Adatok
lbalazs
0 bejegyzést írt és 259 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A parkolás pár héttel ezelőtti ingyenessé tételével újra fellángoltak a viták a parkolóhely nélkül maradt helyi lakosok, a parkolóhelyet nem találó ingázók, valamint a gyalogosok és a kerékpározók között, akik az előbbiek következtében a járdára vagy a kerékpársávra parkoló autók miatt csak…..
2021. január 1. az a dátum, amely ma már egyre több építtetőt érdekel. Miért is? Mert akár érintettek is lehetnek, ha e nap után tervezik használatba venni lakóházukat. Mit várhatunk ettől az időponttól az új energetikai szabályok hatályba lépését követően? Erre a kérdésre próbálok meg válaszolni…..
A kiló nem százat jelent.
Hányszor kell még elzavarni az SZDSZ-t? Zombitámadás az EP-kampányban
2019.04.08 18:56:00
Rettenetesen idegesítenek a politikai élőhalottak. Mégis nehézemre esne kifejezni azt a megvetést, amit az SZDSZ nevű 2010-ben választók által végleg elzavart párt a mai napig kelt bennem. Túl hosszú a bűnlajstromuk, hogy kiemeljek bármit is. A négyes metró, a korrupció csak hab volt a tortán. A…..
lbalazs
2019.04.10 09:15:31
Az online ruhavásárlásnak megvannak a veszélyei: kiderül, hogy mégsem jó a méret, vagy a színárnyalat nem olyan élőben, mint hittük. Az áruházaknak vissza lehet küldeni a terméket egy bizonyos időn belül, így visszafizetik az árát...
A streaming szolgáltatások törekednek a fogyasztói igények minél teljesebb megismerésére és kielégítésére, így tesz a filmek, sorozatok esetében a Netflix vagy a zenéknél a Spotify. Ezek a formátumok a hagyományos tévézés és zenefogyasztás reformját indították el. Üzletpolitikájuk hasonló: fix…..
lbalazs
2019.02.11 01:12:26
@VT Man: Hát pont ezért lenne szükség a tágabban értelmezett net neutralityre. Éppen ezért veszélyes, ha a szolgáltatók kezében van a tartalom. El kell választani a tartalom szolgáltatását és a tartalom birtoklását, hogy ne is lehessen kizárólagos joga egyetlen szolgáltatónak sem egyetlen tartalomra. Na ez elég hosszú út lesz. Ide tartozik a videok jogdíjainak kezelése is, vagyis a szolgáltatás joga bizonyos területekre terjed ki, nem egységes az egész földön, emiatt van az, hogy nem érünk el mindent a Netflix kínálatából. Erre nyilván megoldás a publicVPN szolgáltatás, de ez csak addig igaz, ameddig azt feltételezzük, hogy minden elérhető az USAban, ami nyilván nem igaz
Összefoglalva: a torrentezést éppen a video tartalom előállítók üzleti modellje tartja életben :)
Összefoglalva: a torrentezést éppen a video tartalom előállítók üzleti modellje tartja életben :)
lbalazs
2019.02.11 08:40:40
@Tinman: Te tudod előbb elintézni a regiokorlátok eltörlését, ha előfizetsz egy publikus VPN szolgáltatásra. Ha ezt minden USA-n kívüli előfizető megtenné, hamar eltünnének a régiokorlátok.
Indokoltság
Mióta a vasút jelen van Budapesten, állandó téma a városközpontba történő bevezetése. Nem véletlenül; túlzás nélkül lehet állítani, hogy nincs az országban olyan közlekedésfejlesztési projekt, amelynek jelentősége összemérhető lenne ezzel. Budapest nem csak az ország abszolút központja,…..
Az új év első hetében ezerszámra kaptam „hogyan legyünk fittek és egészségesek 2019-ben” hirdetést. Mindenféle csodacsomagolásban eladott detoxprogram, két kattintással rendelhető heti menük és társaik. Rossz vevőként ez csak annyira érdekelt, hogy lementem a boltba venni pár élelmiszert, és szó…..
A magyar média idén ősszel kapta fel a „Sétáló Budapest” gondolatát, mikor Puzsér Róbert publicista bejelentette, hogy indul a főpolgármesteri székért. A sétáló város víziójáról, egy élhetőbb, emberi léptékű Budapestről és a területben lévő lehetőségekről beszélgettünk Balogh Samu Márton…..
Milyen évet zárt a fővárosi tömegközlekedés? 3-as metró felújítás, új villamosvonalak, csődbe jutott buszgyártó, építkezések és selejtezések - ez volt 2018...
lbalazs
2019.01.04 13:26:26
Amíg nálunk azzal megy a bohóckodás már évek óta, hogy nagy nehezen valahogy létrehozzuk a 160-as közlekedést, meg az olcsóbb, de mégis drágább IC+ kocsikat, addig Csehország 10 év alatt megközelítette Ausztriát, s az elkövetkező 10 évet tekintve immár hivatalosan is…..
lbalazs
2018.12.05 08:53:19
@ursus artos: Ahogyan írtam is, van erre megoldás, de nem ez. Illetve ez is megoldás, mert minek annyi utas a vonatra :)
lbalazs
2018.12.05 09:02:54
@Online Távmunkás: Látom nem akarod érteni. Nekem bérletem van, viszont a feleségem csak ritkán jön be a városba, előre váltott 10-ées gyűjtővel utazik, és előre megveszem neki a vonatjegyet. A bliccelés minden formáját elitélem ---- Viszont ha véggigondolod: régen a villamoson is adott állomástól adott állomásig vetted a jegyet, a párizsi metrón is, aztán rájöttek, hogy ez túl sok idő és túl sok pénztáros és bevezették az általánosan érvényes jegyet. Ide a MÁV is el fog jutni, csak kérdés mikor. és addig mi marad az utazóközönségből.
Tékozló Homár
A fejlesztések készek, de továbbra sem mindenkinek hasít a net a 29-es körzet digitális sivatagjában
2018.09.04 11:24:03
A digitális sivatagnak is becézett Monort és környékét jelentő 29-es körzetről sokszor írtunk már, legutóbb idén márciusban, amikor a UPC azt írta nekünk: "a 29-es körzetben az utóbbi másfél évben nagyon felpörgettük a hálózatfejlesztési munkálatokat, így remélhetőleg ott sem kell már sokáig várni…..
lbalazs
2018.09.05 14:41:13
@telkoe: A lakópark kialakítása már évekkel ezelőtt megtörtént. Volt áram, víz, csatorna, gáz, de kommunikációs kábelnek alépítmény nem épült. Egyébként nincs messze a kábel vége, és végig beépitett területen vezet, tehát lenne rá igény is.
lbalazs
2018.09.05 14:43:34
@Xezs7: Amerikában sokkal több a reklám. Gyakorlatilag nézhetetlen, mégsem korlátozzák magukat.
lbalazs
2018.09.05 14:44:56
@moonshadow: tájékozódtam 2016 öszére igérték a hálózat kiépítését 2016 tavaszán.
Ahogy egyre inkább népszerűsítjük, egyre többen is jönnek vissza azzal a panasszal munkáltatói oldalról, hogy nem működött a home office, megpróbálták. A kollégák „ellustultak”, nem volt kontroll, kicsúsztak a határidőkből, a vezető nem látta, hogy menne a munka, nehéz volt összeszervezni egy…..
lbalazs
2018.08.14 15:16:25
@FlybyWire: Erre gondolok én is. Azt tudja a vezető, hogy min dolgozik, és hogy az irány megfelelő-e, hogy közben fejenáll, jógázik, vagy kint ül a fa alatt az lényegtelen. Az is lényegtelen hogy ebben a percben mit csinál, határidőre készüljön el. De azt viszont tudnia kell, hogy az a feladat nagyjából mennyi munka, és ha rendszeresen kétszer annyi szükséges rá otthon, akkor el kell beszélgetni a munkatárssal.
A Paradigma Intézet blogja
Hogy fog kinézni a világ 2050-ben? – Mit kellene tanulni?
2018.08.13 17:29:48
Bár Yuval Noah Harari új könyve csak a hónap végén fog megérkezni a könyvesboltok polcaira, mégis kifejezetten izgalmasnak ígérkezik az Orbán Viktort is inspiráló izraeli szerző új kötete. Oly szempontból pedig még érdekesebb az általa felvázolt jövőkép, hogy azok a folyamatok, melyek az emberiséget…..
lbalazs
2018.08.14 10:07:09
@szepipiktor: ponthogy a poster kreatív embereket szeretne, és a jelenlegi oktatás nem olyanokat képez. A jelenlegi oktatásunk az átadott tudás felidézését preferálja, és bünteti a kreativitást. Pont ez a probléma.
Péntek délután. Araszolás a Balaton felé. Jön a hír, hogy Martonvásárnál baleset, torlódás. Na, így legyen lottó ötösöm! Minden nyári péntek délután Martonvásár térségében van valami baleset. Vasárnap kora este pedig Budapest felé Szabadbattyánnál. Ez a két helyszín az M7-es Bermuda háromszöge.…..
lbalazs
2018.07.27 14:30:21
@zuulululu: Sajnos nincs igazad. Ha kimész a külsőbe ott maradsz sokáig, vagy erőszakosan kell benyomulni a belsőbe. Mindez persze csak akkor, ha kicsit magyobb a forgalom. Mivel nem szoktam 130-nál gyorsabban menni gyakran kerülök ebbe a helyzetbe. Egyébként ha mindenki betartaná a jobbra tartsot, akkor nem lenne baj, hiszen az összes 160-as versenyző is jönne ki velem a külsőbe két kamion között, és nekik is úgy kellene visszasorolni.
Járókelő.hu
Megerőszakolják a taxik a bulinegyedet, a Hétker és a BKK meg csak nézik ahogy telik
2018.07.16 13:20:02
Négy hónapja került ki Szabó Viktória posztja a Facebookra, amin az Akácfa utcát teljesen élhetetlenné tévő taxiskaraván látható. Azóta felpörgött a turistaszezon, így a VII. kerületi lakók és arra keveredő budapestiek a címben szereplőnél csak durvább szavakat használnak...
A posztot szerkesztve belenéztem a Homár Whirlpool-aktáiba, ahol a kétoldalnyi archív poszt közt egyszer csak szembejött a Heteket mosógép nélkül, azt garantál a Whirlpool garanciája címmel megjelent eset, aminek fájó pontjai szinte szóról-szóra megjelennek itt is: pár…..
Tudja valaki, hogy két év után miért kell a villamospályát megint feltúrni a Nagykörúton? Jó másfél hete ismét végig dugók vannak a körúton, megint elkezdődött a 4–6-os villamos pályájának nyári, már-már „hagyományos” felújítása. Így aztán június 16-tól szeptember 2-ig nem jár a villamos a…..
lbalazs
2018.06.26 09:29:18
Közel négy évvel ezelőtt írtam egy bejegyzést az emeletes vasúti személykocsik németországi történetéről. Sajnos ezek közül én csak a modernebb változatokkal utaztam... egészen az elmúlt hétvégéig.
Gyerekkoromban csak unokatesóm modellvasútján láttam emeletes kocsikat, úgyhogy amikor '87-ben…..
Sokan kényszerűségnek érzik a panellakásban élést és alig várják, hogy megszabaduljanak egy ilyen típusú otthontól. Vannak hozzá tartozó negatívumok, ehhez kétség sem fér, de nem szabad az élet árnyoldalaira koncentrálni. Lásd meg a szépet és a jót a régi korok masszív monstrumaiban! Oka van annak,…..
lbalazs
2018.04.11 09:35:50
@ema non: Hát ezzel nagyon nem értek egyet. A panelek jól meg vannak tervezve, ezt én pont az előnyének gondolom. Egy lakásra nagyon kis tervezési költség jut, összességében viszont megérte rendesen megtervezni. A panelben nem fordulhat elő, hogy nem tudod bevinni a bútort valamelyik szobába, ki van találva, hogyan tudod. Persze ez kötöttség is, mert csak úgy lehet, ahogyan a tervező kitalálta. Általában a berendezés is nagyon kötött, csak egyféleképpen lehet elrendezni a bútorokat. A WC pont azért van az épület közepén mert nem kell neki ablak, és így jobb a helykihasználás. A fürdőszoba pontosan akkora, amekkorának egy fürdőszobának minimum lennie kell. A WC külön van, mert így nagyobb a kapacitása a WC+fürdőszoba vizesblokknak. Ha egy két milliót rááldozunk egy igen jó lakást lehet kihozni az átlagos panelből. Persze én is elköltöztem az első gyerek születése után, de elsősorban a szomszéd gyerekek bandázása miatt.
lbalazs
2018.04.11 09:46:27
@0rdas: Igen, elavult az elektromos hálózat, és melyik 50 éves házban nem kell felújítani?
Ha felújítod a sajátod a gerinc marad elavult. Biztos ez? Az elektromos gerincek a lépcsőházban mennek valamilyen előre elkészített kábelúton, így csak a kábelt kell cserélni, vésni nem kell, és mivel a villanyóra lent van a földszinten, a kábelúton már a saját kábeled megy, amit akár te kicseréltethetsz, ha akarod. A villanyóra előtt pedig a szolgáltatóé a kábel.
A panelben kicsi a fenntartási költség, de nem nulla :)
Ha felújítod a sajátod a gerinc marad elavult. Biztos ez? Az elektromos gerincek a lépcsőházban mennek valamilyen előre elkészített kábelúton, így csak a kábelt kell cserélni, vésni nem kell, és mivel a villanyóra lent van a földszinten, a kábelúton már a saját kábeled megy, amit akár te kicseréltethetsz, ha akarod. A villanyóra előtt pedig a szolgáltatóé a kábel.
A panelben kicsi a fenntartási költség, de nem nulla :)
Mára már az egész világon elterjedtek a nagysebességű vasutak, amelyeken a klasszikus 120-160 km/h sebességnél jóval gyorsabban, 200-300 km/h-val, vagy akár még annál is többel száguldanak a szerelvények. A nagysebességű termékek, mint a TGV, az ICE, a Thalys, vagy a Sinkanszen az illető…..
A helyes stratégia -- kormányzati, üzleti stb. -- döntően három tényezőn múlik: a valóság ismeretén, a jövő megközelítően pontos megsejtésén és a kettő közötti folyamatos közvetítés közepette az optimális célok megfogalmazásán, illetve folyamatos felülvizsgálatán. Ha a háromból csak egy is sérül,…..
lbalazs
2018.03.27 14:11:39
@csentecsa: Megragadtad a lényeget :) Ha az európai ipar lejtmenetbe vált kevesebb kőolajterméket vásárol Oroszországból. Ha viszont valóban nagy a válság nem nagyon lesz pénz fűteni a családoknak sem és lejjebb tekerik a termosztátot.
Orbán Viktor magyar miniszterelnök lépten-nyomon a hit védelmezője és a nemzetállam kérlelhetetlen harcosa szerepében tetszeleg. Harcos alkat, a vak is látja. Csakhogy egy ügy minőségét az jellemzi igazán, hogy kik harcolnak érte.
A nemzetállam olyan törzsiségen alapuló fogalom, amely…..
Néhány nap múlva rajtol a Konyhafőnök új évada, ráadásul két új zsűritaggal, ismét mezei versenyzőkkel, nem celebekkel. Egészen egyszerűen nem tudom elvonatkoztatni ezt a tényt attól, hogy Orbán Ági Konyhája Facebook-posztjában (március 20-án) a húsvéti nyulakkal kapcsolatos poszttal került az…..
A nemzet történeti képződmény, folyamatosan alakult ki -- ha a magyar nemzetet nézzük -- már a honfoglalást megelőző évszázadoktól. A Szent István-kori nemzet csak nyomokban hasonlított a maira, tele volt egymástól idegen etnikumokkal akár ha a honfoglalókat, akár ha az itt talált más kultúrájú…..
Eltaknyolt rendszerváltás, eltaknyolt EU-csatlakozás. A mai reality show fényében, ami még mindig csak az első felvonásnál, a nemzeti szocialista néplélek megmutatkozásánál tart és vissza van a második, a nemzeti képességek gyengeségének teljes feltárulkozása egy jelentős gazdasági visszaesés és a…..
lbalazs
2018.01.05 10:13:25
@Ballib vagyok rettegek: 89-ben már más volt a "nemzetközi helyzet" a Szovjetunió a szétesés szélén állt, a gazdaság romokban, nem bírt, nem akart volna háborúzni nálunk. A keletnémeteket átengedtük a határon, a SZU nem is tehette volna meg, hogy beavatkozik, de nem is akart, ha akart volna, már a határnyitást megakadályozta volna.
Viszont ebben nem lehetünk biztosak, már sosem tudjuk meg, mi lett volna ha ...
Viszont ebben nem lehetünk biztosak, már sosem tudjuk meg, mi lett volna ha ...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A behajtási díj is fontos szabályozó lehet, azonban ezt is úgy kell kitalálni, hogy a bent lakóknak is fizetni kelljen. A belvárosi szolgáltatások ellehetetlenítését elkerülhetjük, ha egy héten belüli többszöri behajtás ára progresszíven emelkedik. pl: első behajtás ingyenes, második 500Ft harmadik 1000Ft negyedik 2000 ötödik 5000 ez a szinházba, moziba, vásárolni behajtókat nem bünteti, a dolgozni bejárókat viszont igen, és hát ez a cél.