Regisztráció Blogot indítok
Adatok
eneme

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
forcaportugal2012 Az ítélet napja 2012.06.21 13:30:00
Európa bajnokság 1996, Anglia. A portugál válogatott története során mindössze másodszor jutott ki a tornára, ezúttal csoportelsőként, igaz, olyan nem túl megterhelő ellenfelekkel szemben, mint Lettország, Lichetenstein, Ausztria, Írország és Észak-Írország. A portugál…..
A szerencse fiai a dánok, esélyt nem adott nekik senki a hollandok ellen, de, ahogy egy Eb-t is megnyertek már a mázlifaktor mindent megdöntő kilengésével, és most is durván belódult a mutató. (Tessék megnézni, hány helyzete volt a hollandoknak - igen, a focit gólokra megy, de abban,…..
eneme 2012.06.13 15:15:37
A cottbusi tornász Világkupán egy nagymama mindenkit megszégyenítve felpattant a szerekre. VIDEÓ!Ezekhez a képekhez és videókhoz nem tudok mit hozzáfűzni, bocs... :) Csak annyit, hogy a mamit Johanna Quaas-nak…..
eneme 2012.04.01 21:48:17
Imre a gyorsbeküldőn írta meg nekünk a panaszát. Őrbottyánban lakik 10 méterre a vasúttól. Nyilván hozzászokott már a vonatokhoz, az ezzel járó zajhoz, de most kivágtak egy darabot a sínből, hogy a dilatációs hézagot módosítsák. A sínek is, mint a legtöbb anyag, a nagy…..
eneme 2011.07.22 01:04:57
2 ötlet:

1.: Jó lenne megtudakolni a MÁV-tól (legközelebbi állomás forgalmi irodáján elvileg meg tudják mondani, hogy ki tudja ezt az infót, elvileg a főpályamester), hogy ez ideiglenes megoldás csak, vagy úgy gondolták, hogy ez így jó lesz hosszabb távon. Ha nem sikerül beszerezni ezt az infót, vagy az alapján reménytelen, hogy változzon a helyzet, akkor jön a 2. pont. Csak azért nem azzal kezdtem, mert szerintem idegesítő rögtön a jogászkodással kezdeni, mikor lehet, hogy van gyorsabb, jobb megoldás is, esetleg nem hülyék és maguktól is csinálnak valamit (ez nem biztos, de nem is kizárt).

2.: Ajánlott olvasmány értelmezése (ha kell, segítséggel), majd ez alapján a hatóságnál a szükséges mérések, intézkedések kezdeményezése:

284/2007. (X. 29.) Korm. rendelet a környezeti zaj és rezgés elleni védelem egyes szabályairól

( http://jogszabalykereso.mhk.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=111216.157381&kif=zajv%C3%A9delem*#xcel )

3. § (3) A 4. §-ban kijelölt környezetvédelmi hatóság (a továbbiakban: környezetvédelmi hatóság) a zajvédelmi követelmények ellenőrzése érdekében mérést, számítást, vizsgálatot végezhet vagy végeztethet, illetve mérés, számítás végzésére kötelezheti a zajforrás üzemeltetőjét. - jelen esetben a MÁV-ot.
Tehát első lépésben a másodfokú környezetvédelmi hatóságot, a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség ügyfélszolgálatát kell keresni, akik további útmutatást adnak (1072 Budapest, Nagydiófa u. 10-12., ügyfélfogadási időben a 06-1/478-4402 számon,
kdvktvf.zoldhatosag.hu/?menu=zoldpont&page=ugyfelfogadas).
Lehetséges, hogy nem a felügyeletnél kell intézni, bár a rendeletet én így értelmeztem. Ha nem náluk, akkor az elsőfokú környezetvédelmi hatóságot, mely a kistérség székhelye szerinti települési önkormányzat (Őrbottyán a veresegyházi kistérséghez tartozik, tehát Veresegyház jegyzője - Garai Tamás, jegyzo@veresegyhaz.hu, 06-28/588-627).
A két hely valamelyikén biztosan fognak tudni adni további tanácsot, hogy mi is az eljárás pontosan, mik az esélyek. Ha megalapozottnak tartják (remélhetőleg) a panaszt, kimennek valamikor mérni a helyszínre, azt kielemzik, annak függvényében kötelezik esetleg a MÁV-ot, stb. Valószínűleg nem két hét lesz, inkább hónapokban mérhető, de legalább a remény él addig is. Emiatt volt az első tanácsom az, ami, hátha maguktól is megoldják, ha nem akkor jön a B verzió.
Kitartást hozzá, nem teljesen reménytelen felvenni a harcot a bürokráciával, talán apró változásokat el lehet érni. A jogszabályok megvannak, csak sajnos ki kell harcolni az alkalmazásukat. Már ha valaki a kitartó küzdelmet választja a beletörődés helyett.
Egy próbát megér szerintem!
A McLaren és a Red Bull a vulkán miatti repülési korlátozást kicselezve utolsó pillanatban rakta repülőre egyes alkatrészeit Párizsban.Mindkét istálló embereinek csütörtökön kellett volna Londonban gépre szállniuk a fontos elemekkel, csakhogy az izlandi tűzhányó kitörése…..
Minél nagyobb a biciklisek száma, annál kisebb az esély arra, hogy balesetet szenvedjenek, hívta fel a figyelmet Mikael Colville-Andersen filmrendező, fotós, és a Copenhagen Cycle Chic című népszerű kerékpáros blog szerkesztője, aki Dánia biciklis nagyköveteként járt Budapesten az…..
eneme 2009.09.25 04:33:21
Nagyjából az összes kommentelővel egybehangzóan én is azt gondolom, hogy azért nem tartunk még ott, mint ahol a fent emlegetett országok - mivel nálunk nincs meg az a gondolkodás, szemléletmód mint náluk.
Szerintem addig nem is lesz, amíg (témánál maradva) pl. nem komplex közlekedési rendszerben gondolkodnak a döntéshozók. Például a közlekedési módok nem versengenének egymással, hanem az externáliákat, negatív és pozitív hatásokat is figyelembe véve osztoznának a feladatokon, bizonyos elvek mentén.

Csak hát mi kéne ehhez?
Felelős döntéshozók, akik nem lobbik nyomására hoznának döntést, hanem megfelelő szakemberek tanácsai nyomán. Szakemberből nincs is hiány, és ezt nem cinikusan mondom. Azokból a döntésekből, koncepciókból van, amik nem rövidtávon (n*4 év) hoznak sikert, szavazatot, hanem hosszútávon. És ez nem csak a közlekedésre igaz.

Vajon miért nincsenek ilyen politikusaink?
Mert egyelőre maguk az emberek sem ilyenek általánosságban, nincs felelősségérzetük.
Például, nem érzik felelősnek magukat:
- a saját sikertelenségükért akár a munkájukban, akár kapcsolataikban,
- egészségi állapotukért,
- környezetükért,
- gyerekeik jövőjéért,
- rossz döntéseikért, melyet később talán belátnak, de el nem ismerik őket, felelősséget nem vállalnak érte.
Az átlagember sajnos ilyen, és ma sajnos a politikusok között is sok ilyen van. Ezt a kontraszelekció még jobban felerősíti, magyarul felelősségteljes emberek kerülik a politikát, vagy ott nem tudnak érvényesülni.

Ami mostanában a felelősségvállalás terén legjobban hiányzik, az a bátorság. Bátorság megtenni az első lépést.
Másra fogni a bajainkat, kifogást keresni, lemondóan legyinteni nem bátor dolog.
Mihez kell bátorság szerintem? Kiállni az érdekekért, civil vagy bármilyen szervezetben, közösségben szerepet vállalni, munkálkodni, bátran megszólalni, tenni, amikor tenni kell.
Nem a rövidtávú haszonért, hanem reménykedve a jövőben - szerintem ez a bátor dolog.
Enélkül nem lesz itt semmi változás, ebben igaza van a pesszimistáknak. A legtöbb ember nem is ilyen, nem érdekli más a saját körein kívül (adott esetben ez lehet egy autó kasztnija is). Akik használják az internetet, ott cikkeket olvasnak közéleti témákban, még hozzá is szólnak esetenként, azok nem mondhatják hogy őket nem érdeklik a köz ügyei, nemde? Csak meg kéne tenni a következő lépéseket, bátran. Felelősséggel, mint ahogy már azzal is felelősség jár (elvileg), ha valaki megszólal ilyen témákban.

Szerintem a hosszútávon való gondolkodásnak pont az a lényege, hogy nem csak az adott cél lebeg a szemünk előtt, amit el kell érni, hanem hogy haladunk valamerre. Nem kell rohanni. Van idő mérlegelni, minden lépés után megfontolni a következőt, az előző lépések tanulságai alapján.
És tudni, hogy ugyan nagy a valószínűsége, hogy nem mi fogunk beérni a célba, hanem esetleg az unokáink, azonban mi tettük meg az első lépést (vagy kilométert:) az úton! Mint ahogy a svéd, dán, holland nagyapák tették.