Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Trafoman

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az ABB 2014 szeptemberében egy 500 MVA-es, 3-fázisú auto-transzformátor leszállítására kapott megbízást a hazai villamos energia átviteli-rendszerirányító MAVIR Zrt-től. A transzformátort, ami tegnap érkezett a MAVIR martonvásári alállomására a lengyelországi Lódzból,…..
Trafoman 2015.04.18 09:33:24
Büszkén mondhatom, hogy létezik Magyarországon óriástrafó gyártás. Az egykori Ganz Villamos Művek több tulajdonosváltáson ment keresztül a rendszerváltás óta, jelenleg, 2006 óta indiai multi tulajdonában van, a CG (Crompton Graves) az anyavállalat, így manapság CG Electric System Hungary-nak nevezik a magyar vállalatot, de az itt készült trafók adattábláin azért megjelenik a Ganz felirat is. Ahogy korábban írta is valaki, a gyár Tápiószelén működik, viszont van egy tervező iroda is hozzá Budapesten (én is ott dolgozom). A cikkben említett transzformátor hazai viszonylatban valóban nagynak számít, viszont az elmúlt években nem egy hasonló trafót gyártottunk külföldre, elsősorban Norvégiába.
Kb. 2010-ben ennél sokkal nagyobb trafóból gyártottunk 14-et indiába, melyről az alábbi cikkben lehet olvasni röviden:
mno.hu/migr/elszallitottak_az_oriastranszformator_elso_darabjat-226809
Ez azért is nagy szám, mert a világban számos gyárral rendelkező CG (többek között indiában 2, indonéziában, Amerikában, Kanadában, Belgiumban van nagyteljesítményű trafó gyára) minket bízott meg a tervezéssel.

Ez egy 765 / 400 kV-os transzformátor volt, melynek a "kisfeszültségű" oldala volt akkora, mint a cikkben szereplő trafó nagyfeszültsége. A miénk egyfázisú egység , mely 3 fázisú blokkokban üzemel, és az összteljesítménye 800 MVA. A miénknek a teljes tömege kb. 350 tonna, és a földtől a nagyfeszültségű átvezető tetejéig több mint 12 méter magas, tehát bőven meghaladja a cikkben írt méreteket.

Erre a MAVIR tenderre mi is pályáztunk, csak sajnos az ABB olcsóbb ajánlatot tett, így ő nyert.