Adatok
rosta
0 bejegyzést írt és 357 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Tisztelt hölgyeim és uraim! A gazdaság változik. Ázsia, a globalizáció szele kelet felé fúj. Újraértelmezzük az állam szerepét neoliberális illúziók erős nemzet, erős nemzetgazdaság erőerőerő erőerőerőerőerőerőerőerőerőerőerőerő (ész..) Méret, kishitűség…..
A baloldali, Bush-kritikus street art-művész, Shepard Fairey az Obama-kampány alatt rohamosan ismertté váló és önszorgalommal terjesztett, átalakított plakátot készített a demokrata jelöltről. A stencil-sablon stílusú kép Warhol pop-art alkotásait és a forradalmi szocreál…..
rosta
2010.01.31 15:51:57
A szerző ír Afganisztánról, a zöld forradalomról, meg az egészségügyről, de nem ír a nemzetközi pénzügyi válságról, Obama és a bankok viszonyáról. Nem ír ilyen lényeges kérdésekről, mint a gazdasági hatalom alapinfrastruktúrájáról, a bankokról, azok megrendszabályozására tett kísérletekről, a háttérben történő egyezkedésekről.
Márpedig Obamát elsősorban azért választották meg a fehér szavazók milliói is, merthogy választ igért olyan kérdésben, mint a nemzetközi pénzügyi válság, amelynek fő okozói a bankok. Szerintem Békés írása olyan, mint egy normál újságcikk, amely semmiről sem mond semmi érdemlegeset. Néhány aktuálpolitikai kérdést megemlít, de lényeges dolgokról semmit sem mond.
Ma is megjelennek erről akár az indexen is ide vonatkozó gazdasági cikkek, de ezek nem érik el a Békés ingerküszöbét. Itt egy kicsit bulvárosra sikerült példány:
index.hu/gazdasag/vilag/2010/01/31/obama_megregulazza_a_kapzsi_bankokat/
Márpedig Obamát elsősorban azért választották meg a fehér szavazók milliói is, merthogy választ igért olyan kérdésben, mint a nemzetközi pénzügyi válság, amelynek fő okozói a bankok. Szerintem Békés írása olyan, mint egy normál újságcikk, amely semmiről sem mond semmi érdemlegeset. Néhány aktuálpolitikai kérdést megemlít, de lényeges dolgokról semmit sem mond.
Ma is megjelennek erről akár az indexen is ide vonatkozó gazdasági cikkek, de ezek nem érik el a Békés ingerküszöbét. Itt egy kicsit bulvárosra sikerült példány:
index.hu/gazdasag/vilag/2010/01/31/obama_megregulazza_a_kapzsi_bankokat/
A következőkben közöljük Köves Slomó válaszát, és Novák Attila viszontválaszát. A Konzervatórium e két írással a vitát lezártnak tekinti (illusztrációnkat a megboldogult Judapestről csórtuk).
Köves Slomó - Agresszióval nem,…..
Konzervatórium
A Chabad, Elie Wiesel és a Fidesz - valláspolitikai körtánc Budapesten
2009.12.18 08:01:00
Elie Wiesel, az 1986-ban Nobel Béke-díjat kapott holokauszt-túlélő (amúgy máramarosszigeti születésű) amerikai író a napokban Budapesten járt. Látogatásának apropóját az adta, hogy a Chabad Lubavics ortodox mozgalom 20 éves magyarországi fennállását ünnepli és meghívták az…..
rosta
2009.12.21 11:41:44
@NovákAttila: "Tudja az a baj, hogy Ön és mások is a vagy-vagy kizárólagosságában gondolkodnak, pedig az igazság nem ilyen módon fejti ki hatásait." mondod itt az egyik beírónak, amikor ezt a kizárólagosságot a holokauszt egyediségét kihangsúlyozó Wieselről, rólad és másokról is el lehet mondani. Mert szerintetek vagy elismerik ezt az egyediséget mondjuk a kelet-európaiak, vagy antiszemiták. Ami nyilván nonszensz.
A zsidóság számára érthető, hogy a holokauszt az egyedi és legfontosabb, de az ukránok számára nyilván a holodomor az egyedi és a legfontosabb, az örmények számára az örményírtás, az amerikai indiánoknak a maguk sok tízmilliói, Kambodzsában a maguk 2-3 milliója és így tovább a kommunizmus 100 millió áldozatáig.
Innen kezdve számomra nem értelmezhető a holokauszttagadás büntetéséről úgy beszélni például Magyarországon, hogy közben a kommunizmus bűneinek tagadásáról ne beszéljünk, vagy az ukránok, örmények kiirtásának tagadásáról ne beszéljünk, ahol az tényleges sérelmeket okoz. Innen kezdve értelmezhetetlen számomra a zsidóságnak a mások szenvedései iránti érzéketlensége és csak a maguk szenvedésének minenekfölötti hangsúlyozása és annak minden szenvedés felé emelése.
A zsidóságnak meg kell értenie, hogy ami számára egyedi és felülmúlhatatlan, az egy örmény számára, vagy egy ukrán számára, egy indián számára, vagy egy tatár számára csak egy másik nép sérelme a saját népének sérelme mellett. Mert neki a saját népének szenvedése, a saját népén megesett népirtásnak a tagadása a fontos elsősorban. A te néped csak másodsorban fontos számára.
Nem lehet más népek torkán lenyomni, hogy a ti szenvedésetek felett áll az én népem szenvedése, mert az egyedi. Aki az én népem szenvedését nem ismeri el -mondjátok- annak törvény előtt kell felenie. Függetlenül, hogy akiktől ezt meg akarjátok követelni, annak a népnek a szenvedését kik és hogyan tagadják. Ez nonszensz.
A zsidóság számára érthető, hogy a holokauszt az egyedi és legfontosabb, de az ukránok számára nyilván a holodomor az egyedi és a legfontosabb, az örmények számára az örményírtás, az amerikai indiánoknak a maguk sok tízmilliói, Kambodzsában a maguk 2-3 milliója és így tovább a kommunizmus 100 millió áldozatáig.
Innen kezdve számomra nem értelmezhető a holokauszttagadás büntetéséről úgy beszélni például Magyarországon, hogy közben a kommunizmus bűneinek tagadásáról ne beszéljünk, vagy az ukránok, örmények kiirtásának tagadásáról ne beszéljünk, ahol az tényleges sérelmeket okoz. Innen kezdve értelmezhetetlen számomra a zsidóságnak a mások szenvedései iránti érzéketlensége és csak a maguk szenvedésének minenekfölötti hangsúlyozása és annak minden szenvedés felé emelése.
A zsidóságnak meg kell értenie, hogy ami számára egyedi és felülmúlhatatlan, az egy örmény számára, vagy egy ukrán számára, egy indián számára, vagy egy tatár számára csak egy másik nép sérelme a saját népének sérelme mellett. Mert neki a saját népének szenvedése, a saját népén megesett népirtásnak a tagadása a fontos elsősorban. A te néped csak másodsorban fontos számára.
Nem lehet más népek torkán lenyomni, hogy a ti szenvedésetek felett áll az én népem szenvedése, mert az egyedi. Aki az én népem szenvedését nem ismeri el -mondjátok- annak törvény előtt kell felenie. Függetlenül, hogy akiktől ezt meg akarjátok követelni, annak a népnek a szenvedését kik és hogyan tagadják. Ez nonszensz.
rosta
2009.12.22 19:42:13
@Loxon: Nekem van egy zsidó ismerősöm, aki egy sváb ismerősöm barátja. Én sem igazán értettem ennek a pikantériáját annak idején, mint ahogy te sem értetted, hogy mi is lehetett a probléma a barátoddal. De főleg azt nem értettem -mivel fiatal voltam- hogy mit jelent az, hogy ez a zsidó srác azt mondta, hogyha megismerne egy olyan nőt, aki minden, de minden elképzelhető szempontból tökéletes lenne, de utólag kiderülne róla, hogy a szülei cigányok, hát akkor neki demmiképpen sem kellene ez a tökéletes nő.
Én ennek nem tulajdonítok nagyobb jelentőséget, csak annyit, ami esetlegesen egy ember kijelenthet egy rossz percében bárkivel kapcsolatban. Vannak ilyen visszás dolgok bármelyikünkben...
Én ennek nem tulajdonítok nagyobb jelentőséget, csak annyit, ami esetlegesen egy ember kijelenthet egy rossz percében bárkivel kapcsolatban. Vannak ilyen visszás dolgok bármelyikünkben...
rosta
2009.12.22 21:32:04
@Loxon: A Balog semmi rosszat nem mondott, csupán elfelejtett lábtörlőként viselkedni, ahogy azt a Wiesel ilyen helyzetekben megszokhatta a partnereitől. A Balog még csak nem is nyakas kálvinistaként beszélt, csupán egyenrangú, de a tiszteletet megadó félként mondta el a józanságra felhívó szövegét.
Nemigazán értem, hogy mi a jófenét vártak volna el tőle. Talán, hogy köpjön fel és álljon alája...?
Nemigazán értem, hogy mi a jófenét vártak volna el tőle. Talán, hogy köpjön fel és álljon alája...?
A katolikus püspöki kar körlevélben emelt szót októberben a terjedő újpogány tanok és az ezoterikus magyar őstörténeti tanítások ellen. A Heti Válasz is csatlakozott - a maga kulturált hangnemében – a katolikus egyház által indított szellemi offenzívához. A…..
rosta
2009.12.13 18:12:38
@tenegri : Az emberek önmeghatározása számára a magyar nyelv fontos lehetett itt a Kárpát medencében, hiszen a magyar nyelv mindmáig olyan formában maradt meg, hogy a 800 éves magyar szövegek ma is viszonylag jól olvashatók. Ez távolról sincs így más népeknél, nyelveknél. Például a bolgárok és még számos más nép is felvették az általuk meghódítottak nyelvét, míg a magyar nyelvű népesség ezzel szemben számos idegen népet asszimilált.
Valami azért csak van ebben a nyelvben, az ehhez való ragaszkodásunkban. Nem véletlenül mondják azt, hogy nyelvében él a magyar. A nyelv megmaradása szinte evolúciós alapon mutatja, hogy a magyarságot alkotók számára fontos összetartó erő a nyelv. A nyelvészeknek ezt valahogyan meg kellene magyarázni és nem arról kellene beszélni, hogy a magyar nyelv egyáltalán nem volt fontos a magyarságnak, merthogy a tényekkel szemben érvelnek.
Valami azért csak van ebben a nyelvben, az ehhez való ragaszkodásunkban. Nem véletlenül mondják azt, hogy nyelvében él a magyar. A nyelv megmaradása szinte evolúciós alapon mutatja, hogy a magyarságot alkotók számára fontos összetartó erő a nyelv. A nyelvészeknek ezt valahogyan meg kellene magyarázni és nem arról kellene beszélni, hogy a magyar nyelv egyáltalán nem volt fontos a magyarságnak, merthogy a tényekkel szemben érvelnek.
rosta
2009.12.13 20:31:44
@tistedur: A legfontosabb az élet, vagy más hasonló, így aztán tenegri akár igazat is mondhatott volna azzal, hogy nem a nyelv volt a legfontosabb tényező a magyarság életében, ha nem akarja mindenáron a Dzsingisz Kán korabeli törzsi állapototokat rávetíteni a magyar középkorra magyarázatként. Ezért bátorkodtam némi pontosítást kérni a nyelvész úrtól.
Az evolúció kérdéséről egyszerűen tájékozódhatsz. Üsd be a gugliba az evolúció szót.
@bryan: Gugliba beütni: nyelvében él a nemzet. Rögtön kiadja, hogy honnan való.
A nyelvében él a magyar kifejezés szerintem számodra is érthető lesz, ha elolvasod a Pozsonyban élő nyelvésszel készített interjút:
www.hhrf.org/netpansip/ungparty/docu/interju/lanstyak.htm
"Azok a szlovákiai magyarok, akik feladják nyelvüket, egyben meg is szűnnek magyarok lenni."
Az evolúció kérdéséről egyszerűen tájékozódhatsz. Üsd be a gugliba az evolúció szót.
@bryan: Gugliba beütni: nyelvében él a nemzet. Rögtön kiadja, hogy honnan való.
A nyelvében él a magyar kifejezés szerintem számodra is érthető lesz, ha elolvasod a Pozsonyban élő nyelvésszel készített interjút:
www.hhrf.org/netpansip/ungparty/docu/interju/lanstyak.htm
"Azok a szlovákiai magyarok, akik feladják nyelvüket, egyben meg is szűnnek magyarok lenni."
rosta
2009.12.13 22:43:50
@tistedur: Tenegri semmi konkrétumot nem mondott a magyarsággal kapcsolatban. Pont ezt hiányolom nála. Innen kezdve azt sem értem mit akarsz, mert te sem mondasz semmit.
Az emberi közösségek csoportevolúciós versenyében a magyarság, a magyar nyelvet beszélők jó helyen állnak, hiszen 10 milliós nagyságrendű közösségünk van. A magyarság sikeresen asszimilált más nyelvű közösségeket. Sikeresen örökítődött tovább a nyelv. Ez tény. Mi nem érthető ebben a kérdésben evolúciós szempontból/alapról?
Az emberi közösségek csoportevolúciós versenyében a magyarság, a magyar nyelvet beszélők jó helyen állnak, hiszen 10 milliós nagyságrendű közösségünk van. A magyarság sikeresen asszimilált más nyelvű közösségeket. Sikeresen örökítődött tovább a nyelv. Ez tény. Mi nem érthető ebben a kérdésben evolúciós szempontból/alapról?
Mint néhány korábbit, ezt a cikket is annak a kérdésnek szeretném szentelni, hogy a "nagy állam" illetve a "kis állam, éjjeliőr állam" fogalma, és ugyanúgy az "etatizmus", illetve "piacpártiság" fogalma ebben a formában értelmetlen, mert az…..
Nem telik el nap úgy, hogy ne látnánk új cikket a különböző lapokban a sertésinfluenzáról, amit egyébként valamilyen okból a magyar média újinfluenzaként, illetve H1N1 influenzaként emleget, de ha már annyira WHO-kompatibilisek akarunk lenni, akkor a Pandemic H1N1/2009 jelölést…..
rosta
2009.11.13 18:44:28
Azért az internet elég erősen bekavart. Voltak egészen durvák is:
www.americanchronicle.com/articles/view/109836
A magyarok közül is:
www.natursziget.com/page.php?show/articles/view/topic/egeszseg/artid/20090904-ujinfluenza-es-oltasok-miert
www.tenyek-tevhitek.hu/influenza-vedooltas-h1n1-sertesinfluenza.htm
Rengeteg internetes cikk jelent meg, látható a hivatkozásokból...
www.americanchronicle.com/articles/view/109836
A magyarok közül is:
www.natursziget.com/page.php?show/articles/view/topic/egeszseg/artid/20090904-ujinfluenza-es-oltasok-miert
www.tenyek-tevhitek.hu/influenza-vedooltas-h1n1-sertesinfluenza.htm
Rengeteg internetes cikk jelent meg, látható a hivatkozásokból...
Új kampányfilmmel rukkolt elő a legnagyobb parlamenten kívüli párt, a Jobbik. Önmagában a film nem érdemel túl sok szót, a szokásos erős képi-, és szövegvilággal operáló videót kaptunk. Láttunk már sokkal hatásosabbat is a párttól, most egy kicsit túlzásba vitték a…..
rosta
2009.10.29 17:55:13
@Loxon: Szerintem nem a magyarságtudat elsődlegessége kell az országnak, hanem az amit említettél, hogy ne legyenek az emberek a saját hazájukban másodosztályú állampolgárok. Hogy legyen munkájuk, jövőképük, a gyerekeiknek lehetősége az életre, egyáltalán tudjanak gyereket vállalni a fiatalok és a többi. Hogy az ember önbizalommal, a dolgozó ember magabiztonságával tudja kezelni a dolgokat. Hogy ne a kurvák és latrok legyenek az elit mondjuk a napi bulvárban, hanem a munkájuk, képességük által megbecsülhető ember.
Ahogy nagybátyám fogalmazott, feljött a seprü, annak le kell ülepedni megint az aljára.
Az, hogy az értelmiségi elit volt olyan balfék, hogy hagyta magát a neoliberálisok által megvezettetni magát, meg az országot, hát ez külön szégyen, és az emberek joggal dühösek a saját értelmiségükre. Itt írt a Beleznay, akinek abban tökéletesen igaza van, hogy a nemzeti oldal értelmiségi elitje olyan mulyán hagyta megvezetni magát, hogy az borzasztó. Minden tekintetben. De ezt ne kenjük csak a mostaniakra, ez már sokkalta régebb óta működik.
Most olvasom, hogy Keynes 35-ös könyvét, amelyre a világháború utáni nyugati gazdasági fellendülés épült 1965-ben fordította az Erdős Péter. Az un. haladó értelmiségi napra készen tudta tehát, hogy miről is szól az a nyugati kapitalizmus, miközben a népnek a marxista faforgácsot nyomták le a torkán, az egész ország ezt a baromságot szenvedte. Már 65-ben képben volt az un. haladó értelmiségi, miközben nekünk nyomatták a baromságaikat és az értelmiségünk hajlandó volt a nyilvánvaló őrület ellenére a marxista baromságok alapján meghatározni az életünket.
Hát ez hazugság vonal teszi tönkre az életünket 56 óta folyamatosan. Hát ez az, amivel már végképp tele van a hócipője a szerencsétlen embereknek.
Itt még a kutyának is több joga és lehetősége van, mint egy szerencsétlen munkanélküli, képzetlen embernek, aki tisztességes munkából szeretne megélni mondjuk vidéken. És azt sugallják neki, hogy ő a bűnös egyedül amiatt, hogy nem boldogul, nem pedig az az értelmiségi társulat, akik folyamatosan hülyítették a szerencsétlen embereket egy életen keresztül, miközben ők és a kölykeik teljességgel tisztában voltak azzal, hogyan működik a világ. Hogyan lehet abban a kádári korban érvényesülni. Utána meg hova kell a jelentkezést, az önéletrajzot küldeni. Miközben ezeket a nyomorult embereket megfosztották az életlehetőségektől, elprivatizálják még a levegőjüket is.
Lassan a hazugságokat kellene felszámolni. A lassan évszázados hazugságokat.
Ahogy nagybátyám fogalmazott, feljött a seprü, annak le kell ülepedni megint az aljára.
Az, hogy az értelmiségi elit volt olyan balfék, hogy hagyta magát a neoliberálisok által megvezettetni magát, meg az országot, hát ez külön szégyen, és az emberek joggal dühösek a saját értelmiségükre. Itt írt a Beleznay, akinek abban tökéletesen igaza van, hogy a nemzeti oldal értelmiségi elitje olyan mulyán hagyta megvezetni magát, hogy az borzasztó. Minden tekintetben. De ezt ne kenjük csak a mostaniakra, ez már sokkalta régebb óta működik.
Most olvasom, hogy Keynes 35-ös könyvét, amelyre a világháború utáni nyugati gazdasági fellendülés épült 1965-ben fordította az Erdős Péter. Az un. haladó értelmiségi napra készen tudta tehát, hogy miről is szól az a nyugati kapitalizmus, miközben a népnek a marxista faforgácsot nyomták le a torkán, az egész ország ezt a baromságot szenvedte. Már 65-ben képben volt az un. haladó értelmiségi, miközben nekünk nyomatták a baromságaikat és az értelmiségünk hajlandó volt a nyilvánvaló őrület ellenére a marxista baromságok alapján meghatározni az életünket.
Hát ez hazugság vonal teszi tönkre az életünket 56 óta folyamatosan. Hát ez az, amivel már végképp tele van a hócipője a szerencsétlen embereknek.
Itt még a kutyának is több joga és lehetősége van, mint egy szerencsétlen munkanélküli, képzetlen embernek, aki tisztességes munkából szeretne megélni mondjuk vidéken. És azt sugallják neki, hogy ő a bűnös egyedül amiatt, hogy nem boldogul, nem pedig az az értelmiségi társulat, akik folyamatosan hülyítették a szerencsétlen embereket egy életen keresztül, miközben ők és a kölykeik teljességgel tisztában voltak azzal, hogyan működik a világ. Hogyan lehet abban a kádári korban érvényesülni. Utána meg hova kell a jelentkezést, az önéletrajzot küldeni. Miközben ezeket a nyomorult embereket megfosztották az életlehetőségektől, elprivatizálják még a levegőjüket is.
Lassan a hazugságokat kellene felszámolni. A lassan évszázados hazugságokat.
rosta
2009.10.30 11:06:17
@bs395: Itt van példának egy tipikus neoliberális, balliberális magyar értelmiségi, a Kertész Ákos, a tipikus magyar elit, aki kb. egy hónapja a Hetekben írt cikkében Marx alapján bírálja a globalizmust és még megoldást is ad a globalizmus problémájára. Teszi azt, amit ez az elit szokott tenni. Ha a változást nem tudja megakadályozni, hát az élére akar állni a változásnak.
Hasonlóképpen kritizál Kertész, mint ahogy a Soros is teszi manapság, és hasonló konklúziót von le követve a főnököt. A globalitás igazságtalan volta miatt a piac globális szabályzásának szükségességét feszegeti. Egy a világot átfogó, minden pénzügyi tranzakciót felügyelő pártatlan, szakmai, erkölcsös és természetesen maximálisan elfogulatlan vezetőség által. Miközben leszögezi, hogy az igazi döntések nem itthon fognak eldőlni.
A Kertész Ákos féléknek érdekes tudása van. Egyszercsak mintegy varázsütésre rájönnek, hogy amit eddig hittek az módosítandó és rögtön tudják is a saját kútfejükből a megoldást.
www.hetek.hu/fokusz/200009/ujbolsevizmus_vagy_a_globalizacio_reformja
Hasonlóképpen kritizál Kertész, mint ahogy a Soros is teszi manapság, és hasonló konklúziót von le követve a főnököt. A globalitás igazságtalan volta miatt a piac globális szabályzásának szükségességét feszegeti. Egy a világot átfogó, minden pénzügyi tranzakciót felügyelő pártatlan, szakmai, erkölcsös és természetesen maximálisan elfogulatlan vezetőség által. Miközben leszögezi, hogy az igazi döntések nem itthon fognak eldőlni.
A Kertész Ákos féléknek érdekes tudása van. Egyszercsak mintegy varázsütésre rájönnek, hogy amit eddig hittek az módosítandó és rögtön tudják is a saját kútfejükből a megoldást.
www.hetek.hu/fokusz/200009/ujbolsevizmus_vagy_a_globalizacio_reformja
rosta
2009.10.31 20:25:54
@Shenpen: Azért a mai magyar irodalomban is ott vannak a hasonló ütközetek, meccsek. Ha a bulvár nem lenne, akkor most erről beszélne az egész ország. Mivel a bulvár mindent visz, így ezeket az eliteket jótékonyan fedi el a feledés. :
www.youtube.com/watch?v=yracl0VDG-8
www.youtube.com/watch?v=yracl0VDG-8
Bevallom, az utóbbi két három hónapban már-már olyan tévképzetem támadt (és nem csak nekem), hogy Gyurcsány Ferenc hiányzik ennek az országnak. No, nem mint miniszterelnök, de ez az arc mégiscsak elérte azt, amire az elmúlt húsz évben másnak esélye sem volt: közös nevezőre…..
rosta
2009.10.31 13:44:16
@registraal: Érdekelni, hogy mi a véleményed a Gyurcsány kormányzásáról az ország mai állapotának ismeretében. Összehasonlítva a 2002 és 2009-es helyzetet?
I.Gyanútlan vers október 15-énSzájon csókol a pillanat,másik kést üt a szivedig,a harmadik halk telehold,szív rózsája a negyedik,van tömör-édes, mint a méz,van lángvető csipkebokor,van, mely egy elnémúlt világ,van, mely kurjongat, mint a bor,van, melyet észre sem…..
rosta
2009.10.24 13:44:28
@Leskelődő: Lehet, hogy a Havas Szófia látogatta meg a konzit. De az is lehet, hogy egy pártmunkás nem bírta idegekkel az ünneplést. Hogy a maszop vezérkarnak fejet kellet hajtani az 56 mártirjai előtt.
Ezt a főhajtást szeretném már a bíróság előtt látni. Bilincsben! :)
Ezt a főhajtást szeretném már a bíróság előtt látni. Bilincsben! :)
Az emberi méltóság fogalmával elkerüljük az olyan hangzatos, ám üres kijelentéseket is, mint hogy „minden ember szabadnak és jogokban egyenlőnek születik és marad”, ami inkább egy kívánalom kifejezése. Az emberi méltósággal nem ellentétesek a társadalmi…..
Ha belegondolunk, hogy a nemesség ellenfeleinek nem csak a nemesi előjogokkal volt baja, hanem a nemesek gazdagságával, akkor a mai gazdagok, és a középosztály is ugyanannak a típusú bosszúnak az áldozatai a progresszív adózás által. A progresszív adózás filozófiája ugyanis…..
rosta
2009.10.16 19:11:41
@maxt: Nyilván jó az elv. Ezt nem én találtam ki. Ha a világ úgy működne, hogy a tehetség érvényesülne és nem az öröklött rendi, vagyoni előjogok, netán a korrupt társadalmak nepotizmusának az ereje, akkor kár is lenne róla beszélni. Na de hát éppen azért kell beszélni az elvről, no meg annak megvalósulásáról, merthogy a valóságban a tehetségek érvényesülése nem magától értetődő, hanem inkább a különféle előjogok tulajdonosai nyomják a tehetséget el.
Szerintem (sok helyről hallottam, de nagyon igaz) egy társadalom minőségét nagyban jellemzi és befolyásolja, hogy a tehetségeit milyen mértékben képes kibontakoztatni a társadalom javára, függetlenül attól, hogy a tehetség hova született.
Szerintem (sok helyről hallottam, de nagyon igaz) egy társadalom minőségét nagyban jellemzi és befolyásolja, hogy a tehetségeit milyen mértékben képes kibontakoztatni a társadalom javára, függetlenül attól, hogy a tehetség hova született.
A két közép-európai főváros összehasonlítása nap, mint nap megtörténik, s az összehasonlításból hol az egyik, hol a másik főváros kerül ki „győztesen”. A különbségek éppúgy, mint a hasonlóságok a történelemből, a régmúlt és a közeli múlt…..
rosta
2009.10.02 17:18:28
@bz249: Igen arról, amelynek nincs olaja és gázkészlete.
Számomra elképzelhető, hogy a kínai kommunista titkárok akár erre a csúnya lépésre is elszánnák magukat.
Kína nem egy Észak-Korea a maga kis nyűvös piacával, tudományával. Kínának hatalmas tudósgárda áll rendelkezésre a nyugati országokban és a távol-keleten, akik bármikor hazatérnek. Kína például az IP v.6 országosan lefedett telekommunikációs hálózattal rendelkezik, amelyet a Huawei nevű cég gyártmányaiból építettek fel. A magyar Telekom is rákényszerül a Huawei eszközökre, mert ugyanolyan jók és csak töredékébe kerül, mint az ugyanolyan tudású Cisco. Ez Amerika egyik TOP akárhanyas cége. Lassan ott tart Kína, mint a Japán, hogy nem tudnak a tudományban újat mutatni neki.
Egyáltalán nem hiszem, hogy Kína ne lenne tudatában, hogy mekkora erőt képvisel és hogyan tud azzal élni. Akár visszaélni. Aki a Kínában csak a bólogató, vigyorgó kis kínait látja, aki majd szabadságszobor szuvenírekre fogja költeni azt a színes pénzt, az hamar pofára eshet...
Számomra elképzelhető, hogy a kínai kommunista titkárok akár erre a csúnya lépésre is elszánnák magukat.
Kína nem egy Észak-Korea a maga kis nyűvös piacával, tudományával. Kínának hatalmas tudósgárda áll rendelkezésre a nyugati országokban és a távol-keleten, akik bármikor hazatérnek. Kína például az IP v.6 országosan lefedett telekommunikációs hálózattal rendelkezik, amelyet a Huawei nevű cég gyártmányaiból építettek fel. A magyar Telekom is rákényszerül a Huawei eszközökre, mert ugyanolyan jók és csak töredékébe kerül, mint az ugyanolyan tudású Cisco. Ez Amerika egyik TOP akárhanyas cége. Lassan ott tart Kína, mint a Japán, hogy nem tudnak a tudományban újat mutatni neki.
Egyáltalán nem hiszem, hogy Kína ne lenne tudatában, hogy mekkora erőt képvisel és hogyan tud azzal élni. Akár visszaélni. Aki a Kínában csak a bólogató, vigyorgó kis kínait látja, aki majd szabadságszobor szuvenírekre fogja költeni azt a színes pénzt, az hamar pofára eshet...
rosta
2009.10.02 18:42:04
@bz249: Rendben nyertél! Egyetlen tudóst sem ismerek személyesen. Ugyanakkor a kollégáim szerint a kínai mérnökök elől mac adresses védelemmel kellett ellátni a cég hálózatának portjait, merthogy mindenhova behatoltak a számítógépeikkel. Pofátlanságban, vagy inkább piaci rugalmasságban, olcsóságban és műszaki tudásban nagyon ott vannak.
Ami Kína gyengeségét illeti, most olvasom a Soros 2008-ban írt könyvét. Amikor észlelte az ingatlanpiaci válságot, állítása szerint jóval korábban, mint amikor az igazán nyilvánvalóvá vált, akkor az addigi megbízottjainak kiadott összes befektetését egy számlára tette, magyarul átvette a pénzein a jogokat és olyan "megbízható" -ezt a szót ő használja- országokban helyezte el a pénzét Amerika és a fejlett világ helyett, mint Kína, India és a kőolajtermelő országok. Így sikerült is nyereségesen átvészelni a nehéz időszakot.
Én nem tudom, hogy ez mit jelent, de számomra nem elsősorban azt a felhőtlen csodálatot, amivel illetik egyesek a nyugati pénzügyi rendszert.
Ami Kína gyengeségét illeti, most olvasom a Soros 2008-ban írt könyvét. Amikor észlelte az ingatlanpiaci válságot, állítása szerint jóval korábban, mint amikor az igazán nyilvánvalóvá vált, akkor az addigi megbízottjainak kiadott összes befektetését egy számlára tette, magyarul átvette a pénzein a jogokat és olyan "megbízható" -ezt a szót ő használja- országokban helyezte el a pénzét Amerika és a fejlett világ helyett, mint Kína, India és a kőolajtermelő országok. Így sikerült is nyereségesen átvészelni a nehéz időszakot.
Én nem tudom, hogy ez mit jelent, de számomra nem elsősorban azt a felhőtlen csodálatot, amivel illetik egyesek a nyugati pénzügyi rendszert.
rosta
2009.10.13 19:29:06
@bz249: A mai ingyen osztogatott népszabóból egy hír a kínai-orosz kapcsolatról:
"Oroszország Kína rendelkezésére bocsátja távol-keleti és kelet-szibériai nyersanyagbázisát- írják az orosz gazdasági lapok Putyin kínai látogatásának első napján. Egy megállapodást idéznek, amely az orosz lelőhelyek közös kiaknázását és a feldolgozóüzemek kínai területen való felépítését irányozza elő. A 2009-2018-ra szóló megállapodást Medvegyev elnök és Hu Csin-tao államfő írta alá szeptemberben New Yorkban."
Hasonló mai hír ugyanabból a forrásból:
nol.hu/kulfold/moszkva_es_peking__nagyon_baratkozik_
"Oroszország Kína rendelkezésére bocsátja távol-keleti és kelet-szibériai nyersanyagbázisát- írják az orosz gazdasági lapok Putyin kínai látogatásának első napján. Egy megállapodást idéznek, amely az orosz lelőhelyek közös kiaknázását és a feldolgozóüzemek kínai területen való felépítését irányozza elő. A 2009-2018-ra szóló megállapodást Medvegyev elnök és Hu Csin-tao államfő írta alá szeptemberben New Yorkban."
Hasonló mai hír ugyanabból a forrásból:
nol.hu/kulfold/moszkva_es_peking__nagyon_baratkozik_
Egység a sokféleségben– szól az EU egyik jelszava. Kicsit közelebbről megtekintve a gyakorlatot azonban mindez mintha inkább uniformizálást jelentene. Amikor 2007 szeptemberében a lengyelországi Lublinban voltam egy egyhónapos Erasmus-előkészítő nyelvtanfolyamon, az első…..
rosta
2009.10.10 17:55:45
@SzilvayG (dszg): Most kivételesen egyetértek veled, nem ellened írtam.
A másként tolerálókról beszélek. Akik a színesbőrű embertársait hasonlóképpen tolerálják, mint a homoszexuálisat.
A másként tolerálókról beszélek. Akik a színesbőrű embertársait hasonlóképpen tolerálják, mint a homoszexuálisat.
rosta
2009.10.13 10:10:49
@peetmaster: Behelyettesítettem. Ekkora öngólt...!
"Tegyük fel, hogy X vallásos. Valaki azt mondja neki: én utálom a vallásos embereket, és elvárom, hogy ezt toleráld."
Hát te nem ezt csinálod egyfolytában? Kiirtandónak tartod a vallásos embert és elvárod, hogy toleráljunk. És mi még szóba is állunk veled! Holott ezt nemigazán érdemled meg...
"Tegyük fel, hogy X vallásos. Valaki azt mondja neki: én utálom a vallásos embereket, és elvárom, hogy ezt toleráld."
Hát te nem ezt csinálod egyfolytában? Kiirtandónak tartod a vallásos embert és elvárod, hogy toleráljunk. És mi még szóba is állunk veled! Holott ezt nemigazán érdemled meg...
rosta
2009.10.13 11:28:49
@peetmaster: Nézd, ha szerinted a vallásosak némileg megérdemlik a tarkónlövést, hát ezzel én nem tudok mit kezdeni.
Őrültség és még rendszer sincs benne...
Őrültség és még rendszer sincs benne...
Fájdalmas, hogy ma, amikor már látjuk, hogy az ember és a társadalom erkölcsi megújítására tett kísérletek kudarcot vallottak, és mindkettő megmaradt látszólag változatlanul: a bűntől megsebezve, mégis az örökkévalóság perspektívájában, amikor lakásainkat lomtalanítva…..
rosta
2009.10.07 19:20:50
@Cypriánus: Igen, ez Mária hit egyes katolikusoknál szinte beteges szinten működik. Emlékszem a Csomor féle korona könyvre, amely különben nagyon okos dolgokat ír le, de ez a Mária imádat olyan szintű nála, hogy Atya, Fiú, Anya összetételű Szentháromságról ír benne. Lehet, hogy a Badinytól ered, már nem emlékszem rá pontosan, de ő is visszavezeti Máriát az isteni rangra, ha minden igaz. De Mária fontossága nemzetközi jelenség, aminek egy közös pontja van, ez pedig maga a Római egyház.
Ami a tridenti misét illeti, hát én igazán nagyon tudok értékelni egy jól prédikáló plébánost most is. Nekem az ő mondandója a lényeg, azt fogja közre a liturgia, amely szépnek szép, meg változatos, kidolgozott, de nekem nem lesz jobb, ha latinul kell majd énekelni, meg válaszolni. A katolikusoknak biztos jobb lesz, merthogy ez is bizonyítja, hogy ők közelebb ülnek a tűzhöz, mint a protestánsok. :)
A tridenti zsinat reakció volt a reformációra. Úgy veszem ki az írásból, hogy a II. Vatikáni zsinat valamit elbillentett és azt most billentik helyre. Nem tudom a cikk a alapján kihámozni, hogy a mostani liturgia kialakításánál hol történt az árulás, amely mellett kijátszva a megtévesztett katolikusság éberségét, orvul a protestáns mákonyból jutattak ebbe a jelenlegi szertartásba. Mi nem elég katolikus ebben a jelenlegi liturgiában?
Ami a tridenti misét illeti, hát én igazán nagyon tudok értékelni egy jól prédikáló plébánost most is. Nekem az ő mondandója a lényeg, azt fogja közre a liturgia, amely szépnek szép, meg változatos, kidolgozott, de nekem nem lesz jobb, ha latinul kell majd énekelni, meg válaszolni. A katolikusoknak biztos jobb lesz, merthogy ez is bizonyítja, hogy ők közelebb ülnek a tűzhöz, mint a protestánsok. :)
A tridenti zsinat reakció volt a reformációra. Úgy veszem ki az írásból, hogy a II. Vatikáni zsinat valamit elbillentett és azt most billentik helyre. Nem tudom a cikk a alapján kihámozni, hogy a mostani liturgia kialakításánál hol történt az árulás, amely mellett kijátszva a megtévesztett katolikusság éberségét, orvul a protestáns mákonyból jutattak ebbe a jelenlegi szertartásba. Mi nem elég katolikus ebben a jelenlegi liturgiában?
rosta
2009.10.12 21:05:31
@rosta: Hozzá kell tennem, hogy nem akartam volna a méltán nagyhírű zenészeket és a kórust, no meg a liturgiát leszólni, bár így visszaolvasva úgy tűnhet.
Kb egy hónappal ezelőtt voltunk ugyanott misén és az ottani, mélynövésű, talán nem is a vezető plébános olyan varázslatos misét mutatott be, hogy az számomra lenyűgöző volt. Tette mindezt szinte eszköztelenül, a megszokott rendben úgy, hogy valóban érezhető volt a körünkben a munkáló Szentlélek. Ehhez képest most dupla annyian voltunk, hatalmas felhajtás volt, kórus, zenészek és sajnos inkább kényelmetlenül éreztem magam. Valahogy úgy láttam, hogy mindenki demonstrálni akar.
Nem akarom részletezni, mert tényleg nem akarok senkit sem megbántani, hiszen mindenki a legjobbat akarta, de a kis pap miséjére még évek múlva is emlékezni fogok, a tegnapira legfeljebb amiatt, merthogy azt kellemetlenül leszóltam.
Kb egy hónappal ezelőtt voltunk ugyanott misén és az ottani, mélynövésű, talán nem is a vezető plébános olyan varázslatos misét mutatott be, hogy az számomra lenyűgöző volt. Tette mindezt szinte eszköztelenül, a megszokott rendben úgy, hogy valóban érezhető volt a körünkben a munkáló Szentlélek. Ehhez képest most dupla annyian voltunk, hatalmas felhajtás volt, kórus, zenészek és sajnos inkább kényelmetlenül éreztem magam. Valahogy úgy láttam, hogy mindenki demonstrálni akar.
Nem akarom részletezni, mert tényleg nem akarok senkit sem megbántani, hiszen mindenki a legjobbat akarta, de a kis pap miséjére még évek múlva is emlékezni fogok, a tegnapira legfeljebb amiatt, merthogy azt kellemetlenül leszóltam.
A bizottság nem is titkolta, hogy egy víziónak, Obama elképzeléseinek támogatására szól az elismerés. S tegyük hozzá gyorsan mindehhez, hogy a jelölés az Elnök hivatalba lépése után két héttel zárult le. Képzeljük el közben, amint átadják a díj irodalmi változatát…..
rosta
2009.10.10 21:39:16
@sourcerror: Szeretett élni a nő. Kártya, pia, férfiak, jakuzziban töltött pezsgős éjszakák...! :)
Nem csoda, hogy lenyúlta a végén a pápai rolls roycet.
Nem csoda, hogy lenyúlta a végén a pápai rolls roycet.
Így szombat délelőtt talán nem felesleges elgondolkoznunk kicsit azon a jelenségen, ami Roman Polanski letartóztatása és lehetséges börtönbe csukása körül kialakult. A tényeket mindenki ismeri - több évtizeddel ezelőtt Polanski leitatott, bedrogozott és análisan megerőszakolt…..
Vona Gábor: Ökoszociális nemzetgazdaság (Rend, Jólét, Ébredés - 35. rész) | barikád.hu Senki ne náciveszélyezzen. A Jobbik nem náci, nemzet és a szocializmus összekapcsolása pedig a huszadik század általános jellegzetessége, a jóléti államoktól a szocialista táborig és a…..
rosta
2009.10.02 16:47:53
@Gabrilo: Gavrilo, nem tudom minek rugózol ezen, elmondtam mi van. Én nem tartozom azon emberek körébe, aki itt egyetemes zseninek, a megmondóembernek tartja magát. Ha a náci témát kiszeded a szövegemből van még más kioktatnivalód?
rosta
2009.10.02 19:00:43
@Gabrilo: Nézze kolléga, szórakozzon a nénikéjével...
rosta
2009.10.02 19:49:22
Nézzünk három tényt. 1., Vona Gábor iráni választási megfigyelőket szeretne hívni Magyarországra 2010-ben, mert nem bízik a választások tisztaságában. (forrás: jobbik.hu) A weboldal egy Magyar Hírlapos interjút idéz, amelyben nagyon kimért válasz hangzik el a kérdésre.…..
rosta
2009.09.30 14:08:04
@Loxon: Igen, ilyen fantázia dús terület az MDF is, ahol minden megtörténhet. Tegnap adták le a hírt, hogy a Hack Péter jelezte, hogy be fog lépni az MDF-be...
rosta
2009.09.30 16:24:55
@Loxon: A jobbikban olyan bonyolult elméleteket látok, az aktivisták annyira túlturbózták a dologot, hogy nincs már ember, aki megértse azokat. Innen kezdve, mivel már senki sem ért semmit, meg annak az ellenkezőjét sem, hát szerintem ezért nem nagyon irkálnak ide sem. A jobbikban egymástól olyan távol álló nézeteket kell összeegyeztetni, hogy már a kérdésfeltevésnél is baj van.
A cikkíró szerintem le volt hibernálva, el van maradva egy fél évvel jobbik ügyekben.
A cikkíró szerintem le volt hibernálva, el van maradva egy fél évvel jobbik ügyekben.
rosta
2009.10.01 17:40:58
@Loxon: Ez a jobbik jó érzékkel tapint rá ideológiai kérdésekre és emeli be azt a középpontba, ezzel további ideológiai állásfoglalásra akarja kényszeríteni a résztvevőket. Egyik frontot nyitja a másik után. Valóban fantáziadús, valóban rákérdez olyan kérdésekre, amelyek régóta a levegőben lógnak.
Adósság visszafizetés átütemezésének a kérdése például.
Vagy ott van a földkérdés, hogy kivásárolhatják-e alólunk a gazdag sógorok a Dunántúlt példának okáért?
Például szeptember elején például nyílt levélben fordult az akadémiához az avar-hun-szkíta rokonság oktatásáért. Aki már olvasott finnugor nyelvész által írt könyvet, az most nyilván lelkesen támogatja a jobbikot.
Szóval a jobbik tud kérdezni. Válaszolni viszont sajnos semmire sem tud.
De már a feltett kérdés is jobb, mintha minden menne a régiben...!
Adósság visszafizetés átütemezésének a kérdése például.
Vagy ott van a földkérdés, hogy kivásárolhatják-e alólunk a gazdag sógorok a Dunántúlt példának okáért?
Például szeptember elején például nyílt levélben fordult az akadémiához az avar-hun-szkíta rokonság oktatásáért. Aki már olvasott finnugor nyelvész által írt könyvet, az most nyilván lelkesen támogatja a jobbikot.
Szóval a jobbik tud kérdezni. Válaszolni viszont sajnos semmire sem tud.
De már a feltett kérdés is jobb, mintha minden menne a régiben...!
A bársonyos forradalom után Prága egyike lett a hatodik legtöbbet látogatott városnak London, Párizs, Róma, Madrid és Berlin után. Budapest ilyesmiről még csak nem is álmodhat. A szomszéd fűje mindig zöldebb. Nekünk magyaroknak nyilván nagyon tetszik Prága történelmi…..
Tegnap, szeptember 20-án vasárnap nagyon fontos lépést tett meg a Magyar Katolikus Egyház, melyet reményeink szerint más felekezetek is követnek. Minden katolikus templomban felolvasták a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia körlevelét, mely elítéli az „okkultizmust, a…..
rosta
2009.09.30 12:24:53
@Gabrilo: Mondjuk nem teljeskörűen. A spártaiak például nemigazán erre izgultak. Nem nézték sokra a másként szexuáló athéni harcosokat. Ugyanakkor a Platon az Állam írásakor a spártai állam mintáját vette alapul.
Kristol nem csak eszméivel formálta át az amerikai konzervativizmust, hanem olyan mentális hozzáállással ajándékozta meg, amely minden, tevékeny és aktív erőként működni akaró nemzeti konzervativizmusnak elkelne. Kristol tudatosan kisebb, kezdetben nem túl széles körben olvasott…..
rosta
2009.09.25 15:14:38
@Arma Gedeonka: Én egyáltalán nem vagyok ellene a különböző országokban legyilkolt, vagy kényszer által elhunyt, kitelepített és egyéb igazságtalanságot elszenvedett emberek, áldozatok iránt lerótt kegyeletnek. Sőt! Így a fasizmus áldozatainak, a kommunizmus áldozatainak lerótt kegyeletre hazánkban. Hasonlóképpen az örményeknél, az ukránoknál, Indiában és minden népnél, ahol áldozatok voltak, a maguk igazságtalanul elhunytaikért.
Ugyanakkor elvárnám, ha már folyamatos kioktatást kapunk a világ nagy demokráciájától, hogy élenjárjon a példamutatással. Ezt az indián napot, meg afrikai rabszolga napot akár egyesíthetik a kapitalizmus áldozataira emlékező napként is, megmagyarázva, kik is szenvedtek, pusztultak el a prosperitásért. Szóval a megnevezés mindegy, a lényeg, hogy az áldozatokről emlékezzen meg ez az ország, amely a gazdagságát az áldozatok vére által nyerte. Amint mi is megemlékezünk a mieinkről. Ne pedig nagyvonalúan túllépjen a saját történelmének szörnyűségein, majd szemforgatva oktasson ki másokat olyan dolgokról, amiben nyakig benne vannak....
Ugyanakkor elvárnám, ha már folyamatos kioktatást kapunk a világ nagy demokráciájától, hogy élenjárjon a példamutatással. Ezt az indián napot, meg afrikai rabszolga napot akár egyesíthetik a kapitalizmus áldozataira emlékező napként is, megmagyarázva, kik is szenvedtek, pusztultak el a prosperitásért. Szóval a megnevezés mindegy, a lényeg, hogy az áldozatokről emlékezzen meg ez az ország, amely a gazdagságát az áldozatok vére által nyerte. Amint mi is megemlékezünk a mieinkről. Ne pedig nagyvonalúan túllépjen a saját történelmének szörnyűségein, majd szemforgatva oktasson ki másokat olyan dolgokról, amiben nyakig benne vannak....
rosta
2009.09.29 14:13:31
@erőspista: Egyszerűen válaszra sem méltattam a Cypriánust ezzel az 1 millió alatti indián létszámmal, annyira sértő, hogy hülyére veszi az embert. Csak be kell ütni a google-ba, hogy "indián holokauszt áldozat"...
@Arma Gedeonka: Azért van olyan ország, ahol erőforrásbevonás (rablás) nélkül is lehetett prosperitást vinni az országba. Például a Svájcnak sem volt gyarmata, sem rabszolgája, vagy manapság a finnek is csak kihasználják a gazdasági lehetőséget, mégis tudtak prosperitást teremteni. A spanyolok viszont hiába kapták az iszonyatos módon szerzett arany injekciókat, mégsem jutottak vele sehová.
@Arma Gedeonka: Azért van olyan ország, ahol erőforrásbevonás (rablás) nélkül is lehetett prosperitást vinni az országba. Például a Svájcnak sem volt gyarmata, sem rabszolgája, vagy manapság a finnek is csak kihasználják a gazdasági lehetőséget, mégis tudtak prosperitást teremteni. A spanyolok viszont hiába kapták az iszonyatos módon szerzett arany injekciókat, mégsem jutottak vele sehová.
rosta
2009.09.29 15:14:59
@Arma Gedeonka: Hát igen, meg nekünk is kellene csinálni egy magyar Nokiát, meg Volvót, meg Ericcsont. Persze hagyni kellene dolgozni és nem a konkurenciának kellene adni az adócsökkentést és máris más lenne a helyzet.
Már éppen azt akartam mondani, hogy találni kellene egy nagy gázmezőt, mint Norvégia az olajmezőket, de eszembe jutott, hogy már találtunk gázmezőt és mégsem megyünk vele semmire.
Már éppen azt akartam mondani, hogy találni kellene egy nagy gázmezőt, mint Norvégia az olajmezőket, de eszembe jutott, hogy már találtunk gázmezőt és mégsem megyünk vele semmire.
Hogy az új magyar konzervativizmus a szellemi standard meghatározását sikerre vigye, az kell, hogy előbb a tevékenységének természetes területét jelentő jobboldalét formálja (talán nem is) kicsit át. Nem arról van szó, hogy teljesen demitologizálni vagy racionalizálni kellene…..
rosta
2009.09.18 12:59:35
@peetmaster:
"Random egyforma emberekről van szó.
(A jókról, a rosszakat kiirtjuk.)"
@Csomorkány:
"Bár megérne némi kötözködést, mondjuk elfogadom, hogy az evolúció egyenlő embereket alakított ki."
Le kell hűtenem a lelkesedéseteket, merthogy máris teljességgel egyforma emberekből állnak a társadalmak bizonyos értelemben. Vagyis egyformán bűnös emberekből, például az én hitem szerint. Ilyen értelemben peetmasternek akár legelőször is a saját homlokához kellene emelni a fegyvert, hogy a rosszat eltakarítsa a Földről, vagy elég nagy munkája lenne, amíg az utolsóként akarna távozni. :)
Ami azt a feltételt illeti, hogy az evolúció egyenlő embereket alakít ki, hát ez nem egészen így vagyon, nem is értem, hogy az mcs, vagy a headroom miért nem szól közbe. Merthogy az emberi közösségek közötti csoportevolúció során történik elsősorban az emberi kiválasztódás. Ilyen értelemben nem várható semmiféle emberi egyenlőség a jövőben, merthogy mindig is lesznek különböző ideológiai alapon szerveződő közösségek.
Ha netán úgy alakulna mégis, hogy létrejönne az egységes világkormány az egységesen zombik feletti uralommal, akkor az csak a Jelenések könyve szerinti hatalom lehet, ahol megjelölik az embereket és mint az 1984-ben még a gondolatukat is ellenőrzik. Ez valóban adna némi azonosságot az emberek között az agymosás által, ami talán hasonló lenne a mai népi koreai rendszerhez. De ez is megkülönbözteti az elsők közt elsőbbeknek a közösségét. Lássuk be, hogy ez a változat nem valami szerencsés.
Ha a zombiságra a média által vezérelt azonosság szerint gondoltok a maga láthatóan nagy hatékonyságával, magyarul a modern atomizált emberek közösségére, nem vagyok meggyőződve az egyenlőségről, ha lehetőség van közben az ideológiai szabadságra, merthogy akkor mindig is lesznek teljesen más nézeteket vallók. Egyenlőségről szó sem lehet, hiszen az emberek, mint egy személyes közösségek versengenek egymással, természetes módon teljesen más ideológiák, nézetek szerint, még akkor is, ha a média akar vezérelni, de az információs csatornák nincsenek elzárva.
Szóval a bűnös természetben egyenlőek vagyunk. A teljes egyenlőségre való törekvés maga lenne a pokol illetve a mai állás szerint ez megoldhatatlan.
"Random egyforma emberekről van szó.
(A jókról, a rosszakat kiirtjuk.)"
@Csomorkány:
"Bár megérne némi kötözködést, mondjuk elfogadom, hogy az evolúció egyenlő embereket alakított ki."
Le kell hűtenem a lelkesedéseteket, merthogy máris teljességgel egyforma emberekből állnak a társadalmak bizonyos értelemben. Vagyis egyformán bűnös emberekből, például az én hitem szerint. Ilyen értelemben peetmasternek akár legelőször is a saját homlokához kellene emelni a fegyvert, hogy a rosszat eltakarítsa a Földről, vagy elég nagy munkája lenne, amíg az utolsóként akarna távozni. :)
Ami azt a feltételt illeti, hogy az evolúció egyenlő embereket alakít ki, hát ez nem egészen így vagyon, nem is értem, hogy az mcs, vagy a headroom miért nem szól közbe. Merthogy az emberi közösségek közötti csoportevolúció során történik elsősorban az emberi kiválasztódás. Ilyen értelemben nem várható semmiféle emberi egyenlőség a jövőben, merthogy mindig is lesznek különböző ideológiai alapon szerveződő közösségek.
Ha netán úgy alakulna mégis, hogy létrejönne az egységes világkormány az egységesen zombik feletti uralommal, akkor az csak a Jelenések könyve szerinti hatalom lehet, ahol megjelölik az embereket és mint az 1984-ben még a gondolatukat is ellenőrzik. Ez valóban adna némi azonosságot az emberek között az agymosás által, ami talán hasonló lenne a mai népi koreai rendszerhez. De ez is megkülönbözteti az elsők közt elsőbbeknek a közösségét. Lássuk be, hogy ez a változat nem valami szerencsés.
Ha a zombiságra a média által vezérelt azonosság szerint gondoltok a maga láthatóan nagy hatékonyságával, magyarul a modern atomizált emberek közösségére, nem vagyok meggyőződve az egyenlőségről, ha lehetőség van közben az ideológiai szabadságra, merthogy akkor mindig is lesznek teljesen más nézeteket vallók. Egyenlőségről szó sem lehet, hiszen az emberek, mint egy személyes közösségek versengenek egymással, természetes módon teljesen más ideológiák, nézetek szerint, még akkor is, ha a média akar vezérelni, de az információs csatornák nincsenek elzárva.
Szóval a bűnös természetben egyenlőek vagyunk. A teljes egyenlőségre való törekvés maga lenne a pokol illetve a mai állás szerint ez megoldhatatlan.
rosta
2009.09.18 13:37:58
@Csomorkány: Igen, mi kálvinisták nagyon is tudatában vagyunk a megváltoztathatatlanul rossz, tökéletlen természetünknek, amely ellenére csak a Szentlélek ereje és a Jézus által tanítottak együttese képes valamennyire is bennünket arra irányítani, hogy egyáltalán jótetteket hajtsunk végre. Ezt szerintem egyszerű lefordítani ateista nyelvre is.
Ezzel a rossz természettel sokan nem számolnak, sőt akár isteni természetet is képesek egyesek az emberbe vizionálni, lásd gnosztikusok, new age, pedig hát jól tennék, ha ezt számításba vennék, mert egy lépéssel közelebb lennének a realitáshoz.
Az evolúció bizonyos törvényei nyilvánvalóan működnek, például egy győztes ideológia nyilván segíti a csoport kiválasztódást. Ez azonban magát az emberi természetet a legkevésbé sem befolyásolja. Másrészt vannak olyan részei az evolúciónak, amelyekben a tudósok is vitatkoznak, amelyekben nyilván mi sem tudunk érdemben érvelni.
Ezzel a rossz természettel sokan nem számolnak, sőt akár isteni természetet is képesek egyesek az emberbe vizionálni, lásd gnosztikusok, new age, pedig hát jól tennék, ha ezt számításba vennék, mert egy lépéssel közelebb lennének a realitáshoz.
Az evolúció bizonyos törvényei nyilvánvalóan működnek, például egy győztes ideológia nyilván segíti a csoport kiválasztódást. Ez azonban magát az emberi természetet a legkevésbé sem befolyásolja. Másrészt vannak olyan részei az evolúciónak, amelyekben a tudósok is vitatkoznak, amelyekben nyilván mi sem tudunk érdemben érvelni.
Konzervatórium
Ami a történelemkönyvekből kimaradt: fasiszta puccskísérlet Amerikában
2009.09.17 08:00:00
A hiányosan fellelhető dokumentáció miatt a mai napig homály fed néhány fontos részletet, ám annyi bizonyosan tudható: 1933 tavaszán titkos szervezkedés kezdődött Franklin Delano Roosevelt elnök hatalomból való elmozdítására, és egy katonai puccs végrehajtására. A történet…..
Van egy nagyon speciális jellemzője a magyar külkapcsolatoknak (amellett, hogy ijesztően gyakran használják a különböző pártok belpolitikai céljaik érdekében), ez pedig a különböző nemzetközi döntőbírók iránti vágy, akik az igazság, a szépség vagy bármi más nevében…..
rosta
2009.09.03 18:41:15
@Májkonzerv: "ez hatáskör kérdése nem mentalitásé. nem dirigálhatnak a Köztársasági Elnöknek mit tegyen."
Nagyon rossz a feltevés, merthogy ez a kérdés egy normális országban nem merülhetne fel. Itt konszenzust kellene a magyar elitnek kialakítani. A magyar érdeket meg kell tudni fogalmazni és ebben közös nevezőre kell jutnia a magyar elitnek. Mint ahogy a környező országokban az elitek tökéletesen zárnak ezekben a kérdésekben a saját érdekeik szerint, hát ennek számunkra is így kellene működni.
Egészen a gyurcsányig, vagy talán korábban a medgyessiig arra törekedett a magyar politika, hogy a külhoniak ügyében csak a külhoniak beleegyezésével szabad lépni. Szerintem az Erdély elcsatolásának pezsgős megünneplése volt az első lépés a külhoni magyarok érdekeinek felülírásában.
Nagyon rossz a feltevés, merthogy ez a kérdés egy normális országban nem merülhetne fel. Itt konszenzust kellene a magyar elitnek kialakítani. A magyar érdeket meg kell tudni fogalmazni és ebben közös nevezőre kell jutnia a magyar elitnek. Mint ahogy a környező országokban az elitek tökéletesen zárnak ezekben a kérdésekben a saját érdekeik szerint, hát ennek számunkra is így kellene működni.
Egészen a gyurcsányig, vagy talán korábban a medgyessiig arra törekedett a magyar politika, hogy a külhoniak ügyében csak a külhoniak beleegyezésével szabad lépni. Szerintem az Erdély elcsatolásának pezsgős megünneplése volt az első lépés a külhoni magyarok érdekeinek felülírásában.
rosta
2009.09.04 12:38:45
@szempontpuska: Erről beszélek, hogy medgyessyig a külhoniak ügyében csak a külhoniak beleegyezésével volt szabad lépni a belhoni politikusoknak. Azóta a belhoni politika prédája lett a külhoni magyar.
rosta
2009.09.17 10:54:50
@Májkonzerv: A mai felvidéki helyzetben nagyon is aktuális az alábbi nyolc éves riport. Nem véletlen, hogy ezt a bizonyos integráló nyelvtörvényt ennyire erőltetik a szlovákok:
"Mennyiben sajátságos a nemzeti kisebbségben élő, jelen esetben a felvidéki magyarság viszonyulása anyanyelvéhez?
– A szlovákiai magyarok nemzeti azonosságtudatának a nyelv – a magyar nyelv – nem járulékos, hanem központi eleme. Szemben az olyan etnikumokkal, mint amilyen környezetünkben a roma vagy a zsidó, távolabb pedig egyebek között a skót, a walesi, az ír vagy a maori, amelyek a nyelvcsere után is megtartották, illetve megtartják etnikai és kulturális önazonosságukat. Azok a szlovákiai magyarok, akik feladják nyelvüket, egyben meg is szűnnek magyarok lenni. Ezért érdemes a helyzetünket meghatározó tényezők közül azokat kiemelni, amelyek hatással vannak vagy lehetnek a nyelvmegtartásra vagy éppen a nyelvcserére."
www.hhrf.org/netpansip/ungparty/docu/interju/lanstyak.htm
"Mennyiben sajátságos a nemzeti kisebbségben élő, jelen esetben a felvidéki magyarság viszonyulása anyanyelvéhez?
– A szlovákiai magyarok nemzeti azonosságtudatának a nyelv – a magyar nyelv – nem járulékos, hanem központi eleme. Szemben az olyan etnikumokkal, mint amilyen környezetünkben a roma vagy a zsidó, távolabb pedig egyebek között a skót, a walesi, az ír vagy a maori, amelyek a nyelvcsere után is megtartották, illetve megtartják etnikai és kulturális önazonosságukat. Azok a szlovákiai magyarok, akik feladják nyelvüket, egyben meg is szűnnek magyarok lenni. Ezért érdemes a helyzetünket meghatározó tényezők közül azokat kiemelni, amelyek hatással vannak vagy lehetnek a nyelvmegtartásra vagy éppen a nyelvcserére."
www.hhrf.org/netpansip/ungparty/docu/interju/lanstyak.htm
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Kutyába lemenve bárkit és bármely értéket le lehet alázni. Amint azt a mai politikusok teszik vég és fék nélkül. Nemigazán értem, hogy a bazalttufának ezt miért is kellett?
"Beszélgetés Lenin elvtárssal
Elment a nap,
táskájába tevén
ügyeit, gondjait.
Csönd lesz talán.
Ketten vagyunk most,
Lenin
meg én,
Lenin
mint fénykép
szobám falán.
Száját
harsány szó
feszíti szét,
Homloka
ráncában
az emberiség,
hatalmas homlok,
hatalmas ész..."