Adatok
hüvelykmatyi
0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Techstory
Vaskerekű erőművek II. - gázturbinás mozdonyok és motorvonatok 2. rész
2014.04.08 02:05:28
A mai rész garantáltan tetszeni fog annak, aki ide kattintott. :) Az amerikai vasutaknál szolgáló hatalmas gázturbinás mozdonyok bő 20 éves történetét ismerhetitek meg. Ezek a mozdonyok máig a legerősebb, fedélzeti erőforrással felszerelt vasúti vontatójárművek közé…..
Nincs olyan „világ legszebb, legkülönlegesebb, leginnovatívabb…” autóit összeszedő lista, amelyről ki lehetne hagyni a most bemutatásra kerülő csodaszép autót, az 1948-as Tucker Sedant, vagy ismertebb nevén Tucker Torpedo-t.
A háború utáni fellendülés…..
hüvelykmatyi
2016.02.16 21:19:00
Gratulálok a blogodhoz @walter sobchak sokat tanultam belőle. Ha nem haragszol lenne a Tucker-rel kapcsolatban egy kis kiegészítésem:
- A vezető eredetileg középen ült volna, később döntöttek a szokásos baloldali elhelyezés mellett. A két szélső ülés nagyon kényelmetlen lett volna az utasoknak, és biztonságilag is kifogásolható volt.
- A második motor soha nem volt léghűtéses, a helikopterekben is folyadék hűtötte. Eredetileg a Franklin Engine Company gyártotta. Ilyen a hangja: www.youtube.com/watch?v=PMQtfVNgkeg
- Az 1947. június 19-én a nagyszabású show előtt a munkások még szerelték az autót. Nem volt benne hátramenet, csak az első fékjei fogtak, és a motor túlmelegedése miatt egyre hangosabb volt. Tucker angol hidegvérrel utasította a zenészeket hogy „játszák túl” a motor zaját. :D
- A Tuckermatic váltó szerintem nem lett volna életképes. Annó a '90-es évek közepén a Nissan Micrába gyártottak N-CVT néven varió váltót. Akkor azt állították, hogy kis autóban és max 80 lóerőig használható megbízhatóan. Egy ekkora kasztnit, és a 165 lóerőt nem bírta volna el. A képen látható előválasztó a Cord mechanikus váltójának kapcsolója. A kapcsolt fokozatot elektromágnes kapcsolta a helyére.Itt egy videó a vezetésről: www.youtube.com/watch?v=nDLzRrtl3Wk
- A vezető eredetileg középen ült volna, később döntöttek a szokásos baloldali elhelyezés mellett. A két szélső ülés nagyon kényelmetlen lett volna az utasoknak, és biztonságilag is kifogásolható volt.
- A második motor soha nem volt léghűtéses, a helikopterekben is folyadék hűtötte. Eredetileg a Franklin Engine Company gyártotta. Ilyen a hangja: www.youtube.com/watch?v=PMQtfVNgkeg
- Az 1947. június 19-én a nagyszabású show előtt a munkások még szerelték az autót. Nem volt benne hátramenet, csak az első fékjei fogtak, és a motor túlmelegedése miatt egyre hangosabb volt. Tucker angol hidegvérrel utasította a zenészeket hogy „játszák túl” a motor zaját. :D
- A Tuckermatic váltó szerintem nem lett volna életképes. Annó a '90-es évek közepén a Nissan Micrába gyártottak N-CVT néven varió váltót. Akkor azt állították, hogy kis autóban és max 80 lóerőig használható megbízhatóan. Egy ekkora kasztnit, és a 165 lóerőt nem bírta volna el. A képen látható előválasztó a Cord mechanikus váltójának kapcsolója. A kapcsolt fokozatot elektromágnes kapcsolta a helyére.Itt egy videó a vezetésről: www.youtube.com/watch?v=nDLzRrtl3Wk
hüvelykmatyi
2016.02.24 20:56:54
A keleti blokkban az autóellátás folyamatosan akadozott. A befizetett autóra akár 10-15 évet is várni kellett, sőt volt, ahol még ennél is rosszabb volt a helyzet. Hiánygazdaság volt a javából, ahol sosem tudtak annyi négykerekűt gyártani, amennyit a kereslet megkívánt volna.
Azért tervek, álmok…..
Az alábbi ügy több szempontból is érdekes, egyrészt röhejes, hogy a jogalkotók nem tudják végre megfelelően rendezni a mopedautók ügyét, másrészt köteles-e egy rendőr figyelembe venni ilyen esetben egy jogerős ítéletet? A Zugügyvéd jogérzéke azt súgja, hogy nem, de…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
www.youtube.com/watch?v=4Dkw2YWqLyQ
Érdekes hangja van.:)