Adatok
Thészeusz
128 bejegyzést írt és 236 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Thészeusz
2024.12.16 11:07:16
Ha a műfajt nézzük (pályáról pályára más a nehézség), akkor az Aztec Challenge is 1982-es volt.
A Képtelen Krónikák netműsor egyik adása, amiből remek rövid keretvilágot lehetne gyúrni...
A [mustra] cikkek jó áttekintést tudnak adni, ha valaki saját szerepjátékos szabályrendszert szeretne írni...
Régóta kallódik ez a cikk, de végül csak sikerült befejeznem.
Precízebbek
Egyelőre nem találtam jobb szót a “precízebbek” címzésnél, ami alatt jelen esetben azt értem, hogy rögzítettebb szabályokkal dolgozik és ezt próbálja miniatürizálni.
1PG
A később következő TinyD6-hoz hasonlóan…..
Flanker 2.0 és 2.5.
A DOS-os kiadású Flanker utódja már bőven a Windows és 3D gyorsítókártyák korszakában jelent meg 1999-ben. A felállás ugyanaz volt, a fejlesztő az Eagle Dynamics, a kiadó az SSI volt. A Flanker 2.0-val a Falcon 4.0 követően ismerkedtem meg úgy, hogy a játék előzményéről semmit…..
Export cikk nagyívű csillagközi kalandokhoz...
Sziasztok,
A címbeli korszakot kutatom és találtam egy írást, ami azzal foglalkozik, hogy miben különbözött a mai szerepjáték és a korai? Lássuk is!
Először is a szerepjátékok az első években erősen támaszkodott a wargamre, hiszen ebből a közegből nőtte ki magát. Eleve az Odnd-ben lehetett…..
Thészeusz
2024.09.02 18:22:14
Ha már MAGUS és 30. jubileum, akkor most megint másképp szeretnék tisztelegni Ynev világa előtt...
Első Megjelenés: 1984
A Fantasy Games Unlimited kiadó igazi régi motoros a szakmában, azon kevesek egyike, melyek már a 70-es évek óta léteznek, hullámvölgyekkel, de nagyobb kihagyások nélkül. A játékaik mindig külső fejlesztők termékei voltak, amiket ők csak felkaroltak, és a weboldalukon ma is…..
Thészeusz
2024.07.21 11:55:45
Első Megjelenés: 1993 A Pandemonium szerepjáték ismét egy igazi elfeledett kincs, amiről én magam sem hallottam, amíg pár napja fel nem hívták rá a figyelmem (köszönet érte Csókási Róbertnek). Stílusát tekintve vígjáték/paródia, mint a Paranoia, a Tales from the Floating Vagabond vagy a Toon:…..
Thészeusz
2024.07.15 15:30:36
Előszó.
A blog.hu terjedelmi korlátai és a szimulátorok komplexitásának növekedése miatt ebbe, és néhány elkövetkező epizódba csak egy játék bemutatása fér bele. Remélhetőleg a részletesség kárpótolja ezért az olvasót.
A sorozat összes része a linkre kattintva érhető…..
Thészeusz
2024.04.11 09:26:09
@molnibalage: A Falcon4-et csak annyira ismertem, hogy megvan az újság, amiben írtak róla, megvolt az ingyenes demó, később valahonnan meglett a játék is (ezer oldalas pdf kézikönyvvel ?), de rosszul, pl. külső nézőpontban hiányos volt a gép. És hát a telefonkönyv méretű kézikönyv is kicsit riasztott, úgyhogy nagy elismeréssel, de lemondtam róla. Aztán látom, hogy a Myabandonware oldalra kirakták ingyenesen egy verzióját, de nem tudom, az hogy viszonyul az alapjátékhoz. Aztán jutubon láttam, hogy van két változat, amit külön brigádok fejlesztgetnek, csiszolgatnak, de azokról se tudok többet, vagyis a Falcon4 család is egy nagy rejtély előttem...
Más. Bár még nem olvastam végig a cikksorozat eddig elkészült részeit sem, de hadd legyek annyira mohó, hogy megkérdezzem: lesznek cikkek a Joint Strike Fighters-ről, meg a Strike Fighters (avagy Wings Over...) sorozatról, meg a DCS-ről? ?
Más. Bár még nem olvastam végig a cikksorozat eddig elkészült részeit sem, de hadd legyek annyira mohó, hogy megkérdezzem: lesznek cikkek a Joint Strike Fighters-ről, meg a Strike Fighters (avagy Wings Over...) sorozatról, meg a DCS-ről? ?
Thészeusz
2024.06.01 23:11:07
Na úgy fellelkesültem ezektől a cikkektől (még ha nem is értek mindent), hogy gondoltam csinálok egy ilyen képmontázst az F-16-os játékokról:
is.gd/E2RL0N
(A cikkeid hátulütője, hogy eddig nem voltak elvárásaim a játékokkal szemben a dinamikus hadjáratok, annak örültem, amit kaptam... mármint ha jó volt a játék... de most valami átragadt rám a cikkekből és már kezd nem elég lenni a sima "ebben a küldetésben ezt kell csinálni, oszt jóvan" felállás... vagy hát nem is az a baj, hogy előre generáltak a küldetések, hanem tényleg van abban valami semmitmondós hangulat, hogy a következő küldetésnél a táj, a célpontok mind visszaépültek, nem változott semmi, csak ugyanazon a tájon épp más kell csinálni, mintha nem is lett volna az előző küldetés... de az is lehet, hogy valójában nem bánom, hanem az a bajom, hogy nem vettem észre eddig vagy legalábbis tudatosult bennem... talán ezért játszottam egyre ritkábban a repszimekkel, mert semmi következményük, hatásuk nem volt... úgyhogy most a Combat Pilotnak is újra nekiálltam :D meg a Falcon 3.0-t is igyekszem megismerni...
is.gd/E2RL0N
(A cikkeid hátulütője, hogy eddig nem voltak elvárásaim a játékokkal szemben a dinamikus hadjáratok, annak örültem, amit kaptam... mármint ha jó volt a játék... de most valami átragadt rám a cikkekből és már kezd nem elég lenni a sima "ebben a küldetésben ezt kell csinálni, oszt jóvan" felállás... vagy hát nem is az a baj, hogy előre generáltak a küldetések, hanem tényleg van abban valami semmitmondós hangulat, hogy a következő küldetésnél a táj, a célpontok mind visszaépültek, nem változott semmi, csak ugyanazon a tájon épp más kell csinálni, mintha nem is lett volna az előző küldetés... de az is lehet, hogy valójában nem bánom, hanem az a bajom, hogy nem vettem észre eddig vagy legalábbis tudatosult bennem... talán ezért játszottam egyre ritkábban a repszimekkel, mert semmi következményük, hatásuk nem volt... úgyhogy most a Combat Pilotnak is újra nekiálltam :D meg a Falcon 3.0-t is igyekszem megismerni...
Thészeusz
2024.06.01 23:11:53
Nemrég megnéztem Kildar vállogatását az 5 kedvenc és 5 csalódást okozó játékáról és kedvem támadt nekem is összeírni ugyanezt. (Ha valaki nem tudná, Kildar egy nagyon kreatív szerepjáték tartalmakat készítő youtuber, aki pörgős beszédtsílusáról ismernek. Engem nem zavar, akit igen, az állítsa a…..
Thészeusz
2024.05.30 12:17:50
A blog szempontjából eseménytelen év volt (így mondjuk szépen, hogy alig írtam valamit is), de szerepjáték fronton nagyon aktívan telt.
Jövőre mindenképpen szeretnék többet írni, a dolgon az sem segít, hogy rengeteg projecten dolgozom. Általánosságban megfigyelhető, hogy ahogy egyre többet játszok,…..
Thészeusz
2024.05.21 10:51:01
A mai napon, pontosan 15 évvel az első kiadás megjelenését követően megérkezett a Kard és Mágia 2. kiadása!
Ahol fogékonyak erre a hírre az emberek, ott már órákkal ezelőtt végigsöpört (a napok óta tartó hangolódás posztok után :) ), így én arra gondoltam, hogy ennek az írásnak adok egy nagy…..
//Írásom ajánlom Körtvélyes Ákosnak, a Találkozzunk Torozonnál! youtube csatorna készítőjének, aki rengeteg energiát öl abba, hogy a MAGUS-ról minél több érdekességet megtudjunk. Csak így tovább Ákos! Egyszer biztos találkozunk Torozonnál...//
Mi az a Rúna magazin?
Nos, ez egy 1994 február és 2001…..
Su-27 Flanker (1.1)
A Su-27 Flanker a DOS korszak egyik utolsó képviselője. A fejlesztő az Eagle Dynamics volt, akinek ez volt az első alkotása. A kiadó az SSI, akinek viszonylag széles portfóliója volt, szerepjátékoktól kezdve (Dark Sun) a stratégiai játékokig (Panzer General) mindenféle…..
Thészeusz
2024.04.22 13:31:40
@molnibalage: Tyű! Azt megköszönném! :)
Előszó
Az első szimulátoros élményeim még a Commodore 64 (C64) korszakból származnak, bár azokkal akkor játszottam, amikor már Magyarországon is az Amiga és PC számítógépek lényegében kiszorították a ’80-as évek elején megjelent masinát. Kisebb-nagyobb megszakításokkal lényegében folyamatosan…..
Thészeusz
2024.04.07 10:08:31
@molnibalage: Na, az ötödik részig még nem jutottam el, csak úgy láttam, mintha a második résznél lezártad volna az első tíz évet. Közben eszembe jutott még C64-hez fontos állomásként a négy lemezes F-14 Tomcat is a gyönyörű állóképeivel és gyors játék közbeni grafikájával (mondjuk csak ellenséges repülőgépek voltak benne meg a saját anyahajónk és kész). Na az nagyon hozta a Top Gun hangulatot (ugye még a Top Gun képzésben is részt vehettünk a "sima" képzésen túl, ami nélkül meg se kaphattuk ingünkre a "szárnyakat"). Később a PC-s verziója is megvolt, azt is komáltam, de az kevésbé hozta ki a gépből a lehetőségeket, ami mondjuk nem feltétlenül baj, meg volt benne külső nézőpont is (kidolgozottabbnak tűnt a Jetfighter 2-ben lévő F-14 külsőnél, mégis az utóbbi játék nézett ki jobban), viszont a repülés élmény nem volt túl jó, akkor még nem volt pénzem botkormányra és hangkártyára (amin a gameport volt, merugye akkor már fontosabb volt a barátkozás és koncertekre járás és a kamasz-világ-fájdalom) és analóg nélkül elég darabos volt a gép mozgása, amit az F19SF-ben és F15SE2-ben megoldottak úgy, hogy valtogatni lehetett a billentyűs irányítás finomságát három fokozatbab, nadeitt ilyen nem volt sajna.
Hozzátenném még a Chuck Yeager-es repszim első részét is, ami inkább úgy általában volt repülőgépes szimulátor, de volt benne katonai gép (aszem F-16) is több, radikálisan különböző gépfajta mellett. Ezzel nem nagyon tudtam játszani, mert magnós változat volt meg, sokat kellett tölteni és szinte sose jött be, mert magnófej állítási nyűgje volt (érdekes voltak magnófejre érzékenyebb és kevésbé érzékeny játékok).
Aztán van a Fighter Pilot, de ahhoz már csak “későn” jutottam hozzá, nem sokat játszottam vele, de arra emlékszem, mintha kazettáról is működött volna, a gép irányítása pedig határozottan simább és kafább volt az irányítása. Több más szimulátorhoz hasonlóan sajnos nem volt hozzá játékleírás és magamtól se sikerült kitapasztalnom, aztán meg jött a PC és az új lehetőségek (a C64 eladásra került, viszont megtartottam a lemezeket későbbi korokra, amiket aztán az egyik unokatestvérem a megkérdezésem nélkül nagyvonalúan elajándékozott). Ugyanígy alig tudtam játszani két Harrier repszimmel. A Jump Jet-nek az alsó, műszerfal része PETSCII-ben volt megoldva (biztos kevesebb memóriát fogyasztott, mindenesetre egyáltalán nem volt hangulatromboló), a fel- és leszállás pedig külső 2D nézőpontból volt megoldva, kábé mintha Falcon Patrol lenne. A Harrier Combat Sim is jópofa volt, az irányítás tetszett, de sajnos ezzel se sikerült közelebbi kapcsolatba kerülnöm. Meg volt a Snowstrike, ami tehetségesnek tűnt, de valahogy mégis inkább olyan neszesemmi hangulata volt. Ja meg az Ace of Aces, ami nagyon baba volt, de valahogy nem sikerült lemásolnom, mert pont sosem volt elég üres floppi lemezem. Volt egy Spitfire-es játék, aminek szép nyitó képe volt és magyarok készítették, de borzalmas volt a kezelése, nagyon szaggatott, úgyhogy ezt töröltem. Szintén alig volt lehetőségem játszani a Jet-tel (aminek a folytatása lett a Jetfighter 2, de már PC-re), ami pedig szintén nagyon jónak tűnt, volt benne külső nézet, jó volt a számolási sebessége, cserébe műszerfallal nem nagyon bíbelődtek, kép szélén volt egy HUD-jellegű valami.
Most így leltározgatva rájöttem, mennyi minden maradt, amit nem sikerült megfelelően megismernem, most érzek némi erős késztetést (egy része lelkifurdalás), hogy ezt bizʼ pótolni kő már csak a tisztesség végett is… :)
Hozzátenném még a Chuck Yeager-es repszim első részét is, ami inkább úgy általában volt repülőgépes szimulátor, de volt benne katonai gép (aszem F-16) is több, radikálisan különböző gépfajta mellett. Ezzel nem nagyon tudtam játszani, mert magnós változat volt meg, sokat kellett tölteni és szinte sose jött be, mert magnófej állítási nyűgje volt (érdekes voltak magnófejre érzékenyebb és kevésbé érzékeny játékok).
Aztán van a Fighter Pilot, de ahhoz már csak “későn” jutottam hozzá, nem sokat játszottam vele, de arra emlékszem, mintha kazettáról is működött volna, a gép irányítása pedig határozottan simább és kafább volt az irányítása. Több más szimulátorhoz hasonlóan sajnos nem volt hozzá játékleírás és magamtól se sikerült kitapasztalnom, aztán meg jött a PC és az új lehetőségek (a C64 eladásra került, viszont megtartottam a lemezeket későbbi korokra, amiket aztán az egyik unokatestvérem a megkérdezésem nélkül nagyvonalúan elajándékozott). Ugyanígy alig tudtam játszani két Harrier repszimmel. A Jump Jet-nek az alsó, műszerfal része PETSCII-ben volt megoldva (biztos kevesebb memóriát fogyasztott, mindenesetre egyáltalán nem volt hangulatromboló), a fel- és leszállás pedig külső 2D nézőpontból volt megoldva, kábé mintha Falcon Patrol lenne. A Harrier Combat Sim is jópofa volt, az irányítás tetszett, de sajnos ezzel se sikerült közelebbi kapcsolatba kerülnöm. Meg volt a Snowstrike, ami tehetségesnek tűnt, de valahogy mégis inkább olyan neszesemmi hangulata volt. Ja meg az Ace of Aces, ami nagyon baba volt, de valahogy nem sikerült lemásolnom, mert pont sosem volt elég üres floppi lemezem. Volt egy Spitfire-es játék, aminek szép nyitó képe volt és magyarok készítették, de borzalmas volt a kezelése, nagyon szaggatott, úgyhogy ezt töröltem. Szintén alig volt lehetőségem játszani a Jet-tel (aminek a folytatása lett a Jetfighter 2, de már PC-re), ami pedig szintén nagyon jónak tűnt, volt benne külső nézet, jó volt a számolási sebessége, cserébe műszerfallal nem nagyon bíbelődtek, kép szélén volt egy HUD-jellegű valami.
Most így leltározgatva rájöttem, mennyi minden maradt, amit nem sikerült megfelelően megismernem, most érzek némi erős késztetést (egy része lelkifurdalás), hogy ezt bizʼ pótolni kő már csak a tisztesség végett is… :)
Thészeusz
2024.04.19 08:06:18
@Trezor atya: Na erre lehagytam a linket...
24.hu/tech/2024/04/18/egyesult-allamok-legiero-darpa-mi-vadaszrepulo-harc-teszt/amp/
24.hu/tech/2024/04/18/egyesult-allamok-legiero-darpa-mi-vadaszrepulo-harc-teszt/amp/
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Thészeusz
2024.04.08 20:27:02
Kicsit elragadtatott és metaforikus cím a szerepjátékozás egy vetületéről...
A korábbi szótár és karakteralkotási segédlet összepakolása. Plusz némi sufnituning...
Úgy tűnik, a külföldi szerepjátékosok nagy része szintén kocka-tökfej...
A játék ismertetője és végigjátszása, az egykori “1001/5 játék” című könyv szerint (1989)...
Ezt a cikket Péterfy Áron engedélyével vettük át az ő blogjáról: https://medium.com/@peterfyA Traveller szerepjáték volt a világ első igazán sikeres scifi szerepjátéka, és az első újító játékrendszer, ami pár évvel a D&D megjelenése után felrúgta az ott kialakított struktúrákat.
1977-ben jelent…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz