Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Ftonyo Sztarcom

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Június 6-án, Pachmann Péter oldalán debütál a TV2-n a Tények új híradósa, Vitányi Judit. A műsorvezető tíz éve tévézik, a TV2 Akadémiát is elvégezte. 2006-ban a Debreceni Városi TV-nél kezdte karrierjét, később az MTV Regionális Stúdiójánál is dolgozott, tavaly pedig…..
Ftonyo Sztarcom 2015.06.05 13:17:30
Ftonyo Sztarcom 2015.06.05 13:18:07
A magyar blogoszféra állapotáról elég sokan (és elég sokat) vitatkoznak manapság, s ha formában vagyok, viszonylag régi bloggerként olykor én is kifejtem a véleményem. Most azonban nem az értékítélet ideje van, hanem az objektív tájékoztatásé. Az a helyzet, hogy több, mint egy héttel ezelőtt régi…..
A múlt héten megkezdett 1955-ös magyar járműipari sétánkat ma folytatjuk. Látogatás a Ganz gyárban, ahol a "Világhírű magyar motorvonatok" készülnek..
Ftonyo Sztarcom 2015.05.15 21:33:15
@teddybear01:

Ne szöjj összeesküvés-elméleteket. A gondatlan kitermelés miatt maradtak bányagyutacsok a szénben.

A kazánrobbanások oka egyrészt a gőzmozdonyok egy részének magas átlagéletkora, a kazánok lemezeinek elhasználódása (a lemez szódás elridegülése), illetve a kezelőszemélyzet túlhajszoltságból ill. alkoholizmusából eredő kezelői hiba volt (hagyták kifogyni a vizet a kazánból, és amikor észrevették, hogy kifogyott a víz, utántápláltak, és a forró kazánlemezre csapódó víz azonnal gőzzé vált, ami olyan túlnyomást okozott, hogy a kazán felrobbant)
Ftonyo Sztarcom 2015.05.15 21:42:34
@MostKomolyan???:

Szécsey István a Ganz-MÁVAG egykori mérnöke kiváló járműtörténeti könyveiben dolgozta fel a Ganz ill. a Ganz-MÁVAG motorvonatainak történetét, ezek az alábbiak:

Ganz mellékvonali motorkocsik és pótkocsik
Az Árpádtól a Hargitáig
Ganz-MÁVAG motorvonatok 1959-1987
Ftonyo Sztarcom 2015.05.16 22:45:39
@teddybear01:

Magyarországon nem fordult elő ilyen eset. A szénben maradt sok szemét, pl. gerenda, ácskapocs. Ez utóbbiak az automata tüzelőberendezéses (Stokeres) 303-as mozdonyoknál tették tönkre a szenet a tüzelőberendezésbe juttató Archimédesz-csavart.

Magyarországon rendkívül kevés kazánrobbanás történt, ez köszönhető volt a szigorú szabályozásoknak. Az utolsó mozdonykazán robbanás a személyzet alkoholizmusa miatt történt, a mozdonyvezető a kocsmában volt, a víz utánpótlást "felügyelő" fűtő meg elaludt a vezetőálláson...