Regisztráció Blogot indítok
Adatok
minovara

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Viszi a bank az autót bejegyzéshez érkezett a következő levél, ami a bankok szemszögéből világítja meg a fedezet kérdését. Azért a Zugügyvéd megjegyzi, a hitelintézeteket sem kell sajnálni, hiszen a lehetséges legrosszabb következményekről valahogy mindig…..
minovara 2006.11.07 00:08:05
Sziasztok!

Engedjétek meg, hogy néhány szót szóljak a témához a "bankos behajtó" székéből.
Mint azt nagyon helyesen többen is leírtátok, Magyarországon nagyon kevesen gondolják végig azt, hogy egy-egy autóhitellel mit is vállalnak be. Aztán elég sok olyan is van, mint az egyik kedves hozzászóló, akit a haverja kért meg egy szivességre.
És sajnos sok olyan is van, aki odamegy a ahajléktalanhoz, és ötvenezerért megvásárolja a papírjai fénymásolatát meg az aláírását. Egyébként ha összesítenénk az ügyfelek címeit, akkor a leggyakoribb cím a Bp. Vajdahunyad u. 3. lenne. Virtuális csoki annak, aki kitalálja, miért. Aztán az ország bizonyos vidékein komplett falvak élnek abból, hogy a nevüket adják a hitelekhez. Vagy jó néhány olyan cég van, akinek a fő tevékenysége a munkáltatói igazolások gyártása. Sajnos ezeket nagyon nehéz kiszűrni, viszont hatalmas veszteséget tudnak okozni.
De maradhatunk a becsületes vevőknél is... Mert mi van, ha nincs meg az a tíz százaléknyi önerő sem? Nosza, kereskedő úr, írjon már arra a papírra 10%-kal magasabb árat - nekem is jó, mert nem kell most befizetnem, hanem majd 120 hónap alatt havonta, meg magának is, hisz a magasabb hitelösszegért magasabb jutalék jár, nem? Ja, hogy új autóról van szó? Nem baj, ki nézi meg a banktól, hogy benne van-e a digitklíma meg a navi a literes Suzukiban...
Ejnye, bátyám, szorongatja a végrehajtó a mobiltartozása miatt? Vegyen gyorsan egy autót hitelre, azt majd jól lefoglalják, elárverezik, abból kijön a tartozás - a ház meg megmarad, oszt mire jön a bank, addigra átiratja a fia nevére!
Na mindegy, nem sírni akarok, csak érzékeltetni, hogy nem húszezresekkel gyújtjuk meg a havannákat odabent, hanem nekünk is keményen meg kell dolgozni a tulajok pénzéért...
Ja, a fenti trükköket már ismerjük, úgyhogy nem javasolt a velük való próbálkozás. Ha valaki esetleg tudna valami újat, akkor nyugodtan szólhat.
Szeretnék még néhány tévhitet eloszlatni:
1. Nem érdeke a banknak olcsón eladni a visszavett autót, mert egyrész többet kell utána behajtani, amire magasabb céltartalékot kell képezni, tehát rontja az eredményét.
2. A sok roncs a telepeken azért van, mert ilyen állapotban sikerül visszaszedni a kedves ügyfelektől az a utót. Sok olyan van, aki azt mondja, hogy nem fizettem, úgyis elviszi a bank, hát akkor adok a vasnak... Ja, és persze azok, amiket már eleve roncsként finanszíroztunk (nem, ez nem egy új konstrukció része, hanem az egyik lehúzási forma, amit velünk szemben alkalmaznak)
3. Többen kifejtették már ezzeken az oldalakon az árazás problémáját. Ehhez csak annyit tudok hozzátenni, hogy az alacsony önerős - hosszú futamidő konstrukció szerintem is bűn, de az értékesítők váltig állítják a kereskedőkkel karöltve, hogy "a piac ezt akarja, és ha nem lépünk, lemaradunk a versenyben".
Végül kérlek Titeket, hogy a bankok jövedelmezőségét tekintve válasszuk külön az egyes tevékenységeket: az autólízing terén mostanában eléggé zord idők járnak, kb. két éve megállt a boom, baromi nagy a verseny, ezért csökkennek a "hatalmas" nyereségek. A bankszektorról általában szóló hírekben a klasszikus kereskedelmi banki tevékenység (számlavezetés, vállalatfinanszírozás, projektfinanszírozás, stb.) nyeresége az, amit közölnek.
Mégegyszer: nem sírni akarok, csak megcáfolni azt a populista lózungot, hogy a rohadt bankok a legszemetebbek. Mert tényleg be lehetne zárni az összeset, de akkor abban a pillanatban állna meg a gazdaság, aztán szép lassan lehetne éhenhalni...
Na jó éjszakát, biztonságos vezetést és kedves behajtókat kívánok mindenkinek :)