Adatok
tc
0 bejegyzést írt és 50 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
B1 BLOGCSALÁD
Kínos belvihart okozott a kormányban a Kopaszi-gate: Lázár rálépett Garancsi lábára felhőkarcoló-ügyben
2017.10.05 11:07:43
Azon múlik, hogy épül-e Budapesten felhőkarcoló, hogy Lázár János, vagy Orbán Viktor éppen jóban van-e a milliárdos oligarchával, Garancsi Istvánnal. Vagy melyik lábbal kelnek fel. ..
tc
2017.10.06 09:55:16
Hogy a pi-be fog az a sok jómunkás ember reggel bejönni és délután hazamenni ott, ahol most is dugók vannak és képtelenség a közlekedési kapacitást növelni a földrajzi adottságok miatt? Hajóval?
Már a kezdetek óta sokan panaszkodnak arra, hogy a Nintendo Switch konzoljuk nem megfelelően jelzi ki az akkumulátor töltöttségi szintjét, ami nem csak azért kellemetlen, mert így a játékosok nem láthatják, hogy pontosan mennyire van feltöltve a gép akksija, hanem azért is, mert a pontatlan adatokra…..
tc
2017.08.04 23:52:12
@Gerilgfx: Bár nem tartom szakértőnek magam, de fejlesztőként találkoztam a témakörrel és több monitorozó IC típussal is. A fejlettebb IC-k a töltő-kisütő áram és feszültség méréssel, illetve az akksi paraméterek ismeretével számolgatják mennyi töltés került az akksiba be és jött ki. (Persze számol mindenféle korrekciókkal, öregedés, hőmérséklet stb.) A lényeg, hogy az áramkör nem az akksiban van, hanem attól független. Vagyis nem azt mondja meg, hogy mennyi szufla van az akksiban, mert azt nem tudhatja, hanem azt, hogy mennyit számolt. És értelem szerint ha a bemenő paraméterek tévesek, akkor az érték köszönő viszonyban sincs a valósággal. Persze ha észreveszi az IC, hogy az akksi feszültség elért egy limitet, akkor hirtelen a korábbi értékből átvált arra, hogy már csak 5% van hátra. Azért kell a tanuló ciklus, hogy megtanulja az akksi paramétereit és a számítások helyesek legyenek.
A tanuló ciklus viszont sok mindenen elhasalhat. A max, vagy min töltöttség érzékelésén, vagy ha bármi furcsa történik a töltés vagy kisütés során. Itt jönnek képbe a mindenféle akksiba integrált áramkörök, mert azok meg néha csinálnak fura dolgokat, ami nincs összhangban a monitorozó IC beállításával. Gondolom itt is többféle akksit sikerült a kínai gyártóktól beszerezni, így egyes szériákkal ilyen gondok lehetnek.
(A kínaiak akár meg is esküdnek neked, hogy ugyanazt szállították, mint az előző szállítmányban, de ha kibelezed az akksit látod, hogy tök másik áramkör van benne.)
A tanuló ciklus viszont sok mindenen elhasalhat. A max, vagy min töltöttség érzékelésén, vagy ha bármi furcsa történik a töltés vagy kisütés során. Itt jönnek képbe a mindenféle akksiba integrált áramkörök, mert azok meg néha csinálnak fura dolgokat, ami nincs összhangban a monitorozó IC beállításával. Gondolom itt is többféle akksit sikerült a kínai gyártóktól beszerezni, így egyes szériákkal ilyen gondok lehetnek.
(A kínaiak akár meg is esküdnek neked, hogy ugyanazt szállították, mint az előző szállítmányban, de ha kibelezed az akksit látod, hogy tök másik áramkör van benne.)
SMARTIFY
Megszűnhet a laptopoknál az egér és a touchpad használat egy magyar eszköz miatt
2017.06.26 18:32:04
Gyakran előfordul egy konferenciateremben, egy repülőn vagy épp a parkban, hogy nem tudunk egeret használni és valljuk be, hosszútávon a touchpad használata sem ideális. Erre a problémára talált megoldást a Dr. Márton Gergely által vezetett magyar csapat.
Ott egy órási felület, a billentyűzet. Ezt…..
Aki már próbált esküvőt szervezni, az nyilván tisztában van vele, hogy a nagy napot megelőző hónapok, hetek nem a nyugodt pihenésről szólnak. Annyi baj legyen, legalább emlékezetes lesz az esküvő és a lakodalom, az meg minden nyűgöt megér. Sajnos azonban a problémák…..
A megvan a rendőrségi engedély a rendes tavaszi CM útvonalára. Az április 30-i kerékpáros demonstráció, amely az I. Utolsó Critical Mass nevet kapta, most Budáról indul.A gyülekező délután 16 órakor a Vérmezőn lesz, a vége pedig szokás szerint a Városligetben.A köztes…..
tc
2011.04.04 13:20:19
@Perillustris: Nem a ballagás van délután, hanem a családok mozgása. A családok egy jó részénél nem az ünnepség végével ér véget a középiskolai ballagás. Vendégül látják még a messziről jött rokonokat, akik sokszor csak délután indulnak haza. És ha megnézed a CM kezdését az nem késő délután.
Kikerült tegnap egy poszt egy ingatlanirodáról, amiből azóta eltüntettünk naiv ügyfél egyre aggodalmasabb kérésének eleget téve a cég nevét:Legytek szívesek a tegnap hozzátok elküldött ingatlan csalásról szóló blogomat (most "Óvakodj a jóságos ingatlanostól!"…..
tc
2010.09.17 20:28:55
Na jó, valójában Gábor csak tanítóként nevezi az önkéntes rendőröket a levelében, de esetünkben egy hölgyről van szó vagy legalábbis valami olyasmiről, ezért lett a címben tanítónéni. Különben meg önkéntes rendőrnő is lehetett volna akár.Először a korábbi szemetelős…..
Miből derül, hogy kié a szajré? Meg ki jött nekem? És ki fog kártalanítani? Ki ütötte el a babakocsis feleségemet? Hát a rendszám! Vélemények az azonos című írásunkról...
Mondják, hogy az ember igencsak ellentmondásos élőlény, tökéletességre törekszik, épít és alkot, miközben módszeresen pusztítja környezetét, a többi fajtársat és nem kicsit önmagát. Ha ez a tulajdonság képes nemzetekre korlátozódni és különböző mértékben…..
The fospumpa is rising! Szilárd a füves univerzum legpechesebb embere. Nem szívni, nyírni akart pedig szegény, méghozzá igényesen, ezért egy akcióban is 76 ezer forintos modellt választott a Bricostore-ból. A boltban külön a lelkére kötötték, hogy 5 üzemóra után cseréljen…..
Hangmérnökeink megvizsgálták, hogy mit tehetünk a Magyar Televízió rendszerein belül annak érdekében, hogy a sokakat zavaró vuvuzela-zümmögést kicsit tompítsuk. Az új rendszert kedden teszteljük, bízunk abban, hogy eredményes lesz.
..
Gábor tulajdonképpen olcsón megúszta, csak egy üveg parfüm tűnt el a feladott bőröndjéből, de bármennyire is megszokott, tökéletesen érthető és jogos a felháborodása. Kedves Homár, ha már a Budapest Airport válaszra sem méltat, akkor legalább szolgáljon tanulságul a…..
Belsőség
A finn kamionos összetörte a félig magyar, félig svéd Mercedest - újabb fejlemények!
2010.03.04 21:49:00
Szépen csorogtunk dél felé, csodásan purrogott a Merci motorja, jöttek egymás után a falvak városok, közeledett az evés hely és ideje. Mi mentünk hátul az Insigniával, Zsolték elöl, hogy lássuk ha van valami baj, ne kelljen tolatgatni. Egyszer csak mögénk került egy tartálykocsi, elég közel volt, az…..
tc
2010.03.04 22:46:18
Történelmi pillanat, ezért volt minden: az idegölő szervezés, a sok átvirrasztott éjszaka és a kínlódás, a hideg, fagy, véreres szem. Pénz cserélt gazdát, kulcsok csörrentek.
De megvan.
13:02-kor került bele az akku, amit vittek, mivel a sajátja lemerült. A belseje csodás, az autó önmagában is…..
tc
2010.03.04 15:33:42
Csikós és társai ma (kedd) reggel elindultak a 48 éves Mercedesért a 2600 kilométerre lévő Domsjőbe. Több ezer olvasónk és mi is drukkolunk nekik, hogy sikerüljön a vállalkozás és nagyobb gond nélkül hazaérjenek. Blogunkban folyamatosan követjük a történéseket, kora hajnalban meg is érkezett az első…..
Az S.G-nek ígért 2 hétből 2 hónap lett, a hivatalos szerviz meg ezalatt nem nagyon csinált semmit. Végül egy félig elkészült javításért akarták elkérni a teljes árat, tehát összességében semmi nem teljesült abból, amit eredetileg vállaltak, az ügyfél viszont tehetetlen.…..
Ezernyi lóerő tépi-nyúzza az aszfaltot az amerikai autóipar fellegvárában, Detroitban. Tombol az óriási tömeg, vakuk fénye csillan a krómon, öles lángnyelvek és fojtogató gumifüst, szórakoznak az izomautó-fanatikusok. Keresve sem találhattunk volna szebb illusztrációt arra,…..
Megértük, hogy a civilek már nem azzal szekálják anyalapunkat, az Indexet, hogy bulvárosodik, hanem maguk is erre az útra lépnek. Mivel sejtjük, hogy mi motiválja a lelkes aktivistákat, tárgyszerűen számolunk be a kezdeményezésről. A Critical Mass támogatói filmsorozatot…..
tc
2009.04.21 20:21:43
@Perillustris:
Mivel nem is mondtál olyat amiről szó van, ezért garantáltan jó vagy :)
Egyébként Joe Forster által linkelt tanulmány egész érdekes infókat tartalmaz. Aszerint a teherautók részének nagyobb részét fizetjük közösségileg.
Mivel nem is mondtál olyat amiről szó van, ezért garantáltan jó vagy :)
Egyébként Joe Forster által linkelt tanulmány egész érdekes infókat tartalmaz. Aszerint a teherautók részének nagyobb részét fizetjük közösségileg.
tc
2009.04.22 18:37:41
@Joe Forster/STA:
"Rám, a biciklisre nem kell költeni, mert használom az utat, de nem használom EL. Érted!"
Viszont az út építésénél senkit nem érdekel ki mennyire használja el, mert az út építéséért fizetsz.
Ez, amit mondasz a karbantartási költségeknél jelentkezik.
"A sárga csík választja el a járdától a bicikliutat..."
Ezt a részt hiányosan idéztem. Itt arról volt szó, hogy ha egy sárga csíkot festenek oda, akkor sem csak a sárga számít, hanem az általa leválasztott aszfalt ára. (Értsd, ha festek egy sárga csíkot a lakásodba, elfoglalom a csíkon túlt és kifizetem a csíkot, akkor nem leszel boldog :) )
"Látom, még mindig nem érted. MINDIG annyi autó lesz, amennyi még éppen elfér az utakon."
Azt hittem megértetted, hogy ez az állítás önmagában nem igaz. Azon egyszerű oknál fogva, hogy az autók száma nem az utak számától függ, hanem más tényezők befolyásolják. De most komolyan, szerinted minden faluban dugó van? Mert ott van az út.
"Visszautalok a naiv gondolatodra..."
Nem mondtam ilyet :)
"Ezt is elmondtam. (Nem tudom, miért kell ismételnem magam. Tippelek: mert nem figyelsz.)"
Nem kellett volna, mert egyet értettem veled :)
"És ki nem szarja le, amikor olyan ipart hoznak ide .."
Az hogy jó-e, vagy sem ebben az esetben egyáltalán nem számít. De ezt felróni, mint olyan költség, amit az autósok nem fizettek be egy orbitális csúsztatás.
"Azért ne csináljunk mindjárt mártírokat az autósokból, és a nagy negatív számok is megmaradnak a billiós nagyságrendben."
Ok, nézzük a számokat (személyautó, millió):
Bevételek: 479
(Hiányzik a parkolási bevétel.)
---
Kiadások:
- Útépítés, fenntartás: 165
- Autópálya hitel: 1
- Autópálya-építés áfamentesség: 27
- A magánhasználatos adócsalás szimplán adócsalás (és a szám meglehetősen érdekes tekintve ha az összes jövedéki adót, meg áfát, visszaigényelték volna, plusz amortizációt számolnak, akkor közelítené meg ezt a számot).
- Az ipar támogatása szintén nem ide tartozik.
- A Forma1 támogatása szintén nem ide tartozik és ráadásul pozitív externáliák érdekében csinálják.
- Az ingyenes parkolás száma teljesen irreális hasraütés (maga a számítás is persze). De ellenpróbaként nézzük meg, hogy a számok alapján a teljes úthálózatunk másának meg kéne lenni ingyen parkolóként. Plusz nem számolták a fizető parkolókat, aminek a díja a parkolóhely árának sokszorosa. Így nagyjából kiüthetjük.
- M5-ös költségei: 19
- Útkárok: 64
- Bevételkiesés üzemanyag manipuláció miatt: Ez mókás. Egyrészt már eleve lejött a bevételből, és itt még egyszer levonják. Ráadásul bűncselekményről van szó, ergó az autósok által befizetett, egyesek zsebében landolt összeg. Vagyis az eredeti levonás sem reális az esetünkben. Bevételek: +71
- Üzemanyag turizmus: Ez is már egyszer lejött a bevételből. Még egyszer levonni hülyeség. Ráadásul a leírás is tartalmazza, hogy értékben a nagyobb részét a fekete kereskedelem alkotja, ami szintén bűncselekmény. Ezért ezt a részt még hozzá kellene adni a bevételekhez, mert hibásan lett levonva. Mivel nem tudjuk mennyi ez legyünk nagy vonalúak és ne számoljuk.
- Egyéb bűncselekmények: ez vicc :)
- Személygépkocsik kedvezőbb hitele: Elolvastam a leírást. Aszerint nem csak hogy most nincs ilyen, akkor sem volt. Ezek beleszámolták azt, amikor 0 THM-el lehetett autóra hitelt felvenni csak éppen az autó vételárában kifizetted a kamatot. :)
---
A bevételek eddig: 550
Kiadások eddig: 276
---
Környezeti károkra becsültek 1151-et.
Ez egyrészt egy becslés, amit mások becslése alapján becsültek némi kozmetikázással. Példának néhány csúsztatás:
- Nem számolták az alacsonyabb fogyasztást és káros anyag kibocsájtást arra hivatkozva, hogy a plusz cuccoktól az autók nehezebbek lettek. Csakhogy ezek az adatok abszolút értékek és nem súlyarányosak.
- A rossz utak miatti abroncs kopást, stb. szintén az autóknak róják fel, pedig láthattuk, hogy a rendes utakat bőven kifizették.
- Beleszámolták, hogy mivel manapság nem olyan fitt a lakosság, ezért könnyebben megbetegszik. :) Mókás, mert ez a lakosság által generált teher, amit az ki is fizet TB-ben.
Másrészt olyan tételt is belevettek, ami a magyar államnak sosem fog kifizetni, mert ritkán szoktak perkálni a fáknak.
Szóval ezt az értéket meglehetősen kritikusan kell tekinteni.
És így is maradt a környezeti hatásokra 274 milliárd.
---
Szóval hol is vannak a billiós nagyságrendű negatív számok?
És ráadásul az olaj árak növekedésével a jövedéki adóként beszedett összeg még drasztikusan nőt is.
Sajnálom, de ezt a doksit bár nagy műgonddal készítették, mégis egyértelműen hangulatkeltésre szánták. (Csak ezzel magyarázhatóak az óriási csúsztatások.) És láthatóan sikeresek is voltak.
"Rám, a biciklisre nem kell költeni, mert használom az utat, de nem használom EL. Érted!"
Viszont az út építésénél senkit nem érdekel ki mennyire használja el, mert az út építéséért fizetsz.
Ez, amit mondasz a karbantartási költségeknél jelentkezik.
"A sárga csík választja el a járdától a bicikliutat..."
Ezt a részt hiányosan idéztem. Itt arról volt szó, hogy ha egy sárga csíkot festenek oda, akkor sem csak a sárga számít, hanem az általa leválasztott aszfalt ára. (Értsd, ha festek egy sárga csíkot a lakásodba, elfoglalom a csíkon túlt és kifizetem a csíkot, akkor nem leszel boldog :) )
"Látom, még mindig nem érted. MINDIG annyi autó lesz, amennyi még éppen elfér az utakon."
Azt hittem megértetted, hogy ez az állítás önmagában nem igaz. Azon egyszerű oknál fogva, hogy az autók száma nem az utak számától függ, hanem más tényezők befolyásolják. De most komolyan, szerinted minden faluban dugó van? Mert ott van az út.
"Visszautalok a naiv gondolatodra..."
Nem mondtam ilyet :)
"Ezt is elmondtam. (Nem tudom, miért kell ismételnem magam. Tippelek: mert nem figyelsz.)"
Nem kellett volna, mert egyet értettem veled :)
"És ki nem szarja le, amikor olyan ipart hoznak ide .."
Az hogy jó-e, vagy sem ebben az esetben egyáltalán nem számít. De ezt felróni, mint olyan költség, amit az autósok nem fizettek be egy orbitális csúsztatás.
"Azért ne csináljunk mindjárt mártírokat az autósokból, és a nagy negatív számok is megmaradnak a billiós nagyságrendben."
Ok, nézzük a számokat (személyautó, millió):
Bevételek: 479
(Hiányzik a parkolási bevétel.)
---
Kiadások:
- Útépítés, fenntartás: 165
- Autópálya hitel: 1
- Autópálya-építés áfamentesség: 27
- A magánhasználatos adócsalás szimplán adócsalás (és a szám meglehetősen érdekes tekintve ha az összes jövedéki adót, meg áfát, visszaigényelték volna, plusz amortizációt számolnak, akkor közelítené meg ezt a számot).
- Az ipar támogatása szintén nem ide tartozik.
- A Forma1 támogatása szintén nem ide tartozik és ráadásul pozitív externáliák érdekében csinálják.
- Az ingyenes parkolás száma teljesen irreális hasraütés (maga a számítás is persze). De ellenpróbaként nézzük meg, hogy a számok alapján a teljes úthálózatunk másának meg kéne lenni ingyen parkolóként. Plusz nem számolták a fizető parkolókat, aminek a díja a parkolóhely árának sokszorosa. Így nagyjából kiüthetjük.
- M5-ös költségei: 19
- Útkárok: 64
- Bevételkiesés üzemanyag manipuláció miatt: Ez mókás. Egyrészt már eleve lejött a bevételből, és itt még egyszer levonják. Ráadásul bűncselekményről van szó, ergó az autósok által befizetett, egyesek zsebében landolt összeg. Vagyis az eredeti levonás sem reális az esetünkben. Bevételek: +71
- Üzemanyag turizmus: Ez is már egyszer lejött a bevételből. Még egyszer levonni hülyeség. Ráadásul a leírás is tartalmazza, hogy értékben a nagyobb részét a fekete kereskedelem alkotja, ami szintén bűncselekmény. Ezért ezt a részt még hozzá kellene adni a bevételekhez, mert hibásan lett levonva. Mivel nem tudjuk mennyi ez legyünk nagy vonalúak és ne számoljuk.
- Egyéb bűncselekmények: ez vicc :)
- Személygépkocsik kedvezőbb hitele: Elolvastam a leírást. Aszerint nem csak hogy most nincs ilyen, akkor sem volt. Ezek beleszámolták azt, amikor 0 THM-el lehetett autóra hitelt felvenni csak éppen az autó vételárában kifizetted a kamatot. :)
---
A bevételek eddig: 550
Kiadások eddig: 276
---
Környezeti károkra becsültek 1151-et.
Ez egyrészt egy becslés, amit mások becslése alapján becsültek némi kozmetikázással. Példának néhány csúsztatás:
- Nem számolták az alacsonyabb fogyasztást és káros anyag kibocsájtást arra hivatkozva, hogy a plusz cuccoktól az autók nehezebbek lettek. Csakhogy ezek az adatok abszolút értékek és nem súlyarányosak.
- A rossz utak miatti abroncs kopást, stb. szintén az autóknak róják fel, pedig láthattuk, hogy a rendes utakat bőven kifizették.
- Beleszámolták, hogy mivel manapság nem olyan fitt a lakosság, ezért könnyebben megbetegszik. :) Mókás, mert ez a lakosság által generált teher, amit az ki is fizet TB-ben.
Másrészt olyan tételt is belevettek, ami a magyar államnak sosem fog kifizetni, mert ritkán szoktak perkálni a fáknak.
Szóval ezt az értéket meglehetősen kritikusan kell tekinteni.
És így is maradt a környezeti hatásokra 274 milliárd.
---
Szóval hol is vannak a billiós nagyságrendű negatív számok?
És ráadásul az olaj árak növekedésével a jövedéki adóként beszedett összeg még drasztikusan nőt is.
Sajnálom, de ezt a doksit bár nagy műgonddal készítették, mégis egyértelműen hangulatkeltésre szánták. (Csak ezzel magyarázhatóak az óriási csúsztatások.) És láthatóan sikeresek is voltak.
Urbanista
Hétemeletes lakóhíd a Dunán. Grandiózus terv Csepel és Albertfalva közös fejlesztésére
2009.04.20 16:30:00
Szinte hihetetlen, hogy van egy Duna-sziget, amelyik nagyjából olyan messze esik a város szívétől mint a Margit, csak épp csodálatos fejlesztési potenciálja van. Ennél már csak az hihetetlenebb, hogy a főváros bölcs vezetése épp erre az eszményi területre helyezte a város…..
Tékozló Homár
Re: Ha elromlik az adathordozó, megvág a Nav N Go - A cég elmagyarázza
2009.03.27 09:57:39
Bucser úgy érezte, hogy a kevés nemzetközi hírű magyar vállalkozás egyike kiszúr vele, mert az SD-kártyán megvett navigációs szoftverének elromlott az adathordozója, a cég pedig az új kártyáért + ügyintézési díj címén 49 eurót kér, jóllehet a Naiv Ügyfélnek érvényes…..
Néhány napja váratlanul egy hatalmas kerékpáros vasszobra jelent meg a Dunában, a Margit híd déli oldalánál. A filmen is megörökített alkotásban nem a nagyjából 15 méteres magassága a legmeglepőbb, sőt, még csak nem is az, hogy senki nem tudta, hogyan került a mozgó…..
tc
2009.02.23 11:54:12
Szomorú hírünk van: eldőlt a sok éve folyó "legparasztabb mozi" konteszt, a győztes a Cinema City Aréna és stábja. A rokonszenves mozgóképipari szolgáltatók azzal tudták elhódítani a 12,4 kilogrammos, ezüstözött szalonnát, hogy egy 5 és egy 7 éves gyereket csak…..
tc
2009.02.20 15:19:02
Azok a rendszerek mindig sok galibát okoznak, amik a készítőik szerint hibátlanok. Sokszorosan igaz ez, ha a rendszer a fogyasztók megbüntetésére, méghozzá igen durva megbüntetésére lett kitalálva. Ilyen például az autópálymatrica-ellenőrző rendszer, ahol szinte felesleges…..
Közeleg a biztosítóváltás szezonja, úgyhogy a Homár kezdi gerjeszteni a hangulatot. Minker azután döntött úgy, hogy lepattintja az Allianzot, hogy az elmúlt egy évben egyszer sem sikerült maguktól kiküldeniük a kötelezős igazolást:
Furcsa kalandom volt ma. Az autóm kötelező…..
Miklós kérdése jó: ha minden adatot számítógépen tárolnak az ügyfélszolgálatok, miért küldözgetik A-ból B-be majd B-ből A-ba, ha az ő hiábjukból hetekig nem tudja használni a szolgáltatást? Válasz híján Mikós inkább szolgáltatót vált. Látom, hogy sokaknak meggyűlik…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz