Regisztráció Blogot indítok
Adatok
MANszerelő

0 bejegyzést írt és 275 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Kis magyar lábszag 2010.07.29 19:33:00
- Oh, wie typisch! - mondaná a német, de mondja sajna a hazai autós is. Pedig csak egy a sok közül ez a valaha volt szép, elegáns és prémium A6-os. Széthajtották-ütötték, körbetörték, majd a lízingcék visszavette és nyilvános árverésre bocsátotta. Tessék, nézzék csak meg…..
Belsőség Durva dolgok Belgiumban 2010.07.29 07:00:00
Sokkal kisebb kockázat egy olyan autóval elindulni 3000 kilométeres túrára, amelyben már van tíz-húszezer, majdnem problémamentes kilométer, mint egy olyannal, amit ezer kilométerrel ezelőtt szereltünk össze, ráadásul kevés gyári, széria alkatrésszel. A cél a Spa Francorchamps…..
MANszerelő 2010.07.29 19:14:30
@Gyurma73: Valljuk be, hogy ehhez (400e km) kellett némi szerencse is.
MANszerelő 2010.07.29 19:17:30
@Gyurma73: Cseréld le a 3-as Ducatot egy négyesre, olyan alkatrészek nevét fogod ismerni, amiről nem is álmodtál. Szaladgálós autónak pedig vegyél egy Multi Air motoros szgk-t.
Belsőség Majdnem ráalkudtam 2010.07.13 07:15:24
A kéne és az elfogadnám közötti különbségek nüansznyiak. Ezek érzékeltetésére nem is kellenek jobb példák, mint azok az idegesítő, apró marhaságok, melyek miatt tesztautónkra nem kezdenék el azonnal alkudozni. Vélemények az azonos című írásunkról...
Autóm ugyan idén krisztusi korba lépett, ám sztorija mégis nagyjából akkor kezdett el íródni, mikor egy esőverte kedden lényegében elúsztunk érte Lyukfalvára. Megnéztük, lefoglalóztam, de az átíratás már nem fért bele, mivel aznap éppen nem volt ügyfélfogadás a…..
Belsőség Csendben gyilkolni 2010.06.28 06:00:00
Kérem, ez van. 27 348 900 forint volt tesztautónk listaára, ezekkel az extrákkal, 16 399 000 nélkülük. Persze adódik a kérdés, mennyire van értelme még egy alapáras E-Klasse árát költeni extrákra, de mielőtt elkezdjük szapulni a karvalykapitalizmust, jó, ha helyén vizsgáljuk a…..
 Voltam már Prágában, cseppet sem keltett bennem hányingert sőt, kifejezetten élveztem. Na jó, a koszt néha adott egy-egy váratlan parasztlengőt az emésztésemnek, de amúgy nagyon szerethető város."Az új Škoda Fabia RS bemutatója lesz. A program része, hogy Jan Kopeczky…..
Ezt szokták mondani a himi-humi szakértők. A lustaság, a tapasztalathiány, a felületes ítélkezés miatt gondolják így. Az én szerepem kicsit megvédeni a veteránautókat, és még rémisztőbbé tenni magát a veteránozást. Vélemények az azonos című írásunkról...
MANszerelő 2010.05.20 22:17:48
@phrascarica: A raliversenyekre a csapatok ilyen "bejáratott" fékgarnitúrákat visznek magukkal, még arra is figyelnek, hogy minden fékbetét az eredeti helyére kerüljön a csere után.
Valamennyi feszültség marad a tárcsában a gyártás után, plusz meg kell, hogy tisztuljon tökéletesen a grafittól. Ez meg csak koptatással lehetséges.
MANszerelő 2010.05.20 22:38:57
@swt: A tárcsa-betét slip-jének nincs öntanulása? Csak konfigurálni lehet?
Azért kérdezem, mert nem tudom.
Tegnap, azaz vasárnap dobta be Csikós a szerkesztőségi levlistára egyik hű olvasónk kommentjét. Aztán dagadt a levelezés, gyűltek a hozzászólások, míg végül egy abszolút - a Totalcarra jellemző - belső levélváltás alakult ki belőle motorokkal, autókkal. Tanulságos kis…..
  Hogyan adjunk el egy BMW X6-ost egy greenpeace-esnek? Hát persze: rakjunk a V8 mögé két villanymotort! Vélemények az azonos című írásunkról...
Belsőség A három puruttya 2010.04.25 06:55:58
  Kicsit nagyobb, kicsit egyénibb és kicsit kulturáltabb megoldásokat kerestünk, mint egy régi Swift, szigorúan félmillió körül. Nagyon-nagyon nem könnyű, és inkább csak másfajta kompromisszum. Vélemények az azonos című írásunkról...
MANszerelő 2010.04.25 20:31:15
@kultúrpesszimista: Azt gondolom, hogy egy 300 000 kilométeres autó is lehet jó állapotú, és egy 120 000 kilométeres is lehet rossz. Karbantartás függő.
Vannak viszont olyan típusok, amit csak olyan autószerelőnek ajánlanék, akinek a családban van egy alkatrész nagyker tulaj. Ilyen pl a 145; 147; 156 Alfa. Szép, de...
MANszerelő 2010.04.25 20:41:44
@vmaast: @kultúrpesszimista: Nagyon szeretem az Alfát, bár szerintem komoly presztízsveszteség, hogy nem gyártanak hátsókerekes autókat. Csak azt mondom, hogy akinek pont annyi pénze van, mint amennyibe az autó kerül, és ráadásul napi szükséglete azzal közlekedni, ne vegyen azt. Sok ember lett szerelmes a 156-ba, vajon egy prémium középkategóriás autónak miért van ennyire lent az ára?
MANszerelő 2010.04.26 19:54:10
@WSzabi: Én sem tudtam, de itt van (valami köcsög szleng):
szleng.blog.hu/2008/12/01/truvajkodik
Belsőség Ez egyre jobban hangzik 2010.04.26 17:30:00
Újabban nagy divat lett az autóiparban a különféle évfordulók hangzatos, nagy csinnadrattával beharangozott ünneplése. Persze aki kicsit is járatos az autóipar történelmében, az csak elhúzza a száját. Az Audi - persze - száz éves, na jó, oké, fogadjuk el, de a Peugeot 200 éve…..
Az Oldtimer Expo harmadik napja is jól kezdődött. Ilyenkor, reggel még tart az otthoni hideg zuhany utáni sokk, az ember friss és szinte boldogan esik neki ismét a 12 autó polírozásának. A KGST-s gazemberek mindenféle külföldi valutával (többek között trinidadi dollárral is)…..
MANszerelő 2010.04.19 21:41:37
@dr.oid: Remélem, ebből élsz, és milliomos vagy...ez ász.
Belsőség Bende cápája 2010.04.14 17:58:00
Hétfő este pöccintett át Pista egy linket, hogy nézzem már meg. Azonnal elborult az agyam, fém lökhárító, króm dísztárcsa, első tulaj itthon, garázsos, 518i. Cápa. Zöld. Metál. Tetőablak. Ott beleszerettem. Megemlítettem a Ritának, mit szólna hozzá, csak annyit mondott,…..
MANszerelő 2010.04.15 19:42:39
A kis Polskitól a nagy Mercedesig ível autóim kronológiája. Fejlődéstörténet-e ez? Igen, de olyan furcsa, faramuci, kelet-európai módra: a legújabb autóm ugyanis idősebb, mint a legrégebbi lenne – ha nem bontották volna már rég alkatrészeire. Előre szólok, hogy sehol egy…..
Belsőség Ez nem vicc volt 2010.04.09 11:44:00
Nem vicc, bár kétségtelen, hogy az utóbbi évek egyik legjobb – enyhe szarkazmussal átszőtt – honlapja szűnt meg április elsején. A céggel együtt, amelyik mögötte van.   Bár kétségtelen, hogy a távolodó kapitalista termékek után csak zihálva kezet nyújtó,…..
MANszerelő 2010.04.09 22:34:15
@Nancsi: Nem akarlak meghazudtolni, de a tapasztalat nem ezt mutatta. A legtöbb Lada blokk 160 000 km után gépműhelyben kötött ki, de addig is legalább szelepszár-szimmeringeket kellett cserélni.
Belsőség A söprögető félcápa 2010.04.08 09:25:59
  Négy ajtó, öt méter, hat henger. Vettem egy öreg luxusautót, és nem bántam meg. Vélemények az azonos című írásunkról...
Ellepték a szerelők a matt fekete Golfot, amit ugye a belépőjeggyel lehet megnyerni. Kiderült az is, hogy milyen színű lesz. Kékes-zöldes, színváltós, pedig próbáltam meggyőzni az építőt, hogy hagyják matt feketén, szebb az. Éjjel viszik a kamrába, ott megkapja a nyolcvanhat…..
Belsőség Fejétől bűzlik a hal 2010.02.27 12:46:00
Ja, a lábfejétől, - mondta anno a megboldogult Hofi Géza. Az új vizsgarendszer bevezetése rengeteg kérdést vetett fel az autósok körében. Eredetiségvizsga, zöldkártya, fizetés vagy sem, még az autós társadalom laikus részének is feltűnhet: a kis tócsában akkora a pancsolás, a…..
  Változtatható sűrítés, közvetlen befecskendezés, két ütem a Lotus-féle motorban. És megvan a dízel-benzines meccs végeredménye is: x. Vélemények az azonos című írásunkról...
MANszerelő 2010.02.27 13:00:50
@Darren79: Gondolom a vezérlőegységben a jellegmezőben található logikai modell a bemenő jelek alapján meghatározza a kompresszióviszonyt. Kopogásérzékelővel?
Azon sem csodálkoznék, ha folyamatosan venné az indikátor-diagramot valami piezo technikávall
MANszerelő 2010.02.27 19:34:45
@Darren79: Egy ABS vezérlőegység másodpercenként 150 bemenő adatot is feldolgoz, egy Common rail rendszerben egy adott munkaütemen belül is változhat a befecskendezés mennyisége, mikroszekundumokról beszélünk. Ez nem lehet probléma szerintem.
@mlt3: Fiat haszongépjármű.
MANszerelő 2010.02.27 20:19:38
@Adrian Mole: A részecskeszűrés egyre kisebb probléma, hamarosan megjelennek a vezérlőkamra nélküli Common rail befecskendezők, tehát a piezo-elem közvetlenül a szeleptűt mozgatja. Ez a rendszer olyan finom befecskendezést tesz lehetővé, hogy a szakértők szerint a DPF-et is lehet hanyagolni. Bár a múltkor olvastam itt azt a demagógiát, miszerint a BKV busz kevésbé káros, szerintem ez nem igaz. A részecske nem önmagában rákkeltő, hanem a rátapadt szénhidrogénekkel, és egyéb nyalánkságokkal együt. A kisebb részecskére kevesebb anyag rakódik le.
@mlt3: Az MAN nagyon megnézi, hogy hova rakják ki a tábláját. Mondjuk én csak egy évet dolgoztam ott, de pritarder már volt a kezemben. A mostanit elküldtem e-mail ben.
  Egyszer, valamelyik német márkánál azt mondták, hogy a vezető nyomasztása akár 15 százalékot is jelenthet a fogyasztásban. Az a baj, hogy a Honda 40-50 százalékot akar kisajtolni az emberből. Vélemények azonos című írásunkról...
MANszerelő 2010.02.23 17:49:27
@acsa77: Irán most telepít két új urán dúsító üzemet.
Az utóbbi hónapok tán legpontosabban dokumentált sztorijára leltünk a tanulságok hihetetlen tárházát nyújtó Népítélet-rovatban. Pontosan, minden forinttal elszámolva mutatja be az Alfa 156 1.9 JTD-vel töltött időt, okulására mindenkinek, aki hasonló korú és típusú autó…..
MANszerelő 2010.02.16 17:57:40
A lehetőm legjobb választás volt az 1.9 D, a Fiat legjobb motorja. Doblo-ban sincs vele baj, pedig a haszongépjárműbe nyomják a kilómétert.
@McK: Írta az autó tulaja, hogy kiolvasták a vezérlőegységből a kilómétert. A Fiat konszennél ez évek óta elérhető examinerrel.
MANszerelő 2010.02.16 17:58:46
MANszerelő 2010.02.16 18:00:01
@kead79: Selénia-val?
  Nehezebb csúszós úton vezetni, mint szárazon, de azért nem lehetetlen. Kattintson néhány jó tanácsért! Vélemények azonos című írásunkról...
Belsőség Váltóolajat a motorba! 2010.02.07 07:42:00
Nem, nem valami új túlélőtechnikát akarok most bemutatni a kopott, öreg autómotorral küzdő, szimpatikus, ám kispénzű olvasóknak. Hanem azt, hogy mekkora barom vagyok én valójában. Aki olvasta pár héttel ezelőtt, talán emlékszik, hogy kedvenc kombi Mercim (lévén az egyetlen…..
MANszerelő 2010.02.07 14:55:40
@merkadam: A vita onnan indult, hogy a Csikós írta, hogy a váltóolaj mínusz sok fokban sűrűbb a motorolajnál. Ez józan paraszti ésszel a napnál világosabb. Ebbe beleköthetsz, de rakj ki a -15 fokba egy liter motorolajat, és egy liter váltóolajat, majd próbáld átfolyatni ugyanolyan szűk tölcséren. Ennél jobb példát nem tudok, aki szopott már télen egy fagyos aknában valami szar autó alatt, az is tudja. A számokat nem én néztem félre, ezt már Te magyaráztad bele.
MANszerelő 2010.02.07 15:24:21
@merkadam: Magaddal vitatkozol...akarsz róla beszélni?
Belsőség Anonim Alkoholisták 2010.02.06 11:14:00
Amióta a 95-ös a 310, helyenként a 320 forintos literenkénti árat verdesi, egyre többek fantáziáját mozgatja meg a 210-220 Ft körül mozgó E85, népszerű nevén a bioetanol. Mai cikkünk blogposztja...