Regisztráció Blogot indítok
Adatok
dontals

0 bejegyzést írt és 252 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ma (szombat)  délelőtt Kelenföld és Háros állomások között azonos vágányra került, és egymással szemben haladt két vonat, és egymástól mintegy 100 méterre álltak meg. Országos hír lett belőle, de vajon tényleg olyan veszélyes helyzet volt ez? Mint minden komolyabb…..
dontals 2013.09.15 17:05:03
@Realista Vasutas: Ugye viccelsz, hogy egy frontális ütközésnél (még ha az kis sebességnél történik) ne történne személyi sérülés, mikor ha nekitolatnak a baknak, az is sérüléseket okoz?

2006-os eset: "Szobról érkezett a vonat reggel háromnegyed nyolckor a Nyugati pályaudvarra. Az utasok többsége már állt az ajtóknál, várták, hogy beérkezzen a szerelvény. Az előírások szerint a vonat vezetőjének méterekkel a bakok előtt meg kell állítania a járművet, a szobi járat vezetője azonban rosszul mérte fel a féktávolságot, így a vonat már nem tudott időben megállni. Körülbelül öt kilométeres sebességgel a záróbaknak ütközött. Az utasok közül többen elestek. Öt személy megsérült, ebből három könnyebb sérült van, kettő pedig súlyosabb sérült. Mind az öt személy a vonaton utazott."

Ez történt 5 km/h sebességnél. El lehet képzelni, ha mindez kanyarban történik frontálisan és a kocsik esetleg még fel is borulnak. Garantáltan mindenki megsérült volna, aki a 2 vonaton utazik.
dontals 2013.09.15 17:27:39
@Realista Vasutas: "a frontális ütközés más, mint egy bak." Így van, a frontális ütközés sokkal rosszabb, mivel itt hasonló ellenirányú erő is fellép. Tudod, fizika... Feltételezve a 2 vonat egyforma tömegét, olyan lett volna mindkét vonat, mintha 30km/h-val a betonfalba csapódik. Ha csak feltételezed ilyen esetben a személyi sérülést és véleményed szerint esetleg még személyi sérülés is előfordulhat ilyen esetben (de csak szerencsétlen esetben), akkor sajnálni tudlak. Azért biztos ami biztos, ne próbáld ki.
dontals 2013.09.15 17:40:36
@superfrog: hogy kettönk közül ki él tévedésben, arra nem reagálnék, de legalább butaságot ne beszélj
Megérkezett a fiatal és okos srácok egy csoportja Bukarestbe.  Így kezdődött: Délelőtt Bukarestben: Bukaresti belváros mongoljárás után Megérkeztek. Aki nem áll be a sorba, így jár. Lehetne ezeket a rendőröket a magyar bajnokikra is…..
dontals 2013.09.06 17:55:13
@Csehszlovák Kém: Akkor ismételtem kérném, nézd meg az általad linkelt videót és tájékoztass, mi olyan történt, ami miatt a gumibotos rendőröknek a tömegbe kell nyomulni és mindenkit agyba-főbe verni. Azt meg ne keverd már ide, hogy délelőtt mi történt egy teljesen más helyen teljesen mások részvételével, teljesen más okból kifolyólag.
dontals 2013.09.06 21:14:33
@Csehszlovák Kém: Hogy mit nem értek? Hogy miért vagy ilyen alattomosan szemét. De igazából kit érdekel? Hajrá magyarok!!!!!
Szombaton délután átvonult a budapesti belvároson az utolsó Critical Mass. Már az újpesti rakparti gyülekezőnél látszott, hogy nagyon sokan, több tízezren gyűltek össze, hogy végigtekerjék a 16 kilométeres távot, amely Petőfi híd - budai alsó rakpart - Halász utca - Fő utca…..
dontals 2013.04.21 10:24:56
@Éhes_ló: Szerinted egy város nem arra való, hogy abban az emberek jól is érezzék magukat? Részt kellett volna venned ezen a CM-en nem lennél ennyire rosszmájú és görcsös, mert láttál volna sok tízezer boldog arcot.

Öregem, így hozzállni a dolgokhoz nem lehet semmi, próbálj meg változtatni, mert ezzel csak magadat teszed tönkre. Nem tudom te hol éltél az elmúlt években, de ha Budapesten, talán észrevehetted volna, hogy évente kétszer van ilyen kerékpáros akármi és az egyik épp a Föld napja környékén... Ilyenkor nem árt egy kicsit belegondolni, hogy az-e az elsődleges, hogy nyugodtan kocsikázhass, azzal szemben, hogy tízezrek kimozdulnak otthonról és letekernek 16 km-t?

Hatalmas élmény volt végigtekerni ilyen szép útvonalon, remélem, még lesz azért folytatása, mégha nem is CM keretében, köszönet a szervezőknek!
dontals 2013.04.21 11:01:34
@Éhes_ló: Ki mondta, hogy Budapest legyen közúti járműközlekedés nélküli város? Én biztos nem, ne beszélj légyszi össze-vissza.

Akkor meg nagyon sajnállak, ha valóban úgy érzed, gondolod, hogy ebben a városban az okoz gondot a közlekedésben, hogy sokan kerékpárt haszálnak.

Vagy neked tényleg ez az egy nap okozott ekkora traumát és ekkora lúzer vagy, hogy csapból ez folyt napok óta, meg ilyen tájékoztatók voltak de te nem észlelted: www.bkk.hu/2013/04/forgalmi-valtozasok-a-szombati-critical-mass-biciklis-felvonulas-idejen/

Frászt, te már gondolom alíg vártad, legyen valami poszt az eseményről, hogy fröcsöghess, az első hozzászólás te voltál, ha jól láttam, azóta folyamatoson szajkózod, hogy 2 óra neked nem fér bele, amikor a kerékpárosoké a belváros. Egészségedre, ha ez az örömöd.
Félve gondolok bele abba, milyen lehetett az a kétszáznál is több pályamű, amely végül nem jutott el a legjobb harminc közé A Dal című versenyben. Amit ugyanis az első adásban láttam és hallottam, az a középszintet is csak időnként ütötte meg. A formátumon tavaly óta nem…..
Új MÁV blog Lift az minek? 2012.08.21 17:44:38
Ma kiutaztunk Zuglóból Ferihegy megállóig, s csináltunk pár képet, ha már arra jártunk. Szomorúan konstatáltuk azt, hogy a kerekesszékesek még mindig nem eléggé fontos emberek ahhoz, hogy az akadálymentesített közlekedés előnyeit élvezhessék. A Nyugati pályaudvarról érkező…..
dontals 2012.08.27 22:03:52
@Adani: Igazad van, én hülye! Akkor bőven megérte azt a kb. 7 milliárdot a beruházás, hogy nem kell 300 métert megtenni szerencsétlen helyi lakosoknak Szemeretelep megállóig.
dontals 2012.08.28 19:06:26
@Iza Béla:
1. nehogy már az Auchennek saját vasúti megállója legyen a közös pénzünkből.
2. Ha már megvolt ez a vonal (és ugyebár megvolt) nem kellett mást építeni hozzá, mint két oldalra betonperont meg letenni két jelzőlámpát. Kérdem én, mi került ebben 7 milliárd forintba? Semmi.

Hogy néz ki ez az állomás, rosszabb, mint egy 40 éves állomás a balkán közepén.

Persze az agyatlanok beépítették a liftet, amit a még agyatlanabbak 2 héten belül tönkretettek. Minek? Hol van Magyarországon olyan vonat, amit a mozgáskorlátozottak segítség nélkül, könnyedén használhatnak? Sehol, maximum, az a néhány flirt, ami jobbára a kiváltságos győri vonalon jár. Akkor mi a ráknak lift egy állomásra, ha az a szerencsétlen rokkant úgyse tud egyedül utazni????????? Szóljon már, aki látott már tolókocsis embert vonatozni, mert kiváncsi lennék rá.
dontals 2012.08.29 19:40:45
@Adani: Igazad van, marha jó dolog a lift, különösen akkor, ha működik. Szerintem nem tudsz olyan máv kezelésű liftet mondani az országban, ami 2 hétnél tovább működött, így teljesen felesleges lift a mávos infrastruktúrához.

@"Gondolom be tudod linkelni azt, hogy a 7 milliárdot honnan vetted és hogy az milyen munkákat tartalmaz." Nem nagyon kell itt linkelgetni, elég ránézni arra az állomásra és nem túl tág képzelőerővel el lehet képzelni, vajon hova lehetett az a pénz, mert hogy arra nem fordították, az hétszentség.

"Azért, hogy később tudjon." Rendben, akkor elég lesz később megépíteni. Monjuk úgy 200 év múlva, a máv kb. akkor lesz azon a szinten, ahol most kellene. Addig nem kell a liftekre költeni egy fityinget sem.
Az RTL tegnap esti Híradójának szerkesztője vagy beteges vonzalmat érez a bűnügyek és tragédiák iránt, vagy annyira nem történt semmi az országban/világban, hogy nem tudta mással kitölteni a 35 perces műsor első 20 percét, mint ártatlan vidékire törő kommandósokkal,…..
József eleget tett a felhívásnak és letette az autót, hogy vonatra váltva juthasson el a munkahelyére. Természetesen saját bőrén is megtapasztalhatta, mennyire is tartja a MÁV a menetrendet. A levelében arról érdeklődik, hogy jogos -e az IC-k előnyben részesítése a többi…..
Már napok óta téma, amit az Index kiszivárogtatott: A Fidesz a kétharmados parlamenti többség birtokában előrehozná az önkormányzati választásokat, és új kerületeket alakítana ki. A cikk szerint: "Információink szerint Budapesten radikálisan átalakítanák a kerületi…..
A biciklista hevesvérű népség, Balázs például 18-as karikát érő káromkodásig jut el alanti levelében, miközben felidézi, hogy - ha már úgyis itt a karika, mondjuk ki - a McDrive-ból a halál faszára küldték el, amikor bringáról akart rendelni. A Homár robogós + hidegvérű,…..
Olvasónk az utóbbi napok 70-es vonalat bíráló postjaira válaszol a lenti levélben.   Szia!Az utóbbi napokban sok-sok bíráló szó, levél, írás jelent meg a 70-es vonallal kapcsolatban.Elöljáróban annyit: magam 4 éve használom rendszeresen, ekkortól költöztem…..
dontals 2010.02.17 21:25:35
A vonatok sajnos nem csak télen késnek és nem csak ezen a télen.

A vonatok ezen a vonalon rendszeresen késnek (évek óta, télen-nyáron), az utóbbi hetekben viszont kirívóan sokat.

Ez csak részben tudható be a nagy havazásnak, mert a felsővezeték rendszeresen leszakad Rákospalota-Újpesten, annak tök mindegy milyen évszak van. Késtem miatta órákat nyáron, ősszel ugyan úgy, mint most télen. Őszintén csodálkozom, ha 4 éved alatt ezzel a problémával nem szembesültél.

Lehet, a korábbi teleken nem volt ennyi hó, viszont kimaradások akkor is voltak (emlékeztetlek az 1 évvel ezelőtti hófrászra, amikor 2-3 cm hó miatt szinte az egész közlekedést leállították, csak a zónázók mehettek.)

A hideg időjárás és a hó nem indok arra, hogy a vasút leálljon (ha méteres hó áll a pályán akkor talán), de itt erről szó nem volt. Akkor is fél-egy órákat késtek a vonatok, mikor már egy hete nem esett egy hópehely sem. Skandináviában, Szibériában mostohábbak a körülmények.

A karbantartások elmaradása nem magyarázat. Mert miért maradt el a karbantartás? Hogyan maradhat el a karbantartás, mikor naponta ezrek élete kerülhet ennek során veszélybe? Akkor ki lesz a felelős, ha a pálya rossz állapota miatt baleset történik?

Engem nem hat meg a "legatyásodott, szétlopott szocialista nagyvállalat" duma. Nem érdekel.

Mert miért van szétlopva?

A legatyásodott szocialista nagyvállalat ne alkalmazzon modern vállalathoz passzoló jegy- és bérletárakat.

Akik panaszkodnak, azok pontosan tudják, hogy ez egy legatyásodott és szétlopott vállalat, VISZONT EZT NEM AZ ÁLLAPOTOK MAGYARÁZATAKÉNT, HANEM A PROBLÉMA GYÖKEREKÉNT KONSTATÁLJÁK. Nagy különbség!

A vonatok nyilván a használatban koszolódnak, és ha nem takarítják, akkor ugyan úgy redvásan néz ki az a szék a világ bármely pontján, amibe már (5 év alatt* 365 nap* 5 forduló*2), szóval óvatosan számolva 5 év alatt közel 20 ezer ember beül. Megoldás a szövetek legalább (!) negyedéventi cseréje lenne, ami mindannyian tudjuk, hogy nem történik meg, ezért egynémely székbe az embernek nincs gusztusa beleülni még a "felújított" vonatokon sem. Hogy a csomagtartók milyen mocskosak, arról meg ne beszéljünk, egyszer feltettem a kabátomat, de soha többet!, olyan mocskos lett. Úgyhogy nem derogálna feltenni, de a mocsokba az ember nem szívesen teszi sem a kabátját, sem a csomagját.

"Verőcéről 7.19-kor indul a zónázó. Amennyiben nem késik, 7.54-re bent van a Nyugatiban."

Amennyiben nem késik... Hát ez óriási :D. Mikor nem késett reggeli vonat ezen a szakaszon? Emlékeim szerint ilyen még nem fordult elő.

A bérletek pedig nemzetközi összehasonlításban is közismerten drágák Magyarországon, bármely kulturált vasúttal rendelkező országgal bátran össze lehet hasonlítani. Lehet ezt számolgatni, összeadni, szorozni jobbra-balra, nemzetközi összehasonlításban is drágák a bérletek, a nyújtott szolgáltatástól pedig fényévekre van árazva.
Róbert egy alapos beszámolót küldött nekünk és a MÁV-nak a 70-es vonalról, csak a szokásos, késés, kiszámíthatatlan közlekedés, rossz tájékoztatás, vagyis a tájékoztatás tökéletes hiánya... Ja és még mindig a Nyugatiról van szó:)  Sziasztok, Alább egy kis…..
dontals 2010.02.15 20:18:03
Ha azt kérditek, hogy miért mindig a 70-es, akkor nézzétek meg magatok a vonalat.

Ha nagyon akarnék én is tudnék egy újjabb post-ot írni mai élményeimről.

Most arról ne beszéljünk, hogy a Nyugati előtt mi a rákért kell állandóan megváratni a vonatot, mikor már amúgy is késik. Már-már a menetrend részévé vált, hogy 5 percet a vonat menetrend szerint áll az állatkert előtt. Mikor aztán a tisztelt vasutas rájön, hogy sem a zsiráf, sem az oroszlán nem szándékozik felszállni a vonatra, nagy nehezen továbbindul. Hogy miért? Mert ilyen elb.szarintott az egész Nyugati vágányhálózata és olyan elavult, hogy azon az indiai kollégáik sírva röhögnének.

A Nyugatit követő állomáson, a belvárostól 1-2 km-re Rákosrendező. Ezen állomás egyrészt a környékbeli kocsmaközpontként üzemel. Másrészt az épület kívülről is hányadék, omlik a vakolat. Hogy mi van bent, arra ne térjünk ki. Ja, Rákosrendező fő nevezetességéről ne feledkezzünk meg. Büszke világvárosunk központjától néhány km-re még kézzel állítják a sorompót. Bezony, 21. század nesze neked.

Menjünk tovább, megérkezünk Istvántelekre. Istvántelek arról nevezetes, hogy igazából senki nem tudja minek van. Itt minden másnap van egy felszálló utas: Húsvét másnap és Karácsony másnap. Teljesen értelmetlen és egyben gusztustalan megálló. Másrészről igazi graffitis tanya. Van egy sejtésem, hogy tavaly kapott egy kis keretet a vonal, amiből rendbehozhattak egy megállót. Rendkívüli érzékkel sikerült kiválasztani, hogy mely megállóra nem szabad egy fityinget sem költeni és nagy ressel lefestették világos-sárgára az undorító beton-állomást. Hogy most hogyan néz ki, azt bárki megtekintheti. Na meg a pénztárat is, a bedeszkázott ablakokkal.

Folytassuk utunkat: megérkezünk egy igazi gyöngyszemhez, Rákospalota-Újpesthez. Aki nem ismeri még az állomást, az feltétlenül pótolja eme hiányosságát. Rákospalota-Újpest nem csak a magyar, hanem az európai vasút szégyene.
Írd és mond: nincs peron az állomáson, pedig naponta több ezer ember száll le és fel. Arról ne beszéljünk, hogy ez kényelmetlenné teszi a le és felszállást, mert ez az apróság teljesen eltörpül amellett a tény mellett, hogy egyben életveszélyes is. Ja, itt-ott vannak vasúti talpfák lerakva és sittel feltöltve, ha nagyon akarjuk, akkor nevezzük ezt peronnak. A váróteremről is essék 1-2 szó: ez néhány hajléktalan bázisa és a helyi kocsmaélet egyik üde szinfoltja. Az állomás ajtaja nem csukható. Nincs fűtés. Heti rendszerességgel leszakad a felsővezeték, tönkremegy a váltó. Mit kell még hozzátenni ehhez? Azt hiszem semmit, legfeljebb annyit, hogy az állomás előtt rendszeresen úgy állítják meg és várakoztatják mintegy 5 percig a vonatokat, hogy a vonat vége belelóg a kereszteződésbe, autósok százainak okozva ezzel kellemes, stressztől mentes reggeleket.

Tovább haladva hogy hogyan néznek ki Dunakeszi, Göd és Vác állomásai azt ezúttal mindenki fantáziájára bízom.

Ehhez vegyétek hozzá a mocskos vonatokat, az elégtelen tájékoztatást, nézzétek meg bármelyik reggel, hogy a felszerelt kék színű (használhatatlan és 0 információs tartalommal bíró, ámde a máv által "korszerűnek" nevezett utastájékoztató táblák miként üzemelnek, milyen információ szűrhető le róluk...)

Igazából ennek a vonalnak a forgalma - ugyan úgy, mint pl. a szentedrei hév-nél- a reggeli és esti csúcsban 6-8 perces követési időt igényelne. Ez ezzel az infrastrukturával, ezzel a munkamorállal, az utasok ilyen szintű semmibe vételével párosulva eredményezi azt a sok panaszt, amit itt olvashattok rendszeresen.
dontals 2010.02.15 21:09:19
@Mozvez:

Ez is mai...:
homar.blog.hu/2010/02/15/magukra_hagytak_az_utasokat_a_nyugatiban_a_naiv_ugyfel_fokozatosan_begerjed
A cinizmusról szeretnék beszélni.

"Talán nem a legjobb szó a történtekre, de mind a mai napig nem találtam jobbat.

Történt a következő:

Múlt hét csütörtökön este 21.00-re értem ki a nyugatiba, Nagymarosra szerettem volna utazni.

Sejtéseim voltak a vonatok pontos indulásának tekintetében, ezért meg sem lepődtem, hogy a 20.07-es vonat sem ment még el, és mellette a 60 perc késés felirat villog.

Megmondom őszintén, megörültem, gondoltam 20.07. + 60 perc, az 21.07., ezt még éppen elcsípem.

Majdnem. A vonat, éppen mikor az utolsó kocsihoz értem, elindult. 7 perccel a kiírt idő előtt.

Visszanyeltem azt ami kikívánkozott, és csatlakoztam ahhoz a 150-200 másik lúzerhez, aki tekintetét az „eredményjelzőre” függesztve, kékre fagyott arccal várta a jövőt.

Negyed órás ácsorgás után döbbenten tapasztaltam, hogy annak a 21.07-es vonatnak a kijelzése, amihez eredetileg a pályaudvarra érkeztem, diszkrét villanás kíséretében eltűnik a kijelzőről.

További 20 percnyi ott tartózkodásom alatt, senki, egyetlen szóval sem tájékoztatott arról, hogy mi történt, miért történt, mire várjak, hazastoppoljak-e, mit csináljak, reméljek-e, esetleg dögöljek meg.

Végül céges autóval jutottam haza 11-re.

Az egészről az alábbiakat szeretném elmondani:

Nem a hidegtől törött sínen csodálkozom.

Nem lep meg a szakadt felsővezeték.

Nem döbbenek le az el nem induló mozdonyon.

(illetve igen, de erről nem most beszélnék)

A hozzáállás döbbent meg.

Az döbbent meg, hogy abban a pillanatban, amikor valami probléma adódik, megszűnik a peronzár, jegyellenőrök eltűnnek, krampácsolók felszívódnak, kallerek nem dohányoznak a peronon, egyszerre szívódik fel az egész kibaszott bagázs.

Persze-persze, nem akarnak konfliktust. Kérdezze már meg valaki érdekel-e?

Senki nem szolgál semmiféle információval, még egy olyan kérdésben sem, mint egy olyan szerelvény kimaradása, amellyel 200-300 ember utazott volna.

Ja, hogy nem tudják mi lesz?

Hát akkor is mondjanak valamit. Hazudjanak tőlem. Legyen valami ami alapján eldöntsem mit csináljak. Emelje már a szájszervéhez azt a kurva mikrofont az a szolgálatos akárkicsoda, és röfögjön bele valamit. Legalább a problémát. Az is valami.

De nem. Nem teszi meg.

Talán nem ez a dolga.

Vagy leszarja.

Mindenki rohadjon meg.

Ő alulfizetett vasutas.

Mit tudja ő mikor megy a vonat.

És a főnökei is lopnak, pedig azok keresnek ám, így hát ki nem szarja le.

Hát hallgat.

És ez a hallgatás, ez a cinikus.

Mától a bérletpénzemet benzinpénz formájában próbálom elkérni a munkahelyemen.

Tömegközlekedés, mi? Lóf……

Ui. aki ezután elkezdi az ilyenkor szokásos „nem ő tehet róla hanem a főnökei, és különben is ilyen a máv műszaki állapota dumát”, annak kívánom hogy ebben a szép időben ácsorogjon 1,5-2 órát valahol vonatra várva.

½ óra után garantáltan azt fogja kívánni, hogy szarjon sünt az összes vasutas."
dontals 2010.02.16 19:22:04
@Kocsivizsgáló80: "Én is itt Miskolcon? Gondolkozz már! Nem mindenki egyforma!!" ->Nem én írtam a fenti kommentárt, csak idéztem (az ott megjelölt helyről)

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: MElyik hatóság nem engedi? Ha szabály szerint épült meg, akkor miért kekeckednek? Ha nem szabály szerint épült meg, akkor ki érte a felelős?
Új MÁV blog Vác-Bp expressz 2010.02.08 10:52:28
A MÁV-nak egy hét alatt sem sikerült gatyábaráznia a közlekedést a váci vonalon, holott ez az egyik legnagyobb forgalmú és mellesleg állítólag nyereséges elővárosi vonalak egyike. Mindig van valami, amire a káoszt fogni lehet. Pedig szerintem (és ide a követ vállalom) normális,…..
dontals 2010.02.09 18:25:41
@pocokpocok: Érdekes, az időjárás nem okoz gondot a Skandináv országokban nem szakad le napi rendszerességgel a felsővezeték. Érdekes, Szibériában a -20-30 fokokban nem törik el a sín. Érdekes, hogy 1 héttel a havazás után már a Románia szintű országokban sem okoz gondot a téli csapadék. Érdekes, hogy Ausztriában, esetleg a mediterrának egyáltalán nem nevezhető Svájcban sose okolják az időjárást, hanem percre pontosan közlekednek a vonatok.

@lyken: írtam már levelet több alkalommal is, ezen a blogon is olvashattad őket. Nektek, vasutasoknak kutya kötelességetek lenne jelezni a felsőbb szintekre, ha valami nem működik. Kicsit röhejes, hogy én mint utas irogatom a leveleket, de eddig megtettem. Az egyszerű vasutast nem szidom, aki valóban a munkájának él. Azt viszont rühellem, amikor valaki ezeket a hibákat nem jelenti, még csak változtatni se akar semmit és ha valami gond van, akkor a lehető leggyorsabban elpárolog, nehogy megszólják az utasok. Nézd meg a várókat a vonalon, nézd meg az állomásokat, nézd meg a vonatokat, nézd meg az utóbbi időben mennyit késtek a vonatok. Ha az elvira azt jelzi, hogy menetrend szerint leközlekedett a vonat, az mindig azt jelzi, hogy az a vonat nem is járt!
dontals 2010.02.09 18:28:45
@lyken: Ja a frusztrációmat meg engedd meg, hogy legalább így levezessem, vasárnap 40 ezret hagytam ott a kasszánál. Álljál ki egyik reggel a vonal egyik állomására és kérdezd nyugodtan az utasok véleményét a szolgáltatásaitokról
dontals 2010.02.10 18:25:01
@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Nem is tudom van-e értelme magyarázni azt ami történik, mert úgysem ér célba, csak a szerecsenmosdatás, az megy rendesen... Szibériában és Svájcban teljesen természetes a hó, igazad van. HOzzáteszem, hogy télen. Ugyan úgy természetes nálunk is a hó télen már évszázadok óta. Nem kell itt a globális felmelegedés problémájáról beszélni, mert az nem csak szerény kis hazánkat sújtja.

Az, hogy 50-100 éves sínszál van a hálózatban, vagy nem történt meg a felsővezetékek karbantartása, hanem hetente leszakad, az szerinted kinek a hibája? Talán a sarki közértesé? Mi kifogásod ellene, hogy ezért az utasok a mávot szidják?

Lehet most egymásra mutogatni amióta szétválasztották divíziókra a céget, csak nem érdemes. Szerinted kit érdekel, hogy trakciónak, vagy mávstartnak hívják az egyes részlegeket és ki mutogat kire. Ha a vonat nem jön normálisan, akkor azért kompletten a máv a felelős.

Hja igen, a pénzhiány. Kicsit nyílik az ember zsebében a bicska, mikor egy máv-hoz, bkv-hoz hasonló szervezet a pénzhiányra panaszkodik... Az utóbbi hónapok tükrében meg pláne.

A váci vonalunkon a menetrendváltással végre-valahára kivonták a 100 éves kohószökevény régi bhv-kat (úgy tudom, hogy ezek a szerelvények, - amiket Ákibard néven még egy éve is olyannyira védtél - olyan minősíthetetlen állapotban vannak most már a máv szerint is, hogy kitiltoitták őket az elővárosi forgalomból) De azért hozzátartozik a történethez, hogy a mese az volt a máv részéről, hogy nem volt elegendő szerelvény eddig, azért járatták eddig felénk azokat a sz.rokat. Ezen sz.r szerelvények egy részét felújították (éppen a vonalhoz tartozó Dunakeszin) és most jutott ezekből a felújított kocsikból ide is. Csak az a bökkenő, hogy most olyan szerelvényeket raktak ide amiket legalább 5-10 éve újítottak. Az ablakokon fél centis barna színű mocsok, az ülések hányadék. Magyarán erre a vonalra megint iderakták a máshol már leharcolt, leamortizált 40-50 éves bhv-kból átalakított kocsikat.
Olvasónk szintén szenvedő alanya volt a tegnapelőtti nyugatis szívásnak. Gyakorlatilag nulla volt az utastájékoztatás. Sokan a Start-ot hibáztatják, de most a védelmembe veszem őket, ugyanis a pályaudvarokon a MÁV végzi az utastájékoztatást, míg a vonatokon a MÁV-Start. Jól ki…..
Új MÁV blog Lúzer sztrájk 2010.01.14 09:21:28
Mindenhonnan kapom az információkat, hogy ez a sztrájk nem volt valami hatásos. Az emberek nagy része felvette a munkát. Ez szerintem várható volt. A korábbi sztrájkokban résztvevőkkel a bkv-sok soha nem voltak szolidárisak, így nehezen volt elvárható, hogy a vasutasok szolidárisak…..
dontals 2010.01.16 16:50:09
@Voloka: Hallod-e, te olyan sötét vagy, mint az éjszaka.
dontals 2010.01.16 16:51:29
@Voloka: "Legyenek szolidárisak azokkal, akikből élnek. ->
Nem is tudtam, hogy a munkavállaló a munkaadóból él."

Ne a munkaadóval legyenek szolidárisak, hanem az utasokkal
Új MÁV blog Sztrájk lesz 2010.01.13 13:17:35
Ezennel bejelentem, hogy holnap 7 kor indulok autoval Piliscsabarol Budapest 3. kerulet, Montevideo-Kolosy ter kornyekere.Utvonal: Piliscsaba-Pilisszentivan-Solymar-Auchan-ürömi elág-Bécsi út- Kolosy tér.2 embert el tudok vinni ezen a vonalon.Akit erdekel jelentkezzen itt. Vagy alljon az…..
dontals 2010.01.13 22:24:09
@lurkó: hát nem kedves, nagy tévedésbe vagy, normál demokráciában egyáltalán nem természetes olyan dologért sztrájkolni, amihez voltaképpen semmi közük nincsen. egy normális demokráciában egy normális vasutas nem kezdene sztrájkolni, egy másik (amúgy 90 milliárdos adósággal rendelkező) cég dolgozóinak pulykapénzéért. ilyet csak itt lehet, ahol ilyen sok hülye van, ahol egy agyatlan, iskolázatlan buta öntelt senki akkor bénítja meg az országot, amikor akarja, mindezt önös politikai érdekéből.
 Mint tudjátok, szakszervezetünk – élve a Sztrájkról szóló törvényben biztosított jogával – szolidaritási sztrájkot hirdetett. Ennek oka egyszerű: nevünkben is szerepel a szolidaritás, ezért az a legkevesebb, hogy ezt tettekben is megjelenítjük. Ühüm, az is…..
BÉKÁVÉSOKNÁL olyan kollektív megállapodás született,  amivel a szakszervezetek 65%-a nem ért egyet (hogy ezt a hüje mti hogy számolta ki, nem értem) így sztrájk  lesz a BÉKÁVÉNÁL.Erre főállású, hetes bömbivel közlekedő, államvasútigazgató…..
dontals 2010.01.11 19:25:55
@Kocsivizsgáló80: Világ proletárjai egyesüljetek? Mi a lóf.sz köze van a mávnak a bkv sztrájkjához?

Mellettetek meg jó hogy nem állt ki senki, mert ti a cargo eladásából akartatok jussolni, ami pedig nem a tietek volt, hanem a Magyar Államé. Dehát ez kicsit sem meglepő módon nem sikerült, azóta úton-útfélen sztrájkoltok olyan lelki megrázkódtatást okozott ez nektek.
 Tegnap délután miután végeztem a szilveszteri előkészületekkel, míg vártam a vendégeket, unalmamban végigkattintgattam a tv-csatornákat, így került sor az ATV-re is. Betelefonálós műsor ment, nyerni lehetett 150 ezer forintot, plusz játszani a 2 milliós főnyereményért. A…..