Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Thészeusz

128 bejegyzést írt és 236 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
A Képtelen Krónikák netműsor egyik adása, amiből remek rövid keretvilágot lehetne gyúrni...
A [mustra] cikkek jó áttekintést tudnak adni, ha valaki saját szerepjátékos szabályrendszert szeretne írni...
  Régóta kallódik ez a cikk, de végül csak sikerült befejeznem. Precízebbek Egyelőre nem találtam jobb szót a “precízebbek” címzésnél, ami alatt jelen esetben azt értem, hogy rögzítettebb szabályokkal dolgozik és ezt próbálja miniatürizálni.   1PG      A később következő TinyD6-hoz hasonlóan…..
Flanker 2.0 és 2.5. A DOS-os kiadású Flanker utódja már bőven a Windows és 3D gyorsítókártyák korszakában jelent meg 1999-ben. A felállás ugyanaz volt, a fejlesztő az Eagle Dynamics, a kiadó az SSI volt. A Flanker 2.0-val a Falcon 4.0 követően ismerkedtem meg úgy, hogy a játék előzményéről semmit…..
Export cikk nagyívű csillagközi kalandokhoz...
Sziasztok, A címbeli korszakot kutatom és találtam egy írást, ami azzal foglalkozik, hogy miben különbözött a mai szerepjáték és a korai? Lássuk is! Először is a szerepjátékok az első években erősen támaszkodott a wargamre, hiszen ebből a közegből nőtte ki magát. Eleve az Odnd-ben lehetett…..
  Ha már MAGUS és 30. jubileum, akkor most megint másképp szeretnék tisztelegni Ynev világa előtt...
Első Megjelenés: 1984  A Fantasy Games Unlimited kiadó igazi régi motoros a szakmában, azon kevesek egyike, melyek már a 70-es évek óta léteznek, hullámvölgyekkel, de nagyobb kihagyások nélkül. A játékaik mindig külső fejlesztők termékei voltak, amiket ők csak felkaroltak, és a weboldalukon ma is…..
kalandjátékok MAGUS kontra AD&D 2024.07.15 22:19:00
  Klónni vagy nem klónni. Ez itt a kérdés...
  Első Megjelenés: 1993   A Pandemonium szerepjáték ismét egy igazi elfeledett kincs, amiről én magam sem hallottam, amíg pár napja fel nem hívták rá a figyelmem (köszönet érte Csókási Róbertnek). Stílusát tekintve vígjáték/paródia, mint a Paranoia, a Tales from the Floating Vagabond vagy a Toon:…..
Előszó. A blog.hu terjedelmi korlátai és a szimulátorok komplexitásának növekedése miatt ebbe, és néhány elkövetkező epizódba csak egy játék bemutatása fér bele. Remélhetőleg a részletesség kárpótolja ezért az olvasót. A sorozat összes része a linkre kattintva érhető…..
Thészeusz 2024.04.11 09:26:09
@molnibalage: A Falcon4-et csak annyira ismertem, hogy megvan az újság, amiben írtak róla, megvolt az ingyenes demó, később valahonnan meglett a játék is (ezer oldalas pdf kézikönyvvel ?), de rosszul, pl. külső nézőpontban hiányos volt a gép. És hát a telefonkönyv méretű kézikönyv is kicsit riasztott, úgyhogy nagy elismeréssel, de lemondtam róla. Aztán látom, hogy a Myabandonware oldalra kirakták ingyenesen egy verzióját, de nem tudom, az hogy viszonyul az alapjátékhoz. Aztán jutubon láttam, hogy van két változat, amit külön brigádok fejlesztgetnek, csiszolgatnak, de azokról se tudok többet, vagyis a Falcon4 család is egy nagy rejtély előttem...

Más. Bár még nem olvastam végig a cikksorozat eddig elkészült részeit sem, de hadd legyek annyira mohó, hogy megkérdezzem: lesznek cikkek a Joint Strike Fighters-ről, meg a Strike Fighters (avagy Wings Over...) sorozatról, meg a DCS-ről? ?
Thészeusz 2024.06.01 23:11:07
Na úgy fellelkesültem ezektől a cikkektől (még ha nem is értek mindent), hogy gondoltam csinálok egy ilyen képmontázst az F-16-os játékokról:
is.gd/E2RL0N

(A cikkeid hátulütője, hogy eddig nem voltak elvárásaim a játékokkal szemben a dinamikus hadjáratok, annak örültem, amit kaptam... mármint ha jó volt a játék... de most valami átragadt rám a cikkekből és már kezd nem elég lenni a sima "ebben a küldetésben ezt kell csinálni, oszt jóvan" felállás... vagy hát nem is az a baj, hogy előre generáltak a küldetések, hanem tényleg van abban valami semmitmondós hangulat, hogy a következő küldetésnél a táj, a célpontok mind visszaépültek, nem változott semmi, csak ugyanazon a tájon épp más kell csinálni, mintha nem is lett volna az előző küldetés... de az is lehet, hogy valójában nem bánom, hanem az a bajom, hogy nem vettem észre eddig vagy legalábbis tudatosult bennem... talán ezért játszottam egyre ritkábban a repszimekkel, mert semmi következményük, hatásuk nem volt... úgyhogy most a Combat Pilotnak is újra nekiálltam :D meg a Falcon 3.0-t is igyekszem megismerni...
Nemrég megnéztem Kildar vállogatását az 5 kedvenc és 5 csalódást okozó játékáról és kedvem támadt nekem is összeírni ugyanezt. (Ha valaki nem tudná, Kildar egy nagyon kreatív szerepjáték tartalmakat készítő youtuber, aki pörgős beszédtsílusáról ismernek. Engem nem zavar, akit igen, az állítsa a…..
A blog szempontjából eseménytelen év volt (így mondjuk szépen, hogy alig írtam valamit is), de szerepjáték fronton nagyon aktívan telt. Jövőre mindenképpen szeretnék többet írni, a dolgon az sem segít, hogy rengeteg projecten dolgozom. Általánosságban megfigyelhető, hogy ahogy egyre többet játszok,…..
A mai napon, pontosan 15 évvel az első kiadás megjelenését követően megérkezett a Kard és Mágia 2. kiadása! Ahol fogékonyak erre a hírre az emberek, ott már órákkal ezelőtt végigsöpört (a napok óta tartó hangolódás posztok után :) ), így én arra gondoltam, hogy ennek az írásnak adok egy nagy…..
Su-27 Flanker (1.1)   A Su-27 Flanker a DOS korszak egyik utolsó képviselője. A fejlesztő az Eagle Dynamics volt, akinek ez volt az első alkotása. A kiadó az SSI, akinek viszonylag széles portfóliója volt, szerepjátékoktól kezdve (Dark Sun) a stratégiai játékokig (Panzer General) mindenféle…..
Thészeusz 2024.04.14 20:41:32
Ezzel a játékkal is volt szerencsém játszani, de az a gyanúm, hogy valami csökkent verziót sikerült beszerezni (pedig nem warez módon), ahogy a Lock On-nal, úgy ezzel se sikerült már repülni sem... lezuhant, nem fordult rendesen, azt se tudtam, hogy most mi van. Pedig őszintén szólva nekem ez a grafika nagyon bejön, én nagyon ellennék ilyen grafikájú szimulátorokkal, ha amúgy a játék működik és használható. A Fighter Bomberrel például az volt annó a nyígom, hogy ha jött egy ellenséges vadászgép, akkor azonnal rá kellett fordulni és rögtön rá kellett nyomni az összes Sidewinder-t, talán akkor teljesíthető volt a játék. Ha a rakéták célt tévesztettek, akkor kábé lehetett is katapultálni, mert az ellengépek akkor túl közel kerültek és ebharcban már semmit se lehetett ellenük tenni, nekik viszont sose fogyott ki az kerozinjuk és sose fogyott el a rakétájuk (ami mondjuk ugyanúgy nem találta el a játékost, csak neki fogyott az üzemanyaga és valahogy le is kellett volna szállnia). A gépágyú szintén használhatatlan volt és gyorsan is fogyott. Mindenesetre a grafikája nagyon tetszett a Flankernek, sőt még mindig meg lennék elégedve vele. (Van egy F-18-as játék, ami ilyesmi, az is nagyon tetszik, csak nem indul el... a francba.)

Amúgy nem ez az első játék, ami szovjet gépet tesz főszereplőnek, volt a Szu-25-ről is (ugyanazt a motort használta, amit au LHX és a... hú... már nem emlékszem melyik), meg volt két MiG-29 játék. Mondjuk egyik se nagyon volt használható arcade mértékkel sem, nem nagyon töltöttem be őket :(
Thészeusz 2024.04.22 13:31:40
@molnibalage: Tyű! Azt megköszönném! :)
Előszó Az első szimulátoros élményeim még a Commodore 64 (C64) korszakból származnak, bár azokkal akkor játszottam, amikor már Magyarországon is az Amiga és PC számítógépek lényegében kiszorították a ’80-as évek elején megjelent masinát. Kisebb-nagyobb megszakításokkal lényegében folyamatosan…..
Thészeusz 2024.04.06 10:26:33
Amikor hallgattam az IDDQD-blog műsorát, pont az jutott eszembe, hogy azért az ACE után nem kellett tizenkét évet várni, amíg megint féltűnt a légi utántöltés lehetősége. (Igaz, emlékeim szerint soha, egyszer sem sikerült tankolni, csak táncoltam a töltőslag körül.) Emlékeim szerint szerettem C64-en is a Fighter Bombert, de mivel lemezmeghajtója csak apámnak volt (elváltak), általában "csak" az ACE-szel tudtam játszani, ott viszont a teljesen semleges műszerfal miatt mindig más repcsibe képzeltem bele magam.

Mivel a cikksorozat következő részeiben sem találtam (még csak átpörgettem), ezért felhívnám a figyelmet az F-16 Combat Pilot-ra, ami a Falcon-nak a kortársa, de azzal ellentétben C64-re is megjelent. A C64 verzióval se tudtam sűrűn játszani (lemezes volt az is), meg ott is kicsit zavaró tudott lenni a visszafogott képfrissítési sebesség (wireframe-ben voltak a tereptárgyak). Akkor már megjelent az 576kbyte magazin hadiszimulátoros különszáma (nem tudom, hova tűnt azóta), amiből kiderült, hogy az elérhető funkciók is csökkentették az Amiga/DOS változathoz képest. Amikor PC-m lett, viszonylag azonnal sikerült beszerezni az F-16CP-ot és az F-19SF-t, nagyon imádtam mindkettőt, és tulajdonképpen ma is imádom őket. A DOS verzióban már poligon grafika volt, lábkormány nuku (nem is hiányzott), változatos fegyvereket lehetett felpakolni és valószerűen (sőt bizonyos korlátok átlépésénél a gép manőverezőképessége 5,5G-re csökkent), lehetett éjszaka is repülni, volt benne szél is, volt tévékamerás és lézeres Maverick is (használatukhoz fel kellett pakolni külön konténereket), három benzintankot lehetett rá rakni. Volt külön gyakorló mód (szimulátor a szimulátorban), amiben nem halt meg a pilóta. Gyakorló mód nélkül volt ötféle küldetés (elfogás, reptérbombázás, tankvadászat...), de az igazi játék akkor jött be (ezt is véletlenül tudtam meg, az 576 se írt róla), amikor egy pilóta elvégezte mind az öt küldetéstípust, akkor ugyanis átkerült a főjátékba, ami egy teljes hadjárat volt. A hadjáratban a gép adta meg az időjárási viszonyokat, hogy éjszaka vagy nappal van, viszont a kirakott térképen teljes mértékben a játékos dönthette el, hogy mit akar támadni, és ennek megfelelően a térkép változott bevetésről bevetésre, ahogy az ellenfél is tört előre. A játékban természetesen egyedül volt a játékos, illetve a légiharccal voltak gubancok: a gépágyú semmire se volt jó, az ellenrepcsik rakétái és üzemanyaga kifogyhatatlanok voltak, és ha ebharc távolságba értek, akkor szinte zéróra csökkent az esélye annak, hogy kilődd őket, neked viszont persze fogyott a naftád. A leszállás igen necces volt, de teljesíthető (ellentétben a Retaliator-éval, amiben ha összesen ötször sikerült csak leszállnom és dunsztom sincs hogyan), viszont a reptereid tornyától segítséget kérhettél és ők lépésről lépésre megüzenték, hogy épp mit kell csinálni, illetve az ILS segítségével be lehetett kapcsolni automatikus leszállást is (hacsak tönkre nem ment a bevetés során). A gép mindenféle funkciója külön sérülhetett. A repülés elég hosszadalmas volt, nem volt benne időgyorsító sem, de egyszer észrevettem, hogy 1000 és 2000 láb magasság közt a gép alig fogyaszt naftát, ha teljes utánégetőre tolod a kart, gondolom, ezzel a trükkel akarták csökkenteni az unalmat (amúgy szerintem sikeresen, jó élmény végig max tolóerővel suhanni). Szoktam vele manapság is játszani. Nagy álmom lenne, ha mondjuk az F-16 Multirole Fighter játék repülésélményét összeraknák az F16CP játékfunkcióival... ?
Thészeusz 2024.04.07 10:08:31
@molnibalage: Na, az ötödik részig még nem jutottam el, csak úgy láttam, mintha a második résznél lezártad volna az első tíz évet. Közben eszembe jutott még C64-hez fontos állomásként a négy lemezes F-14 Tomcat is a gyönyörű állóképeivel és gyors játék közbeni grafikájával (mondjuk csak ellenséges repülőgépek voltak benne meg a saját anyahajónk és kész). Na az nagyon hozta a Top Gun hangulatot (ugye még a Top Gun képzésben is részt vehettünk a "sima" képzésen túl, ami nélkül meg se kaphattuk ingünkre a "szárnyakat"). Később a PC-s verziója is megvolt, azt is komáltam, de az kevésbé hozta ki a gépből a lehetőségeket, ami mondjuk nem feltétlenül baj, meg volt benne külső nézőpont is (kidolgozottabbnak tűnt a Jetfighter 2-ben lévő F-14 külsőnél, mégis az utóbbi játék nézett ki jobban), viszont a repülés élmény nem volt túl jó, akkor még nem volt pénzem botkormányra és hangkártyára (amin a gameport volt, merugye akkor már fontosabb volt a barátkozás és koncertekre járás és a kamasz-világ-fájdalom) és analóg nélkül elég darabos volt a gép mozgása, amit az F19SF-ben és F15SE2-ben megoldottak úgy, hogy valtogatni lehetett a billentyűs irányítás finomságát három fokozatbab, nadeitt ilyen nem volt sajna.

Hozzátenném még a Chuck Yeager-es repszim első részét is, ami inkább úgy általában volt repülőgépes szimulátor, de volt benne katonai gép (aszem F-16) is több, radikálisan különböző gépfajta mellett. Ezzel nem nagyon tudtam játszani, mert magnós változat volt meg, sokat kellett tölteni és szinte sose jött be, mert magnófej állítási nyűgje volt (érdekes voltak magnófejre érzékenyebb és kevésbé érzékeny játékok).

Aztán van a Fighter Pilot, de ahhoz már csak “későn” jutottam hozzá, nem sokat játszottam vele, de arra emlékszem, mintha kazettáról is működött volna, a gép irányítása pedig határozottan simább és kafább volt az irányítása. Több más szimulátorhoz hasonlóan sajnos nem volt hozzá játékleírás és magamtól se sikerült kitapasztalnom, aztán meg jött a PC és az új lehetőségek (a C64 eladásra került, viszont megtartottam a lemezeket későbbi korokra, amiket aztán az egyik unokatestvérem a megkérdezésem nélkül nagyvonalúan elajándékozott). Ugyanígy alig tudtam játszani két Harrier repszimmel. A Jump Jet-nek az alsó, műszerfal része PETSCII-ben volt megoldva (biztos kevesebb memóriát fogyasztott, mindenesetre egyáltalán nem volt hangulatromboló), a fel- és leszállás pedig külső 2D nézőpontból volt megoldva, kábé mintha Falcon Patrol lenne. A Harrier Combat Sim is jópofa volt, az irányítás tetszett, de sajnos ezzel se sikerült közelebbi kapcsolatba kerülnöm. Meg volt a Snowstrike, ami tehetségesnek tűnt, de valahogy mégis inkább olyan neszesemmi hangulata volt. Ja meg az Ace of Aces, ami nagyon baba volt, de valahogy nem sikerült lemásolnom, mert pont sosem volt elég üres floppi lemezem. Volt egy Spitfire-es játék, aminek szép nyitó képe volt és magyarok készítették, de borzalmas volt a kezelése, nagyon szaggatott, úgyhogy ezt töröltem. Szintén alig volt lehetőségem játszani a Jet-tel (aminek a folytatása lett a Jetfighter 2, de már PC-re), ami pedig szintén nagyon jónak tűnt, volt benne külső nézet, jó volt a számolási sebessége, cserébe műszerfallal nem nagyon bíbelődtek, kép szélén volt egy HUD-jellegű valami.

Most így leltározgatva rájöttem, mennyi minden maradt, amit nem sikerült megfelelően megismernem, most érzek némi erős késztetést (egy része lelkifurdalás), hogy ezt bizʼ pótolni kő már csak a tisztesség végett is… :)
Thészeusz 2024.04.19 08:06:18
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Kicsit elragadtatott és metaforikus cím a szerepjátékozás egy vetületéről...
A korábbi szótár és karakteralkotási segédlet összepakolása. Plusz némi sufnituning...
Vannak született mesélők. :)..
kalandjátékok (szöszmöt) 2023.11.14 14:06:43
Úgy tűnik, a külföldi szerepjátékosok nagy része szintén kocka-tökfej...
A játék ismertetője és végigjátszása, az egykori “1001/5 játék” című könyv szerint (1989)...