Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Csampala

9 bejegyzést írt és 18 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az alábbi cikk hasonló tartalommal az Azonnali.hu-n is megjelent.   "Magyarország elismeri és érvényesíti mindenki jogát az egészséges környezethez." „A becsült többlet halálesetek száma Budapesten 1400 és 1660 között alakult” Az első  mondat az Alaptörvény XXI cikkének első bekezdése, a második…..
Mostanra kb. az a kép alakult ki az ellenzéki pártok vezetőiről, hogy annyira hülyék/beképzeltek, hogy nem bírták (és továbbra sem bírják) belátni, hogy egyéniben leginkább csak akkor nyerhetnek, ha kölcsönösen visszalépnek egymás javára és a legtöbb választókerületben csak egy jelölt marad állva a…..
A Fidesz birodalmon kívüli média (Index, 444, Hvg, stb.) gyakran vádolja - teljesen jogosan - a Fidesz-médiát azzal, hogy egy alternatív valóságot hoz létre. Ugyanakkor ez néhanapján az ellenzéki médiában is előfordul, legutóbb a választási eredmények értelmezése során. Itt az történik, hogy a…..
  Két közlekedési reform-ötlet a közelmúltból.: 30 km/h sebességkorlátozás lakott területre, és rendszeres KRESZ-vizsga aktív járművezetők részére. Az elsővel kapcsolatban rögtön látszik, hogy EU-s képviselő indítványa. Sok ostobaság ömlik ki politikusok szájából, főleg, ha pályafutásuk…..
Csampala 2017.04.06 18:23:58
@F.M.J.: Az, hogy jelenleg csak egyes reszeken van sebessegkorlatozas, nem jelenti azt, hogy ez igy is marad. Ez egy eleg drasztikus, uj intezkedes, nyilvan nem vezetik be egyszerre az egesz varosban. Eloszor csak egyes helyeken kellett, hogy meg lehessen vizsgalni a hatasat. Most, hogy kiderult, hogy van eleg jo hatasa, mar sokkal nagyobb leptekben is be lehetne vezetni.

Amugy volt ennek a javaslatnak egy elozmenye, amiben az volt, hogy lakott teruleten 30 km/h-e korlatozas az alapszabaly, amitol nagyobb utak eseteben el lehet terni felfele. Ez lenne a normalis. A lakott teruleteken levo utak nagy resze lakovezeti utnak tekintheto (pl. bp belvarosi utcak 90%-a), sokkal konnyebb ugy szabalyozni a dolgot, hogy az alapszabaly a 30 km/h, es ettol lehet elterni a nagy utakon. Nagyjabol ma is ez az elv mukodik az 50 km/h feletti sbesseg korlatozasu utak eseteben, azok maradhatnanak is, a kisebb jelentosegu utak (pl. Bp-en Dozsa, Hatar ut, stb) kaphatna 50-es tablat. Azert irok Bp-rol, mert ott elek.

Amugy meg a belvarosokban azert sincs ertelme 50-es korlatozasnak, mert a sok lampa meg dugo miatt amugy se lehet annyival menni (az atlag sebesseg 30 km/h alatt van most is).
Vendégposzt Nemrég a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse amellett foglalt állást a blogunkon, hogy helyes intézkedés a tömegközlekedés ingyenessé tétele szmogriadó idején. Egyik aktivistánk ezzel ellentétes véleményen van. Alább közöljük írását. Abban szinte mindenki egyetért, hogy…..
Csampala 2017.03.30 06:30:19
@chrisred: Úgy jön ide, hogy a fentiek miatt feltételezhető, hogy akinek a BKV-s ingázás felmerül, mint versenyképes opció és aki valamennyire árérzékeny, az rendszerint BKV-val fog ingázni, ezért lesz bérlete, ergó rájuk nem hat az ingyenes BKV. Maradnak leginkább azok, akik az autózással rengeteg időt spórolnak meg, autójuk munkaeszköz, autóimádók, ár-érzéketlenek. Na rájuk sem igazán hat az ingyenes BKV, különösen, hogy egy dugómentes autózás és zsúfolt tömegközlekedés között kell választaniuk. Nyilván vannak kivételek, de számarányuk néhány %-ra tehető. Persze lehet némi pszihológiai hatás is, lehetnek autósok, akik úgy kedves gesztusként tekintenek az ingyenes BKV-re, amit illik elfogadni, vagy úgy gondolják, ha a főváros áldozatot hoz, akkor őnekik is illene. De feltehetően ezek a hatások is minimálisak, Szeged példája is ezt mutatta.

Kicsit más a helyzet az alkalmilag a belvárosba jövőkkel (pl. ügyintézési, szórakozási, egészségügyi célból). Ha nem budapestiek vagy nem közlekednek sokat, akkor feltehetően nincs BKV bérletük. Ha nekik a BKV versenyképes opció, akkor rájuk nagyobb mértékben hathat az ingyenes BKV.
Csampala 2017.03.24 11:18:02
@Jalos: Az utasok nagyon elteroen jarulnak hozza BKV koltsegeihez. Ha a BKV-t egy nagy egysegkent kezeljuk, akkor egy km koltsege kb 27-50 Ft-ra jon ki (attol fuggoen, hogy a nagy infrastruktura fejlesztes koltsegeit hogy szamoljuk). Mivel egy atlagos utazas hossza kb 4 km, a jeggyel utazok valojaban tobbet fizetnek, mint amibe az utazasuk kerul. A berlettel utazok atlagosan kb. 600 km-t tesznek meg havonta (persze ebben is nagy kulonbsegek vannak, a belvarosiak valoszinuleg joval kevesebbet utaznak mint a kulvarosokbol, agglobol tomegkozlekedessel bejarok), igy meg a teljes aru berletesek is csak az utazasi koltsegeik 30-60%-at fizetik atlagosan. A diakok, nyugdijasok, 65 ev felettiek nyilvan meg kevesebbet.

Ha tobben hasznalnak a tomegkozlekedest, akkor a bevetelek jobban nonenek, mint a kiadasok, mert pl. sok helyen most is kihasznalatlanok a jarmuvek (az atlagos kihasznaltsaga a BKV-nak 25%-os), illetve egy villamos vagy metrovonal eseteben pl. a menetrend suritese csak kis mertekben noveli a koltsegeket, mert a koltsegek legnagyobb resze az infrastruktura kialakitasaban van.

Persze a csucsidei zsufoltsagon nehez valtoztatni, a 4-6-os vagy a 7-es busz vonalan pl. mar nem nagyon lenne tobb hely tobb jarmunek. Itt az lehetne a megoldas, hogy csucsidon kivul kedvezmenyesbben lehetne utazni, es akkor akiknek modjuk van ra, utazhatnanak akkor. Ill lehetne pl. a kerekparozas lehetosegeit is javitani, az pl. egy vicc, hogy Budapesten a felsooktatasban resztvevo diakoknak mindossze 3%-a kerekparozik, mikozben pl. sok nemet vagy sved varosokban legalabb a feluk.
Csampala 2017.03.27 09:20:57
@chrisred: Az ingazas nem alkalmi, hanem rendszeres utazas, ezert itt nem a jegy arat kell osszahasonlitani az autozas koltsegeivel, hanem a berlet arat. Ami a parkolasi koltsegeket is figyelembe veve mar valoszinuleg olcsobb, mint az autohasznalat (persze ha a munkahely biztositja a parkolast, az csokkenti a tomkoz elonyet). Amugy felmeresek szerint kulso keruletekbol a belvarosba csak kb 20% ingazik autoval, forditott iranyba talan 30% lehet. Ok foleg azert ingaznak autoval, mert az sokkal celszerubb nekik (gyorsabb, rugalmasabb, stb), mint a tomkoz, vagy mert imadjak az autot, esetleg statusz-mutatas miatt. Eleg kicsi lehet azok szama, akiknek a tomkoz celszerussege vetekszik az autoeval, de a berletet draganak itelik meg, es emiatt autoval jarnak.

Persze abban egyetertunk, hogy a 350 Ft-os jegy egy oriasi lehuzas, ami elegge akadalyozza az alkalmi BKV hasznalatot, es emiatt nagyobb az autohasznalat az alkalmi utazasok eseteben. A 350 Ft-os jegy helyett tavolsagaranyos dijazast kellene bevezetni, mikor lesz e-jegy, addig meg jelentosen csokkenteni kellene az arat. De az nem megy, hogy szmogriado eseten szegeny autosokat megkimeljuk ettol az igazsagtalansagtol, mindenki mas (pl. kerekparosok, alkalmi videkrol a fovarosba utazok, stb.) meg szenvedjen tole.
Abban mindenki egyetért, hogy szmogriadó esetén korlátozni kell az autóforgalmat (illetve hát inkább előtte kellene, előrejelzés alapján, de ebbe most ne menjünk bele). Szinte adja magát az elképzelés, hogy legyen ingyenes a tömegközlekedés, melynek hatásra az emberek jobban elfogadják az…..
Ez a bejegyzés arról szól, hogy miért igazságtalan az, hogy a Budapest belvárosában autózók nem fizetnek autóhasználati díjat. Miért nem dugódíjról szól ez a bejegyzés? A dugódíj elnevezés igazából nagyon autós központú elnevezés, azt sugallja, hogy a belvárosi autóhasználat csak a dugók miatt…..
Ez a bejegyzés arról szól, hogy az ingázás (leginkább az agglomerációból Budapest tágan értelmezett belvárosába – a Hungária körúton belülre - történő) támogatása miért igazságtalan és hogy milyen problémákhoz vezet. Autóval ingázók Az autóval a belvárosba ingázók jelentős mértékben…..
Ez a bejegyzés arról szól, hogy miért igazságtalan a bérlethasználatra alapuló jegyrendszer -  azaz, hogy nincs használatarányos (km, perc vagy megálló alapú) jegy, és hogy indokolatlanul drága a vonaljegy a bérlethez képest -.ill. az önállóan utazó diákok, nyugdíjasok és 65 év felettiek…..
Unfair Budapest Ki fizesse a BKK-t? 2016.03.06 19:28:36
Ez a bejegyzés azt járja körül, igazságos-e a budapesti tömegközlekedés állami támogatása. Kezdjük néhány alapdologgal. 1. A http://www.bankweb.hu/hol-van-helyi-ado/ oldal, és számos ismerősöm elmondása alapján míg a vidéki (falusi, kisvárosi, agglomerációs) települések nagy részén a háztartások…..