Regisztráció Blogot indítok
Adatok
lábbeli

0 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem, nem a Háború és békéről fogok írni. Van Tolsztojnak egy érdekes, esszé típusú levele a japán-orosz háborúról, amelynek angol címe: "Bethink yourselves!". Gondban vagyok egy kicsit a cím lefordításával, mivel ezt a levelet 1904-ben kiadták az Egyesült Államokban, magyarul…..
lábbeli 2015.04.07 23:52:19
@Brendel Mátyás:
"ha szerény kis bolondok"
Mint például te ugye?
"kisköcsög, kurvára műveletlen hülye, nagypofájú hülye, butuska hívőcském"
Ezeket te már tudod, vagy hiszed?
Hipotézis vagy igazolt állítás?
Lelki, netán szellemi erekciót okoznak ezen kimunkált definitív attribútumok ráolvasásszerű közlései?
Engem nem zavar, ha neked jó.

De félre a tréfát.

Senki nem állította, hogy tudós uram amikor keres, már igazat kiállt. Persze hogy nem. Azért hit mert lehet, hogy nem úgy van. Neked a hitfogalmad oly szűk mint a tű foka.
Nekem van egy hipotézisem - ha úgy tetszik-, hogy Isten létezik és egyszer, ha a végére érünk ki fog derülni igazam volt-e. Lehet hogy igen, de simán lehet az is, hogy nem.
A "színről színre" lesz a bizonyíték vagy épp a semmi.
Ha meglátlak majd intek. Hát ha mégsem, akkor ennyi volt komám.
lábbeli 2015.04.08 00:03:36
@Brendel Mátyás:
"ha te ezt érvnek gondolod"

Nem gondolom, de azt sem, hogy nagy léptekkel haladhatnánk előre. Nem mintha nem volnál rá alkalmas a ráció szintjén. Sőt nagyon is, de éppen ezért, nárcizmusod miatt szörnyű nehéz az "emelkedő zuhanás"

Luciferről egyenlőre ennyit:

"A tenger szépsége nem csökken szemünkben attól, hogy tudjuk, olykor hajók süllyednek el." Simone Weil
lábbeli 2015.04.08 16:14:23
@Brendel Mátyás:
"de ha te nem állítod, hogy ez a hipotézis igaz, akkor nem vagy hívő. a hívők állítják, hogy ez a hipotézis igaz. a tudós viszont amikor munkahipotézisként kutat egy hipotézist, akkor nem állítja, hogy az igaz. már, ha tartja magát a tudományos módszerhez. ez a kurva nagy különbség."

De bízik benne hogy igaz és azért kutat éppen abba az irányban, különben másfelé tájékozódna. Ha nem gondolná hogy igaz akkor el sem kezdené a kutatást.

A hit jelensége ezért nem csak a valláshoz köthető, hanem valójában az egyetlen lehetőség, amellyel élve az egészről, (az univerzum, s benne az ember helyének a megkonstruálása) ma valamit is mondani lehet.

Éppen attól hit, hogy nem áll mögötte végérvényesen igazolható tudás, hanem csak feltételezés.

Ám e feltételezésre szükség van, miután valahogy mégis csak képet kell alkotni a valóságról.
Abban a pillanatban, amikor az ember kísérletet tesz a valóság egészének valamiféle megragadására, csakhamar rá kell döbbennie, hogy végső soron nincs más eszköze, csak a hit.
A hit azért megszüntethetetlen igény, mert az emberi létről semmi sem tudható, miközben az ember attól ember, hogy tud arról, amiről semmi sem tudható.
Ateista korunk alapvető problémája éppen az, hogy nem tisztázta: ma is csak hit áll rendelkezésre, hogy a világegészről, s benne az emberi sorsról bármiféle végső igazság kimondható legyen, miután a jelenlegi tudásunk, amennyiben a tudás igazolható ismeretet jelent, erre alkalmatlan.
Az ateizmus "hite" (erős ateizmus) azért problémás, mert a vallással ellentétben nem fogalmazta meg önmaga hiten alapuló jellegét, sőt Isten nemlétét a mai értelemben vett tudásként tételezi. Holott nem az.
A vallás azért meghaladhatatlan, mert az „egész” megismerésének a fő eszközévé már eleve a hitet teszi. Ezzel ugyan nem mond le a rációról, de azt igenis kimondja, hogy a hit, mint az átfogó valóságértelmezés egyetlen eszköze, nagyon is racionális aktus.
Merthogy nincs más.
Az istenhit nem azért megszüntethetetlen, mert az valamiféle irracionális, az emberből kiirthatatlan zsigeri igény, amelyetki kell nőni, hanem azért, mert nagyon is racionális igény.
Nincs ugyanis semmiféle biztos, külső viszonyítási pont, amelyhez képest a végső valóságról bármi is mondható lenne.