Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Thészeusz

132 bejegyzést írt és 243 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Miniatűr keretvilág kivonat...
Sziasztok, Általában károsultaknak azokat hívjuk, akik valamilyen ártalmas hatást rövid vagy hosszú ideig elszenvedtek, és ettől valamilyen betegséget, vagy tartós károsodást szereznek. Van egy olyan vulgáris és sok esetben rosszindulatú értelmezése ennek a fogalomnak, amit olyanokra értenek, akik…..
kalandjátékok Versenylapozgatós 2025.06.25 16:08:00
Versenyzés a Fighting Fantasy játékokkal...
A 1PG pehelyszabályos játéksorozat ráncfelvarráson esett át...
2020.11.08-án publikálták az MKK Narratív nyílt tesztre szánt anyagait. Nem igazán sikerült elnyerni a közösség szeretetét, pedig volt hozzá beharangozó videó, példajáték videó, Facebook csoport (ez már nem elérhető időközben kiderült, hogy de igen, csak a név változott.), tesztelő válaszolt az…..
A D&D 5. kiadása jelenleg a világ (és egyes felmérések szerint kis hazánk) legnépszerűbb szerepjátéka. De mivel érdemelte ezt ki? Tényleg ez a legjobb? Vagy csak a marketing? A hatalmas hype? És miért alakult ki egy markáns ellentábora? Ráadásul ennek az ellentábornak jelentős része szintén a…..
  Elkezdtem összegyűjteni egyéni mániáimat egy doksiba...
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
A Képtelen Krónikák netműsor egyik adása, amiből remek rövid keretvilágot lehetne gyúrni...
A [mustra] cikkek jó áttekintést tudnak adni, ha valaki saját szerepjátékos szabályrendszert szeretne írni...
  Régóta kallódik ez a cikk, de végül csak sikerült befejeznem. Precízebbek Egyelőre nem találtam jobb szót a “precízebbek” címzésnél, ami alatt jelen esetben azt értem, hogy rögzítettebb szabályokkal dolgozik és ezt próbálja miniatürizálni.   1PG      A később következő TinyD6-hoz hasonlóan…..
Flanker 2.0 és 2.5. A DOS-os kiadású Flanker utódja már bőven a Windows és 3D gyorsítókártyák korszakában jelent meg 1999-ben. A felállás ugyanaz volt, a fejlesztő az Eagle Dynamics, a kiadó az SSI volt. A Flanker 2.0-val a Falcon 4.0 követően ismerkedtem meg úgy, hogy a játék előzményéről semmit…..
Export cikk nagyívű csillagközi kalandokhoz...
Sziasztok, A címbeli korszakot kutatom és találtam egy írást, ami azzal foglalkozik, hogy miben különbözött a mai szerepjáték és a korai? Lássuk is! Először is a szerepjátékok az első években erősen támaszkodott a wargamre, hiszen ebből a közegből nőtte ki magát. Eleve az Odnd-ben lehetett…..
  Ha már MAGUS és 30. jubileum, akkor most megint másképp szeretnék tisztelegni Ynev világa előtt...
Első Megjelenés: 1984  A Fantasy Games Unlimited kiadó igazi régi motoros a szakmában, azon kevesek egyike, melyek már a 70-es évek óta léteznek, hullámvölgyekkel, de nagyobb kihagyások nélkül. A játékaik mindig külső fejlesztők termékei voltak, amiket ők csak felkaroltak, és a weboldalukon ma is…..
kalandjátékok MAGUS kontra AD&D 2024.07.15 22:19:00
  Klónni vagy nem klónni. Ez itt a kérdés...
  Első Megjelenés: 1993   A Pandemonium szerepjáték ismét egy igazi elfeledett kincs, amiről én magam sem hallottam, amíg pár napja fel nem hívták rá a figyelmem (köszönet érte Csókási Róbertnek). Stílusát tekintve vígjáték/paródia, mint a Paranoia, a Tales from the Floating Vagabond vagy a Toon:…..
Előszó. A blog.hu terjedelmi korlátai és a szimulátorok komplexitásának növekedése miatt ebbe, és néhány elkövetkező epizódba csak egy játék bemutatása fér bele. Remélhetőleg a részletesség kárpótolja ezért az olvasót. A sorozat összes része a linkre kattintva érhető…..
Thészeusz 2024.04.11 09:26:09
@molnibalage: A Falcon4-et csak annyira ismertem, hogy megvan az újság, amiben írtak róla, megvolt az ingyenes demó, később valahonnan meglett a játék is (ezer oldalas pdf kézikönyvvel ?), de rosszul, pl. külső nézőpontban hiányos volt a gép. És hát a telefonkönyv méretű kézikönyv is kicsit riasztott, úgyhogy nagy elismeréssel, de lemondtam róla. Aztán látom, hogy a Myabandonware oldalra kirakták ingyenesen egy verzióját, de nem tudom, az hogy viszonyul az alapjátékhoz. Aztán jutubon láttam, hogy van két változat, amit külön brigádok fejlesztgetnek, csiszolgatnak, de azokról se tudok többet, vagyis a Falcon4 család is egy nagy rejtély előttem...

Más. Bár még nem olvastam végig a cikksorozat eddig elkészült részeit sem, de hadd legyek annyira mohó, hogy megkérdezzem: lesznek cikkek a Joint Strike Fighters-ről, meg a Strike Fighters (avagy Wings Over...) sorozatról, meg a DCS-ről? ?
Thészeusz 2024.06.01 23:11:07
Na úgy fellelkesültem ezektől a cikkektől (még ha nem is értek mindent), hogy gondoltam csinálok egy ilyen képmontázst az F-16-os játékokról:
is.gd/E2RL0N

(A cikkeid hátulütője, hogy eddig nem voltak elvárásaim a játékokkal szemben a dinamikus hadjáratok, annak örültem, amit kaptam... mármint ha jó volt a játék... de most valami átragadt rám a cikkekből és már kezd nem elég lenni a sima "ebben a küldetésben ezt kell csinálni, oszt jóvan" felállás... vagy hát nem is az a baj, hogy előre generáltak a küldetések, hanem tényleg van abban valami semmitmondós hangulat, hogy a következő küldetésnél a táj, a célpontok mind visszaépültek, nem változott semmi, csak ugyanazon a tájon épp más kell csinálni, mintha nem is lett volna az előző küldetés... de az is lehet, hogy valójában nem bánom, hanem az a bajom, hogy nem vettem észre eddig vagy legalábbis tudatosult bennem... talán ezért játszottam egyre ritkábban a repszimekkel, mert semmi következményük, hatásuk nem volt... úgyhogy most a Combat Pilotnak is újra nekiálltam :D meg a Falcon 3.0-t is igyekszem megismerni...
Nemrég megnéztem Kildar vállogatását az 5 kedvenc és 5 csalódást okozó játékáról és kedvem támadt nekem is összeírni ugyanezt. (Ha valaki nem tudná, Kildar egy nagyon kreatív szerepjáték tartalmakat készítő youtuber, aki pörgős beszédtsílusáról ismernek. Engem nem zavar, akit igen, az állítsa a…..
A blog szempontjából eseménytelen év volt (így mondjuk szépen, hogy alig írtam valamit is), de szerepjáték fronton nagyon aktívan telt. Jövőre mindenképpen szeretnék többet írni, a dolgon az sem segít, hogy rengeteg projecten dolgozom. Általánosságban megfigyelhető, hogy ahogy egyre többet játszok,…..
A mai napon, pontosan 15 évvel az első kiadás megjelenését követően megérkezett a Kard és Mágia 2. kiadása! Ahol fogékonyak erre a hírre az emberek, ott már órákkal ezelőtt végigsöpört (a napok óta tartó hangolódás posztok után :) ), így én arra gondoltam, hogy ennek az írásnak adok egy nagy…..
Su-27 Flanker (1.1)   A Su-27 Flanker a DOS korszak egyik utolsó képviselője. A fejlesztő az Eagle Dynamics volt, akinek ez volt az első alkotása. A kiadó az SSI, akinek viszonylag széles portfóliója volt, szerepjátékoktól kezdve (Dark Sun) a stratégiai játékokig (Panzer General) mindenféle…..
Thészeusz 2024.04.14 20:41:32
Ezzel a játékkal is volt szerencsém játszani, de az a gyanúm, hogy valami csökkent verziót sikerült beszerezni (pedig nem warez módon), ahogy a Lock On-nal, úgy ezzel se sikerült már repülni sem... lezuhant, nem fordult rendesen, azt se tudtam, hogy most mi van. Pedig őszintén szólva nekem ez a grafika nagyon bejön, én nagyon ellennék ilyen grafikájú szimulátorokkal, ha amúgy a játék működik és használható. A Fighter Bomberrel például az volt annó a nyígom, hogy ha jött egy ellenséges vadászgép, akkor azonnal rá kellett fordulni és rögtön rá kellett nyomni az összes Sidewinder-t, talán akkor teljesíthető volt a játék. Ha a rakéták célt tévesztettek, akkor kábé lehetett is katapultálni, mert az ellengépek akkor túl közel kerültek és ebharcban már semmit se lehetett ellenük tenni, nekik viszont sose fogyott ki az kerozinjuk és sose fogyott el a rakétájuk (ami mondjuk ugyanúgy nem találta el a játékost, csak neki fogyott az üzemanyaga és valahogy le is kellett volna szállnia). A gépágyú szintén használhatatlan volt és gyorsan is fogyott. Mindenesetre a grafikája nagyon tetszett a Flankernek, sőt még mindig meg lennék elégedve vele. (Van egy F-18-as játék, ami ilyesmi, az is nagyon tetszik, csak nem indul el... a francba.)

Amúgy nem ez az első játék, ami szovjet gépet tesz főszereplőnek, volt a Szu-25-ről is (ugyanazt a motort használta, amit au LHX és a... hú... már nem emlékszem melyik), meg volt két MiG-29 játék. Mondjuk egyik se nagyon volt használható arcade mértékkel sem, nem nagyon töltöttem be őket :(
Thészeusz 2024.04.22 13:31:40
@molnibalage: Tyű! Azt megköszönném! :)