Regisztráció Blogot indítok
Adatok
vizu

0 bejegyzést írt és 109 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az elmúlt hetekben egyre inkább éreztük a Saltban is, hogy a sok home office után ránk fér egy kis felfrissülés. Kimaradtak az irodai beszélgetések, leépültek az emberi kapcsolatok, és ennek éreztük hiányát. Ezért elindult a SALT (belső) KIHÍVÁS, vagyis kihívtuk saját magunkat: futunk, biciklizünk,…..
50 évet kellett megérnem ahhoz, hogy rájöjjek arra, hogy a magyar nyelv a világ egyik legbefogadóbb (értsd angolul "inclusive") nyelve, bár ennek értékét azért meglehetősen csökkenti az a korántsem elhanyagolható tény, hogy ezzel elsősorban csak az Egyesült Államokban lehetne előnyre szert tenni.…..
2020. november 10-én fogadta el az Országgyűlés szinte ellenszavazat nélkül a rendkívüli jogrendre való felhatalmazásról szóló törvényt a koronavírus elleni védekezés jegyében. Pont ezen a napon viszont számos törvényjavaslat és egy alkotmánymódosítási javaslat is megjelent – nagyrészt a…..
Még mindig több idő van hátra a következő parlamenti választásig, mint amennyi eltelt az előző óta: a 2022-es tavaszi választással kapcsolatos spekulációk, forgatókönyvek nyilván nagyon koraiak. Ugyanakkor 2019-ben mégis megláttunk valamit abból az útból, amely a nem is annyira távoli jövőbe…..
vizu 2020.06.03 18:29:13
Teljesen egyetértek. A közös platformhoz lenne egy idétlen, könnyen körberöhöghető javaslatom. (A négyigenes népszavazás környékén épp emiatt a körberöhögés miatt hagytam fel a gyakorló politizálással.) Szerintem legütősebb közös platform egy antikorrupciós program lehetne.
Kérném szépen a rendszerváltás hajnalán egy pártkezdemény ( Melynek egy Orbán Viktor nevű fiatalember volt az egyik motorja ) azt javasolta, hogy mindenki tegyen le egy vagyonnyilatkozatot, a jövőbeli gyarapodásról pedig tartozzék tételes elszámolással.
Azt, hogy a közpénzek felhasználása után hasonló tételes elszámolás történjék a nyilvánosság előtt, emlékeim szerint nem mondta, de ez akkor teljesen egyértelműnek látszott.
Aztán néhány nap múlva – Talán mondjuk Simicska Lajos felvilágosító munkája következtében - valahogy lekerült a napirendről. Elsüllyedt a politikai mélytudatba.
Szerintem ezzel kellene kezdeni. (nem mennék bele technikai részletekbe - pl. hogy csak bizonyos vagyoni és kereseti határ fölött, aki ez alatt marad, annak tudomásul vesszük a nulla értékű bevallását, vagy hogy az utólag befizetett összeg mentesíthet a jogosulatlan haszon, bennfenntes információ, adóelkerülés stb. büntetőjogi következményei alól. - holott az ördög ezekben a részletekben bújdokol.)
Tehát az első lépés szerintem: Minden állampolgárra kiterjedő vagyonbevallás - közpénzek utáni tételes és nyilvános elszámolás. Második lépésben jöhet a közbeszerzések alvállalkozói láncolata, az offshore számlák, stb. kezelése.
Nulladik lépés nyilván az eddigi kerékvágásukból kilépni képtelen NER kompatibilis ( Ez nem a fideszes politikus szinonimája, noha nyilván nagy az átfedés.) politikai iparosok lecserélése lehetne egész országban gondolkodó politikusokra, de ezt azért azzal a megkötéssel tenném meg, hogy nagyon jó lenne, ha valamely korábbi nehézsúlyú szereplő hiteles fordulatot tudna bemutatni a damaszkuszi úton.
Nagyon jól jönne a program nyomatékosításához egy fekete-fehér könyv. Első fejezetében a feleslegesen kidobált milliárdok lennének, másikban azok az eredmények, amikhez a jó helyre irányított pénzek következtében megvalósulhattak volna. (Magam egy szerény 72 milliós pályázat analízisével tudnék hozzájárulni, ahol a kimeneti teljesítményhez mintegy négy millió forint lett volna szükséges. Egyébként még a Fidesz előtti időkben történt.)
Ellenvethető lenne persze, hogy ez az ügyészség, ez a rendőrség, meg a kiskapuk, de innentől kezdve már szakpolitikai kérdések merülnek fel, amiket szakpolitikusoknak kell megválaszolniuk.
Sajnos a korrupció melletti másik nagy istencsapás, a neopotizmus kezelésére nincs ilyen jelszószerűen bevethető javaslatom.
Ősanya, a férfinép által kikiáltott ellenség, spirituális női energiák hordozója vagy csak egyszerűen egy Valódi Nő? Lehet szeretni vagy gyűlölni, egy biztos: ha nő vagy, a dalai nem hagynak hidegen. (Kép forrása: Wikipédia)  Bevallom őszintén, noha tudtam ki ő, az én lelkemmel eddig még nem jött…..
vizu 2019.09.07 09:24:32
@Valódi Nő: Benne van a gyermekkora, az élete. Olvastam már jónéhány hasonlót, tehát az övét nem azért vettem meg, hogy egy másik világba (Hírességek, fontos emberek, hatalommal bírók, stb.)pillanthassak be, hanem mert épp rá voltam kíváncsi. Egy előadóművésznben az embert azért mindig valami sűrűbb-ritkább szövésű fátylon át látjuk. Kíváncsi voltam, ki van a fátyol mögött. Sok minden kiderült, bár azért az írás sem egy kíméletlen tűpontos dokumentum fotó.
vizu 2019.09.07 21:01:34
@Valódi Nő: Könyvtár? Kölcsönkérés? Én azért elolvasnám a helyedben. Korábban igyekeztem távolról nézni Beát. Mint mikor meccs után megbeszéljük, mi is történt ott, és miért. Ha hallgatom, akkor persze meccs közben vagyok, akkor egyszerűen csak öröm van, meg szeretet. www.youtube.com/watch?v=LNPMFS3gz4Y
www.youtube.com/watch?v=QC2XRipjKIU
Egy sorházban lakom, ami egyúttal azt is jelenti, hogy két kertem van, egy a ház előtt, egy pedig a ház mögött. Egészen mások a körülmények a két helyen, az előkert egy meleg, napos hely, míg a hátsókert nagy része árnyékos. Mivel a hátsókertről már többször is írtam, ideje, hogy az előkertről is…..
Hideg van. A Bazilika előtti téren vágok át biciklivel. Nagy a hó, le kell szállnom. A fa alatt egy átlagosan öltözött, gondosan borotvált középkorú férfi áll, kezében egy rakás "Fedél nélkül". Előre köszön, jó hangosan. Nem ismerem. De tudom, hogy valójában nem nekem köszön, hanem a…..
frissítés: Hodász András közéleti kérdéseket is taglaló blogját letiltotta a püspöke (talán Erdő Péter), Pálferi előadásai is megszűntek pár éve (bár ő arra hivatkozott, hogy belefáradt), Beer püspököt nyugdíjazták, Székely János püspököt Esztergomból kitelepítették a határszélre... ---- Egyre…..
vizu 2018.12.28 09:34:05
@eloi: Hmm. Izé...." Ha azok fegyver helyett csutorával másznának a falra, mink is csutorával fogadnánk őket." mek.oszk.hu/00600/00656/html/05.htm
Olvasom, hogy a Nemzeti Alaptanterv-tervezet szerint már nem volna kötelező a médiaismereti tantárgy. Ez bizonyára félreértés, mert a Mozgóképkultúra és médiaismeret korábban sem volt kötelező, „csak” fakultatív. Mindazonáltal erős bázisai épültek ki az iskolarendszerben. A tervezet 300 oldaláról…..
vizu 2018.10.06 14:31:59
„…a Nemzeti Alaptanterv-tervezet szerint már nem volna kötelező a médiaismereti tantárgy.”

Na végre, sóhajtana fel egy gyanútlan, jobb környékről érkezett szakember. Szóval a magyarok is áttérnek a merev tantárgyrendszerről a jóval hatékonyabb tematikus oktatásra.
Lássuk hát, milyen feladatokat tartalmaz a tanterv.

…Kommunikációja során felismeri a hiteles forrásokat és a fontos információkat, azokat relevancia és hasznosság szempontjából szelektálja, valamint betartja etikus használatuk alapelveit.

….a kommunikációs kultúrára és a médiahasználatra nevelés során törekedniük kell a partnerség megvalósítására; különösen a média és az internet tartalmainak befogadásával és a digitális eszközhasználat alkalmazásával kapcsolatos felelősségtudat megteremtésében, valamint a függőségek kialakulásának megelőzésében.
KOMMUNIKÁCIÓS KOMPETENCIÁK
Médiatartalmakat, szövegeket és mozgóképes produktumokat alkot, valamint használja a digitális technológia kínálta eszközöket, lehetőségeket.
SZEMÉLYES ÉS TÁRSAS KOMPETENCIÁK
…Felismeri a média befolyását az életmódra, a személyes, a csoport
és a nemzeti identitásra, valamint a közösségi normákra, a fogyasztói
szokások irányítására.

Stimmt! A tanár bevisz egy-egy témát, vagy elindít egy folyamatot, melynek sodrában szinte maguktól bukkannak fel a korosztályt, azon belül is konkrétan ezt a csoportot érdeklő kultúratartalmak. Megfigyelnek, munkálkodnak, ki-ki saját érdeklődési területének megfelelő feladatokat vállalva.…. aztán, ahogy tovább olvas, kezd elsötétülni a szeme, mert lassan kiderül, hogy szó sincs itt témaközpontú oktatásról, mindössze arról, hogy megint átszabják a tantárgyi kereteket, aztán jönnek a kerettanterv írók, akik talán ismét felvetik, hogy össze kellene ülni, és valamiféle témák köré rendezni a tananyag tartalmakat, hogy fű alatt mégis megvalósulhasson a témák menti tanulás (Harminc éve még tantárgyi koncentrációnak nevezték a kísérletet.), valószínűbb azonban, hogy mindenki marad a saját szakmai kaptafájánál, legfeljebb a felkészültebbje ( lelkiismeretesebbje) próbál meg nyitva hagyni kiskapukat. A szaksoviniszta marad a szepipiktor jelezte hagyományos modellnél, a céltudomány alapvetéseiből épített lépcsősornál.
Valamikor az idők kezdetén magam is elvállaltam egy kerettanterv megírását, tudva, hogy az égvilágon semmi következménye nem lesz a dolognak, hisz a tanterv mellé nem tehetek oda taneszközjegyzéket, amit az iskolafenntartónak kötelessége lenne a tanárok rendelkezésére bocsátani, ennek híján munkám egyetlen esélye, hogy felhívja a figyelmet néhány lehetőségre. Néhány kolléga él is majd vele, néhány meg már túl van a dokumentum szintjén ( Tantervírást azonban – köszöni szépen – nem vállal.), a többség viszont, eszközök híján elkészít ugyan egy helyi tantervet, aztán szépen beteszi a fiókba, és marad minden a régiben.
sodorva-tekerve Lotyót az üvegbe! 2018.09.06 08:45:18
Sokféleképp nevezik és van jó néhány fajtája, egy dolog azonban mindegyikről elmondható: egy örök túlélő. Az elegánsabb nevén cseresznyeszilva, (másutt, mirabolánszilva, potyóka, paradicsomszilva, mirobalán, lotyó- vagy fosószilva), mifelénk fosóka, bármilyen mostoha körülmények is vannak bőségesen…..
Na a lényeg, nem kell beszarni és jó ha vannak az embernek barátai :D Eszközigénye minimális, és rengeteget lehet vele spórolni, amellett, hogy a szakember is örül, ha nem kell vele foglalkoznia, csak legyen jól megcsinálva! A falak A falak és a plafon kaparásával kezdtük. Amire ehhez szükségünk…..
Te is szívesen tartanál otthon szobanövényeket, de egyik sem bírja sokáig? Lehet, hogy csak annyi a hiba az egyenletben, hogy túl kényeseket választasz. Mutatom mik azok, amikkel egy amatőr vagy feledékeny növénykedvelő is könnyen boldogulhat...
A gyerekeim általános iskolások, mind a kettő felsős. Ádám ötödikes, Máté hatodikas. Nem nagyon vagyok elégedett a tanulmányi eredményeikkel, a feleségem és én is sokkal jobb tanulók voltunk, de mentségükre legyen mondva, hogy angol kéttannyelvű iskolába járnak, és bár mára elég jól beszélik a…..
vizu 2018.03.30 14:42:47
Az állapotrajzban igazad van. Az oktatást oktatási szakembereknek kellene irányítani. A részletekben viszont, már megbocsáss, kb. annyit kérsz, hogy az elöltöltős puska helyett tessék rendszeresíteni a hátultöltőset, miközben jobb helyeken már lézervezérelt rendszereket használnak. Nálunk még azon vitatkoznak, mennyi Balassit, meg mennyi Jókait tanítsunk, jobb helyeken semennyit sem tanítanak, hanem az élő média ( Irodalom, film, zene, ismeretterjesztő irodalom stb.) produkcióiiból választják ki azokat az elemeket, amik alkalmas eszközei lehetnek a gondolkodás, érzelmi intelligencia fejlesztésének. Nem új lelemény, nagyjából ez történt az oktatás elmúlt évezredeiben, a művészet, a kultúra mindig a jelen művészetét, kultúráját jelentette, a művészettörténet, történelem csak néhány tudós magánszórakozása volt. Persze a jelenben való tájékozódáskor előkerülhet a múlt, ha a globalizációról van szó, mondjuk egy kis részlet Spiró György Fogságából, nyilván olvasnak egy kis korabeli szöveget is. Migránsok? Kultúrák harca? Hogy is volt az, amikor a Bizáncban nevelkedett gót királyfi ( Theodorik) megpróbálta összefésülni a gót és a latin kultúrát, társadalmat? Az a néhány gyerek, aki irodalmár, történész művészettörténész, vagy képzőművész lesz, persze ennél sokkal mélyebb bevezetéseket fog majd kapni, de nem a nagyobb közösségben. Amikor a reneszánsz felfedezte az elmúlt idők kultúráját, az csak annyit jelentett, hogy onnan szerették volna folytatni, ahol a görög-rómaiak abbahagyták, az igazi múzeumi kultúra a 17-18 sz. találmánya, ekkor kezdi eluralni a művészeti oktatást is. A tudományos oktatás igazából bele sem esett ebbe a csapdába, túl nagy lett volna az a történeti anyag, amin át kellett volna rágnia magát a növendéknek. Az orvos, mérnök, stb. alapképzés a kor ismeretrendszereihez igyekezett lépcsőt építeni, Nem Newtont vagy Euklideszt tanítottak, hanem a munkásságukból lepárolt mechanikát, geometriát. Abban viszont teljesen igazad van, hogy az esztétika, művészettörténet, történelem, etika erősen felül - a tudományos gondolkodás pedig erősen alulreprezentált. ( A logika, kémia, fizika, biológia, stb. mellett én a Csányi Vilmos által képviselt humánetológiai gondolkodás megismertetését is hiányolom.) Saját tantárgyamból a rajz és vizuális kultúrából én kíméletlenül kigyomláltam minden felesleges ismeretet, ami viszont maradt, azzal olyan szinten foglalkoztunk, amit a gyerekek életkora lehetővé tett, és ez néhány területen bizony messze meghaladta mondjuk a régi érettségi szintet. ( Három iránypontos perspektív szerkesztés, négydúcos magasnyomó technika, újabban a 3D-s tárgytervezés.) Érdemes megnézni a Facebookon Kádár-Csomor Gábor jelenléteit. Én nem tanítanék tantárgyakat idegen nyelven, egyrészt, mert jobb iskolákban már nem tantárgyak vannak, hanem epochák, meg műveltségterületek, másrészt mert szerencsésebb lenne ha az idegen nyelvet oktató tanár vezetné be a gyerekeket az egyes szakterületek szaknyelvébe. Ehhez persze nyilván magasabb szinten kellene ismernie az oktatott nyelvet. Az oktatásügy eddigi irányítóinak természetesen voltak szakmai súgóik, akik eleinte még megpróbálták normális mederbe terelni a folyamatokat, de a kormányzat erre mindig sajnálta a pénzt, márpedig a jó minőségű fizika-kémia-biológia oktatás bizony eszközöket igényel. (A képzőművészet oktatás is, de ha egy iskola nem kiosztja a beszerzendő eszközök listáját, hanem összeszedi a szülő által erre fordítandó pénz felét, akkor máris az eszközök dupláját, tripláját vásárolhatja meg, hisz csak a maximális osztálylétszámnak megfelelő készleteket kell beszerezni. Az említett K. CS. G. pl. több milliós állóeszközkészlettel rendelkezik, most épp egy lézerkivágót fog venni. ) A közoktatás persze elég nagy és elég lomha rendszer, azonban egy kormányváltás után talán sikerül valamit mozdítani rajta, valami normális útra terelni, a szélsőségesen szabados a gyereket voltaképp magára hagyó, gyerekségében konzerválni igyekvő, illetve a frontális katedrapedagógia Szkhüllája és Kharübdisze között. Persze speciális területeken - Ejtőernyős, sziklamászó képzés egyfelől, sérült gyerekek fejlesztése másfelől - mindkettőnek van létjogosultsága.
Csúcsforgalom, zsúfoltság a 9-es buszon, és arra is figyelnem kell, hogy senki ne taposson a kutyulimra. Nem egy kéjutazás – gondolom magamban. Aztán a tömegben felismerni vélem Nádasdy Ádámot. Köteteit, műfordításait, interjúit, cikkeit sokszor olvastam, rádióműsorait is rendszeresen hallgatom.…..
vizu 2018.03.29 10:19:49
Ettem magam kicsit, hogy az A után ( normális osztályfőnök, vagy művészeti tantárgy tanár-serdülő diák kapcsolatban minden bizonnyal alőkerül a homoszexualitás témája, és a tanár megfelelő felkészültsége esetén nem okoz semmiféle problémát) mondjak-e B-t is, azaz, hogy mindez hogyan is történik, és mik azok a bizonyos megfelelő ismeretek. Sajnos nagyon hosszú lenne egy korrekt sorbafejtéses levezetés, tehát csak néhány láncszemet emelnék ki. A normális tanár - diák - szülő kapcsolat alapja a teljesen nyílt, de nem provokatív kommunikáció. (Szülői értekezleten ott vannak a diákok is, és persze nem értekezlet, hanem munkával, játékkal tarkított irányított beszélgetés. Az osztályfőnöki órák pedig hol beszélgetős témafeldolgozások, hhol dramatikus megmerülések egy-egy problémában, jelenségben ( Kultúraelemben.) Egyszer nyilvánvalóan témává kell emelni az erotikus beállítódások problémáját is, de Buda Béla figyelmeztet rá, hogy "ha az intézményes pedagógia majd elkezdi az úgynevezett szexuális nevelést, nem az az óra lesz a legdöntőbb, ahol a fiatalok néhány nagyon fontos biológiai-technikai dologról értesülnek, hanem az egész komplex nevelési folyamat. Az, hogy az adott iskolában hogyan formálódnak általában az interperszonális, különösen pedig a fiú-lány kapcsolatok." Na, de konkrétan akkor mit mondhat egy normális felnőtt ember a serdülőknek a homoszexualitásról? Betegség vagy nem, szabad, vagy nem, ülhetsz-e összeölelkezve azonos nemű partnerrel az iskolában vagy nem... stb. Korábban már nyilván megbeszélték, hogy szigorú értelemben véve ( egy kőkori vadásztörzs pszichés státusához hasonlítva) lakosságunk jó kilencven százaléka kifejezetten pszichés betegnek nevezhető. Ilyen értelemben a homoszexuálisok is azok. Ha viszont elfogadjuk azokat a társas viselkedésmintákat, kapcsolatrendszereket, hiedelemvilágokat ( Lásd mondjuk Csányi Vilmos: Íme az ember!), amik törzsi viszonyok felbomlása utáni társadalmakat jellemzik, nem betegségnek nevezzük, hanem a nagy átlagtól eltérőnek. Nyilvános viselkedésükre, elvileg nem kellene más szabály vonatkozzon, mint heteró párokéra, utóbbiaknál sem szeretjük, ha demonstratíve nekiállnak csókolózni az aulában, rosszalló pillantást küldünk feléjük, később megbeszéljük, miért ne, de egy normális, szeretetteli összeölelkezés, nyakba csókolás ellen nincs semmi kifogásunk, elfogadó mosollyal vesszük tudomásul, és persze félrenézünk, ahogyan a tanár automatikusan félrenéz, ha az ellenkező nemű öltöző vagy WC ajtaja véletlenül nyitva marad. ( Érzelmi intelligencia minimum.) Azonban tudomásul kell vegyük, hogy a népesség többségében ( Akár a tanárban is) bizony kellemetlen, akár fóbiás érzéseket kelthet egy homoszexuális enyelgés, ezt be kell számítani. ( Gondolj csak arra, hogy a saját nyáladdal sincs problémád, amíg nem látod, de ha kiköpöd magad elé... Brrr. ) És persze azt is be kell számítani, hogy a szexuális irányultság önmagában nem jelent semmiféle érték negatívumot vagy pozitívumot, előnyt vagy hátrányt, a megélt (bevésődött ) élmények, traumák viszont mély nyomokat hagyhatnak a fiatalokban, ami persze a hetero viszonylatban is megesik. És persze azt is tudomásul kell vegyük, hogy egy négyszáz fős tanulócsoportban, a statisztikák szerint feltétlenül van tíz- húszegynéhány kifejezetten homoszexuális, és ugyanennyi biszexuális beállítottságú tanuló. Rajuk való tekintettel tehát épp úgy elfogadhatatlan a buzizás, mint ahogy a cigányozás, zsidózás, románozás is kb. olyan, mint egy ebédlőasztalra felrakott sáros bakancs. Pláne egy sportiskolában. ( Ami persze nem jelenti azt, hogy normális módon ne lehetne átbeszélni mondjuk a kisebbségek politikai vezetőinek sajátos érdekviszonyait ( Lásd erről bővebben pl. a korai TGM-t)
Szombaton osztálytalálkozón voltam. Méghozzá általános iskolain, amiből az elmúlt harminc év alatt egy sem volt.  Volt ugyan egy próbálkozás a tizedik évfordulón, de az kellő érdeklődés hiányában végül elmaradt. Szilárd meggyőződésem, hogy most sem jött volna össze,…..
Ha az Egyesült-Államok legszennyezettebb vizét keressük, csak az orrunk után kell mennünk. Alig pár lépésnyire Long Island legdrágább ingatlanjaitól folyik a Gowanus-csatorna, aminek a szaga már évszázadok óta közhelyszámba megy, és annyira szennyezett, hogy semmilyen élőlény nem él meg benne. A…..
Az adidas új Superstar cipőit egy merőben szokatlan koncepció kereteink belül többek között szőrös lábú "no shave" aktivista modellel hirdeti, aki  arról is ismert, hogy küzd a nemi megkülönböztetés és sztereotípiák ellen (szőrösen). A svéd Arvida Byström  modell mellett szerepel a kampányban…..
vizu 2017.10.09 13:23:17
@Misfit78: Kissé indulatosan mondtad, ha szelídebbre vesszük, hogy persze, bizonyos élettani jelenségek nálunk is működnek, amiket erotikus izgalomban ugyan elfed az érzékszervekre ereszkedő jótékony köd ( Ki van ez találva :), vesd csak össze az orgazmus után hirtelen visszatérő éleslátással!), ennek híján azonban meglehetősen kiábrándítóak. A smink nélküli rondaságot már cáfolnám. Egyrészt a sportolók nagyobb része még mindig inkább az egészségt tartja szem előtt, nem adja meg magát a szórakoztatóipar elvárásainak, nem sminkel, mégis sokan beléjük szeretnek. Másrészt épp a smink hiánya teszi élővé, egyedivé az arcukat, ami többségüknek igen csak jót tesz. A láb szőrzete kissé erősebb ugyan a tarkó selymes pihéinél, utóbbiakkal szemben azt hiszem már jóval kevesebb a férfiak ellenérzése. Ha serdülőkorában hasonló élményei voltak a selymes lábakkal, egyéb szőrzetekkel, és azóta sincs zavar az erőben, nem hinném, hogy kiábrándító lenne egy szőrős láb, hónalj, intim testtáj. A borotvált bőr viszont esetleg sajnos felidézheti a húsok előkészítésekor látott felületeket. Szóval mindez beállítódás kérdése, ki mihez szokott. Lehet, hogy csak korosztályom nevében beszélhetek.
vizu 2017.10.10 14:56:33
@Kovacs Nocraft Jozsefne: Hát, igen, a trend egyelőre valóban erre megy. Nyilván vannak már tartós izzadságálló sminkek. Elvi kifogásom nincs a szőrtelenítés ellen, feleségem velem is leszedeti a mellkasi szőrzet kilátszó részét, ha igényelné, a lábamról is leszedetné. A versenyzőknél pszichés oka is lehet a szőrtelenítésnek, nem fogja a szelet, bár akkor mit kezdjünk Peter Sagan szakállával. Egyszóval ízlés kérdése, és a férfiak-nők többségének ízlése nyilván a szőrmentes láb mellett van. Az már egy mellékszál, hogy ahol ennyire kényes, kifinomult az ízlés, ott talán már megyengült az az elemi erejű erotikus ösztön, aminek ez a szőr dolog halvány lepkefing. Nem vagyok pszichológus, lehet, hogy ebben sincs igazam.
Nem könnyű tehát feministának lenni, hiszen ha feministának nevezed magad, mindjárt vetkőztető pillantások mérnek végig, gyanakodnak, célozgatnak vagy egyenesen rá is kérdeznek, hogy oké-e a szexuális életed, nem vagy-e végtelenül frusztrált, kielégületlen, vénlány, van-e férjed, szőrös-e a lábad…..
vizu 2017.10.06 11:33:21
@erkölcsi hulla: Azért pontosítsuk ezt a femnáci mondatrészt: a megélhetési feminista, megélhetési civil, megélhetési politikus a paletta teljes skáláján megtalálható.
Bevezető A közoktatás egy hibás társadalmi rendszer, legalábbis ebben az elmaradott formában, ahogy jelenleg működik! Hemzseg a problémáktól, és olyan rossz szocializációs mintákat ad át a gyermeket számára, amelyek szörnyen károsak. Könyvet lehetne írni arról, hogy miben kellene megváltoztatni az…..
Irodalmi harsona A KGST-piac 2017.06.16 04:53:35
Bizony mondám néktek, kedves feleim, hajdanában, danában, abban a korban, melyet olykor mindközönségesen az „Átkosnak” neveznek, létezett olyan intézmény, avagy szerződés a néhai szocialista országok között, melyet KGST-nek, Kölcsönös Gazdasági Szerződés Tanácsának neveztek. Na, ez volt az, ami…..
Az ezzel a bejegyzéssel induló Viszlát, komfortzóna! elnevezésű rovat célja olyan témák felvetése, amelyekről nem igazán szoktunk beszélni, pedig érdemes és hasznos lenne...
vizu 2017.04.23 15:43:17
@bobe212: Tökéletesen egyetértek. Ámde: az örömöt követő pillanatokban sajnos magam is azt érzem, hogy örömmel tölt el az a gondolat, hogy egész férfiasságom minden rostjával egy nő boldogságáért lett teremtve, amit megtanulhatok így és e célból használni. :) De ez csak egy futó gondolat, mert a valóságban a szerelmi kapcsolat sokkal gazdagabb kert, minthogysem beférjen egy ilyen definícióba.