Adatok
hafnyi
0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Egy barátom említette a minap, hogy autót szeretne vásárolni, nincs sok mozgósítható pénze, egymilliónál ne legyen sokkal drágább, ehhez még jönnek ugye a sallgangok, az olyan olcsó mókák, mint az átírás.Van is kedvenc, a mindig szép Ford Focus. Ennyi pénzért akad is szép…..
hafnyi
2008.12.29 14:01:48
@Bilux67: Mit sírsz??? Én a fateromtól vettem át a kocsiját és még azon a héten elfogyott a kuplung. Javítás kb 80.000.- Ez van kopó alkatrész, ki kell cserélni. Csak nem gondolod, hogy valaki eladás előtt full nagyszervíz után, mindent kicseréltetve adja el neked a kocsiját??? Átlagos áron???
Szerintem Te sem így fogod tovább adni...
Szerintem Te sem így fogod tovább adni...
hafnyi
2008.12.29 15:23:17
@loláb: Hát ebben azért nem vagyok biztos:
Értékvesztés: normál kis és középkategória a 3-ik év végére 50%-át vagy az alatt ér a használtpiacon (normál állapot)
új szervízelése szakszervízben: alkalmanként 30-60e. Ft. (sima olajszervíz szűrőkkel) + egyéb esetleg fékek, egyéb folyadékok cseréje vezműszíj csapágyakkal görgőkkel stb. stb... Simán bekarcolható évi 100-200e közötti költség a 3 év átlagában. Valódi garanciális szervíz meg szinte semmi egy átlagos felhasználást feltételezve.
A használt kocsi szervízköltsége ennek kb a fele hiszen nem márkaszervízbe" kell hordani, 3 évesen a vételár is kb. fele és, ha kellően körültekintő volt a vásárláskor az ember nekiugorhat ezzel is bármikor a 6000 Km-es europai körútnak. És ehhez a vételhez nem vagy csak kevesebb hitelt kell felvenni. Ja persze ha tellik 3-4 évente új autóra akkor nem szóltam természetesen az a normális ha ezt megteheti valaki. Csak sajnos mi egy nem normális ország nem normális körülmények között élő többnyire nem tul jó jövedelemmel bíró polgárai vagyunk.
Értékvesztés: normál kis és középkategória a 3-ik év végére 50%-át vagy az alatt ér a használtpiacon (normál állapot)
új szervízelése szakszervízben: alkalmanként 30-60e. Ft. (sima olajszervíz szűrőkkel) + egyéb esetleg fékek, egyéb folyadékok cseréje vezműszíj csapágyakkal görgőkkel stb. stb... Simán bekarcolható évi 100-200e közötti költség a 3 év átlagában. Valódi garanciális szervíz meg szinte semmi egy átlagos felhasználást feltételezve.
A használt kocsi szervízköltsége ennek kb a fele hiszen nem márkaszervízbe" kell hordani, 3 évesen a vételár is kb. fele és, ha kellően körültekintő volt a vásárláskor az ember nekiugorhat ezzel is bármikor a 6000 Km-es europai körútnak. És ehhez a vételhez nem vagy csak kevesebb hitelt kell felvenni. Ja persze ha tellik 3-4 évente új autóra akkor nem szóltam természetesen az a normális ha ezt megteheti valaki. Csak sajnos mi egy nem normális ország nem normális körülmények között élő többnyire nem tul jó jövedelemmel bíró polgárai vagyunk.
A Homár örömmel konstatálta, hogy még létezik a Merkantil Bank. Biztos ők sem gondolták volna, hogy ez kitudódik, de úgy esett, hogy homáros pályafutásuk egy kövér fenyegetőzéssel nyit:Történt velem, hogy a tegnapi postában ajánlott levél érkezett Merkantil Banktól. A Bt…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Megjegyezném, hogy sok autóm, volt melyeket 100-200e Km futás után vásároltam meg és évekig szolgáltak még minden hiba nélkül. Persze előttem és nálam is rendesen szervizelve voltak, és nem akadtam ki az elkopott kuplungtól, fékektől. Aki hibátlan autót akar az vegyen újat és fizesse meg azt hogy 3 évig a seggét nyalják bár a kopott fékbetét nem tartozik itt sem garancia alá.
Van azért rendes kereskedő is aki nem hazudik ezeket kell megtalálni. Sajnos ezekből egyre kevesebb lesz mert nem tudnak versenyezni az óratekergetős, szervízkönyvhamisítgató nepperekkel. Ők röhögnek a markukba mert kispénzű, hiszékeny, bamba embereket továbbra is át fogják verni és adott esetben tényleg keresnek 2-300e Ft-ot egy milió körüli kocsin. Tisztességesen max 50-100 ezer között lehet keresni és a normális kereskedésa a banki jutalékot sem 10-15%-ban határozza meg... Simán le lehet az árból alkudni, különösen most amikor az eladások nagyon visszaestek.
Lényeg, hogy ne legyen senki naív és ne sajnálja az állapotfelmérésre a pénzt -megéri!