Regisztráció Blogot indítok
Adatok
gyalogbula

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az autó, amiről szó van, 1999-ben született. Akkor talán a legfrissebb Windows már lejátszotta a relatíve fiatal MP3-as formátumot, a profi digitális fényképezők pedig a 2 megapixelt karcolták, bár ilyet még Magyarországon élő ember nemigen látott. Én akkoriban még filmes…..
gyalogbula 2014.12.29 08:10:27
...egy ablaktörlő teljesítménye nem csak a gumi és lapát anyagától, kialakításától függ (ez az élettartamra nagy befolyással van...), hanem a pozíciójától, tehát attól, hogy a kar milyen szögben tartja a lapátot a szélvédőhöz.
Ha a kar nem megfelelő szögben tartja a lapátot (általában a 90' az ideális..) akkor valamelyik irányban ugrálni fog a lapát mert az élgumi nem tud megfelelő szögben hajolni.
Ez pont olyan, mint egy rosszul beállított futóműhöz felrakni egy új márkás vagy akármilyen gumit...az is szar lesz...előbb-utóbb.
Ettől hamarabb el is kophat az éle, és csíkozhat is.
Márka szervizekben van erre kitalált a karra helyezhető célszerszám, amivel be lehet állítani (mechanikus úton..) a lapát/kar/szélvédő szögét.
De az is tény, hogy a szélvédő ívek sem egyformák,sőt szélvédő csere után is megváltozhat a pozíció tehát lapátok-márkák terén a valakinek már bevált nem biztos, hogy másnak is jó lesz.
A nagy márkák általában több fajtát készítenek és a katalógusból kikereshető melyik típushoz melyiket ajánlják.
Régen autósboltokban (még mi is árultunk ilyet..) lehetett kapni ablaktörlő gumi élezőt...egy müa. profilba egy kis finom csiszolópapír volt behelyezve és azzal lehetett az egyenetlenül elkopott éleket lecsiszolni, növelve az ablaktörlő élettartamát persze nem a végtelenségig, mert egy idő után a gumi is elöregszik, ill. a rövidebb él elhajlása sem volt már az igazi...