Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Fulika

0 bejegyzést írt és 58 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Zöld Sarok Paksi atomhiszti 2014.03.19 14:18:07
Paks kiverte a biztosítékot. Legalábbis a bővítés, és egyes embereknél. Ahány ház, annyi szokás, azaz ahány párt, annyi vélemény övezi a paksi bővítés szerződésének aláírását.Sokan sokféleképpen állnak hozzá, lássuk is, hogy ki és miért (legalábbis szerintem):-…..
Fulika 2014.03.26 10:34:55
@Kulics: Gondolod?
Rosszul gondolod. A hőszigeteléssel ugyanis devizát takarítunk meg, ez az a gáz, stb... amit nem kell megvenni. Ebből a pénzből meg igény szerint akár importálhatunk áramot is. Jelenleg az import áram ára fele/harmada a tervezett paksi blokkok áram költségének.
Még mindig úgy gondolod a hőszigetelésnek nincs köze az áram árához?
Fulika 2014.03.26 10:44:09
@ProsTata: Igen, a mód a legnagyobb probléma, ahogy ezt a dolgot is intézik. Gyanítható, hogy az ügylet kulcsa nem az erőmű maga, hanem az orosz kölcsön. Az lehetőséget nyújt a kormánynak a további politikai célú pénzszórásra vagy direktben vagy úgy hogy az erre tervezett saját forrásokat a kölcsön tudatában lehet máshová szórni.
Másik része az ügynek, hogy trend az elektromos energiaigény növekedése (hőszivattyúk, elektromos autók, stb...) viszont ezzel párhuzamosan az egyéb energiafajtára az igény csökken, stagnál. Elég csak arra gondolni, hogy ha egy elektromos kocsi kivált egy hagyományost, akkor igaz, hogy a villanyigény nő, de ezzel párhuzamosan a fosszilis igény csökken. Vagyis egyáltalán nem biztos, hogy a teljes energiakosár nő, csak a mixen belül tolódnak a hangsúlyok.
Már egy hete csak arról vitatkozom, hogy sci-finek számít-e a Gravitáció. A vitát könnyen rövidre lehet zárni: nem számít annak; meg egyébként is, kit érdekel, amikor ilyen eszméletlenül jól néz ki? És miközben a film szigorúan nézve valóban nem kategorizálható tudományos…..
Fulika 2013.11.25 10:34:46
@Joejszaka:
1/ Az űrruhákban nem 1atm a nyomás és nem levegőt lélegeznek az űrhajósok, hanem 296 mbar és tiszta oxigént.
2/ Simán elképzelhető, hogy az űrszemét föld körüli pályán keringve periodikusan telibekapja az ISS-t
3/ Az ISS is műholdakon keresztül kommunikál a központtal, ha azok kiesnek, akkor simán elképzelhető a rádiócsend.
Fulika 2013.11.25 11:59:28
@Joejszaka:
Vagy pont nem elég. Esetleg próbáltad?
Belsőség A tökéletes taxi 2013.08.06 18:14:51
Nem állítom, hogy teljesen józan voltam, ezért is kerestünk taxit. Igazából nem is voltunk biztosak benne, hogy taxi kell, hiszen alig fél óra lett volna gyalog hazáig, de a héten már kétszer slattyogtunk haza Pestről, és nem volt kedvünk megint átbattyogni az alagúton. Mégis…..
Fulika 2013.08.08 10:09:35
@kkn: a priusban nincs semmilyen kúp, nem "vált" semmi sehová, a nyomatékokat variálja a villanymotorokkal és a robbanómotorral. Minden fix!
A két nagy ellenzéki tömb, az MSZP és az Együtt-PM szakpolitikai megállapodása értelemszerűen nem olyan részletes, mint az Együtt 2014 és a Párbeszéd Magyarországért közötti. De a baloldali irány stimmel, és van azért sok fontos konkrétum is. Lássuk most az egészségügyet!…..
Megér vajon nem egész 182 ezer forintot minden egyes zöld kilométer? Hollywoodban mindenképp. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Fulika 2012.08.31 14:57:58
@Boka1: Asszem ideje lesz felkeresned orvosod gyógyszerészed.
Fulika 2012.08.31 17:30:00
@Boka1: Megnéztem mi ez a soundracer. Hááát, tényleg hatalmas az Isten állatkertje...
Fulika 2012.09.01 01:30:41
@Pas de probleme: Kicsit olvass utánna, a volt valójában egy prius, csak a hajtásláncába még bepasszították a full elektromos hajtáshoz szükséges dolgokat, vagyis a priushoz képest bonyolultabb, de alapvetően ugyanaz a bolygóműves megoldás. Miután kimerül a fő akksijából a plugin töltés pont ugyanolyan hibridként működik tovább, mint a prius, ami a soros és párhuzamos üzem hajtásigény szerinti keveréke.
A nagy szén-dioxid, Euro iksz, emissziós őrületben, az egyre növekvő ózonlyuk alatt melegedő üvegházban, savas esőktől áztatva, tűnő esőerdőkből kihaló biodiverzitástól rettegve gyakran elfelejtjük, mi miért történik körülöttünk. Minél kevesebb szén-dioxidot nyomjon ki…..
Fulika 2011.05.09 13:04:52
@konrada: Ezt milyen apropóból írtad? Olvastad, hogy a HSD bonyolult? Hát ez tévedés, mechanikailag összehasonlíthatatlanul egyszerűbb, mint egy mai kéziváltós hajtáslánc. A duplakuplungosokról, automatákról nem is beszélve. Elektronikailag nyilván bonyolultabb, hiszen a meghajtás jön elektromosságból, de összességében a legmegbízhatóbb konstrukció jelenleg.
A hatótáv növelősnek hívott hibridek pedig (legalábbis a Chevrolet Volt biztosan) gyakorlatilag a toyota féle bolygóműves megoldást alkalmazzák, csak kicsit bonyolultabban mint a HSD-ben tekintve a más jellegű működést.
Kocsma- és amperszag a levegőben. De hová tegyük a villanymotort? És mégis mekkorát? Vélemények az azonos című írásunkról...
Fulika 2010.08.31 09:06:07
@JMC: Használati értéke ugyanaz egy 30 millás mercédesznek, mint egy 2 millás suzukinak, mindegyik elvsz A-ból B-be, ás tényleg sok az a 28 milliós felár.
Így nézve csak a motorok, terepjárók, buszok, teherautók, kétéltűek különböznek a személyautóktól.
Fulika 2010.08.31 09:14:36
@GYUSZI BACSl:
150-el elektromos módban, 30 km-es hatótáv? Biztos, hogy a cayenne-re gondoltál amikor ezeket írtad?
Magyaroszágon is elkezdődik a Honda Insight forgalmazása, amely a nálunk kapható harmadik nem luxus hibridautó, a Toyota Prius és a Honda Civic IMA után.(Bár szép dolognak tartom a hibrid Lexusok kis fogyasztását, csak gyakorlati jelentősége nincs, azt leszámítva, hogy a…..
Fulika 2009.04.28 08:47:42
@Auto-InterCont: Hát ez úgy van, hogy a TopGear eddig még mindig lehúzta a hibrideket, és még véletlenül sem ott teszteli őket, ahol az előnyük masszívan megmutatkozik, a városi tilitoli forgalomban. Természetesen azért, mert ott kiderülne, hogy az egésznek van értelme...
Ugyanez pl. a totalcar hozzáállása a témához. Amikor a priust és a civic hibridet összehasonlították a teszt az volt, hogy egy reptéren 0-ról 150-re gyorsítgattak, ahogy tudtak. Nooooormálisssss??????
Fulika 2009.04.28 09:17:58
@nick2005: "Aztán nem tudom, hogy ezekre mennyi a garancia, mennyibe kerülnek a kötelező szervízek"
Esetleg el kellene olvasni a sajtóközleményt, pl ez benne van.
"Szerintem a Józsi, meg a Pista ennek a hibridnek a köelébe nem mer menni, lehet akármilyen jó szaki, azt sem tudja, hogy ezt eszik, vagy isszák."
Így vagy ezzel Te is.
"Szóval a szervíz hosszabb távon tuti, hogy drágább"
Miért is???
"Nem tudjuk mi lesz az értéke használtan!"
www.hasznaltauto.hu
"Ahogy hallani hamar elérik a nullát. Az meg nem buli."
Kitől hallottad?
"Én új kocsit különben sem vennék, csak 2-3 éves jöhet az új ár feléért"
3 éves priust általában az új ár feléért lehet kapni.

Ha mindenben ennyire tájékozott vagy, akkor az életben téged már jópárszor átqrtak...
Fulika 2009.05.08 09:46:55
@ZL Gergow: Én pl 90%-ban városban használom, mielőtt megvettem, azt számoltam ki, hogy havi 10eFt-al kevesebbet kell majd költenem benzinre, mint az 1.4-es skoda fabiaval. Ezt tökéletesen tudja, és összehasonlíthatatlanul kényelmesebb, nagyobb, hightech-ebb, és jobb vezetni, mint a fábigyót. Mindezt úgy mondom, hogy szerettem a fabia-t, és meg voltam vele elégedve, de a prius egy másik dimenzió.
Belsőség Obama zöldre váltana 2009.01.20 02:40:00
  Az Amerikai Egyesült Államok 44. elnöke, ifj. Barack Hussein Obama a washingtoni beiktatási ünnepségre vonattal érkezett Pennsylvaniából, és ezzel egy régi, még Abraham Lincoln idejéből származó hagyományt elevenített fel. Ez azonban egyáltalán nem jelenti azt, hogy…..
Fulika 2009.01.20 15:39:55
@vizsla_barat:
"Igazabol meg egy kicsi kell a prius akksijahoz es maris van egy kia riom"
Nem értem, mi kell a prius akksijához???

"Hogy a prius-fanoknak is kedvezzek,lehet elvezkedni a chevy volt bukasan, 16 000 az aksi."
Tudtommala Volt még meg sem jelent (ha egyáltalán fog valaha), így nem értem, hogyan tudna megbukni???

"Mindezt azert,hogy a szenet es az urant is el lehessen adni uzemanyagnak,ugye..."
Többek között, meg jobb hatásfokkal 0 emisszióval, valamint erőművi oldalon is kisebb szennyezéssel közlekedjen az autósok 90%-a
Fulika 2009.01.20 15:45:50
@Kopi3.14:

"Nem csak a villanymotorrol beszeltem, hanem elektromos halozatrol, akkumulator tolteserol, lemeriteserol, eromuben elektromos aram eloallitasarol, transzformatorallomasokrol, stb."
Ezekszerint a robbanómotornál beleszámítod a hatásfokba az olajmező felkutatását, fúrásokat, kitermelést, finomítást, környezetszennyezést, tehát az összes externáliát költségesíted? Nagyon gyászos érték jönne ki...

Jelenleg a forrastol a kerekig kb azonos hatasfokkal uzemel az elektromos hajtas es a belsoegesu motoros megoldas. Es mennyi hatranya van az elektromosnak meg melle?
Ha mindent beleszámolsz, akkor ez valószínüleg messze nem igaz, lásd fent. Elég csak arra gondolni, hogy gépjármű oldalon, a környezetszennyezésből adódó EÜ kockázat gyakorlatilag 0 a villamos hajtásnál, az erőművi szennyezés meg sokkal jobban szűrhető.
  Produkcijóóóóó! – mondaná Hakapeszi Maki, ha lenne még Zsebtévé, de fájdalom, már nincs, ennek híján pedig be kell érnünk a Népszavával, a tekintélyes (múltú) napilappal, amely ma interjút közölt a miniszterelnökkel a gazdasági válság magyar…..
w Lost Highway 2008.03.06 05:30:00
Akármi is történik vasárnap, utána jó lesz megtorpanni kicsit, és elővenni a térképet. Még mielőtt elhisszük, hogy ilyen egyszerű ez, és menetből eltöröljük a buszjegyet, a vonatjegyet, a könyvtárjegyet, meg a kenyér árát is. Mert végül ott állnánk a puszta közepén…..