Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Lőtéri Kutya

0 bejegyzést írt és 116 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ritkán van olyan, hogy tanácstalan vagyok bizonyos termékekkel kapcsolatban. Na nem azért, mert mindent ismerek, hanem inkább azért, mert a hifi ilyen egyszerű dolog számomra: tetszik vagy nem tetszik. Viszont a TT3 meglehetősen rútul kifogott rajtam...
Megbeszéltük, hogy ki veszi meg a jegyeket, mert én éppen a fél hetes előadás kezdésre fogok odaérni. Először ezt túlóvatoskodásnak éreztem. Arra gondoltam, hogy ki néz ma zenei dokumentumfilmeket - főleg moziban? Leszünk vagy öten a nézőtéren, na jó tizen, de semmi extra. ..
Nos, megígértem, tehát kiteszem. Pár fotó és néhány mondat lengyel kiállításról, ahol a Sparkler Audio első európai bemutatkozása történt...
Lőtéri Kutya 2018.11.26 20:42:19
@Audiolife: Hagyd rá, csak kicsit fel van kavarva, mert kitiltották a PH!-s hifis fórumról, hozzáteszem jó okkal és sokat tett érte.
Azért is vagyok elégedett a címmel, mert amellett, hogy jól hangzik, még igaz is. Ki ne tudná ezt nálam jobban...
Lőtéri Kutya 2018.10.30 19:16:35
@wittao: Nekem is nyilvánvaló amit leírtál, engem sem most húztak le a falvédőről és vágtak ki a lőtérre. A fentebb említett OZ Audio, Musikit jó példák lehetnek az irányra.

Idézek tőled egy fontos mondatot, kontextusból kivéve is megállja a helyét: "Na most pont ez a show alkalmatlan egy rendszer optimális bemutatására, mivel a szobák kb. 90%-a gyalázatos akusztikával volt megáldva."

A helyzet az, hogy sok teljesen kezdő embernek segítettem valamennyire eligazodni ebben a hifi, audiophile, high-end, micimackó világban. A probléma az, hogy ha egy kevés tapasztalattal rendelkező ember elmegy egy ilyen rendezvényre és meghallgatja azokat a többnyire sokmilliós rendszereket, amit sokan nem engedhetnek meg maguknak, általában a visszajelzések alapján legtöbbnek elmegy a kedve az egész hobbitól. Ennek a hifisónak pedig pont az lenne az egyik fontos célja, hogy ezt a fura és viszonylag zárt, radar alatti hobbit megmutassa a nagyközönségnek, és ezzel új embereket is bevonja a hifis konzerv világba. A veteránok, akiknek már sokéves tapasztalatuk van, azok már általában helyén tudják kezelni a dolgokat, persze tisztelet a kivételnek. Ha kitesznek egy 20 milliós vagy még sokkal drágább rendszert, az meg szóljon is úgy ahogy kell, ne pedig csak a kifogások legyenek, hogy most épp azért szól ilyen vacakul, mert....
Akinek nagyon sok pénze van, az szerintem inkább a német high-end kiállításon nézelődjön. Aztán persze a kiszemelt dolgokat lehetőség szerint ne a boltban, hanem a saját rendszerében hallgassa meg mindenki, letét ellenében elhozva a boltból a bemutató darabot vagy ahogy meg tudja oldani.
Lőtéri Kutya 2018.11.04 18:43:52
@pali923: Én voltam páron. A nagyobb autós kiállításon, mint például Genf, általában a gyártók az újdonságokat állítják ki, ha éppen egy új Astra az, akkor azt, ha új egy Clio, akkor azt, de egy korábban bemutatott széria frissebb altípusait is szokták mutogatni. Mindent, amit el akarnak adni és fontos a gyártó fennmaradásában és sikerességében a jövőt tekintve, természetesen vannak prototípusok, versenyautók, méregdrága sportautók is kiállítva. Mindez persze függ attól, hogy melyik gyártóról van szó, mekkora helyet bérelt magának és mennyi újdonsága, bemutatni valója van.
Az Opelnél maradva példaként 2017-ben az új Insignia volt reflektorfényben, 2016-ban az akkori új Astra, sőt az Astra ekkor az év autója lett a Genfi Autószalonon. Még linket is túrtam 5 másodperc alatt: www.autoszektor.hu/hu/content/genf-az-opel-astra-lett-az-ev-autoja
A hifi show visszatérve, szerintem nem azt kéne megmutatni a nagyközönségnek, hogy hogyan tud egy sokmilliós rendszer pocsékul szólni. Mert ez nem más, mint a high-end lejáratása, sőt néha a paródiája, amikor néhány ember azt gondolja, hogy ez így jól van. Ennek végső soron csak annyi értelme van, hogy ártunk az egész hifi piacnak és a hozzá kapcsolódó kultúrának is.
Ha valaki high-end rendszert akar bemutatni, akkor azt a rendszert csinálja is meg úgy, hogy high-end szintnek lehessen nevezni, alakítsa ki a szobákat megfelelően, mindez nem könnyű (a müncheni shown azért jó páran megoldják a problémát), de ez az igazi hifi tudomány, nem pedig az, hogy összekötünk pár papíron drága eszközt egy hotelszobában, aztán szól valahogy.
Az olcsóbb, elérhetőbb árú rendszereket jól összerakni még nehezebb, de itt mutatkozik meg igazán, ki az igazi szakértő aki ért is szakmához -még ha elég szubjektív is, mint tudjuk-, és ki az aki csak a kifogásokat keresi.
Ennek a lemezajánlónak - úgy hiszem - olyan lemezek vannak a középpontjukban, amelyeknél hangsúlyos a befogadói állapot. Vagyis az érzékenységnek az a foka, amin sok múlhat. Leginkább az adott anyag sikere vagy kudarca. Szinte mindegyik lemez mélyfúrást végez az emberi lelken, olykor fájdalmas…..
Audiolife Bach mindenkinek 2018.04.03 11:36:01
Idén 333 éve született az európai zene megkerülhetetlen és egyben legnagyobb hatású alakja, Johann Sebastian Bach. Azt hiszem nincs olyan ember, aki legalább egyszer ne hallott volna legalább egy Bach darabot. A majdnem kerek évfordulót egy öt napos fesztivállal ünnepelték szerte a világban, így…..
Amíg mi, az ovális fejű űrlények, akiket előszeretettel hívnak audiofileknek, azon vitatkoztunk, hogy akkor most a streamelés megölte-e a letöltést, hiszen a lézer lemezt már régen legyilkolta a torrent, a lapraszerelt bútorairól híres, a kockát mint minden forma ősatyját piedesztálra emelő Ikea…..
Már nem is tudom, mikor volt, amikor felfedeztem magamnak Metrum Acoustics-ot mint márkát. Igazság szerint a Hifi Critic-ben olvastam róla egy bemutatót és egy tesztet, ami felkeltette a figyelmem. Az Octave néven futó DAC aztán szétnyerte magát a különböző magazinokban, egy példánya pedig merő…..
Lőtéri Kutya 2017.12.29 14:02:15
Így második végigolvasásra van néhány dolog, amivel nem értek egyet, vagy kiegészítésre és magyarázatra szorul. A cikk lényegi mondandójával egyetértek, hogy az Octave egy jól árazott, minőségi termék volt a piacon a maga idejében, illetve a jelenlegi Metrum dolgok helyzetével is. Amikkel nem teljesen:

"Az Octave-nak nem volt szerencséje, a tudásához képest túl olcsó volt, így nem találta meg azt a réteget, akinek eredetileg szánták."

Pont abba az árkategóriába tették bele, ami a szegény embernek túl drága volt, a gazdag embernek viszont túl olcsó egy szimpla S/PDIF bemenetű DAC-ért. Ezt még később jobban kifejtem.

"van benne egy fülhallgató erősítő is, mert a hétköznapi érdeklődőt a funkciók tömkelege vonzza. Olyan ez, mint az óra a mikróhullámű sütőn. Igazából senki nem használja, de ha két egyforma között kell választani, az órásat fogod hazavinni, mert mégiscsak. A gyártás szempontjából elhanyagolható költség, de hát a fogyasztónak az kell, akkor bele kell tenni."

Ez nem teljesen igaz, hogy senki sem használja, sőt. Ha megnézzük a fiatalabb generációt (akik hiányoznak a hifishowkról), tehát a tinédzsereket, vagy még inkább a huszonéveseket, nekik sokkal nagyobb az érdeklődésük a fejhallgatók, fülhallgatók iránt úgy általában is, illetve azok, akiket elkezd érdekelni a jobb hangminőség, azok is inkább ezen a vonalon fejlesztenek tovább, nem pedig hangdobozos rendszer építésével. Ennek általában a helyhiány az oka, vagy az a tévhit, hogy fejhallgatóból jobb hangot lehet kihozni, mint hifiből, plusz ugyebár a pénzhiány és a megszokás, fejhallgatóval sok szempontból tényleg egyszerűbb a zenehallgató élet.
Az aki első DAC-ját veszi meg, jellemzően bőven a 100eFt alatti kategóriából választ magának valami belépő szintűt. Nyilván az USB fontos szempont, mert laptopon, tableten, telefonon, még asztali számítógépen is ilyen kimenet van. Koaxiális S/PDIF nincs, ha van is néhány régebbi alaplapon, nem túl jó minőségű, az optikai kimeneteket meg inkább hagyjuk. Nyilván ezt a problémát meg lehetne oldani egy külső USB->S/PDIF konverterrel, de az megint plusz pénz, plusz kábelt igényel, szűkös költségvetés esetén nem elhanyagolható összeg. Akkor már vesz az ember egy jobb fejhallgatót, kicsit jobb DAC-ot, vagy egy olcsó, de elég jól megépített kisiparos hazai vagy kínai külső fejhallgató erősítőt. Ne felejtsük el, hogy sokan vannak a fiatalabbak között, akik szívesebben látnak egy nagyobb dobozt az asztalukon, mint sok kicsit mindenféle kábellel összekötözve. A régi hifis dobozgyűjtő mentalitás itt nem érvényes. Így az Octave rögtön kap jó pár mínusz pontot. Hozzáteszem, azt én sem értem miért nem lehetett egy dobozba rakni a tápot a DAC-kal, meg lehetet volna oldani dobozon belül is egy vastag lemezfallal az elválasztást, de hát a
régi hifis beidegződések, ugye.

Ha elérünk a Metrum Octave árkategóriába, itt még mindig fontos a szolgáltatások mennyisége, sőt talán még fontosabb a fiatalabb generációnak, mert hát ebbe az árba már férjen bele az is, a jó minőségű USB bemenet is. Ha kikerülnek a fejhallgatózás mámorából, akkor tapasztalatom szerint először inkább a közel téri aktív monitorok felé fordulnak, szintén az egyszerűség és persze a helyhiány és pénzhiány miatt. Aktív monitorokhoz meg persze jól jön a külön szabályozható vonalszintű kimenet, plusz pont a szimmetrikus kimenet, ami jelentős mennyiségű zajproblémát megold és a távirányíthatóság sem hátrány. Tehát gyakorlatilag az Octave egy teljes generáció általános igényeit ignorálta. Most arról nem is beszélek, hogy a valódi hangminőséget milyen kevesen ismerik fel, hallják meg.

"mint tudjuk, a hangminőség inkább az analóg kimeneten és a tápon múlik, nem az átalakítás milyenségén."

Én már majdnem 10 éve foglalkozok DAC-okkal illetve a számítógép alapú zenelejátszással és azt kell hogy mondjam, hogy minden számít, ha tényleg jó hangot akar az ember, bárhol spórol, vagy rosszul van megcsinálva, beállítva, borul minden.
Számít a szoftver (beleértve az operációs rendszert, lejátszó szoftvert, driver, firmware, ezek beállítása), számít a digitális forráskészülék hardvere (ez elég széles palettán mozog az átlag laptopokon, számítógépeken, az épített mini zene PC-ken keresztül a gyári dedikált zenelejátszókig). Aztán számítanak a digitális kábelek, kényes téma, de sajnos ez van (az kifejezetten ciki, amikor egy drága USB kábellel nem működik a DAC). A DAC-on belül a digitális rész és az analóg rész a tápellátással együtt egyenértékűen fontos és minden chip annyit ér amilyen oszcillátorokat mellé tesznek (mindegyik órajel számít), ezek kritikusan fontos alapszabályok, ha valaki tényleg jó hangot akar. Szerencsére az utóbbi tíz évben rengeteget fejlődött a DAC-ok digitális része, ezt nagyon jól lehet hallani, amikor valaki egy régi felső kategóriás DAC-ot újít fel ilyen módon.

Most már befejezem, mert kifogyok a karakterekből. Folytatás majd egy következő kommentben.
Lőtéri Kutya 2017.12.29 16:30:52
Visszakanyarodva az Octave DAC-ra, amikor nálam volt kipróbálásra én egy Audio-gd Reference 5-el (első dupla trafós verzió) hasonlítottam össze, ami csak kicsit drágább DAC volt nála normál áron, ugyanazzal a kábelekkel és egy XMOS alapú USB->S/PDIF transzporttal. Ehhez képest nekem kicsit csalódás volt, persze elsősorban a nagy hype miatt, amúgy nagyon korrekt hangú DAC az áráért, csak hát a Reference 5 mellett összehasonlítva nem mondható el, hogy annyit tud mint a kétszer annyiba kerülő DAC-ok, még ha ez a teljes nagy piaci kínálatra igaz is. Persze nem véletlen választottam magamnak az Audio-gd-t korábban, és jól is jártam vele, mert nem szűnt meg a támogatása, sőt még egy ingyenes DSP szoftver frissítést is adtak ki hozzá 2016 végén, amivel még sikerült szinte ingyen legalább egy fél kategóriát javulnia.
Mindenképp megjegyezném, hogy szerintem ez a márka az, aki az utóbbi tíz évben folyamatosan sokat fejlődve, frissítve a kínálatát (a gyengébben sikerült típusokat nagyon gyorsan leváltották), és nem elhanyagolva a digitális oldalt és annak fejlesztését sem, valódi jó ár/érték arányt tett le a nagyközönség elé úgy, hogy az ára nem szállt el. Nyilván a jüan/dollár/forint árfolyam függvényében változott az ára a hazai forgalmazónál.
Mind a fiatalabb, mind az idősebb "hifisták" igényeit szem előtt tartva alakították a kínálatot, több szériát is kínálva a márkán belül hasonló áron másfajta hangkarakterrel a különböző igényeknek a tömegeknek. Emiatt Mr. Kingwa nálam szinte megelőz minden nagy japán hifimestert, bár a régi hifi társadalom sosem fogja őt közel sem annyira tisztelni, talán majd a fiatalok.
Lőtéri Kutya 2018.01.03 17:26:41
@Audiolife: Érdemes, sok jó dolguk van, erősítők terén is és van magyar forgalmazója már évek óta, kicsit csodálkozom, amiért eddig nem találkoztál egyik termékükkel sem.
Véget ért a szokásos két napos bemutató, jöhetnek az észrevételek pro és kontra, mi hol döngött, hol volt sok a magas, és hol lehetett végre zenét hallgatni. Hol tudott megérinteni, és melyik mellett mentél el. Az idei AV trend íve kissé lefelé mutat, és az is látszik, hogy az audio bisznisz - van…..
Lőtéri Kutya 2017.12.29 17:02:38
@Jetiinasia: Eddig nekem is csak a kisebb, kevésbé nagyon drága AN rendszerekhez volt szerencsém, de az én igényeimnek nagyon nem feleltek meg. Sajnos náluk úgy veszem észre a hangdobozok - főleg a kisebbek - a szűk keresztmetszet a rendszerszinergiát tekintve, az előtte lévő elektronikák nem nagyon tudnak kibontakozni, főleg nagyzenekari művek esetén. Várom már a Big E típusukat, ez talán már labdába rúg azoknak a panelsugárzóknak produkciójával, amiket én szeretek.
Lőtéri Kutya 2017.12.29 18:52:37
@AudiJo: Szerintem sincs gond egy pár Lana Del Rey számmal, egyáltalán nem rossz zenék, hasonlóképp vagyok például London Grammar, Alt-J, Glass Animals albumokkal is, bár utóbbiakkal még nem találkoztam kiállításokon. Sőt, néhány unalmas jazz felvétel helyett kifejezetten hallgatnék egy kis pörgős Too Many Zooz vagy Moon Hooch zenét.
Hiába vagyok ebbe a dologban, amit úgy általában hifinek hívnak, már jó pár éve, mindig érnek meglepetések.  Ezek persze véletlenek, vagy a céltalan, olykor célzott keresés eredményei. Legutóbb is kerestem valamit, majd kíváncsiságból ráklikkeltem egy szimpatikus szélessávú dobozt hirdető bannerre,…..
Lőtéri Kutya 2017.12.28 19:09:41
@Audiolife: Valószínűleg le lehet venni a rácsot.
A legfontosabb követelmény a Magnepan féle ribbon vagy kvázi-ribbon panelsugárzók esetén az erősítők felé, hogy nagyon stabilak legyenek folyamatos 4 ohmos mellett, tehát az ennek megfelelő kapcsolás. Ezután jön az energiaigény. Voltak már nálam nagy trafós, papíron nagy teljesítményű erősítő, amik egyszerűen meghaltak 4 ohmnál, átlag 8 ohmos hangdobozzal meg nem volt gondjuk.
Másik oldalról megközelítve viszont az is igaz, hogy egy elvileg minőségi erősítő, mint a First Watt F6 is csúnyán elvérzett a kis MMG-vel.
Mit ne mondjak, nem volt túl jó napom, amikor egy maratoni négy órás meeting után kiszédelegtem a hőségben afrikai szavannává változott Hercegprímás utcára*...
Október 24-én jelent meg Anouar Brahem az ecm kiadónál sorrendben a tizedik lemeze. Ezt a megjelenést az ecm berkein belül is nagy várakozás előzte meg, mint látjuk, nem véletlenül...
Minden komolyabb lemezgyűjtő tudja, hogy a hely, ahol vesszük a lemezt, mindegy. A lényeg, hogy megvan. Pont erre gondoltam, amikor kedden az egyik utolsó, az éves hajtásban beragadt szabadnapjaim egyikén, az aneszteziológiáról hazafelé, ahol órákat ültem a tolókocsiban alvó apám mellett a heti ÉS-t…..
Nyilván kell hozzá valamennyi balszerencse, hogy valami éppen akkor romoljon el, amikor igazán szükséged van rá...
Az gondolom senkinek nem meglepő, hogy manapság nagyon divatosak lettek a vinylek. Ennek folyományaként boldog, boldogtalan lemezeket árul, még a hazai, igen szűk piacra "termelő" zenekarok is gyártatnak maguknak fekete lemezt, hátha a rajongók megveszik. ..
Van az audiofileknek egy ilyen beakadása a női gitáros/zongorista-énekesekkel kapcsolatban, az ún. Diana Krall effektus. Szegény művésznő ezt valószínűleg nem tudja, ő csak készíti a sorlemezeit egymás után, és meg sem fordul a fejében, hogy ideáltipikus példája, rosszabb esetben céltáblája a…..
Elektroncső rajongók mindenhol vannak. Ez alól Japán sem kivétel, olyannyira nem, hogy ha valami érdekeset, az átlagtól eltérőt, vagy csak szimplán hihetetlen rendszereket akarsz látni, hallani, érdemes odalátogatni. Arra viszont készülni kell, hogy ezek a "rendezvények" olyannyira undergroundak és…..