Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Csányi Viktor

0 bejegyzést írt és 16 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Omnibusz A trolibuszgyár 2019.02.11 23:29:03
TrolZa, azaz trolibuszgyár. A korábban Ziu néven ismert szovjet gyár nem jutott az Ikarus sorsára, Trolza néven ma is termel. A gyár történetéből kiragadunk pár érdekességet, és megnézzük mit csinálnak manapság...
Csányi Viktor 2019.02.24 11:07:13
@Ma is mentek gecizni?: Mondjuk akkora piacon azért kicsit nehezebb is tönkremenni. Bár az Egyesült Államokban, ahol szintén nagy, a piac folyamatosan kikényszeríti a cégek egyesülését és összeolvadását, a kínaiakkal és a koreaiakkal való versenyképesség megőrzése miatt.
Merényi Dániel, akit legtöbben mint Grafitembert, a Napirajz alkotóját ismerik, nagy cipőkről, bringavázakról és japán gyártmányú tűfilcekről mesélt nekünk, meg arról, hogy van nélküle is elég Coelho itthon. Szekeres Nikoletta: Pár évvel ezelőtt markánsan megváltoztattad az életed. Mi volt a…..
Csányi Viktor 2018.12.03 14:15:01
@$pi$: Ilyen az, mikor nem ismered valaki munkásságát (vagy legfeljebb az Indexről, ami talán a Merényi-jéghegy csúcsa). Pont nem volt jellemző rá a politizálás, egy évtizeden át elzárkózott tőle, ahogy sokan tettük. A mindennapok szürrealitása szerintem elmosta mára azt a határt, ami miatt valaha a Hírcsárda (vagy akár a Kretén, a MAD) érdekes/hülye színfolt volt a humor egén. Ma már nem tudhatod biztosan, hogy az a rajz a gúnyolódás csupán vagy épp ez történik grétán (mondjuk egy sajttájékon a kormányszóvivő vagy a cirkuszban a minielnök gúnyolódik így valakin)!
Csányi Viktor 2018.12.03 18:28:05
@$pi$: Az én kedvenceim? :D Része vagyok a kezdetektől a mostani végrehajtó hatalomnak, első sorból láthatom egy ideje a hülyeséget és a kontraszelekciót. És persze láthattuk tíz éve is, legfeljebb nem ezeken a szinteken. Nagyon sok régi fideszes káder csömörlött már meg ettől a tempótól. Persze sokaknál nagy úr a pénz és asszisztál, de nem lehet mindenkit kompetens emberekkel pótolni, aki feláll.
Szentpétervár, az európai hangulatú volt orosz főváros vasúti szempontból is érdekes, már csak azért is, mert egyedülálló módon két gyermekvasút is üzemel a területén. Most azonban a metrójáról szeretnék írni, amelyik természetesen a második legnagyobb az országban. Ott nem a második metrógyűrű első…..
Néhány évvel korábban az egész világ maglev lázban égett, több gazdagabb ország is eljátszott a gondolattal, hogy mágnesvasutat épít. Felmerült még a Budapest-Berlin vonal ötlete is, míg Kínában kezdésnek egy Peking-Sanghaj, később akár egy országos hálózat kiépítése is napirendre került. A…..
Csányi Viktor 2018.02.24 14:02:32
@Online Távmunkás: Valakinek el kell kezdeni kísérletezni a bevezetésével, különben sose lesz olcsóbb. A turbómotor is a versenysportban kezdte, ma mégis a súlycsökkentésben és a környezetvédelemben kap szerepet a feltöltés. Lehet, hogy ötven év múlva olcsó kínai maglev-technikával újítunk meg HÉV-vonalakat és nem megfizethetetlen japánnal vagy némettel...
Csányi Viktor 2018.03.09 18:48:25
@gereblyepörkölt: Miért ne lehetne -most hasonlítottam össze és nem szűnt meg forogni a Föld! :) Össze lehet azt, mint ahogy a vasúti konténerszállítást is össze lehet a közútival és a tengerivel is.
Lengyelország 2004-ben, Magyarországgal egyidőben csatlakozott az Európai Unióhoz. Az ország ekkor még meglehetősen szomorú mutatókkal rendelkezett: magas munkanélküliség, gazdasági szerkezetváltás, csökkenő személy- és teherforgalom jellemezte. Pendolino motorvonat Gdańsk állomáson (kép forrása:…..
Csányi Viktor 2018.02.24 13:47:45
@Terézágyú: Beszarás ez a folytonos ballibezés. Remot Szergej-, Dácsia-, Csörgő-, Szili-programok, Desirók, Talentek, Flirtök, Traxxok beszerzése, 400 posta-BHV, 300 halberstadti kocsi, Alstomok a 2-es, 4-es metróra mind-mind ezalatt az átkos időszak alatt futottak, pedig állítólag ők az autópálya építéseket nyomták (ilyen jelentéktelen 1100 kilómétert toltak az összvissz 1500-ból, a jelenlegi három legnagyobb magyar híd ezalatt épült pl.)
2015. őszén kezdett el a Kocsis Máté vezette józsefvárosi önkormányzat pénzeket csorgatni Habony Árpád lapjának, a Lokálnak. Az elbújtatni kívánt személyre szabott kiírást ebben a cikkben lepleztem le. Pár hónap múlva még jobban megpróbálták eltüntetni a kíváncsi szemek elől a költést, kiszervezték…..
Csányi Viktor 2017.12.22 15:26:29
@dunántúli gyerek: Ilyen számot a matematika nem is ismer, ugye. Meg aztán a billiárd egy játék, ugye. Csak azt meg egy l-lel írják jobb helyeken.
Hatalmas vasbeton doboz emelkedik Berlin központjában az Altes Múzeummal szemben, a német főváros egyik legfrekventáltabb pontján. Nem egy itt hagyott világháborús bunker. Régi-új épület ez. Ha felépül, három oldalról pontosan úgy fog kinézni, mint a 17–19. század folyamán felépült egykori…..
Csányi Viktor 2017.12.10 10:30:22
@w9alaki: Azért a semennyit az elég durva csúsztatás. A Parlament (mínusz Kossuth tér), a Mátyás templom és a Vigadó felújításának nagyobb része, az esztergomi Bazilika, a pannonhalmi Főapátság, a milleneumi földalatti, a Széchenyi, a Rudas és a Rácz fürdő, a Szabadság-híd, a Vásárcsarnok, a Zsinagóga, de pl. a Keleti homlokzatának felújítása is (ami ott meg is állt) a ballib kormányok idején történt. Meg történt volna a Várkert bazár vagy a Szépművészeti Múzeum felújítása is, ha kerületi önkormányzatok nem tesznek lépten-nyomon keresztbe (vagy einstandolják ők is a dolgokat, mint tette azt a Fideszes vezetés a Városligettel és a Margitszigettel)...
Franciaország nagysebességű vasúthálózata már ma is meghaladja a 2150 km-es hosszúságot, és további több, mint 700 km áll építés alatt. Idény nyáron fejeződik be a Párizs-Bordeux nagysebességű vasútvonal építése, decemberben pedig Nîmes és Montpellier között nyílik egy új lehetőség az utazni…..
Csányi Viktor 2017.05.27 19:28:15
@menkő: Nem csak az idTGV-szolgáltatás, vagyis a fapados? Úgy tudtam a TGV és az ouigo marad.
A Talgo történetének első részében áttekintettük, hogy mekkora utat tett meg a spanyol Talgo az első tesztektől a nagysebességű, később már nyomtávváltós szerelvényekig. A folytatásban pedig áttekintjük a legutóbbi évek fejlesztéseit és a nemzetközi sikereket. Talgo vonatok Barcelonában (kép…..
Új útibeszámoló-sorozatunkban már hoztunk néhány indokot arra, hogy Bulgáriában járva ne csak a tengerpartot keressük fel, és azt is megtudhatták olvasóink, hogy a legtöbb vonatot és azok legérdekesebb járműveit is fővárosban, Szófiában lehet megtalálni. Akinek viszont a…..
Hányszor meg hányszor felvetődött már, hogy ez a baj a 4-es metróval, az a baj a 4-es metróval, de ez is baj vele, és így tovább... Eljött az ideje, hogy adjak nektek egy másik szemszöget ezekkel a kérdésekkel kapcsolatban. Igyekszem minél inkább lefedni a témát, hogy minél…..
Csányi Viktor 2015.10.24 13:46:12
@molnibalage: Éppen azért, mert a fotó illusztráció egy metróépítés nélküli Budapesthez. Egy Bartók Béla fölújítása utáni állapot már nem lehetne hiteles ábrázolása a járulékos költségek elköltése nélküli párhuzamos jelennek. :)