Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Akos74

0 bejegyzést írt és 54 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem egyszer láttuk már ezeket a videókat, nem is kétszer, de mindig akad, akinek ez még friss. Ráadásul most össze is hasonlítjuk, és nektek, kedves olvasók, lehetőséget adunk arra, hogy megmondjátok, vajon a zwickaui vagy az eisenachi gyár volt menthetetlenül és kőkorszakian…..
Akos74 2014.02.16 00:09:30
Ez a gyártási színvonal a negyvenes éveket idézi, már akkor elavult volt amikor a 601-es Trabantot 1964-ben, a Warburg 353-ast meg 1966-ban kihozták. A Volkswagen, meg az amerikai gyártók, már az ötvenes években automata megmunkáló gépsorokat használtak. Az elavult gyártósor miatt a pl. az MZ hiába állította elő a világ legjobb kis hengerűrtartalmú verseny motorjait az a technológia sohasem került át a szériagyártásba, ott nagyjából megmaradtak a kezdeti termékszínvonalnál. Pedig a forgótárcsás MZ versenymotorokat még az ötvenes években a japánok is lemásolták a versenymotorjaiknál. A sok élőmunka megmagyarázza, hogy miért lett elfogadhatatlanul drága a késztermék, miután átálltak a nyugatnémet márkára. A fejlesztések elmaradásáért a kis gyártási darabszám is felelős lehetett 1985-ben mindössze 120000 db Trabantot és 60000 db Wartburgot gyártottak, és saját piacukon és Magyarországon kívül nagyobb darabszámban sehol nem tudták eladni ezeket az autókat, még a szocialista táboron belül sem, nálunk is gyaníthatóan az Ikarus kooperáció miatt. Egyébként nyomatékosan írom, hogy nincs miért ekéznünk a németeket az elavult gyártástechnológia miatt, mert a Pannónia még elavultabb gyártástechnológiát használt és még rosszabb minőséget produkált mint az MZ, a szintén nagy élőmunka arány miatt kb. ugyanannyi dolgozóval kb. fele annyi motort állítottunk elő, mint az MZ. Persze a rossz minőség miatt a Szovjetunión kívül mi sem tudtuk nagyobb darabszámban értékesíteni a motorjainkat és a Danuviát még meg sem említettem. Visszatérve a négyütemű Wartburg és Trabant magas árára az a Volkswagennek és a különböző nyugati gyártóknak pl. Webernek fizetendő horribilis licenc díjak miatt volt így.
A mai nap találata nálunk, még akkor is, ha minden bizonnyal évtizedek óta a neten kering. Könnyes, múltba révedő szemmel néztük meg és le kellett vonnunk a következtetéseket: - a marketing-bullshit ugyanúgy működött 1990-ben, mint manapság- de némileg talán kevesebb…..
Akos74 2014.01.04 02:43:32
Apámnak ilyenje van 1989-óta, a múlt héten vezettem, úgyhogy még frissek az emlékeim. Az autó ergonómiája szörnyű, a kormány túl meredek szögben áll. Az ablakot fordítva lehet le, föl tekerni, mint bármely más autón. A hátsó ülés kényelmesnek tűnik: epedés, finom plüss kárpittal. A műszerfalon, az üzemanyag szintjelző és a vízhőfokmérő valójában led-es kijelzésű, de a kezelési könyvében létezik a reklámfilmből származó mutatós is,csak senki nem látta. Ugyanez vonatkozik az ötsebességes váltóra is. A mutatós műszereket talán az utolsó szériás 2T-ből vették ki, mert abban még az volt. A ködlámpa, a tolótető és a szélesebb radiál gumi volt az 1,3S (Special) sajátja, ezekért az extrákért 1989-ben plusz 10e Ft-ot kértek újonan. Az 1,3-as Golf/Polo motor itt 58 Le-t teljesít, érdekes hogy a korabeli Golfban csak 55 Le-t. A motor nagyon lassan gyorsítja a könnyű, mindössze 900 Kg-os karosszériát, viszont nagyon nyomatékos 20 km/h-nál 3-ast, 35 Km/h-nál négyest lehet kapcsolni. Rövid a váltó. 100 km/h fölött erősen pörög a motor és óriási szélzaj van az autóban, igazából nem éri meg e fölött hajtani. A futómű nagyon kényelmes, a Budapesti utak meg sem kottyannak neki, kátyúkba hajtva egy hangot nem hallani, viszont hirtelen kormánymozdulatokra erősen billeg karosszéria. Apám húsz éve a telekre használja földutakon, sohasem panaszkodott érte. Az autó karosszériájának a villamossági rendszere a 60-as éveket idézi, pont ugyan az, és pont ugyan ott van, mint 1966-ban (biztosíték tábla, relék) amikor ez a széria megjelent. A limuzin csomagtartója óriási, négy nagy szerszámos láda és egy málhazsák mellett befért három ember egy heti cucca is. Igazából ekkora csomagtartót még szedan autón nem láttam, beleértve a 7-es BMW-t, vagy S-mercit is. Szállítottam már benne üres 200 l-es olajoshordót is, úgyhogy nagycsaládosok, utazók nem kiáltanak tetőcsomagtartóért, az itt ismeretlen fogalom. Kiemelném még a fogyasztást amin meglepődtem. A 3-as úton Budapestről Miskolcra és vissza kényelmes 70-80 km/h tempóban utazva 5,4 L fogyasztott 100 km-en, ez ekkora kasztnitól világrekord szerintem, és tévedés kizárva, mert előtte és utána teli tankoltam az autót. A használt piacon az árak olcsók, 120-ért már igen megkímélt, garázsosat lehet kapni. Az autó gyengéje a váltó, aminél a 2-es fokozat már szinte új korában is megreccsent, ha óvatosan teszi az ember a sebességeket, akkor jó, de a hirtelen mozdulatokat nem kedveli. A karosszéria alvázas, tehát nem baj ha rohad a kasztni, nem fog összeomlani, csak az alváz legyen ép. A doblemezek igen erős kivitelűek, ráadásul megkettőzöttek,a rugótornyok sohasem fognak beszakadni.
Egyelőre ez a neve, bocs, a By-Way, Biwi, Bivaly és egyéb kreálmányok borzasztó erőltetettek, a Levelibéka, Fűcsomó, Borsó is elvérzett, nem tetszenek. Mindenáron nem kell neki becenév, egyelőre Bazegkettőként emlegetem a szép emlékek miatt, aztán lehet még más is, nincs kőbe…..
Akos74 2012.08.12 16:50:34
@Csikós Zsolt: Semmi ilyet nem mondtam hogy hazudsz, hiszen a seprűs autó nyomát le is fényképezted. Inkább arra gondoltam, hogy célzottam csak a te autódat ütik-vágják egyesek bosszúból vagy írígységből.
Akos74 2012.08.12 19:09:07
@Csikós Zsolt: Visszaolvasva én sem kommenteltem egyértelműen, félreérthető volt amit írtam. Sohasem értettem azt, hogy mi az öröm abban, hogy ha brahiból másnak kárt okoz valaki.
Antal ősrégi olvasónk és Facebook-követőnk. Mint lelkiismeretes Totalcaros/Belsőséges, azonnal beszámol, ha valami érdekesre bukkant. Ezúttal elég messzire ment érte, konkrétan ide: Nagyobb térképre váltás Nem egy rossz hely, de ami érdekesebb, hogy a klasszikus, gyorséttermi…..
Akos74 2012.08.12 00:13:18
@eszkütyü: Nem volt turbós corvair csak kompresszoros, de a maga idejében a kb. 160-as véggel az sem ment rosszul.
Hirtelen nem is tudom, létezik-e a blog.hu keretein belül olyan blog, amelyik ilyen ki- és összetartó olvasóközönséggel rendelkezik. Ráadásul olyannal, amelyik nem rest vállalni arcát-hangját (sőt, hajnaltájt egyéb aljasságokat is) most már tradicionálisnak mondható éves…..
Ilyen szép csomagtér nincs Amikor a BMW-ről kiderült, hogy szinte csak a tető nem rohad, még nem gondoltam, hogy létezhet autó, aminek a kiglancolása nem tart évekig. Egy kicsit bíztam ugyan benne, mert az anyagi kár jelentős, és nem mindegy, hogy három hónap vagy fél év alatt…..
Egy nagyszabású megnyitó keretében, 1984-ben adták át a Nürburgring GP pályáját: egy nagy halom tökegyforma 190-es Mercedes-be beültették a kétszeres világbajnok Niki Laudát, és számos szépreményű fiatalt, köztük az első (tolemanos) F1-es szezonját koptató Ayrton…..
  Igazából minden öreg járművemnél erre vágyok a legjobban. Hogy külföldre mehessek vele. Lehetőleg Nyugatra. Köpjenek le, egy sznob vagyok, nekem még mindig ott a legszabadabb a levegő, ott merek leülni az utcai lépcsőre tiszta farmerben, ott érzem logikusnak a dolgok…..
Belsőség Ember, emlékezz! 2012.04.24 17:27:00
Being second is to be the first of the ones who lose. Mögöttünk a hosszú munkahét, jöhet a megérdemelt pihenés, éljen május elseje, satöbbi. Biztosan szép és magasztos ünnep a munka ünnepe, jómagam mindig is hülyeségnek tartottam, reformátusként még vallási alapon sem…..
TComment Ilyet se látsz sokat 2012.04.21 06:15:00
1967-ben a világ döbbenten cövekelt le előtte, mert még csak hasonló autó se létezett akkor. Aztán jött a tragédia. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Végre valami érdekes: egy Marczinkó Tamás építette VZR 1800. Fényezés: Koros Sándor A tavalyi, Millenárison rendezett Magyar Motorépítő Bajnoksághoz képest idén új helyszínen, a Hungexpón nézhettük meg a felhozatalt. Hogy hol jobb épített motorokat nézegetni, egy…..
Két év kellett az új NKH-vezetésnek ahhoz, hogy alaposabban átlássa a rendszer működését és egy nagystílű mozdulattal megakassza a vezetőképzés vizsgáit. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Akos74 2012.03.21 08:29:35
Februárban kellet mennem a jogosítványomhoz PÁV vizsgálatra. Ott kezdődött, hogy az ügyfélszolgálati pultnál a hölgytől kérdezetem, hogy mikor jöhetek vizsgálatra, azt mondta minimum másfél hét múlva, elvettem a jelentkezési lapot, de már nem volt időm kitölteni, mert munkába kellett mennem. Zárás előtt visszavittem a kitöltött jelentkezési lapot, egy másik hölgyhöz kerültem, kérdezem, hogy mikor jöhetek? Azt mondta, holnap reggel fél nyolc (nyitásra) megfelel? Hát mi ez kérem, ha nem rosszindulat?
Másnap reggel elmentem. A vizsgálat előtt beszélgettünk és egy nyílván valóan tapasztalt vizsgázó figyelmeztetett, hogy itt soha senki nem kapja meg az alkalmassági minősítést elsőre, mert kell a pénz az államnak.
A vizsgálat alatt egy szimulátoron kellett különböző feladatokat teljesítenem, most nem részletezném, hogy milyen feladatok voltak. Előtte az asszisztens hölgy figyelmeztetett, hogy az idő és a jó feladat megoldás is számít. A lényeg az, hogy a négyféle feladat megoldása közben kétszer lefagyott a szimulátor, az asszisztensnek kellett oda jönni, hogy segítsen. Gondoltam ezt majd beszámolják a vizsgámba, de nem így történt!!!
A feladatok egy részének szerintem vajmi kevés köze van a valós vezetési sztuációkhoz, pl. olyan feladat volt, hogy 0,5 másodpercre felvillantanak egy forglmi szituációról egy képet és utána három kérdést feltesznek a képről hogy pl. a bal alsó sarokban volt-e gyalogos. Ha a három kérdés közül egyre rosszul válaszoltál, már arra a feladatra nem kapsz pontot. Hát kérdezem én, hogy hol van olyan hogy egy valós szituációban a forgalomban felvillan egy kép 0,5 másodpercre előtted??? Aztán volt olyan feladat, hogy egy rombuszt kellett kormánnyal egy felrajzolt pályán tartani, miközben én vagy a gép szabályozta a sebességet. Igen ám, csak a kormánynak akkora volt a holtjátéka, hogy nem lehetett a nagyobb kanyarokat bevenni vele. Legalább a technikát karban tarthatnák, ha 8200 Ft-ot elkérnek a vizsgálatért!!!
A vizsgálat befejeztével amint lementették a gépről a vizsgám eredményét hallottam az irodából, hogy valaki felkiáltott, hogy még egy bukás!
A következő részben egy pszichológus nénivel, - nevezzük inkább a kinézete és viselkedése alapján pszichopata néninek-, kellett elbeszélgetnem. Mondta, hogy megbuktam a vizsgán, és mivel az egyes feladatokhoz oda voltak írva mérőszámok, ezért kértem, hogy sorolja fel, hogy milyen mérőszámoknak nem feleltem meg. Egy konkrét mérőszámot sem említett hogy mik lennének a kritériumok!!!
Aztán jött a beszélgetős rész, ahol a szokásos kérdések mellett, hogy alkoholizálok-e, kábítószerezem-e, olyan kérdések voltak, hogy van-e munkám, mennyit keresek, milyen lakásban lakom, enyém-e a lakás, van-e hitel rajta? Kérdezem én, hogy mi köze van ennek az én vezetési alkalmasságomhoz, ha nem csak a pénzlehúzásra megy az egész? Aztán megint átbeszéltük az összes feladatot, mindegyiknél lehúzott. Az utolsó feladatnál megemlítettem neki hogy fel fogom jelenteni, erre láthatóan megijedt és az utolsó feladatnál ilyen mondatok hangzottak el, látja ez jól csinálta, így kellett volna az összeset csinálni.
Az írásos eredményhirdetésre a folyosón kellett várakoznom, közben beszélgettünk az akkor vizsgázó kb. 30, többségében fiatal, szállító sráccal. Senki, de az ég világon senki nem kapta meg a PÁV vizsgálatot korlátlanul, csak legfeljebb két évre hogy két év után újra fizethessen! Én megbuktam a vizsgán. Én magam 19 éve vezetek Budapesten, naponta hivatás szerűen. Saját hibás balesetem még nem volt, nem gondolom, hogy alkalmatlan lennék a vezetésre. Illetve az alkalmatlanságomnak már réges régen ki kellett volna ütköznie. Az egész történetben az a szomorú, hogy a aki hivatás szerűen vezet, annak az állásába kerül egy PÁV. vizsgán való megbukás, mivel csak fél évre rá lehet újra menni, mindez csak és egyedül azért, mert egy intézmény minél nagyobb profitot akar termelni.
  Menj innen, te troll Tudom, mi lesz az első kérdés azoktól, akik végigkövették az idén már ötvenedik évét taposó, majdnem napra pontosan két évvel ezelőtt Svédországból behozott öreg Mercim sorsát: készen van-e már végre a fényezés?  Most már rajta van a…..
Lappföldön, a mínusz 25 fokban is van motoros szezon, legalábbis néhány bolond francia ezt akarja elhitetni velünk. A Moto Journal újságíróinak nem csak ötletei, de lehetőségei is vannak, hogy a motorral elképzelhető legnagyobb őrültségeket valósítsák meg, ha azok elég…..