Adatok
pettra01
174 bejegyzést írt és 1501 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Figyelemre méltó írásra akadtam a Facebookon. A szerző indulatosan kikelt azon állítólagos magyarok ellen, akik politizálnak és mindenféle borzalommal árasztják el a közösségi oldalt ennek jegyében. Hogy pontosan mit is akar, azt kideríteni végig kell olvasni a terjedelmes fogalmazványt - én…..
pettra01
2020.01.08 10:31:39
@Sir Galahad: Igen, szerencsére a mérsékeltek azért többen vannak - nem azért, hogy magasztaljam az ismerőseimet, de túlnyomórészt ilyenek. Sajnos a másfajták eléggé megrögzöttek, hiába figyelmeztetik őket sokan, hogy marhaságokat osztanak meg, nekik ezek a rémhírek tetszenek a legjobban és jókat háborognak, nem szoktam őket se törölni, hát sokfélék vagyunk és kész. De ha valaki kimondottan engem céloz meg és agitál, azt elég rosszul viselem. Osszon meg olyan írásokat, tényeket, amelyek az igazát bizonyítják, és reménykedjen benne, hogy majd megtérek, ha akarok.
pettra01
2020.01.12 12:49:16
@pietnik: Azt mondjuk, hogy a történelem a helyükre teszi a dolgokat, hát időnként jönnek valakik és átrendezik a történelmet is, utcákat neveznek át, szobrokat cserélnek ki, megváltoztatják az alaptantervet, és így tovább. Kérdés, hogy mekkora az az időbeli távolság, amely képes igazságot tenni, az pedig még nagyobb kérdés, hogy egyáltalán létezhet-e ilyen, vagy mindig az éppen élők, és közülük is az éppen hatalmon lévők döntik el, hogy ki volt ezer éve hős és ki volt gazember?
pettra01
2020.01.12 13:38:15
@pietnik: Ha már áldozatok: a legutóbbi rendszerváltásnak is vannak szép számmal áldozatai, ki az életével, ki az egzisztenciájával fizetett, és most ugyan van egy réteg, amelyik örvendetesen gazdagodik, a társadalom sokkal jelentősebb hányadának nemhogy a gazdagodásra, de még az emberi életre sincs esélye. És ne mondja nekem senki azt, hogy azok az emberek, akiket évről évre mélyebbre tapos a nagyszerű rendszer, nem áldozatok, nem kell ahhoz elhurcolni, börtönbe zárni valakit, hogy az egész élete reménytelenné váljon, de még az ivadékainak is. Ezt a nyomorúságot, amiben most élnek nagyon sokan, én a szocializmus évei alatt nem ismertem, csak a szüleim elmondásából, a háború előttről.
A családbarát kormány újabb és újabb kunsztokkal hozakodik elő. Most éppen több mint hárommilliárd forintot bocsátottak pályázatra kórházaknak családbarát szülészetek kialakítására, ugyanis - mint azt a minisztertől megtudhattuk - ezzel segítik a pozitív szülésélmény kialakulását, amely ösztönzi a…..
pettra01
2019.12.14 13:51:33
@pietnik: A barátnőm húga 1954-ben született otthon, Gólya néninek hívta mindenki a bábát, szerette a szeszt, de profi volt a szakmájában, a 90 dekával született kislány minden baj nélkül megszületett, inkubátor és minden nélkül fel lehetett nevelni, pedig tanyán laktak. Szóval elsősorban nem a materiális körülmények határozzák meg az eredményt. Hogy miért kell feltétlenül otthonosnak lennie egy szülészetnek, azt nem igazán értem, néhány napot tölt ott mindenki jó esetben, annak idején nem tudom, hány ágyas volt a kórterem, ahol voltam, de a fenét se érdekelte, nem ez volt a lényeg. Most azokat ösztönzik szaporodásra, akik amúgy is megengedhetik maguknak, más kérdés, hogy a szegények is szaporodnak, de ez már az ő bajuk, most még az hiányzik, hogy kötelezzék őket a gyerekeik örökbe adására, mert az újszülöttek iránt nagy a kereslet, persze nem minden esetben, például lehetőleg ne nagyon legyen cigány a pici, mert még előtörnek az alantas ösztönei.
Kis meglepetést okozott nekem a Katolikus Rádió egyik szombati műsora. Elsősorban azért, mert nem ilyenhez vagyok szokva, általában a közpénzcsatornák témái és stílusa köszön vissza, bár - elismerem - némiképp szűrt változatban, így ha ettől eltérő tartalommal találkozik az ember, törvényszerűen…..
pettra01
2019.12.08 15:43:09
@pietnik: Röviden úgy is mondhatnánk, hogy kormányzati akarat kellene hozzá, de ez a probléma is a kicsit se fontos kategóriában szerepel. Miközben felfoghatatlan pénzek folynak el színtiszta baromságokra, most éppen ez a vadászati lóversennyel spékelt világkiállítás mérgesített föl, szóval ezeket én már annyira utálom, hogy szabályosan ideges leszek, ha csak a képét is meglátom ennek a rohadék orbánnak, hogy ütné már meg végre a guta. Ilyen förtelmes népség, mint a fidesz, nincs több a világon, és ezeket tényleg nem legyőzni kellene, hanem elpusztítani.
pettra01
2019.12.09 01:13:10
@pietnik: Igen, ezt én is olvastam és sajnos van benne valami, nem is kevés, nagyon nem tetszenek a politikusok, van néhány, aki más, de ha ők hatalomhoz is jutnának, rögtön jön a második vonal, akik már előre tartják a markukat, és ez aztán elveszi az ember kedvét mindentől. Persze ez nem jelenti azt, hogy kevésbé fogom utálni a fideszt, náluk rosszabb azért nem lenne könnyű lenni.
Azért ma megint sikerült felbosszantaniuk a marhaságaikkal. Már tegnap azon háborogtak, hogy milyen ember ez a Donáth Anna, aki képes volt elmenni egy szlovák pártnak kampányolni, amikor pedig magyar párt is indul az ottani választáson. Ehhez hozzájött, hogy persze Fekete-Győr is egy senkiházi,…..
pettra01
2019.11.11 14:20:01
@CsipkeRózsa: Ez a náció alapján való pártba rendeződés valami magyar specialitás, egyáltalán nem normális dolog, normális esetben egy embernek nem az határozza meg az irányultságát, hogy ő magyar vagy kínai, hanem amit a világról gondol, ez alapján pedig lehet jobboldali, baloldali, konzervatív, haladó, liberális, stb., nemzeti alapon leginkább kisebbségi önkormányzatokba rendeződnek. Tehát az lenne a normális, mint ahogy van is ilyen, ha a külhoni magyarok is az országukban fellelhető pártok valamelyikét választanák, amelyik győzelem esetén őket is képviselni fogja a jövőben. Mert a jövőjük mégiscsak elsősorban abban az országban lesz, ha tetszik nekik, ha nem.
Jó régen nem írok blogot, az utóbbi időben főként olvasok, és az az igazság, hogy sokkal jobbakat írnak, mint én valaha is írnék, vagyis a tétlenségem eredménye leginkább pozitív, egyfajta haszon az, ha nem veszem el a teret a tehetségesebbektől, tehát ha mégis betévedne ide valaki, előre elnézését…..
pettra01
2019.10.17 18:30:47
@CsipkeRózsa: Köszi a közvetítést!
pettra01
2019.10.17 20:28:15
@azigaziraptor: Háháhá - feltámadunk :) Rég láttalak.
pettra01
2019.11.11 01:47:21
@pietnik: Szia, hát mi újság a messzi Szlovákiában? Remélem, hazafias módon a magyar pártnak kampányolsz, ha nem, istentelen hazaárulós vagy, szóval óvatosnak kell lenni nagyon :)
Évek óta folynak a devizahiteles perek, több per eljutott már az Európai Bíróságig is, hol rendre olyan ítéletek születnek, hogy a hitelkárosultak akár meg is nyerhették volna a perüket, ha a bíróság nem egyértelműen a bankok pártján áll. Hogy mi lett ezeknek a strasbourgi döntéseknek a folytatása,…..
pettra01
2019.03.20 10:45:26
@ZorróAszter: Nem tudom, hogyan lehet azt megállapítani, hogy volt-e mögötte valójában svájci frank, valójában forintot kaptak az emberek, csak valutában számolták az adósságukat. Olyat én nem hallottam, hogy valaki felvette svájci frankban és kézhez is kapta svájci frankban, azt se tudták ezek a szerencsétlenek, hogy néz ki a svájci frank. A másik meg, hogyha az egyszerű embernek látnia kellett volna ennek az egésznek a veszélyeit, a bankoknak sokkal inkább látniuk kellett volna, nekik ez a szakmájuk, szóval ha a hitelesek pórul jártak, a bankoknak százszorosan pórul kellett volna járniuk. Ez egyszerűen megbocsáthatatlan, hogy a társadalom egy jelentős része egy életre meg van nyomorítva, többen fel is adták, pedig ezek a szerencsétlenek - a túlnyomó többség - csak azt hitte, hogy kicsit jobban élhet, csak rosszkor lépett és rossz irányba, de már tisztára olyan, mint az eredendő bűn, még a következő generációk is nyögni fogják a következményeket.
pettra01
2019.03.20 12:09:47
@ZorróAszter: Nem is tudom, hogyan lehetne ezt megoldani. Ráadásul mindig, amikor állítólag segíteni akartak a devizahiteleseken, csak még tovább bonyolította a helyzetet, mert azért volt, aki tudta fizetni, volt, akitől megvette az állam, nagyon sokat már el is vett a bank, mint fedezetet, és hát nagyon sokan belepusztultak, tönkrement a családjuk, az életük. De valahogyan mégiscsak fel kellene már oldozni ezeket az embereket, nem?
pettra01
2019.03.20 13:07:12
@ZorróAszter: Én nagyon nem értek a pénzügyekhez, de vagyok annyira gyanakvó most már, hogy feltételezem, egy bank bármikor tud ilyen igazolásokat prezentálni. Ezek a strasbourgi döntések is olyan körmönfontak, megpróbáltam értelmezni, amit a legutóbbi döntésük alapján írt egy magyar ügyvéd, hát nem sikerült, olyan körmondatokkal van tele, hogy körülbelül a közepéig jutottam és fejvesztve menekültem, egészen képtelenségnek tűnik nekem, hogy létezhet ember, aki ezt érti.
Éppen ma válaszolgattam egy kérdőívre, egyebek mellett arra, hogy szerintem az online ügyintézés hasznos-e, használom-e és van-e ügyfélkapu-regisztrációm. Ezekre a kérdésekre csupa igen választ adtam, mert tényleg hasznos, használom is, az ügyfélkaput is, bár utóbbival most már egyre kevésbé vagyok…..
pettra01
2019.03.18 17:44:19
@CsipkeRózsa: Sajnos, kétévente meg kell változtatni, ráadásul nem is könnyű, legutóbb vagy két órát sz@rakodtam vele, mert akármit írtam be új jelszónak, nem volt neki nagyon erős, márpedig csak olyat fogad el. Szerencsére a Google megjegyzi az összes jelszót, így most már legalább attól nem félek, hogy elfelejtem az ezerféle jelszót, vagy meghal a gépem, és akkor soha többé semmihez nem férek hozzá...
Igen, valahogy átállt olvashatatlanra, hiába próbálok vigyázni, időnként megtörténik.
Igen, valahogy átállt olvashatatlanra, hiába próbálok vigyázni, időnként megtörténik.
pettra01
2019.03.19 00:34:11
@ZorróAszter: Már kaptunk kölcsön egy kerekesszéket, most várom, hogy valami emberi időjárás legyen, és akkor a fiam eltol a kormányablakba, akkor aztán az összes igazolványomat is megújítom, meg az ügyfélkapus kódomat is, remélem, hogy egy füst alatt mindent el lehet intézni.
pettra01
2019.03.19 13:39:39
@ZorróAszter: Van lehetőség, de kivárok valami szép időt, nem lenne jó, hogyha évek után kimerészkedek a házból, egyből belefussak egy jégesőbe mondjuk :)
Tehet az ember olyan fogadalmakat, hogy többet nem megy kórházba, de hogy betartja-e, az nem kizárólag rajta múlik. Hát így jártam én is. Még tavaly, valamikor a nyár végén elestem a szobában - nem botlottam meg, nem szédültem el, egyszerűen csak megtántorodtam, és nem is hittem volna, hogy álló…..
pettra01
2019.02.07 18:46:10
@CsipkeRózsa: Ma felhívott egy régi jó ismerősöm, egy nyugdíjas tanítónő, 85 éves, anyám helyett anyám, és felajánlotta, hogy a férjétől maradt egy kerekesszék, amit kölcsön vehetünk, úgyhogy valami lesz itt, az már biztos. A lábdagadásra nem hiszem, hogy van megoldás, azt mondják, hogy jó, ha ülök, de úgy írjak a számítógépen, hogy közben polcoljam fel a lábamat, hát megnézném, hogy aki ilyeneket ajánl, kipróbálta-e már, hogy meg lehet-e valósítani, mert szerintem nem. Egyébként meg ez aggaszt a legkevésbé, mindig ilyen dagadós fajta voltam, olyan is volt, hogy a kezeim is teljesen földagadtak valamitől, aztán anélkül, hogy tettem volna érte valamit, helyrejött az egész, ez is valami típushiba lehet nálam. Különben tényleg abbahagytam az írást - vagy mégse?
pettra01
2019.02.09 00:24:57
@ZorróAszter: Ma megérkezett a kerekesszék, most majd ki kell deríteni, hova tartozik a lábfájásom, nehogy már a szemészetre menjek vele. Ha mondjuk a reumatológiára, ott hónapokig kell várni állítólag egy sorszámra, hát majd meglátjuk. Éva néni fantasztikus, valami ruhákat is küldött nekem, mondván, hogy ő már nagyon öreg és neki nem kell, és kaptunk töpörtyűt és szalonnát, és hiába mondom neki, hogy mi nem éhezünk ám, ő ilyen, hogy akkor érzi jól magát, ha osztogathat. Legalább egy éve nem is hallottam róla, ugyanis elvesztettem a telefonszámát, van itt egy nő, aki biztosan tudja, de hiába írtam rá a Facebookon, észre se vette, erre tegnap csak úgy magától felhívott Éva néni. Legutóbb azt hiszem, kicsit megsértődött, mert a jósága időnként túllép bizonyos határokat, és amikor már odáig jutott, hogy majd ő lenyírja nálunk a füvet, attól kicsit ideges lettem és ezt zokon vette, de nem volt igaza, hát azért mégse egy százéves ember nyírja a kertemben a füvet. Tény, hogy a korát meghazudtolóan tele van energiával, de akkor se.
Kedves Aszter, kerülje a kórházakat, feltéve, hogy nem olyan szerencsés, mint a Nagy Feró, aki bezzeg nagyon elégedett a magyar egészségüggyel. Igaz, ő a miniszterelnökkel is nagyon elégedett, szóval lehet, hogy neki valami más mértékrendszere van.
Kedves Aszter, kerülje a kórházakat, feltéve, hogy nem olyan szerencsés, mint a Nagy Feró, aki bezzeg nagyon elégedett a magyar egészségüggyel. Igaz, ő a miniszterelnökkel is nagyon elégedett, szóval lehet, hogy neki valami más mértékrendszere van.
pettra01
2019.02.10 15:18:47
@pietnik: Hát mondjuk leszámítva, hogy nagy ferót nem igazán kedvelem, de azért az a nyolc óra munka, nyolc óra pihenés és nyolc óra szórakozás annak idején se valósult meg és változatlanul aktuális, sőt, egyre aktuálisabb. Ez a nyugdíjkorhatár-emelés is egy vicc, nem úgy kellene, hogy még hetven évesen is gürizzen az ember, hanem hogy a korábbi években arányosan csökkentenék a munkaidőt, vagy bevezetnék cserébe a négynapos munkahetet, mert tényleg, az embernek akkor lesz tenger sok ideje, amikor már semmit se tud kezdeni vele, szerintem simán elfogadná mindenki, ha fiatalon több lenne a szabadideje és cserébe nem mehetne csak hetven évesen nyugdíjba, nem?
A stroke az tényleg szörnyű, azt nagyon nem szeretném, szedem is az aszpirint, állítólag az pont annyira hígítja a vért, amennyire szükséges. Nekem egyszer már volt olyanom, vagy valami hasonló, egyszer csak nem tudtam megszólalni, de aztán amilyen hirtelen jött, olyan hirtelen el is múlt, a fene tudja, mi lehetett, de inkább legyek még kétszer ilyen béna, mint stroke-os, milyen kár, hogy nem megrendelésre mennek a dolgok.
A stroke az tényleg szörnyű, azt nagyon nem szeretném, szedem is az aszpirint, állítólag az pont annyira hígítja a vért, amennyire szükséges. Nekem egyszer már volt olyanom, vagy valami hasonló, egyszer csak nem tudtam megszólalni, de aztán amilyen hirtelen jött, olyan hirtelen el is múlt, a fene tudja, mi lehetett, de inkább legyek még kétszer ilyen béna, mint stroke-os, milyen kár, hogy nem megrendelésre mennek a dolgok.
Előre megmondták, akik értenek hozzá, hogy ebből baj lesz. A szemétszállítás jól működött, de persze a Fidesznek ehhez is hozzá kellett nyúlni. Már évek óta tapasztaljuk, hogy nem az igazi a dolog, nekem például fogalmam sincs, hogy tartozom a szemétszállításért vagy túlfizettem, mert totális káosz…..
pettra01
2018.10.30 11:57:24
@maxval balcán bircaman: egyfolytában a sarokban vagy, vedd már észre!
pettra01
2018.11.05 14:34:36
@CsipkeRózsa: bezzeg a kukaholdingnak masszív megfelelőségi engedélye van.
pettra01
2019.02.05 19:29:59
@Drizari: Még nem haltam meg, de nagyon rám jár a rúd mostanában.
A múltkor olvastam a Facebookon egy esetet, egy ügyvéd tette fel, egy tárgyaláson helyettesített egy másik ügyvédet, így találkozott a 19 éves vádlottal. A gyerek egy nyári estén berúgott, és randalírozott kicsit az utcán, valami kukát rugdosott, aztán az erre odaérkező rendőrökkel is huzakodott,…..
pettra01
2018.10.23 21:29:10
@nyuszmam: Nekem nagy szerencsém volt azokkal, akiket befogadtunk, igaz, mind rokonok voltak, és azért úgy könnyebb valakihez odaköltözni, ha van egy rokoni kapcsolat. Egy unokanővérem is lakott nálunk sokáig, volt egy brutális férje és otthagyta, a kutyáját is hozta, sőt, egy másik kutyát is, amelyiket pont akkor fogadott be az utcáról, aztán annak gazdát találtunk, Erzsi teljesen családtagként élt nálunk, nagyon iparkodott hasznos lenni, elmotoszkált itthon, nekem is jó volt, hogy mindig van itthon valaki, gyakran sütött süteményeket, abszolút nem volt terhemre, és tulajdonképpen nem örökre akart itt maradni, csak amíg ki tudja rakni a férjét a lakásból, mert amíg eléri a nyugdíjas kort, mert akkor nem volt semmi jövedelme és túl rozoga volt ahhoz, hogy dolgozzon. Aztán amikor rendeződött az élete, haza is ment, azóta sajnos meg is halt, de bennem csupa jó emlékeket hagyott.
pettra01
2018.10.23 22:07:50
@nyuszmam: Hát azért az biztos, hogy előbb meg akarnám ismerni az illetőt, mert vannak cifra emberek, és én se szívesen bajlódnék egy drogossal vagy alkoholistával, de vannak olyan hajléktalanok, akiknél nem is értem, hogy lehet az, hogy még senki se fogadta be őket. A múltkor olvastam egy emberről, aki egy kapualjban lakik, van egy rakás könyve és folyton olvas - lehet, hogy ő nem akar senkihez odahurcolkodni, pedig egy ilyen embert biztosan nem nehéz elviselni. Ezért is mondom, hogy jó lenne valami közvetítő civil szervezet, aki az ilyen embereket összehozza a lehetséges befogadókkal, mert valószínűleg az nem működik, hogy a hajléktalan megkérdezze, nem akarja-e őt befogadni valaki, meg a másik oldalról se, mert gondolhatja, hogy rabszolgának akarják elvinni vagy mit tudom én...
pettra01
2018.10.25 22:41:44
@nyuszmam: Semmi változás, hát innentől kezdve én semmit se tudok tenni, elküldtem a palackpostámat, aztán a többi már nem rajtam múlik. Érdekes, egyéb dolgok is úgy tűnt, hogy megindultak és most azok is megrekedtek - találtam megint egy otthoni munkát, küldtek is próbamunkát, megcsináltam, de azóta nagy a csönd. Hát most vagy más dolguk is van, vagy valami olyan szörnyű teljesítményt nyújtottam, hogy inkább világgá mentek, csak engem ne kelljen foglalkoztatni :) Majd kiderül előbb-utóbb, csak olyan érdekes, hogy a hétvégén minden olyan flottul alakult, aztán most beállt a csönd.
Szinte nincs nap, hogy ne hozna a hatalom valami új rendeletet, önmagában már az borzasztó fárasztó, hogy az ember nyomon kövesse ezeket a változásokat, márpedig nem árt, ha odafigyel kissé, mert ugye a törvények nem ismerete nem mentesít azok hatálya alól. Csak az utóbbi néhány napban annyi minden…..
pettra01
2018.10.19 21:19:38
@ZorróAszter: Most, hogy írt erről a szóda-mizériáról, utánanéztem, hát tényleg fantasztikus, hogy előbb rászoktatják az embereket valamire, utána meg eltüntetik, tényleg piszokság. Egyébként nekem is van olyan fémhálós szódásüvegem, ezek szerint nyugodtan kidobhatom, bár az otthon gyártott szódavíz nekünk soha nem sikerült igazán, viszont a munkahelyemen volt szódagép, az olyan vizet csinált, hogy élvezet volt meginni, persze otthonra legfeljebb a Mészáros Lőrinc tud magának olyat beszerezni, de az marha jó kis készülék, forró vizet is ad, ha akarjuk, a szóda meg olyan szénsavas, hogy megáll benne a kanál.
pettra01
2018.10.21 01:26:09
@ZorróAszter: az a szódagép, amit említettem, nem háztartási használatra való, hanem ilyen közösségi helyekre, de az hűti is a vizet,ha akarjuk, szóval az tényleg szuper, de hát otthonra olyat nem bérel az ember, pedig ha egy olyan gépem lenne, még én is inkább azt a szódát innám, mint a colát, mert az finomabb. (aztán lehet, hogy nem is kerülne többe, mint az, hogy colát iszom)
pettra01
2018.10.25 18:45:28
@Ficzek Úr: most már annyival okosabb lettem, hogy a régi kutakat nem kell utólag megterveztetni, csak ha most akarok ásatni vagy fúratni. Régen nekünk is házi vízművünk volt, de aztán jött a vezetékes, ami ugye megbízhatóbb, mert hivatalból vizsgálják, hát olyan pocsék íze van, hogy szörnyű, én még ha teát csinálok, abból is kiérzem a klórszagot, meg tán még halszaga is van, arról nem is beszélve, hányszor olyan iszap folyik a csapból, hogy botrány.
Hát ez is megtörténik. A magyar narancs után most jön a magyar kiwi meg a magyar füge, tegnap hallottam a hírekben, hogy jövőre már valószínűleg támogatást igényelhetnek azok a gazdák, akik kiwit és fügét szeretnének telepíteni. Nem akarok én semmi jónak ellensége és elrontója lenni, tőlem aztán…..
pettra01
2018.10.17 15:33:56
@ZorróAszter: Hát ez az, hogy ez a hazudozási verseny már baromi fárasztó, lassan információmérgezés uralkodik el, aztán lehet, hogy pont ez a cél, váljunk annyira immunissá, hogy se igazság, se hazugság ne érdekeljen bennünket, végül is az a lényeg, hogy tegyük a dolgunkat, húzzuk az igát, a többi meg nem ránk tartozik.
Lehetne azt mondani, hogy ilyenek ezek az utálatos vén szipirtyók, már menni se bírnak, aztán bosszúból belekötnek mindenbe, ami másoknak örömet tud okozni, de hát nem erről van szó. Régebben óriási népszerűsége volt a focinak, annak ellenére, hogy nem állt minden sarkon egy stadion. Nem voltak…..
pettra01
2018.09.30 17:44:34
@ZorróAszter: Egyelőre csak a karaktergyilkosságok mennek magas szinten, igazából az ember már nem is nagyon botránkozik meg, amikor valahol valakit lelepleznek, ezzel az Orbán-repülőzéssel is úgy vagyok, hogy szerintem nem ez a fő probléma, hogy felült arra a magángépre, sokkal inkább az, hogy egyáltalán neki ilyet fel lehet ajánlani, valójában erre nincs szüksége, vehetne nyíltan kormánygépet, vagy amennyi pénze van - még legálisan is - abból is kifutná egy-egy repülőjegy, ha magánútra megy, de szerinte ez így rendben van, szóval azt se találná visszásnak, hogy bejön a konyhámba és megeszi az ebédemet, mert valahogy úgy érzi, hogy az is az övé, elvégre tőle kapom a nyugdíjat meg az Erzsébet-utalványt, amit ha ő nem lenne olyan jóságos és nem adna nekem, akkor nem is lenne mit ennem, tehát végső soron az az ő kegyelméből van nekem, ezért a világ legtermészetesebb dolga, hogy megeszi. Ezek olyan tahók, hogy egyszerűen nincs saját erkölcsi érzékük, ezeknek mindent törvénybe kell foglalni, mert ha nincs rá paragrafus, hogy csak úgy besétáljon mások házába, akkor azt úgy értelmezi, hogy nem tilos, tehát szabad.
pettra01
2018.09.30 21:00:04
@pietnik: Már bocsi, de ez a nőstény nekem olyan ellenszenves, hogy akkor se hallgatnám meg, ha a nyertes lottószámokat mondaná el...
pettra01
2018.10.03 16:34:41
@ZorróAszter: Mi talán már nem, de a következő generáció már szembesül a klímaváltozás drámai hatásaival, egyre kisebb lesz a Földön az élhető terület, egyre nagyobb a népsűrűség, és ha ezt nem tudjuk olyan okosan kezelni, mint mondjuk a japánok, akkor szörnyűséges idők jönnek. A nyílt társadalom ezért is a jövő útja, mert ha ilyen orbánviktorok irányítják majd a jövőt, akkor egy folyamatos öldöklés következik.
Ma az összes csatorna arról zengett, hogy egy afgán migráns szexuális erőszakot követett el egy nőn a belvárosban. Bár a rémtörténetet több forrásból, több változatban sikerült megismernem, nekem valahogy nagyon sántít az egész.
Azt mondták, hogy a 18 éves migráns három napja dolgozott egy…..
pettra01
2018.09.10 12:48:07
@Burgermeister: Ez tipikusan az a történet, amit vagy elhiszünk, vagy nem, de bizonyítani nem lehet, rajtunk múlik, hogy megvesszük vagy nem. Van, akinek elég, hogy van benne egy migráns meg egy nő, innentől kezdve nem kételkedik, én meg talán már pont ezért is tartom hihetetlennek.
pettra01
2018.09.11 14:12:40
@CsipkeRózsa: Közben rájöttem, hogy ez ügyben is nagyon járatlan vagyok. Például mi lehet a különbség a nemi erőszak meg a szexuális kényszerítés között? Meg mi lehet az a szemérem elleni nem tudom micsoda, ami miatt újabb két nő tett ellene feljelentést?
Elhiszem, hogy a Magyar Éremkibocsátó Kft. is egy üzleti vállalkozás és mint ilyen, el szeretné adni a termékeit, de amit ezzel a Mennyei oltalom emlékéremmel művelnek, ez enyhén szólva is túlzás. Tele van a hirdetésükkel a Facebook, más oldalakon is folyton belebotlik az ember, most már e-mailben…..
pettra01
2018.09.09 13:09:58
@ZorróAszter: Nem tudom megítélni, mekkora a sikere ennek a marhaságnak, de ha abból indulok ki, hogy az Orbán-gyerek szélhámosságát tömegével eszik az egyetemisták, hát már nem tudom, mire gondoljak.
pettra01
2018.09.09 17:56:13
@ZorróAszter: Ez a Felház nevű szekta kimaradt?
pettra01
2018.09.10 01:43:34
@ZorróAszter: Jobb is, ha utánaolvas, mert én úgyse tudnám minden részletre kiterjedően elmesélni. Ez egy olyan sztori, amiből nem tudom, hogyan kerekíti majd ki a gyarmattartókat :) De érdemes a kezdetekig visszamenni, amikor a gyerek nem igazán vált be, mint focisztár, elment Afrikába, ahonnan a TEK hozta vissza, de ott valami sivatagban vagy hol összetalálkozott Jézussal, és azóta is naponta többször beszélgetnek...
Jókora vihart kavart Zacher Gábor felmondása. Korábban persze az ott léte is kavart viharokat, mert a Honvédkórház sürgősségi osztályán történtekért mindenki őt tette felelőssé, a végén aztán megelégelte, hogy ő legyen a bűnbak és felmondott. Egyben ki is pakolt, mert megindokolta a döntését, hogy…..
pettra01
2018.09.09 12:57:52
@ZorróAszter: Azt hiszem, az egészségügy problémája összetettebb annál, semhogy le lehetne egyszerűsíteni a gyarmattartós elméletre.
pettra01
2018.09.09 13:03:54
@Ficzek Úr: Én még emlékszem rá, volt olyan időszak, hogy a köztéri virágoskertekből mindig ellopták az összes virágot, erre volt, aki úgy reagált, hogy nem érdemes itt ilyesmit csinálni, mert a emberek úgyis tönkreteszik, aztán ma már túljutottunk ezen, de kellett hozzá kitartás, hogy újra meg újra megcsinálják, amíg felnőttünk odáig, hogy békén hagyjuk a köztéri ágyásokat. Ugyanezt kellene eljátszani a wc-kkel is.
pettra01
2018.09.09 20:50:21
@Ficzek Úr: Hát igen, a Kútvölgyi fogalom volt, halandó ember oda nem is kerülhetett be, de azt olvastam, hogy igazából csak leverték a vakolatot, mert fel akarták újítani, de közben valami vita támadt és félbemaradt az akció. Aztán lehet, hogy belülről meg pazar :) bár nehéz ezt ma Magyarországon elképzelni.
Vasútfejlesztési beruházás miatt augusztus 26-ától lezárják városunkban azt az átjárót, amelyen át eddig meg lehetett közelíteni az amúgy szintén a városhoz tartozó ipari parkot, erről a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt tájékoztatott. Ez persze nem jelenti azt, hogy a továbbiakban ne lehetne…..
pettra01
2018.08.30 14:10:55
@Frady Endre: Százhalombatta. A lezárás most már megvalósult, beton akadályokat tettek le az útra, ennek köszönhetően az emberek most azokon másznak át és emelik át a bicikliket, közben sorompó már nincs, tehát nem lehet tudni, mikor jön vonat. Elképesztő.
pettra01
2018.08.30 14:45:52
@Frady Endre: Azért érdekes, hogy se az önkormányzat, se az ipari parkos cégek nem gondolkodtak előre, egyszerűen tudomásul vették, hogy lezárás lesz és kész. Hogy az embereket ez hogyan érinti, az kit érdekel? Egyébként az autósoknak se mindegy, a kerülő olyan hat kilométer, az ott dolgozónak naponta, oda-vissza az havi szinten azért már szép mennyiség, erről se esik szó.
pettra01
2018.08.30 15:29:29
@Frady Endre: Én is ezen gondolkodtam, hogy vajon az önkormányzattal előzetesen nem is konzultáltak? Mert jó, hogy a vasút nem tartozik az önkormányzat alá, de egy település életét ezerféleképpen érinti minden, ami a vasúton, közúton történik, szóval nem is hiszem el, hogy ez ügyben nem történt semmiféle egyeztetés. Vagy ha nem történt, akkor az önkormányzatnak már régen reklamálnia kellett volna szerintem. Egyébként a vonatközlekedés is katasztrofális, én nem látom most annyira, mert nem vagyok bejáró dolgozó, meg a családból senki se az, de a múltkor jött hozzánk vendég vonattal, hát időtlen ideig tartott, míg Budapestről idáig eljutott, ami elvileg fél óra vonattal, de körbe kellett vonatoznia a fél környéket, mert előbb elment a vonat Fehérvár felé, Tárnoktól visszament Érdre, onnan tovább errefelé, szóval ha kirándul az ember, még akár érdekes is lehet, de mondjuk aki naponta utazik, az nem hiszem, hogy élvezi.
Gyanítom, hogy ez a Czeglédy-ügy egyszer olyan lesz, mint a Rákosi-kor koncepciós perei. Ott is elképesztő disznóságokat műveltek, a többség pedig szépen csendben eltűrte, hogy véghezvigyék, amit akartak. És nemcsak azért, mert meg voltak félemlítve, hanem mert valóban elhitték, hogy akiket perbe…..
pettra01
2018.08.29 13:08:06
@Drizari: Annak ellenére, hogy átláthatatlan ez az egész ügy, biztos vagyok benne, hogy alapjában véve ez koncepciós per, nem feltételezem, hogy Czeglédy annyira betyárosra vette a figurát, hogy szinte nyíltan játszotta ki a törvényeket, szóval szerintem kár is logikai összefüggéseket keresni ebben, el akarják ítélni és el is fogják ítélni, és ha még ürgebőrök is előkerülnek ebben az ügyben, azon se kell majd csodálkozni.
pettra01
2018.08.29 16:50:41
@ZorróAszter: Nem kell ehhez bármilyen zsebben lenni, két éven át egy egész apparátus vizsgált mindenféle papírokat, ezt kívülálló képtelen átlátni, ebből azt hoznak ki, amit akarnak, gyanítom, hogy ilyen ügyekben már az se érti, miket hordanak össze, akit vádolnak, neki már nincsenek is dokumentumok a kezében, maximum emlékezhet, de hát ki emlékszik pontosan több évvel ezelőtt dolgokra? Igen, a felsoroltak bármelyike lehet, de igazából valami személyes bosszú látszata van, fene tudja, talán elszerette valakinek a feleségét vagy mit tudom én.
pettra01
2018.08.30 00:59:14
Ha valami megjelenik az újságban, akkor azt az emberek igen nagy hányada készpénznek veszi. Idézi, hivatkozik rá, mint pontos információra, elvégre az újság is megírta. Valamikor ez így is volt, magára valamit is adó sajtótermék kínosan ügyelt arra, hogy légből kapott híreket ne közöljön, de mára ez…..
pettra01
2018.08.16 17:24:42
@ZorróAszter: Igen, hát az lenne a tudatos médiafogyasztás, hogy az ember szelektál a hírek között és saját maga szűri ki, mi az igaz és mi nem az. Csak hát amikor már ott tartunk, hogy lassan semmi nem igaz, akkor mi a teendő? Az egyszerű polgár csak abból tud fogyasztani, amit eléraknak, nincs abban a helyzetben, hogy saját maga járjon utána bárminek. Ilyenkor jön az, hogy inkább lemondunk a hírekről, vagy ami talán még rosszabb, hogy megpróbálunk következtetni, mi lehet az egyes információk hátterében, és akkor esetleg mindenféle vad elméletek születnek. De hát jók vagyunk mi így is állampolgárnak.
pettra01
2018.08.16 23:38:37
@ZorróAszter: Na igen, de mégiscsak muszáj híreket olvasni, mert ha egyáltalán nem olvasunk, honnan tudjuk, hogy mi van bennük? Közben megjavulnak és elkezdenek csupa igazat írni, mi meg nem is szerzünk róla tudomást :)
pettra01
2018.08.19 14:14:57
@pietnik: Ne találjuk már fel az objektív igazságot. Pupu kiszolgálja a háttérhatalmat és megtéveszti az olvasókat, csak mert nem egyezik a véleménye a tiéddel? Mitől vagy annyira biztos benne, hogy a te világlátásod az egyedül helyes? Nem vagyok abban a helyzetben, hogy Soros életművét megítéljem, mellesleg ugyanez rád is vonatkozik - azonban az, hogy Orbán ilyen engesztelhetetlenül gyűlöli, nekem már önmagában szimpatikussá teszi, persze ez az én dolgom, az meg a te dolgod, hogy inkább Orbánnak segítesz haragudni.
Biztonságos ország vagyunk. Az ember el is várja, hogy az állam erre hivatott szervei megvédjék bizonyos dolgoktól, leginkább azoktól a veszedelmektől, amikkel szemben ő maga képtelen védekezni, már csak azért is, mert se eszköze, se tudása nincs hozzá. Hasznos, ha folyamatosan vizsgálják az…..
pettra01
2018.08.17 15:07:21
@CsipkeRózsa: Vajon a TEK is kivonult teljes páncélzatban?
Nincs mit csodálkozni, megmondta a miniszterelnök Tusványoson, hogy nagy változások jönnek szeptembertől, hát valószínű, hogy ennek az előszeleit érezzük. A Hír TV tulajdonos- és irányváltása igazából nem a kezdete valaminek, sokkal inkább a folytatása, rövid közjáték volt csupán, hogy ez a csatorna…..
pettra01
2018.08.13 00:08:51
@ZorróAszter: a facebookon küldtem üzenetet, de szerintem ritkán jár arra, nem veszi észre.
pettra01
2018.08.13 12:13:51
@Edit exnolbloggerina: Most megleptél ezzel a törlés-igényeddel. Kifejtenéd, hogy miért jutottál erre a döntésre? Már csak azért is, mert alig vagyunk páran, akik még használják az exnolbloggert, ha jól látom, leginkább Frady meg én buzgólkodunk, ha meg valaki nem használja, akkor mi a jelentősége annak, hogy ott van vagy nincs?
Nem kell ahhoz vészmadárnak lenni, hogy az ember sötét jövőképet fessen. Egyre több jel utal arra, hogy a katasztrófa elkerülhetetlen. A sarkvidékek jégtakarója olvadozik, egyre-másra szakadnak le hegynyi darabok belőlük, és ez nemcsak a jegesmedvék számára rossz hír. A Föld egészén óriási…..
pettra01
2018.08.05 15:23:49
@Drizari: Egy másik kultúrát még látszólag elfogadni se könnyű. A kérdéses lány viseli a vízben a hosszú nadrágot, de ez csak kis része annak a kultúrának, ez aránylag könnyen megvalósítható, de egészen biztosan vannak olyan elemek, amelyeket minden igyekezete ellenére sem tudna elfogadni. Ha csak a divatot nézzük, jön egy új irányzat, ami nagyon eltér a megszokottól, annak is idő kell, mire elfogadja a többség, és mindig maradnak olyanok, akik ragaszkodnak a régihez. A muzulmánoknak olyan az egész testet takaró ruha levetése, mintha nekünk teljesen meztelenül kellene fürödnünk - más kérdés, hogyha egy új környezetben nem tudok az ottani szokások szerint viselkedni, akkor nemcsak azt tehetem meg, hogy a saját kultúrámat csakazértis felvállalva pukkasztom őket, hanem inkább kerülöm a lehetőséget, hogy az én másságom nekik feltűnjön. A dánoknál, vagy hol most meghozták a burkatörvényt, hát van egy olyan opció is, hogy soha többet nem megyek ki az utcára, mert otthon kedvemre üldögélhetek a burkámban, tehát ez egy nagyon kétoldalú dolog. Azért ha megnézzük, nagyon sok muszlim nő, aki már egy ideje Európában él, sokat feladott az eredeti szokásaiból, nem lehet azt elvárni, hogy máról holnapra megtegyék.
pettra01
2018.08.05 15:29:55
@Edit exnolbloggerina: A legröhejesebb, hogy azok az országok kiabálnak leghangosabban a menekültek ellen, akik gyakorlatilag nem is érintettek benne, akiken legfeljebb csak átmennek, de náluk letelepedni ezer okból nem akarnak. Azzal teljesen egyetértek, hogy nagyobb szigorúságra lenne szükség, eddig még akikről kiderült, hogy terroristák voltak vagy olyan szándékaik voltak, mindnek volt olyan múltja, hogy legalább tízszer ki lehetett volna már utasítani, érthetetlen, hogy miért nem tették.
pettra01
2018.08.05 19:49:49
@ZorróAszter: annak idején, amikor a magyarok bevándoroltak a Kárpát-medencébe, ki állt mögötte? Nyilván akkor is volt valamiféle háttérhatalom, akinek érdekében állt, vagy akkor lehetett spontán folyamat, most viszont nem az? Érdekes ez az egész Miénk az ország felfogás, hát mitől a miénk? Élünk valahol a golyóbison, ennyi, amihez jogunk van, nem több. Ha már abszurd elképzeléseket vonultatunk fel, jól nézett volna ki Noé, hogyha a bárkájával sehol se engedték volna kikötni, nem?
Nemrég Kövér László fejtegette a visegrádi országok egy összeröffenésén, hogy a közép-európai országoknak valamiféle kárpótlást kellene kérniük a nyugat-európaiaktól, amiért elszipkázzák tőlünk a munkaképes népességünk színe-javát, akik képességeiket az ottani fejlődés szolgálatába állítják a…..
pettra01
2018.08.01 21:45:02
@Edit exnolbloggerina: Tulajdonképpen a külföldön munkát vállalókat úgy tekintik, mint olyanokat, akik csupáncsak világot szeretnének kicsit látni, tapasztalatokat gyűjteni, és aztán úgyis hazajönnek. Ha ez egy élhető ország lenne, valószínűleg a nagy többség haza is jönne, de egyre inkább fordítva van, próbálnak ott gyökeret ereszteni és idővel a hozzátartozóikat is viszik magukkal. Ha sokat ötletelnek itt ezen a váltságdíjon, még az állampolgárságuktól is igyekeznek majd megszabadulni. A lányom meséli, hogy Londonban már szinte szégyen magyarnak lenni, a magyaroknak egyre inkább rossz hírük lesz a világban, és ezt a Fidesz-kormánynak sikerült elérnie.
pettra01
2018.08.01 21:48:38
@Ficzek Úr: Igen, én is hallottam, hogy jobban megfizetik az embereket ott, mint nálunk, hát akkor persze, hogy mennek. És akkor hogyan lesz? Romániától is kárpótlást kér a magyar kormány? Le lehetne zárni a határokat, mint hajdanában, hogy csak úgy mehetett nyugatra valaki, ha túsznak itt maradt valamelyik hozzátartozója, mondjuk a gyereke, hogy biztosan vissza is jöjjön. Röhej.
pettra01
2018.08.02 08:20:29
@Edit exnolbloggerina: köszi, ez már típushiba nálam :)
Nehéz ettől a tusványosi lidércnyomástól elszakadni. Hallgatva a beszédeket, és egyfolytában azon csodálkozom, mennyire béketűrők ezek a románok, ennek a tizedéért a Fidesz már földindulást rendezne nálunk. Ha mondjuk Soros György a fejébe venné, hogy nyaranta szabadegyetemnek nevezett parádét…..
pettra01
2018.07.29 13:07:56
@tetovaoda: Valóban végtelenül türelmes a román vezetés, olyan fokú pofátlanság, amit ezek bemutattak Tusványoson, hogy más országból már kisöprűzték volna őket. Kíváncsi vagyok, utólag szólnak-e valamit minderre, vagy ezt a békát is lenyelik - de az a minimum, hogy egy-egy ilyen orbáni túláradás következményeként még jobban fogják utáni ott a magyarokat.
pettra01
2018.07.29 13:19:20
@ZorróAszter: már ne is haragudjon, de a gyarmattartós elmélete egyre kevésbé áll meg. az nem létezik, hogy bárki irányítaná ezt a barmot, teljesen önjáró idióta, a katonái meg boldogok, mert most el vannak látva munícióval egy időre. azt se hinném, hogy az ellenzék parancsra hülye, a logikájuk ugyan követhetetlen, hogy hogyan juthattak arra a döntésre, hogy nekik oda érdemes elmenni, de végül is amikor valaki felakasztja magát, az is az ő szemszögéből nyilván értelmes döntésnek tűnik.
pettra01
2018.07.30 20:33:03
@Ficzek Úr: Most hetekig ez folyik mindenhonnan, ma is hallottam egy épületes beszélgetést Kiszelly Zoltán és ifj. Lomnici Zoltán elemezték szinte mondatról mondatra az egész előadást, és akkor még majd jön a többi, hogy mit mondott, mit akart mondani, és hogy mindez valójában mit jelent. Mintha tényleg valami prófécia hangzott volna el Tusványoson.
Mielőtt elmentek volna nyári szabadságra, még hamar megszavazták maguknak az egyik legfontosabbat országgyűlési képviselőink, a juttatásaikat a mai korhoz igazították. Elvégre hogy néz az ki, hogy az árak emelkednek, a bérek nem különben, ugye az átlagbér is már csillagászati magaslatokban jár, bár…..
pettra01
2018.07.28 15:53:15
@nemecsekerno_007: az önkéntes nyugdíjkassza egy üzleti vállalkozás, egy társadalom nem üzleti alapon működik, pontosan a szolidaritás a lényege, a szisztémád alapján agyon kéne csapdosni mindenkit, akinek a léte nem fizetődik ki. nem igazán vonzó lehetőség.
pettra01
2018.07.29 21:06:17
@nemecsekerno_007: Magas életszínvonal mellett elképzelhető, de nálunk erről nem beszélhetünk, ma a napi öngondoskodásra sem képesek nagyon sokan, nemhogy a jövőjüket bebiztosítsák. Őket akkor ítéljük halálra? Mert amit mondasz, az lényegében az. Elhiszem, hogy te ezt kiszámoltad és szerinted igazad is van, csak éppen rettenetesen embertelen elképzelés.
pettra01
2018.07.29 21:51:56
@nemecsekerno_007: " Nem ítélek én senkit halálra: a szegényebbek életkörülményei attól függnek, hogy a többség, akiknek jobbak az anyagi körülményeik mennyire szolidárisak és mennyit adnak."
Hát én meg biztos vagyok benne, ha a jobb anyagi körülmények között élők jóindulatától tennénk függővé mások életét, az szörnyű következményekkel járna. Az emberek nem adnak szívesen, ,csak néha, karácsony előtt előtör a jóságuk, aztán ezzel nagyjából be is van fejezve, adót sem szívesen fizetnek, egyre inkább eluralkodik az "amennyije van, annyit is ér" hozzáállás. Az államnak pont az a dolga, hogy ne hagyja a polgáraira ezeknek a fontos kérdéseknek az eldöntését, hanem igenis, vegyen el onnan, ahol sok van és adjon oda, ahol kevés. Nekem egyébként régóta az a mániám, hogy a nyugdíjrendszerünk legnagyobb hibája, hogy valamiféle régvolt érdemek alapján juttatja a járandóságokat, ahelyett, hogy legalább nyugdíjas korban bevezetnénk a a teljes egyenlőséget. Megvalósítható lenne, én nem tudom, mennyi nyugdíj jutna egy nyugdíjasra, valószínű, hogy sokan rosszabbul járnának, de végre megszűnnének a szégyenteljes, éhhalálra sem elég nyugdíjak. Ha már olyan erős ország lettünk, mint Orbán állítja, ez is simán beleférne.
Hát én meg biztos vagyok benne, ha a jobb anyagi körülmények között élők jóindulatától tennénk függővé mások életét, az szörnyű következményekkel járna. Az emberek nem adnak szívesen, ,csak néha, karácsony előtt előtör a jóságuk, aztán ezzel nagyjából be is van fejezve, adót sem szívesen fizetnek, egyre inkább eluralkodik az "amennyije van, annyit is ér" hozzáállás. Az államnak pont az a dolga, hogy ne hagyja a polgáraira ezeknek a fontos kérdéseknek az eldöntését, hanem igenis, vegyen el onnan, ahol sok van és adjon oda, ahol kevés. Nekem egyébként régóta az a mániám, hogy a nyugdíjrendszerünk legnagyobb hibája, hogy valamiféle régvolt érdemek alapján juttatja a járandóságokat, ahelyett, hogy legalább nyugdíjas korban bevezetnénk a a teljes egyenlőséget. Megvalósítható lenne, én nem tudom, mennyi nyugdíj jutna egy nyugdíjasra, valószínű, hogy sokan rosszabbul járnának, de végre megszűnnének a szégyenteljes, éhhalálra sem elég nyugdíjak. Ha már olyan erős ország lettünk, mint Orbán állítja, ez is simán beleférne.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz