Adatok
Wagner
0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Furcsa, hogy miközben a mi környékünkön a dízel-villamos mozdonyok voltak a felsővezeték nélküli vasúti vontatás császárai, a németek inkább a dízel-hidraulikus meghajtást részesítették előnyben. A nyugati oldal különösen ráfeküdt erre a verzióra, a mi szintén dízel-hidraulikus Csörgőnkkel…..
Wagner
2017.02.15 00:36:43
@Izo: Igazad van, az eredeti szovjet motor valóban kétütemű. A felújítások során beszerelt Caterpillar motorok négyüteműek.
Elnézést a korábbi nem pontos állításért!
Elnézést a korábbi nem pontos állításért!
Ennek a posztnak a tartalma átszerkesztett formában az alábbi címeken érhető el:Általános tudnivalók a Hurtigrutenről, utazási előkészületek:http://vizek-hajok.blog.hu/2017/02/25/fjordok_trollok_es_postahajok_ez_a_hurtigruten
Útinapló a Lofoten motorossal megtett hajóútról: 2016. okt. 20-31.…..
Már az előző Hollandiáról szóló posztom is erről a vasúti múzeumról akart szólni, de annyi érdekes képet találtam az országról és vasútjáról, hogy végül csak a bevezető lett egy külön cikk. De a mai napon sorra kerül Hollandia legnagyobb vasúti múzeuma is, mely Utrecht…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A BR 232 (320) mellett itt érdemes lett volna megemlítened az ML 3000 C'C'-t
Ugyancsak német (óriás)dízel, két motorral, hidraulikus hajtással. Igaz, nem a Henschel, hanem még előbb (1957.) a Krauss-Maffei gyártott 4 darabot.
de.wikipedia.org/wiki/Krauss-Maffei_ML_2200_C%E2%80%99C%E2%80%99
Ezek közül egy Magyarországon is "szolgált" egy rövid ideig M61 2001 pályaszámmal. (A másik hármat a jugoszláv vasút vette meg.) A MÁV dízelmozdony beszerzési tervének keretében tesztüzemben volt itt néhány hétig. 1960. nyarán a Balaton mentén láthatták sokan - én magam is :) - azonban a tesztüzem nem győzte meg a MÁV-ot, végül ezért került beszerzésre a 20 db NoHab. Az is döntő volt, hogy a NoHabokkal lényegében azonos szerkezetű mozdonyból már több ezer példány futott világszerte, bőséges üzemeltetési tapasztalatokkal, míg hidraulikus nagydízelből még Németországban is kevés, máshol meg szinte semmi. További NoHabok beszerzését - tervben volt! - aztán a "Szergej" érkezése hiúsította meg, természetesen elvtársi "sugallatra". Akkoriban a legnagyobb problémát - még nem igazán mutatkoztak meg a Szergejek műszaki gyermekbetegségei - az jelentette, hogy míg a NoHab beépített vonatfűtési gőzkazánnal is rendelkezik, a Szergejnek, mint eredendően tehervonati mozdonynak, nincsen vonatfűtő berendezése, így telente a Szergej-vontatta vonatokon mindig lehetett látni a közvetlenül a mozdony mögé besorolt vonatfűtő gőzkazán-kocsit.
Csak érdekességképpen: a NoHab dízele kétütemű, míg a német mozdonyoké, és a Szergejé is négyütemű.