Regisztráció Blogot indítok
Adatok
gellért mária

0 bejegyzést írt és 670 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem állítom, hogy egyszerű elfogadni azt, hogy a Jobbik szalonképes és főleg releváns politikai erő Magyarországon (két értelemben is: támogatóinak számát és a politikai napirendre gyakorolt hatását illetően), de könnyíthet ezen a felismerésen, hogy a Jobbik szavazóbázisa döntően nem…..
gellért mária 2016.10.29 20:02:24
@feher.b: Csak nem a "Magyar Idők"-nek hiszel?
gellért mária 2016.10.29 20:03:38
@unionista᠋: Lényegében nem ebből indulunk ki.Most sem találtad el.
gellért mária 2016.10.29 23:38:50
@feher.b: Elképesztő válasz. Csak azt nem tudom, mit keres a PKP-ban, inkább a Fideszben lenne a helye. Vagy nekem vannak hamis illúzióim a PKP-ról... Béndek Péter blogok alapján.Ha maga az alelnök, ezzel a gondolkodással,akkor nekem ott nincs semmilyen minőségben, szimpatizánsként sincs helyem.
Béndek Pétert változatlanul tisztelem, értékelem, de kezdem sejteni, hogy ő miért mondott le az elnöki tisztségről, politikai szerepvállalásról.
Sajnálom, egy illúzióval kevesebb.
Elbúcsúzom, végleg.
A Blahán megint felálltak a színpadra azok, akik imádnak színpadra állni, és megint elmondták ugyanazokat a képtelenségeket, amelyeket egyenként ismételgetnek már 3-4 éve, és amelyek összesen rendre kudarchoz vezetnek. Most sem lesz másképp. Bokros "500 napja", Gyurcsány "ki, ha én nem" magán…..
gellért mária 2016.10.29 10:25:54
@HaFr: A mostani felmérések a szavazók számáról persze..ezt mindenki látja...De az amit mondott Bokros, a Blaha társaság, megpróbál túllépni ezen...én támogatni fogom, mindenkinek magyarázni fogom, hogy mi a lényege, és itt és most nem érdekel semmilyen más politológusi fejtegetés a pártokról és narratíváikról.Engem a Fidesz leváltása érdekel. ..Olyan a helyzet mint a II világháborúban Hitler legyőzése.."je suis Churchill"
gellért mária 2016.10.29 10:50:03
@Khonsu: Hivatkozom arra, amit neoteny-nek írt..."egy cél önmagában nem buktat meg egy rendszert"...De, egy célnak kell megbuktatni a kormányt, mert nincs más közös cél, mint látjuk.Csak azt tudom javasolni, hogy olvassa el a Bokros szónoklatát ....Nem az a cél, hogy eljöjjön a paradicsom, marad M.o. olyan amilyen...az a cél hogy az autoriter rendszerből ne épüljön diktatúra.Jelenleg ennél több nem érhető el.És ez mint már írtam, többször, nem kevés.
gellért mária 2016.10.29 15:51:46
@HaFr: " megveszekedett reménykedő"...ez én vagyok:)
Akkor az érvekről.,megpróbálom. A Blahások felfogták, kicsi a szavazótáboruk, és a jelenlegi saját pártpolitizálással, jelenlegi szereplőkkel a szavazótábor nem növelhető.De nincs más a porondon, csak a jelenlegi pártok, csak a jelenlegi szereplők és jelenlegi választók. De növelhető, ha nem programok és személyek egyeztetéséről tárgyalnak, hanem csak a kormány leváltásáról, csak ez az egy cél közös. Ez a célja a Fideszen kívüli elégedetlenek táborának is, beleértve minden biztos, bizonytalan és csendes többséget is.Mondjuk ama bizonyos utóbbi népszavazáson mérhető 3,3 millión túli többségnek.Ez a többségi tábor sem nagyon tudja mit akar, leszámítva a pártok biztos szavazóit csak azt tudja, hogy a Fidesz nem kell.Ha megértik, hogy senki, sem a pártok, sem a tábor nem tud többet elérni, ha a jelenlegi "illiberalis demokracia" jogállami keretei maradnak, ha a FIDESZ-KDNP marad, akkor első lépés a pártpolitika háttérbe helyezése kell legyen, a Fidesz leváltása kell legyen. Más jogállami keretek között és más választási rendszerben, azután a bizonyos 500 nap után mindenki visszakapja a szabad politizálási lehetőséget a szabad politikai versenyre.Ezt kell megértetni, ezt kell "kommunikálni", ez a lényeg. Ez egy kísérlet, új megközelítés, igen, új remény, ami megszüntetheti a Fidesz túlhatalmát, ha sikerül.Ki tud ennél jobbat? Hogy az új választás után mi lesz a felállás, az a jövő zenéje...
Az ellenzéki pártok Jobbikat is ideértő összefogásának két akadálya van: az ellenfél (Orbán) racionalitásába vetett bizalom és saját maguk felértékelése. Nem akarom hosszan boncolni az előbbit: aki az utóbbi hónapok és évek történései után nem látja világosan, hogy Orbán bármilyen irracionális…..
Az egyetlen feladata, amiért az ellenzéket tartjuk: Orbán leváltása. Demokráciában is, de ma különösen. Ezzel szemben nagyon nem érdekel a középszerű vezetőinek agymenése a magyar társadalom előtt álló teendőkről, nem érdekelnek az ostoba programjaik, a másik illetése olyan nevekkel, amelyek…..
gellért mária 2016.10.21 20:04:46
Lássuk be: Orbán nem nyerhet a Nyugattal és a liberális demokráciákkal szemben, nemhogy Orbán nem, de Putyin sem. Ennek semmi realitása, mégis az érvénytelen népszavazás bajnoka úgy elgaloppírozta magát -- egyszerre Nyugat-ellenességben és kormányzóképtelenségben --, hogy nem tud visszafordulni már…..
gellért mária 2016.10.15 17:58:52
gellért mária 2016.10.15 18:06:56
@gellért mária: Orbánnak kiútja nincs, de útja van..a diktatura..Ez számára élethalál kérdése.Ami a szerencsétlen nép megvezetését illeti, vannak kétségeim, mennyi a Fidesz-KDNP táborból a megvezetett és mennyi a megfélemlített igazodó és megvásárolt.
A magyar nacionalizmus a társadalom legalább 85%-ára van hatással. Ez a legerősebb fegyvere az országban a "jobboldalnak", ennek van a legnagyobb mozgósító ereje, ez képes a leginkább szenvedélyekkel helyettesíteni az értelmet a politikai cselekvésben, amire a kormányzatnak a képességei és…..
gellért mária 2016.10.03 11:11:11
Nagy baj, hogy a nacionalizmus a legnagyobb politikai erő idehaza. Még nagyobb baj, hogy ez egy etnikai típusú nacionalizmus, azaz a vélt (senki által nem definiált, ideologikus) "igazi" magyarság megőrzését tartja az ország legfőbb erejének, érdemtől, tényektől, a világ alakulásától függetlenül.…..
gellért mária 2016.10.03 11:08:26
Képzeljük el azt a helyzetet, amelyben a migráció okozta kulturális és nemzetbiztonsági veszély egy olyan Magyarországot ér, amely a versenyképességében látványos javult az utóbbi hat évben, az oktatási rendszere az EU egyik legjobbja, a gazdaságszerkezete egyre előnyösebben változik a magyar…..
gellért mária 2016.09.22 00:40:33
@Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy:
Ó!!! Bogár professzor a "kedvencem", együtt Boros Imrével és Bayer Zsolttal. Azért unionista nem éri el ezt a színvonalat. Bogár professzortól koherens, komplett képet kaphatunk a birodalomról, globál -tőkéről, globalomáról,jelenéről és jövőbeli összeomlásáról és benne a kicsi 1000 éves Magyarországról. Unionista nem úgy....
gellért mária 2016.09.22 00:43:07
@unionista᠋: És mit szólsz a bloghoz, mert az erről szól.Csak te nem érted.
Kering a neten egy fabrikáció, amelyből megtudhattuk a Starbucks vezéréről, hogy kívül szeretné látni a vállalat részvényesi körén kívül azokat, akik ellenzik a homoszexuális házasság intézményét. A fabrikációról ugyan kiderült, hogy fabrikáció, de olyan, amely alaphangon nem mond ellent a már sok…..
Vannak a -- a Kárpát-medence adta lehetőségek között -- óriás magyarok. Hogy értelmezhető távolságból citáljam a neveket (kevesen vannak): pl. Széchenyi, Bartók, Bibó. Aztán vannak a -- "csak" -- nagy (szinon. súlyos) magyarok (ezek már többen): Berzsenyi, Kossuth, Petőfi, az aradiak, Deák, Ady,…..
gellért mária 2016.09.10 17:16:43
@tamas11: Ugyan már....nem értek egyet.
gellért mária 2016.09.10 23:50:11
@tamas11: Én ezt fordítva látom, "elgyomosodik" tőle, tőlük a hely, mert a velük való hiábavaló álvita kitölti a teret.
gellért mária 2016.09.11 00:09:16
@Látens Inszinuáció: Jaj, ne keseredj el...mondhatni érzelemgazdag vagy. Ha a részletektől eltekintek,vagyis hogy kiket utálsz...utálkozni lehet okkal, az sokszor helyén való.Sokszor az a baj, ha nincs, pl. nem bánnám ha a magyar társadalom, a "magyar emberek" többet utálkoznának...az pozitív energia is lehetne. Különben is, nem tudom már melyik magyar író sikerekben gazdag, jólétből hazajött Amerikából az 50-es években és kérdezték tőle, hogy megőrült-e, miért jött haza ? Azt válaszolta,: "mert utálkozni csak itthon lehet." Szóval utálkozz csak, csak nem mindegy hogy mit és kit utálsz és mihez kezdesz vele.
Mi is van hát Magyarországgal? Van egy inkompetens kormány, amelyben a miniszterelnök a szűk keresztmetszet, aki nem lát az orránál tovább (amely kifejezés arra utal, hogy nem lát túl a maga horizontján), nem látja az ország következő harminc évét, legfeljebb a következő harminc hetét. Az ország…..
gellért mária 2016.08.30 22:18:10
@leponex a mélyben hallgató világ:
Elolvastam:Az EU parlament 2015 szept. 10-i állásfoglalása az Európa irányuló migrációról és menekülthullámról. Utolsó frissítés 2016 júl. 1.
Én úgy értelmezem, hogy miután ezen határozat előttig egyes tagállamok nem nagyon voltak hajlandók a helyzet követelte számú menekültet önként befogadni,annak ellenére hogy együttműködési, szolidaritási nyilatkozatot mindenki aláírta /Orbán is/ a fenti parlamenti határozatot, felszólítást hozták.Ebben a kötelező kvóta még csak javaslat... felszólítják a Tanácsot, Bizottságot stb. mert a helyzetet, ha önként nem megy, akkor is meg kell oldani, pl. Olaszország és Görögország tehermentesítését.De még mindig nem kötelező! Az aláírt együttműködés a kötelező! A kormány is elismerte, hogy a kötelező kvótáról szóló népszavazás , az esetleges jövőbeli kötelezettségre vonatkozik.A kommunikáció pedig sumák, nem világos beszéd...és nem tudom mi lesz a vége., ha tényleg kötelező lesz...együttműködés hiánya miatt. Egy biztos, a nemzetközi menekültügyi egyezményt aláíróknak, így az EU-nak és Magyarországnak is be kell tartani, a tárgyalások a lehetőségek részleteiről folynak, ma és hosszabb távon.Ebben pedig semmi helye ennek a manipulációs szándékú népszavazásnak.
gellért mária 2016.08.31 10:22:08
@leponex a mélyben hallgató világ:
"A kommunikáció pedig sumák...nem világos..." Rosszul idéztél..ez a magyar kormányra vonatkozik, a szövegkörnyezetből ez derül ki. Brüsszel kommunikációja világos...ott van a parlamenti határozat róla...ha méltóztattál elolvasni az EGÉSZET, nem kiemelt részleteket.Senki nem örül a leírt helyzetnek, a menekülteket senki nem "hívta" ide, hazudozásaitokkal szemben, csak tudják, hogy nem lehet kitérni, meg kell oldani.
Lehet másképp gondolkozni, mint "Brüsszel", de akkor nem kell odatartozni. Ez ilyen egyszerű. Nem lehet egyszerre szűznek és kurvának lenni. Fújhatod a végtelenségig, fújod is, hogy senkinek nincs joga ránk erőszakolni, hogy mi kikkel éljünk. A helyzet az, hogy ez igaz. Ilyen jog nincs, Brüsszelnek sincs ilyen joga , Brüsszel is tudja, ezért nem is erőszakol ránk semmit.Klubszabályok vannak. Ha nem tetszik, ki lehet lépni, vagy ki lehet rúgni..Ez ilyen egyszerű.A többi , a tiéd is süket duma, hablaty, rizsa világos beszéd helyett.Hazug, farizeus, mellébeszélő, kétszínű, NEM Brüsszel, hanem te meg haverjaid.Orbán aláírja az együttműködést, aztán semmiben nem működik együtt, pont azért, mert tudja, "Brüsszelben" nincs erőszak.Olyan megoldásokat javasol, amelyek kivitelezhetetlenek..ezt nevezitek ti együttműködésnek, írom ezt mielőtt újból felsorolsz nem is mindig eredeti Orbáni ötleteket.Meglátjuk mi lesz a vége, ez hosszú játszma, hosszú politikai játszmája Orbánnak "Brüsszellel".
gellért mária 2016.08.31 12:07:53
@leponex a mélyben hallgató világ: ezerszer cáfolsz dolgokat újra kezdesz...nem érek rá tovább újra cáfolni,.megyek nyaralni.
Jaj, hát az úgy van, hogy maga ez a kifejezés értelmezésre szorul, hiába tesz úgy, mintha evidencia volna. És mert értelmezésre szorul, ezért olyanok fogják a legnagyobb eséllyel meghatározni a jelentését (meghatározni, hogy mi evidens), akiknek a legnagyobb a szavuk és a legtöbb érdekük fűződik a…..
gellért mária 2016.08.28 17:44:34
@neoteny: Elolvastam! Huh! érdekes volt. Maradok a tudománynál.
gellért mária 2016.08.28 17:59:10
@ricardo: Úgy találom kicsit szigorú vagy HaFr-el.Ez egy blog, nem több.Én úgy értettem nem elemzése a "nyílt társadalom" nézeteinek, nincs állásfoglalás benne /csak sejthető/, inkább csak bemutatja a társadalmi reflexiókat., szerintem árnyaltan és jól.
gellért mária 2016.08.28 18:47:28
@neoteny: Én itt megállok. Én csak egy egyszerű...tudod mi vagyok.
De jó volna, ha igaz volna, amit jó Kukorelly barátunk ír (és én értelmezem), hogy akkor kérem, vissza lehet adni mindent, ami közéleti és magyarság-teljesítményért járt, mert most, hogy mindenki már az árokparton, meztelenül, hitehagyottan, önmagunkban csalódva (dettó Bayer), hagytuk ott egymást,…..
Óriási élmény! Váradi Júlia beszélget a Klubrádióban -- mit beszélget! lelkendezik!! -- a Kádár-korszakról a valamikori demokratikusellenzéki (!) Kozák Gyulával. Ma este, ahogy hallgatom őket, amint előbb szemérmesen, majd mintegy megkönnyebbülve, végül hangos lelkesedéssel, egyesült erővel…..
gellért mária 2016.08.26 15:34:50
@digipenna: " Pedig lehetne másként, normálisan is! Akarni kéne,de úgy tűnik, az akarást valahogy még nem akarjuk".
De, akarjuk, persze, elvben. Gyakorlatban mindenki másképp akarja. Akarni sok mindent lehet.Amíg nem értjük meg, mi az amit reálisan AKARHATUNK,addig nem fog menni.
gellért mária 2016.08.26 16:54:59
@digipenna: Vegyünk egy példát. Azt mondod, minden országnak meg van a maga népességfenntartó, népességeltartó képessége.Elvben, gyakorlatban nem így van. Nem csak a népességet kell fenntartani, hanem életszínvonalat is. Ma a gyereknevelés nagyon drága, ha életképes exzisztenciát akarsz neki adni, sok gyerekkel ez nem megy.A kettő együtt nem megy, gazdag országokban sem...az esetek többségében.A II. világháború utáni Németországban, az ország újjáépítése, gazdasági fellendülés csak vendégmunkásokkal és bevándorlási politikával volt lehetséges. Ez nem irracionális döntés, a mai napig.Gondolkozz el azon, miért van túlszaporodás a szegény országokban és az ellenkezője a fejlett országokban.Ez nem oldható meg sem azzal a jelszóval,hogy anyák ne szüljetek, sem azzal, hogy szüljetek.Elvben megoldható, erőszakkal, gyakorlatban ma már nem.Nem lenne jó vége. A mai világban, a gyakorlati megoldás a bevándorláspolitika, tetszik, nem teszik.Orbán Viktor is ezt teszi, szegény ország lévén nem humanitárius háttérrel, mert ilyen befektetésre nincs pénz, hanem gazdagok letelepedési kötvényével.Németországnak van erre a befektetésre pénze, áldoz rá és meg fogja érni neki...és közben humánus is tud lenni.Orbán Viktor azt mondja, a mai munkaerő hiányt nem bevándorláspolitikával kell megoldani, hanem több gyerekkel..ez a perspektívikus gondolkodás. Elvben, gyakorlatban ez reális? És addig? Nem inkább olyan társadalmi befektetéssel, ami a mai munkanélküli meg közmunkás generációt és gyerekeit megfelelő tudással munkaképessé teszi? Ez lenne a perspektíva. Legalább egy önfenntartó társadalomhoz.Szerinted a magyar társadalom erre áldozna? Szerintem nem.Úgy gondolja, ahogy Lázár mondta, akinek nincs semmije, az megérdemli, annak nem kell adni semmit, csak annyit, hogy ne haljon éhen. Vagy be lehetne újra zárni a határokat,hogy ne vándoroljon el az értékes munkaerő, mint a szocializmusban. Szerinted ez ma lehetséges?
gellért mária 2016.08.26 18:36:48
@digipenna: Persze, jó lenne, én is szeretném...de erre a vágyadra egyszer már válaszoltam.
  Mindenki szeretné, ha ez annyira egyszerű volna, de hiába. Mindenki annyira tudni vél mindent, de mégsem tud. Közben, ha Orbánéknak vannak egyértelmű bűneik (mint a korrupció, a politikai rendszer helyettesítése az akaratelvűséggel és a manipulációval, az erkölcsi normák teljes elzüllesztése, a…..
gellért mária 2016.08.24 22:08:26
@HaFr: Semmi nem vitatható, amit Orbán mond. Nem azért mert ő az "ördög":), hanem azért, mert egy szavát nem lehet elhinni, mert itt ezt mond, ott az ellenkezőjét mondja, egyik nap ezt mondja, másik nap az ellenkezőjét..hazudik,ígérget, sajátjaként adja elő mások gondolatait....és amit tesz, lehetőleg a háttérben az a harmadik változat, ami kész tényként valamikor kiderül.
gellért mária 2016.08.24 22:15:29
@Hidvégi Mihály: "Orbán takarodj! Gyurcsány takarodj! Ez a mi hazánk!" Ki az a "mi"? szerinted? Szerintem ez mindannyiunk hazája.Na ne, ez nem politika.
Egyszerű ember vagy te Mihály.
gellért mária 2016.08.25 09:13:35
Orbán helyesen mondta (ha nem is fogalmazott pontosan, ezért hadd korrigáljam): vérzivataros időkben a magyar nép sikervágyát mindig az olimpiai érmekkel törekedtek csillapítani az utóbbi száz év döntően diktatórikus vezetői. A társadalmunk sikertelenségét kompenzáló fikció a "sportnemzetről" abba a…..
gellért mária 2016.08.22 17:56:39
@Emzé Periksz: Nem hazaáruló, hanem " felveti a hazaárulás erkölcsi bűnét." Igen , helyes az írás gondolatmenetének végén erre következtetni. A te lelkedet csupán 2 szó sérti, Orbán az egyik, hazaáruló a másik. Az írás egészére nem reflektálsz.Vagy nem érted, vagy nem akarsz érteni csak 2 szót.
gellért mária 2016.08.22 19:58:14
@Emzé Periksz: Nem mindegy mi a kiindulópont. Az én döntésem az, hogy egyetértek a kiindulóponttal,ebből következően a blog egészével, az elsőtől az utolsó mondatig.Nincs kiindulóponttól független utolsó mondat.
A Fidesz-paradigma jó a magyarok egy részének. Ebben nincsen semmi kivetnivaló. Ezek a honfitársaink vonzódnak az etnicista nacionalizmus és a nem túl erős vezérkultusz elegyéhez, szeretik a médiából azonnal elérhető, lelkesítő nagy szavakat, de nincs se kedvük, se idejük kibogozni a valóságot. Az…..
gellért mária 2016.08.20 21:16:22
Lázár szerint nem demokrata az, aki az október 2-ai népszavazástól való távolmaradásra buzdít -- az esztétikum kedvéért gyorsan hadd jegyezzem meg: mondta ezt azon a napon, midőn a rezsim nevében állami kitüntetésben részesítette a rendszerváltás történetének alighanem legmocskosabb szájú és tollú…..
gellért mária 2016.08.19 17:47:35
@A mélyben néma hallgató világok: Orbán nem zseniális, na. De te ezt nem érted.
Nemrég érkezett a hír, hogy az Adidas az amerikai Atlantába telepíti a teljesen robotizált cipőgyárát. Ezentúl nem fog óránként két dollárt fizetni távol-keleti munkaerőért, hanem oda viszi a gyárát, ahol a kereslet és a robottechnika továbbfejlesztésének legalkalmasabb helye van, amelyek -- nem…..
gellért mária 2016.08.12 04:35:55
@Shabby Bear: Kezdem magam úgy érezni, mint régebben, mikor egy ideig pszichiátriai osztályon dolgoztam. Volt egy beteg, aki mogorván, gondterhelten járt-kelt és időnként kezével eltakarta a szemét , hogy ne is lássa: "hová megy a világ"!? mondogatta.
De, nyugaton mindenki életébe már beépült, mint norma a liberalizmus. Próbálnál elvenni tőlük olyan jogokat, mint szavazati jog, jogegyenlőség, nők egyenjogúsága, válójog.stb.stb..mindazt a jogot amivel itt is élnek azok akik teli pofával szidják a liberalizmust.
gellért mária 2016.08.12 08:40:18
@Ylim: A nemzettudat tartalma a fontos.
gellért mária 2016.08.12 09:00:01
@Látens Inszinuáció: Nem részletekről van szó, hanem alapjogokról.
A választójog önmagában direkt célként nem tartozott a liberalizmus eszmerendszeréhez , de indirekt igen a feminista mozgalmak része volt...a női szabadság része volt
A magyar liberalizmus, ez a speciális rétegélmény, a francia forradalmi ideológia (Szabadság, Egyenlőség, Testvériség) és a bolsevizmusból történő kiábrándulás közös gyermeke, minden ízében doktriner hitvilág, doktriner alapítókkal, doktriner érvrendszerrel. Jelszavak és konstrukciók mentén képzelve…..
gellért mária 2016.08.09 23:51:26
@Ad Dio: A lényeg ugyanaz...igazolt...nem cáfolható, akármilyen úton jutunk hozzá.Mondjuk, indirekt igazolt...nem cáfolt.
És az agnosztikusok miért vannak bajban?
gellért mária 2016.08.10 00:37:01
@Ad Dio: Senki nem lehet független, ha az államtól pénzt kap. A mai, rendszerváltás utáni baloldal adott pénzt az egyházaknak../Vatikáni szerződés/.a jobboldal csak még több pénzt ad... szavazatokért. Úgy tudom Amerikában a hívők tartják fenn saját egyházközösségüket , szerintem így lehet függetlennek maradni.
gellért mária 2016.08.10 20:05:34
@Ad Dio: Én azt gondolom, adott ember ugyanolyan "jó" vagy "rossz" ember ha vallásos, ha nem, ugyanaz az ember. Az hogy milyen vezérfonalat választ belső késztetéseihez, mi az ideológiája hozzá, az másodlagos.
Ahol egy kormány (és főképp a vezetője) azzal a szlogennel vívja a harcát és stilizálja azt nemzeti üggyé, hogy "a haza nem lehet ellenzékben", illetve a politikai ellenzékéről lépten-nyomon megpróbálja bebizonyítani a nemzetellenességét, ott egy nemzet öntudata óhatatlanul fog függeni az adott…..
gellért mária 2016.08.08 20:41:57
@Kalmár: Először nézd meg amit 20.05-kor "neoteny" írt.A többi állításod is hasonlóan az államadóssághoz,vagy nem igaz vagy nem gazdaságpolitikai mérce.Aztán az a kérdésem, hallottál -e arról a fogalomról hogy szakértelem.Ne a Fidesz politikusi dumáját ismételd, hanem gazdasági szakértőket hallgass. Kivétel nélkül , minden oldalról azt mondják, hogy rossz a magyar gazdaságpolitika. A magyar gazdaság növekedése, ha leszámítjuk az EU-s támogatásokat és a multikat 0,3-05 %.A világ nem olyan egyszerű ahogy te látod, te pedig csak a saját laikus orrodig látsz. Ha neked jó, akkor minden jó.
gellért mária 2016.08.08 21:02:09
@Kalmár: Hé. a londoni árakat ne számítsd át forintra, az nem összehasonlítási alap. Az a lényeg, hogy az öttani keresetének hány százalékát teszi ki a kaja, az nem mérce hogy ott a kifli drágább!! Az a mérce, hogy ha él, eszik, lakik stb. marad -e pénze. És nem az számít, hogy az első években hol tart, pláne ha nem tud angolul, hanem az számít, hogy 5-10 év múlva hol tart, ha szorgalmas , ért valamihez és tud angolul.
gellért mária 2016.08.08 23:47:56
@Kalmár: "Továbbra is tény:Sokkal jobb gazdaságpolitikát csinál a jelenlegi kormány" Mitől tény? Csak nem attól, hogy te mondod? És miért is vagyunk a hitelminősítő intézetek szerint a bóvli kategóriában? Ez tényleg tény.
Az európai kultúra több forrásból táplálkozik, ezek nagyjából: a hellén-római világ, a zsidó-(reformált)kereszténység, a felvilágosodás, a nacionalizmus, a polgárság (a szabad piac) és a szekuláris szocializmus rendjei. Ez utóbbi hármat ritkán szokták az alaprendek közé sorolni, inkább politikai…..
gellért mária 2016.08.06 11:54:12
@unionista᠋: Bűnbakja...nem oka.Először ezt kell megérteni.
gellért mária 2016.08.06 18:10:29
@unionista᠋: Nem a zsidók.Itt a válasz.
gellért mária 2016.08.06 20:09:19
@Koós István: A lényeget írtad.
Ha a b. olvasó emlékszik az első Orbán-kormányra, egy elég erős pozitív világképre és mögöttes narratívára emlékezhet Szent Istvánnal és Széchenyivel, a polgári Magyarországgal, a keresztény állammal és az antikommunizmussal a középpontjában. Természetesen nem az az érdekes, hogy Orbán miben hitt…..
gellért mária 2016.08.04 20:34:43
@A mélyben néma hallgató világok: Akkor mikor Antall meghalt, én is Orbán Viktorra bíztam volna az "örökséget". akkor szerintem is jól tette. Csak hát....rég volt.De abban is biztos vagyok, hogy nem úgy folytatta volna mint Orbán Viktor de azt nem tudom, ki folytatta volna jobban a nehéz örökséget.Orbán Viktornak, érdemei elismerése mellett, nem sikerült.
gellért mária 2016.08.04 21:49:19
@A mélyben néma hallgató világok: Jaj, hagyd már abba a 20-25 év előtti idézeteket.Idézhetnél sok mást is..de te szelektálsz. Nem vagytok semmivel különbek.
Többet nem válaszolok.
gellért mária 2016.08.04 21:50:28
@digipenna: Így van..csak sovány vigasz.
Az n-edik könyvet olvasom éppen, amelyik súlyos válságban látja a kapitalizmust, és meg akarja váltani az emberiséget a szenvedésektől valamilyen magasröptű cél vagy ideológia nevében. Politikai oldalon pedig olyan emberek is beállnak a nyugati társadalmi rendszer bírálatába, akik maguk odahaza csak…..
gellért mária 2016.07.29 20:15:13
@Liberális fikakultúra: Bizonyára nem ismered a szabad piac fogalmát.
gellért mária 2016.07.30 12:41:17
@neoteny: A villákat nem kell lebontani...ha a nép beleül, akkor tönkremennek.
gellért mária 2016.07.30 15:07:03
@neoteny: Persze, igaz, értem mire céloztál.Én arra céloztam, hogy amikor a szocializmusban valóban a nép ült bele villákba és kastélyokba különböző jóléti intézmények formájában, azok tönkrementek, megszűntek kulturális örökségként megmaradni.