Regisztráció Blogot indítok
Adatok
a pedagógus

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tudom, hogy a közlekedési kultúra a hazai blogoszféra egyik legkedveltebb és ezért talán legelcsépeltebb témája, de a teljesség kedvéért azt hiszem, nekem is szánnom kell pár bekezdést a kérdésre.Bár állítólag a magyar felsőoktatás világszínvonalú meg mi adtuk a legtöbb…..
a pedagógus 2010.03.10 17:27:06
A bejegyzés elejével nem értek egyet, a vezetésre vonatkozó résszel viszont igen !

A magyar felsőoktatás nem világszínvonalú ! Néhány szakterületet (pl. orvosképzés), illetve az általában rosszul oktatott szakokon belül néhány kiugró teljesítményű tanszéket kivéve a magyar felsőoktatás kritikán aluli !

Az ország sikeréért, vagy kudarcáért igenis az országot irányítók a felelősek. Az országot irányítók azonban nem pár százan vannak, hanem néhány 10.000-en. Politikusok, bírók, jegyzők, ügyészek, rendőrök, nagyvállalkozók, hatósági vezetők, tanárok, akadémikusok, újságírók, média császárkák ......... stb. A szocializmus évtizedei alatt a kulcsfontosságú pozíciók, az élet minden területén telítődtek bizalmi emberekkel, akik túlnyomó többségében az adott feladathoz alig értő, tehetségtelen emberek. Illetve egyvalamihez van csak tehetségük, a seggnyaláshoz, és a korrupcióhoz. Az országot vezető réteg csak nagyon lassacskán cserélődik ki. Abban igazad van, hogy pl. egy osztrák, vagy svájci mentalitást (szintén az élet minden területén) utolérni nem csak a vezetőkön múlik. És az is igaz, hogy ez még jó vezetőkkel is hosszú folyamat, de jó vezetők nélkül, magától, alulról soha nem fog bekövetkezni. Ha a közvetlenül választható vezetők képtelenek, egy minőségi és gyors változást előidézni az országot irányító rétegben, akkor a demokrácia a rendszerváltoztatást nem képes végrehajtani. Ha a következő választásokon a FIDESZ 2/3-ot ér el, akkor érdemes lesz megfigyelni, hogy demokratikus úton lehet a rendszert váltani. A fent leírtak minden békésen rendszerváltó kelet-európai országban problémát jelentenek, de nálunk a probléma nagyobb, mert az irányító réteg cseréje nálunk volt a legkisebb, és a leglassúbb. A békés, kultúrált együttélés egyik alapfeltétele az is, hogy a bűnözők nem érvényesülhetnek. Ma pedig nálunk a bűnözők jobban érvényesülnek, mint a becsületesek. Nyilvánvaló, hogy úgy érzik bármit megtehetnek, önbizalmuk az utakon is, de az élet más területein úgyszintén, látványosan megjelenik, és rohasztja a társadalom morálját. Előbb utóbb, ha a bajok az egekig szöknek, lehet, hogy egy alulról jövő kezdeményezés majd nagy változást eredményez, de az lehet javulás és romlás is.
Vasárnap az Emberibb Parkolásért Mozgalom és a Közlekedési Dolgozók Országos Egyesülete csapata autókkal tüntetett a kerékpárutak ellen. Az aktivisták elfoglalták a Kiskörúton nemrég kialakított bicikliutat, és a parkolósáv visszaállítását követelték a városvezetéstől.…..
a pedagógus 2009.12.14 21:40:30
@Fricibá': Minden nagyváros, ahol a belvárost megszabadították a mozgásképtelen autóktól felvirágzott. Nincs ellenpélda !!! Nem 100 parkolóhely eltűnése a döntő. A belváros és környéke alá több 10.000 parkolóhelyet kellene létrehozni ! Az áruszállítást is meg lehet úgy oldani, hogy általában véve autós közlekedés nincs a belvárosban. Sétáló utcák, kerékpáros és tömegközlekedés jól szervezett és kitalált áruszállítás a jól bevált módszer az európai városokban.