből, a pina izgat, a férfisegg nem. De azért vannak határok...

@Az apokalipszis lovasa:
Na igen, a buzik azért szánalmasok, mert Szájer is buzi...
Elég érdekes érvelés.

@MEDVE1978:
Lehet, hogy két kapura játszik, de mindkettő szőrös férfisegg.
Szájer köztudottan kőbuzi (már a 80-es évektől tudjuk róla).

@Veszéjben a lyogállamiság !:
Kivéve, hogy Wittinghoff egyik pártnak sem a tagja, meg hogy Lackner nem vezet semmit, csak egy képviselő. A polgármestert Kispesten Gajdának hívják.
Ennyire vagy képben.
Minden mással is.

(Egyébként Wittinghoff mi olyat is csinált, ami szembemegy azzal, amit a nem létező pártja képvisel, vagy olyat, ami törvénytelen, és mikor lopott milliárdnyi közpénzt? Esetleg Gréczy?)

Gajdáékat nem védem, mert védhetetlen, az MSZP-nek pont úgy a börtönben a hely, mint a Fidesznek, az összes hozzád hasonló trolljával együtt.

@apro_marosan_petergabor:
2006-ban nem gumilövedékkel, hanem élessel kellett volna lőni arra a gyújtogató náci csürhére. Nem szemeket (egyébként EGY szemről van szó, szóval enyhe túlzás a többes szám) kilövetni, hanem halomra lőni az egészet.
Ment előre az ország? Hova a faszba, bele a szakadékba?
Ha nincs EU-s pénz, 2010 óta itt már réges-rég államcsőd lenne a tolvaj gazdád miatt, akinek mindig derékig a seggében van a fejed.
2010 óta majdnem 50%-ot romlott a forint az euróhoz képest, te szerencsétlen pöcs. Azaz ennyivel kevesebbet ér a pénzed. A keresetek messze nem emelkedtek ennyivel, azaz vásárlóértékben kevesebb az emberek keresete, mint 10 éve, úgy, hogy közben szárnyal a világgazdaság, akkor még épp a csődből lábalt kifelé.

@teéjesenmindegy:
Írd be azt, hogy gay gangbang, és akkor olyat látsz, ami neked is tetszeni fog, nemcsak Szájernek.

@Nzoltan:
Konkrétan mindkét helyen írtak róla.

Orbán III/3-as besúgó volt katonakorától.
Remélhetőleg Biden alatt ezt a kártyát is kijátsszák. Mert hogy a birtokukban van a bizonyíték, az tuti.

@Buchhalter:
"Söpredékkel nem foglalkozom."
Merthogy magad vagy a söpredék, meg a narancskomcsi fidesztroll elvtársaid.
A Clovis kultúra annak a területnek a déli részén virágzott, amely most az Egyesült Államok és Mexikó északi fele között fekszik. Az egész amerikai kontinens legrégebbi, 13.250 és 12.66 évvel ezelőtti civilizációjának tartották – írja a La Vanguardia. Híres kőeszközeinek jellemzője, hogy barázdált…..
11110000 2020.11.13 03:12:12
@Örömhernyó:
Nyilván az ősmagyarok megelőzték őket, szóval Amerikai is ősi magyar föld, legalábbis a hozzád hasonló elmebetegek fejében biztosan.

Az meg sosem volt kérdés, hogy nem a mai indiánok ősei éltek ott, ők pár száz évvel a fehérek megjelenése előtt vándoroltak az "ősi" földjeikre. Az apacsok 600 éve még a mai Kanada területén éltek, ma meg a mexikói határ közelében.

De mondjuk a fehérekhez képest ők voltak ott először.

@jaegtoer:
+1

@CSOKKI MÁLNA:
Aha. És mit ettek közben az alatt a pár hónap vagy pár év alatt? Jeget? Pláne mit ittak? Az óceán vize ugye ihatatlan, mert sós.
Betértek a sarki közértbe krumpliért meg kóláért, aztán megették úgy megfagyva, vagy vittek gázfőzőt is?
Kolomposék a Sánta Marison is csak épp hogy átértek éhen-szomjan halás nélkül, pedig egy vitorlás azért kicsit gyorsabban megy, mint egy ember a havon-jégen.
(Nem mellesleg az Atlanti-óceán a jégkorszakokban SEM volt befagyva, lásd még: a sós víz fagyáspontja.)

@mgdé:
Bizony, és a hódok seggmirigyével adják neki a kellemes málnaízt.
Jó étvágyat!

@David Bowman:
Mesélj, hogy kell hajózni a tengeren, főleg a 15 ezer évvel ezelőtti eszközökkel (azaz kb. vízbe esett fatörzs).
Gondolom, vén tengeri medve vagy, aki többször kerülte meg a Horn fokot, mint molylepke az ívlámpát. Egy szál gerendán ülve természetesen.

Az ugye megvan, hogy az ingyánok is a homo sapiens sapiens fajhoz tartoznak, azaz vagy 100 ezer évvel ezelőtt az őseik a tieiddel együtt pattintották a követ Afrikában, kb. pont úgy, mint 85 ezer évvel később, csak aztán Sztálingrádnál ők jobbra fordultak, a te őseid meg balra?
11110000 2020.11.14 17:42:01
@CSOKKI MÁLNA:
Szerinted egy több hónapos útra (Franciaország legnyugatibb és Amerika legkeletibb pontja közt van több mint 3500 km, ami az ősembernél kissé jobban felszerelt sarkkutatók napi menetteljesítményét alapul véve majdnem 1 év úgy, hogy közben folyamatosan mennek, mert tudják, mi van ott, ahova tartanak, ha csak napi 1 kiló élelmet számolsz fejenként, az 3,5 mázsa, és akkor még csak kaját vittek, se szerszám, se ruha) és mennyit kéne vinni ezekből? És mivel vágtak léket olyan vastag jégen, ami tömegeket elbírt?
Más kérdés, hogy az Atlanti-óceán sosem volt befagyva, csak a part menti néhányszor 10 km-es sáv. Közben meg volt 3500 km be nem fagyott rész.
Majd egyszer próbálj meg gondolkodni. Csak eleinte fog kurvára fájni, amíg szokatlan.

@David Bowman:
"Ha valaki Szenegál partjánál elsodródik, az ha akarja, ha nem, élve, vagy holtan, de Amerikába ér."
Ezt a baromságot honnan szedted?
Amikor az antirasszizmus átesik a ló túlsó oldalára – ahogy Antoine Sénanque neurológus-író látja a Huffington Postban. Persze az ő állításaival is lehet vitatkozni. „Emlékeztetem Hollywood revizionista történészeit, hogy az Elfújta a szélnek köszönhetően kapott először Oscar-díjat fekete színész…..
11110000 2020.06.25 17:24:39
@Nazareus:
Nem pont ezt (nem) mondta (vagy mondta, csak nem jegyezte le senki hitelesen), de valami hasonló, és igen.

(Róla nem jegyezték fel, hogy ilyet mondott volna, egy angol írónő, Evelyn Beatrice Hall róla szóló regényében szerepel a mondat. Angolul (I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.), de a franciák is átvették, nem teljesen szó szerint, de ebben a formában: Je ne suis pas d’accord avec ce que vous dites, mais je me battrai jusqu’à la mort pour que vous ayez le droit de le dire. Ami kb. azt jelenti, hogy nem értek egyet azzal, amit mond, de halálomig harcolnék azért, hogy joga legyen elmondani. Az angolt, gondolom, a többség érti.)
11110000 2020.06.25 17:42:01
@ulpius66:
Az LMBTQSTB azt jelenti, hogy buzi, csak a buzik azt hiszik, így szalonképesebb.

@konrada:
Pontosabban: ezt nevezik úgy, hogy nő.

@steery:
Igen, érdemes lenne a mohikánoknak adni New Englandot (jenki államok) meg Kanadából Quebec és Ontario tartomány déli részét.
Jó, kicsit kicsi lenne a népsűrűség, de hát ami jár, az jár.

És fél Európát a mongoloknak persze, mert volt idő, amikor ők voltak ott az urak. Attól függ, mikori évszámokat választunk.
(A Karl May- meg Cooper-regényekből ismert "örök idők óta itt éltek az őseink" örök időkje általában 200-300 év volt, aztán elüldözte őket egy erősebb törzs, igaz, ugyanolyan bőrszínű.)

@sutyerák:
Tudod, ami mostanában zajlik (a metoo, BLC stb. keretében), az a valódi liberálisoknál is rég ledobta már a láncot. Most épp a véleménynácik uralkodnak, és ha neked más mer lenni a véleményed, a torkodnak ugranak.
Próbálj meg gondolkodni, mert eddig láthatólag nemigen próbálkoztál ezzel a tevékenységgel. Csak eleinte fog fájni a szokatlansága miatt.

@Emmett Brown:
Várjál, emiatt az ütni a vasat, amíg meleg miatt a buzilobbi jóvoltából még megütheted a bokádat. A meleg helyett gyorsan találj ki valami mást.
        1999 januárjában Szerbia (ekkor még a Szerb Köztársaság és Montenegró államszövetségben volt)  vezetőjét Slobodan Milosevicnek hívták, ő hét évvel később egy hágai börtönben halt meg.        Milosevic propagandaminisztere egy bizonyos Aleksandr Vucic volt. Ő a háborús bűnös Seselj vajda…..
11110000 2020.06.22 23:15:10
@HaCS:
Hát nem tudom...

Azért nézz körül a Fidesz (és a KDNP) felső vezetésében és parlamenti képviselői között, hogy hány olyat látsz, aki nem törtető, pénzéhes, gátlástalan karrierista, tanácsadó, eminenciás, szarkavaró.
Vagy mondhatnám úgy, hogy ki nem az állami pénzek ellopására játszik, minimum százmilliós, de inkább milliárdos nagyságrendben.
De akár megyei vagy megyei jogú városi szinten is.

Mert én egyet sem.

Ha te tudsz ilyeneket, várom a listát.
11110000 2020.06.22 23:16:44
@lüke:
A H az az volt, hogy véletlenül elküldtem a hozzászólást az első betű beírása után.
11110000 2020.06.22 23:17:48
@OoOoOo:
Ahogy látom, itt a vélemény szabad.
Csak azt nem tudom, hogy aki így áll hozzá, az milyen alapon szidja a Fideszt.
A chipotle Mexicóban füstölt jalapeño paprikát jelent, amit füstön szárítanak meg nagy gödrökben rakott tűzön. Mivel nekem nincs nagy gödröm (eltekintve az évek óta száraz szennyvízszikkasztótól), nem is tudom megszárítani. Ebből a szárított paprikából rehidratálással krémet készítenek. Persze a…..
11110000 2018.11.07 15:06:11
@látjátok feleim szümtükkel:
Én a 90-es évek legvége óta, bár akkor még csak 2 fajtát termesztettem, cserépben.
Azoknak a nevét nem is tudom, de 1-1 tőnyit mindkettőből ültetek minden évben, már csak a közös emlékek miatt is. :-)
És ha valakinek kell a kajába, tud tépni róla.

Szegeden sajnos nem vagyok járatos (jazzfesztiválra jártam oda régen, stoppal, de utoljára valamikor 1990 körül), de köszi a tippeket.

@Dikusz:
Ezt a Szegedi Halászcsárdát még nem mertem kipróbálni - Budapesten ettem már elég gyenge halászleveket -, de ha szerinted rendben van, akkor egyszer tiszteletemet teszem ott.
11110000 2018.11.07 15:07:12
@látjátok feleim szümtükkel:
Szerintem a nokedli hamarabb megfő, mint a krumpli.
Vagy én csinálok valamit rosszul. :-)
11110000 2018.11.08 00:46:46
@Andrass9:
Az igazi tiszai halászlé nem paszírozott, az csak az utóbbi időben lett divat.

@Dikusz:
Mivel a harcsa nem szálkás, ez nem volt nagy varázslat. Ha kecsegét eszel, abban sem lesz. :-)
Viszont a halgazdasági halak nem igazán jók, mert hájasak. Az igazi tiszai halak a jók, csak most már az isten barma horgászok miatt tilos halászni a Tiszán, úgyhogy horgászoktól kell/lehet venni.

Halászlében tészta? Fujj...
A végén kiderül, hogy a káposztás tésztát is cukorral eszed. :-)P
Az idei könyvhét újdonsága a szótárairól és nyelvkönyveiről ismert Tinta Könyvkiadó kiadványa, amelynek szerzője, Tótfalusi István a nyelv iránt érdeklődők számára szintén ismert név. A kötet címe Magyarító szótár, alcíme Idegen szavak magyarul. A képre kattintva galéria nyílik! A kiadót az…..
11110000 2018.10.16 16:51:48
@maxval balcán bircaman:
Az nem, de az, hogy melyiket és hogyan használják, bizony az.

(Pl. ha a tisztelet helyett a riszpekt, a tárgyalás helyett a míting stb., de az is az, hogy a "hot thing" szót pl. lefordítja a segg úgy, hogy forró dolog, nem úgy, hogy felkapott dolog, bár ez nem idegen szó, de ugyanúgy az igénytelenség és a butaság jele.)
11110000 2018.10.19 03:58:31
@Ződ2000:
Kár, hogy ez nem így van, le is lett írva fentebb, az eredet is, de azért te csak ragaszkodj a hülyeségedhez.

Biztos a latinok is hülyék voltak mind, csak te vagy helikopter.
Mellesleg az ÖSSZES nyelvben megvan az ordenáré szó megfelelőjének - már ahol használják a szót egyáltalán - a "közönséges, bárdolatlan, durva, trágár" jelentése is, az angolban, a németben a franciában, a spanyolban, kissé lágyabb formában még az oroszban is, de ez se zavarjon, minden nyelv is hülye, csak te nem. Mindenki szembejön az autópályán.
Nem a fejed nagy, az összes többi testrészed kicsi.

Ne legyé már ennyire sötétződ,,,
11110000 2018.10.21 01:46:30
@Ződ2000:
Baromka:
Halász Előd-féle Német-magyar nagyszótár:
ordinär
2. jelentés:
közönséges, durva, ordináré (így van benne, nem én írtam hibásan)

De ha a fent említett nyelvek MTA által kiadott NAGYszótárait lapozgatod, mindben megtalálod. A biztonság okáért mindegyikben megnéztem, mielőtt beírtam volna.

Te most az autofelláció-világbajnokságra gyakorolsz egyébként ekkora szorgalommal?
Mert nem nagyon tudom mire másra vélni, hogy ennyire szopatod magadat, még ha segítséget kérsz is hozzá.
Olyan dilemma kezdett el foglalkoztatni, mellyel úgy érzem megintcsak érthetetlenül keveset foglalkozunk. Itt ez a pici ország Európa közepén, körülvéve számtalan országgal, mégis elszigetelve, igaz barátok nélkül működve 1000 éve, saját nyelvvel, identitással, kultúrával. Mert kikkel lennénk mi…..
11110000 2018.10.17 02:50:12
@élhetetlen:
Talán olvasd el azt is, hogy ő mit írt.
Láthatóan nem az eltérő szóhasználatra írta, hogy igaza van, ezt ki is fejtette.
Tudod, az a link sokat segít abban, hogy melyik hozzászólás mire válasz.
Hallottál már olyat, hogy valaki XY-nak A dologban igazat ad, B dologban meg nem? Legyen az az XY Orbán1GViktor, Gyurcsány Fletó vagy épp a teéjesenmindegy nickű olvtárs, aki egyébként általában ordas nagy baromságokat szokott írni, legalábbis politikai témákban, de most mégis van, amiben igaza van.
Okos gyerek vagy te, nem fog ez a dilemma kifogni rajtad.
11110000 2018.10.17 03:00:06
@élhetetlen:
""nem zrinyál a glonyó"-t sem értem egy kicsit sem"
Tippelj, vajon mi lehet?

Egyébként a szleng a legjobb dolog arra, hogy az anyanyelvű általában a soha nem hallott szavak jelentésére is rájön, míg a nyelvet csak tanuló soha, sok év adott nyelvi környezetben élés után sem.
Én éltem és dolgoztam New Yorkban négerek között, és amikor nem akarták, akkor kurvára nem értettem, hogy mit beszélnek. De a texasi munkatársam értette, legalábbis nagyjából.
Amikor átváltottak "tisztességes" angolra, akkor (pár nap után, miután hozzászokott a fülem) kb. mindent értettem. A szlengjükből alig valamit, még hónapok után sem. Épp ezek miatt nem is merném azt mondani, hogy anyanyelvi szinten beszélem az angolt, pedig az anyanyelvi amerikaiak kb. felénél (a kevésbé művelt, vidéki felénél) biztosan jobb az "irodalmi" angolságom és "irodalmi" nyelvhelyességem, de még az angol helyesírásom is.
11110000 2018.10.19 04:03:58
@Totes Oner:
Igen.
Arra a fellengzősségre, amit előadsz, nem lehet máshogy.

@élhetetlen:
No, akkor olvasd el még néhányszor, meg a reakciókat is rá, aztán hátha megérted.
El nem magyarázom még egyszer, mert már el lett magyarázva. Értelmesen. Én legalábbis megértettem. Itt olvasható, a neked címzett részben: @ételizésítő:

Tartok tőle, hogy kicsit többet tudok a nyelvhelyességről és a nyelvtani helyességről is, mint te, és ezzel biz isten nem akarlak megbántani. :-)
Valaha laktam Érden, ezért érdekel a szélesen elterpeszkedő, 60-70 ezres település. Ha például kézis lányai feltűnnek a tévében, a képernyő elé ülök. Nem volt nehéz észrevenni egy koromfekete, 190 centi körüli hölgyet, aki kőkeményen védekezett, és hálószaggató gólokat dobott. A szenegáli származású…..
11110000 2018.10.02 03:29:09
@Zöldi László:
Ami az első felét illeti, elnézve az írásait, téves a következtetése.
Az ábécé ismerete nem jelenti azt, hogy tud is írni. Az csak az alap hozzá.
Nemcsak VB-lázban élnek a focisták, hanem óra-lázban is, hiszen egy-egy drága és kuriózum óra, vagy patent márka valódi lázba tudja hozni még a világporondhoz szokott focistákat is. Nézzük meg, milyen különleges és drága órát visel Messi vagy éppen Cristiano Ronaldo. Zlatan Ibrahimovic A számos…..
11110000 2018.06.23 01:00:55
@LoveKills:
Stílusos? Az meg milyen?
Esetleg a stylish fordítása akar lenni? Mert akkor úgy mondják: elegáns.