Regisztráció Blogot indítok
Adatok
slyspy

123 bejegyzést írt és 50 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Elég áramot adni neki, bedugni a billentyűzetet, egeret, monitort: elindul egy teljes értékű Commodore 64. Vagy ZX Spectrum. Vagy Amiga 500. Angelday aka. Plastik Józsi (akit oly érdemtelenül előztünk az idei Goldenblogon) a hollandiai X-2012 demopartin járt, és erről remek riportot…..
slyspy 2012.11.04 18:55:52
@TheElf: Tény, hogy manapság egy 30 éves gépre bármit fejleszteni kuriózum. (Mondjuk annak, aki nem találkozott ezzel az elmúlt 20 évben minden nap. :))
Az is tény, hogy régebben egyértelműen a demoscene-ről jöttek a legújabb fejlesztések, amik később a játékokban megjelentek. Nem véletlen, hogy számos játékfejlesztő cég demoscene csapatokból alakult. Ez az előny nyilvánvalóan elveszett, hiszen nem lehet versenyezni egy több száz fős fejlesztőcéggel egy néhány emberből álló csapattal.
Azonban a mai napig vannak a demoscene-en emberek, akiknek a nevéhez elég komoly játékok köthetők és a demoscene alapvető mentalitása nem változott a c64-es idők óta. Ezért maradtak fenne a mai napig a méretkorlátos demo kategóriák.
Csak egy példa:
Itt van ez a 4k intro (vagyis amit látsz és hallasz, azt egy 4 kilobyte méretű futtatható program generálja realtime - értsd komoly technikai bravúr)
www.youtube.com/watch?v=AWcbj7ksqwE
aki pedig készítette, arról itt:
www.cgw.com/Publications/CGW/2012/Volume-35-Issue-4-June-July-2012/The-Royal-Treatment.aspx
és itt olvashatsz:
www.examiner.com/article/pixar-animator-inigo-quilez-finds-creative-outlet-brave?cid=rss

Szóval a demoscene-en kifejlesztett technika jelenik meg (persze nyilván továbbgondolva) egy Pixar filmben. Egyébként ez az ember kétszer tartott előadást az elmúlt években Functionon az általa alkalmazott technikákról.

Persze nyilván a demoscene nem csak erről szól, mert ez egy komplex szubkultúra mindenféle hagyományokkal szokásokkal meg ahogy ez lenni szokott, és ezek a dolgok egy kívülállónak nem feltétlenül érthetőek elsőre.

Manapság Magyarországon kettő darab party van évente. Az egyik Function, ami egy klasszikus multiplatform party, a másik az Árok Party, ami az X-hez hasonlóan kifejezetten 8bites találkozó (utóbbiról egyébként CoV szerkesztőségi előadása miatt tavaly volt szó az IDDQD-n is, amiért ismét köszönet.)

A crackscene, demoscene, játékfejlesztők összefonódása meg egészen pontosan úgy alakult ki, hogy a crackerek kezdtek crackintrókat rakni a játékok elé, aztán már csak úgy saját örömre írták ezeket az intrókat (ezek lettek a demók), és mivel így baromira kitanulták a szakmát, és elérték azt az életkort, hogy pénzt is kéne keresni, játékfejlesztésbe fogtak.
Manapság egészen minimális (ha van egyáltalán) átfedés a demoscene és crackscene között. Nagyjából csak a nevek őrzik a régi összefonódást. (pl. Fairlight, Razor 1911)

A sértődött hangnem meg vélhetően annak köszönhető, hogy a partyk szervezői rettenetes energiákat tolnak bele a rendezvényeikbe, amik szerencsés esetben pont nem veszteségesek anyagilag, szóval a lelkesedés viszi előre az egészet, és miközben mint látható, elég színvonalas és gamer szempontból is releváns dolgok történnek, kicsit úgy tűnik, hogy a szaksajtó, a partyszervezők mindenféle próbálkozás ellenére alig vagy egyáltalán nem vesz tudomást ezen dolgok létezéséről.
slyspy 2012.11.04 19:39:17
@TheElf: Erre azt tudom mondani, hogy ha a Pixarnak meglett volna a célszerű terepgeneráló rutinja, nem alkalmazott volna egy embert, aki ezt meg tudja írni nekik.

Alapvetően régen egy democsapat mérete összemérhető volt egy játékfejlesztő csapatéval. Sokkal korlátozottabb volt a technika, aminek a határait így hamarabb el lehetett érni vagyis sokkal kisebb munkával lehetett durva dolgokat csinálni, mint most, amikor lassan egy realtime animációt nem lehet megkülönböztetni egy rendertől. A sztenderd kitolódott, ami mellett gyakorlatilag labdába sem rúg egy hobbicsapat.
Szóval egyértelmű, hogy technikai szempontból a demoscene úttörő szerepe odalett. Emiatt tény, hogy sok száz közepes produkcióra csak néhány kiemelkedő jut. Ugyanakkor az újító szándék azért eléggé megmaradt. Például itt van a Fairlight kóderének részecske technikája, ami előtte szerintem realtime-ban nem létezett:
www.youtube.com/watch?v=ezltebzdgjI
www.youtube.com/watch?v=L5w7Gh7WBjw
www.youtube.com/watch?v=Grqb1aIa_4s
www.youtube.com/watch?v=5fPk2Af8Bhs

De amúgy pl. a Sony demócsapatokat keresett meg, írjanak a PS3-hoz promóciós demojátékokat.

Szóval azért valami látásmódbeli különlegesség csak van a demoscene-ben, ami miatt ekkora az összefonódás a demoscene és a játékipar között.
(Én még Magyarországon olyan játékgyártó cégnél nem nagyon dolgoztam, ahol scene multú emberekkel ne találkoztam volna, és viszonylag sokfelé megfordultam.)
slyspy 2012.11.06 16:46:09
@keer.eye: Javaslom erre a felvetésre a Scene.hu fórumot, biztos akad, akit érdekel a dolog.
Olyanok vagyunk, mint a Lannisterek – nem, nem aljas rohadékok, hanem mindig megfizetjük a tartozásunkat. Két nyereményjáték lezárásával is adósak vagyunk jó régről, de ahogy a régi meós közmondás tartja, az elefánt nem selejt. És mi sem: tattararaam, jöjjön először a…..
slyspy 2012.11.06 15:53:31
Alex Rose-hoz annyit, hogy az úgy indult, hogy létezik egy www.bitfellas.org nevű német alapokon nyugvó de azért eléggé nemzetközi demoscene oldal, és annak van a Bitjam Podcast nevű aloldala, ahol időről időre készülnek tematikus mixek demoscene zenészek munkáiból + hozzá valami kellően ütős banner.
Volt egy epizód, aminek Alex Rose volt a bannerja, ami akkora tetszést váltott ki (lásd kommentek), hogy végül elindult ebből a játék fejlesztése.
Itt a kiindulási pont:
www.scene.hu/2009/06/10/bitjam-68-we-got-goulash/
Elnézést a késésért, nem szeret az Indapass, ha nem otthonról nyaggatom.  ..
slyspy 2012.11.03 15:01:29
@Rigor: Mer csak brúszvilliszhez kötve lehet ezüstöt (aranyat) küldeni vissza?
IDDQD Heti retro: Jetpac 2012.10.10 15:13:03
Kicsit hadd érzékenyüljek el, és hadd idézzek fel egy emléket. Az évre már nem emlékszem pontosan, talán 1984 volt – hihetetlen, hogy már majdnem harminc éve. Anyám megelégelte, hogy öcsém és én azzal töltjük a nyarat, hogy egymást gyepáljuk a játszótéren, ezért…..
slyspy 2012.10.12 07:09:39
@zenador: Ajánlom figyelmedbe a scene.hu fórumát. És pont Szegeden szokott lenni az egyik retro számítógép kiállítás, a szervezője is szokott írogatni a fórumba, szóval jók az esélyeid.
Ezen hevenyészett elemzésben egy scene mémet vesézek. A hipotéziseink szerint a későbbiekben a közéletbe is befurakodó fura kis csillagokat, és az ezzel kapcsolatos kiscsillagozást nem más indította útnak, mint Leon és az örökkévaló Singular Crew.     A demoscene partykon…..
IDDQD Magyar C64-játék készül 2012.05.30 08:03:00
Igen, C64-játék 2012-ben, lelkes őrültek 30 évvel a megjelenése után is életben tartják a platformot. És Magyarországon is vannak ilyen lelkes őrültek: a Singular Crew democsapat készíti a 4 emelet című kaland/szerepjátékot, amiben ígéreteik szerint rengeteg szereplő,…..
slyspy 2012.05.30 21:16:03
@leonofsgr: Miért? Feszegessük a korlátokat. Csak vinyóval szerelt c64-en futna.
slyspy 2012.05.30 23:03:15
@Csabeee: www.pouet.net/prod.php?which=12036
Egyébként ez egy demoscene compo volt, és 96k-ban kellett játékot csinálni. Na de most mondd meg nekem, miben különbözik elmebetegségi szempontból, hogy magamnak szabom a korlátokat vagy egy régi hardver szabja meg a korlátokat?
slyspy 2012.05.31 15:37:38
@Öregvas:
Az ötlet jó, csak megírni időigényes, arra meg kicsit kevesen vagyunk. Néha azért előkerül egy két sztori:
Pl. Fairlight története az évfordulójuk kapcsán:
www.scene.hu/2012/04/17/25-eves-a-fairlight-elso-resz/
Vagy egy még befejezetlen több részes áttekintés:
www.scene.hu/2008/07/01/a-magyar-demoscene-tortenete-1-a-kezdetek-86-89/
Hát például abban, hogy a kollégistái a Schönhertz kolesz oldalán már 2003-ban (vagy 2005-ben?) megcsinálták azt a dotmatrix Tetrist, amit a világ legmenőbb műszaki egyetemén csak most hegesztettek össze. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ennél még korábban megszületett már…..
slyspy 2012.05.04 08:05:04
@MaSTeRFoXX: Elment demoscene irányba? És ez probléma lenne? És dolgoztak rajta? Sanyarú sors.
IDDQD CoV az árokparton 2011.08.03 18:44:00
Volt a hétvégén egy retróbuli Árok Party néven Ajkarendeken, ahol a fő attrakció az egykori CoV legénységének megjelenése volt. Minket is hívtak, de aztán úgy alakult, hogy nem értünk rá. Mindenesetre éppen most kúszik fel a YouTube-ra egy jó másfél órás videó a…..
slyspy 2011.08.04 08:30:44
@Stöki: Ez már az afterparty oldal, csak a release-ekkel. A party eredeti honlapján kinn volt rendesen a cím. Ajkarendek meg Ajka egy közig akármi már, gondolom ezért került a logóba egyszerűen az Ajka, mert rövidebb, ismertebb, meg annak nincs faluhangzása (hehe, ezzel most megsértettem valakit?).
Utoljára okozok csalódást a Star Control II rajongóinak, most ugyanis nem a játékról lesz szó a rovatban. A 2010 izéit összeszedő posztok ugyanis több időt vittek el a tervezettnél, szóval most csak odakenni tudtam volna valami rövidet az SCII-ről, és akkor ti satuba fogtátok…..
slyspy 2011.01.06 21:30:54
@Gargaj: Kimondtam háromszor a tükörbe nézve, hogy "demoscene demoscene demoscene", de nem történt semmi. (Tehát 9x mondtam ki.)
IDDQD Adios, Amiga! 2010.11.03 11:21:39
Eladó a húsz évvel ezelőtt (huhh, belegondolni is rettenetes) minden gémer vágyálmának számított Amiga gépek márkaneve. A maga idején igen népszerű, és magyar pénztárcához mérten rettentő drága gép évekkel előzte meg a korát, olyan dolgokat tudott már a nyolcvanas évek…..
slyspy 2010.11.03 16:15:01
Ha valaki megkérne, hogy adjak neki pár játékot, ami leginkább megmutatja, mire képes a Commodore 64, a C.R.E.A.T.U.R.E.S-t egészen biztosan a kezébe nyomnám. A platform egyik legszebb, legjobban összerakott játéka volt ez, egyben a legviccesebb. A C.R.E.A.T.U.R.E.S. volt a nyolcvanas években az,…..
slyspy 2010.10.28 22:10:30
@Dzsini:

Ha már szóba került a Desert Dream C64-es átirata, akkor itt egy interjú a készítőkkel, akik ugye nagyrészt magyarok:
scene.hu/news.php?extend.280
(A múlt heti Defender of the Crown-cikk alatt előkerült, hogy a ZX Spectrum-verziót három magyar készítette: Taletovics Dávid, Kaproncai Tamás és Dombi Norbert. Nagy örömünkre egyikük, Kaproncai Tamás megírta nekünk, mi is történt anno:) "A játékot valóban hárman…..
http://www.insc.gov.ua/plants/khmelnitskiy/photo.html ..
Mistabishi - Printer Jam from Hospital Records on Vimeo...
http://sites.google.com/site/fredsastro/ ..
Visual bookmark Desktopography 2010.04.14 09:53:38
 http://desk08.customize.org/http://desktopography.net/..
http://www.artificialowl.net/ ..
http://www.secrettechnology.com/works/everything.htm..
Visual bookmark OSA archívum 2010.04.14 09:45:40
Régi oktatófilmek digitalizálva: http://www.osaarchivum.org/index.php?option=com_content&view=article&id=271&Itemid=362&lang=hu..
http://amolife.com/image/art/oil-painting-by-leonid-afremov.html ..
http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=11764 ..
Visual bookmark Little People 2010.04.14 09:35:25
http://little-people.blogspot.com/ ..
http://www.hemmy.net/2007/09/23/rice-field-art/ ..