Adatok
sidewinder1
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A magyar katonai repülés ügyének egyik egészében sikeresnek értékelhető lépéseként egy MiG-21-es került az újdonsült kecskeméti körforgalomba, hogy hirdesse, miről (is) hírös ez a város.
Zord ..
sidewinder1
2015.12.16 22:25:00
@Kelepisti:
A 24-es kivonása pontosan azért volt érthetetlen, mert az nem csupán egy egyfeladatú harci helikopter. Pont Magyarországon sikerült erre nagyon jó példákat mutatni 2005-2008 környékén. A Mi-24-es segítségével külső függesztett terhet szállítottak( UAZ) tüzet oltottak (Bambi Bucket segítségével),ejtőernyős ugrásokat hajtottak végre a típusból. A gép a hermetizált, légkondicionált,speciális szűrőrendszerrel ellátott pilótakabinjai és deszanttere miatt alkalmas volt egy olyan feladatra is, amire a klasszikus szállítók nem. Ez a vegyi és sugárzó anyagok légi felderítése volt. A géphez sugárfelderítő konténert fejlesztettek ki, amit sikerrel alkalmaztak. Ennyire sokoldalú helikoptere a honvédségnek nem volt (lehet nem is lesz soha),mint amilyen a 24-es. A kivonást végrehajtó minisztert még meg is repültették vele egy éleslövészeten, kizárt dolog, hogy nem mondták el neki, hogy mennyire sokat tud ez a gép,és mennyire jól alkalmazható békeidőben. Ez az egyetlen harci helikopter típus (és a modernizált utódja, a Mi-35M) ami békeidőben is a civil lakosság segítségére tud(na) lenni. Ha egy UAZ-t vagy egy Bambi Bucketet elcipel, akkor a homokzsákokkal is elbír árvíz idején.
A Mi-24 sokoldalúsága:
epa.oszk.hu/02600/02694/00044/pdf/EPA02694_rtk_2008_01_Koller_Jozsef.pdf
Aztán a tisztelt miniszter úr, kivonta (szinte teljes titokban) a típust, arra hivatkozva, hogy az MH-nak nem kell harcihelikopter, hanem,egy olyan gép kell, ami békeidőben(árvíz,katasztrófák,stb) is a civil lakosság segítségére tud lenni. Nos a Mi-24 azon kívül, hogy egy teljes értékű harci helikopter, tudta volna segíteni a civil lakosságot is egy katasztrófahelyzet esetén. Ehelyett "okosan" kivonták, és évek óta csak vergődés van a helikopteres területen és az átmeneti szükségmegoldások. Lassan az mg-s Ka-26-osokat is kölcsönkérik,csak,hogy valamivel repülhessenek szegény katonai helikopter pilóták. Mert akik 2001-ben feleslegesnek nyilvánították és kivonták a könnyű helikoptereket a MH állományából, most feleszméltek, hogy egy kisebb méretű,kisebb teljesítményű helikopter repült órája olcsóbb, mint egy nagyobbé. Az már csak bónusz,hogy a 24-eseket leállító miniszter 2010-ben még azt ígérte Szolnokon, hogy 2014-re kettővel több gép fog a pilóták rendelkezésére állni, mint 2010-ben. A +2 gép helyett jó nagy mínuszt sikerült megvalósítani. Az,hogy még szááítóheliből is annyira kevés volt, hogy időnként csak egy gép tudott SAR készültséget adni, az már a no comment kategória.Persze valószínű,hogy csak rémeket látok, minden rendben van. Hiszen egyszer valamikor talán lesz nem orosz ,hanem csodás nyugati szállítóhelikopterünk, és akkor nagyon jó lesz ...
A 24-es kivonása pontosan azért volt érthetetlen, mert az nem csupán egy egyfeladatú harci helikopter. Pont Magyarországon sikerült erre nagyon jó példákat mutatni 2005-2008 környékén. A Mi-24-es segítségével külső függesztett terhet szállítottak( UAZ) tüzet oltottak (Bambi Bucket segítségével),ejtőernyős ugrásokat hajtottak végre a típusból. A gép a hermetizált, légkondicionált,speciális szűrőrendszerrel ellátott pilótakabinjai és deszanttere miatt alkalmas volt egy olyan feladatra is, amire a klasszikus szállítók nem. Ez a vegyi és sugárzó anyagok légi felderítése volt. A géphez sugárfelderítő konténert fejlesztettek ki, amit sikerrel alkalmaztak. Ennyire sokoldalú helikoptere a honvédségnek nem volt (lehet nem is lesz soha),mint amilyen a 24-es. A kivonást végrehajtó minisztert még meg is repültették vele egy éleslövészeten, kizárt dolog, hogy nem mondták el neki, hogy mennyire sokat tud ez a gép,és mennyire jól alkalmazható békeidőben. Ez az egyetlen harci helikopter típus (és a modernizált utódja, a Mi-35M) ami békeidőben is a civil lakosság segítségére tud(na) lenni. Ha egy UAZ-t vagy egy Bambi Bucketet elcipel, akkor a homokzsákokkal is elbír árvíz idején.
A Mi-24 sokoldalúsága:
epa.oszk.hu/02600/02694/00044/pdf/EPA02694_rtk_2008_01_Koller_Jozsef.pdf
Aztán a tisztelt miniszter úr, kivonta (szinte teljes titokban) a típust, arra hivatkozva, hogy az MH-nak nem kell harcihelikopter, hanem,egy olyan gép kell, ami békeidőben(árvíz,katasztrófák,stb) is a civil lakosság segítségére tud lenni. Nos a Mi-24 azon kívül, hogy egy teljes értékű harci helikopter, tudta volna segíteni a civil lakosságot is egy katasztrófahelyzet esetén. Ehelyett "okosan" kivonták, és évek óta csak vergődés van a helikopteres területen és az átmeneti szükségmegoldások. Lassan az mg-s Ka-26-osokat is kölcsönkérik,csak,hogy valamivel repülhessenek szegény katonai helikopter pilóták. Mert akik 2001-ben feleslegesnek nyilvánították és kivonták a könnyű helikoptereket a MH állományából, most feleszméltek, hogy egy kisebb méretű,kisebb teljesítményű helikopter repült órája olcsóbb, mint egy nagyobbé. Az már csak bónusz,hogy a 24-eseket leállító miniszter 2010-ben még azt ígérte Szolnokon, hogy 2014-re kettővel több gép fog a pilóták rendelkezésére állni, mint 2010-ben. A +2 gép helyett jó nagy mínuszt sikerült megvalósítani. Az,hogy még szááítóheliből is annyira kevés volt, hogy időnként csak egy gép tudott SAR készültséget adni, az már a no comment kategória.Persze valószínű,hogy csak rémeket látok, minden rendben van. Hiszen egyszer valamikor talán lesz nem orosz ,hanem csodás nyugati szállítóhelikopterünk, és akkor nagyon jó lesz ...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Úgy olvastam (a htka-n) , hogy legalább hónapja nem elérhetőek Szu-24-es fotók a russianplanes.net-en. A lelövéshez pedig nincs semmi köze ehhez. Azért vették le a Szu-24 fotókat, mert egy tetű ukrán oldal(nyilván ukrán titkosszolgálati segítséggel) október 13-án elkezdte feltolni a netre azoknak a pilótáknak az adatait, akik részt vesznek az oroszok szíriai terroristaellenes műveleteiben. Elsőnek egy Szu-24 személyzetet tettek fel, fotókkal és vkontakte elérhetőséggel.
Ez volt az első posztja az ukránoknak:
informnapalm.org/13469-su-24m
Ezután döntött úgy a russianplanes.net(hogy magától, vagy állami sugallatra azt nem tudom),hogy leveszi az összes Szu-24 fotót. Az ukránok természetesen megideologizálták a dolgot, az orosz pilótákra a "putyinista háborús bűnös terrorista" megnevezést használták. Az sem véletlen, hogy miért került vissza a Szíriában ténykedő gépekre a felségjel, és a BBC России felirat,és a gép regisztrációs száma miért nem. A regisztrációs szám pl :RF-123456. Ez minden gépnél egyedi. Ez informál arról, hogy melyik gép melyik bázisról jött. Mert kék 36-os oldalszámú gépből lehet akár 7 darab is, hét különböző bázison.
A russianplaneslépése pedig ugynúgy a hajózószemélyzeteket és családjukat próbálja így védeni,ahogyan az a nyilván állami intézkedés,hogy a gépeken nincs ott a reg.szám. Így is próbálják megelőzni,hogy amíg a pilóta Szíriában bombázza a terroristákat, addig például isis vagy an nuszra kapcsolatokkal rendelkező dagesztáni terroristák elkapják és kinyírják a családját otthon. Tehát ez nem a lelövés miatt van.