Regisztráció Blogot indítok
Adatok
BartalFerkó

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kellett venni valami háztartási gépet, éppen Budaörsön, ott a Media Markt, hát alig sikerült. Az ember és felesége bemennek, viszonylag hamar kiszemelnek egy ilyen holmit, mert túl akarnak lenni rajta,az ember keresi az…..
BartalFerkó 2015.08.12 21:42:02
@babo81:
Amit nem vettünk meg, azt nem próbálgatjuk, mert nem a miénk. A számonkérés jogos, mert ha Ön esetleg megégeti magát a hajszárítóval, esetleg ne adj Isten áramütést szenved, akkor azért fog pampogni és perelni. A Tescoban is kér kóstolót a kenyérből mielőtt megveszi?
BartalFerkó 2015.08.12 22:00:27
Én mint kereskedelemben dolgozó ember, el kell mondjam a vásárlókat sem kell félteni. nem egyszer fordult elő, hogy csak úgy odajön az illető és a következő párbeszéd zajlik:
vevő: - Pendrájvok?
eladó: -Jó napot kívánok!
v:- Na, hol vannak a pendrájvok?
e: -Még egyszer jó napot kívánok, ott vannak a következő sorban.
Van, aki a sor végéről integet, fütyül az embernek. Természetesen vannak rendes vevők is, akiket megtanítottak köszönni. Hiszen egy párbeszéd a köszönéssel kezdődik, az elköszönéssel végződik. Az ilyen vevőnek az eladó is szivesebben segít, és nem vág unott fejet, mint ahogy a cikk írója mondja.
Másik dolog: az eladó is ember: szokott enni, inni, vannak szükségletei, amiket néha el kell végeznie. Bele se merek gondolni, hogy az illető vevő is ennyire tapló a saját ügyfeleivel a munkahelyén? Azért mert fordult a kocka és most Ő van kiszolgálva talán meg kellene adni a tiszteletet az eladónak és nem úgy bánni vele, mintha a kutyával, hiszen az eladó is ugyan olyan ember, mint ő maga. Kölcsönösen meg kell adni a tiszteletet a másiknak. Én is szivesebben szolgálom ki azt a vevőt, aki udvariasan jön oda, köszön és segítségemet kéri.
Kíváncsi lennék, amikor lemegy a kedves vevő élelmiszert vásárolni a Spar/Tesco/lidl stb. áruházak valamelyikébe, ott is felbontja a csomagokat, hogy megnézze az van-e benne? Ott is kipróbál, kibont, tönkretesz dolgokat?
De ez már a cég hibája, hiszen folyamatosan azt sugallja, hogy csak a vásárlókért van, a vásárló az Isten és bármit megtehet. És magyarról lévén szó, ezt komolyan is veszik. Bármit megtesznek, hiszen tudják, hogy nekik ezt szabad.
Ennyire nem lenne szabad ráhagyni a vevőkre a dolgokat. Kiváló példa erre, hogy az áruházakban immár élelmiszer jellegű cikkek is kaphatók, mint csokoládé, kávé, üdítő stb... az ilyen jellegű üzletbe kutyát bevinni TILOS! Rengeteg pláza cica/fiú hozza magával a kutyának nem nevezhető emlős állatát és sétáltatja(!!!) az üzletben, mintha a parkban lenne kint. A biztonságiak persze nem szólhatnak, mert ugye a vevő az első és neki mindig igaza van. Tudniillik a NÉBIH nevű állami cég az ilyenre ugrik és elég magas büntetéssel jutalmazzák a szabályszegő céget, amit nyilván nem a vevő fog megfizetni.
Apropó vevő: Vevő az, aki vesz is valamit. Ameddig nem vett semmit és lézeng, próbálgat, kibontogat, addig az illetőt Érdeklődőnek, esetleg Nézelődőnek hívjuk.
köszönöm
BartalFerkó 2015.08.15 17:07:01
@HaFr: Azt még hozzá kell tennem, hogyba beosztás sem jól van mdgcsinálva sokszor és rengeteg olyan eset van amikor egy eladó viszi az egész osztályt.
A köszönéshez annyit tennék hozzá még: elég annak az eladónak üdvözölnie, akihez odamegyek. Elvégre nem vagyok én olyan prominens személy, hogy mindenki nekem köszönjön ha meglát.
De nagyon sok igazság van abban amit ír. Azonban mint ott dologozott ember értem a kollégák részéről tanúsított viselkedést is.