Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Légyszi ne

9 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem lesz világvége, ha a kormány eltörli a médiaügynökségi bónuszt. Nagyobb az esélye annak, hogy tisztább lesz a viszony a megbízó, a médiatulajdonos és a médiaügynökség között. A rendelkezésre álló idő persze rövid, de azt nem mondhatja a kommunikációs szakma, hogy…..
Légyszi ne 2015.06.04 00:45:36
@Makkasz: Köszönöm, hogy megtiszteltél értékes hozzászólásoddal.
Légyszi ne A vállalkozó is ember 2015.05.18 10:00:00
Sok cégnek jutott eszébe egyszerre, hogy kellene valamit mondani a vállalkozóknak. Mondtak is. A kérdés az, hogy komolyan gondolták-e, hogy ezzel a kommunikációval meg tudják szólítani a kis- és középvállalkozókat. Vagy csak ki akarták pipálni a feladatot. Ha téli álomból…..
Légyszi ne CSR, te mosolygó hulla 2015.04.14 10:00:00
A CSR (Corporate Social Responsibility - vállalati társadalmi felelősségvállalás) vajon létező dolog, vagy csak egy kommunikációs fogás? Csak egy nyelvi lelemény, egy PR fogás, hogy úgy tűnjön, a vállalatok felelősnek érzik magukat a társadalom iránt, vagy tényleg a cég…..
A rádióreklám az, amit mindenki utál. Az is, aki hallgatja, az az ügynökség is, aki csinálja, meg az ügyfél is, aki elfogadja. De akkor miért csináljuk őket, és főleg miért ilyen rosszakat? Az elmúlt években készült rádióreklámok között csak elvétve volt olyan, ami mint…..
Légyszi ne 2015.03.31 09:06:38
@Circus: Nincs olyan sablon, ami mindenkinek tetszene.
Légyszi ne 2015.03.31 09:07:49
@haggyal: Javítottam. Elnézést mindenkitől, különösen a készítőktől. Rég volt.
Légyszi ne 2015.04.01 21:54:15
@Circus: Ez is egy vélemény. Van, akinek megy.
Az elmúlt évek legkomolyabb szakmai hibáját követte el a Magyar Telekom, amikor végrehajtotta a T-Mobile és a T-Home márkák összevonását, és létrehozta a kereskedelmi Telekom márkát. Nem az volt a hiba, hogy meglépte a márka-merge-öt, hanem AHOGY végrehajtotta. Pedig annyira…..
Légyszi ne 2015.03.17 11:50:46
@rozsai: Kedves Iván! Egyrészt köszönöm, hogy válaszra méltattad írásomat, bár szerintem nem kellett volna. Remek PR szakemberek vannak körülötted, biztosan mondták Neked, hogy egy nevenincs blog, 3 ember által olvasott cikkére kár reagálni, mert ezzel pont Te magad emeled a poszt fontosságát és hitelességét. Az általad leírtakra reagálva: 1. Az idézett interjúdat olvastam, abban pontosan azt mondod, amit leírtam. Szó szerinti idézet az interjúból:
"De mi a jó ebben a krízisben a cégcsoportnak, a brandnek?

Érdekes helyzetben vagyunk, nemrégiben váltottunk márkát, több, jól ismert brand is megszűnt (T-home, T-mobile), a Telekom, mint márkanév, még ismertségi problémákkal küzd. Bármekkora cég is vagyunk, a márkaismertségünk alacsonyabb az elődmárkákhoz képest, és kifejezett cél, elvárás velem szemben is az ismertség növelése. Nos, ha csak szűr körben, de az ismertségünk nőtt, bár kétségtelen, hogy nem negatív kontextusban képzeltük ezt el."
2. Nem fogyasztói szemmel néztem a kétbalkezességeteket, hanem szakértői szemmel. Tekintve, hogy 15 éve dolgozom a kommunikációs szektorban, telekommunikációs érintettségem is van, sőt komoly márkamenedzsment tapasztalatom is, azt hiszem, ezt bátran állíthatom. Ezzel együtt a backstage bár biztos baromi érdekes, a márkát a külvilágnak építjük, nem pedig Keszég Attilának. 3. Pont az a baj ezzel a mai magyar kommunikációs szakmával, hogy nincs vita szakmai kérdésekről, sőt ma már nincs kritika sem, ami alapján eszmecsere kialakulhatna. Nekem személy szerint marhára elegem van az alákérdezős interjúkból, a konferenciákon és szakmai lapokban, portálokon megjelenő önfényező kampány-PR nyomulásokból. Te itt is, most is elkerülöd a vitát, pedig ha mégis hajlandóak lennétek szakmai érvekkel, adatokkal alátámasztott cáfolatát adni annak, amit én leírtam, változtatás és kommentár nélkül leközölném. 5. Nem neveztelek Benneteket hülyének, nem hinném, hogy az szakmai vélemény lenne, és természetesen nem is értek vele egyet. Más kérdés, hogy azt a helyzetet sem lett volna szabad hagyni kialakulni, hogy a márkaszempontok képviselete ennyire legyöngüljön egy olyan vállalatnál, amelyik korábban ezt annyira fontosnak tartotta.
Légyszi ne 2015.03.17 14:04:46
@rozsai: Kedves Iván! Tényleg nem szerencsés, hogy egy nagy vállalat és egy nagy márka képviselője ilyen arrogánsan, erőből próbál lenyomni egy szerencsétlen kis bloggert. Ez rossz fényt vet az általad képviselt vállalatra is. A kezelésetekben lévő márkával kapcsolatosan természetesen azt döntesz el, amit akarsz. Ennek eredményét látjuk. :) Ha megtisztelsz azzal, hogy más posztjaimat is elolvasod, akkor meggyőződhetsz arról, hogy kritikai észrevételeimet minden esetben a jobbítás szándéka vezérli. Ha csak elgondolkodtál az általam leírtakon, már megérte.
Mivel igyekszem követni a vállalati híreket, természetesen olvastam arról, hogy Keszég úr már a DT-ben csillogtathatja briliáns vezetői képességeit. Igazán megtisztelő lenne, ha valóban üdvözletét küldené nekem, de tartok tőle, hogy ez csak amolyan írói túlzás, esetleg frappánsnak vélt riposzt. Egyébként is sokkal szerencsésebb lenne, ha nem egy-egy vezető személyes ízlése vezérelné a márkastratégiai gondolkodást. :)
Sajnos elérhetőségeidet nem tudom, és mivel továbbra is szeretnék ebben a szakmában dolgozni, inkognitómat is szeretném megőrizni.
A blog alcíme szerint, ez itt görbe tükör szeretne lenni a szakmának, ezért ha nem tetszik a kép, amit látsz, nem biztos, hogy a tükörrel van a baj. Tudnék még egy csomó általam viccesnek, általad meg nyilván sértőnek vélt mondatot írni, de nem szándékom idegesíteni vagy bosszantani Benneteket. Ehelyett csak arról biztosítanálak, hogy más márkákat és cégeket is klaviatúrára tűzök, ha úgy látom, hogy rossz, amit csinálnak. Remélem, azokat a posztokat - már személyes érintettség nélkül - sikerül neked is szakmai szemmel olvasnod.
Légyszi ne 2015.03.17 15:48:28
@rozsai: Kedves Iván! Ha továbbra is Szakértőnek hívsz, kénytelen leszek téged kommunikációs igazgatónak szólítani. :)
Örülök, hogy sikerült visszatérnünk a normális párbeszédhez. Sajnos bedobtad az atombombát azzal, hogy márkakutatásaitokra hivatkozol, amelyek nekem nyilván nem állnak rendelkezésemre olyan mélységig, mint nektek, de engedd meg, hogy a kutatások fontosságának hangsúlyozása mellett megjegyezzem, hogy sok nagy márka, így tudomásom szerint a Telekom is minden nagy kampányát preteszteli, aztán látjuk a végeredményt a magyar reklámszínvonal mélyrepülésében. Ezzel csak arra utalnék, hogy minden kutatás annyit ér, amennyit kiolvasnak és használnak belőle, ebben - felteszem - egyetértünk. A számok alatt, gondolom értékesítési, megtartási számokat értesz, amikhez viszont azt fűzném hozzá, hogy bár nálam jobban kevesen hisznek a márkázás és a kommunikáció fontosságában, azért én úgy hiszem, hogy az eladási és megtartási eredményeket első sorban az ajánlatok vonzósága, piac- és versenyképessége befolyásolja, aztán jön az, hogy azokat milyen formában sikerült a célcsoportnak elmondani.
A kollégák és ügynökségek dicséretét és motivációját én is fontosnak tartom, ezért örülök, hogy ehhez itt most felületet biztosíthattam. :)
A két említett kampányról nem véletlenül nem írtam. Megint csak bántás nélkül, de úgy vélem, egyik sem tartalmaz semmilyen olyan szakmai újítást, ami megérne egy misét, ugyanakkor annyira nem is kirívóan rosszak, hogy arról okulásképpen írni lenne érdemes. A Quimby kampányhoz hasonló megoldásokat, kampánystruktúrát a Telekom (illetve elődmárkái) már évekkel ezelőtt alkalmazott, ráadásul azok ennél lényegesen összetettebbek, integráltabbak voltak. A most futó kampány pedig még ezt az - még ha kicsit már elhasznált - ötletességet is nélkülözi, tucatszám készülnek ilyen banális (bocs) reklámok. Esetleg cikizhettem volna azt a logikai bukfencet, hogy ugyan mi akadályozza meg a nagypapát a bakelit lemezek lejátszásában, de azért ez nem ér meg egy posztot. :) Persze készséggel elismerem, hogy csináltatok már ezeknél tragikusabb kampányokat is, ha itt arra utaltál, hogy látnom kellene a javulást.
Szuper egyébként, hogy írásomban volt olyan, amivel egyetértettél, de azért sokkal jobban érdekelt volna az, amivel nem.
Vannak dolgok, amiket érdemes külföldről behozni. A reklám csak ritka esetben tartozik ezek közé. A magyar piac viszont tömve importált reklámokkal, amik egy része eredeti állapotában és piacán sem ért egy kalap fabatkát sem, itthon meg csak tovább rontottak rajta. Némelyiket…..
Tegye fel a kezét, aki tudja, ki az a Boxie Van Gerrisheim! Na ugye. A probléma a UPC aktuális kampányával még sem az, hogy most csak 3 ember tolta a magasba bizonytalanul a mancsát. Egy ilyen nagy márka igazán megérdemelne egy normálisan átgondolt, megalapozott márkastratégián…..
Én mondtam, hogy ne foglalkozzunk Puzsérral, de nem megy. Eszembe jutott még erről néhány gondolat. De előtte egy kis önostorozás. Mostanra már biztosan feltűnt, hogy többes szám első személyben írok. Ez azért van, mert én is a reklámszakmában dolgozom, részese vagyok az…..
Tavaly nagyjából ilyenkor döntött úgy mindannyiunk Puzsér Róbertje, hogy a 2014-es évben hadjáratot indít a TV reklám ellen, mert nyilván az a világ legnagyobb problémája. Eltekintve attól, hogy néhány pengeváltáson kívül ez annyira csendes háború volt, hogy gyakorlatilag…..