Adatok
Barkácsfater
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
B1 BLOGCSALÁD
Palkovics kétszínű és gyáva magyarázkodásba kezdett a CEU bezárása miatt
2017.03.29 12:35:31
![](https://m.blog.hu/b1/b1/image/.external/.thumbs/e1a55b638958871e0459f49a14c8fdd2_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Pontosan ugyanazzal a kétszínű dumával jött elő az oktatási államtitkár, mint amivel a kormány nekiment a civileknek – a törvényes működéssel. ..
Barkácsfater
2017.03.31 17:05:58
@Pipas: Úgy látom, elég meddő ez vita, és a tények nem nagyon zavarnak.
Fussunk neki utoljára:
Nem én állítom, hogy az amerikai akkreditációs szervezet előírásai szigorúak, hanem az az oktatási hivatal (és az ő tanulmányuk), amelyben pártod és kormányod emberei üldögélnek... :(
Fussunk neki utoljára:
Nem én állítom, hogy az amerikai akkreditációs szervezet előírásai szigorúak, hanem az az oktatási hivatal (és az ő tanulmányuk), amelyben pártod és kormányod emberei üldögélnek... :(
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
"Az angolszász államokban és tapasztalatunk szerint a bizonyos esetekben az ázsiai országokban nem kötelező eleme a felsőoktatási intézmény képzése folytatásának a független külső felsőoktatási akkreditációs ügynökség / szervezet általi programakkreditáció. A képzések folytatásának bizonyos elemeit vagy időszakos,
jellemzően teljes belső intézményi audit keretében, vagy külső validáló
szervezet általi időszakos teljes intézményi audit keretében folytatják le.
Erre példa lehet a Central European University (CEU), amelynél a Middle States Commission on Higher Education követelményrendszere nagyon komplex, komoly feltételeket jelent, amelyeket a CEU-nak korábban is teljesítenie kellett és a jövőben is teljesítenie kell ahhoz, hogy akkreditált felsőoktatási intézmény lehessen az Amerikai Egyesült Államokban.
Ilyen elemek a Middle States Commission on Higher Education követelményrendszerében:
A karokra, tanszékekre
– a személyi állományra vonatkozó részletes követelmények többek
között:
az oktatási potenciál bizonyítása különböző módokon, ezáltal a kurzusok biztosítására és az egyéb akadémiai felelősség vállalására való alkalmasság;
az oktatási programok állandóságának és stabilitásának erősítése érdekében elegendő létszámú teljes állású oktató alkalmazása az intézményben;
valamennyi tantervnek legyen megfelelő méretű felelős kari testülete a tanterv céljának mérhető módon való elérésére;
fokozathoz vezető képzések esetében valamennyi képzésben oktatónak a releváns területen tudományos fokozattal (doktorátussal) – vagy ha a szakvezető szerint más sztenderd szükséges az adott területen, akkor ezzel – kell rendelkeznie;
legyen valamennyi oktatónak és kutatónak időszakonkénti rendszeres értékelése az intézmény által;
legyen valamennyi oktatónak elegendő ideje – összhangban az oktatási és adminisztrációs feladataival és felelősségével – a szakterületén való felkészülésre, elmélyedésre, önálló tanulmányok készítésére és kutatások végzésére, részvételre az intézményirányításban és egyéb oktatói feladatok ellátására.
A tanterv és kiválóság tekintetében elvárások többek között:
valamennyi tanterv és kurzus céljának világos, írásbeli meghatározása, a kurzusleírások világosan határozzák meg a tárgyát és a követelményeit valamennyi kurzusnak;
valamennyi tanterv kurzusai esetében biztosítani kell elegendő óraszámot arra, hogy a hallgatók azt a minimális képzési idő alatt elsajátíthassák;
szigorúan kontrollálnia kell az intézménynek a felvételt, hogy az egyes programokra a megfelelő előképzettségű hallgatók jussanak be;
továbbá szigorú előírások vannak a kreditszámításra, a képzéstípusok képzési idejére, a valamely szakma gyakorlására jogosító képzések esetében a vonatkozó jogszabályokkal való összhangra."
Bárcsak a magyar felsőoktatási intézmények is ennyire szigorúak lennének önmagukhoz...