Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mafi mushkila

0 bejegyzést írt és 3067 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
       I DON'T FUCKING BELIEVE THIS SHIT !!!!!      A belga sajtó arról ír, hogy in concreto a "La Détour" nevű melegbárban egy gangbangot (hölgyolvasóink elnézését kérem, egy vagy több melegprostit kúrtak meg, nagyjából el tudják képzelni, hogyan és merre, igen nincs puncijuk, ne tessék…..
mafi mushkila 2020.12.02 15:57:31
@balmoral: Ez kell ide pontosan! És tényleg nem láttam még sehol.
mafi mushkila 2020.12.02 17:13:41
@Kettes: :D
mafi mushkila 2020.12.02 17:37:28
@BiG74 Bodri: Én értem az árnyalást csak nem szeretem :) Nem, ez a vicc volt. Nincs szerintem igazság ebben az árnyalásban. Eleve ha a családokra és az emberiség evolúciós történetére gondolsz egy gondolatban, akkor nem kettő darab, szigorúan kidekázott nemű felnőtt egyedre kell gondolnod, hanem egy kisebb közösségre.
          1925. április 25.-én Róma alapításának évfordulóján adták ki a Fasiszta Értelmiség Kiáltványát.  Olyan olasz értelmiségiek írták alá a Manifesto-t, mint Luigi Pirandello, Gabriele d'Annunzio,  Ungaretti, Malaparte vagy Marinetti. Nem Jókai Anna, Kovács Ákos vagy Fekete György.         A…..
mafi mushkila 2020.11.25 08:53:29
@netukki: Hát ezt sikerült jól visszacsinálni. Emlékszem, hogy a rendszerváltáskor az egyik megfogható cél az volt, hogy legyen úgy kitalálva, értelmezve és megélve a törvényi környezet, hogy amit nem tilos, azt szabad.
Viccországban (még) mindig bejelentenek.....
mafi mushkila 2020.12.01 17:18:48
mafi mushkila 2020.12.01 20:57:20
@incze: Nemmm, a tiétek az érdem, kizárólag, akik reagáltok!
mafi mushkila 2020.12.02 08:02:13
     Demeter Szilárd szerint a szolidaritás olyan, mint a Zyklon-B, a multikulturális társadalom pedig maga Auschwitz, nyilván Priti Patelre és Rishi Sunakra gondol, esetleg a francia kormány muszlim gyökerű tagjaira, vagy arra a két török származású tudósra akik a Pfizer vakcinát fejlesztették…..
mafi mushkila 2020.11.29 19:51:02
@látjátok feleim szümtükkel: kemény. de jogos az adott vitában
mafi mushkila 2020.11.29 20:16:31
@MEDVE1978: Nem kerülte el a figyelmemet, az idézett részbe is belevettem. Ha magának az erőszaknak a jelenlétét vizsgálják a társadalmi berendezkedés tükrében, abból a fejlett demokráciák jönnek ki jól - akkor meg kit érdekel, hogy milyen nyelvet beszél, vallást gyakorol, ételt eszik a lakossága. Ha egy fejlett társadalom elmarad valamely pozitív vonásában más társadalmaktól, majd továbbfejleszti magát, a liberális demokráciáknak ez kifejezetten a kompetenciája.
mafi mushkila 2020.12.02 07:57:46
@mafi mushkila: Oh, erre is választ kaptam :)
         Ha Orbánról az elkövetkező napokban kiderül, hogy megdugott egy struccot, az azért lesz, mert el akarja terelni a figyelmet arról, hogy een Hongaars parlementslid dat intussen al onstlag esetleg pikáns helyre dugta be a kis fütyijét, persze csak azért tette, ha egyáltalán tette (jogi…..
mafi mushkila 2020.12.01 17:27:39
@velőtanya: lefordíthatatlan szójáték
mafi mushkila 2020.12.02 05:28:04
@Bayaz: mivel a 'gender equality, LGBT rights' terjesztése jellemzően csökkenti a reprodukciós arányszámot

A gender equality kiegyensúlyozó hatással van (ki gondolta volna!), ha az egyenlőtlenség abban áll, hogy a nők számára csak a családanya szerep elérhető társadalmilag megbecsült szerepként, akkor csökkenti a reprodukciós rátát, ha pedig az jellemzi, hogy választásra kényszerülnek a szerepek között, akkor növeli.

Az LGBTQ rights hatása egyelőre nemcsak felméretlen, hanem felmérhetetlen is, nagyon új még ez a helyzet, befejezetlen ez a folyamat ahhoz, hogy megnézhessük, hogyan változik, ha a repressziót felszámolja egy-egy társadalom. (Adottan represszió nélküli társadalmakról lehet tudni.)

Te kis biopolitikus.
      A nyíltan antiszemita, egykori kommunista ideológus-kókler a rezsimlap vezércikkében magyarázta el, hogy miért hisz Trump győzelmében, sőt, miért KELL hinni Trump győzelmében.     Fricz a tökéletes magyar rezsimértelmiségi, harminc éve nem olvasott semmit, előtte pedig csak a…..
mafi mushkila 2020.11.29 18:01:35
@incze: ne mondd, hogy a macskás nickemmel is lebuktam! :)
mafi mushkila 2020.11.29 20:23:52
@kemény keleti kommentelő: Csinálok egy mezítláb szavazunk Orbán ellen mozgalmat addigra
mafi mushkila 2020.11.29 20:57:12
@incze: abba még a szavazz fasszal mozgalomból is csatlakoznának
       Az Örülünk Vincent blog szerint az Amerikai Egyesült Államok következő elnöke Joe Biden lesz.      Indoklás: Georgia államban a legtöbb még el nem számolt szavazat az erősen kék Gwynnett megyéből származik, Trumpnak tehát semmi esélye arra, hogy fordítson.  1584 szavazattal vezet Biden.   …..
mafi mushkila 2020.11.27 18:58:51
mafi mushkila 2020.11.27 22:08:52
@Kettes: Igen, tudom, de hát ezt végképp illetlenség említeni ilyen helyzetben. A pulykáról se beszélem le :) Meg legalább annyit tudok róla, hogy nem mászkál el, szóval a ragályt nem terjeszti, a hagyományokkal szembe menve.
mafi mushkila 2020.11.28 22:55:35
@velőtanya: "a játéknak vége"

Jól hangzik!
     Jelentem: aludtam.  Persze egyszer felébredtem és megnéztem mindent (538, NYT, fogadóirodák).  Lujzával szólva, azt írja az újság: " Trump and Biden are now separated by about 164,000 votes, with Trump leading. But the more than 460,000 outstanding mail ballots left to be counted are likely…..
mafi mushkila 2020.11.28 19:45:51
mafi mushkila 2020.11.28 20:08:39
@ámbátor: igaz, a méret. a zamzar is már előfizetéses ahhoz. (azért emlegetem ilyen szívesen mert gregor samsáról nevezték el, nem édes? )
mafi mushkila 2020.11.28 20:10:33
@velőtanya: :) nem ugrott be de megtaláltam :)
      Aránylag biztos voltam benne, hogy az Orbán-rezsim nem engedi el a járványt és a végén nem lesz napi száz halott. Elengedte. És meghamisították a halálozási adatokat. Ezért nem tévedtem olyan nagyot látszólag.     Kásler Miklós mai bejelentése:    December 10. környékén 27-30000…..
mafi mushkila 2020.11.28 13:17:30
@esernyősEvezős: Grat a túléléshez! Remélem, nem marad semmi.
mafi mushkila 2020.11.28 13:56:54
@esernyősEvezős: Eddig még csak olyanom van, akinek nyom nélkülinek tűnik - legyél te is köztük :*
mafi mushkila 2020.11.28 13:57:42
     Narendra Modi és Erdogan cégéres fasiszták, de senki sem tagadhatja, hogy többségi elvű fasiszták. Törökországban a katonai kaszt mindig tényező volt, kormányfőt akasztottak, puccsok sorát hajtották végre, és Erdogan nem a katonai kaszt támogatásával, hanem éppen a kaszt ellenében került…..
mafi mushkila 2020.11.26 19:55:22
@mafi mushkila: senki?
mafi mushkila 2020.11.26 23:17:22
@Podvinecz Marsall: ez neked fantaszta? hogy úgyse lehet? küldjetek egy fantasztábbat!
mafi mushkila 2020.11.27 18:47:14
@Bayaz: 2006-ban lófasz sem volt. Elmesélem: 90-ben az történt, hogy az a megrögzött és teljesen jogos habitusunk, hogy per def gyűlöljük és a bajszunk alatt szidjuk a kormányt/államot (mivel ekkor még ténylegesen egykutya volt), és mindenki kérdés nélkül tudja a másikról, hogy ha ki nem is mondhatja, de ugyanúgy érez, lecserélődött arra, hogy váratlanul ki lehetett fejezni dolgokat. Ez nem az Antall-kormány nagyszerűségét bizonyítja, hanem csak simán a demokratikus átmenet vívmánya - még a kis satnya kezdeti demokráciával is ez járt vele. A rákövetkező, váltópolitikaként működő berendezkedésben ehhez képest annyi változott, hogy a valamilyen politikai önazonossággal rendelkező népek átkonvertálták a bizalmatlanságukat általában a hatalomról a megfelelő pártokra, míg a többiek csinálták tovább, ahogy eddig. 2002-ben kiderült, hogy a váltás nem fog mindig automatikusan megtörténni, ezért OV betárazta az általa ismert egyetlen fegyvert még alaposabban, és rájátszott az elégedetlenségre - miközben a kormányzás minősége nem tért el az addig megszokottól lényegében.

2012-ben és 2016-ban az ellenzék a pártok és a választók tekintetében is megosztottabb volt, viszont már túl voltunk a választás (egypárti) egyfordulóssá alakításán.
        Írtam korábban a Johns Hopkins Egyetem kutatóintézetének előrejelzéséről. Azóta félelmetesebbé váltak a jóslataik Magyarországgal kapcsolatban. Ma aztán címlapon hozták le a lapok, hogy napi 220 halálesettel számolnak (ez így nem teljesen igaz, de mindenképpen 100 feletti értékkel).       …..
mafi mushkila 2020.11.23 22:06:39
@Vakmacska: Veled érzek, köszönöm, hogy elmondtad.
mafi mushkila 2020.11.24 22:15:30
@aronsatie: Konkrétan a megbetegedéseket számolják, az oltás(ok)tól eltelt egész hetenként általában. Tehát megkapod a szurit (ami vagy placebo vagy a vakcina), aztán éld az életed (lehetőleg egy jól átfertőzött régióban, pl.: "In order to evaluate the efficacy of Janssen’s COVID-19 vaccine candidate, clinical trial sites in countries and areas with high incidence of COVID-19 and the ability to achieve a rapid initiation were selected.") Ha covidos lettél, veled csökken a 100%.
mafi mushkila 2020.11.25 08:54:36
@aronsatie: @incze: Köszi, nagyon felületesen tájékozódtam.
       Szilvaytól, Seres Lászlóig, az ATV-től a magyar állami televízióig nyomatják a debil trumpista propagandát, miközben Biden nem kapja meg azokat a biztonsági információkat (remélhetőleg megkapja, mert vezető republikánusok átadják neki), amelyeket Trump napokkal a megválasztása után már…..
mafi mushkila 2020.11.13 16:34:41
@ámbátor: ha regizel egy tumblit, nézheted (meg be is szólhatsz neki :)
valamiért átállt a láthatósága, de megvan
mafi mushkila 2020.11.13 20:01:01
@Geronimo Stilton: Már késő :(
mafi mushkila 2020.11.13 20:25:25
@Geronimo Stilton: Jaja, nem úgy értettem, hogy pont olyan. Hanem hogy "olyan". Amilyenben nem szeretnénk.
       Nekem most nincs semmiről mondanivalóm. Ezt kell elolvasni. TGM írását Szőcs Gézáról. Ebből valamit meg lehet érteni a világunkról. Valami keveset, mert mindig csak keveset lehet megérteni a világból, ami soknak látszik az mindig hazugság.     Választottam hozzá egy Szőcs Géza verset.…..
mafi mushkila 2020.11.09 21:24:19
@jotunder: Ez tulajdonképpen ostobaság a részemről, de valószínűleg több határon túli magyar írót olvastam úgy, hogy nem jegyeztem, hogy határon túliak... Mert a szöveg a minden, a nyelv, a közlés. Amíg a politika bele nem tolta az arcomba (vagyis hát amíg oda nem kezdtem figyelni erre a vetületre, lehet, hogy előtte is tolta) engem ez nem foglalkoztatott. Én csak annyit néztem a borítón, hogy eredeti magyart olvasok vagy fordítást. Bodor Ádám egy kivétel pl., nála figyeltem erre, meg néhányan. Szóval bennem megvan maga a kultúra (csak ilyen kulturálatlanul, kirakatlanul).
     2020 november 8.    Az alábbiakat az egykori keményvonalas antiszemita, ma "zsidó " Veszprémy Mandiner Bubu írta le. " Lehet, hogy a jóslatok helyesek, de attól még nem a média hirdet ítéletet és végeredményt az elnökválasztáson."   "Nyilván érdemes rögzíteni néhány tényt: az Egyesült…..
mafi mushkila 2020.11.09 12:27:48
@velőtanya: Hát... a választási csalásnak nagyon rossz a sajtója (már abban az esetben, ha tisztességes szándékból követik el, mert önkényuralkodóktól nem is várunk el mást, szóval elmegy), szóval ilyesmit nem lehet célként kitűzni. Ezért nem akarom.
De nem tudom elfelejteni, hogy a demokráciának az elsődleges közvetlen haszonélvezője az önkényuralkodó, mert megúszhatja úgy a dolgot, hogy mindent elbasz mindenki számára, de utána életben marad. Ez a vívmány lényege. A többiek, a milliók szívnak, dolgoznak, reménykednek, felelősen próbálnak dönteni, prosperálnak esetleg a szerencsétől függően, de annyira közvetlen hasznát nem látják egyelőre, mert az annál hosszabb távon épül ki a tömegek számára.
Ha meg itt vagyunk beszorítva a civilizációs fejlődésnek abba a szakaszába, amikor uralkodót már nem ölünk meg, mert nem szép dolog senkit megölni, de még a demokráciát sem üzemeltük be üzembiztosan, akkor ennyi engedményt én tennénk magunknak, hogy megpróbáljuk az elnyomással szemben, vér nélkül, amit lehet. Igazából nem ez az, amit akarok, tényleg, de ha ezt nem akarom, akkor mi marad, amit akarhatok?
A másik "igazából", hogy szerintem ez nem választási csalás ilyen helyzetben, hanem a valóság visszaépítése a színjátékba, de ezt nem fogom tudni eladni elég széles körben.
Meg tényleg nem lehet megcsinálni.
De gondolni azt szabad.
mafi mushkila 2020.11.09 12:41:04
mafi mushkila 2020.11.09 13:40:17
@kisa: Nálam: orsósviktor nem oké, mert a rasszizmussal él, fideSS oké mert a káros, gyilkos ideológiát kárhoztatja
       Orbánék kiadták a parancsot, hogy meg kell győzni a magyar lakosságot arról, hogy Amerikában elcsalták a választást. Hihetetlen mennyiségű hülye tombolja most ki magát, ami úgy 1944 óta nem lepi meg a magamfajtát .      Az egyik baromság az, hogy az amerikai választás nem ment át a Benford…..
mafi mushkila 2020.11.07 15:25:21
@Barkalot: Mintha a fogát húznák.
mafi mushkila 2020.11.08 13:14:47
@Barkalot: Inkább én kérem a virágokat az öltözőmbe. Vonakodva és sunyítva:
Engedje meg, hogy gratuláljak Önnek a sikeres elnöki kampányhoz.
mafi mushkila 2020.11.08 13:53:01
@kemény keleti kommentelő: Szép sorban valamennyiünknek igazunk lesz :)
   "The kind of populist nationalism that Hitler incarnated has been and continues to be the most deadly of modern plagues."   Amikor John Lukacs meghalt számos lap idézte ezt a mondatot nekrológjában. John Lukacs a populizmus és a nacionalizmus esküdt ellensége volt, talán ezért sem beszélnek…..
Örülünk, Vincent? A helyzet 2020.11.06 11:30:59
          Amikor az ember a githubon nézi a bejövő párezres "batch"-okat éjjel fél ötkör, akkor baj van. És amúgy tényleg baj van, az amerikai republikánus vezetők egyelőre beálltak a konfabuláló idióta Trump mögé, nagyon kevesen merik kimondani, hogy ez az ember teljesen vállalhatatlanul…..
mafi mushkila 2020.11.07 08:21:33
@Bolygó Hollandi: A többi kommentel szemben én azt gondolom, hogy ez nem egy rossz dolog önmagában. Ha egyéb hatások nélkül el lehet érni, hogy így érezd magad, az alapjában üdvözlendő. Pl. ne kezdj el valótlanságokban hinni vagy a Fideszre szavazni... Mert ami az élmény itt, az az, hogy a megszokott, kontrollált, fegyelmezett testi-érzelmi létezésből egy kis időre szabadságra mehetsz. Nem egy végtelen szabadságba, mert itt is a környezet szabja meg/engedi meg, hogy mi történhet veled, de mégis csak egy különböző módba kapcsolhatsz, ami - amennyire egy másik embert leolvashatunk - örömtelinek tűnik. Rokona annak, mintha gyerek lennél, táncolnál, szexelnél (vagy bdsm-eznél :), Weöres Sándort olvasnál (vagy írnál), stb. Nyilván nem volna szabad részt vennie annak, akire nézve ez veszélyes, hanem csak ha gördülékenyen vissza tud rendeződni a hétköznapi módba. Szóval összességében, amíg minden szempontból ártalmatlan, addig én ezt kommendálom, ahogy általában a kíváncsiság, tapasztalatszerzés, változásokra való fogékonyság, kitekintés mint örömszerzés kommendálható. Az intellektuális kísérletezőkedv a kultúránkban elfogadottabb és értelmezettebb mint a test-érzelmi, de szvsz ez nem egy értéke hanem egy hiánya a kultúránknak.
mafi mushkila 2020.11.07 10:07:03
@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Persze, "önmagában" értékeltem.
mafi mushkila 2020.11.07 12:00:24
@MEDVE1978: Majdnem, de annyival jobban állnak, hogy náluk 1/5 a szavazói tábora, nálunk meg 1/3
        Nate Cohnt olvasom, ő a NYT guruja és eléggé biztos benne, hogy Biden nyeri a választást.  Amikor a Fox News behúzta Bidennek Arizonát (és aztán az AP is követte)nem értettem mire ez a nagy bátorság. Vannak exit pollok Arizonában, Maricopa megyében és Pima megyében szép nyugisan vezet…..
mafi mushkila 2020.11.05 07:24:01
@Kettes: nagyon zen!
mafi mushkila 2020.11.05 07:32:10
@incze: "GOP officials are beginning to lose patience with some of President Trump's behavior"

Még jó, hogy nem "got attitude"-öt mondanak. Most, hogy nem biztos a hatalma, és hirtelen kinőtt az ítélőképességük. Különös időbeli egybeesés.
mafi mushkila 2020.11.05 16:48:35
@jotunder: (Ezt a kiállót az outstanding miatt mondjátok?)
        Az utolsó két napon a megbízható (B+ vagy jobb) kutatók mérései.        Pennsylvania:    Hét mérés. A legerősebbnek az 1862 likely voter (LV)-s tegnapi Siena College/New York Times Upshot (A+)   ahol Biden 6 százalékkal vezet. Ma a Monmouth University (A+) két modellt nézett meg 502 LV-n,…..
mafi mushkila 2020.11.03 17:19:16
@Rhonin: 10 természetesen :) Én bevallok bármilyen eltévelyedést, az ember lehet nem elég okos meg túl okos, a saját háta mögé is kerülhet az érzelmi labirintusban... De ez a konkrét példa a 75%-okkal hogy működik?
mafi mushkila 2020.11.04 21:46:22
@libernyák: heavy.com/news/fact-check-biden-ballots-michigan/

Fordított az időrend a két kép között, és nem hozzászámoltak, hanem levontak - mert valami hiba volt előzőleg. De ez nem megy olyan nagyot, mint az eredeti hír.
mafi mushkila 2020.11.05 13:32:09
@rdos: :)) ezt még nem hallottam :) kösz a derűs percet!
        Az a hipotézisem, hogy Bodolai László valójában meg akarta menteni az Indexet Orbánéktól. Ő nem Orbánék embere, hanem beszorult Orbán kutyái és a szerkesztőség közé. Azokból az információmorzsákból, amit össze tudtam szedegetni, és ami hihetetlenül távol van bármiféle teljes tudástól, nem…..
mafi mushkila 2020.11.02 16:19:33
@Podvinecz Marsall: Én a leginkább előrevivőnek azt látnám, hogy ha láthatóan megreformálta magát, akkor sokkal többet ér a háttérsztorijával együtt ragaszkodni hozzá, lehetőséget adni neki. És külön ráállítani egy PR-ost, hogy minden egyes említéskor magyarázza el, hogy mennyire gyönyörű az, hogy a rasszista és kegyetlen megnyilvánulások az éretlenségéhez köthetők, és mostantól nincs nála elkötelezettebb az egyenlőség és tisztelet mellett, mert tudja, hogy milyen máskülönben az emberi szív, micsoda mocsár. Ha őszintén megbánta, annak az is egy jele, hogy nem a történtek feledését kívánja ő sem, hanem a lehetőséget, hogy továbbadja, amit a saját bőrén megtanult. Persze ehhez nagy szükség van arra is, hogy elfogadják tőle ezt a szolgálatot - nem biztos, hogy a közeg fogékony erre vagy hogy ki lehet alakítani a fogékonyságot, ha bele is állnak rendesen.
mafi mushkila 2020.11.02 18:05:46
@ámbátor: Jól hangzik, jegyeztem, köszi! Az én fejemben az Amerikai história X járt...
mafi mushkila 2020.11.02 21:05:37
@Podvinecz Marsall: Most már rendesebben is elolvastam a cikket (a sportkörítés miatt nehezen vettem magam rá, a vonakodásomat csak a The Great American Novel tudta eddig elsöpörni :), és nem tudom persze eldönteni, hogy az a helyzet, hogy a közvetlen környezete látja-e jobban a lelkét, vagy csak nem tudott kijönni belőle minden, ami benne lenne, a helyzetben kódolt ellenérzések miatt...

Felületes olvasás után azt hittem még, hogy "csak" azt kéne megugrani, hogy miközben a rasszizmus ellen fellépők igazságérzete (az ismereteim szerint) teljesen megalapozottan mondatja velük azt, amit, pont ebben az esetben maguk ellen dolgoznak ezzel.
         Michigan-ben az utolsó tíz poll átlaga 2016-ban 3.8 százalékos Clinton előny volt, tegnap átlagban 8 százalékos Biden előnye. 2016-ban 47.57-47.26-ra nyert Trump Clinton ellen.         Wisconsinban az utolsó tíz poll átlaga 2016-ban 6 százalékos Clinton előny volt, tegnap átlagban 10…..
mafi mushkila 2020.11.01 11:58:53
@AdvocatusDiaboli: Akkor szeretném gyorsan az én kifejezésemet módosítani "reflected irrationality"-re, mert az enyémben nem az igazoltság a lényeg (értsd: ha már felfedeztem az irracionalitást, akkor a puszta megtörténte miatt automatikusan igazoltnak tekintem, "benéztem, mert ki voltam akadva/rá voltam pörögve/féltem/fáztam/éhes voltam/pisilni kellett"), és nagyon nem szeretnék valamiféle tudományos módszerrel kapcsolatos elképzeléshez dörgölőzni, ez csak a személyes túlélési eszközöm.

De belenéztem a wiki szócikkbe, csak elriadtam: esetleg van kedved egy annál felszínesebb gyorsösszefoglalóhoz? Egyáltalán, méltányolod vagy nem?
mafi mushkila 2020.11.01 12:10:41
@velőtanya: @Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Vagy az is lehet, hogy megrendelt kérdésként kezdődött, álaggodalmas, valójában a lehetőséget normalizáló témabevezetésként. Én így csinálnám. Utána meg már nem lehet kihagyni jószándékúan sem. Bár még akkor is számít a körítés, hogy egy teljesen fantasztikus, légből kapott, semmi által nem alátámasztott, elfogadhatatlan eshetőségként kérdezik, vagy csak úgy. (Nem tudom, mi volt, és abból mi mit láttunk, hallottunk idézetként.)
mafi mushkila 2020.11.02 17:53:32
@AdvocatusDiaboli: Most ez is rokonszerűnek tűnik:

"Although mistakes do not lend themselves to formal modelling and unifying theory, they are inescapable in the real world. Incorporating them into analysis, as behavioural economics has done in other areas, could improve predictive power. The is particularly true if particular types of mistakes have distinctive triggers. At the same time, such analysis, combining rational and irrational elements, would yield a richer and more accurate interpretation of history than stylised simplifications with imperfect purchase on the facts."
voxeu.org/article/democracy-mistake

Nem emiatt olvastam el, hanem emiatt:

"in between 64% and 67% of cases, rulers appear not to have intended to share power – they democratised by mistake."

VAN REMÉNY! :)
        Tíz nappal ezelőtt a brit Parlamentben Boris Johnson miniszterelnök igen emelt hangon " az abszurditás csúcsának nevezte" a második lockdown bevezetését. Három órával ezelőtt Boris Johnson miniszterelnök bejelentette a második lockdown-t.        Már tegnap kiszivárogtatták, hogy lezárják…..
mafi mushkila 2020.11.01 12:21:39
@Barkalot: +1
mafi mushkila 2020.11.01 20:34:18
@Kettes: Ezért járok ide
mafi mushkila 2020.11.02 07:54:51
@Barkalot: Ahogy mondod
       A fideszes narratíva szerint egyetemi autonómia nem létezik, mert a Carl Schmitt kifestő szerint csak ellenségek és barátok vannak (ezt azért Carl Schmitt sem gondolta így, de Orbánék nem olvasták Hitler koronajogászát, ők csak olyan szolgákkal veszik magukat körül, akik már valóban láttak -…..
mafi mushkila 2020.10.24 13:28:55
mafi mushkila 2020.10.24 15:00:40
mafi mushkila 2020.10.26 07:23:38
@netukki: Nagy Márta: „És én úgy látom, hogy a kettőnek egyszerűen semmi köze egymáshoz. A művészet természetesen mindenkor szabad. Tehát ha beleegyeznek, folytatjuk a filmet.” Ez különösen cinikus volt.
        "Az emancipáció ellenében ennek a begyökerezettségnek kell lennie a konzervatív gondolkodás középpontjában. Ezt Roger Scrutontól Donald Trumpig sokan képviselik. (Botos Máté, a pártállam ideológiai könyvkiadójának újonnan kinevezett vezetője)"        Donald Trump konzervatív…..
mafi mushkila 2020.10.24 10:29:15
@GHermann: Nem akarok a posztíró helyett válaszolni, csak a magam szempontja: ezek a hivatkozott partikularítások mindig gondosan kurált listában kerülnek elő. Nem úgy működik a dolog, hogy az emberi természet és organikus közösségi működés alapos megértése után ellenállhatatlan következtetésként érkezik a világnézeti vízió. Hanem úgy, hogy az igazolni kívánt nézetek (valójában: célok, hatalmi érdekek) alátámasztására kicsemegéznek jelenségeket, aközött is önkényesen válogatva/összemosva, hogy az embernek éppen az individuális vagy a társadalmi lényként tekintett nézetét vizsgálják. Az egyik oldalról a lehető legfelületesebb gondolkozás, a másik oldalról viszont tökéletesen a célra törő.

Azt nem tudom megmondani, hogy ez (kinél) mennyire szándékosságból vagy figyelmetlenségből fakad.
mafi mushkila 2020.10.24 13:57:22
@látjátok feleim szümtükkel: Lehet mondani gondolom... Nekem most éppen nem arra állt rá az agyam.
mafi mushkila 2020.10.25 16:15:02
@kemény keleti kommentelő: Ennek a kommentnek nagyon bírom az indulati tartalmát :) Szerintem bőven megérdemli az eredeti felvetés (nem a mi kedves posztolónk, akit szeretünk, még ha sajnos tévutakba öli is az értékes energiáit világnézeti kitekintései során). De szerencsére a helyzet ennél sokkal jobb! Inkább úgy néz ki a dolog, hogy a ma elmaradottsága a tegnap élvonala volt. És a ma élvonala lesz a holnap elmaradottsága. Az Ady-publicisztikák pl.elkeserítőek az erőteljes párhuzam miatt, de a párhuzam akkor sem azonosságot jelent. És ez annak köszönhető, hogy az a kép, hogy az emberek zöme mindenáron ellenáll a változásoknak, csak egy kép, amit az emberek zöme szeret felmutatni. De ami korokon át megfigyelhető, az az, hogy a tömegek a víz természetességével folynak az egyre kimunkáltabb emberiesség irányába. Bárki mondhatja magáról vagy pilloghat a másikra, hogy mennyire kemény fejű, értékeiben szilárdan álló, hagyományos hittételei mozdíthatatlanságának tiszteletet követelő egyén, miközben az illető valójában könnyű kézzel válogatja ki azokat az elemeket, amik még összhangban vannak a korszellemmel és adott körülményekkel, és hagyja el, amik már nincsenek. Ez maga a tradíciók úgynevezett követése - ennél nincs erőteljesebben megvalósult tömeges formája. Kimerül egy puszta állításban. Tényleg csak szándék kérdése, hogy ezt úgy tekintjük hogy az emberek valamilyenek és egy-egy erő meg kívánja változtatni őket, vagy úgy, hogy az emberek alaptermészete kimondottan a változás, váltás, alkalmazkodás, miközben egy erő a változatlanság képét vetíti rájuk és beléjük.
    Donald Trump leginkább abban bízhat, hogy a közvéleménykutatók tévednek és abban, hogy valami még történik az elkövetkező három hétben.     Megkerestem néhány "csatatér" államot.    Pennsylvania:    2016 utolsó heti kutatások :  mindenki Clinton győzelmét mérte, kivétel nélkül.  Az 538.com…..
mafi mushkila 2020.10.22 19:03:58
@libernyák: 3. Én Új-Zélandot hoznám példának (példaképnek).
mafi mushkila 2020.10.22 19:32:33
@KennyOMG: Meg hát nem is basszák el.
mafi mushkila 2020.10.24 17:01:15
@jotunder: A tavaszi zűrzavart már elfelejtetted?

"State governors are complaining that the federal government’s directive for states to fend for themselves has resulted in an intense bidding war, raising the costs of limited medical resources as states fight amongst themselves to get their share."

"While the federal government has been stepping up and sending much-needed supplies to states—though typically in far smaller quantities than requested— the administration has also made things harder for the states they’re purporting to support. The federal government has joined in on the bidding wars, driving up the prices and competing directly with the states they would be sending the supplies."

"...the federal government has stepped in and exercised its authority over the state, using force majeure to cancel or impound multiple orders."

Ez egyértelműen szövetségi szintű, tettleges elbaszás és kártétel volt.

Másrészt meg szerintem nem lehet ott meghúzni a vonalat, hogy Trump "csak" kommunikál, és az nem olyan, mintha cselekedne - annál sokkal kifejezettebb hatásai vannak a szavainak.