Adatok
Szalma Miklós
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A Zugügyvéd közzétesz az Ügyvédvilág c. magazinban megjelent – a Zugügyvéd által készített - interjút, amely igencsak érdekes kérdéseket feszeget. Miért nem lehet ügyvédreklám, ha vállalkozásként üzemelünk?
Szervezeti tudás, informatika és marketing:…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A hozzászólásokban felsorolt, elsődlegesen büntetőjogi példák szükségletekről és érdekekről szólnak. A bűnelkövetőnek szüksége van-e arra, hogy éjszaka is találjon magának ügyvédet. Aki erre azt válaszolja, hogy természetesen, ha megfizetik. Ő nem szolgáltat? Nem pénzről beszél? Nem azt mondja, hogy nyújtom az elvárt szolgáltatást, annak ellenértékét pedig fizessék meg?! Nem álszent dolog ezt az éjszakai szolgáltatást hivatásként beállítani, amely a valóságban csak akkor lenne az, ha az ügyvéd szolgálatból, önfeláldozásból látná el tevékenységét? Mert a hivatás valódi tartalma ez. És az is, hogy a hivatástudattal rendelkező ügyvéd a saját érdekei elé helyezi az ügyfél érdekeit, tehát akkor is megy, ha azért nem fizetnek. A hivatás esetében ugyanis a dolgok természetes rendje szerint az ügyfél szabja meg „hálája mértékét”, ha ad ad, ha nem nem. A nyújtott szolgáltatás ellenértéke az ügyfél hálája. És ebből fenntartható egy ügyvédi vállalkozás? Ilyen az ügyvédi tevékenység? Ráadásul versenyjogi szempontból támadható az az ügyvédi vállalkozás, amelyik önköltségi ár alatt nyújtja a szolgáltatásait. Ezt vajon hányan tudják az ügyvédi szektorban? És hogyan hozható összhangba azzal, hogy a szolgáltatást egy vállalkozás nyújtja, amelynek adójogi szempontból elvárt bevétellel kell rendelkeznie? És a „hálából” hogyan fejleszti vállalkozását?
A cikk tehát nem a reklámról, hanem arról a paradigmáról szól, amely a 21. századot jellemzi. Adatok, információk és a tudás összefüggéséről, a tudás megszerzésének és fejlesztésének lehetséges módjairól, a tudásról való szervezeten belüli gondoskodásról. Az olyan iparágakban, mint amilyen a jogi szolgáltatás, a verseny a tudáson keresztül zajlik. Az a legfontosabb versenyeszközünk. A kérdés az, hogy arról a kamarának kell tudnia gondoskodni, vagy mint a vállalkozás versenyeszközéről az ügyvédi vállalkozásnak saját érdekében. Ha a nem létező hivatást szajkózzuk, akkor a kamara mindenhatóságát erősítjük, ahol a tudás és a képességek nem feltétlenül vannak meg a 21. századhoz. Ismerethiányból vagy egyéni illetve csoportérdekből, mindegy.