Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Youcandoit

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az alsó tagozatban természetes, hogy a szülő segít gyermekének tanulni, és segít neki kialakítani a megfelelő szokásokat ahhoz, hogy a gyermek tudjon koncentrálni a feladatára.  Mi a baj az állandó segítséggel, a gyerekkel való tanulással később? Lehet, hogy semmi. Egy…..
Youcandoit 2014.11.22 23:43:33
Kedves Krisztina!
Teljesen egyetértek az általad leírtakkal, éppen ezért megbeszéltem a lányommal, hogy már belefáradtam abba, hogy állandóan ellenőrizgessem, megírja-e a házi feladatát, megtanulja-e a leckét. Megegyeztünk, hogy mivel már negyedikes nagylány, a tanulás az ő felelőssége, az ő dolga, és hogy ezt lehetőleg az iskolában kell megtennie, a tanulásra szánt időben. Természetesen arra megmaradt a lehetősége, hogy ha segítséget kér tőlem, akkor ezt megkapja (számomra az öröm, ha megtisztel azzal, hogy hozzám fordul).
Azonban az iskolában nem készül el a feladattal, helyette nézelődik, álmodozik, ahogyan a tanítónénik mondták. Mindkét tanítója beírt már a tájékoztató füzetbe, hogy nem hajlandó a gyerek tanulni, hogy ők már belefáradtak, hogy kétpercenként noszogassák a leckeírásra. Tanulni kellene vele otthon!!!
Elmondtam nekik, hogy megbeszéltük a lányommal, hogy a tanulás az ő dolga, az ő felelőssége. Elmondtam, hogy úgy érzem, ha örökké csak az én folyamatos felügyeletem és irányításom mellett készül el a lecke, akkor véleményem szerint ötödik osztálytól komoly gondjai lesznek az önálló tanulással. Én ugyanis nem állhatok örökké mellette. Szerintem inkább most szembesüljön azzal, hogy ez tényleg az ő feladata, hogy az idejét neki kell beosztania, hogy az energiát neki kell befektetnie, mert most még nem olyan sok a lecke és a tanulni való, mint felsőben. Neki kell látnia, hogy ha nem tanul, megkapja a rossz jegyet, ha igen, azért pedig a jót. Meg amúgy sincs se időm, se energiám, se idegrendszerem nincs már a folyamatos ellenőrizgetésre. Ráadásul ez nagyon rossz hatással van a kapcsolatunkra a lányommal, mindennapossá váltak a veszekedések.
A tanítók szerint elvben igazam van, de ha nem tanulok a gyerekkel, akkor le fognak romlani a jegyei. Emellett céloztak rá, hogy ha nem szakítok időt a gyerekkel való tanulásra, akkor rossz anya vagyok, mert mindenki tanul a gyerekével otthon, másképpen nem is lehet.
Kérdem én, ilyen tanári hozzáállás mellett mit tegyek? Nem hiszem, hogy nekem (hozzá nem értőként) kellene esténként a "hullafáradt" gyereknek megtanítani azt, amit ők nem tudnak óra+napközi idő alatt. Ez így kínszenvedés a lányomnak és nekem is. Már én sem vagyok a toppon este 7-kor, akkor ő hogy legyen?! És mikor fog pihenni, játszani, feltöltődni?
Ráadásul valamikor meg kell(ene) tanulnia tanulni, meg kellene tanulnia a saját útját. Ha nem most, akkor mikor??? Hogyan érjem el, hogy a tanítók is lássák, a gyerek érdeke az, ha segítjük az önálló tanulás útján, nem pedig az, ha egyfolytában a kezét szorongatjuk?
Tanuljunktanulni.hu   Kellett már olyasmivel foglalkoznod, amihez egyáltalán nem volt kedved? Tanultál valaha olyan témáról, ami nem érdekelt? Na, az aztán a kihívás! Még a legjobb tanulónak is elkalandozik a figyelme egy olyan tananyag olvasásakor, ami egyáltalán nem érdekli őt! Sokkal több…..
Youcandoit 2014.11.23 13:26:13
Nekem is voltak ilyen tantárgyaim. Az egyik ilyen mumus volt a kémia. Gimi első osztályban majdnem megbuktam belőle, aztán a főiskolán jelesre szigorlatoztam :)
Hogy mi történt a kettő között? Világéletemben imádtam a biológiát, így elég sokat olvasgattam a témában. Közben lépten-nyomon belebotlottam a kémiába. Néha, ha egy-egy dolog nagyon érdekelt, utánanéztem a kémia résznek is, hogy megértsem, amit olvasok. Aztán szép lassan rájöttem, hogy a kémia egyes részei valójában nagyon is érdekesek számomra, és egészen érthetőek is. Azután még szerencsém is volt, mert a főiskolán olyan tanárom volt, aki arra törekedett, hogy megértsük az összefüggéseket, nem csak leadni akarta az anyagot. A vizsgára készülve a teljes anyagot egyszerre kellett tudni, így sok addig nem látott összefüggést vettem észre, megvilágosodtam :)
Fentiekből levontam az alábbi következtetéseket:
1. BÁRMIT meg tudok tanulni :D
2. Akkor tudom megtanulni, ha
a) találok benne valami olyat, ami legalább egy picit érdekel, így ezen elindulva kevésbé lesz idegen, jobban lesz kedvem foglalkozni az anyaggal
b) ne az egyes leckékre koncentráljak, hanem az összefüggéseket keressem
Mondjuk ez utóbbira nincsen jó hatással az általános- és középiskolák szétdarabolt, leckékre osztott tananyaga :( Utólag visszatekintve úgy gondolom, hogy az ezekben az iskolákban átélt tanulási kudarcaim elsősorban ennek a széttagoltságnak, az anyagrészek különválásának köszönhetőek.