Regisztráció Blogot indítok
Adatok
frn

0 bejegyzést írt és 11 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Újra felröppent a hír, miszerint a Déli pályaudvart be szeretnék zárni. A hivatkozás az, hogy az alagút beomlásakor már kényszerből ideiglenesen fejpályaudvarként funkcionáló Kelenföld bírta a terhelést. Ez azonban csak a lecsökkentett vonatforgalomra, és ideiglenesen volt igaz, és ha Kelenföld…..
  Egyre inkább közeledik január 16-a, amikor várhatóan megindul a forgalom a budai fonódó villamoshálózaton. Vagy legalábbis egy részén. Vagy csak átadják. Vagy?  Egyáltalán, mi tartozik hozzá a projekthez, és mi nem? Ezekben próbálok rendet tenni egy kétrészes…..
frn 2016.01.10 13:15:55
Mint nem szakember, csak "városiutazó" néhány gondolat.
A kötött pályás fejlesztéseknek, mint általában a drága, nagyívű építkezéseknek egy hosszútávú elképzelésbe kellene illeszkedni. Szerintem így "akart" indulni a négyes metró is.
Aztán egy -szerintem- alapjaiban jó elképzelést átalakít a pénztelenség, és az aktuálpolitikával változó koncepció.
Kapacitást növelni, gyorsan, üzembiztosan egy nagyobb közösségnek a városrészek között utazni ma Budapesten szvsz. leginkább a föld alatt lehet.
Kb. M0 körgyűrűnél autó leparkol, továbbutazás sugárirányba metróval, esetleg hév, gyűrűirányba a külvárosban körvasút-hév kombináció, a belsőbb városrészekben gyűrűirányban a nagykörútig gyorsvillamos, beljebb troli, kiegészítésképpen ahol ésszerűtlen a kötöttpálya oda "kékbusz".
És ha van egy hosszabb távú koncepció - amit leírtam csak egy ötlet, nem biztos, hogy jó - szerintem 20-30 év alatt meg is valósítható. persze ez legalább annyira politikai, mint mérnöki feladat.
Egyébként szerintem ha lett volna minimális előrelátás a városvezetés-tervezésben, a fonódó is sokkal ésszerűbben valósulhatott volna meg. Mivel a Margit híd gyakorlatilag pillérekig vissza lett bontva, szvsz. célszerű lett volna kiszélesíteni a budai lehajtó alatt lévő nyílást, így nem kellet volna fonódni a vágányoknak.
Tovább gondolva pl. célszerű lenne - szerintem- kiszélesíteni az alsó rakpart(okat) 2x2 sávra a közúti forgalom számára, ugyanis szerintem műszakilag ez a legjobb megoldás a belbudai, pesti belvárosi dugók csökkentésére, az é.-d.-i közúti forgalom gyors környezetkímélő átvezetésére. Persze megoldást kell találni süllyesztéssel, fedéssel a rakpart gyalogosok által történő birtokbavételére is.
Remélem nem írtam sok hülyeséget,
sziasztok!
A kormány döntése alapján a 2014-20-as EU-ciklusban már biztosan megépül az újpalotai villamos, viszont Tarlós István legutóbbi bejelentése alapján sajnos Újpalotától csak a Keleti pályaudvarig. Az utazási igények jelentős része pedig a Nagykörútig, vagy még tovább…..
frn 2015.12.03 17:56:59
15.kerulet.ittlakunk.hu/hivatalok/151203/az-uj-villamospalyarol-szavaztak-kepviseloink

-Akkor most megszületett a hetesbuszosvillamososizévalami??? Ja, még metrós is. Szerintem ez valami vicc lesz így karácsony előtt...
Üdvözöllek a frissen indult Városi levegő urbanisztikai és közlekedési blogon! Eme ünnepélyes második posztban az elmúlt években fantasztikusan teljesítő budapesti városfejlesztés utolsó kihívásait nézzük meg. Már csak három, annál fontosabb terület maradt, amellyel…..
frn 2015.09.08 20:19:14
Egyértelmű, hogy a belvárosi "autópályák" visszafejlesztése jó gondolat, -MIUTÁN AZ ALTERNATÍV ÉS PRAKTIKUSAN HASZNÁLHATÓ ELKERÜLŐ LEHETŐSÉGEK MEGVALÓSULTAK-. Sajnos, vagy nem sajnos Magyarország gazdasági, szempontból még bőven fejlődő szakban van szerintem. A fejlődésben mindenhol központi és gyorsító szereppel bírt a motorizáció, és ilyen szempontból eléggé szerencsétlenül alakult ki az ország közlekedési és gazdasági közép-pontja a belváros. Valamelyest megoldást nyújthatna a Munkás körút két híddal, esetleg egy Nagy Lajos, Fehér út, Mázsa tér felé, Ecseri út felé egy többsávos megoldás.Talán még a Orczy -Fiumei út kapacitásbővítése, a Soroksáritól, bekötve a Kerepesi útba valamennyire mentesítve a belvárost. Viszont mindenképp praktikus lenne a két rakpart vonalán a belvárosi autóforgalom gyors észak-déli átvezetése 2x2 sávon, úgy hogy a látvány és a part gyalogos megközelítése zavartalan legyen. Szerintem ez a megoldás nagyon sokat javítana az autós zsúfoltságon. A villamos visszaállítása max. érdekes, de szvsz. nagy luxus és pénzkidobás a metrók fölé! A legdrágábban építhető (felszíni), fenntartható, a sok helyet foglaló és az üzemzavarokra nagyon érzékeny hosszú szakaszokra és sok szerelvénnyel lebénuló közlekedési forma. Megfelel pl. az egyes, hármas stb. vonalra, de a metrók fölé pénzpocsékolás! Biztos vagyok benne, ha értelmes alternatívát kínálnak, az önsanyargatókon kívül minden átutazó el fogja kerülni a belvárost, mindannyiunk örömére.
Üdvözöllek a frissen indult Városi levegő urbanisztikai és közlekedési blogon! Ünnepélyes harmadik posztomban a budapesti kötöttpályás közlekedés fejlesztési lehetőségeit nézzük meg. Noha Budapestnek nagyon sűrű, és jó eljutást biztosító vonalhálózata van, a…..
frn 2015.09.06 23:11:08
Tudom, hogy a költségek óriásiak, de tömegközlekedés elsősorban a 3.-as metró északon a nagyáruházak óriásparkolójáig -Dunakeszi határ- , ezek munkaidőben viszonylag kis kihasználtságúak kiválóak P+R parkolónak. Tudva, hogy magántulajdon, de talán megoldható. Ugyanez délen az M5. bevezetőnél T..CO, A...AN. Ugyanez a 4.-es metró, a budaörsi két óriás parkolóig, keleten pedig legalább a Pólusig. A hármas villamost a Nagy Lajos, Szegedi úton át az Árpád Hídig. Ezzel teljes hosszban kiváltható a 32.-es busz. Egyénileg közlekedőknek, a legfontosabb az M0 bezárása lenne Budán ez a legfontosabb tehermentesítő. Elméletben a budai és pesti rakpart 2x2 sávra bővítése igencsak meggyorsítaná az é.-d. átmenőforgalmat, és mivel Bp. legnagyobb szélcsatornájában van, a füstgázok is gyorsan kiürülnek. Egyértelmű a Galvani és a Aquincumi híd, utóbbi a Bécsi úti sorompótól az M3-ig vezető elkerülő úttal. Itt egyébként végigvezethető lenne egy trolivonal, mint a villamosnál lényegesen olcsóbb kötött pályás megoldás a Csáktornya parknál kapcsolódva a meglévő végállomáshoz. Egyébként nem tudom miért kell a villamost erőltetni, hiszen a legdrágábban fenntartható infrasrukturával rendelkezik szerintem, a környezetszennyezés is megvan, csak épp nem ott ahol a haszon megjelenik. És hát egy cm. kerülőt sem tud tenni, ha a pálya elzáródik pl. balesetben rásodródott jármű, vagy felsővezeték hiba miatt komplett szakaszokat lebénítva. Szerintem az új önjáró trolik abszolút alternatívája a legtöbb helyen. Hirtelen így tudnék elkölteni pár száz, vagy ezer milliárdot.