Adatok
Yantor
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Önök sejtik, miről szólhat ez: olajfürdős tengelykapcsoló osztja a nyomatékot előre és hátra? Minek köszönhetően lesz nagyobb az erő, ami a dugattyú tetejének püfölésével mozgatni akarja autónkat, viszont kevesebb elégetlen, meg félig elégett szénhidrogén-molekula távozik…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Supercharger: Eredeti felhasznalasa anno a ketutemu dizelmotorokon volt. Leg(koz)ismertebb alakja a Roots fuvato. Azert nem kompresszor, mert semmilyen suritest NEM vegez sajat hazan belul. (ez egy muszaki definicio) Egyszeruen csak egy terfogatkiszoritasos elven mukodo legfuvato. Elnevezese nyelvtanilag a mar emlitett "tultolto" szonak megfelel, es valojaban az is a funkcioja. Hagyomanyokbol eredoen az ilyen fuvatot es mas mechanikusan hajtott kompresszorokat manapsag egysegesen Superchargenek nevezi a vilag.
Turbo: Hat valojaban ez is csak egy kompresszor. A turbo nevet valaki anno krealta a turbina szobol, mivel a lapatos centrifugalkompresszort egy vele kozos tengelyen levo gazturbina hajtja. Szoval a turbo szo itt inkabb a meghajtasi modra utal mintsem a legsurito szerkezeti-mukedesi elvere. Erre az elnevezes-valtoztatas a turbok megjelenesenek idejen az uj technikat volt hivatott a regitol megkulonboztetni. A kipuffogogazzal hajtott gazturbina-kompresszor egysegeket azota is egyszeruen csak Turbonak nevezzuk.
Hazi feladat: fotengelyrol szijjal meghajtunk egy 1:10-es gyorsitoattetelu fogaskerekes hajtomuvet aminek kimeno tengelyere raszerelunk egy centrifugalkompresszort (a koznyelvi "Turbo" szivocsooldali resze).
Ez most akkor Kompresszor vagy Turbo? Ez a berendezes egyebkent letezik. :-)
Remelem segitettem.