Adatok
R_Gábor
0 bejegyzést írt és 308 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Urbanista
Mit akarsz a bubizástól? Mit várnak olvasóink a budapesti közösségi bérbringaprogramtól: kinek éri meg, ki drágállja, hová kellene még dokkoló stb.
2014.04.17 09:09:02
Fotó: Magyar Kerékpárosklub
Aki nagyon akart, már Bubira pattanhatott, hiszen a 4-es metró átadásának egyik kísérő programja volt a bérbringák kipróbálása, ha másképp nem, legalább szemrevételezéssel és a dokkolókban a közösségi bérbringára üléssel. Viszont akad,…..
R_Gábor
2014.04.17 12:21:05
@Szent István, de szólítsatok a vezetéknevemen: A 19-20 ezer forintos kerékpárok felejtősek... Én tudom, próbáltam napi szinten ingázni a régi, alsó kategóriás cuccokkal szerelt géppel. Ahogy váltottam a 3x annyiért vett, még mindig használt, de újkorában felsőbb kategóriás váltóval, hajtóművel, stb. szerelt gépre, egyből éreztem, hogy jól döntöttem.
„Elfáradnak az ifjak és meglankadnak, megtántorodnak a legkülönbek is; De a kik az Úrban bíznak, erejök megújul, szárnyra kelnek, mint a saskeselyűk, futnak és nem lankadnak meg, járnak és nem fáradnak el!”
Ézsaiás próféta könyve, 40. fejezet, 30-31., Károli Gáspár…..
Egy furcsa meghívó érkezett ma a szerkesztőségbe.
Tisztelt Szerkesztőség!A Magyar Kerékpárosklub és a Bringázz Sopron Egyesület szeretettel várja a sajtó képviselőit sajtótájékoztatójára.A sajtótájékoztató keretében a Magyar Kerékpárosklub a Bringázz Sopron…..
R_Gábor
2014.01.22 13:07:08
@GGab: "A mai napig felb@sz agyilag, ha egy biciklis átgurul a zebrán."
vs.
"ha GYALOGátkelőhelyhez érek, (...) ha nincs autó a környéken, sem gyalogos, akkor átgurulok."
Ellentmondást érzékelek. Én minden munkanapon autózom is (gyerekeket viszem) és kerékpározom is (utána megyek munkába). Hozzám inkább a második mondatod áll közelebb. Ha nem zavarom a gyalogosokat, és nem viselkedem úgy, mintha nyeregben ülve elsőbbségem lenne a zebrán az autóssal szemben, akkor nem értem miért gond, ha nem tolom a bringát, hanem áttekerek. Ha sietek és látom, hogy sok az autó, akkor zebrához érve leugrom a kerékpárról és futva áttolom, csak hogy formailag elsőbbségem legyen az autóval szemben (ezt nyilván féktávon kívül csinálom).
Arra azért figyelmeztetném az autósokat, hogy ha zebrán szabálytalanul áthajtó biciklist gázolnak, akkor azért nem árt, ha tudják igazolni, hogy a kerékpáros nyeregben volt. Mert gázolás után ugyanúgy néz ki az kerékpáros is, aki leszállt, meg az is, aki nem... Szóval utassal autózók ill. csoportosan kerékpározók előnyben vannak.
vs.
"ha GYALOGátkelőhelyhez érek, (...) ha nincs autó a környéken, sem gyalogos, akkor átgurulok."
Ellentmondást érzékelek. Én minden munkanapon autózom is (gyerekeket viszem) és kerékpározom is (utána megyek munkába). Hozzám inkább a második mondatod áll közelebb. Ha nem zavarom a gyalogosokat, és nem viselkedem úgy, mintha nyeregben ülve elsőbbségem lenne a zebrán az autóssal szemben, akkor nem értem miért gond, ha nem tolom a bringát, hanem áttekerek. Ha sietek és látom, hogy sok az autó, akkor zebrához érve leugrom a kerékpárról és futva áttolom, csak hogy formailag elsőbbségem legyen az autóval szemben (ezt nyilván féktávon kívül csinálom).
Arra azért figyelmeztetném az autósokat, hogy ha zebrán szabálytalanul áthajtó biciklist gázolnak, akkor azért nem árt, ha tudják igazolni, hogy a kerékpáros nyeregben volt. Mert gázolás után ugyanúgy néz ki az kerékpáros is, aki leszállt, meg az is, aki nem... Szóval utassal autózók ill. csoportosan kerékpározók előnyben vannak.
Albert Einstein szerint: "A világon két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség. Bár az elsőben nem vagyok biztos." Hazai Darwindíj-várományosaink mintha igazolni akarnák ezt a tételt, a józan ész és minden figyelmeztetés ellenére addig kísértik a sorsot, amíg fel…..
R_Gábor
2014.01.06 13:00:35
Atyánk nekünk akar kedvezni. Elvileg örülnöm kéne, de nem tudok.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.
..
R_Gábor
2013.11.21 10:44:40
@Mazlee: "Oda az 5ös metró van tervezve"
Az nem a csepeli és a szentendrei HÉV összekötése lett volna? Mikor először hallottam róla, nekem politikusi ígéretnek tűnt az egész, amivel kampányolni lehet. Mennyire gondolják komolyan, van-e rá forrás? Mi a realitása annak, hogy, tudva hogy most 40 éves vagyok, még aktív korúként utazhassak rajta?
De ha meg is valósul, akkor sem értem, hogy a négyes metró miért nem a Borároson keresztül megy, hiszen ott is keresztezhetné a majdani ötöst.
Az nem a csepeli és a szentendrei HÉV összekötése lett volna? Mikor először hallottam róla, nekem politikusi ígéretnek tűnt az egész, amivel kampányolni lehet. Mennyire gondolják komolyan, van-e rá forrás? Mi a realitása annak, hogy, tudva hogy most 40 éves vagyok, még aktív korúként utazhassak rajta?
De ha meg is valósul, akkor sem értem, hogy a négyes metró miért nem a Borároson keresztül megy, hiszen ott is keresztezhetné a majdani ötöst.
R_Gábor
2013.11.21 11:53:42
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "ha meg elsz 70 evesen, akkor fogsz tudni aktivkent utazni az 5os metron"
Ha ez csak elírás, akkor rendben. De ha finom utalás arra, hogy lesz-e nyugdíj, és 70 évesen aktívként vagy nyugdíjasként lehet-e majd létezni, akkor ott a pont, értékelem a poént. :))
Ha ez csak elírás, akkor rendben. De ha finom utalás arra, hogy lesz-e nyugdíj, és 70 évesen aktívként vagy nyugdíjasként lehet-e majd létezni, akkor ott a pont, értékelem a poént. :))
Mert csak feldühítenéd magad, azt pedig igazán nem vennénk a szívünkre. A mai posztban megmutatjuk az elmúlt bő másfél évtized legjobb, legütősebb rasszizmus ellenes hirdetéseit.
A nyitóképre még majd visszatérünk, de haladjunk több-kevésbé időrendben.
A Benetton mindig…..
Naiv biztosítottnál az izmokat mozgató idegsejtek pusztulásával járó halálos betegséget diagnosztizáltak, de még 3 éve simán lehet hátra, úgyhogy az Allianz szerint nem kritikus a betegsége. Ráadásulhogy Stephen Hawking például már 50 éve ezzel él, úgyhogy tényleg nem lehet…..
Nemrégiben a kezembe akadt Jáki Szaniszló egy kis könyve, vagy inkább füzetecskéje, melynek címe: "Miért él a kérdés: van-e lélek?". Nem tudom, pontosan, hogy nekem miért van meg, remélem, nem adtam ki rá pénzt, mert nem éri meg. Úgy rémlik valamikor régen lágymányosi új…..
R_Gábor
2013.09.12 18:43:01
@Avatar: Ja, hogy a létezés elismerésén az elfogadást értetted.
Hát, ez van. Még szerencse, hogy nem kötelező katolikusnak lenni.
Hát, ez van. Még szerencse, hogy nem kötelező katolikusnak lenni.
R_Gábor
2013.09.12 18:47:31
@Avatar: "sem ismernek el más istent, mint a sajátjukat"
Ja, szerintem is egy Isten van, de gondolj bele, ez tök jó. Ha többen lennének, nem akarnál ott lenni, amikor azok összevesznek, hogy ki a főnök...
Vagy ha van egy legnagyobb köztük, akkor miért ne lehetne őt egyedüli istennek kinevezni, a többi meg valami magas rangú teremtmény. Csak úgy gyakorlatiasan, nem katolikus szemmel belegondolva...
Ja, szerintem is egy Isten van, de gondolj bele, ez tök jó. Ha többen lennének, nem akarnál ott lenni, amikor azok összevesznek, hogy ki a főnök...
Vagy ha van egy legnagyobb köztük, akkor miért ne lehetne őt egyedüli istennek kinevezni, a többi meg valami magas rangú teremtmény. Csak úgy gyakorlatiasan, nem katolikus szemmel belegondolva...
R_Gábor
2013.09.13 09:29:55
@Brendel Mátyás: "olvasd csak el rendesen a hírt"
nem olvasom, mert ide nem releváns. Sem eredeti kifogásomhoz, miszerint olyat írtál, hogy szerinted a hívők döntései véletlenszerűek, sem pedig ahhoz, hogy létezik-e a természetfölötti. Azt tudományosan vizsgálni nem lehet, tehát léte vagy nemléte hit kérdése, részedről is, részemről is. Az, hogy szemezgetsz bűnügyeket, nem ide tartozik. Csodálkozom is, miért mentél Amerikáig, miért nem említetted a kirúgott volt pécsi püspököt (neki vmi gazdasági dolgai voltak). Sőt, még segítek neked: ahol én lakom, ott évtizedekkel ezelőtt volt gyerekmolesztálási ügy, azt a papot is kirúgták, ezt egy idősebb egyh.k. tagtól hallottam. Találhatnál még sok-sok példát sajnos, de az összes csak hangulatkeltésre lenne jó, semmi köze nem lenne az eredeti témához. Hogy egy perverz ember tetteinek mik a valódi mozgatórugói, nem tudhatod. Minden lehet illúzió, szerinted Isten is illúzió, kitaláció. Ha egy pillanatra feltesszük, hogy van Isten (remélem, túléled a pillanatot szívbaj nélkül), akkor könnyű belátni, hogy valóban létező Isten esetén is lehetne valakinek olyan illúziója, hogy Isten vmi szörnyű dologra buzdította, holott valójában nem.
De ez mind tökmindegy, mert az eredeti kérdés lényegéhez nem tesz hozzá semmit, teljesen irreleváns. Csak arra jó, hogy korlátoltságodban dühönghess, megpróbálhass bennem szégyenérzetet kelteni (de az nélküled is megvan, minden normális hívő elítéli ezeket a dolgokat). Érvnek viszont ezek a szellentéseid egy kalap trágyánál nem jobbak.
Dühöngjél csak tovább, jó szórakozást. Vagy esetleg fogadd el, hogy nem mindenki úgy gondolkodik és hisz, mint te. Szerintem úgy jobban járnál.
nem olvasom, mert ide nem releváns. Sem eredeti kifogásomhoz, miszerint olyat írtál, hogy szerinted a hívők döntései véletlenszerűek, sem pedig ahhoz, hogy létezik-e a természetfölötti. Azt tudományosan vizsgálni nem lehet, tehát léte vagy nemléte hit kérdése, részedről is, részemről is. Az, hogy szemezgetsz bűnügyeket, nem ide tartozik. Csodálkozom is, miért mentél Amerikáig, miért nem említetted a kirúgott volt pécsi püspököt (neki vmi gazdasági dolgai voltak). Sőt, még segítek neked: ahol én lakom, ott évtizedekkel ezelőtt volt gyerekmolesztálási ügy, azt a papot is kirúgták, ezt egy idősebb egyh.k. tagtól hallottam. Találhatnál még sok-sok példát sajnos, de az összes csak hangulatkeltésre lenne jó, semmi köze nem lenne az eredeti témához. Hogy egy perverz ember tetteinek mik a valódi mozgatórugói, nem tudhatod. Minden lehet illúzió, szerinted Isten is illúzió, kitaláció. Ha egy pillanatra feltesszük, hogy van Isten (remélem, túléled a pillanatot szívbaj nélkül), akkor könnyű belátni, hogy valóban létező Isten esetén is lehetne valakinek olyan illúziója, hogy Isten vmi szörnyű dologra buzdította, holott valójában nem.
De ez mind tökmindegy, mert az eredeti kérdés lényegéhez nem tesz hozzá semmit, teljesen irreleváns. Csak arra jó, hogy korlátoltságodban dühönghess, megpróbálhass bennem szégyenérzetet kelteni (de az nélküled is megvan, minden normális hívő elítéli ezeket a dolgokat). Érvnek viszont ezek a szellentéseid egy kalap trágyánál nem jobbak.
Dühöngjél csak tovább, jó szórakozást. Vagy esetleg fogadd el, hogy nem mindenki úgy gondolkodik és hisz, mint te. Szerintem úgy jobban járnál.
Más közlekedőkkel nem volt összetűzésem az elmúlt fél évben. Ez maradjon is így.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
R_Gábor
2013.09.11 11:40:50
@Ciri: Igen, a Road Lite csupa Sorával van szerelve, míg a Speederen 105 a hátsó váltó, Tiagra a kerékagy. A többi alkatrészhez nem nagyon értek, de az látszik, hogy a Road Lite-on csupa beugró szintű cucc van, míg a másikon jobbak.
A budai rakparton feltűntek a kerékpározás ellenfelei.
Bár fogalmunk sincs, hogy merre lehetne elvezetni az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárútvonal részét is képező Bem rakparti biciklisávot, ha ott megszüntetnék, a II. kerületi ittlakunk.hu szerint mégis vannak, akik ezt…..
R_Gábor
2013.08.22 17:52:00
„…Ha hiszünk a magunk erejében, képesek vagyunk véget vetni a… diktatúrának…”
Részlet Orbán Viktor Nagy Imre temetésén mondott beszédéből – 1989. június 16.
…Hogy juthattunk idáig? Hogy süllyedhettünk ilyen mélyre? Sokan kérdezgetik ez manapság a magyarok…..
R_Gábor
2013.08.15 16:58:11
@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "a politika piszkos dolog és rendes ember nem piszkolja be magát ezzel a tisztességtelen huncutsággal."
Ezen én is sokat szoktam gondolkodni. De mindig a következő problémához jutok:
Ismert, hogy ma rengeteg információval bombázzák az embereket, az ingerküszöb egyre nő. Ahhoz, hogy felfigyeljünk valamire, nagyot kell ütnie és frappánsnak, RÖVIDNEK kell lennie. Ehhez jön az, hogy konkrét hivatkozást ugyan nem tudok, de úgy emlékszem, voltak felmérések, miszerint az emberek nagy hányadának az olvasási, szövegértelmezési készsége döbbenetesen rossz.
Ha egy politikus kicsit is hosszabb, bonyolultabb okfejtéssel jön, sok ember nem tudja de leginkább talán nem akarja majd megérteni. Vagyis egyszerű, rövid, szlogenszerű, leginkább negatív politikai üzenetek kellenek, a politikusok, még ha képesek is lennének értelmes vitára, droidként csak a primitív szlogeneket fogják ismételni. Egyszerűbb egymást lopással vádolni, mint kifejteni, hogy az országon belül kinek milyen forintárfolyam jó és miért, az egészségügyben a biztosítókat vagy a szolgáltatókat érdemes-e privatizálni, jó volt-e itteni formájában a magánnyugdíjpénztári rendszer, stb. Aki értelmes üzenetet próbál megfogalmazni értelmes érveléssel, az egyszerűen alulmarad.
Kíváncsi vagyok, hogy a politikusoktól vagy a zemberektől számíthatunk-e előbb ennek belátására.
Ezen én is sokat szoktam gondolkodni. De mindig a következő problémához jutok:
Ismert, hogy ma rengeteg információval bombázzák az embereket, az ingerküszöb egyre nő. Ahhoz, hogy felfigyeljünk valamire, nagyot kell ütnie és frappánsnak, RÖVIDNEK kell lennie. Ehhez jön az, hogy konkrét hivatkozást ugyan nem tudok, de úgy emlékszem, voltak felmérések, miszerint az emberek nagy hányadának az olvasási, szövegértelmezési készsége döbbenetesen rossz.
Ha egy politikus kicsit is hosszabb, bonyolultabb okfejtéssel jön, sok ember nem tudja de leginkább talán nem akarja majd megérteni. Vagyis egyszerű, rövid, szlogenszerű, leginkább negatív politikai üzenetek kellenek, a politikusok, még ha képesek is lennének értelmes vitára, droidként csak a primitív szlogeneket fogják ismételni. Egyszerűbb egymást lopással vádolni, mint kifejteni, hogy az országon belül kinek milyen forintárfolyam jó és miért, az egészségügyben a biztosítókat vagy a szolgáltatókat érdemes-e privatizálni, jó volt-e itteni formájában a magánnyugdíjpénztári rendszer, stb. Aki értelmes üzenetet próbál megfogalmazni értelmes érveléssel, az egyszerűen alulmarad.
Kíváncsi vagyok, hogy a politikusoktól vagy a zemberektől számíthatunk-e előbb ennek belátására.
Jó kedvvel, egyenlőséggel.
Svájc modernizálni szeretné az 1841-ben íródott himnuszát. "Túl régimódi" - mondja a kormány. Szóval versenyt rendeznek, amire bárki pályázhat a művével, majd 2015-ben fogják kiválasztani és megjutalmazni a győztest. A legnagyobb baj a…..
R_Gábor
2013.08.09 16:23:45
@Brendel Mátyás: "de én nem ősmagyarkodókról írtam, te hülye!"
Akkor fussunk neki újból:
"mint egy ősmagyar, bigott, rasszista keresztény!"
Nem voltam explicit, de szerintem ez egy igen sértő jelzős szerkezet, eredetileg ezért reagáltam. És hát, mivel ez volt, ami bántott, ezt kezdtem kicsit kielemezni, értelmezni a magam számára. Aztán elakadtam, mert a fentebb említett ellentmondás nehézséget okozott a megértésben. Vedd úgy, hogy hozzászólásom tisztázó kérdés volt. És akkor még csak az ősmagyar keresztényre kérdeztem rá. Arra még ki sem tértünk, hogy pl. az ősmagyar(kodó) keresztények mind bigottak IS és egyben rasszisták IS? Úgy is feltehetném a kérdést, hogy az ősmagyar, a bigott, és a rasszista keresztény részhalmazoknak van-e átfedésük? Ill. van-e olyan egyén, aki a keresztény halmazba beletartozik, de egyik fentebb említett részhalmazba sem? Ha van ilyen, akkor az sorolható-e további részhalmazba, és ha igen, akkor annak mi a neve? Ezek mind kínzó kérdések, taníts kérlek, Mester!
Akkor fussunk neki újból:
"mint egy ősmagyar, bigott, rasszista keresztény!"
Nem voltam explicit, de szerintem ez egy igen sértő jelzős szerkezet, eredetileg ezért reagáltam. És hát, mivel ez volt, ami bántott, ezt kezdtem kicsit kielemezni, értelmezni a magam számára. Aztán elakadtam, mert a fentebb említett ellentmondás nehézséget okozott a megértésben. Vedd úgy, hogy hozzászólásom tisztázó kérdés volt. És akkor még csak az ősmagyar keresztényre kérdeztem rá. Arra még ki sem tértünk, hogy pl. az ősmagyar(kodó) keresztények mind bigottak IS és egyben rasszisták IS? Úgy is feltehetném a kérdést, hogy az ősmagyar, a bigott, és a rasszista keresztény részhalmazoknak van-e átfedésük? Ill. van-e olyan egyén, aki a keresztény halmazba beletartozik, de egyik fentebb említett részhalmazba sem? Ha van ilyen, akkor az sorolható-e további részhalmazba, és ha igen, akkor annak mi a neve? Ezek mind kínzó kérdések, taníts kérlek, Mester!
R_Gábor
2013.08.09 16:31:30
@Brendel Mátyás: "de én nem ősmagyarkodókról írtam, te hülye!"
Újból köszönöm a megtisztelő jelzőt, Mester!
Várj csak, lehetséges, hogy te valóban az évszázadok során (ha egyáltalán valahol) tömbben megőrződött etnikai magyarokról írsz? Ebben az összefüggésben, a bejegyzés eredeti témáját tekintve, mi értelme van a bigott, rasszista tulajdonságok és a keresztény hit együtt emlegetésének az etnikai származással? Szerintem semmi, így figyelembe sem vettem a lehetőséget, hogy úgy érted. Annak semmi értelme nem lenne. Lehet, hogy túlbecsültelek, mikor megpróbáltam (szerintem vérlázító, de bizonyos keretek között) ésszerű írásként olvasni a posztodat?
Újból köszönöm a megtisztelő jelzőt, Mester!
Várj csak, lehetséges, hogy te valóban az évszázadok során (ha egyáltalán valahol) tömbben megőrződött etnikai magyarokról írsz? Ebben az összefüggésben, a bejegyzés eredeti témáját tekintve, mi értelme van a bigott, rasszista tulajdonságok és a keresztény hit együtt emlegetésének az etnikai származással? Szerintem semmi, így figyelembe sem vettem a lehetőséget, hogy úgy érted. Annak semmi értelme nem lenne. Lehet, hogy túlbecsültelek, mikor megpróbáltam (szerintem vérlázító, de bizonyos keretek között) ésszerű írásként olvasni a posztodat?
R_Gábor
2013.08.09 16:33:41
@Brendel Mátyás: "szerintem nem." Szerintem meg igen. Neked, mint Tanítónak, igenis felelősséged van abban, hogy kielégítsd az egyszerű nép tudásvágyát! Úgyhogy, Mester, várom a válaszokat!
Hagyó Miklós 2010 májusától 2011 februárjáig volt előzetesben BKV-s korrupciós vádak miatt. Majd házi őrizetbe helyezték, de később ezt is enyhítették, és a tavaly nyáron kezdődött büntetőperében már szabadlábon védekezhetett.
Még 2010-ben fordult az Emberi Jogok…..
Gordon nekiment Schiffernek. De nagyon dulván!
A történteket talán nem kell külön ecsetelni, mégis megteszem dióhéjban. Schifferrel készített interjút kedvenc heti fideszes lakájújságunk a Heti Válasz, amiben a rendkívül tehetséges riporter mindenáron az LMP társelnökének a szájába akarja adni,…..
R_Gábor
2013.07.12 14:31:16
@Balt: Igen, és... mi következik ebből?
R_Gábor
2013.07.12 14:45:19
@Balt: Jó, hát ragadjon. Nem tudom, ezt milyen apropóból írta(d), de ha ilyen a családfája, hát ilyen. Ez van, nekünk ez jut.
Azért, mert az én nagyapám is komcsi volt, már nem lehetek konzervatív? Ha én lehetek, akkor ő cikis családfával miért ne lehetne normális politikus?
Nekem alapvetően nem ő vagy az irányzata lenne az elsődleges választásom, de jó lenne már látni valakit azon az oldalon, aki az agyműködés jeleit mutatja és nem köpte még szembe magát ezerszer. Schiffer eddig nekem ilyenek tűnik.
Ráadásul ha ő vagy egy normális személyiség megerősödne a baloldalon vagy a liberálisoknál, akkor az a konzervatív oldalt is megújulásra késztetné, mert hát nem igazán vagyok velük elégedett.
Azért, mert az én nagyapám is komcsi volt, már nem lehetek konzervatív? Ha én lehetek, akkor ő cikis családfával miért ne lehetne normális politikus?
Nekem alapvetően nem ő vagy az irányzata lenne az elsődleges választásom, de jó lenne már látni valakit azon az oldalon, aki az agyműködés jeleit mutatja és nem köpte még szembe magát ezerszer. Schiffer eddig nekem ilyenek tűnik.
Ráadásul ha ő vagy egy normális személyiség megerősödne a baloldalon vagy a liberálisoknál, akkor az a konzervatív oldalt is megújulásra késztetné, mert hát nem igazán vagyok velük elégedett.
R_Gábor
2013.07.12 14:46:13
Június 27-én az OTP Bank javára döntött másodfokon a Debreceni Ítélőtábla. Az ítélet jogerős, az adósnak a perköltséget is meg kell fizetnie. Ezzel a lépéssel rettegni kezdhetnek a pénzügy hiénái (élükön Lehmann György mesterügyvéd kuruzslóval), akiknek sikerült az…..
Kanye West - Yeezus(Universal)
Először is szögezzük le: az, hogy Kanye West felhasznált egy Omega-hangmintát a New Slaves című dalban, még nem lopás, illetve nem nagyobb lopás, mint az egész lemezjátszókra és samplerekre épülő hiphop, vagy akár Fatboy Slim mindenhonnan…..
„Fennállhat a kockázata annak, hogy Magyarország súlyosan megsérti az Európai Unió szerződésének második cikkében lefektetett értékeket, ezért a szerződés 7. cikkének 1. pontjában leírt vizsgálat elindítását helyezi kilátásba Magyarország ellen az a jelentéstervezet,…..
Bármennyire is egyetértek azzal, hogy Adj gázt! néven az Élet menetével párhuzamosan a zsidó negyedben a jövendő honfoglaló zsidók (vagy mi a fasz) ellen tiltakozni elfogadhatatlan, ennél csak még egy elfogadhatatlanabb dolog van, amikor a miniszterelnök mindenféle jogkör,…..
R_Gábor
2013.04.09 13:08:28
@Zombika: " itt a "liberális értelmiség" most elrúgta a focit nálam."
Jaj már, túl sok karaktert pazaroltál a hozzászólásra, és ráadásul komolyan veszed, hogy a "liberális értelmiség" bárkinek a szólásszabadságát védi (ők csak a sajátjukat szokták).
A lényeget már tömören megírták:
"Egy a lényeg, ha mennek a motorok az a baj, mert engedték nekik, ha nem mennek a motorok akkor meg az lesz a baj, mert tiltják nekik." (lupilui 2013.04.08. 22:00:20)
Holokausztmegemlékezésen szerintem is nagyon gusztustalan "Adj gázt" címmel vonulgatni. Számokról, kártérítés mértékéről vitatkozni a szólásszabadság keretében lehet, de pont egy megemlékezéskor nemcsak bunkóság, hanem akár provokációt is jelenthet.
Teljesen egyértelmű, hogy ha ezt a motorozást most nem tiltanák be, másnapra tele lenne sírva a külföldi sajtó, hogy Mo-on a hatalom eltűr, sőt szponzorál egy nyíltan antiszemita megmozdulást, zsidóüldözés van, stb. És a most tiltakozó "liberálisok" pontosan rettegni és telesírni szeretnének.
Bocs, asszem én is túl sok karaktert pazaroltam.
Jaj már, túl sok karaktert pazaroltál a hozzászólásra, és ráadásul komolyan veszed, hogy a "liberális értelmiség" bárkinek a szólásszabadságát védi (ők csak a sajátjukat szokták).
A lényeget már tömören megírták:
"Egy a lényeg, ha mennek a motorok az a baj, mert engedték nekik, ha nem mennek a motorok akkor meg az lesz a baj, mert tiltják nekik." (lupilui 2013.04.08. 22:00:20)
Holokausztmegemlékezésen szerintem is nagyon gusztustalan "Adj gázt" címmel vonulgatni. Számokról, kártérítés mértékéről vitatkozni a szólásszabadság keretében lehet, de pont egy megemlékezéskor nemcsak bunkóság, hanem akár provokációt is jelenthet.
Teljesen egyértelmű, hogy ha ezt a motorozást most nem tiltanák be, másnapra tele lenne sírva a külföldi sajtó, hogy Mo-on a hatalom eltűr, sőt szponzorál egy nyíltan antiszemita megmozdulást, zsidóüldözés van, stb. És a most tiltakozó "liberálisok" pontosan rettegni és telesírni szeretnének.
Bocs, asszem én is túl sok karaktert pazaroltam.
A minap volt szerencsém belebotlani egy, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karának dékánjával készített interjúba az mno.hu-n. Botos Máté dékán úr szinte minden egyes szavával egyet lehet érteni, és egyet is értek a többségével, azonban…..
R_Gábor
2013.03.25 09:40:30
@OkoskaTo:rp: "Bármennyire is ideggörcsöt kaptak tőle a narancsosok, nem tudtak fogást találni az Elmű, a Főtáv és a többiek rezsicsökkentett számlát kísérő levelén, amiben leírták, hogy a lakossági villanyszámla összegéből mennyi az adó, mennyi megy állami cégeknek, mennyi a beszerzési ár, és mekkora az a "hatalmas" extraprofit, amiből üzemeltetni kellene a hálózatot."
Bocs, de ez nem válasz a felvetésemre. Jó lenne előbb látni azokat a számításokat, amelyekről beszéltem, aztán majd szidhatjuk ki-ki azt, akit akar. Én nem arról beszéltem, hogy mit írtak a szolgáltatók a számlákba, hanem arról, hogy az EU mely részén mely cégeknek hogy alakultak a költségei és ehhez képest a tarifái, figyelembe véve az esetleges fejlesztéseket. Szóval előbb gondolkodjunk, aztán felőlem fröcsöghetünk is. Nem mondtam, hogy te végezd el a számításokat, de valaki jó lenne, ha megcsinálná. Nagyjából úgy, ahogy pl. a kiszámoló blog szokott kalkulálni. Fogyaszthatóan, érthetően ír, de mégis valahogy hihető, érződik, hogy ha akarnék, magam is utánajárhatnék.
Én nem azt akarom, hogy igaza legyen a kormánynak, én szeretnék tisztábban látni, és ehhez nem vélemyényeket szeretnék, hanem tényeket. Szimpátiám nekem is van, de az most nem számít.
Bocs, de ez nem válasz a felvetésemre. Jó lenne előbb látni azokat a számításokat, amelyekről beszéltem, aztán majd szidhatjuk ki-ki azt, akit akar. Én nem arról beszéltem, hogy mit írtak a szolgáltatók a számlákba, hanem arról, hogy az EU mely részén mely cégeknek hogy alakultak a költségei és ehhez képest a tarifái, figyelembe véve az esetleges fejlesztéseket. Szóval előbb gondolkodjunk, aztán felőlem fröcsöghetünk is. Nem mondtam, hogy te végezd el a számításokat, de valaki jó lenne, ha megcsinálná. Nagyjából úgy, ahogy pl. a kiszámoló blog szokott kalkulálni. Fogyaszthatóan, érthetően ír, de mégis valahogy hihető, érződik, hogy ha akarnék, magam is utánajárhatnék.
Én nem azt akarom, hogy igaza legyen a kormánynak, én szeretnék tisztábban látni, és ehhez nem vélemyényeket szeretnék, hanem tényeket. Szimpátiám nekem is van, de az most nem számít.
R_Gábor
2013.03.25 10:15:18
@mazolika: "Úgy 1-2 hét alatt össze lehet rakni az összehasonlító elemzést."
Frankó. Akkor miért nem rakja össze senki? Én nem fogom, mert nincs rá időm, de van, akinek ez akár munkaköri kötelessége lenne: pl. az MSZP vagy az E2014 melletti vmelyik "agytröszt" megtehetné. Miért nem teszik meg? Tényleg segítene. Nem kizárólag birka szavazók léteznek, a gondolkodókat egy valós számsor elbizonytalaníthatná, ha neked van igazad. Ha nem mennek el szavazni, az a baloldalnak már nyereség.
Nekem az a véleményem, hogy _ha volt_ extraprofit (árakat jobban emelünk, mint amennyire a nyersanyag drágul, de cserében nem fejlesztünk, csak fizetést meg osztalékot emelünk), akkor igenis fingasság a cégeket. Még egyszer, csak akkor, _ha volt_ extraprofit.
Ha nem volt extraprofit, akkor egyetértek veled, hogy energiahatékonyságot kell növelni, és nem sarcolni. Ezt egyébként akkor is kellene, ha volt extraprofit és jogos a sarc.
De ehhez először lássuk már a számokat!
Frankó. Akkor miért nem rakja össze senki? Én nem fogom, mert nincs rá időm, de van, akinek ez akár munkaköri kötelessége lenne: pl. az MSZP vagy az E2014 melletti vmelyik "agytröszt" megtehetné. Miért nem teszik meg? Tényleg segítene. Nem kizárólag birka szavazók léteznek, a gondolkodókat egy valós számsor elbizonytalaníthatná, ha neked van igazad. Ha nem mennek el szavazni, az a baloldalnak már nyereség.
Nekem az a véleményem, hogy _ha volt_ extraprofit (árakat jobban emelünk, mint amennyire a nyersanyag drágul, de cserében nem fejlesztünk, csak fizetést meg osztalékot emelünk), akkor igenis fingasság a cégeket. Még egyszer, csak akkor, _ha volt_ extraprofit.
Ha nem volt extraprofit, akkor egyetértek veled, hogy energiahatékonyságot kell növelni, és nem sarcolni. Ezt egyébként akkor is kellene, ha volt extraprofit és jogos a sarc.
De ehhez először lássuk már a számokat!
R_Gábor
2013.03.25 12:45:52
@mazolika: Szerintem az LMP-t nem írtam.
A kormány miért tegye meg? Ha igaza van, semmi szükség rá, ha csak a rezsicsökkentés politikai hozadékát nézzük a demagógiára fogékony rétegeknél. Ha nincs igaza, akkor meg majd hülye lenne bebizonyítani, hogy mekkora demagóg.
Ellenben az ellenzék helyében én tényleg megpróbálnám levezetni a dolgot számokkal.
A gazdaság szereplőivel én megegyezni próbálnék. Ha viszont valaki tényleg szemét, akkor igenis megfingatnám, ha tehetem. Szemétségnek pl. azt nevezem, ha _valóban_ jobban emeli az árat adott cég, mint költségei indokolnák, csak mert megteheti.
A kormány miért tegye meg? Ha igaza van, semmi szükség rá, ha csak a rezsicsökkentés politikai hozadékát nézzük a demagógiára fogékony rétegeknél. Ha nincs igaza, akkor meg majd hülye lenne bebizonyítani, hogy mekkora demagóg.
Ellenben az ellenzék helyében én tényleg megpróbálnám levezetni a dolgot számokkal.
A gazdaság szereplőivel én megegyezni próbálnék. Ha viszont valaki tényleg szemét, akkor igenis megfingatnám, ha tehetem. Szemétségnek pl. azt nevezem, ha _valóban_ jobban emeli az árat adott cég, mint költségei indokolnák, csak mert megteheti.
„Tudják, hogy a gazdagokban és hatalmasokban nem bízhatnak meg, mert ők csak az angolok szerepét vehetnék át a szabadság nevében.”
Richard Attenborough: Gandhi – 1982
Az ellenzék nem képes megmozdítani a bizonytalanokat. Pedig ezeknek a bizonytalanoknak a…..
Jelenet Budapesten, az ELTE lágymányosi kampuszán. Két autós parkolt rá a Magyar Tudósok körútján lévő kerékpárútra, ahol egy fiatal nő közeledik feléjük biciklin.
Kerékpáros: Bicikliút. Rajta állnak a bicikliúton.
Autós1: Hol? És? Eltolod?
Kerékpáros: Nem az én…..
R_Gábor
2013.03.14 15:45:21
@cenzuratroll bosszanto: "neki STOP táblája van, áll meg szabályosan, leszáll, és áttolja a bringát?"
És az ugyan miért nem elég, ha egyszerűen csak körülnéz és megadja az elsőbbséget? Miért ragaszkodsz hozzá, hogy le is szálljon?
Miért nem elég, ha egyszerűen csak elengedem a gyalogost, és nemcsak kikerülöm, de messziről és lassan kerülöm ki? Miért akkora katasztrófa, ha ilyen módon áttekerek a zebrán? Azon kívül, hogy papíron tényleg szabálytalan. Tudok róla, hogy gyalog van csak elsőbbségem, tehát ahol a zebrán gyalog lelépek, ott biciklivel megállok.
Ha nincs ott senki, sem én sem más, csak te meg az autód, engem sem érdekel, mit csinálsz. Ha megadod az elsőbbségemet, már ha van, akkor nem érdekel, ha a stopnál csak lassítasz, de meg nem állsz. Szerintem fölösleges kicsinyeskedni.
És az ugyan miért nem elég, ha egyszerűen csak körülnéz és megadja az elsőbbséget? Miért ragaszkodsz hozzá, hogy le is szálljon?
Miért nem elég, ha egyszerűen csak elengedem a gyalogost, és nemcsak kikerülöm, de messziről és lassan kerülöm ki? Miért akkora katasztrófa, ha ilyen módon áttekerek a zebrán? Azon kívül, hogy papíron tényleg szabálytalan. Tudok róla, hogy gyalog van csak elsőbbségem, tehát ahol a zebrán gyalog lelépek, ott biciklivel megállok.
Ha nincs ott senki, sem én sem más, csak te meg az autód, engem sem érdekel, mit csinálsz. Ha megadod az elsőbbségemet, már ha van, akkor nem érdekel, ha a stopnál csak lassítasz, de meg nem állsz. Szerintem fölösleges kicsinyeskedni.
R_Gábor
2013.03.14 17:07:09
@Tímár Mihály: Én pedig úgy tudom, szabálytalan. Mármint abban az irányban, ahogy a gyalogosok átmennek rajta.
Ettől függetlenül a járdáról is azt gondolom, hogy ott egyértelműen a gyalogos az úr, még zavarni sem szabad. De ha lassan megyek, kikerülöm, nem zavarom, nem centizem, nem csöngetek, stb. akkor nem értem miért akkora tragédia, ha egy szakaszon járdán tekerek.
Ettől függetlenül a járdáról is azt gondolom, hogy ott egyértelműen a gyalogos az úr, még zavarni sem szabad. De ha lassan megyek, kikerülöm, nem zavarom, nem centizem, nem csöngetek, stb. akkor nem értem miért akkora tragédia, ha egy szakaszon járdán tekerek.
R_Gábor
2013.03.14 17:10:07
@Kulics: "csaj is simán elmehetett volna az autók mellett"
Igen, elmehetett volna. Ha van sok hely, könnyű kikerülni, én pl. elmentem volna. Kerékpárral járok én is, nekem az nyomja fel az agyamat, ha akadályoznak vagy veszélyeztetnek. Ha nem muszáj, nem keresem a bajt.
És akkor hol itt a kettős mérce?
Igen, elmehetett volna. Ha van sok hely, könnyű kikerülni, én pl. elmentem volna. Kerékpárral járok én is, nekem az nyomja fel az agyamat, ha akadályoznak vagy veszélyeztetnek. Ha nem muszáj, nem keresem a bajt.
És akkor hol itt a kettős mérce?
Naiv szülő egyik reggel a gyermeke telefonját piszkálva (ejnye) szexuális tartalmú spamot talált. Valószínűleg a telefonszám előző tulajdonosa fizetett elő egy lemondhatatlan szolgáltatásra, ami azonban továbbra is lemondhatatlan:
Nemrégiben tapasztaltam, hogy a 14 éves fiam…..
R_Gábor
2013.03.14 13:22:59
A történelem bizonyítja, hogy megszorítások nem működnek.
Mégpedig azért, mert a háttérben meghúzódó okot sosem oldják meg. Ez pedig a munkanélküliség.
Az államnak az a feladata, hogy békés időkben a jólét őrzője, nehéz időkben pedig a gazdasági élénkség…..
Bakó Bea írásában Karsai László interjújából és György Péter publicisztikájából idéz, illetve válaszol is említett szerzőknek: úgy véli, álszent dolog felhördülniük és másra mutogatniuk, ugyanis a bölcsészkar(ok)on megtalálható ideológiai egyoldalúságért és ezért…..
R_Gábor
2013.03.01 08:40:56
@vizipipa: "Csak hát, ezt az axiómát igazolni kéne, de nem teszi."
Igazolni a tételt kell, nem? Az axióma attól az, mert elfogadjuk, nem?
Igazolni a tételt kell, nem? Az axióma attól az, mert elfogadjuk, nem?
Nehezen vitatható, hogy a Bajnai-féle bagázs jó szakemberekből áll és a tegnap valamicskét konkretizált gazdasági program alapelemeibe sem lehet nagyon belekötni. Öröm, hogy Oszkó és Chikán mellett végre Jaksity is felbukkant, ő eddig csak a vég nélküli siránkozással, az…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz