Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Missingman

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mindig is irigyeltem a tengerészeti járőrgépek megfigyelőit, akik szebbnél-szebb, érdekesebbnél-érdekesebb felvételeket készíthetnek a világ hadihajóiról a világtengereken. Csodák nincsenek, mindenkinek tudnia kell, hogy hol a helye, így egy szárazföldi ország LégierőBloggerének is, ezért mellékelem…..
Missingman 2016.04.26 19:47:36
@piratvitorla: Nem voltam biztos, hogy volt-e már női jelölt, ezért a "valószínűleg".
Ami a civil repüléshez való hozzáállást illeti: sajnos nem egységes, és nyilván a körülmények is befolyásolják. Bár komolyan szóba jönne olyan, hogy hajózó életpálya: biztosan egységesebben jó volna a fogadtatása a civil óráknak. Anno pl. az Aeroflotnál bevett gyakorlat volt az obsit felé közeledők átképzése és jobb, majd bal ülésbe ültetése. Senki nem járt vele rosszul.
Missingman 2016.04.22 14:30:40
@zord: Még egy gyors válasz , aztán el kell mennem egy körre. Faszbukon nem láttam. A hölgy nevét azt hiszem, tudom, de hadd ne keverjük bele a fórumot személyiségi jogi problémákba. PPL-jéről nincs infó, de nem csodálnám, ha a Honvédségnek az ő esetében arra is futná (más számára nem futotta, sőt üldözés jár érte). Amennyire tudom, a másik két utazó jelölt sem Mo-on pótolja a JAK-ot.
A genderalapú meccsbe nem szabad belemenni. Itt először "hivataloséknak" kell megmagyarázniuk a mutyit. Nem az illető nemével van a baj, hanem az aljas, sunyi módszer a probléma.
Március 21-én lesz tíz éve, hogy Kecskemétre érkeztek az első magyar Gripenek. Emlékezzünk a tesztegység jelvényével! Zord..
Missingman 2016.03.05 20:43:19
Ejtsünk pár szót a Honvédség humánpolitikájáról is...

2014-ben megjelent egy hozzászólás a pilótaképzésről:

"Hogy tisztuljon a kép, első példa: tavaly végzett az eddigi két utolsó, NFTC programra jelentkezett HM ösztöndíjas Nyíregyházán. 1/A-s orvosijuk van. A végzés után közölték velük, hogy sem Gripen, de még NFTC sem, hanem más feladat (ami azóta szintén ugrott). Egyikük rögtön kiszállt, ma már business jetet vezet, a másikuk még kitart és hisz a csodában. Azóta repült vagy másfél órát JAK-on, a többit a saját pénzén civil kisgépeken. Került mellé egy új 1/A-s jelölt. Minden nap mást hallanak arról, hogy mi lesz a jövőjük.
Második példa: 9 évet akart aláíratni a HM kanadai refreshment képzésért, de a szerződésből valahogy kimaradt, hogy utána hajózó beosztást kap az illető. Ja és 70 repült óráról van szó. Ez minimum tahóság annak ismeretében, hogy ki is állja a számlát.
Amíg széket a fenekükhöz két kézzel szorító, csapatéletet közelről sohasem látott, rendszerben gondolkodni képtelen vízfejek így veszik semmibe és kezelik a tőlük szakmailag és emberileg is toronymagasan különb, elhivatott és kiváló felkészültségű jelölteket, söprik le az asztalról a szakma véleményét illetve igényeit, addig akár el is lehet felejteni az utánpótlást. Ezen a területen nincs helye ilyen mértékű rögtönzésnek, nem zsák krumpliról van szó, amit egyszer ide teszek, egyszer oda.
Hiába a csilivili toborzás és hiába tesz meg az RFO és Szolnok minden elképzelhetőt azért, hogy mindenki a lehető legjobb képzést kapja, ha utána a fentiek szerint megy tovább a folyamat és jól fizetett hazaárulók (bocsánat, de nincs jobb kifejezés az ország védelmi képességének szándékos csökkentőire/lerombolóira) tesznek keresztbe ahol csak tudnak. Csak ismételni tudom: Ez minimum tahóság annak ismeretében, hogy ki is állja a számlát.
Egyébként nagyon helyes, ha a kanadaiak finanszírozzák a képzést, mert így legalább az anyagi háttér biztosítva van. Az pedig nem őket minősíti, hogy Magyarország mi mindenre b…tt el bicskanyitogató összegeket.
Fontos: A példákat az érintettek tudta és beleegyezése nélkül hoztam fel, szerintem még etikus határokon belül. "

Van ugye az a jelölt, aki a Nyíregyházi Főiskolán végzett katonai hajózó szakirányon. Valamiért belőlük elég keveset képeztek, talán 5 főt.
A jelenlegi létszámhiányokat tekintve szerintem nem csak én vagyok meglepve, amikor azt hallom, hogy ez a srác már második éve nem jut ki a kanadai képzésre. Megvan mindene: orvosi (már II-es rovat, nem is I/A); STANAG nyelvvizsga, két túlélő tanfolyam, a Jakot is befejezte elég jó eredménnyel.
Tavaly orvosi okora hivatkozva nem utazhatott Kanadába (amúgy ahogy azt kezelte a Honvédség, az szánalmas); idén pedig először az elhivatottság hiánya miatt nem akarták küldeni. Miután kiderült, hogy ez alaptalan, azonnal a magatartására kenték rá, mert nem ujjongva ment kerítést építeni a határra. Itt azért megjegyzem, hogy a rendszerben lévő jelöltek közül csak ő volt kerítést építeni és határt védeni. Jelenleg a jelöltek közül csak ő teljesíti a kiutazás összes feltételét, ismét megjegyzem, hogy elég magas szinten.

Az itt leírt negatívumok abszolút Szolnokra vezethetők vissza, sem a bázisvezetés, sem az RFF nem feszül meg nagyon, sőt semennyire. Ami azért érdekes, mert ez lenne a munkájuk.

A jelölt helyében már rég nem lennék ott, de ugye ő nem elhivatott...

Fontos: A példákat ismét az érintettek tudta és beleegyezése nélkül hoztam fel, szerintem még etikus határokon belül.