Adatok
Halálos_fogkefe
13 bejegyzést írt és 452 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ezúttal a Főfotó archívumából került fel több, mint 2500 fotó a fortepan.hu-ra. Ezek között persze bőven akadnak olyan képek is, amelyeknél nem tudni, hogy hol készültek, mit ábrázoltak. Ebből mutatok be most 30 felvételt. (Fontos: a fotók nem feltétlenül Budapesten készültek, bár a nagy részük…..
Megvolt az első eső a kocsival. Sőt, felhőszakadás, közeli villámlás, emiatt előttem váltott feketére egy teljes csomópont lámparendszere. Az ablaktörlő töröl, dolgozik. Intervallum és gyors fokozat egyaránt megy. Még azt kell megszokni, hogy az ablaktörlő kart húzva a kürt…..
Halálos_fogkefe
2014.12.21 18:33:38
Nekiláttam kibányászni a km-órát a helyéről. A kormánnyal kellett kezdeni. Először kipattintottam a közepét:
A közepet három, külön-külön állítható, menetes műanyag patent tartja. Az oszlop és a kormánykerék helyzete össze van pontozva, szerencsére. Az agy masszív…..
A remekül sikerült Belsőség-találkozó után Ljubljana felé vettük az irányt. Szlovén barátaink szeretete (és konyhaművészete) mágnesként vonzza az egész családot. Számtalanszor bejártuk a várost, de valahogy csak most sikerült eljutnunk az apró ország még apróbb vasúti…..
Halálos_fogkefe
2014.08.27 22:41:29
Öten ülni a kocsiban egészen kellemes. Közlekedik az ember az autóúton, a motor elöl brummog, de nem hallani a szakadt ablaktömítésen a fülem mellett besüvítő széltől. A csomagtartó csak félig tele a cuccokkal, és nem azért, mert kevés a cucc. Tetőablak félig nyitva,…..
Halálos_fogkefe
2014.08.15 20:43:48
A nagy gondolkodás vége az lett, hogy itt pihen a garázsban egy másik Ro.
Az egyik hengerén hidegen nincs alapjárat, remélem, csak beállítási gond. Melegen van valami, de nagyon távol az ideálistól. Párszor lefulladtam sebességben.
A kipufogó rendszerből két rögzítési pont…..
Halálos_fogkefe
2014.08.10 20:24:17
Egy meg nem értett zseni
Kemény kuplung, masszív váltó, alacsony üléspozíció, mélyen morgó hang. Sármos és titokzatos, de nem nagyon izgatja ki mit mond a külsejéről, aki igazán ismeri úgyis imádja.
Egérke, az igazi kisautó
Felszereltem csörlövel, és sportkormánnyal…..
Halálos_fogkefe
2014.04.13 19:51:00
@Gyurma73: egyszer :)
Dávid nem rég múlt egyéves, de már most erős vonzalmat érez minden iránt, ami önerejéből gurul. Ez legtöbbször abban nyilvánul meg, hogy autók, vagy motorok felé mutogat, és közben hangosan brümmög. A forma, a típus, sőt, még a méretarány sem számít, a lényeg, hogy…..
Halálos_fogkefe
2014.02.28 17:28:16
Ellenállás huzalt nem is olyan könnyű szerezni. Főleg, ha speciális értékű kell. Végigtelefonáltam a fél várost, és végül jó messzi, két óra autókázás után jutottam el abba a vidéki kisboltba, ahol ezt kaptam:
Ez a lelke a benzinszint jeladónak, aminek neki akartam…..
Halálos_fogkefe
2014.01.26 15:47:30
A mai nap első képe két jóképű kárpitpatent. 40 év után is frissek, szerelhetőek:
Azért kellett velük foglalkoznom, mert a tankhoz a hátsó üléstámlák kibányászása után férni hozzá. Ők tartották a hátsó támlák mögötti filcet. Ez pedig a tank az ülés…..
Halálos_fogkefe
2014.01.05 20:47:38
Robotizált rettenet
Magyarországon az automata váltóra sokan értelmetlen amerikai őrültségként gondolnak. Jellemzően azok vélekednek így, akik még soha nem vezettek automata váltós autót. Jómagam azonban biztos voltam benne, hogy saját használatra kizárólag ilyen váltóval…..
Halálos_fogkefe
2013.12.08 17:25:06
Nostalgic Hero, Vol.1. Ezen kívül nem sok minden tudtam elolvasni a kis kartondobozon, mert minden más kandzsikkal van ráírva. A felirat alatt egy fénykép egy, japán belpiacosnak tűnő 80-as évek beli kupéról. Látszik egy madárszerű jelvény a hűtőrácsán, de sajnos ez sem segít…..
Halálos_fogkefe
2013.10.25 17:34:57
Több mint egy hónapja rá se néztem a járműre. Pénztermelő üzemmódban az ember pénzt termel szabadidejében is, hogy egyszer el lehessen vinni a gépet a lakatoshoz. Tehát határozatlan ideig szünet...
Halálos_fogkefe
2013.10.13 19:25:52
Az 50-es, 60-as évek szerintem a legmozgalmasabb évtizedek voltak a múlt században (minden szempontból, ideértve a technikatörténelmet is). Megkezdődött az atomenergia felhasználása békés célokra (is), elkezdtek működni az első igazán komoly számítógépek (nem, nem röhögünk…..
Halálos_fogkefe
2013.09.16 17:39:36
@walter sobchak: Valószínűleg a durrogás egyszerű pompázsjelenség, a kompresszor több levegőt próbál áttuszkolni a turbinán mint amennyi át tud menni rajta. Egyeletlenné válik az égés, óriási vibrációk jelentkeznek, szélsőséges esetben a láng is kialszik (tulajdonképpen kifújja belőle a kompresszor által túlsűrített levegő). Ezt kiküszöbölendő szerelnek a kompresszor után rugós egyirányú szelepeket, amik elengedik a felesleges levegőmennyiséget. Ehhez képest a fojtás az égőtér után ezzel pont szembemegy.
Hasonló gázturbináknál egyébként nem szoktak ekkora hőmérsékletek lenni. Ezeknél használnak Venturi elven működő léghűtést ahol a kiáramló gáz egy résen magával ragadja a friss hideg levegőt kintről ami persze különböző csatornákon keresztül kénytelen a házat kívülről is hűteni (pl a résveszteségek elkerülése végett, akár aktív résvezérlés is megoldható így), majd a kiáramló égéstermékkel együtt távozik. Emellett olyan olajtereket alakítanak ki a csapágyaknál ahol az olaj olyan mennyiségben fordul meg hogy az hűtőközegként használható, tüzelőanyag-olaj hőcserélőkkel pedig visszahűtik.
Hasonló gázturbináknál egyébként nem szoktak ekkora hőmérsékletek lenni. Ezeknél használnak Venturi elven működő léghűtést ahol a kiáramló gáz egy résen magával ragadja a friss hideg levegőt kintről ami persze különböző csatornákon keresztül kénytelen a házat kívülről is hűteni (pl a résveszteségek elkerülése végett, akár aktív résvezérlés is megoldható így), majd a kiáramló égéstermékkel együtt távozik. Emellett olyan olajtereket alakítanak ki a csapágyaknál ahol az olaj olyan mennyiségben fordul meg hogy az hűtőközegként használható, tüzelőanyag-olaj hőcserélőkkel pedig visszahűtik.
Halálos_fogkefe
2013.09.16 17:44:31
@walter sobchak: Úgy már más :) Közvetlen az égőtér utáni turbinalapátokat úgy rémlik az oroszok már akkortájt is titánium ötvözetből készítették, illetve az égőtér egyes részeit is.
Halálos_fogkefe
2013.09.16 18:25:52
@walter sobchak: A flameout önmagában csak a lángkialvást jelenti, ami millió behatás következménye lehet. A pompázsjelenséget mint dugattyús motoroknál a lefulladást, engine stall-nak hívják általában.
Akárhogyan is, ez a szűkítős megoldás nem lett népszerű, legalábbis manapság nem nagyon hallani hasonlóról. Egyébként a mai korszerű turbofan-eknél is probléma a gyors gázreakció hiánya, pedig ezek már teljesen számítógép vezéreltek, változó állásszögű kompresszorlapátokkal szerelt hajtóművek. Gyors teljesítménynöveléshez marad az utánégető, persze nem turboshaft-eknél.
Akárhogyan is, ez a szűkítős megoldás nem lett népszerű, legalábbis manapság nem nagyon hallani hasonlóról. Egyébként a mai korszerű turbofan-eknél is probléma a gyors gázreakció hiánya, pedig ezek már teljesen számítógép vezéreltek, változó állásszögű kompresszorlapátokkal szerelt hajtóművek. Gyors teljesítménynöveléshez marad az utánégető, persze nem turboshaft-eknél.
Az rd felkérésére amerikai és magyar pilóták meséltek arról, hogy mik azok a dolgok, amikről jobb ha nem tudnak az utasok, illetve mik azok, amikkel viszont nem árt tisztában lenni:
* Nincs biztonságos ülőhely. Az egyik balesetnél a hátul ülők halnak meg, a másiknál az…..
Halálos_fogkefe
2013.09.12 20:14:57
Indulás után nagyon gyorsan kiderült, hogy itt nincs autópálya, és az út elég rossz. Konkrétan amolyan román-magyar átmenet, kilométere válogatja. Nekem furcsa volt, hogy épp itt, ahol az orosz földgáz 90%-a, ami sok lóvé, és marha sok kőolaj van, ami az útépítés alapanyaga,…..
Halálos_fogkefe
2013.08.28 20:14:42
A lényeg:
Reggel úgy láttam neki a munkának, hogy ma indítok. Megpróbáltam lebontani a maradék O gyűrűt a bal hátsó kipufogó tartókonzolról, hogy feltehessem a rendszert. Sajnos a hármas kötöződrót, amellyel a gyűrűt odatákolták, erősebb volt, mint a konzolt a…..
Halálos_fogkefe
2013.08.20 22:32:48
@bervas: Ezt most nem teljesen értem. Mit keres az AC pumpában vákuum? Mechanikus meghajtású?
Halálos_fogkefe
2013.08.21 20:47:38
@bervas: Ja igen, értem.
@Virago_1000: RX-7 utolsó két generációjában volt turbós wankel, Cosmo is kapott belőle, meg valami négyajtós limuzinban is volt kis darabszámban
@Virago_1000: RX-7 utolsó két generációjában volt turbós wankel, Cosmo is kapott belőle, meg valami négyajtós limuzinban is volt kis darabszámban
Halálos_fogkefe
2013.08.23 17:11:13
@Béza Dániel: nemnem, RX-4 (Luce) utolsó generációja
E heti Égéstér adásunk kommentposztja.
Direktlink a letöltéshez.
..
Halálos_fogkefe
2013.06.20 17:48:16
Sajnos nem az enyém, hanem Nikáé, aki Finnország északi részén, Rovaniemiben él, ott, ahol Joulupukki, a finnországi Mikulás is. Mindemellett persze fény (méghozzá a hónapokig tartó nyári...) derül egyebek között arra is, miért nagy kihívás egy külföldinek az…..
Halálos_fogkefe
2013.05.29 16:58:50
@kovacs55: Nekem tetszik az a hely, az a kultúra. Persze kicsit furcsa hogy mennyire zárkózottak az emberek, de nyilván egy idő után befogadnak. Nincs olyan hogy ha valakikkel együtt dolgozol/tanulsz jó ideje, ne állna veled szóba.
Lehet hogy furcsa, de nekem bejön a hideg, és az a fegyelmezettség ahogy a hétköznapjaikat élik. Aztán persze hétvégén mindenki lazul a maga módján. Én egyáltalán nem vettem észre azt a depressziós hangulatot ami mindenkinek beugrik ha finnekről beszélünk. Lehet hogy nem süt róluk a vidámság az utcán, de mindegyikük boldog, mert bármit elérhetnek, a lehetőségeik adottak.
Ami viszont nagyon meglepett, az a finnek véleménye néhány dologgal kapcsolatban Magyarországról (főleg Budapestről). Pl nagyon tetszett nekik a BKV, pedig több hónapot töltöttek el itthon. A bürokráciához meg hozzá vannak szokva, az van nekik otthon is. Emellett persze 10-ből 9 azt kérdezi, mi a francot keresek még otthon...
Ami viszont nagyon fontos, aki kiutazást tervez hosszabb-rövidebb időre és szokott kávézni, kávéfőzőt vigyen magával! Borzalmasan pocsék a kávéjuk, nagyon gyenge, egész másképpen is főzik mint mi. Igazi espresso kávét sehol nem kapni.
Lehet hogy furcsa, de nekem bejön a hideg, és az a fegyelmezettség ahogy a hétköznapjaikat élik. Aztán persze hétvégén mindenki lazul a maga módján. Én egyáltalán nem vettem észre azt a depressziós hangulatot ami mindenkinek beugrik ha finnekről beszélünk. Lehet hogy nem süt róluk a vidámság az utcán, de mindegyikük boldog, mert bármit elérhetnek, a lehetőségeik adottak.
Ami viszont nagyon meglepett, az a finnek véleménye néhány dologgal kapcsolatban Magyarországról (főleg Budapestről). Pl nagyon tetszett nekik a BKV, pedig több hónapot töltöttek el itthon. A bürokráciához meg hozzá vannak szokva, az van nekik otthon is. Emellett persze 10-ből 9 azt kérdezi, mi a francot keresek még otthon...
Ami viszont nagyon fontos, aki kiutazást tervez hosszabb-rövidebb időre és szokott kávézni, kávéfőzőt vigyen magával! Borzalmasan pocsék a kávéjuk, nagyon gyenge, egész másképpen is főzik mint mi. Igazi espresso kávét sehol nem kapni.
Halálos_fogkefe
2013.05.29 22:28:09
@Kovermadar: Az őrölt kávét egy a teafilter anyagához hasonló, de kúp alakú szűrőbe teszik, ami többnyire beleillik a kávéfőző üvegedényének speciális alakú műanyag fedőjébe. A gép felforralja a vizet, majd rácsorgatja az őrölt kávéra, amin keresztül átszivárog az üvegkancsóba.
Namost onnantól kezdve hogy nem tudod megtömni a filtert, mert akkor sose megy át rajta a kávé, illetve hogy nem túlnyomás alatt, ráadásul rég nem 100 fokos víz megy keresztül rajta, egy híg, nagyon furcsa keserű barnás víz lesz belőle. Valahol azért érthető, hiszen ebből simán megisznak egy nap egy litert, és olyan nincs hogy elfogy a kávé.
Namost onnantól kezdve hogy nem tudod megtömni a filtert, mert akkor sose megy át rajta a kávé, illetve hogy nem túlnyomás alatt, ráadásul rég nem 100 fokos víz megy keresztül rajta, egy híg, nagyon furcsa keserű barnás víz lesz belőle. Valahol azért érthető, hiszen ebből simán megisznak egy nap egy litert, és olyan nincs hogy elfogy a kávé.
A hatvanas években nem csak a zenében és a divatban zajlottak le forradalmi változások, hanem a repülésben is. Ekkor kezdett mind szélesebb tömegek számára elérhetővé válni a repülés, ami magával hozta a reklámokat is. Innen már csak egy lépés kellett...
A hatvanas…..
Halálos_fogkefe
2013.05.11 16:44:36
@Ronald: Semmi közük a 10 000 méterhez, ha lenne, szegények nagyon hamar elhaláloznának. Mesterségesen 2-3000 méteres magasságnak megfelelő légnyomást állítanak elő a gépeken. Természetesen ennek is van élettani hatása, főleg a gyors változás (le- és felszálláskor), de kapnak is ezért jelentős korkedvezményt a nyugdíjhoz.
Na jó, a cím hülyeség, csak ki akarom próbálni, hányszor lehet ugyanabból a pár vázlatrajzból új kockát vagdosni-szerkesztgetni ;)
-> Ide kattintva elérheted az összes Égitársaság képregénykockát <-Kattint. Most...
Halálos_fogkefe
2013.04.14 21:55:01
Már írtam arról, hogy milyen klassz "kelet és nyugat találkozik" hangulata van a Keleti pályaudvarnak. És most nem arra gondolok, hogy mit érezhetett egy német turista, ha betévedt a külső-komszomolenszki vokzált idéző csomagmegőrzőbe, hanem hogy itt nem csak kék-sárga mozdonyokat…..
Halálos_fogkefe
2013.04.02 17:02:43
Halálos_fogkefe
2013.04.03 23:20:28
@Hamster: Akkor sorry, én nem nagyon szoktam látni őket, na persze nem is igazán keresem. :) Azt hittem nagyobb ritkaság.
Halálos_fogkefe
2013.04.04 21:50:50
@Rocko-: nem
Mai Égéstér-adásunk kommentposztja.
Direktlink a letöltéshez.
..
Kíváncsi lennék erre, miféle szerzet. Aki bővebb információval tud szolgálni, ne tartsa magában. tlacka lőtte.
..
Halálos_fogkefe
2013.02.21 16:40:07
Fontos kérdésem van: ki látott reggel hókotrót a magyar települések fontos tömegközlekedési útvonalain? Nem csak budapestiek játszhatnak. A kommentekben gyűjtsük össze a tapasztalatokat, hátha így hamarabb észbe kapnak a hómunkások. Mobiltelefonnal készült videókat is…..
Halálos_fogkefe
2013.01.15 18:10:18
@ChPh: pontosítanék, a szállítók útjáig állt a hó, bár ott lekanyarodtam, de szignifikáns változást onnan nem láttam tovább se.
Halálos_fogkefe
2013.01.15 20:08:44
@Rocko-: beszarsz, de nem
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
https://www.google.com/maps/@47.4350739,19.0739651,3a,75y,21.83h,83.51t/data=!3m6!1e1!3m4!1sagJ_21RW61iAK5EA7SPW_A!2e0!7i13312!8i6656