Regisztráció Blogot indítok
Adatok
erbusz

0 bejegyzést írt és 16 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Jövő héten jelenti be nagy debreceni bővítését a Wizz Air. Sajtótájékoztatóra szóló meghívóból nem illik cikket írni, de nem mindenki gondolja így, a Délhírnél például most is annyira örültek, hogy nagy bejelentést ígérnek debreceni nagy emberek jelenlétében, hogy helyből világgá kürtölték: jön a…..
Van néhány olyan dolog Váradi József legutóbbi interjújában, amely nem csak az üzleti oldalról szól, hanem az utasok számára is érdekes lehet. Ezekből szemezgetünk. Az interjú a Wizz-vezérrel november elején jelent meg a Forbes magazinban és mivel Gusztinak van némi köze hozzá, rám bízta, hogy…..
Már Debrecenből is célba veszi Moszkvát a Wizz, a Ryanair közben egy érdekes spanyol célt dobott be: Santanderrel szinte az egész Ibériai-félszigetet lefedik a Pestről induló fapadosok. Nehéz volt egy akkora ziccert kihagyni, mint hogy ez legyen a cím: akár Wizz-járattal is repülhet jövőre Putyin…..
erbusz 2017.09.01 19:24:03
@Mitzi von Küche: Így van. Az általad említett reggeli indulás, esti hazaérkezés március végéig létezett, amikor még éppen a debreceni bázisgép repült egy W-t DEB-BGY-SCV-BGY-DEB útvonalon, ez tette lehetővé a kényelmes késő délutáni hazautat. Most viszont pont az ellenkezője lesz, hiszen idegen bázisú gép fogja repülni az útvonalat, vagyis Bergamoból már 9:05-kor indul a gép, vissza pedig Debrecenből 11:20-kor.
Jön az ősz, esnek végre keményen a repjegyárak, most már könnyű válogatni a nagyon olcsó ajánlatok között. Bőven több mint 10 útvonalon kukkantottak be a jegyárak 5 ezer forint alá, kis híján 3 ezres jegyekből is össze tudtunk volna gereblyézni egy tízes listát. De inkább legyen 5 ezer a határ, ezen…..
erbusz 2017.08.29 13:41:46
Sajnos ismerjük nagyon jól ezeket a turisták által már-már gusztustalanul elárasztott népszerű úti célokat. Aki Párizsba, Rómába, Milánóba vagy éppen Velencébe utazik, és nyugodt, csendes andalgásra vagy kényelmes városnézésre számít, hát nagyon el van tévedve, nem is értem, mit gondolunk, hogy majd mi vár minket. Az elmúlt 2-3 évben többször volt szerencsém Debrecenből fillérekből megjárni Milánó és Velence környékét. Első látogatásnál 1 napot rászánok a kötelező látnivalókra, a maradék 2-3 napomat pedig spontán módon igyekszem eltölteni, megismerve a környék kevésbé ismert, de legalább annyira szép és értékes részeit. Csak idén kétszer voltam Velencében úgy, hogy az óvárost szinte nem is érintettem. Utána kell járni, meg kell találni a lehetőséget, nem felkapott szállásokat, a turisták hordáját kikerülő csapásokat, helyeket, nem kell félni letérni tömegek által kitaposott útról. Sikerült megismernem egy félvér magyar-olasz velenceit, ő is rengeteget segített, olyan helyekre vitt még az óvárosban is, ahol alig volt néhány külföldi. Friss tengeri ételeket enni egy kis város kikötőjében, egy jó olasz bort vagy sört meginni egy helyi kis bárban, elmenni egy sporteseményre, ismerkedni a helyiekkel, ez mind mind olyan turistáktól mentes program, ahol az ember valóban képes kikapcsolódni, és úgy hazajönni, hogy ez igen, ide visszamegyek máskor is. És mindezt utazással és szállással együtt kulturált összegekből kihozni :D
erbusz 2017.08.31 09:55:46
@horika: A repülőterek általában külön kezelik az érkező és induló utasokat. Ez annyit jelent, hogy az érkezési területre fogják terelni a leszállókat, ahonnan csak egy újabb biztonsági ellenőrzés után (kvázi új utasként kezelve) juthatsz vissza az indulási területre. Csakhogy ez lutri, fél óra alatt nehezen jutsz vissza a beszállókapuhoz, már ha egyáltalán megvárnak.

Egy repülőteret ismerek, ahol az induló utasok közé érkezel szinte mindig, ez pedig Malmö, legalábbis eddig még így működött. Kiszállás után az utashíd egyből a beszállásra váró sorhoz visz be az indulási csarnokba, vagyis biztonsági ellenőrzés nélkül beállsz a sor végére és visszaszállsz a gépre. :D Az oda és vissza jegyet viszont külön kell megvenni, mert retúrban a kevés idő miatt nem engedi a vételt.

Egy 2012-es repülős kirándulás Malmön keresztül ugyanezt támasztja alá:
lokoszt.blog.hu/2012/03/22/lengyel_kirandulas_malmon_keresztul
Nem kell szállás, reggel indulunk, este haza is érünk és ízelítőt kapunk néhány igazán zsír európai városból. Télen akár 10 ezer forint alatt kijöhet egy ilyen karika repjeggyel és reptéri transzferrel együtt. Akár gyors kikapcsolódásra vágyunk, akár bevásárolnánk, esetleg csak megismertetnénk a…..
erbusz 2016.10.21 11:47:33
@alimail: most próbáltam, megéri :D Bergamo és környéke több napot is megér, de a lényeg néhány órába belefér, szerintem nem fogsz csalódni
Jól megünnepelte a Wizz Air a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) üzemeltetés-biztonsági auditján (IOSA) megszerzett regisztrációjának átadását, plusz ahogy írtuk is, bejelentettek négy új útvonalat, meg egy új gépet a pesti bázisra. Ezekhez kapcsolódón tartott sajtótájékoztatót a cég…..
Úgy látszik, habzsolja a magyar utas a méregdrága nyaralójáratokat. A Wizz Air ugyanis már a nyári csúcsszezon beindulásakor bővíti nyári kínálatát, ilyenre pedig még soha nem volt példa. Várna visszatérő útvonal, pár éve még befuccsolt, Mallorca pedig, amit most sűrítenek,a legdrágább.  A Wizz…..
erbusz 2016.06.19 18:00:52
@OneLove: DEB-CRL már 80-85% között ment az utóbbi 1-2 hónapban. A debreceni gépet W-ben betették Debrecen-Bergamo-Suceava-Bergamo-Debrecen útvonalra. CRL megszüntetése azért furcsa, mert LF szempontból Malmö a sereghajtó, még mostanában is csak alulról súrolja a 70%-ot. Elképzelhető, hogy annyi egyéb bevételt termelt MMX, hogy így is lekörözi CRL-t.
erbusz 2016.06.19 20:41:43
@Fillér B. Gusztáv: Örülök, ha fel tudod használni az infót, kíváncsian várom a posztot a témában. :-) Egyébként CRL helyére átkerült BVA (hétfő & péntek reggel), hogy a W-pattern beférjen a menetrendbe. Talán pont ti írtátok 1-2 hete, hogy Váradi rendben találta a debreceni járatokat. Ismerjük a hasonló nyilatkozatok valódiságát, de akkor is furcsa a nyár közepén kivenni CRL-t a menetrendből egy kevésbé ismert Suceava-Bergamo piacra hivatozva. A foglalt helyek alapján számolt LF szerint MMX volt eddig a kakukktojás szűk 70%-on. CRL, BGY bő 80% körülit produkál, BVA pedig általában jól hozza a céges átlagtöltöttséget. Lutonról nem érdemes beszélni (~90-95% LF), Eindhoven egy picit megszeppent a heti 3 járattól, de 80-85%-ot már hozza stabilan, ráadásul már nem csillagászati árakon, mint ahogy a korábbi 2 járatnál volt tapasztalható.
Régen érdemes volt akkor repjegyeket venni, amikor a légitársaságok megnyitottak egy új foglalási időszakot. Ma már nagyjából 98 százalékban lúzerség ilyenkor foglalni, a régi beidegződésekre alapozva általában középáron, vagy drágábban töltik fel a jegyeket a fapadosok. De mindig van több-kevesebb…..
erbusz 2016.02.25 13:35:03
@arpad1983: Köszönöm a gyors választ, ráadásul egy lengyel szakértőtől! :D Tényleg ingyenes a busz a vasútállomásra, ha vonattal mész tovább, ráadásul jobban is jövök ki. Ha véletlenül lecsúsznék róla, az 1 órával későbbivel is éppen odaérek WAW-ra egy órával a gép indulása előtt. A leírtak alapján valószínűleg rápróbálok erre a varsói kitérőre.
Melyik városba repül a legtöbb fapados Magyarországról? Már nem Londonba, Párizs egyenlített. De a párizsi négyből egy nem repül Budapestről, csak Debrecenből. Ez csak az egyik érdekessége annak, hogy a Wizz Air bázist nyit Debrecenben, vannak más új útvonalak is. A Wizz Air…..
erbusz 2015.05.25 17:31:24
@Lehoz Tamas: "Ez jutalomfalat a huseges varosnak."

Abban egyetértek, hogy a debreceni bázis megnyitása nem 100%-ban piaci döntésen alapszik. Ugyanakkor több olyan dolog is van, amik fenntarthatóvá teszik egy A320-as Debrecenben állomásoztatását.

A DEB bázis létrejöttének alapja néhány jól bejáratott útvonal, amely kellő frekvencián teljes biztonsággal üzemeltethető (jelen esetben Luton és Eindhoven), a maradékot pedig piaci igényként kommunikálva, lesz ami lesz alapon el kell indítani, hogy mégse üresen ácsorogjon a madárka. Jó, nyilván próbálnak megfelelő desztinációkat találni...

Meg kell nézni a legutóbbi bázisokat. Kassáról heti 14!!! járat fog üzemelni bázis létére (ebből 10 csak Lutonra), Lublint Luton és Oslo hajtja összesen heti 11 járattal, de a maradékkal együtt sem innen repüli a gép az összes útvonalát.

Debrecenből a lutoni járat 90-95%-on megy a nyári "sosem akciózzuk le" típusú árak mellett is naponta, heti tízzel sem lesz gond. Eindhoven szintén jól muzsikál, be lehetett tenni a harmadik járatot, Bergamo jobb alternatívája lesz malpensának. Továbbá nagy előnye a reptérnek Románia, vele Nagyvárad közelsége, ráadásul a román wizz bázisok egyébként is előszeretettel repülik az Eindhoven-Dortmund-Charleroi háromszög több tagját és Bergamot is.

Az előzetes menetrend szerint heti 20-21 járatot (az eindhoveni gondolom jövő áprilistól várható heti +1 járattal véglegesen) fog repülni a debreceni gép, ami tulajdonképpen az összes heti levegőben töltött idejét lefoglalja.

Annak is nagy szerepe lehet (ahogy az előző, új wizz brand bemutatóval kapcsolatos cikkben is elhangzott), hogy picit sok lesz az idén átvett gép, már nem tudják hova pakolgatni. Itt pedig a lutoni és eindhoveni járatok kereslete elérte azt a szintet, amikor megvan a hajlandóság egy bázis megnyitására. Erre rásegített a sok új gépátvétel, és egy kis @Lehoz Tamas által említett jutalomfalat.

Nézzük azonban optimistán a dolgot: LTN és EIN tuti eltartja a bázisgépet. A többi útvonalat meg ismerjük a wizzt, szívbaj nélkül lecseréli vagy megszünteti ha kell, ugyanakkor ezt már a bázis bezárása nélkül is megteheti, jobb esetben átkonvertál egy-kettőt lutonra, ha van rá igény. Bár 2012-ben sem gondoltuk, hogy a heti három London maga életképes lesz.

Maradjunk annyiban, hogy minden összejött a debreceni bázis megnyitásához, legyen hozzá bármekkora hátszél vagy éppen csillagállás, nem alaptalan döntés, én személy szerint pedig kifejezetten bízok a jövőbeli sikerekben és fejlődésben.