Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ogy

84 bejegyzést írt és 270 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Volt már poszt ezzel a címmel, de a Hachette úgy gondolta, hogy a kispolszki témában még bőven van, és az 1/8-as, lakókocsis ST után kiadtak egy 1/6-os, utánfutós FL modellt is, szintén összerakós, apránként csepegtetős verzióban. Számolgatni nem szeretnék, abba meg bele sem akarok gondolni, hogy…..
Legutóbb kerékre raktam, gurultam vele néhány száz métert, de az élmény nem volt maradandó, így hamar visszaálltam a garázsba. Egyrészt ültető laprugó került alá, így elmászott az első kerékösszetartás, másrészt a felkerült kerekek tehermentesítője, nem kispolszki agyhoz volt illesztve, így a…..
Kétezres évek végén volt birtokomban GMX, egy 1987-es, fehér autó, ami tökéletes megbízhatósággal vitt el rengeteg helyre, napi használós autóként. Igen, még télen is. :) Több soron elbasztam, de ha a baleset nincs, akkor nincs CCL, szóval összességében jól jöttem ki a balesetből, az a tíz öltés meg…..
Véget ért az év legnagyobb autós projektje, amit a Kangoo szolgáltatott. Egy szimering és egy kinyomócsapágy volt a fő bűnös és majdnem egy hónapig tartott, de beleálltam. :)  Valójában egy nettó 3-4 napos projektről beszélünk, ha az ember átlagos igényekkel rendelkezik és minden alkatrész van…..
Polski Fiat 126 felújítás Böjt 2023.10.20 17:05:03
Nem kellett sokat várni, meg lett a fene nagy polskizással járó szívás. :) Elsőként az önindító rántott vissza a rögvalóságba, pedig már azt is elképzeltem, hogy jövő nyáron a kékkel megyünk nyaralni a tengerhez. Bovden teljes húzására meg sem mozdult az önindító, de valahol középtájt még elkapta,…..
Rengeteg változás volt az elmúlt években az életemben, így sajnos az autóépítés és úgy en bloc a kispolszkizás háttérbe szorult. Minden a házasságtól datálható, bár utána még Polskival mentünk nászútra és a téli utazást is elég erősen beszőtte a kispolszkizás. Ezt követően vállalkozó, majd apa…..
Nem posztoltam Bulgáriából. Nemhogy kettőt, de még egyet sem. Pedig nem volt olyan feszített a tempó, mint Albániában, de valahogy mégsem. Jól esett kicsit pihenni, korán feküdni, jól aludni, bár a közvetlen tengerparti szállásokon továbbra sem tudok sokáig aludni. Sokáig a reggel nyolcat jelentené.…..
Akárhonnan is nézem, ez az idei első posztom. Nem sok. :( 1/8-as modell készen van, de külön posztot nem érdemel, mert csak pár rész volt hátra. Baromi mutatós a végeredmény, már csak egy méltó vitrin kellene számára.  Garázzsal kapcsolatban egy kapavágás sem történt, idén másra kellett a pénz és…..
Valahol a térkövezés finiselésénél hagytuk abba a teleregényt. Télen szolgáltatott elég munkát a +300 négyzetméternyi térkő, fel is merült egy hómaró/ seprűgép vásárlása, de mire konkrét ajánlatokig jutottunk, addigra vége lett a havazásnak, így el lett engedve a téma. Ha tippelnem kellene, akkor…..
Bő egy éve írtam a legutolsó posztot az 1/8-as makettről és ez idő alatt elég sok rész érkezett a lengyelektől hozzá. Megkaptuk a csupasz bódét, amitől nagyon féltem. Egyrészt az épségben való kézhezvétel aggasztott, másrészt a fényezés minősége. Félelmem alaptalan volt, közel makulátlan a…..
Theth másnapjára az Ohridi tó volt tervbe véve, de a Mostar előtti fjord kicsit elvitte a showt és a 400 kilométernyi autókázás is visszatartott minket, így a közelben próbáltunk keresni természeti látványosságot. Kicsi google, kicsi tripadvisor és már rá is találtunk Komanra, ami szintén fjord…..
ogy 2018.09.19 20:19:19
@bádogember86: 4010 kilométer lett a vége. Egy jobb első defektem volt. Nem is a kilométer a megsüvegelendő, hanem az, hogy ebből sok volt az autópálya (közel a gyári végsebességhez), az izmos emelkedő és szar út. :)
Este megittam az első albán sörömet, aminek hála korán beájultam, így kora reggel van egy kis időm, hogy összeszedjem a gondolataimat. Az ismerkedést a fővárossal kezdtük, ahol szinte az összes látnivaló egy helyen található, így a főtér felé vettük az irányt. Vasárnap lévén parkolót csak közepesen…..
ogy 2018.09.05 19:39:23
@bádogember86:
Nem para.

Majd legközelebb. :)
Hihetetlen, hogy mennyivel több élményt ad, egy ilyen öreg verdával menni, mint valami modern kütyüvel.

Ma csóri sokat kapott, iszonyatosan szar utakon (ahol éppen volt) mentünk legalább 15-20 kilométert, hazafelé meg egy irtózatos zuhé is elkapott, ugyanezen a szar úton.
Hajnali négy órás indulás volt a terv, amit majdnem sikerült tartani, mindösszesen 20 percet csúsztunk. Magyar szakasz nem túl izgalmas, cserébe haladós volt, a kellemes hidegnek köszönhetően 99-100-as tempóban haladtunk a cél felé. Határátkelés másodpercek alatt megtörtént és Horvátország ezen…..
ogy 2018.09.02 22:52:58
@bádogember86: Köszönjük! Egyelőre nagyon élvezzük. Sok van még vissza, de ha minden így marad, akkor bocsánatot kérek a sok alkatrészért. :)
Nem vagyok a közösségi oldalakon pózolgatós fajta, pláne nem a koktéllal csücsörítő szelfikirály féléből, ez itt most a kivétel lesz. Vagy valami olyasmi. :) Nyaralásunkról szeretnék egy útinaplóhoz hasonló írást összerittyenteni. Mentségem, hogy CCL-el megyünk, akinek talán az utolsó nagy útja…..
ogy 2018.08.23 20:06:38
@bádogember86:
Köszi! :)
Hayabusás kolléga magára vállalta a szállító szerepét. Akkor van csak baj, ha egy komplett motort kell hoznia, esetleg vontatni. :)
ogy 2018.08.29 19:47:30
@bádogember86: Léghűtéses? :)

Szudas egy gyújtás problémát jósolt. Bármelyik verzióval kiegyezek.
ogy 2018.08.30 12:38:34
@Reseda: Akkor már három olyan ember is megerősítette, akinek adok a szavára. :) Szerencsére azóta sem volt hasonló, így továbbra is tartom, hogy volt összefüggés a benzinnel.

Köszi András!
Polski Fiat 126 felújítás 1982 2016.02.15 14:50:15
"Pár évvel ezelőtt a hahun eladásra kínáltak egy piros kispolszkit, ami talán az egyik legjobb évjáratból származott. Kellően éltes volt, hogy a jobb minőségű darabok hírét öregbítse, de ahhoz már elég fiatal, hogy rendes fék legyen alatta. Kevéssé cizelláltan fogalmazva: egy korai 4*98-as osztókörű…..
ogy 2018.03.28 11:03:57
@Polski91: Szia! Magamnak hozta be mindent a lengyelektől, de tudok segíteni benne, ha gondolod. Árban és minőségben is jobb és sok olyan alkatrész is van, amiről itthon nem is hallottak.
Két éves múlt a garázs projekt és még mindig nincsen kész, de a leköltözés megtörtént. :) Időrendben a villanyszerelők voltak soron, illetve lettek volna. Megtapasztalhattunk némi linkséget, hitegetést és szarban hagyást, ami miatt az évre tervezett többi feladat mind borult. Ekkor jött az isteni…..
Inkább egy nyúlfarknyi képriport lesz, mint hagyományos értelemben vett poszt. Nagyobb egységekben jönnek az új részek, lelkesedésem is töretlennek mondható, a jelenlegi szösszenet célja, hogy pár képen keresztül megmutassa, hogy mi tetszik és mi nem.  A motortér összképe nagyon hiteles, részletek…..
Napra pontosan egy éve történt meg az első kapavágás, így adta magát egy garázsról szóló szösszenet összehozása. Kész volt az alap, nagy volt és szürke, de már a miénk. Tél nem tett benne semmi kárt, néha le lett söpörve, google is lefotózta, más nem történt. Május végén gyülekezett a szokásos…..
ogy 2017.09.13 17:24:46
@cseuztompi: Köszönöm! Lassan eltelt megint egy év. Még mindig nincs készen, de azért volt fejlődés bőven. Lesz róla összefoglaló. :)
Évtizedes álmom vált valóra a Deagostininek köszönhetően. Makett formátumú százhuszonhatosról nem tudok és valójában ez sem az, de saját kezűleg kell összeállítani és méretarányát tekintve a makettezés király kategóriáját képviseli, azaz 1/8 méretarányú. Szerencsére volt megbízható beszerzési…..
Utolsó két poszt egy-egy projektről szólt és azóta mindkét fronton látványos haladás volt tapasztalható, de ezúttal csak az autó vonalról osztom meg a történéseket.  Felesleges elemek eltávolításánál lett lezárva a gondolat és egy kevéssé szívderítő kép zárta a posztot, amin réz, gitt és sok-sok…..
ogy 2016.10.06 20:00:28
@VadMacs: Fizikálisan igen. De lassan el fog bontódni, ahogyan a garázs is, amiben most áll. :(
Felkapott és divatos dolog a bakancslista. Természetesen az én fejemben is létezik, de sosem próbáltam tételesen összeszedni, nem is éreztem ennek szükségét. Egy dolog viszont egészen bizonyos, hogy a leginkább vágyott tétel egy saját tulajdonú garázs és műhely, amiben egy…..
Téliesre fordult időjárás miatt ritkán jutok csak a garázsba, emiatt nem nagyon akarnak finomodni a részletek a kocsin. Novemberben adódott egy lehetőség, hogy ingyen mehessünk Lengyelországba, cserébe csak pakolnunk és vezetnünk kellett. Természetesen éltünk az alkalommal, de nem…..
ogy 2010.01.14 16:34:24
@KG126:
Stipistop is be volt linkelve a csevegőbe, bár már nem emlékszem már ki dobta be. :)

Már én is kicsit bizonytalan vagyok az enyémmel kapcsolatban. :) Valamikor összehozzuk. :)

:) Nincs mit. :)

@Zotyó:
Tegnap sikerült egy picit dolgozni rajta, végre minden belső kárpit véglegesen benn van. :)

Gátló párja szerintem 6500-7000-ből kijön. :)

Modellt azóta KG-nak is vettünk, az övé még is szebb is, csak nem zöld. :)

Először le kellene mosni, majd utána fotózunk. No meg mocitető beállítás a centrifugálszűrő pucolása után. :)
ogy 2010.01.14 19:02:36
@Zotyó:
Meg belőttem az ülést és az övet, így végre kényelmesen kitudok nyújtózni a kocsiban. :):)

Majd úgyis beírjuk a club fórumba, ha megyünk, akkor szólj rám a gátlók miatt.

Losiéban olyan 3000 km után már erősen volt mit pucolni. :(
ogy 2015.02.17 21:53:41
@szundi26:
Helló!

Ha tényleg szépet akarsz, akkor legalább 200-250 ezer forinttal kell számolj. Ha hosszabb távra tervezel, akkor érdemes minél gyáribb állapotú kocsiban gondolkodni, ami elsőre drágább lesz, de hosszú távon sokkal olcsóbb.
Ha műszaki, akkor valamiféle motorcsere mindenképpen bekövetkezik CCL életében. Két évvel ezelőtt a gyári blokk került vissza és a sárga motor azóta többnyire hentesládában és különböző cipősdobozokban töltötte életét szétszerelve és elpucolva. A burkolatok KG…..
Szeptember elején kapott a klubunk meghívást a pozsonyiaktól az őszi találkozójukra. Dátum hibátlan volt, hiszen arra a hétvégére Cincin amúgy is "rám lett bízva", így a program adta magát. Gyors körkérdés után a szűkebb kör is pozitívan állt a dologhoz, így újra egy napos…..