Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Szkotti

0 bejegyzést írt és 827 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem sok oka lehet az embernek arra, hogy Lexus LS400-at vegyen. Nekem volt, méghozzá három is: - Szeretem a régi Toyotákat, ez a Lexus pedig egy legendás Toyota- Elmaradt a Norvég kirándulás, a pénz pedig lángra kapott a zsebemben- V8 Örültem, hogy sikerült találnom egyáltalán eladó, ráadásul első…..
Nem volt gyerekszobám, de most van egy fürdőszobánk. Azért is vagyok biztos ebben, mert fel kellett újítani. Viszonylag simán megtörtént, de hátra volt még egy utolsó művelet, amit merészen bevállaltam, elvégre egy igazi férfi mindig mindent jobban tud. Úgyhogy lementem a garázsba. Bár ne tettem…..
Előre is elnézést kérek. Boldog karácsonyt! Összegyűltek karácsony alkalmából, várják, hogy minden családtag megérkezzen, remélhetőleg olajozottan mennek majd a dolgok. Egyikük már rég úton van a fáért, elvitt magával egy 500-ast, bár az kevés lesz. S 2000 vajon megteszi? Buckás lesz így ez az út,…..
Egyszer kaptam egy ilyen kommentet: "Ennyi penzzel ennyi idővel.... ilyen hatterrel mas mar a holdig jut kb nem a 30 eves celicaig meg camryig... amik sose jok bocs" Néha valóban azt gondolom, hogy a gépparkom költségvetése vetekszik a NASA-éval, de egy nap nekem is huszonnégy órából áll, a Holdra…..
Fél éve járok vele minden nap. Sokat elmond ez arról, hogy a tizenegy éves Mazdától már két hónap után megszabadultam. Ez azt jelenti, hogy ez az ósdi Camry egy csodás autó? Igazából nem, azaz de. Egy autó nem önmagától lesz jó, vagy rossz, hanem attól, hogy ki birtokolja. Én egy idióta vagyok, aki…..
Nemrég ismét valóra váltottam egy viszonylag régi vágyam, vettem egy Mazda 6-ot. 1.8-ast, benzinest. Az első generációból, ötajtóst, mert az a legszebb, ez már a beltérben is az, mert 2007-es, tehát a fészliftes változat. Nagyon megbízható. Japán összeszerelés. Nem túl modern, nincsenek benne…..
Mercim a lábam Úton vagyok. Egy 15 000 kilométeres európai körút első napján. Lassan 12 órája vezetek. Végre. 10 hónappal a „szigorúan vad” ötlet születése után, szervezés, csapatmunka, áldozatok eredményeképp itt vagyok az Alpokban, magasabban már, mint a Kékes, egy osztrák kis faluban,…..
Még márciusban kimentem az AMTS-re, hogy megnézzem, merről fújnak a szelek idén a matt fólia - fényes felni szcénában, és még be se léptem az első pavilonba, amikor a lengőajtón egy 30 Hz-es basszushullám hátán kiáramló csoportból kivágott egy huszonéves srác, és azt kérdezte: Mi van már a…..
Eltelt már pár perc azóta, hogy utoljára írtam az élettársamról, Cecíliáról. Elvette az eszem (meg a pénzem) a Corolla, de most, két év Celicátlanság után már kitisztult annyira a kép, hogy rádöbbenjek, ezzel a vénséggel is foglalkozni kéne. Nem taxizok vele, évente talán kétezer kilométernyit…..
Szkotti 2018.06.01 16:37:07
A váltófedélben lévő esőcsatorna arra hivatott, hogy a fogaskerekek által a ház belső felére veretett olaj egy részét összegyűjtse, és a cső méretét elnézve feltételezhetően valamelyik tengely belsejébe vezeti, a fogaskerekek alatti csapágyazások kenéséhez. Szegecselve/préselve van, jól látom? Ahogy nézem, nem kivitelezhetetlen a cseréje, bár nem az általad preferált szedjük ki a nem belevalót-csavarozzuk bele a gyárit módszerrel...Ha a paszta letömítette a repedést, akkor bár kicsit tényleg gány, de a legegyszerűbb az a módszer. Vagy még vannak ezek a fémgyurmás ragasztók, anno javítottunk ilyenekkel kiütött váltóházakat, szóval megfogja a szivárgást, mechanikailag is karajabb.
A termosztát kis nyílásának valóban a rendszer légtelenedésében illetve nyomáskiegyenlítésban van szerepe. Toyotáék biztos tudják miért kell alulra tenni...
A japánok nagyon benne vannak abban a játékban, hogy hogyan tegyenek NEM csereszabatossá olyan alkatrészeket, amik egyébként elsőre tök egyformának tűnnek. A 3 ajtós Ignisemnél megtanultam ezt...
Mayeréknél az alkatrészes kolléga nem szokta párszor elhúzni a tenyerét a homloka előtt, amikor belépsz az ajtón? :o)) Respekt a gyárihoz való ragaszkodásért! Hajrá-hajrá.

u.i. Közérdekű lehet, biztos sokan gondolkodtak már rajta: Astra G-hez való KW állítható gátló minimális reszeléssel bemegy az SF413 Swiftbe. Höhö, gewinde van a japánban.... o.O
Az autóépítkezés valójában nagyrészt rombolásból áll. Nincs is ezzel bajom, amíg meg tudom oldani a zúzást és az építést is csavarkulccsal, de multiméter jellemzően csak rémálmaimban kerül az életembe. Viszont most új műszereket akartam beépíteni, amiket hiába ütögettem csavarhúzóval, nem akartak…..
Le kell reagálnom egy helyesírásnáci hozzászólásait, hogy ki tudjam fejteni a mondandómat. Először is, nem azért foglalkozom most ezzel, mert sértve érzem magam, hanem azért, mert elindultak a gondolataim tőle, így megszabadulásképpen kiírom őket magamból. Még azért megjegyezném, hogy ha az ember…..
Én Car Mandiner (akit feljelentettek a facebook-on, hogy nem ezen a néven anyakönyvezték), minden szerszámos írások atyja... Na, jól van, tudom, hogy nem vagyok ilyen nagy ember, de viszont azt is tudom, hogy az én írásaim után (Mivel dolgozzunk...  Mitől barkács... )  kezdtek bele sokan holmi…..
Mai műsorunk tartalmából: -  Visszaadnám az eddig fent lévő kipufogót, de az a helyzet, hogy nincs mit visszaadni...-  Ha az én vezérműtengelyem lenne, fél napig dolgoznék még rajta, de mivel a tiéd, tegyük csak bele!-  Meglesz ám ez, ne aggódj, csak most épp fogalmam sincs, hogy mi van. De…..
Sosem árt, ha az ember tudja, hogy mi az igazság. Az sem baj, ha tudjuk, hogy hol vagyunk s hová tartunk, és ez az egész emberiséget érintő filozófia körbefonja az autóbuzulást is egy bizonyos kor fölött. Így hát 36. születésnapomon megleptem magam az igazsággal, beneveztem egy teljesítménymérésre a…..
Szkotti 2017.12.20 08:50:56
@ecch: Miért kéne öthengeresnek lennie? Több gyártónál is volt hengerenként ötszelepes motor, ami négy hengerrel is kiadja a huszat...
Egy éve van már meg ez az autóm, ennek apropóján ráeszméltem, hogy már két hónapja nem is írtam róla semmit. Pedig hát egy játékautóval mindig történik valami. Főleg akkor, ha használva is van rendesen, márpedig ezt nem vitrinben tartom. Legutóbb egy hónapja volt driftügyi bevetésen, akkor megszűnt…..
Szkotti 2017.11.29 08:59:50
@Matenak: Az ilyen egyéb okból történt kiszerelések pont ideálisak erre a célra. Nem 3 négyzetmétert kell letakarítani, csak egy adott alkatrészt, az meg egy fúróba vagy flexbe fogott drótkoronggal 2 kötőjel 5 perc. Egy nitrós törölgetés, letüsszenteni valami visszafogott színű akrillal, és már jó is. Én így csinálom általában, mert a véget nem érő csiszolgatás, kártánymentesítés eléggé lohasztó valóban. De ha a téli latyakban (hó úgyse lesz)* orral befelé csinálod a Lidl-körforgalmat, akkor jobb a kátrány ;o)

* bár Murphy alapján lehet, hogy lesz, mert nincs _semmilyen_ csúszkálásra alkalmas gépkocsim az idén. Rajta vagyok hogy ez megváltozzon, de nem felhőtlen az öröm otthon ettől. Magánilag még megy egy kérdés is.
Mióta harcra kész lett a jármű, nem igazán volt alkalmam tönkretenni. Áprilisban volt egy egész napos móka, meg augusztusban egy fél nap, de ott nem is igazán volt pálya, az csak amolyan kiegészítő csúszkálás volt a találkozóhoz, hogy ilyet is lehessen látniuk a látogatóknak. Tehát nem sok alkalom…..
Nem igazán történt sok dolog mostanában az autóval a legutóbbi jelenése óta. A ventilátorok még mindig a helyükön vannak, nem estek le, hiába vártam, hogy megtörténjen. Egy dolog akadt, ami foglalkozást igényelt, mégpedig a sebességmérő. Hazafelé Szentkirályszabadjáról ugyanis egyszer csak fogta…..
Hajnali 3:50-kor megszólalt az ébresztő a telefonomon. Alig kezdődött még csak el a vasárnap, normális ember ilyenkor épp padlót fog a legmélyebb álmában. De a jelek szerint én nem vagyok normális, ennek megfelelően is érzem magam, amikor kikapcsolom a digitális vekkert. Nem vagyok nagy hétalvó, az…..
Hetedik alkalommal változott a veterán raliautók találkahelyévé az Eifel-hegységben, a legendás Nürburgring tőszomszédságában megbúvó apró német városka, Daun. Az Eifel Rallye Festival a hírhedt B-csoportos versenyautók egyik utolsó mentsvára, ez az, ami ezt a rendezvényt világszinten is…..