Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Csányi Viktor

0 bejegyzést írt és 16 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Omnibusz A trolibuszgyár 2019.02.11 23:29:03
TrolZa, azaz trolibuszgyár. A korábban Ziu néven ismert szovjet gyár nem jutott az Ikarus sorsára, Trolza néven ma is termel. A gyár történetéből kiragadunk pár érdekességet, és megnézzük mit csinálnak manapság...
Csányi Viktor 2019.02.24 11:07:13
@Ma is mentek gecizni?: Mondjuk akkora piacon azért kicsit nehezebb is tönkremenni. Bár az Egyesült Államokban, ahol szintén nagy, a piac folyamatosan kikényszeríti a cégek egyesülését és összeolvadását, a kínaiakkal és a koreaiakkal való versenyképesség megőrzése miatt.
Merényi Dániel, akit legtöbben mint Grafitembert, a Napirajz alkotóját ismerik, nagy cipőkről, bringavázakról és japán gyártmányú tűfilcekről mesélt nekünk, meg arról, hogy van nélküle is elég Coelho itthon. Szekeres Nikoletta: Pár évvel ezelőtt markánsan megváltoztattad az életed. Mi volt a…..
Csányi Viktor 2018.12.03 18:28:05
@$pi$: Az én kedvenceim? :D Része vagyok a kezdetektől a mostani végrehajtó hatalomnak, első sorból láthatom egy ideje a hülyeséget és a kontraszelekciót. És persze láthattuk tíz éve is, legfeljebb nem ezeken a szinteken. Nagyon sok régi fideszes káder csömörlött már meg ettől a tempótól. Persze sokaknál nagy úr a pénz és asszisztál, de nem lehet mindenkit kompetens emberekkel pótolni, aki feláll.
Csányi Viktor 2018.12.03 14:15:01
@$pi$: Ilyen az, mikor nem ismered valaki munkásságát (vagy legfeljebb az Indexről, ami talán a Merényi-jéghegy csúcsa). Pont nem volt jellemző rá a politizálás, egy évtizeden át elzárkózott tőle, ahogy sokan tettük. A mindennapok szürrealitása szerintem elmosta mára azt a határt, ami miatt valaha a Hírcsárda (vagy akár a Kretén, a MAD) érdekes/hülye színfolt volt a humor egén. Ma már nem tudhatod biztosan, hogy az a rajz a gúnyolódás csupán vagy épp ez történik grétán (mondjuk egy sajttájékon a kormányszóvivő vagy a cirkuszban a minielnök gúnyolódik így valakin)!
Szentpétervár, az európai hangulatú volt orosz főváros vasúti szempontból is érdekes, már csak azért is, mert egyedülálló módon két gyermekvasút is üzemel a területén. Most azonban a metrójáról szeretnék írni, amelyik természetesen a második legnagyobb az országban. Ott nem a második metrógyűrű első…..
Néhány évvel korábban az egész világ maglev lázban égett, több gazdagabb ország is eljátszott a gondolattal, hogy mágnesvasutat épít. Felmerült még a Budapest-Berlin vonal ötlete is, míg Kínában kezdésnek egy Peking-Sanghaj, később akár egy országos hálózat kiépítése is napirendre került. A…..
Csányi Viktor 2018.02.24 14:02:32
@Online Távmunkás: Valakinek el kell kezdeni kísérletezni a bevezetésével, különben sose lesz olcsóbb. A turbómotor is a versenysportban kezdte, ma mégis a súlycsökkentésben és a környezetvédelemben kap szerepet a feltöltés. Lehet, hogy ötven év múlva olcsó kínai maglev-technikával újítunk meg HÉV-vonalakat és nem megfizethetetlen japánnal vagy némettel...
Csányi Viktor 2018.03.09 18:48:25
@gereblyepörkölt: Miért ne lehetne -most hasonlítottam össze és nem szűnt meg forogni a Föld! :) Össze lehet azt, mint ahogy a vasúti konténerszállítást is össze lehet a közútival és a tengerivel is.
Lengyelország 2004-ben, Magyarországgal egyidőben csatlakozott az Európai Unióhoz. Az ország ekkor még meglehetősen szomorú mutatókkal rendelkezett: magas munkanélküliség, gazdasági szerkezetváltás, csökkenő személy- és teherforgalom jellemezte. Pendolino motorvonat Gdańsk állomáson (kép forrása:…..
Csányi Viktor 2018.02.24 13:47:45
@Terézágyú: Beszarás ez a folytonos ballibezés. Remot Szergej-, Dácsia-, Csörgő-, Szili-programok, Desirók, Talentek, Flirtök, Traxxok beszerzése, 400 posta-BHV, 300 halberstadti kocsi, Alstomok a 2-es, 4-es metróra mind-mind ezalatt az átkos időszak alatt futottak, pedig állítólag ők az autópálya építéseket nyomták (ilyen jelentéktelen 1100 kilómétert toltak az összvissz 1500-ból, a jelenlegi három legnagyobb magyar híd ezalatt épült pl.)
2015. őszén kezdett el a Kocsis Máté vezette józsefvárosi önkormányzat pénzeket csorgatni Habony Árpád lapjának, a Lokálnak. Az elbújtatni kívánt személyre szabott kiírást ebben a cikkben lepleztem le. Pár hónap múlva még jobban megpróbálták eltüntetni a kíváncsi szemek elől a költést, kiszervezték…..
Csányi Viktor 2017.12.22 15:26:29
@dunántúli gyerek: Ilyen számot a matematika nem is ismer, ugye. Meg aztán a billiárd egy játék, ugye. Csak azt meg egy l-lel írják jobb helyeken.
Hatalmas vasbeton doboz emelkedik Berlin központjában az Altes Múzeummal szemben, a német főváros egyik legfrekventáltabb pontján. Nem egy itt hagyott világháborús bunker. Régi-új épület ez. Ha felépül, három oldalról pontosan úgy fog kinézni, mint a 17–19. század folyamán felépült egykori…..
Csányi Viktor 2017.12.10 10:30:22
@w9alaki: Azért a semennyit az elég durva csúsztatás. A Parlament (mínusz Kossuth tér), a Mátyás templom és a Vigadó felújításának nagyobb része, az esztergomi Bazilika, a pannonhalmi Főapátság, a milleneumi földalatti, a Széchenyi, a Rudas és a Rácz fürdő, a Szabadság-híd, a Vásárcsarnok, a Zsinagóga, de pl. a Keleti homlokzatának felújítása is (ami ott meg is állt) a ballib kormányok idején történt. Meg történt volna a Várkert bazár vagy a Szépművészeti Múzeum felújítása is, ha kerületi önkormányzatok nem tesznek lépten-nyomon keresztbe (vagy einstandolják ők is a dolgokat, mint tette azt a Fideszes vezetés a Városligettel és a Margitszigettel)...
Franciaország nagysebességű vasúthálózata már ma is meghaladja a 2150 km-es hosszúságot, és további több, mint 700 km áll építés alatt. Idény nyáron fejeződik be a Párizs-Bordeux nagysebességű vasútvonal építése, decemberben pedig Nîmes és Montpellier között nyílik egy új lehetőség az utazni…..
Csányi Viktor 2017.05.27 19:28:15
@menkő: Nem csak az idTGV-szolgáltatás, vagyis a fapados? Úgy tudtam a TGV és az ouigo marad.
A Talgo történetének első részében áttekintettük, hogy mekkora utat tett meg a spanyol Talgo az első tesztektől a nagysebességű, később már nyomtávváltós szerelvényekig. A folytatásban pedig áttekintjük a legutóbbi évek fejlesztéseit és a nemzetközi sikereket. Talgo vonatok Barcelonában (kép…..
Új útibeszámoló-sorozatunkban már hoztunk néhány indokot arra, hogy Bulgáriában járva ne csak a tengerpartot keressük fel, és azt is megtudhatták olvasóink, hogy a legtöbb vonatot és azok legérdekesebb járműveit is fővárosban, Szófiában lehet megtalálni. Akinek viszont a…..
Hányszor meg hányszor felvetődött már, hogy ez a baj a 4-es metróval, az a baj a 4-es metróval, de ez is baj vele, és így tovább... Eljött az ideje, hogy adjak nektek egy másik szemszöget ezekkel a kérdésekkel kapcsolatban. Igyekszem minél inkább lefedni a témát, hogy minél…..
Csányi Viktor 2015.10.24 13:46:12
@molnibalage: Éppen azért, mert a fotó illusztráció egy metróépítés nélküli Budapesthez. Egy Bartók Béla fölújítása utáni állapot már nem lehetne hiteles ábrázolása a járulékos költségek elköltése nélküli párhuzamos jelennek. :)