Logo Pic
Vándorember 2024. szeptember 10.

Long Trip Tenerifén – Egyhetes program egy izgi nyaraláshoz!

Ha van hely, ahol az év bármely szakaszában garantált a napsütés, az Tenerife. A Kanári-szigetek legnagyobb tagja nemcsak a tökéletes időjárásával csábít, hanem változatos tájaival, vulkanikus hegyvidékeivel, pálmafás strandjaival és izgalmas programjaival is. Most megosztom veletek a mi egyhetes tenerifei kalandunkat, tele tippekkel és ajánlásokkal!

A poszt becsült olvasási ideje: 13 perc.

Bevezető

Tenerife nemcsak a Kanári-szigeteket nézve, hanem a teljes európai turizmust tekintve is felkapott célpont. Egy egyszerű Google-kereséssel több száz – ha nem ezer – cikket, posztot, videót találhattok róla. Ha mélyen bele szeretnétek ásni magatokat a szigetről fellelhető összes turisztikai infóba, akár hetekre elegendő tartalom áll a rendelkezésetekre. Ezeket mi is megpróbáltuk átnézni, de végül belefáradtunk.
A rengeteg információból aztán csak összeállt az egyhetes (8 napos), igen aktív program, amiből a lehető legtöbbet és legváltozatosabbat sikerült kihoznunk. Ezúttal nem térek ki az apró általános tudnivalókra, hanem a komplett, kész programunkat prezentálom!

Utazás

Egész évben kellemesen időjárás vár ránk, és ezt a turisták ki is használják. Emiatt ma már naponta van közvetlen repülőjárat Budapestről is. Természetesen a nyári csúcsszezonban drágább repülőjegyekkel kell számolni, de szeptember második felétől mérséklődnek az árak, és már 65.000 forintért is megjárhatjuk Tenerifét, ami kifejezetten olcsó ajánlat. Az út öt és fél órás, szóval érdemes felkészülni erre a hosszú repülős útra!
Tenerife annyi felfedezni valót kínál, hogy autóbérlés nélkül nem is érdemes nekivágni. Erre felkészültek a spanyolok, rengeteg kölcsönző van a szigeten, ráadásul tényleg olcsó az autóbérlés (15-20 euró/nap főszezonban). Egész sok a megbízható és olcsó cég, mi egyébként az Autoreisent választottuk, ahol az ár tartalmazta a teljes biztosítást. Vulkanikus sziget lévén, a fő „autópályán” kívül szűk, de jó minőségű utak vannak. A parkolás a sok autós miatt mindenhol nehézkes, ezért a legjobb egy kicsi, belépő szintű autót foglalni.

1. nap: szállás és lokalizáció

21 mikroklíma található Tenerifén, így bármelyik részére is megyünk, a természet és az időjárás más-más arcát mutatja meg. Mivel először jártunk itt, a közkedvelt és leginkább ajánlott részen kerestünk szállást, a Costa Adején. Ez közel van a reptérhez, az autópályához és a sziget minden fontosabb látnivalója egyforma távolságra van, így jó bázis, ha az egész szigetet be szeretnénk járni. Igazi turista paradicsom, a szó jó és rossz értelmében. Rengeteg szállás közül válaszhatunk, itt van a legtöbb homokos partszakasz, és szinte csak bárokból, boltokból és éttermekből áll az egész régió. A legnagyobb bulinegyed pedig gyalog is elérhető, ez a sziget legnyüzsgőbb része. (Erre pontos helyszínt nem találtam, de úgy tudnám belőni, hogy a Meki után.) Tipikus nyaraltatós környék ez, annak minden kényelmével és sterilitásával. Autentikus spanyol hangulatot és életérzést nehéz találni.1000005742.jpg

Az érkezés napján a déli repülőtérre (Tenerife Sur) szálltunk le. Miután felvettük az autót a kölcsönzőből, az első célunk a szállásunk volt Costa Adeje-ben, a Flamingo Hotel. A délutánt a legelső tengerparti étteremben kezdtük, mert nagyon éhesek voltunk. A kilátásunk szép volt, az étel viszont nem sok szót érdemel, egyszerű, ízetlen kifőzde turistáknak. A tengerparti sétány viszont tényleg izgalmas, a sziklás, barlangos partszakaszokat homokos öblök váltották, és mindegy, melyik bárba vagy étterembe ülsz be, a gyönyörű, naplementés kilátás garantált!

2. nap: Majom park és El Medano

A második napunkat a Monkey Parkban kezdtük. Mielőtt azt gondolnád, hogy ugyan, a Loro Park (erről később) elég állatos programnak, tévedés. Ezt tényleg nem érdemes kihagyni, főleg családosok számára ajánlott. A majom parkban besétálhatunk egy több száz tengerimalaccal teli ketrecbe, ahol etethetjük és simogathatjuk ezeket a szőrgombócokat. Sőt, kis szerencsével még gyűrűs farkú makival is szoros barátságba kerülhetünk! Ráadásul hatalmas varánuszokat is szemtől szemben láthatunk, ketrec nélkül. Rengeteg különleges majomfaj található itt, amik a Loro Parkban nincsenek. A belépőjegy 10 euró, pár euróért pedig zöldség tálat vehetünk, amivel a park bármelyik jószágát megkínálhatjuk.

Innen El Médanoba mentünk, ami egy kisebb tengerparti városka, ami a wind- és kite szörfösök körében népszerű, erősen szeles tengerpart. Strandolásra is van lehetőség egy szélvédettebb helyszínen, de a falu nyugodt, pár utcából álló központi része, igazi felüdülés tud lenni a nyüzsgő Costa Adeje után. A filmbe illő, homokdűnés Playa El Saladótól indultunk, majd ebéd után bámultuk kicsit a több száz szörföst.

Tipp: innen pár perc autózásra található Piscinas Naturales Los Abrigos, egy igazán különleges és természetes medence a sziklás parton. Kicsit nehéz megközelíteni, mászni kell a sziklákon, de a medencéhez van kiépített létra, igazi élmény itt megmártózni!

3. nap: Los Gigantes és Masca

Korán indultunk útnak, hogy minél többet ki tudjunk hozni ebből az izgalmas napból. Első állomásunk Los Gigantes volt, amely híres a drámai szikláiról. Ezek az óriási, akár 600 méter magas bazaltsziklák közvetlenül a tengerből emelkednek ki, lenyűgöző látványt nyújtva. Megálltunk a kilátónál, ahol gyönyörködtünk a látványban, majd lesétáltunk a kikötőbe, ahonnan a hajós kirándulások indulnak, hogy közelebbről is megcsodálják a sziklafalakat. Mi viszont inkább Charco de Isla Cangrejot néztük meg, ami egyike a szigeten található, mesterségesen kialakított tengerparti szabadmedencéknek.

Délután tovább indultunk Masca falucskája felé, amely az egyik tündéribb hely Tenerifén. Az út Masca felé keskeny és kanyargós, de a táj megéri a kalandot. A hegyek közé rejtett, pálmafákkal körülvett kis falu egy valóságos időkapszula, ahol az ember úgy érzi, mintha megállt volna az idő. Emlékeztetett a mallorcai Valldemossa festői városkájára. Masca látványa és nyugodt hangulata teljesen elvarázsolt minket. Sétáltunk a szűk utcácskákon, megcsodáltuk a kilátást a mély völgyekre, majd betértünk egy helyi büfébe, ahol egy tradicionális kanári ételt kóstoltunk meg, a mojo szószt főtt krumplival.

A mojo szósz a Kanári-szigetek ikonikus fűszerszósza, amely évszázadok óta része a helyi gasztronómiának. Két típusa van: a Mojo Rojo (vörös) édes vagy csípős piros paprikával, fokhagymával és fűszerekkel készül, míg a Mojo Verde (zöld) korianderrel vagy petrezselyemmel készül, és általában halételekhez vagy zöldségekhez kínálják.

Az apró falu felkapott látványosság, viszont elhelyezkedése és mérete miatt kevés parkoló hely van, ami egyébként ingyenes. Érdemes korán érkezni, vagy körözni a környéken. (Tipp: akár parkolásra alkalmatlan, vagy tilos helyen is meg lehet állni arra a kb. fél órára, amíg végig sétálunk a településen. Büntetésre nem kell számítani.)

Tipp: Lomo el Medino

A faluból indul a sziget egyik legszebb túraútvonala, a Lomo el Medino. A 4,8 km hosszú, 3-4 órás túraút a hegyek közti völgyben fut, a patak mentén, melynek végállomása a tenger, a Playa de Masca. Úgy tudom, lehetőség van vízitaxival, majd busszal visszajutni, ha túlságosan elfáradnánk a visszaútra. (Egyébként sok más túraútvonal is indul Mascából.)

Este a Taberna Iruña Tenerifében, egy tengerparti kocsmában egy rakás klasszikus spanyol tapasszal enyhítettük az éhségünket a lemenő nap fényében.

4. nap: a főváros és La Laguna

A következő napon a fővárosba látogattunk, Santa Cruz de Tenerifébe. A városban azonnal magával ragadott minket a kozmopolita hangulat, ahogy a modern építészet találkozik a történelmi városrészekkel. Először a Mercado de Áfricát, azaz az afrikai piacot néztük meg. Nevével ellentétben igazából ez egy tipikus városi piac, viszont a szép csempékkel díszített épület mindenképp megéri a látogatást. Ezután a Plaza de España felé vettük az irányt, amely a város főtere. A tér szökőkútjai és tengerparti kilátása ideális volt egy kis pihenésre. Innen sétáltunk tovább a Parque García Sanabria felé, egy hatalmas, buja növényekkel teli parkba, amely kellemes menedéket nyújtott a forró délelőtti órákban. Ha csak nem a shoppingolás vagy a kávézás a cél (a We The North Specialty Coffee egy mennyország a hobbi baristáknak), túl sok időt nem érdemes a városban tölteni, mert nagyjából ki is mertült a látnivalókból.

Ezzel szemben a szomszédos San Cristóbal de La Laguna, Tenerife történelmi gyöngyszeme, az UNESCO világörökségi listáján is szerepel. Az egykori főváros macskaköves utcái, színes, koloniális épületei és impozáns templomai valódi időutazást kínáltak, és elhozták a várva várt spanyolos hangulatot. Bejártuk a belvárost, meglátogattuk a Catedral de La Lagunát, és elmerültünk a város egyedülálló atmoszférájában. Ha igazi spanyol életérzést keresel, itt megtalálod! Rengeteg kézműves és egyedi bolt, kávézó, fagyizó és étterem található itt. És a legtöbb igazi kuriózum, nem pedig egy turistalehúzó hely.

Mi a belváros szélén lévő La Abadia Gastrobárban ebédeltünk. A bájos és apró étterem egy valódi gyöngyszem, a mediterrán-spanyol fúziós konyha isteni fogásokkal és napi/heti különlegességekkel várja a vendégeket, így a friss és változatos ételek garantáltak!

5. nap: a világ legjobb vízi parkja

Egy tenerifei nyaralás sem múlhat el a híres Siam Park nélkül, amelyet rendszeresen a világ legjobb vízi parkjának választanak. Az ázsiai/dzsungel tematikájú park már a belépéskor lenyűgözött minket, hiszen egzotikus épületek, buja növényzet és látványos medencék fogadtak. Az egész napot itt töltöttük, felfedezve a park változatos csúszdáit és attrakcióit és őszintén mondhatom, teljesen megérte! A Lazy River és a Wave Palace is kihagyhatatlan élményt nyújtott, ahol hatalmas hullámokban úszhatunk. Mielőtt bárki is leírná a csúszdázást, ezek kifejezetten nagy gyerekeknek és felnőtteknek ajánlott darabok. Egésznapos programról van szó, ezért érdemes így tervezni. A belépő ára 42 euró. Szezonban és hétvégén hatalmas tömegre kell számítani, így a csúszdáknál 15-30 perces sorban állással számolhatunk. Egyébként így is sikerült egy nap alatt minden csúszdát kipróbálni, de tényleg minden pénzt megér a Fast Pass kiegészítő!

Tipp: Fast Pass/Skip the Line

A Fast Pass kiegészítő 28 euró fejenként, amivel a gyorsító sorba tudunk beállni, így a legnagyobb forgalom esetén se kell 3-5 percnél többet várni. Az első 30 perces sorbaállásunk után megbántuk, hogy nem vettünk ilyet. Fontos, hogy ezt az extra jegyet csak a helyszínen lehet megvásárolni, és limitált számban kapható, ezért érdemes nyitásra érkezni! Ha biztosra akarsz menni, egyedül a VIP All-Inclusive jegy tartalmaz Fast Pass opciót, de ezenkívül egyéb extrák is járnak hozzá, mint például italok és ebéd.

A vacsorát a Costa Adeje egyik tengerparti éttermében ejtettük meg. A Cala Restaurant gyönyörű, exkluzív, nyitott étterem, élő jazz zenével és persze csodás tengerparti kilátással és remek fotós helyszínnel. Az összképet csupán egy hatalmas Mekis embléma rontotta, illetve a közepesnél rosszabb gyorsbüfés ételek. Elhiszem, hogy a mexikói kaják (tortilla, quesadilla, taco, burrito) ebbe a kategóriába tartoznak, de egy ilyen csodás helyszín színvonalát kár az ételekkel lehúzni. Talán a szomszédos Amalfi étterem jobb választás lett volna.

6. nap: Pokol szurdok és helyi banánfarm

A tenerifei kalandunk egyik legemlékezetesebb pontja a Barranco del Infierno (azaz a Pokol-szurdok) túra volt. Ez a gyönyörű természetvédelmi terület az Adeje közelében található, és egy látványos, 6,5 km-es (oda-vissza) túraösvényt kínál a látogatóknak. Korán indultunk, hogy elkerüljük a hőséget, és már a szurdok bejáratánál éreztük, hogy valami különleges vár ránk. Az ösvény a meredek sziklák között kanyargott, miközben egyre mélyebbre haladtunk a völgyben. A rövid út alatt igen változatos táj fogadott minket, kaktuszokkal teli sivatagos táj, marsi pusztaság, erdő csörgedező patakkal és a túra végén egy kis vízesésnél pihentünk meg, ami igazi oázisnak tűnt a sziklás táj közepén. A Barranco del Infierno különleges növény- és állatvilágának felfedezése lenyűgöző élmény volt, a túra során számos helyen megálltunk, hogy gyönyörködjünk a kilátásban.

Nagy tömegre nem kell számítani, a csend és a nyugodt túrázás végett limitáltan engedik be a túrázókat. Érdemes előre foglalni időpontot. Könnyű/közepes a nehézsége, zárt cipő kötelező a néhol csúszós és sziklás részek miatt. Sok víz legyen nálunk, és ha a nyár közepén jártok erre, korán reggel, az első turnusban induljatok útnak. Van azért árnyékos rész, de a 30 fokos hőségben a tűző napon megterhelő tud lenni az út.

Ezután meglátogattunk egy autentikus tenerifei banánfarmot, ahol betekintést nyerhettünk a sziget híres banántermesztési hagyományaiba. Megtudtuk, hogy a Tenerifén termesztett banánok kisebbek és édesebbek, mint a boltokban kapható fajták, és különösen népszerűek a sziget lakói körében. A farmon megismerhettük a termesztési folyamatot, és friss, helyben termett banánokat is kóstolhattunk. Hatalmas extra pont, hogy az infótáblákon magyar nyelvű leírás is van! A hely egyszerűen mesés, tele van fotós helyszínekkel és az út végén nem csak banánt, hanem egyéb finomságokat is kóstolhatunk. (Banános mojo, banán lekvár és banán bor.) A belépő ára 14 euró.

7. nap: Teide és fine dining vacsora

A következő napot a sziget szívének, a Teide Nemzeti Parknak szenteltük, és autóval indultunk felfedezni Tenerife legikonikusabb látnivalóját, a Teide vulkánt. Már maga az út lélegzetelállító volt, a táj minden percet megért. A nyugati oldalról közelítettünk, ahol több megállóban a korábbi lávatengerek maradványainak sci-fi filmekbe illő hangulata várt. Ezután a híres Roques de García sziklaformációhoz mentünk, ahol egy rövid sétát tettünk a holdbéli tájon, és gyönyörködtünk a vulkán lenyűgöző látványában. Innen tovább haladtunk a Las Cañadas krátermezőhöz. A nap során többször megálltunk különböző kilátópontokon, hogy élvezzük a tájat, és persze számtalan fotót készítettünk.

Csúcstámadást nem hajtottunk végre, ruházattal sem úgy készültünk. Megelégedtünk azzal, hogy teljes egészében láttuk a Teidét. A felvonó ára egyébként oda-vissza 41 euró, de rengeteg vezetett túra közül is válogathatunk.

A Teide után visszafelé vettük az irányt a sziget déli részére, és egy gyors frissítő fürdőt vettünk Costa Adeje egyik strandján. Mivel óceán parton vagyunk, a víz azért egész hideg, amit a gyakori szél csak fokoz, emlékszem, Korfun volt ennyire hűs a víz.

Az esti vacsorát az exkluzív Almar Fine Dining étteremben töltöttük Costa Adején, ahol szülinapos köszöntés végett egy 10 fogásos, degusztációs menüvel kényeztettük magunkat. Az étterem elegáns környezete, a szokásos fantasztikus kilátása az óceánra és az étel remekművek tökéletes befejezését adták ennek a kalandos napnak. Az ételsor valódi ízutazás volt, a helyi alapanyagokból készült fogásokban tökéletesen ötvöződött a kanári konyha és a modern technikák.

8. nap: Egy nap a Loro Parkban

Ha Tenerifén jársz, a Loro Park kihagyhatatlan élmény. Ez az egzotikus állat- és növénykert nem csupán egy hagyományos létesítmény, hanem egy igazi oázis, ahol az állatok és a természet iránti tisztelet érződik minden részletben. Szintén egésznapos program, és nem véltelen, hogy sokan

Európa legjobb és legszebb állatkertjeként tartják számon.

A Loro Parkot 1972-ben alapította a német Wolfgang Kiessling, és azóta is a családja irányítja. Kezdetben csak papagájoknak adott otthont (innen a neve is, hiszen a „loro” spanyolul papagájt jelent), ám mára világhírű állatkertté nőtte ki magát és komoly természetvédelmi tevékenységeket is folytat.

Ahogy beléptünk a park területére, azonnal magával ragadott minket a látványos, thai stílusú bejárat és a buja növényzet. Már az első sétánk során éreztük, hogy ez a hely több mint egy hagyományos állatkert – inkább egy botanikus kert és természetvédelmi park keveréke. A pálmafák, az egzotikus virágok és a mesterséges tavak egy trópusi világba repítettek minket. A Loro Park híres az állatbemutatóiról, amelyek során egész nap látványos show-kra ülhetünk be, mint például oroszlánfóka-, delfin-, papagáj- és orca bemutató. A jeges pingvinházban még a déli sark egész éves napjárását is modellezik a még valósághűbb környezeti hatások végett.

A Loro Park nem csak a szórakoztatásról szól. Nagy hangsúlyt fektetnek a környezettudatosságra és a természetvédelemre. A belépőjegy ára 42 euró. Nem véletlen a tematikai hasonlóság a Siam és a Loro park között, hiszen ugyanazok a tulajok. Ha szeretnétek mindkettőbe ellátogatni, javaslom a 74 eurós kombi jegy megvásárlását.

A környéken járva két vadregényes látnivalót érdemes még felkeresni, az egyik a feketehomokos, elszigetelt Playa Los Patos, a másik pedig az elhagyatott 100 éves vízemelő ház, amit mára visszafoglalt a természet. A lenyűgöző fotós paradicsom egy rövid, de nehezen járható túrával közelíthető meg. Belépni nem ajánlott, mivel a romos épület veszélyes. De a Mirador de la Gordejuela kilátóról tökéletes fotókat lehet lőni.

Az utolsó vacsorát az El jardin de la Abuela, azaz a nagyi kertje nevű éttermeben ejtettük meg, ami egy igazi spanyol tapasz bár. Végig is ettük az étlapot, és nem okozott csalódást!

Az említett helyszíneket szokásos módon összeszedtem nektek egy térképre!

Map created using Wanderlog, a trip planner app on iOS and Android

1000005790_1.jpgEz a cica meg pont úgy nézett, mint az alberobelloi fajtásra!

A programokra a belépőt érdemes előre megvenni. A foglalását pedig intézzétek a GetYourGuide-on át, mert ugyan annyiba kerül, mint a hivatalos ár, viszont legalább egy helyen lesz minden jegyetek és könnyebb lesz kezelni őket!

Összességében, Tenerife elképesztően változatos programokat kínál, és, ahogy láthattátok, egy hét sem elég ezek felfedezésére, hiszen például se bálna lesre, se a Rural parkba nem jutottunk el. A bázisunk a sziget felfedezése és üdülés szempontjából jó helyen volt, viszont annyira sterilen turistás ez a rész, hogy nem sok nyomot hagyott bennem. Autóbérlés nélkül pedig nem érdemes tervezni, hiszen, ha igazi élményekere vágysz, minden nap autóba kell ülni. Remélem, hogy ez a kis útmutató inspirációt ad nektek egy felejthetetlen tenerifei nyaraláshoz! Ha már jártatok ott, osszátok meg a tapasztalataitokat, ha még nem, akkor itt az idő, hogy felfedezzétek ezt a varázslatos szigetet. Jó utat!

Ha szeretnél olvasni hasonló beszámolókat Európa városairól, kövess Facebookon és Instán, de a legtutibb, ha feliratkozol a hírlevelemre!
Tudtad? Ha a blogon látható linken keresztül foglalsz, úgy támogathatsz, hogy ez neked semmibe se kerül! Szállásfoglaláshoz ott a Booking, programtervezéshez és jegyvásárláshoz pedig a Get Your Guide.

Ha tetszett, kövess Facebookon!

A legfrissebb utazós fotókat Instán találod!

Támogasd a blogot egy kávéval!

Buy Me a Coffee at ko-fi.com

Vissza a címlapra
Short Trips - Rövid utak, hosszú élmények!
A Short Trips egy utazós blog, melyben néhány napos európai utazásokról, hosszúhétvégékről olvashattok összefoglalókat. Közlekedés, szállás, látnivalók, ételek, italok és árak! Amolyan útikalauzféleségek. Merítsetek ötleteket a következő utatokhoz!
Legjobban pörgő posztok
Az Empoli elleni mérkőzés
venember83 • 5 nap
Megütötte Perry Farrell Dave Navarrót a Jane"s Addiction bostoni koncertjén
sunthatneversets • 5 nap
A PSV elleni mérkőzés
Apuleius • 3 nap
Sarri: „Szívesen dolgoznék együtt a két Cristianóval”
venember83 • 6 nap
Emma Stone a furaság királynője. A kegyelem fajtái (filmkritika)
onozorobi • 2 nap
Cikkek a címlapról
Csáth Velencében II.
1908-ban, azaz 116 éve utazott el egyetlen külföldi nyaralására Csáth Géza. A nyári szünet utolsó napjaiban a Monarchia-beli Trieszten át az „Adria királynőjének” nevezett Velencébe vezetett a 21 éves orvostanhallgató útja, ami a századelőn Abbázia mellett az egyik legnépszerűbb üdülőhelynek…
Erre senki nem számított: rockénekesnő lett Szandi
Veteránnak számít a magyar könnyűzenében Pintácsi Alexandra, közismert nevén Szandi, aki mindössze 14 évesen debütált első lemezével. Még meglepőbb, hogy ő a legfiatalabb platinalemezes előadó hazánk történetében. Eddig húsz nagylemezt adott ki, és turnézott Japánban is. Most azonban új kihívások…