Adatok
Domino78
0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Somogyvámosról sokaknak a Krisna-völgy jut eszébe először. Ebben nincs semmi meglepő, hiszen a nem egész 1000 főt számláló település csendesen megbújik Somogy megye dombjai között, a Fonyódi járásban. Az 1993-ban alapított Krisna-völgy azonban országos szinten ismertté tette ezt a kis falut az…..
Domino78
2018.07.22 13:23:29
@studkell: ha már a gondolatjel-kontra-kötőjel problémakörnél tartunk, a kötőjel ilyen: "-", a gondolatjel meg ilyen: "–" (azaz más karakter, a gondolatjel hosszabb).
Nemrég volt a bulgáriai Ruszéban egy modultalálkozó, ahová meghívást kaptam. A modultalálkozó az egy olyan rendezvény, ahol a terepasztal-modulokat építő vasútmodellezők járnak, felállítanak egy jó nagy pályát, és játszanak. A játék az egy cseppet túlzó, mert jobb, ha azt írom, hogy vonatforgalom…..
Domino78
2017.07.23 17:01:30
Techstory
Vaskerekű erőművek II. - gázturbinás mozdonyok és motorvonatok 5. rész
2014.07.19 23:12:53
Tudom, nem ezt a részt ígértem, de ez előbb elkészült :). A mai részben a gázturbinás motorvonatokat ismerhetitek meg.
Nagy-Britannia - az APT motorvonat
Angliában az 50-es években kezdték el a hajtással való kísérletezgetést. Mozdonyba beépítve több gázturbina is…..
Domino78
2017.05.14 18:28:19
Az angol APT-E kifejezetten tesztjárműnek készült, ezért nem is szállíthatott egyetlen fizető utast sem.
Az APT alapötlete egyébként nem a gázturbina, hanem az aktív billenőszekrényes felépítés volt. Míg az ECML-en volt lehetőség a sebesség növelésére hagyományos járművekkel is (lásd HST), a jóval kanyargósabb WCML-re valami újjal kellett előrukkolniuk a briteknek.
Bár az APT-E gázturbinával készült, már a gyártása során elkedték tervezni a sorozatpéldányokat (APT-P) úgy gázturbinás, mint felsővezetékes kivitelben.
Az olajválság miatt az APT-P-k már csak felsővezetékes kivitelben készültek. Bukásukhoz kb. fele-fele arányban járultak hozzá a különféle műszaki problémák, illetve az azokat a politikában, és az onnan a BR-hez és sajtóba átgyűrűző általános "türelmetlenség".
Bár a projekt végére a műszaki problémákat nagyjából helyre tették, a sok csúszás miatt az APT-re mindenki keserű szájízzel tekintett, a szerelvények pedig végleg alulmaradtak az időközben sikeressé váló HST-kkel szemben.
A BR végül a projektet leállította, az aktív billenőszekrényes technológiát pedig eladta - az olaszoknak. Így most az egykori APT-k helyén Pendolinok billegnek a brit ívekben.
c1.staticflickr.com/7/6033/6273372805_753dbfe94a_b.jpg
Az APT alapötlete egyébként nem a gázturbina, hanem az aktív billenőszekrényes felépítés volt. Míg az ECML-en volt lehetőség a sebesség növelésére hagyományos járművekkel is (lásd HST), a jóval kanyargósabb WCML-re valami újjal kellett előrukkolniuk a briteknek.
Bár az APT-E gázturbinával készült, már a gyártása során elkedték tervezni a sorozatpéldányokat (APT-P) úgy gázturbinás, mint felsővezetékes kivitelben.
Az olajválság miatt az APT-P-k már csak felsővezetékes kivitelben készültek. Bukásukhoz kb. fele-fele arányban járultak hozzá a különféle műszaki problémák, illetve az azokat a politikában, és az onnan a BR-hez és sajtóba átgyűrűző általános "türelmetlenség".
Bár a projekt végére a műszaki problémákat nagyjából helyre tették, a sok csúszás miatt az APT-re mindenki keserű szájízzel tekintett, a szerelvények pedig végleg alulmaradtak az időközben sikeressé váló HST-kkel szemben.
A BR végül a projektet leállította, az aktív billenőszekrényes technológiát pedig eladta - az olaszoknak. Így most az egykori APT-k helyén Pendolinok billegnek a brit ívekben.
c1.staticflickr.com/7/6033/6273372805_753dbfe94a_b.jpg
Kint mínuszok, egy kis havazás, csúszós utak. Ilyenkor jó dolog a lakás melegében, a korábban készült képeket rendezgetni. Ennek során került elő pár korábbi fotó, amiken egy kicsit alakítottam. Hiszen a világ, ha egy kicsit másképpen , egy kicsit máshonnan nézzük, a legnagyobb terepasztal. Igaz,…..
Domino78
2017.02.23 18:24:11
1. Próbaút Laminátkával. Biztos, ami biztos, megy egy Taurus is a vonattal
Korábban írtam erről az érdekes mozdonyról, de akkor csak a külső benyomásaimat tudtam megosztani itt. Az akkori cikkre reagálva született az alábbi írás, ami elkalauzol minket a Laminátka világába. Milyen is belülről?…..
Az elmúlt 5 évben az év legvége vagy legeleje arról szólt, hogy elmegyünk egyet vonatozni - jellemzően Hódmezővásárhely környékére. Idén ez kissé megváltozott, ezúttal más célpontot kerestünk btx-szel. Két dolog között vacilláltunk: Nógrád vagy a Bakony? A hideg idő és…..
2015 nyarán Temesvár közelebb került Magyarországhoz. No nem a térképet rajzolták át, csupán arról van szó, hogy végre elkészült az autópálya határon átvezető szakasza is, így aztán mód nyílt, hogy majdnem végig (Lajosmizsétől Temesgyarmatig) sztrádán közelítsük meg a…..
Domino78
2015.09.14 13:18:02
@GOLAZ111: A Kék Nyíl Aradon tengődött sokáig, nem? Legalábbis a Railfaneurope szerint: www.railfaneurope.net/pix/ro/diesel/dmu/75/pix.html – vagy nem ez volt a Kék Nyíl? Sajnos az én életemből már kimaradt. Sőt, 77-es és 78-as sorozathoz sem volt szerencsém, pedig szívesen tennék egy kört egy eredeti kivitelű, nem remotorizált 78-assal...
Lassan épülget Csoma-Szabadi állomás N-es méretben. Az idei temofesztre azt terveztem, hogy az terep kicsinosodik, kap egy rendes kapcsolópultot, és az épületek elkészülnek. Az első két dolog haladgat, a az utolsó azonban nem. Azonban érkezett egy mentőöv: a cseh Bubimodell és a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz